Audi A6 allroad – kombi na všetky cesty

Obyčajne problematický výber mena pre nový model vyriešilo Audi už pred pár rokmi. Názov „allroad“ totiž jednoznačne prezrádza, že auto postavené na báze A6 kombi je vhodné na všetky typy ciest. Tak prečo ho tam nevyskúšať ?

Obyčajne problematický výber mena pre nový model vyriešilo Audi už pred pár rokmi. Názov „allroad“ totiž jednoznačne prezrádza, že auto postavené na báze A6 kombi je vhodné na všetky typy ciest. Tak prečo ho tam nevyskúšať ?

Keď zmizne asfalt
Imidžové kombi s výraznými dizajnovými doplnkami sme najskôr preverili na diaľnici, kde na nás zapôsobilo adaptívne vzduchové pruženie. Stačí otočiť jediným ovládačom a výška podvozka klesne na minimum. Zmenu v charakteristike pruženia pocítite okamžite. Auto sa prestane hojdať, veľmi dobre kopíruje cestu a pritom zostáva komfortné. Výhody režimu Dynamic vystupujú na povrch na rýchlostných komunikáciách prvej triedy, kde sú ostrejšie zákruty než na diaľnici. Po takmer tristo kilometroch jazdy s kontinuálne sa zhoršujúcim asfaltovým povrchom prichádzame k nechránenému železničnému priecestiu. Bežné kombi by si na tento starý rozbitý prechod netrúflo. Allroad po zdvihnutí podvozka ide odhodlane ďalej a ukrajuje prvé kilometre lesných ciest.

Lesy, lúky, háje
Audi A6 allroad sa nehrá na SUV, pritom si s cestami a vyjazdenými koľajami na lúke poradí. Plynové pruženie dokáže v rámci možností dosiahnuť prijateľný prechod priečnych nerovností, no i tak netreba zabudnúť, že podvozok je určený na cesty a pri krížení sa pomerne skoro dostáva jedno z kolies do vzduchu. Pohon všetkých Quattro si v danej situácii poradí a za asistencie ESP dané koleso pribrzdí. Jediné, čo nám na nerovných cestách vadilo, bolo búchanie od vystierajúcich sa tlmičov. Testovaný model do bodky splnil to, čo si nesie v názve, teda je vhodný na všetky typy ciest.

Nafta víťazí
Použitie naftových motorov v tejto kategórii vozidiel je viac ako vhodné a pritom nemusí ísť o najsilnejší variant 3,0 TDI. Skúšaný motor 2,7 TDI má o poznanie nižší výkon ale príjemnú charakteristiku a lepšiu spotrebu. Škoda však, že opäť raz zaúradovala obchodná politika. Motor 2,7 TDI sa nedá objednať s manuálnou prevodovkou, kým motor 3,0 TDI áno. Allroad so silnejším motorom a manuálnou prevodovkou je teda paradoxne lacnejší než menší diesel 2,7 TDI, ktorý mal byť slabším ale „lacným“ riešením avšak iba s automatickou prevodovkou Tiptronic. Slovo lacný pri Audi A6 allroad znie trochu nemiestne, pretože obľúbené verzie sa pohybujú tesne okolo sumy dvoch miliónov korún, a to je prisilné sústo aj pre bohatších.

Naše hodnotenie

vzhľad typické Audi, pôsobí ľahšie a športovejšie ako kombi A6
interiér prvotriedne spracovanie, slušný priestor
motor úsporný a sympatickejší než 3,0 TDI
jazdné vlastnosti výborné na akomkoľvek povrchu ciest
technika interesantné pruženie adaptive air suspension
výbava bohatá ale poctivo započítaná v cene
úžitok veľký kufor, premyslený systém uchytenia batožiny
celkový dojem drahé kombi na dlhé cesty, ktoré asfaltom nekončia

Audi A6 allroad 2,7 V6 Tiptronic

Cena modelu od 1 863 900 Sk
Cena testovanej verzie 1 887 800 Sk
Motor 2,7 V6 TDI
Výkon motora 132/180 kW/k
Zrýchlenie 0-100 km/h 9,3 s
Objem batožinového priestoru 565 l
Spotreba podľa výrobcu 8,7 l/100 km
Spotreba v teste 9,2 l/100 km




Náhodné stretnutie na letisku. Každá líška vraj svoj chvost chváli, preto netrvalo dlho a prišli na rad rozhovory, ktorý dopravný prostriedok je lepší. O chvíľach za volantom Audi A6 Allroad Quattro je aj krátke VIDEO.









Audi A6 allroad sa tiež vznáša na vzduchu. Vďaka systém „adaptiv air suspension“ sa môže rovnako dobre pohybovať na diaľnici aj lesnej ceste. Terén prenecháva Offoradom.









Pri krížení náprav cítiť výhody vzduchového pruženia. Koleso, ktoré stratí kontakt s cestou, pribrzdí ESP. Systém Quattro je v prenose výkonu na podklad majster.










