SME

Audi A6 allroad – kombi na všetky cesty

Obyčajne problematický výber mena pre nový model vyriešilo Audi už pred pár rokmi. Názov „allroad“ totiž jednoznačne prezrádza, že auto postavené na báze A6 kombi je vhodné na všetky typy ciest. Tak prečo ho tam nevyskúšať ?

Obyčajne problematický výber mena pre nový model vyriešilo Audi už pred pár rokmi. Názov „allroad“ totiž jednoznačne prezrádza, že auto postavené na báze A6 kombi je vhodné na všetky typy ciest. Tak prečo ho tam nevyskúšať ?

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Keď zmizne asfalt

Imidžové kombi s výraznými dizajnovými doplnkami sme najskôr preverili na diaľnici, kde na nás zapôsobilo adaptívne vzduchové pruženie. Stačí otočiť jediným ovládačom a výška podvozka klesne na minimum. Zmenu v charakteristike pruženia pocítite okamžite. Auto sa prestane hojdať, veľmi dobre kopíruje cestu a pritom zostáva komfortné. Výhody režimu Dynamic vystupujú na povrch na rýchlostných komunikáciách prvej triedy, kde sú ostrejšie zákruty než na diaľnici. Po takmer tristo kilometroch jazdy s kontinuálne sa zhoršujúcim asfaltovým povrchom prichádzame k nechránenému železničnému priecestiu. Bežné kombi by si na tento starý rozbitý prechod netrúflo. Allroad po zdvihnutí podvozka ide odhodlane ďalej a ukrajuje prvé kilometre lesných ciest.

SkryťVypnúť reklamu

Lesy, lúky, háje

Audi A6 allroad sa nehrá na SUV, pritom si s cestami a vyjazdenými koľajami na lúke poradí. Plynové pruženie dokáže v rámci možností dosiahnuť prijateľný prechod priečnych nerovností, no i tak netreba zabudnúť, že podvozok je určený na cesty a pri krížení sa pomerne skoro dostáva jedno z kolies do vzduchu. Pohon všetkých Quattro si v danej situácii poradí a za asistencie ESP dané koleso pribrzdí. Jediné, čo nám na nerovných cestách vadilo, bolo búchanie od vystierajúcich sa tlmičov. Testovaný model do bodky splnil to, čo si nesie v názve, teda je vhodný na všetky typy ciest.

Nafta víťazí

Použitie naftových motorov v tejto kategórii vozidiel je viac ako vhodné a pritom nemusí ísť o najsilnejší variant 3,0 TDI. Skúšaný motor 2,7 TDI má o poznanie nižší výkon ale príjemnú charakteristiku a lepšiu spotrebu. Škoda však, že opäť raz zaúradovala obchodná politika. Motor 2,7 TDI sa nedá objednať s manuálnou prevodovkou, kým motor 3,0 TDI áno. Allroad so silnejším motorom a manuálnou prevodovkou je teda paradoxne lacnejší než menší diesel 2,7 TDI, ktorý mal byť slabším ale „lacným“ riešením avšak iba s automatickou prevodovkou Tiptronic. Slovo lacný pri Audi A6 allroad znie trochu nemiestne, pretože obľúbené verzie sa pohybujú tesne okolo sumy dvoch miliónov korún, a to je prisilné sústo aj pre bohatších.

SkryťVypnúť reklamu

Naše hodnotenie

vzhľad typické Audi, pôsobí ľahšie a športovejšie ako kombi A6

interiér prvotriedne spracovanie, slušný priestor

motor úsporný a sympatickejší než 3,0 TDI

jazdné vlastnosti výborné na akomkoľvek povrchu ciest

technika interesantné pruženie adaptive air suspension

výbava bohatá ale poctivo započítaná v cene

úžitok veľký kufor, premyslený systém uchytenia batožiny

celkový dojem drahé kombi na dlhé cesty, ktoré asfaltom nekončia

Audi A6 allroad 2,7 V6 Tiptronic

Cena modelu od 1 863 900 Sk

Cena testovanej verzie 1 887 800 Sk

Motor 2,7 V6 TDI

Výkon motora 132/180 kW/k

Zrýchlenie 0-100 km/h 9,3 s

Objem batožinového priestoru 565 l

Spotreba podľa výrobcu 8,7 l/100 km

SkryťVypnúť reklamu

Spotreba v teste 9,2 l/100 km

Náhodné stretnutie na letisku. Každá líška vraj svoj chvost chváli, preto netrvalo dlho a prišli na rad rozhovory, ktorý dopravný prostriedok je lepší. O chvíľach za volantom Audi A6 Allroad Quattro je aj krátke VIDEO.

