SME

Nový Ford Mondeo – prvé snímky a informácie

Pri uvádzaní nového Mondea sa automobilka Ford rozhodla použiť rovnakú stratégiu ako u S-Maxu. V Paríži ukáže najprv štúdiu na 90% verne zodpovedajúcu sériovému modelu a pravdepodobne na jar v Ženeve sa dočkáme hotového auta.

Pri uvádzaní nového Mondea sa automobilka Ford rozhodla použiť rovnakú stratégiu ako u S-Maxu. V Paríži ukáže najprv štúdiu na 90% verne zodpovedajúcu sériovému modelu a pravdepodobne na jar v Ženeve sa dočkáme hotového auta.

Zmeny v porovnaní so štúdiou sa dotknú hlavne spodnej časti predného nárazníka. Dravý predok vychádzajúci z konceptu Iosis by mal  zostať bezo zmien, rovnako tiež boky i zadná časť. Líniou karosérie, hlavne pri pohľade z profilu, nový Ford Mondeo Tournier veľmi silno pripomína Mazdu 6 kombi (koncernové gény sa jednoducho nezaprú), zadná časť zase čerpá z modelu S-Max. S ním ho bude spájať tiež spoločná platforma, do veľkej miery stvárnenie interiéru a väčšina nových technológií. Dá sa preto očakávať, že v oblasti jazdnej dynamiky, ovládateľnosti a celkovej súhry medzi podvozkom a riadením sa opäť stane etalónom strednej triedy.

Na pohon budú slúžiť agregáty známe z aktuálnej produkcie - zážihový štvorvalec 1.6 a prepĺňaný päťvalec 2.5T z modelu Focus ST, naftovou alternatívou budú motory 1.8 TDCi a 2.0 TDCi v oboch výkonových prevedeniach. Neoficiálne sa ešte hovorí o turbodieselovom agregáte 2.2 TDCi s výkonom minimálne 170 k, ktorý vznikol v spolupráci koncernov Ford a PSA a momentálne sa začína montovať do Citroenu C5. Známy naftový šesťvalec objemu 2.7 l, taktiež z produkcie koncernov Ford a PSA, vraj výrobca predbežne z plánov vylúčil kvôli zachovaniu priaznivej ceny.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Dobrou správou je, že napriek športovejšiemu zameraniu sa nové Mondeo v žiadnom prípade neplánuje vzdať svojich priestorových kvalít. Batožinový priestor celkového objemu 1.700 litrov je toho dôkazom. Konkrétnejšie informácie a parametre výrobca drží zatiaľ v tajnosti. Viac sa možno dozvieme v Paríži alebo až tesne pred jeho uvedením na trh začiatkom roka 2007.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 768
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 763
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 5 404
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 304
  5. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 144
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 816
  7. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 2 586
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy? 2 422
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (18. - 24.4.1925)
  2. Ján Škerko: Popriem všetko čím som žil a čomu som veril, len sa mi vráť
  3. Vladimír Bojničan: Prečo je Západ vyspelý, Rusko zaostalé a my uviaznutí na polceste
  4. Ján Valchár: Ropa ako nenabitá zbraň II.
  5. Štefan Šturdzík: Rakovina
  6. Viktor Pamula: Máme konsenzus v zahraničnej politike ?
  7. Rado Surovka: Pomáhať a chrániť ?
  8. Aleksander Prętnicki: Posledná audiencia - Bratislavský expres
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 910
  2. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 542
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 19 201
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 17 916
  5. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 498
  6. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 12 850
  7. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 530
  8. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 10 310
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  2. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  3. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  4. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  5. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  6. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  7. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  8. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
SkryťZatvoriť reklamu