Kia zo Žiliny dostane ďalších súrodencov

Rodina karosárskych verzií kompaktného modelu Cee´d vyrábaného v Žiline sa utešene rozrastá. V Paríži Kia predvedie nielen „základný“ 5-dverový hatchback, ale aj kombík a štúdiu 3-dverového športového kupé.

Dá sa teda povedať, že v Žiline sa Kia pripravuje na vážny frontálny útok, cieľom ktorého je zasadiť silný protiúder európskej konkurencii. Zároveň sa automobilka netají tým, že práve s týmto modelom chce budúci rok zabojovať o titul „Európske auto roka“. Na to, aby sa jej to podarilo, si ale musí najprv urobiť trochu poriadok v cenách. Obzvlášť na našom trhu, kde sa dlhý čas z nepochopiteľných dôvodov pohybovala v priemere o niekoľko 10.000 Sk nad sesterskou značkou Hyundai. Až v poslednom období, konkrétne pred nitrianskym autosalónom, začala ceny znižovať na konkurencieschopnejšiu úroveň.

Vráťme sa ale k parížskym premiéram. Dôkazom toho, že Kia to s európskym trhom myslí skutočne vážne, sú ďalšie dve karosárske verzie postavené na báze modelu Cee´d. Krátko po 5-dverovom hatchbacku príde do predaja aj verzia kombi. Rázvor náprav ostane nezmenený (2.650 mm), celková dĺžka karosérie ale narastie na 4.470 mm a výška bude mať hodnotu 1.490 mm. Prístup do veľkoobjemového batožinového priestoru s dvojitým dnom uľahčia rozmerné piate dvere, ktorých pánty sú ukotvené hlbšie v streche. Vďaka tomu sa dajú vyššie otvárať a pasažieri manipulujúci s batožinou budú lepšie chránení za nepriaznivého počasia. Viac sa dozvieme v Paríži. Sériovú produkciu 5-dverového hatchbacku spustí fabrika už v novembri tohto roku, výroba kombi odštartuje o mesiac neskôr.
Elegantné kombi ale nebude jediným súrodencom 5-dverového hatchbacku. Kia plánuje z kompaktu Cee´d vytvoriť celý modelový rad. Podľa neoficiálnych zdrojov blízkych automobilke sa hovorí aj o verzií coupé-cabrio a priam s určitosťou uzrie svetlo sveta aj 3-dverový športový hatchback poháňaný dvojlitrovým turbomotorom výkonu 200 k. 

Jeho predzvesťou je v Paríži debutujúca štúdia Pro_Cee´d , vychádzajúca z konceptu Cee´d predstaveného vlani v Ženeve.
Hoci majú obe štúdie veľa spoločného, pri navrhovaní športového hatchbacku sa dizajnéri snažili zvýrazniť odlišnosti medzi 5 a 3-dverovou verziou najviac ako to bolo možné. Vozidlo posadili o 25 mm nižšie, obuli ho na dramaticky vyzerajúce kolesá s extrémne širokými pneumatikami rozmeru 265/30 R19, predná aj zadná časť dostali dynamickejšie nárazníky, bočné okná a prahy olemovali chrómovými lištami a vzadu pridali chrómové koncovky výfuku. Chrómom nešetrili dizajnéri ani v interiéri. Pokiaľ výrobca ponechá v sériovom modeli aspoň časť týchto doplnkov, mladí vodiči sa majú na čo tešiť.

Všetky verzie boli navrhnuté, vyvinuté a budú sa vyrábať v Európe, teda u nás v Žiline.

Podľa neoficiálnych informácii, s 3-dverovým športovým hatchbackom vraj úzko súvisí aj návrat koncernu Hyundai do majstrovstiev sveta v rely. Pôvodne sa mal Hyundai do WRC vrátiť už budúci rok, ale termín nedávno posunul na rok 2008. Jeho záujem o účasť vo WRC pre jedno britské rádio nedávno potvrdil aj šéf WRC a majiteľ vysielacích práv David Richards.
Či pôjde o Hyundai alebo Kiu však nekonkretizoval. Ak ale vychádzame z toho, že v rámci koncernu sa ako športová značka profiluje Kia, nové WRC by malo vychádzať práve z modelu Cee´d. Tomuto názoru nasvedčuje tiež pripravovaný športový hatchback, ktorého sériová produkcia je podmienkou na získanie homologácie pre súťažný špeciál WRC.

Iný názor ale hovorí, že do WRC sa chystajú obe značky. Hyundai v roku 2008 a Kia o rok neskôr. Kde je pravda, vedia zatiaľ členovia predstavenstva koncernu. V každom prípade, akýkoľvek noví účastníci vo WRC budú oživením a atraktívnym spestrením tradičného štartového poľa.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 5 662
  2. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 3 759
  3. Ako sme jazdili v socializme 2 575
  4. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 123
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 666
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 340
  7. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 171
  8. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 092
  9. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 716
  10. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 651

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Čo sa to stalo s časom? Náramkové hodinky miznú z rúk

Bol to vynález desaťročia. Nebyť náramkových hodiniek, niektoré strategické bitky by možno dopadli inak. Dnes prehrávajú samotné náramkové hodinky.

KOMENTÁRE

Mala byť ombudsmanka aj na pochode za rodinu?

Bubon, koláž Krista a zástava, celý výjav pripomínal akúsi civilnú procesiu.

BRATISLAVA

Dá sa v Dunaji oficiálne kúpať?

Na Dunaji bolo kedysi nielen legendárne Lido, ale aj lodné kúpaliská.

Neprehliadnite tiež

NA ČOM SME JAZDILI

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič, majiteľom však robil problémy.