SME
Utorok, 15. jún, 2021 | Meniny má VítKrížovkyKrížovky

Kia zo Žiliny dostane ďalších súrodencov

Rodina karosárskych verzií kompaktného modelu Cee´d vyrábaného v Žiline sa utešene rozrastá. V Paríži Kia predvedie nielen „základný“ 5-dverový hatchback, ale aj kombík a štúdiu 3-dverového športového kupé.

Dá sa teda povedať, že v Žiline sa Kia pripravuje na vážny frontálny útok, cieľom ktorého je zasadiť silný protiúder európskej konkurencii. Zároveň sa automobilka netají tým, že práve s týmto modelom chce budúci rok zabojovať o titul „Európske auto roka“. Na to, aby sa jej to podarilo, si ale musí najprv urobiť trochu poriadok v cenách. Obzvlášť na našom trhu, kde sa dlhý čas z nepochopiteľných dôvodov pohybovala v priemere o niekoľko 10.000 Sk nad sesterskou značkou Hyundai. Až v poslednom období, konkrétne pred nitrianskym autosalónom, začala ceny znižovať na konkurencieschopnejšiu úroveň.

Vráťme sa ale k parížskym premiéram. Dôkazom toho, že Kia to s európskym trhom myslí skutočne vážne, sú ďalšie dve karosárske verzie postavené na báze modelu Cee´d. Krátko po 5-dverovom hatchbacku príde do predaja aj verzia kombi. Rázvor náprav ostane nezmenený (2.650 mm), celková dĺžka karosérie ale narastie na 4.470 mm a výška bude mať hodnotu 1.490 mm. Prístup do veľkoobjemového batožinového priestoru s dvojitým dnom uľahčia rozmerné piate dvere, ktorých pánty sú ukotvené hlbšie v streche. Vďaka tomu sa dajú vyššie otvárať a pasažieri manipulujúci s batožinou budú lepšie chránení za nepriaznivého počasia. Viac sa dozvieme v Paríži. Sériovú produkciu 5-dverového hatchbacku spustí fabrika už v novembri tohto roku, výroba kombi odštartuje o mesiac neskôr.
Elegantné kombi ale nebude jediným súrodencom 5-dverového hatchbacku. Kia plánuje z kompaktu Cee´d vytvoriť celý modelový rad. Podľa neoficiálnych zdrojov blízkych automobilke sa hovorí aj o verzií coupé-cabrio a priam s určitosťou uzrie svetlo sveta aj 3-dverový športový hatchback poháňaný dvojlitrovým turbomotorom výkonu 200 k. 

Jeho predzvesťou je v Paríži debutujúca štúdia Pro_Cee´d , vychádzajúca z konceptu Cee´d predstaveného vlani v Ženeve.
Hoci majú obe štúdie veľa spoločného, pri navrhovaní športového hatchbacku sa dizajnéri snažili zvýrazniť odlišnosti medzi 5 a 3-dverovou verziou najviac ako to bolo možné. Vozidlo posadili o 25 mm nižšie, obuli ho na dramaticky vyzerajúce kolesá s extrémne širokými pneumatikami rozmeru 265/30 R19, predná aj zadná časť dostali dynamickejšie nárazníky, bočné okná a prahy olemovali chrómovými lištami a vzadu pridali chrómové koncovky výfuku. Chrómom nešetrili dizajnéri ani v interiéri. Pokiaľ výrobca ponechá v sériovom modeli aspoň časť týchto doplnkov, mladí vodiči sa majú na čo tešiť.

Všetky verzie boli navrhnuté, vyvinuté a budú sa vyrábať v Európe, teda u nás v Žiline.

Podľa neoficiálnych informácii, s 3-dverovým športovým hatchbackom vraj úzko súvisí aj návrat koncernu Hyundai do majstrovstiev sveta v rely. Pôvodne sa mal Hyundai do WRC vrátiť už budúci rok, ale termín nedávno posunul na rok 2008. Jeho záujem o účasť vo WRC pre jedno britské rádio nedávno potvrdil aj šéf WRC a majiteľ vysielacích práv David Richards.
Či pôjde o Hyundai alebo Kiu však nekonkretizoval. Ak ale vychádzame z toho, že v rámci koncernu sa ako športová značka profiluje Kia, nové WRC by malo vychádzať práve z modelu Cee´d. Tomuto názoru nasvedčuje tiež pripravovaný športový hatchback, ktorého sériová produkcia je podmienkou na získanie homologácie pre súťažný špeciál WRC.

Iný názor ale hovorí, že do WRC sa chystajú obe značky. Hyundai v roku 2008 a Kia o rok neskôr. Kde je pravda, vedia zatiaľ členovia predstavenstva koncernu. V každom prípade, akýkoľvek noví účastníci vo WRC budú oživením a atraktívnym spestrením tradičného štartového poľa.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom
  2. Regeneračný spánok s ideálne podopretou chrbticou
  3. Ako sa mení dynamika firiem?
  4. Po Slovensku na motorke
  5. Jablone prinesú ovocie v podobe komfortného bývania
  6. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom
  7. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni?
  8. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi
  9. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020?
  10. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť
  1. Začíname prikrmovať: Ako vybrať detskú ovocnú výživu?
  2. Arónia: Spoznajte jej zázračné účinky na zdravie, chutné recepty
  3. Po Slovensku na motorke
  4. Brusnica – lahodná i účinná zároveň
  5. Jablone prinesú ovocie v podobe komfortného bývania
  6. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom
  7. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom
  8. Behind every successful business lies a set of skilled people
  9. Klimatická zmena rozkývala štatistiky škôd na domoch a bytoch
  10. Ako sa mení dynamika firiem?
  1. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni? 20 565
  2. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 12 619
  3. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi 11 586
  4. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie 9 846
  5. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020? 9 786
  6. 4 veci, ktoré potrebujete vedieť o bezpečnosti elektromobilov 7 656
  7. Čo robiť v Tatrách, keď počasie pokazí plány? 7 314
  8. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť 6 403
  9. Obľubovali ste termínované vklady? Spoznajte alternatívy 5 605
  10. Slovensko v operácii Barbarossa 4 339
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Hyundai Bayon

V ponuke je aj atmosférický štvorvalec.


32m
Posledný vyrobený Trabant zišiel z výrobnej linky 30. apríla 1991.

Na výrobnej linke ho vystriedal Volkswagen Polo.


16 h
Toyota RAV4 Plug-in Hybrid

Čisto na elektrinu prejde vyše 80 kilometrov.


13. jún
Volkswagen Multivan

Už nemá podvozok dodávky a dostal plug-in hybrid.


11. jún