SME
Pondelok, 6. december, 2021 | Meniny má MikulášKrížovkyKrížovky

Audi A6 allroad – kombi na všetky cesty

Obyčajne problematický výber mena pre nový model vyriešilo Audi už pred pár rokmi. Názov „allroad“ totiž jednoznačne prezrádza, že auto postavené na báze A6 kombi je vhodné na všetky typy ciest. Tak prečo ho tam nevyskúšať ?

Obyčajne problematický výber mena pre nový model vyriešilo Audi už pred pár rokmi. Názov „allroad“ totiž jednoznačne prezrádza, že auto postavené na báze A6 kombi je vhodné na všetky typy ciest. Tak prečo ho tam nevyskúšať ?

Keď zmizne asfalt
Imidžové kombi s výraznými dizajnovými doplnkami sme najskôr preverili na diaľnici, kde na nás zapôsobilo adaptívne vzduchové pruženie. Stačí otočiť jediným ovládačom a výška podvozka klesne na minimum. Zmenu v charakteristike pruženia pocítite okamžite. Auto sa prestane hojdať, veľmi dobre kopíruje cestu a pritom zostáva komfortné. Výhody režimu Dynamic vystupujú na povrch na rýchlostných komunikáciách prvej triedy, kde sú ostrejšie zákruty než na diaľnici. Po takmer tristo kilometroch jazdy s kontinuálne sa zhoršujúcim asfaltovým povrchom prichádzame k nechránenému železničnému priecestiu. Bežné kombi by si na tento starý rozbitý prechod netrúflo. Allroad po zdvihnutí podvozka ide odhodlane ďalej a ukrajuje prvé kilometre lesných ciest.

Lesy, lúky, háje
Audi A6 allroad sa nehrá na SUV, pritom si s cestami a vyjazdenými koľajami na lúke poradí. Plynové pruženie dokáže v rámci možností dosiahnuť prijateľný prechod priečnych nerovností, no i tak netreba zabudnúť, že podvozok je určený na cesty a pri krížení sa pomerne skoro dostáva jedno z kolies do vzduchu. Pohon všetkých Quattro si v danej situácii poradí a za asistencie ESP dané koleso pribrzdí. Jediné, čo nám na nerovných cestách vadilo, bolo búchanie od vystierajúcich sa tlmičov. Testovaný model do bodky splnil to, čo si nesie v názve, teda je vhodný na všetky typy ciest.

Nafta víťazí
Použitie naftových motorov v tejto kategórii vozidiel je viac ako vhodné a pritom nemusí ísť o najsilnejší variant 3,0 TDI. Skúšaný motor 2,7 TDI má o poznanie nižší výkon ale príjemnú charakteristiku a lepšiu spotrebu. Škoda však, že opäť raz zaúradovala obchodná politika. Motor 2,7 TDI sa nedá objednať s manuálnou prevodovkou, kým motor 3,0 TDI áno. Allroad so silnejším motorom a manuálnou prevodovkou je teda paradoxne lacnejší než menší diesel 2,7 TDI, ktorý mal byť slabším ale „lacným“ riešením avšak iba s automatickou prevodovkou Tiptronic. Slovo lacný pri Audi A6 allroad znie trochu nemiestne, pretože obľúbené verzie sa pohybujú tesne okolo sumy dvoch miliónov korún, a to je prisilné sústo aj pre bohatších.

Naše hodnotenie

vzhľad typické Audi, pôsobí ľahšie a športovejšie ako kombi A6
interiér prvotriedne spracovanie, slušný priestor
motor úsporný a sympatickejší než 3,0 TDI
jazdné vlastnosti výborné na akomkoľvek povrchu ciest
technika interesantné pruženie adaptive air suspension
výbava bohatá ale poctivo započítaná v cene
úžitok veľký kufor, premyslený systém uchytenia batožiny
celkový dojem drahé kombi na dlhé cesty, ktoré asfaltom nekončia

Audi A6 allroad 2,7 V6 Tiptronic

Cena modelu od 1 863 900 Sk
Cena testovanej verzie 1 887 800 Sk
Motor 2,7 V6 TDI
Výkon motora 132/180 kW/k
Zrýchlenie 0-100 km/h 9,3 s
Objem batožinového priestoru 565 l
Spotreba podľa výrobcu 8,7 l/100 km
Spotreba v teste 9,2 l/100 km




Náhodné stretnutie na letisku. Každá líška vraj svoj chvost chváli, preto netrvalo dlho a prišli na rad rozhovory, ktorý dopravný prostriedok je lepší. O chvíľach za volantom Audi A6 Allroad Quattro je aj krátke VIDEO.









