Dá sa teda povedať, že v Žiline sa Kia pripravuje na vážny frontálny útok, cieľom ktorého je zasadiť silný protiúder európskej konkurencii. Zároveň sa automobilka netají tým, že práve s týmto modelom chce budúci rok zabojovať o titul „Európske auto roka“. Na to, aby sa jej to podarilo, si ale musí najprv urobiť trochu poriadok v cenách. Obzvlášť na našom trhu, kde sa dlhý čas z nepochopiteľných dôvodov pohybovala v priemere o niekoľko 10.000 Sk nad sesterskou značkou Hyundai. Až v poslednom období, konkrétne pred nitrianskym autosalónom, začala ceny znižovať na konkurencieschopnejšiu úroveň.
Vráťme sa ale k parížskym premiéram. Dôkazom toho, že Kia to s európskym trhom myslí skutočne vážne, sú ďalšie dve karosárske verzie postavené na báze modelu Cee´d. Krátko po 5-dverovom hatchbacku príde do predaja aj verzia kombi. Rázvor náprav ostane nezmenený (2.650 mm), celková dĺžka karosérie ale narastie na 4.470 mm a výška bude mať hodnotu 1.490 mm. Prístup do veľkoobjemového batožinového priestoru s dvojitým dnom uľahčia rozmerné piate dvere, ktorých pánty sú ukotvené hlbšie v streche. Vďaka tomu sa dajú vyššie otvárať a pasažieri manipulujúci s batožinou budú lepšie chránení za nepriaznivého počasia. Viac sa dozvieme v Paríži. Sériovú produkciu 5-dverového hatchbacku spustí fabrika už v novembri tohto roku, výroba kombi odštartuje o mesiac neskôr.
Elegantné kombi ale nebude jediným súrodencom 5-dverového hatchbacku. Kia plánuje z kompaktu Cee´d vytvoriť celý modelový rad. Podľa neoficiálnych zdrojov blízkych automobilke sa hovorí aj o verzií coupé-cabrio a priam s určitosťou uzrie svetlo sveta aj 3-dverový športový hatchback poháňaný dvojlitrovým turbomotorom výkonu 200 k. Jeho predzvesťou je v Paríži debutujúca štúdia Pro_Cee´d , vychádzajúca z konceptu Cee´d predstaveného vlani v Ženeve.
Hoci majú obe štúdie veľa spoločného, pri navrhovaní športového hatchbacku sa dizajnéri snažili zvýrazniť odlišnosti medzi 5 a 3-dverovou verziou najviac ako to bolo možné. Vozidlo posadili o 25 mm nižšie, obuli ho na dramaticky vyzerajúce kolesá s extrémne širokými pneumatikami rozmeru 265/30 R19, predná aj zadná časť dostali dynamickejšie nárazníky, bočné okná a prahy olemovali chrómovými lištami a vzadu pridali chrómové koncovky výfuku. Chrómom nešetrili dizajnéri ani v interiéri. Pokiaľ výrobca ponechá v sériovom modeli aspoň časť týchto doplnkov, mladí vodiči sa majú na čo tešiť.
Všetky verzie boli navrhnuté, vyvinuté a budú sa vyrábať v Európe, teda u nás v Žiline.
Podľa neoficiálnych informácii, s 3-dverovým športovým hatchbackom vraj úzko súvisí aj návrat koncernu Hyundai do majstrovstiev sveta v rely. Pôvodne sa mal Hyundai do WRC vrátiť už budúci rok, ale termín nedávno posunul na rok 2008. Jeho záujem o účasť vo WRC pre jedno britské rádio nedávno potvrdil aj šéf WRC a majiteľ vysielacích práv David Richards.
Či pôjde o Hyundai alebo Kiu však nekonkretizoval. Ak ale vychádzame z toho, že v rámci koncernu sa ako športová značka profiluje Kia, nové WRC by malo vychádzať práve z modelu Cee´d. Tomuto názoru nasvedčuje tiež pripravovaný športový hatchback, ktorého sériová produkcia je podmienkou na získanie homologácie pre súťažný špeciál WRC.
Iný názor ale hovorí, že do WRC sa chystajú obe značky. Hyundai v roku 2008 a Kia o rok neskôr. Kde je pravda, vedia zatiaľ členovia predstavenstva koncernu. V každom prípade, akýkoľvek noví účastníci vo WRC budú oživením a atraktívnym spestrením tradičného štartového poľa.