Obyčajne problematický výber mena pre nový model vyriešilo Audi už pred pár rokmi. Názov „allroad“ totiž jednoznačne prezrádza, že auto postavené na báze A6 kombi je vhodné na všetky typy ciest. Tak prečo ho tam nevyskúšať ?
Keď zmizne asfalt
Imidžové kombi s výraznými dizajnovými doplnkami sme najskôr preverili na diaľnici, kde na nás zapôsobilo adaptívne vzduchové pruženie. Stačí otočiť jediným ovládačom a výška podvozka klesne na minimum. Zmenu v charakteristike pruženia pocítite okamžite. Auto sa prestane hojdať, veľmi dobre kopíruje cestu a pritom zostáva komfortné. Výhody režimu Dynamic vystupujú na povrch na rýchlostných komunikáciách prvej triedy, kde sú ostrejšie zákruty než na diaľnici. Po takmer tristo kilometroch jazdy s kontinuálne sa zhoršujúcim asfaltovým povrchom prichádzame k nechránenému železničnému priecestiu. Bežné kombi by si na tento starý rozbitý prechod netrúflo. Allroad po zdvihnutí podvozka ide odhodlane ďalej a ukrajuje prvé kilometre lesných ciest.
Lesy, lúky, háje
Audi A6 allroad sa nehrá na SUV, pritom si s cestami a vyjazdenými koľajami na lúke poradí. Plynové pruženie dokáže v rámci možností dosiahnuť prijateľný prechod priečnych nerovností, no i tak netreba zabudnúť, že podvozok je určený na cesty a pri krížení sa pomerne skoro dostáva jedno z kolies do vzduchu. Pohon všetkých Quattro si v danej situácii poradí a za asistencie ESP dané koleso pribrzdí. Jediné, čo nám na nerovných cestách vadilo, bolo búchanie od vystierajúcich sa tlmičov. Testovaný model do bodky splnil to, čo si nesie v názve, teda je vhodný na všetky typy ciest.
Nafta víťazí
Použitie naftových motorov v tejto kategórii vozidiel je viac ako vhodné a pritom nemusí ísť o najsilnejší variant 3,0 TDI. Skúšaný motor 2,7 TDI má o poznanie nižší výkon ale príjemnú charakteristiku a lepšiu spotrebu. Škoda však, že opäť raz zaúradovala obchodná politika. Motor 2,7 TDI sa nedá objednať s manuálnou prevodovkou, kým motor 3,0 TDI áno. Allroad so silnejším motorom a manuálnou prevodovkou je teda paradoxne lacnejší než menší diesel 2,7 TDI, ktorý mal byť slabším ale „lacným“ riešením avšak iba s automatickou prevodovkou Tiptronic. Slovo lacný pri Audi A6 allroad znie trochu nemiestne, pretože obľúbené verzie sa pohybujú tesne okolo sumy dvoch miliónov korún, a to je prisilné sústo aj pre bohatších.
Naše hodnotenie
vzhľad typické Audi, pôsobí ľahšie a športovejšie ako kombi A6 interiér prvotriedne spracovanie, slušný priestor motor úsporný a sympatickejší než 3,0 TDI jazdné vlastnosti výborné na akomkoľvek povrchu ciest technika interesantné pruženie adaptive air suspension výbava bohatá ale poctivo započítaná v cene úžitok veľký kufor, premyslený systém uchytenia batožiny celkový dojem drahé kombi na dlhé cesty, ktoré asfaltom nekončia
Audi A6 allroad 2,7 V6 Tiptronic
Cena modelu od | 1 863 900 Sk |
Cena testovanej verzie | 1 887 800 Sk |
Motor | 2,7 V6 TDI |
Výkon motora | 132/180 kW/k |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 9,3 s |
Objem batožinového priestoru | 565 l |
Spotreba podľa výrobcu | 8,7 l/100 km |
Spotreba v teste | 9,2 l/100 km |
Náhodné stretnutie na letisku. Každá líška vraj svoj chvost chváli, preto netrvalo dlho a prišli na rad rozhovory, ktorý dopravný prostriedok je lepší. O chvíľach za volantom Audi A6 Allroad Quattro je aj krátke VIDEO.
Audi A6 allroad sa tiež vznáša na vzduchu. Vďaka systém „adaptiv air suspension“ sa môže rovnako dobre pohybovať na diaľnici aj lesnej ceste. Terén prenecháva Offoradom.
Pri krížení náprav cítiť výhody vzduchového pruženia. Koleso, ktoré stratí kontakt s cestou, pribrzdí ESP. Systém Quattro je v prenose výkonu na podklad majster.
