Pri uvádzaní nového Mondea sa automobilka Ford rozhodla použiť rovnakú stratégiu ako u S-Maxu. V Paríži ukáže najprv štúdiu na 90% verne zodpovedajúcu sériovému modelu a pravdepodobne na jar v Ženeve sa dočkáme hotového auta. Zmeny v porovnaní so štúdiou sa dotknú hlavne spodnej časti predného nárazníka. Dravý predok vychádzajúci z konceptu Iosis by mal zostať bezo zmien, rovnako tiež boky i zadná časť. Líniou karosérie, hlavne pri pohľade z profilu, nový Ford Mondeo Tournier veľmi silno pripomína Mazdu 6 kombi (koncernové gény sa jednoducho nezaprú), zadná časť zase čerpá z modelu S-Max. S ním ho bude spájať tiež spoločná platforma, do veľkej miery stvárnenie interiéru a väčšina nových technológií. Dá sa preto očakávať, že v oblasti jazdnej dynamiky, ovládateľnosti a celkovej súhry medzi podvozkom a riadením sa opäť stane etalónom strednej triedy.
Na pohon budú slúžiť agregáty známe z aktuálnej produkcie - zážihový štvorvalec 1.6 a prepĺňaný päťvalec 2.5T z modelu Focus ST, naftovou alternatívou budú motory 1.8 TDCi a 2.0 TDCi v oboch výkonových prevedeniach. Neoficiálne sa ešte hovorí o turbodieselovom agregáte 2.2 TDCi s výkonom minimálne 170 k, ktorý vznikol v spolupráci koncernov Ford a PSA a momentálne sa začína montovať do Citroenu C5. Známy naftový šesťvalec objemu 2.7 l, taktiež z produkcie koncernov Ford a PSA, vraj výrobca predbežne z plánov vylúčil kvôli zachovaniu priaznivej ceny.
Dobrou správou je, že napriek športovejšiemu zameraniu sa nové Mondeo v žiadnom prípade neplánuje vzdať svojich priestorových kvalít. Batožinový priestor celkového objemu 1.700 litrov je toho dôkazom. Konkrétnejšie informácie a parametre výrobca drží zatiaľ v tajnosti. Viac sa možno dozvieme v Paríži alebo až tesne pred jeho uvedením na trh začiatkom roka 2007.