SME

Opel Astra TwinTop – sezóna ešte nekončí

Vyrobiť dnes kabriolet bez toho, aby sa v priebehu pár sekúnd premenil na kupé s pevnou strechou, nemá význam. Jedným z posledných prírastkov v triede kabriolet-kupé je Opel Astra TwinTop, ktorá má nahradiť hneď dva modely, navyše chce byť voľným pokračo

Vyrobiť dnes kabriolet bez toho, aby sa v priebehu pár sekúnd premenil na kupé s pevnou strechou, nemá význam. Jedným z posledných prírastkov v triede kabriolet-kupé je Opel Astra TwinTop, ktorá má nahradiť hneď dva modely, navyše chce byť voľným pokračovaním legendárneho kupé Calibra.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Slovo do bitky
Keď v roku 1989 prišiel na trh Opel Calibra, svet kompaktných šporťákov sa otriasol v základoch. Karoséria s nevídane nízkym odporom vzduchu (Cx - 0,31), silné motory a nenapodobiteľný dizajn zaradili Calibru medzi najlepšie autá značky. Vrchol prišiel v roku 1992, keď Calibra dostala dvojlitrový turbomotor a pohon všetkých kolies. Opel sa až teraz pri premiére Astry TwinTop potichu zmienil o dôstojnom následníkovi modelu Calibra. Testovaný model Astra TwinTop 2,0 Turbo mal teda neľahkú úlohu presvedčiť nás o pravdivosti slov výrobcu a súčasne predviesť jazdu s vetrom vo vlasoch.

Pominuteľná krása
Astra TT dokáže okamžite presvedčiť o pominuteľnosti ideálu krásy. So zatiahnutou strechou alebo bez nej vyzerá rovnako pôvabne a vrhá tieň aj na staršiu Calibru. Rovnako dobre vyniká aj medzi súčasnou konkurenciu. Volkswagen Eos tiež prekročil mantinely svojej značky, ale v kráse na Astru TT nemá, tá sa jednoducho podarila. Už menej nás zaujali plasty v interiéri, nehovoriac o doplnkoch, ktoré by zvýraznili charakter kabrioletu s výkonom dvesto koní. Teda aspoň športové pedále by si zaslúžila. Športový volant patrí k najlepším a celkom potešili aj športové sedadlá.

Hlad po zážitkoch
Už samotné naštartovanie dvojlitrového turbomotora pošepká, že v dobe sterilných športových automobilov bez chuti existujú okorenené špeciality. Po povinnom zohriatí strojovne ide plyn na podlahu. V režime Sport sme si s inteligentným podvozkom (IDS plus) a tuhým riadením okamžite potykali. V skúške vyhýbacieho manévru s vypnutým stabilizačným systémom má otvorená Astra TwinTop sklon k pretáčavosti, čo sa dá nádherne zvládnuť pridaním plynu v správnej chvíli. Motor má na to, aby dostal vodiča z kritickej situácie von (VIDEO). Rýchlosti prejazdu losieho testu boli výrazne vyššie než u bežných automobilov kompaktnej triedy. V pomerne ostrých zákrutách je Astra pokojná a ľahko ovládateľná aj keď ju chce vodič úmyselne dostať do driftu (VIDEO). Podvozok patrí medzi to najlepšie v triede a nepohrdne ani rýchlou jazdou po vidieckych cestách (VIDEO). Fantastický zvuk výfukového potrubia (VIDEO)  a syčanie turbodúchadla akoby popchli kone do slabín a šantenie sa môže začať. Strecha zostane zatvorená, pretože človek príde do istého veku, keď si pod kabrioletom predstaví zbytočný hluk, nádchu, prechladnutú krčnú chrbticu a podobné „radosti“. Astra TwinTop sa so zatvorenou strechou zhostila úlohy športového kupé naozaj dokonale. Radosť nám nepokazilo ani mierne krútenie karosérie pri ozaj ostrom narábaní s plynom.

SkryťVypnúť reklamu

Konečná, vystupovať
V návale radosti z jazdy nás prudko klesajúca ručička palivomeru neprekvapila. Úsmev nám zamrzol až pri ustálenej rýchlosti na diaľnici a nebolo to otvorenou strechou. Astra TT 2,0 Turbo je totiž poriadne smädná. S konkurenčným motorom VW 2,0 TFSI si to môže rozdať v hocičom okrem spotreby. Priemer 12,5 l/100 km paradoxne nevylepšila ani pomalá jazda, lebo na rozdiel od konkurenčného motora bol Opel doslova nenásytný aj pri ľahkej nohe.

Letničky a trvalky
Sezónne jednoúčelové kabriolety sú minulosťou, pretože kým v lete si majiteľ užíva vietor vo vlasoch, v ostatnej časti roka riadi športové kupé. Neznamená to však, že Astra TT je skvelé rodinné auto s veľkým batožinovým priestorom. V prevedení 2,0 Turbo a zo zatvorenou strechou plnohodnotne nahrádza Calibru vo všetkom vrátane spotreby.

SkryťVypnúť reklamu

Naše hodnotenie

vzhľad sú kabriolety pekné a ešte krajšie, Astra TT je najkrajšia
interiér tichý, strohý, bez odkladacích priestorov a športových pedálov
motor vysoký výkon, temperamentný prejav, dokonalý zvuk, hrozná spotreba
jazdné vlastnosti inteligentný podvozok miluje rýchlosť a zákruty
výbava primeraný luxus, výborná bezpečnosť
úžitok potešenie prevyšuje úžitok
celkový dojem skutočné potešenie nielen pre mladých ale solventných




Z uhladeného kabrioletu sa razom stane poriadny divoch. Astra TT sa výborne ovláda a z ľahkého pretáčavého šmyku ju motor excelentne vytiahne. Spotreba pri razantnej jazde nás až tak neprekvapila , skôr sklamal nenásytný motor pri pokojnej jazde, kedy zvyknú konkurenti spotrebovať okolo 7,5 l/100 km. Astra TT 2,0 TURBO si pýta aspoň 10 l/100 km.