Allroad dostal do vienka zadné svetlá z LED diód, dva výfuky, strešné lyžiny, nárazník s ochranným plechom a ochranné hliníkové lišty na spodnej časti dverí.










Vzduchové pruženie ponúka rozdielne nastavenie charakteristiky a výšky podvozka v rozsahu 120 až 180 mm. Aj napriek slušnej maximálnej výške podvozka je Allroad auto na cesty , hoci aj nespevnené ale predsa na cesty.







V limuzíne tak objemný (565 l) a dobre využiteľný kufor nie je. Vďaka premyslenému systému uchytenia predmetov v kufri možno aj s rodinným nákupom jazdiť celkom svižne. Ponuka miesta na zadných sedadlách sa v porovnaní s A6 Avant nemení.













Príplatkové osemnásťpalcové disky „Aero“ stoja takmer osemdesiattisíc korún. Sú výnimočné ale nevhodné do blata a snehu. Kto chce upútať kolesami môže si ich objednať.









Zvýšenie svetlej výšky podvozka príde vhod aj na lesných hoci asfaltových cestách s vyjazdenými koľajami, o ceste vyjazdenej na pasienkoch ani nehovoriac.









Pohľad z výšky. Off road by sa sem dostal bez známky námahy ale bežné kombi vyššej strednej triedy určite nie. Výhodou radenia pod volantom je,  že vodič môže (napríklad pri predbiehaní) zmeniť prevod aj v  automatickom režime. K motoru 2,7 TDI by sa výrazne lepšie hodila manuálna prevodovka, pretože Tiptronic podraďuje, keď netreba, prípadne má dlhú odozvu na pokyn vodiča.


Dielenské spracovanie a prevedenie detailov patrí k najlepším vôbec. Kokpit sa v porovnaní s limuzínou nezmenil. Vo výbave nechýbala dvojzónová automatická klimatizácia , systém MMI, informačný LCD displej a ergonomicky dobre usporiadané ovládače.







Audi A6 allroad 2,7 TDI a konkurencia

Vozidlo Motor Verzia Cena (Sk) Výkon (kW/K) Spotreba (l/100 km) Kufor (l)
Audi A6 2,7 TDI Allroad 1 887 800 132/180 8,7 565
Volvo XC 70 2,4 D5 Summum (A) 1 766 000 135/185 8,7 485







*výbava vozidiel je odlišná


Motor
Typ naftový šesťvalec V6, priamy vstrek
Uloženie priečne
Zdvihový objem 2698 cm3
Výkon 132/180 kw/k
Pri otáčkach 3300 - 4500 ot./min.
Krútiaci moment 380 Nm
Pri otáčkach 1400-3300 ot./min.
Kilogramový výkon 10,4 kg/k
Litrový výkon 66,7 k/l
Emisná norma EURO IV
Karoséria
Typ kombi
Počet dverí 5
Disky 8Jx17 (v teste 8Jx18)
Pneumatiky 225/55 R17 (245/45 R18)
Typ Pirelli P ZERO
Prevodovka
Typ Automatická
Počet stupňov 6
Poháňané kolesá všetky
Podvozok
Predná náprava 4-prvková náprava, rúrkový priečny stabilizátor
Zadná náprava lichobežníková náprava
Svetlosť podvozka 120 - 180 mm
Brzdy vpredu kotúčové s vnútorným chladením
Brzdy vzadu kotúčové s vnútorným chladením
Rozmery, hmotnosti, objemy
Rázvor náprav 2833 mm
Dĺžka 4934 mm
Širka 1862 mm
Výška 1444-1504 mm
Pohotovostná hmot. 1875 kg
Užitočná hmotnosť 630 kg
Batožinový priestor 565 l
Objem pal. nádrže 80 l
Prevádzkové hodnoty
Zrýchlenie 9,3 s
Maximálna rýchlosť 215 km/h
Spotreba
mesto 11,5 l/100 km
mimo mesto 7,0 l/100 km
kombinácia 8,7 l/100 km
v teste 9,2 l/100 km

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 16 070
  2. Moskva alebo Petrohrad? 6 388
  3. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 6 292
  4. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 3 130
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 378
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 1 941
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 881
  8. S odletmi z Košíc leto nekončí. A tie ceny! 1 718
  9. Chcela vyliečiť syna, vyvinula prírodnú kozmetiku Ťuli a Ťuli 1 638
  10. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 496

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Lesník: Tetrov z lesov nemizne preto, že tam ťažíme

Riaditeľ odštepného závodu Lesov SR v Liptovskom Hrádku JÁN VRBENSKÝ hovorí, že za holé časti národných parkov môžu kalamity, nie lesníci.

KOMENTÁRE

Už opäť Air Kiska

Kiskov portrét zaujíma v obrazárni nepriateľov Fica (Smeru a SNS) stále popredné miesto.

DOMOV

Ochranár, pred ktorým cúvli lesníci aj štát

Za dlhodobý prínos získal Bielu vranu Erik Baláž.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.