Citroen predstavil sekvenčné prepĺňanie

Citroen vstupuje do boja o nízku spotrebu a najvyšší výkon naftových motorov s úplne novým agregátom 2,2 HDi 173 PAP. Na dosiahnutie požadovaných parametrov bolo nutné vyvinúť novú technológiu dvojstupňového sekvenčného prepĺňania.

Citroen vstupuje do boja o nízku spotrebu a najvyšší výkon naftových motorov s úplne novým agregátom 2,2 HDi 173 PAP. Na dosiahnutie požadovaných parametrov bolo nutné vyvinúť novú technológiu dvojstupňového sekvenčného prepĺňania, prvýkrát použitú pri štvorvalcovom motore. Sekvenčné prepĺňanie pomocou dvoch turbodúchadiel prinieslo možnosť zvýšiť krútiaci moment až na 370 Nm už pri 1500 ot./min.!

Pri nízkych otáčkach (do 2700 ot/min.) pracuje len jedno turbodúchadlo, ktoré spôsobuje rýchlu odozvu na stlačenie plynového pedálu. Pri vyšších otáčkach (nad 2700 ot/min.) začne pracovať aj druhé turbodúchadlo, takže vzrastie množstvo dodávaného vzduchu potrebného pre vyššie otáčky. Prácu oboch turbodúchadiel diriguje riadiaca jednotka motora. Sekvenčné prepĺňanie v štvorvalcovom naftovom motore znamená veľký posun smerom vpred a výkon v širokom spektre otáčok. Motor 2,2 HDi 170, vybavený filtrom pevných častíc je dielom spolupráce automobilových koncernov PSA Peugeot Citroën a Ford Motor.

Nevýrazný ťah naftového motora pri nízkych otáčkach je už minulosťou. Vodič bude môcť svižne a bez podradenia predbiehať aj 1500 ot./min.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  2. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  3. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  4. Top First moment dovolenky na leto 2018
  5. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  6. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  7. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a.
  8. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať
  9. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok
  10. Slováci triedia lepšie
  1. HB Reavis sťahuje žiadosť na pridelenie osvedčenia o Smart City
  2. Do zóny Nové Nivy v Bratislave pribudne projekt
  3. Ako sa zmenili autá za štvrťstoročie?
  4. Accessible Urban Living
  5. RPSP – A good intention ruined by execution
  6. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  8. Riešenia pre hnedú planétu
  9. Veľtrh vzdelávania v Srbsku
  10. Exkurzia študijných programov AKP a PSA SvF STU v Bratislave
  1. Top First moment dovolenky na leto 2018 11 384
  2. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 6 155
  3. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 4 132
  4. Ako pôjdu vlaky po novom? Mení sa cestovný poriadok 3 122
  5. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok 2 320
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a. 1 844
  7. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 1 553
  8. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 535
  9. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová 1 419
  10. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 119

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Zamestnal černákovca, predal stroje, schválil odmeny. Kotlebu preverí kontrolór

Krátko pred svojím odchodom Marian Kotleba urobil zmeny, ktoré chce nový župan Ján Lunter preveriť.

PLUS

O čo naozaj ide Georgeovi Sorosovi

Mýty, fikcia a fakty. Čo sa všetko spája so známym finančníkom.

DOMOV

Silný vietor pokračuje, hlavný prúd ide viac severom

Výstrahy platia až do utorkového popoludnia.

KOMENTÁRE

Nesrovnal nezvládol už ani oportunizmus

Prečo vám nikto nepovedal o najväčšom zlepšení bratislavskej MHD.

Neprehliadnite tiež

Dopravná hádanka: Môžete sa otočiť v zákaze odbočovania?

Vodička sa pýta, či pokutu dostala oprávnene.

Druhý najpredávanejší Peugeot sa vyrába už 30 rokov

Po dávnom odchode z Európy sa model 405 ďalej vyrába v Iráne.

Silný vietor a sneh komplikujú dopravu

Uzatvorené sú viaceré horské priechody.