Strecha sa dá sklápať aj za jazdy, do rýchlosti 30 km/h. Pri nakladaní batožiny do kabrioletu možno zloženú strechu tlačidlom na nakladacej hrane trochu nadvihnúť a zväčšiť tak nakladací otvor. Inak by medzi nakladacou hranou a poskladanou strechou prešiel iba malý kufrík.




Z každého uhla pohľadu nádherná. Aerodynamický hluk je pri otvorenej streche primeraný, ale rám čelného okna by mohol byť vyššie. Vytiahnuté okná v otvorenej verzii citeľne pomáhajú. Obe karosárske verzie , kupé aj kabriolet považujeme za fakt vydarené.

SkryťVypnúť reklamu







Nestáva sa často, že originálne (sedemnásťpalcové) disky v ponuke automobilky dokážu zaujať až tak, ako tieto. Z každého uhla pohľadu vyniká ich priestorový efekt a masívna konštrukcia.







Štvormiestny interiér ponúka slušný priestor vpredu, pohodlné sedadlá ale trochu všedné prevedenie. Tvary prístrojovej dosky sú pútavé, volant výborný ale celkovo tomu chýba športový náboj alebo aspoň hliníkové pedále. Prístrojovému panelu nemožno uprieť prehľadnosť a tiež dobrý dizajn.




Astra TwinTop s otvorenou strechou má väčší sklon k pretáčavému šmyku, pretože hmotnosť strechy je presunutá v batožinovom priestore. Verzia kupé odoláva pokušeniu pretáčavého šmyku lepšie a menej sa krúti. V každom prípade karoséria zvláda svoju úlohu perfektne, pritom je vystavená tvrdej skúške, pretože inteligentný podvozok IDS Plus neustále mení charakteristiku tlmičov. V režime Sport a v prudkých zákrutách sú vonkajšie tlmiče poriadne tvrdé, tým pádom dostáva karoséria v krútení viac zabrať.



Ochrana posádky v kabrioletoch je dnes na vysokej úrovni. Vpredu chráni cestujúcich zosilnený rám čelného skla, vzadu sú za klasickými opierkami hlavy špeciálne výsuvné elementy, vyššie ako hlavová opierka. Pri prevrátení auta bleskovo vystrelia spod plastového krytu.




SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tlačidlo otvárania umiestnené na ráme čelného okna treba počas celého procesu otvárania strechy držať stlačené. Proces otvárania strechy (VIDEO)  by mohol byť o niečo kratší, ale ak zasvieti v priebehu otvárania zelená na semafóre, nič nie je stratené, lebo Astra TwinTop sa môže pomaly pohnúť. Stredový panel dostáva pochvalu za vylepšené a jednoduché ovládanie ventilačnej sústavy a klimatizácie. Automobilke tak zostáva vyriešiť iba zúfalú situáciu s nedostatkom bežných odkladacích priestorov.



Opel Astra TwinTop 2,0 Turbo Cosmo

Cena modelu od 849 900 Sk
Cena testovanej verzie 1 096 900 Sk


Technické údaje

Motor
Typ benzínový, prepĺňaný
Uloženie priečne
Zdvihový objem 1998 cm3
Výkon 147/200 kw/k
Pri otáčkach 540 ot./min.
Krútiaci moment 262 Nm
Pri otáčkach 4200 ot./min.
Kilogramový výkon 7,3 kg/k
Litrový výkon 100,1 k/l
Emisná norma EURO IV
Karoséria
Typ kabrio-kupé
Počet dverí 2
Pneumatiky 215/45 R17
Prevodovka
Typ Manuálna
Počet stupňov 6
Poháňané kolesá predné
Brzdy
Vpredu kotúčové s vnútorným chladením
Vzadu kotúčové
Rozmery, hmotnosti, objemy
Rázvor náprav 2614 mm
Dĺžka 4476 mm
Širka 1759 mm
Výška 1414 mm
Pohotovostná hmot. 1450 kg
Užitočná hmotnosť 550 kg
Batožinový priestor 205/440 l
Objem pal. nádrže 52 l
Prevádzkové hodnoty
Zrýchlenie 8,9 s
Maximálna rýchlosť 237 km/h
Spotreba
mesto 13,3 l/100 km
mimo mesto 7,3 l/100 km
kombinácia 9,5 l/100 km
v teste 12,5 l/100 km

Opel

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 768
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 763
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 5 404
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 304
  5. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 144
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 816
  7. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 2 586
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy? 2 422
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (18. - 24.4.1925)
  2. Ján Škerko: Popriem všetko čím som žil a čomu som veril, len sa mi vráť
  3. Vladimír Bojničan: Prečo je Západ vyspelý, Rusko zaostalé a my uviaznutí na polceste
  4. Ján Valchár: Ropa ako nenabitá zbraň II.
  5. Štefan Šturdzík: Rakovina
  6. Viktor Pamula: Máme konsenzus v zahraničnej politike ?
  7. Rado Surovka: Pomáhať a chrániť ?
  8. Aleksander Prętnicki: Posledná audiencia - Bratislavský expres
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 910
  2. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 542
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 19 201
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 17 916
  5. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 498
  6. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 12 850
  7. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 530
  8. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 10 310
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  2. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  3. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  4. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  5. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  6. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  7. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  8. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
SkryťZatvoriť reklamu