Audi A6 allroad sa tiež vznáša na vzduchu. Vďaka systém „adaptiv air suspension“ sa môže rovnako dobre pohybovať na diaľnici aj lesnej ceste. Terén prenecháva Offoradom.

Pri krížení náprav cítiť výhody vzduchového pruženia. Koleso, ktoré stratí kontakt s cestou, pribrzdí ESP. Systém Quattro je v prenose výkonu na podklad majster.

Allroad dostal do vienka zadné svetlá z LED diód, dva výfuky, strešné lyžiny, nárazník s ochranným plechom a ochranné hliníkové lišty na spodnej časti dverí.

Vzduchové pruženie ponúka rozdielne nastavenie charakteristiky a výšky podvozka v rozsahu 120 až 180 mm. Aj napriek slušnej maximálnej výške podvozka je Allroad auto na cesty , hoci aj nespevnené ale predsa na cesty.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V limuzíne tak objemný (565 l) a dobre využiteľný kufor nie je. Vďaka premyslenému systému uchytenia predmetov v kufri možno aj s rodinným nákupom jazdiť celkom svižne. Ponuka miesta na zadných sedadlách sa v porovnaní s A6 Avant nemení.

Príplatkové osemnásťpalcové disky „Aero“ stoja takmer osemdesiattisíc korún. Sú výnimočné ale nevhodné do blata a snehu. Kto chce upútať kolesami môže si ich objednať.

Zvýšenie svetlej výšky podvozka príde vhod aj na lesných hoci asfaltových cestách s vyjazdenými koľajami, o ceste vyjazdenej na pasienkoch ani nehovoriac.

Pohľad z výšky. Off road by sa sem dostal bez známky námahy ale bežné kombi vyššej strednej triedy určite nie. Výhodou radenia pod volantom je,  že vodič môže (napríklad pri predbiehaní) zmeniť prevod aj v  automatickom režime. K motoru 2,7 TDI by sa výrazne lepšie hodila manuálna prevodovka, pretože Tiptronic podraďuje, keď netreba, prípadne má dlhú odozvu na pokyn vodiča.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dielenské spracovanie a prevedenie detailov patrí k najlepším vôbec. Kokpit sa v porovnaní s limuzínou nezmenil. Vo výbave nechýbala dvojzónová automatická klimatizácia , systém MMI, informačný LCD displej a ergonomicky dobre usporiadané ovládače.

Audi A6 allroad 2,7 TDI a konkurencia

Vozidlo Motor Verzia Cena (Sk) Výkon (kW/K) Spotreba (l/100 km) Kufor (l)

Audi A6 2,7 TDI Allroad 1 887 800 132/180 8,7 565

Volvo XC 70 2,4 D5 Summum (A) 1 766 000 135/185 8,7 485

*výbava vozidiel je odlišná

Motor

Typ naftový šesťvalec V6, priamy vstrek

Uloženie priečne

Zdvihový objem 2698 cm3

Výkon 132/180 kw/k

Pri otáčkach 3300 - 4500 ot./min.

Krútiaci moment 380 Nm

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pri otáčkach 1400-3300 ot./min.