Audi A6 allroad sa tiež vznáša na vzduchu. Vďaka systém „adaptiv air suspension“ sa môže rovnako dobre pohybovať na diaľnici aj lesnej ceste. Terén prenecháva Offoradom.









Pri krížení náprav cítiť výhody vzduchového pruženia. Koleso, ktoré stratí kontakt s cestou, pribrzdí ESP. Systém Quattro je v prenose výkonu na podklad majster.










Allroad dostal do vienka zadné svetlá z LED diód, dva výfuky, strešné lyžiny, nárazník s ochranným plechom a ochranné hliníkové lišty na spodnej časti dverí.










Vzduchové pruženie ponúka rozdielne nastavenie charakteristiky a výšky podvozka v rozsahu 120 až 180 mm. Aj napriek slušnej maximálnej výške podvozka je Allroad auto na cesty , hoci aj nespevnené ale predsa na cesty.







V limuzíne tak objemný (565 l) a dobre využiteľný kufor nie je. Vďaka premyslenému systému uchytenia predmetov v kufri možno aj s rodinným nákupom jazdiť celkom svižne. Ponuka miesta na zadných sedadlách sa v porovnaní s A6 Avant nemení.













Príplatkové osemnásťpalcové disky „Aero“ stoja takmer osemdesiattisíc korún. Sú výnimočné ale nevhodné do blata a snehu. Kto chce upútať kolesami môže si ich objednať.









Zvýšenie svetlej výšky podvozka príde vhod aj na lesných hoci asfaltových cestách s vyjazdenými koľajami, o ceste vyjazdenej na pasienkoch ani nehovoriac.









Pohľad z výšky. Off road by sa sem dostal bez známky námahy ale bežné kombi vyššej strednej triedy určite nie. Výhodou radenia pod volantom je,  že vodič môže (napríklad pri predbiehaní) zmeniť prevod aj v  automatickom režime. K motoru 2,7 TDI by sa výrazne lepšie hodila manuálna prevodovka, pretože Tiptronic podraďuje, keď netreba, prípadne má dlhú odozvu na pokyn vodiča.


Dielenské spracovanie a prevedenie detailov patrí k najlepším vôbec. Kokpit sa v porovnaní s limuzínou nezmenil. Vo výbave nechýbala dvojzónová automatická klimatizácia , systém MMI, informačný LCD displej a ergonomicky dobre usporiadané ovládače.







Audi A6 allroad 2,7 TDI a konkurencia

Vozidlo Motor Verzia Cena (Sk) Výkon (kW/K) Spotreba (l/100 km) Kufor (l)
Audi A6 2,7 TDI Allroad 1 887 800 132/180 8,7 565
Volvo XC 70 2,4 D5 Summum (A) 1 766 000 135/185 8,7 485







*výbava vozidiel je odlišná


Motor
Typ naftový šesťvalec V6, priamy vstrek
Uloženie priečne
Zdvihový objem 2698 cm3
Výkon 132/180 kw/k
Pri otáčkach 3300 - 4500 ot./min.
Krútiaci moment 380 Nm
Pri otáčkach 1400-3300 ot./min.
Kilogramový výkon 10,4 kg/k
Litrový výkon 66,7 k/l
Emisná norma EURO IV
Karoséria
Typ kombi
Počet dverí 5
Disky 8Jx17 (v teste 8Jx18)
Pneumatiky 225/55 R17 (245/45 R18)
Typ Pirelli P ZERO
Prevodovka
Typ Automatická
Počet stupňov 6
Poháňané kolesá všetky
Podvozok
Predná náprava 4-prvková náprava, rúrkový priečny stabilizátor
Zadná náprava lichobežníková náprava
Svetlosť podvozka 120 - 180 mm
Brzdy vpredu kotúčové s vnútorným chladením
Brzdy vzadu kotúčové s vnútorným chladením
Rozmery, hmotnosti, objemy
Rázvor náprav 2833 mm
Dĺžka 4934 mm
Širka 1862 mm
Výška 1444-1504 mm
Pohotovostná hmot. 1875 kg
Užitočná hmotnosť 630 kg
Batožinový priestor 565 l
Objem pal. nádrže 80 l
Prevádzkové hodnoty
Zrýchlenie 9,3 s
Maximálna rýchlosť 215 km/h
Spotreba
mesto 11,5 l/100 km
mimo mesto 7,0 l/100 km
kombinácia 8,7 l/100 km
v teste 9,2 l/100 km

