Citroen vstupuje do boja o nízku spotrebu a najvyšší výkon naftových motorov s úplne novým agregátom 2,2 HDi 173 PAP. Na dosiahnutie požadovaných parametrov bolo nutné vyvinúť novú technológiu dvojstupňového sekvenčného prepĺňania, prvýkrát použitú pri štvorvalcovom motore. Sekvenčné prepĺňanie pomocou dvoch turbodúchadiel prinieslo možnosť zvýšiť krútiaci moment až na 370 Nm už pri 1500 ot./min.!
Pri nízkych otáčkach (do 2700 ot/min.) pracuje len jedno turbodúchadlo, ktoré spôsobuje rýchlu odozvu na stlačenie plynového pedálu. Pri vyšších otáčkach (nad 2700 ot/min.) začne pracovať aj druhé turbodúchadlo, takže vzrastie množstvo dodávaného vzduchu potrebného pre vyššie otáčky. Prácu oboch turbodúchadiel diriguje riadiaca jednotka motora. Sekvenčné prepĺňanie v štvorvalcovom naftovom motore znamená veľký posun smerom vpred a výkon v širokom spektre otáčok. Motor 2,2 HDi 170, vybavený filtrom pevných častíc je dielom spolupráce automobilových koncernov PSA Peugeot Citroën a Ford Motor.
Nevýrazný ťah naftového motora pri nízkych otáčkach je už minulosťou. Vodič bude môcť svižne a bez podradenia predbiehať aj 1500 ot./min.
Autor: rch