Kilogramový výkon 10,4 kg/k

Litrový výkon 66,7 k/l

Emisná norma EURO IV

Karoséria

Typ kombi

Počet dverí 5

Disky 8Jx17 (v teste 8Jx18)

Pneumatiky 225/55 R17 (245/45 R18)

Typ Pirelli P ZERO

Prevodovka

Typ Automatická

Počet stupňov 6

Poháňané kolesá všetky

Podvozok

Predná náprava 4-prvková náprava, rúrkový priečny stabilizátor

Zadná náprava lichobežníková náprava

Svetlosť podvozka 120 - 180 mm

Brzdy vpredu kotúčové s vnútorným chladením

Brzdy vzadu kotúčové s vnútorným chladením

Rozmery, hmotnosti, objemy

Rázvor náprav 2833 mm

Dĺžka 4934 mm

Širka 1862 mm

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Výška 1444-1504 mm

Pohotovostná hmot. 1875 kg

Užitočná hmotnosť 630 kg

Batožinový priestor 565 l

Objem pal. nádrže 80 l

Prevádzkové hodnoty

Zrýchlenie 9,3 s

Maximálna rýchlosť 215 km/h

Spotreba

mesto 11,5 l/100 km

mimo mesto 7,0 l/100 km

kombinácia 8,7 l/100 km

v teste 9,2 l/100 km

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Detox pre vaše auto. Prejaví sa v spotrebe aj vo výkone
  2. Poškodené čelné sklo? Vieme ako si ho dáte do poriadku aj bez spoluúčasti
  3. Z ruky do úst: Viete, koľko rodín nemá žiadnu finančnú rezervu?
  4. Dubová alej prichádza s dostupnejším bývaním na predmestí
  5. Známy šéfkuchár radí: Takto budú bezlepkové pagáče dlhšie mäkké
  6. S. Moravčík: 30-dňová záruka vianočky? Ja by som ju nejedol
  7. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  8. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  1. Doma v záhrade je najčítanejší mesačník na Slovensku
  2. Známy šéfkuchár radí: Takto budú bezlepkové pagáče dlhšie mäkké
  3. Z ruky do úst: Viete, koľko rodín nemá žiadnu finančnú rezervu?
  4. S. Moravčík: 30-dňová záruka vianočky? Ja by som ju nejedol
  5. Dubová alej prichádza s dostupnejším bývaním na predmestí
  6. Poškodené čelné sklo? Vieme ako si ho dáte do poriadku
  7. Príbeh firmy, ktorá si získala celé Slovensko
  8. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 17 498
  2. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 6 700
  3. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 706
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 4 614
  5. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 594
  6. Plátené tašky a opakované použitie 4 191
  7. S. Moravčík: 30-dňová záruka vianočky? Ja by som ju nejedol 2 495
  8. Detox pre vaše auto. Prejaví sa v spotrebe aj vo výkone 2 290
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Radko Mačuha: Slovenská "Hospoda na Mýtince".
  2. Viktor Pamula: Nájomné byty pre športovcov ?
  3. Tadeáš Ďurica: Kto je reálnou protiváhou Ficovej vlády?
  4. Daniel Rabina: Národná identita ako z Wishu
  5. Miroslav Lisinovič: Z mojej papierovej dielne: pamätník a múzeum SNP v Banskej Bystrici
  6. Michael Achberger: „Len káva a cigarety“: Dnešné dievčatá kopírujú nebezpečný trend z TikToku.
  7. František Kukura: Náboženstvo ako politický nástroj: Od slovenského holokaustu k súčasnému dogmatizmu
  8. Július Alexy: Volebné výlety
  1. Janka Bittó Cigániková: Šialený zákon na ochranu kňazov schválený. Od 1. júla ich musia pustiť všade - aj na gynekologické a detské oddelenia 101 774
  2. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 26 137
  3. Dušan Koniar: Pokojne sa vzdám trinásteho dôchodku, ak 21 621
  4. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 12 375
  5. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 12 189
  6. Martin Fronk: Zabudnuté kúpele ožili: Ako dobrovoľníci premenili ruinu na lesný raj 10 846
  7. Michaela Witters: Učiteľka postrkala škôlkarov rad radom do hlbokého bazéna a zažili traumu z topenia. 7 382
  8. Elena Antalová: Pani riaditeľka STVR, to Vy? 7 243
  1. Radko Mačuha: Slovenská "Hospoda na Mýtince".
  2. Marian Nanias: Áno, jadrové palivo nie sú fazuľky….
  3. Věra Tepličková: Kňazi pri pôrode?
  4. Radko Mačuha: Tak sme si vyštrngali deň pracovného nasadenia.
  5. Věra Tepličková: Viete, kto sú Machaláni?
  6. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  7. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  8. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
SkryťZatvoriť reklamu