Allroad dostal do vienka zadné svetlá z LED diód, dva výfuky, strešné lyžiny, nárazník s ochranným plechom a ochranné hliníkové lišty na spodnej časti dverí.
Vzduchové pruženie ponúka rozdielne nastavenie charakteristiky a výšky podvozka v rozsahu 120 až 180 mm. Aj napriek slušnej maximálnej výške podvozka je Allroad auto na cesty , hoci aj nespevnené ale predsa na cesty.
V limuzíne tak objemný (565 l) a dobre využiteľný kufor nie je. Vďaka premyslenému systému uchytenia predmetov v kufri možno aj s rodinným nákupom jazdiť celkom svižne. Ponuka miesta na zadných sedadlách sa v porovnaní s A6 Avant nemení.
Príplatkové osemnásťpalcové disky „Aero“ stoja takmer osemdesiattisíc korún. Sú výnimočné ale nevhodné do blata a snehu. Kto chce upútať kolesami môže si ich objednať.
Zvýšenie svetlej výšky podvozka príde vhod aj na lesných hoci asfaltových cestách s vyjazdenými koľajami, o ceste vyjazdenej na pasienkoch ani nehovoriac.
Pohľad z výšky. Off road by sa sem dostal bez známky námahy ale bežné kombi vyššej strednej triedy určite nie. Výhodou radenia pod volantom je, že vodič môže (napríklad pri predbiehaní) zmeniť prevod aj v automatickom režime. K motoru 2,7 TDI by sa výrazne lepšie hodila manuálna prevodovka, pretože Tiptronic podraďuje, keď netreba, prípadne má dlhú odozvu na pokyn vodiča.
Dielenské spracovanie a prevedenie detailov patrí k najlepším vôbec. Kokpit sa v porovnaní s limuzínou nezmenil. Vo výbave nechýbala dvojzónová automatická klimatizácia , systém MMI, informačný LCD displej a ergonomicky dobre usporiadané ovládače.
Audi A6 allroad 2,7 TDI a konkurencia
Vozidlo | Motor | Verzia | Cena (Sk) | Výkon (kW/K) | Spotreba (l/100 km) | Kufor (l) |
Audi A6 | 2,7 TDI | Allroad | 1 887 800 | 132/180 | 8,7 | 565 |
Volvo XC 70 | 2,4 D5 | Summum (A) | 1 766 000 | 135/185 | 8,7 | 485 |
*výbava vozidiel je odlišná
Motor | ||
Typ | naftový šesťvalec V6, priamy vstrek | |
Uloženie | priečne | |
Zdvihový objem | 2698 | cm3 |
Výkon | 132/180 | kw/k |
Pri otáčkach | 3300 - 4500 | ot./min. |
Krútiaci moment | 380 | Nm |
Pri otáčkach | 1400-3300 | ot./min. |
Kilogramový výkon | 10,4 | kg/k |
Litrový výkon | 66,7 | k/l |
Emisná norma | EURO IV | |
Karoséria | ||
Typ | kombi | |
Počet dverí | 5 | |
Disky | 8Jx17 (v teste 8Jx18) | |
Pneumatiky | 225/55 R17 (245/45 R18) | |
Typ | Pirelli P ZERO | |
Prevodovka | ||
Typ | Automatická | |
Počet stupňov | 6 | |
Poháňané kolesá | všetky | |
Podvozok | ||
Predná náprava | 4-prvková náprava, rúrkový priečny stabilizátor | |
Zadná náprava | lichobežníková náprava | |
Svetlosť podvozka | 120 - 180 | mm |
Brzdy vpredu | kotúčové s vnútorným chladením | |
Brzdy vzadu | kotúčové s vnútorným chladením | |
Rozmery, hmotnosti, objemy | ||
Rázvor náprav | 2833 | mm |
Dĺžka | 4934 | mm |
Širka | 1862 | mm |
Výška | 1444-1504 | mm |
Pohotovostná hmot. | 1875 | kg |
Užitočná hmotnosť | 630 | kg |
Batožinový priestor | 565 | l |
Objem pal. nádrže | 80 | l |
Prevádzkové hodnoty | ||
Zrýchlenie | 9,3 | s |
Maximálna rýchlosť | 215 | km/h |
Spotreba | ||
mesto | 11,5 | l/100 km |
mimo mesto | 7,0 | l/100 km |
kombinácia | 8,7 | l/100 km |
v teste | 9,2 | l/100 km |