SME

Audi A6 allroad – kombi na všetky cesty

Obyčajne problematický výber mena pre nový model vyriešilo Audi už pred pár rokmi. Názov „allroad“ totiž jednoznačne prezrádza, že auto postavené na báze A6 kombi je vhodné na všetky typy ciest. Tak prečo ho tam nevyskúšať ?

Obyčajne problematický výber mena pre nový model vyriešilo Audi už pred pár rokmi. Názov „allroad“ totiž jednoznačne prezrádza, že auto postavené na báze A6 kombi je vhodné na všetky typy ciest. Tak prečo ho tam nevyskúšať ?

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Keď zmizne asfalt

Imidžové kombi s výraznými dizajnovými doplnkami sme najskôr preverili na diaľnici, kde na nás zapôsobilo adaptívne vzduchové pruženie. Stačí otočiť jediným ovládačom a výška podvozka klesne na minimum. Zmenu v charakteristike pruženia pocítite okamžite. Auto sa prestane hojdať, veľmi dobre kopíruje cestu a pritom zostáva komfortné. Výhody režimu Dynamic vystupujú na povrch na rýchlostných komunikáciách prvej triedy, kde sú ostrejšie zákruty než na diaľnici. Po takmer tristo kilometroch jazdy s kontinuálne sa zhoršujúcim asfaltovým povrchom prichádzame k nechránenému železničnému priecestiu. Bežné kombi by si na tento starý rozbitý prechod netrúflo. Allroad po zdvihnutí podvozka ide odhodlane ďalej a ukrajuje prvé kilometre lesných ciest.

SkryťVypnúť reklamu

Lesy, lúky, háje

Audi A6 allroad sa nehrá na SUV, pritom si s cestami a vyjazdenými koľajami na lúke poradí. Plynové pruženie dokáže v rámci možností dosiahnuť prijateľný prechod priečnych nerovností, no i tak netreba zabudnúť, že podvozok je určený na cesty a pri krížení sa pomerne skoro dostáva jedno z kolies do vzduchu. Pohon všetkých Quattro si v danej situácii poradí a za asistencie ESP dané koleso pribrzdí. Jediné, čo nám na nerovných cestách vadilo, bolo búchanie od vystierajúcich sa tlmičov. Testovaný model do bodky splnil to, čo si nesie v názve, teda je vhodný na všetky typy ciest.

Nafta víťazí

Použitie naftových motorov v tejto kategórii vozidiel je viac ako vhodné a pritom nemusí ísť o najsilnejší variant 3,0 TDI. Skúšaný motor 2,7 TDI má o poznanie nižší výkon ale príjemnú charakteristiku a lepšiu spotrebu. Škoda však, že opäť raz zaúradovala obchodná politika. Motor 2,7 TDI sa nedá objednať s manuálnou prevodovkou, kým motor 3,0 TDI áno. Allroad so silnejším motorom a manuálnou prevodovkou je teda paradoxne lacnejší než menší diesel 2,7 TDI, ktorý mal byť slabším ale „lacným“ riešením avšak iba s automatickou prevodovkou Tiptronic. Slovo lacný pri Audi A6 allroad znie trochu nemiestne, pretože obľúbené verzie sa pohybujú tesne okolo sumy dvoch miliónov korún, a to je prisilné sústo aj pre bohatších.

SkryťVypnúť reklamu

Naše hodnotenie

vzhľad typické Audi, pôsobí ľahšie a športovejšie ako kombi A6

interiér prvotriedne spracovanie, slušný priestor

motor úsporný a sympatickejší než 3,0 TDI

jazdné vlastnosti výborné na akomkoľvek povrchu ciest

technika interesantné pruženie adaptive air suspension

výbava bohatá ale poctivo započítaná v cene

úžitok veľký kufor, premyslený systém uchytenia batožiny

celkový dojem drahé kombi na dlhé cesty, ktoré asfaltom nekončia

Audi A6 allroad 2,7 V6 Tiptronic

Cena modelu od 1 863 900 Sk

Cena testovanej verzie 1 887 800 Sk

Motor 2,7 V6 TDI

Výkon motora 132/180 kW/k

Zrýchlenie 0-100 km/h 9,3 s

Objem batožinového priestoru 565 l

Spotreba podľa výrobcu 8,7 l/100 km

SkryťVypnúť reklamu

Spotreba v teste 9,2 l/100 km

Náhodné stretnutie na letisku. Každá líška vraj svoj chvost chváli, preto netrvalo dlho a prišli na rad rozhovory, ktorý dopravný prostriedok je lepší. O chvíľach za volantom Audi A6 Allroad Quattro je aj krátke VIDEO.

Audi A6 allroad sa tiež vznáša na vzduchu. Vďaka systém „adaptiv air suspension“ sa môže rovnako dobre pohybovať na diaľnici aj lesnej ceste. Terén prenecháva Offoradom.