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Študuj, čo ťa baví na Trenčianskej univerzite!
  2. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu
  3. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije?
  4. Ako vychovávať deti aby boli odolnejšie
  5. Štúdium ekológie, dizajnu či tech. inovácií je životný štýl?
  6. Domáci pomocníci, ktorí skvalitnia život a dbajú o vaše zdravie
  7. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  8. Kto sú páni slovenskej zimy? Niektorí z nich sa ukrývajú
  9. Konope lieči veľa chorôb. Nebojte sa ho, dbajte však na kvalitu
  10. Vieme, ako si môžete dopriať a nezaťažiť pritom rodinný rozpočet
  1. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  2. Nadácia Orange podporí digitálne zručnosti učiteľov a žiakov
  3. Changes to the System of Remedies, Procurement Law Amendment
  4. Ako zvýšiť produktivitu vašej prevádzky?
  5. Compliance – who should be responsible?
  6. Employee's age as a new ground for notice of termination
  7. Ako podnikať na internete. V Košiciach sa to naučíte zadarmo
  8. Buďte o krok napred voči konkurencií so štúdiom MBA
  9. O prideľovanie štátnych grantov sa môže starať softvér
  10. Domáci pomocníci, ktorí skvalitnia život a dbajú o vaše zdravie
  1. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie 19 146
  2. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos 10 761
  3. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes? 7 902
  4. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch 5 903
  5. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 5 296
  6. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 4 681
  7. Kto sú páni slovenskej zimy? Niektorí z nich sa ukrývajú 3 532
  8. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené 3 161
  9. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 3 153
  10. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 3 049
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Otvorené obchody po uvoľnení opatrení v čase pandémie koronavírusu.

Očkovaní a vyzdravení by mohli nakupovať darčeky.


a 1 ďalší 13m
Štát, resp. štátne organizácie sa zbavujú množstva nehnuteľností či ďalšieho majetku.

Môžete kúpiť košickú nemocnicu, vranovskú vežu i herliansku poštu.


5. dec
Jakub Filo.

Minister neráta, s kým sedí vo vláde.


1 h

Neprehliadnite tiež

Mazda 2 Hybrid

Spolupráce pri znižovaní emisií budú čoraz častejšie.


6 h
Mercedes-Benz S400d Long 4Matic a BMW 740Ld xDrive

Víťaz závisí aj od toho, či radšej sedíte vzadu alebo za volantom.


a 1 ďalší 3. dec
Toyota Corolla Cross

Prvé autá prídu majiteľom budúci rok na jeseň.


3. dec

Blogy SME

  1. Ján Rudolf: Zastavme korupciu, ale aj krvavé oči!
  2. Pavol Horňák: Keď sa vonku zjesení #3 - O ambicióznom liste
  3. Ján Šeďo: Preventívna prehliadka u lekára skončila kolonoskopiou - moje skúsenosti.
  4. Jana Hanuliaková: Ku komu sa prihovárate pán Mazurek?
  5. Soňa Bulbeck: O umení prepojiť staré a nové...
  6. Martin Zachar: Dočkáme sa debutu slovenského brankára v NHL po viac než 14 rokoch?
  7. Andrej Hossa: Fenomén s názvom repasovanie: Prečo si kúpiť repasované produkty?
  8. Barbora Kujundžić: Waldorfská pedagogika a naše nákupné zvyklosti
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook 17 232
  2. Radovan Kazda: TOP 7 dôvodov, prečo 500 miliónov pre seniorov nie je dobrý nápad 5 396
  3. Tomáš Sedliačik: Ako sa baviť s konšpirátorom 4 933
  4. Mišo Šesták: V duši sedliaka žije pohanský duch 4 874
  5. Martin Greguš: Istropolis zbúrajú...starosta Kusý obrátil kabát...Je to vôbec možné? Architekt a primátor Vallo mlčí... 4 775
  6. Zuzana Rattajová: Juraj Droba, dnes si opustil ľudí 4 410
  7. Vanda Tuchyňová: "Spod zadku“ nám berú vlastné pozemky, rozoberajú majetok Žiliny a mesto sa len prizerá ! 3 748
  8. Tereza Krajčová: Paríž: Mesto dychberúcej architektúry a nestarnúceho umenia 3 736
  1. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  2. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook
  3. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  4. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  5. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  6. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  7. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
  8. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
Skryť Zatvoriť reklamu