SME
Streda, 1. december, 2021 | Meniny má EdmundKrížovkyKrížovky

Opel Astra TwinTop – sezóna ešte nekončí

Vyrobiť dnes kabriolet bez toho, aby sa v priebehu pár sekúnd premenil na kupé s pevnou strechou, nemá význam. Jedným z posledných prírastkov v triede kabriolet-kupé je Opel Astra TwinTop, ktorá má nahradiť hneď dva modely, navyše chce byť voľným pokračo

Vyrobiť dnes kabriolet bez toho, aby sa v priebehu pár sekúnd premenil na kupé s pevnou strechou, nemá význam. Jedným z posledných prírastkov v triede kabriolet-kupé je Opel Astra TwinTop, ktorá má nahradiť hneď dva modely, navyše chce byť voľným pokračovaním legendárneho kupé Calibra.

Slovo do bitky
Keď v roku 1989 prišiel na trh Opel Calibra, svet kompaktných šporťákov sa otriasol v základoch. Karoséria s nevídane nízkym odporom vzduchu (Cx - 0,31), silné motory a nenapodobiteľný dizajn zaradili Calibru medzi najlepšie autá značky. Vrchol prišiel v roku 1992, keď Calibra dostala dvojlitrový turbomotor a pohon všetkých kolies. Opel sa až teraz pri premiére Astry TwinTop potichu zmienil o dôstojnom následníkovi modelu Calibra. Testovaný model Astra TwinTop 2,0 Turbo mal teda neľahkú úlohu presvedčiť nás o pravdivosti slov výrobcu a súčasne predviesť jazdu s vetrom vo vlasoch.

Pominuteľná krása
Astra TT dokáže okamžite presvedčiť o pominuteľnosti ideálu krásy. So zatiahnutou strechou alebo bez nej vyzerá rovnako pôvabne a vrhá tieň aj na staršiu Calibru. Rovnako dobre vyniká aj medzi súčasnou konkurenciu. Volkswagen Eos tiež prekročil mantinely svojej značky, ale v kráse na Astru TT nemá, tá sa jednoducho podarila. Už menej nás zaujali plasty v interiéri, nehovoriac o doplnkoch, ktoré by zvýraznili charakter kabrioletu s výkonom dvesto koní. Teda aspoň športové pedále by si zaslúžila. Športový volant patrí k najlepším a celkom potešili aj športové sedadlá.

Hlad po zážitkoch
Už samotné naštartovanie dvojlitrového turbomotora pošepká, že v dobe sterilných športových automobilov bez chuti existujú okorenené špeciality. Po povinnom zohriatí strojovne ide plyn na podlahu. V režime Sport sme si s inteligentným podvozkom (IDS plus) a tuhým riadením okamžite potykali. V skúške vyhýbacieho manévru s vypnutým stabilizačným systémom má otvorená Astra TwinTop sklon k pretáčavosti, čo sa dá nádherne zvládnuť pridaním plynu v správnej chvíli. Motor má na to, aby dostal vodiča z kritickej situácie von (VIDEO). Rýchlosti prejazdu losieho testu boli výrazne vyššie než u bežných automobilov kompaktnej triedy. V pomerne ostrých zákrutách je Astra pokojná a ľahko ovládateľná aj keď ju chce vodič úmyselne dostať do driftu (VIDEO). Podvozok patrí medzi to najlepšie v triede a nepohrdne ani rýchlou jazdou po vidieckych cestách (VIDEO). Fantastický zvuk výfukového potrubia (VIDEO)  a syčanie turbodúchadla akoby popchli kone do slabín a šantenie sa môže začať. Strecha zostane zatvorená, pretože človek príde do istého veku, keď si pod kabrioletom predstaví zbytočný hluk, nádchu, prechladnutú krčnú chrbticu a podobné „radosti“. Astra TwinTop sa so zatvorenou strechou zhostila úlohy športového kupé naozaj dokonale. Radosť nám nepokazilo ani mierne krútenie karosérie pri ozaj ostrom narábaní s plynom.

Konečná, vystupovať
V návale radosti z jazdy nás prudko klesajúca ručička palivomeru neprekvapila. Úsmev nám zamrzol až pri ustálenej rýchlosti na diaľnici a nebolo to otvorenou strechou. Astra TT 2,0 Turbo je totiž poriadne smädná. S konkurenčným motorom VW 2,0 TFSI si to môže rozdať v hocičom okrem spotreby. Priemer 12,5 l/100 km paradoxne nevylepšila ani pomalá jazda, lebo na rozdiel od konkurenčného motora bol Opel doslova nenásytný aj pri ľahkej nohe.

Letničky a trvalky
Sezónne jednoúčelové kabriolety sú minulosťou, pretože kým v lete si majiteľ užíva vietor vo vlasoch, v ostatnej časti roka riadi športové kupé. Neznamená to však, že Astra TT je skvelé rodinné auto s veľkým batožinovým priestorom. V prevedení 2,0 Turbo a zo zatvorenou strechou plnohodnotne nahrádza Calibru vo všetkom vrátane spotreby.

Naše hodnotenie

vzhľad sú kabriolety pekné a ešte krajšie, Astra TT je najkrajšia
interiér tichý, strohý, bez odkladacích priestorov a športových pedálov
motor vysoký výkon, temperamentný prejav, dokonalý zvuk, hrozná spotreba
jazdné vlastnosti inteligentný podvozok miluje rýchlosť a zákruty
výbava primeraný luxus, výborná bezpečnosť
úžitok potešenie prevyšuje úžitok
celkový dojem skutočné potešenie nielen pre mladých ale solventných




Z uhladeného kabrioletu sa razom stane poriadny divoch. Astra TT sa výborne ovláda a z ľahkého pretáčavého šmyku ju motor excelentne vytiahne. Spotreba pri razantnej jazde nás až tak neprekvapila , skôr sklamal nenásytný motor pri pokojnej jazde, kedy zvyknú konkurenti spotrebovať okolo 7,5 l/100 km. Astra TT 2,0 TURBO si pýta aspoň 10 l/100 km.


Strecha sa dá sklápať aj za jazdy, do rýchlosti 30 km/h. Pri nakladaní batožiny do kabrioletu možno zloženú strechu tlačidlom na nakladacej hrane trochu nadvihnúť a zväčšiť tak nakladací otvor. Inak by medzi nakladacou hranou a poskladanou strechou prešiel iba malý kufrík.




Z každého uhla pohľadu nádherná. Aerodynamický hluk je pri otvorenej streche primeraný, ale rám čelného okna by mohol byť vyššie. Vytiahnuté okná v otvorenej verzii citeľne pomáhajú. Obe karosárske verzie , kupé aj kabriolet považujeme za fakt vydarené.







Nestáva sa často, že originálne (sedemnásťpalcové) disky v ponuke automobilky dokážu zaujať až tak, ako tieto. Z každého uhla pohľadu vyniká ich priestorový efekt a masívna konštrukcia.







Štvormiestny interiér ponúka slušný priestor vpredu, pohodlné sedadlá ale trochu všedné prevedenie. Tvary prístrojovej dosky sú pútavé, volant výborný ale celkovo tomu chýba športový náboj alebo aspoň hliníkové pedále. Prístrojovému panelu nemožno uprieť prehľadnosť a tiež dobrý dizajn.




Astra TwinTop s otvorenou strechou má väčší sklon k pretáčavému šmyku, pretože hmotnosť strechy je presunutá v batožinovom priestore. Verzia kupé odoláva pokušeniu pretáčavého šmyku lepšie a menej sa krúti. V každom prípade karoséria zvláda svoju úlohu perfektne, pritom je vystavená tvrdej skúške, pretože inteligentný podvozok IDS Plus neustále mení charakteristiku tlmičov. V režime Sport a v prudkých zákrutách sú vonkajšie tlmiče poriadne tvrdé, tým pádom dostáva karoséria v krútení viac zabrať.



Ochrana posádky v kabrioletoch je dnes na vysokej úrovni. Vpredu chráni cestujúcich zosilnený rám čelného skla, vzadu sú za klasickými opierkami hlavy špeciálne výsuvné elementy, vyššie ako hlavová opierka. Pri prevrátení auta bleskovo vystrelia spod plastového krytu.




Tlačidlo otvárania umiestnené na ráme čelného okna treba počas celého procesu otvárania strechy držať stlačené. Proces otvárania strechy (VIDEO)  by mohol byť o niečo kratší, ale ak zasvieti v priebehu otvárania zelená na semafóre, nič nie je stratené, lebo Astra TwinTop sa môže pomaly pohnúť. Stredový panel dostáva pochvalu za vylepšené a jednoduché ovládanie ventilačnej sústavy a klimatizácie. Automobilke tak zostáva vyriešiť iba zúfalú situáciu s nedostatkom bežných odkladacích priestorov.



Opel Astra TwinTop 2,0 Turbo Cosmo

Cena modelu od 849 900 Sk
Cena testovanej verzie 1 096 900 Sk


Technické údaje

Motor
Typ benzínový, prepĺňaný
Uloženie priečne
Zdvihový objem 1998 cm3
Výkon 147/200 kw/k
Pri otáčkach 540 ot./min.
Krútiaci moment 262 Nm
Pri otáčkach 4200 ot./min.
Kilogramový výkon 7,3 kg/k
Litrový výkon 100,1 k/l
Emisná norma EURO IV
Karoséria
Typ kabrio-kupé
Počet dverí 2
Pneumatiky 215/45 R17
Prevodovka
Typ Manuálna
Počet stupňov 6
Poháňané kolesá predné
Brzdy
Vpredu kotúčové s vnútorným chladením
Vzadu kotúčové
Rozmery, hmotnosti, objemy
Rázvor náprav 2614 mm
Dĺžka 4476 mm
Širka 1759 mm
Výška 1414 mm
Pohotovostná hmot. 1450 kg
Užitočná hmotnosť 550 kg
Batožinový priestor 205/440 l
Objem pal. nádrže 52 l
Prevádzkové hodnoty
Zrýchlenie 8,9 s
Maximálna rýchlosť 237 km/h
Spotreba
mesto 13,3 l/100 km
mimo mesto 7,3 l/100 km
kombinácia 9,5 l/100 km
v teste 12,5 l/100 km

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  2. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije?
  3. Desať dôvodov, prečo študovať na Trnavskej univerzite
  4. Buďte v najlepšej spoločnosti!?
  5. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  6. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie
  7. Výhody najväčšej obchodnej siete objavuje aj verejný sektor
  8. PRIESKUM: Slováci prezradili, čo by mal spĺňať dokonalý smartfón
  9. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť
  10. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené
  1. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie
  2. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  3. dm a jej zákazníci podporili vznik 15 vzdelávacích centier
  4. Anketu Elektromobil roka 2021 ovládla ŠKODA
  5. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  6. Zmeny v systéme revíznych postupov
  7. Compliance – kto by mal byť zodpovedný?
  8. Tabaková mládež. Čo s ňou?
  9. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  10. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes?
  1. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 29 682
  2. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 15 157
  3. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 11 848
  4. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 7 673
  5. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes? 7 606
  6. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch 5 685
  7. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 5 584
  8. Karnozín – účinná látka s obrovským potenciálom 2 991
  9. Volkswagen predstavuje ďalší elektrický model 2 646
  10. Vianočné nákupy bez stresu? Pozrite sa, či na to idete správne 2 129
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Škoda Karoq

Ponuka motorov ostáva rovnaká.


19 h
Hyundai Ioniq 5

Víťaza vyhlásia vo februári.


29. nov
Toyota Yaris Cross

Všestrannosť zlepšuje pohon všetkých kolies.


28. nov
Parkovanie na chodníku bude od marca 2022 regulované.

Dodržať voľnú šírku chodníka 1,5 metra už nebude stačiť.


26. nov

Blogy SME

  1. Iveta Bakitová: Peru - od conquistádorov po Dänikena
  2. Štefan Vidlár: List Ježiškovi
  3. Ján Šeďo: Kedy je to v záujme občanov a kedy nie, alebo existuje morálny kódex poslanca NRSR ?
  4. Michal Hradil: Trochu (kontroverznej) očkovacej matematiky
  5. Zuzana Rattajová: Juraj Droba, dnes si opustil ľudí
  6. Marek Strapko: Konšpirátori opäť pošteklili primitívne pudy
  7. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook
  8. Júlia Piraňa Mikolášiková: Podozrivý z úniku dokumentu o Zurianovi a spol. je policajný funkcionár
  1. Radovan Kazda: Poslanec Blaha a jeho fašisti 11 353
  2. Jozef Sitko: Pani prezidentka, jej priateľ a jej exporadca Leško 7 868
  3. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook 6 315
  4. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529? 4 972
  5. Věra Tepličková: Ako chutí moc alebo Ak budeme dobrí, dostaneme limetku 4 955
  6. Monika Nagyova: Poďte bližšie, staré dievky nehryzú. 4 480
  7. Tereza Krajčová: Anglický denník: 18. Najväčší strašiak návratu zo zahraničia? Slovenská mentalita 4 385
  8. Pavel Macko: Špinavý útok voči mojej rodine trvá už šesť rokov! 4 064
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook
  2. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  3. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  4. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  5. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  6. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  7. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  8. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
Skryť Zatvoriť reklamu