Pri krížení náprav cítiť výhody vzduchového pruženia. Koleso, ktoré stratí kontakt s cestou, pribrzdí ESP. Systém Quattro je v prenose výkonu na podklad majster.

Allroad dostal do vienka zadné svetlá z LED diód, dva výfuky, strešné lyžiny, nárazník s ochranným plechom a ochranné hliníkové lišty na spodnej časti dverí.

Vzduchové pruženie ponúka rozdielne nastavenie charakteristiky a výšky podvozka v rozsahu 120 až 180 mm. Aj napriek slušnej maximálnej výške podvozka je Allroad auto na cesty , hoci aj nespevnené ale predsa na cesty.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V limuzíne tak objemný (565 l) a dobre využiteľný kufor nie je. Vďaka premyslenému systému uchytenia predmetov v kufri možno aj s rodinným nákupom jazdiť celkom svižne. Ponuka miesta na zadných sedadlách sa v porovnaní s A6 Avant nemení.

Príplatkové osemnásťpalcové disky „Aero“ stoja takmer osemdesiattisíc korún. Sú výnimočné ale nevhodné do blata a snehu. Kto chce upútať kolesami môže si ich objednať.

Zvýšenie svetlej výšky podvozka príde vhod aj na lesných hoci asfaltových cestách s vyjazdenými koľajami, o ceste vyjazdenej na pasienkoch ani nehovoriac.

Pohľad z výšky. Off road by sa sem dostal bez známky námahy ale bežné kombi vyššej strednej triedy určite nie. Výhodou radenia pod volantom je,  že vodič môže (napríklad pri predbiehaní) zmeniť prevod aj v  automatickom režime. K motoru 2,7 TDI by sa výrazne lepšie hodila manuálna prevodovka, pretože Tiptronic podraďuje, keď netreba, prípadne má dlhú odozvu na pokyn vodiča.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dielenské spracovanie a prevedenie detailov patrí k najlepším vôbec. Kokpit sa v porovnaní s limuzínou nezmenil. Vo výbave nechýbala dvojzónová automatická klimatizácia , systém MMI, informačný LCD displej a ergonomicky dobre usporiadané ovládače.

Audi A6 allroad 2,7 TDI a konkurencia

Vozidlo Motor Verzia Cena (Sk) Výkon (kW/K) Spotreba (l/100 km) Kufor (l)

Audi A6 2,7 TDI Allroad 1 887 800 132/180 8,7 565

Volvo XC 70 2,4 D5 Summum (A) 1 766 000 135/185 8,7 485

*výbava vozidiel je odlišná

Motor

Typ naftový šesťvalec V6, priamy vstrek

Uloženie priečne

Zdvihový objem 2698 cm3

Výkon 132/180 kw/k

Pri otáčkach 3300 - 4500 ot./min.

Krútiaci moment 380 Nm

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pri otáčkach 1400-3300 ot./min.

Kilogramový výkon 10,4 kg/k

Litrový výkon 66,7 k/l

Emisná norma EURO IV

Karoséria

Typ kombi

Počet dverí 5

Disky 8Jx17 (v teste 8Jx18)

Pneumatiky 225/55 R17 (245/45 R18)

Typ Pirelli P ZERO

Prevodovka

Typ Automatická

Počet stupňov 6

Poháňané kolesá všetky

Podvozok

Predná náprava 4-prvková náprava, rúrkový priečny stabilizátor

Zadná náprava lichobežníková náprava

Svetlosť podvozka 120 - 180 mm

Brzdy vpredu kotúčové s vnútorným chladením

Brzdy vzadu kotúčové s vnútorným chladením

Rozmery, hmotnosti, objemy

Rázvor náprav 2833 mm

Dĺžka 4934 mm

Širka 1862 mm

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Výška 1444-1504 mm

Pohotovostná hmot. 1875 kg

Užitočná hmotnosť 630 kg

Batožinový priestor 565 l

Objem pal. nádrže 80 l

Prevádzkové hodnoty

Zrýchlenie 9,3 s

Maximálna rýchlosť 215 km/h

Spotreba

mesto 11,5 l/100 km

mimo mesto 7,0 l/100 km

kombinácia 8,7 l/100 km

v teste 9,2 l/100 km

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 14 432
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 327
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 893
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 156
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 805
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 559
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 423
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 142
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  2. Juraj Ondruška: PRIPOMIEKY LETISKO VAJNORY DO 22.4.2025
  3. Eva Gallova: Slávny maliar Raffael Santi bol pochovaný dvakrát
  4. Peter Kuchár: Venuje sa narkomanom a prostitútkam. Konvertujú však aj celebrity...
  5. Zuzana Valachovičová: Plasty. Plasty? Plasty!
  6. Štefan Šturdzík: Kúpele Brusno
  7. Ján Chomík: Medzi vierou a pózou
  8. Martin Sukupčák: Požičiam Tatrabanke, a.s. 3 000€
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 43 859
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 522
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 289
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 783
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 238
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 036
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 445
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 474
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu