Nevstala z popola ako bájny vták Fénix, lebo z troch generácii sa len v Európe predalo deväť a pol milióna kusov. Nová Corsa prichádza ako kráľovná zo Sáby, aby zažiarila krásou a vystavila konkurenciu tvrdej skúške.
Sťaby kupé
Dynamická trojdverová karoséria má nádych kupé a s päťdverovou zdieľa dĺžku aj výšku, kým šírka je o trochu menšia. Verzia Corsa Sport dostala znížený podvozok, skrátené prevody, 16 palcové kolesá a chrómovú športovú koncovku výfuku. Za príplatok Corsu obohatí novo vyvinuté riadenie s variabilnou spätnou väzbou v zákrutách. Pri prevodovom pomere riadenia13:1 už dokáže systém zabezpečiť bezprostrednú reakciu počas priamej jazdy. Pri zväčšení uhla natočenia volantu sa stáva riadenie ešte priamejším (12:1 pri 90 stupňoch), vytvára tak pocit riadenia športového auta.
Päť je viac ako štyri
Päťdverová verzia je nastavená na záujmy a rodinu. Ľúbivý dizajn novej Astry prešiel aj na Corsu. Nárast rozmerov oproti predchádzajúcej generácii vidieť v exteriéri a cítiť v interiéri. Pohodlné a dobre tvarované sedadlá, prehľadné budíky, jednoduché (otočné) ovládače a veľa odkladacích priestorov (konečne nezabudli na fľašu vo dverách!) sú základom. Pre náročných Corsa prináša závan luxusu v tejto triede nevídaný, detaily s povrchovou úpravou pianového laku, adaptívne predné svetlomety a automaticky ovládané adaptívne brzdové svetlá, ktoré varujú vzadu idúcich vodičov zablikaním všetkých troch brzdových svetiel päťkrát za sekundu v prípade použitia ABS systému. Všetko závisí od úrovne výbavy , výber pozostáva zo štyroch- Essentia, Enjoy, Sport alebo Cosmo.
Corsa má byť autom pre mužov, ženy, rodiny, rôzne vekové kategórie, zmiešané chute, nároky aj peňaženky.
Bicykle sú v móde
Najviac pozornosti spomedzi doplnkov vzbudil integrovaný nosič na dva bicykle Flex – Fix. Vysúva sa zo zadného nárazníka a jednoducho sa inštaluje. Pomocnú ruku v batožinovom priestore podá do dvoch polôh výškovo nastaviteľná podlaha “DualFloor”. Maximálny úložný objem batožinového priestoru vzrástol na 285 litrov a 300 litrov po vrch zadnej strany zadných sedadiel. Operadlo zadných sedadiel môže byť sklopené o 7,5 stupňa, čo tiež poskytne pár centimetrov priestoru.
Podrží
Podvozok je dieťa splodené spoluprácou Opel a Fiat, teda Corsa ho zdieľa s novým Grande Puntom. V porovnaní so starou „Corsičkou“ cítiť generačný posun vpred. Stabilný podvozok vedie stopu presne a isto, pri zatáčaní sa nenakláňa a dobre filtruje nerovnosti. Na dynamickej prezentácii v Drážďanoch sme si ukoristili dve naftové verzie, 1,3 CDTI ( 90 ks) a 1,7 CDTI ( 125 ks). Niekoľkonásobný víťaz súťaže Motor roka ( 1,3 l) má mnoho pozitív, počnúc výborným výkonom a končiac nízkou spotrebou. Nakoľko nová generácia Corsy pribrala na váhe , a to vyše 100 kíl, motor sa zdal byť trochu utlmený, v porovnaní s tým, ako ho poznáme za starej Corsy. Výrobca uvádza maximum krútiaceho momentu od 1750 ot/min. , čo sa nám nezdá, lebo pod 2000 ot/min. má slabý ťah. 1,7 CDTI príde na náš trh o niečo neskôr, ale ako sa vraví, to najlepšie nakoniec. Pri 125 koňovej verzii nikto nepochybuje o dynamike. Spotreba je veľmi slušná ( 4,8 l), úroveň hluku sa nám nezdala vysoká. Štandardná výbava zahŕňa bezúdržbový filter pevných častíc a šesťstupňovú manuálnu prevodovku.
Bezpečnosť
EuroNCAP vynieslo Corsu na stupeň víťazov v celkovej bezpečnosti vo svojom segmente - 5 hviezdičiek pre ochranu cestujúcich s 34 bodmi, 3 hviezdičky za bezpečnosť detských cestujúcich (32 bodov), ako aj dobré výsledky za ochranu chodcov: 19 bodov za 3 hviezdičky v tejto kategórii.
Kone vás povezú, koníčky vám odvezú...Integrovaný nosič na dva bicykle stojí 22.000,- Sk.
Opel upustil od svetiel umiestnených v zadných stĺpikoch. Nová Corsa tak vyzerá viac športovo.
Opel Corsa - motory
Benzínové motory ECOTEC | 1.0 TWINPORT | 1.2 TWINPORT | 1.4 TWINPORT |
Objem valcov (cm3) | 998 | 1229 | 1364 |
Max. výkon (kW/k pri ot/m) | 44/60 pri 5600 | 59/80 pri 5600 | 66/90 pri 5600 |
Max. krútiaci moment (Nm pri ot/m) | 88 pri 3800 | 110 pri 4000 | 125 pri 4000 |
Spotreba pri manuálnej prevodovke | 5.6 | 5.8 | 5.9 |
Max. rýchlosť (km/h) 150 | 168 | 173 |
Dieselové motory ECOTEC | 1.3 CDTI | 1.3 CDTI | 1.7 CDTI |
Zdvihový objem valcov (cm3) | 1248 | 1248 | 1686 |
Max. výkon (kW/k pri ot/m) | 55/75 pri 4000 | 66/90 pri 4000 | 92/125 pri 4000 |
Max. točivý moment (Nm pri ot/m) | 170 pri1750 – 2500 | 200 pri1750 – 2500 | 280 pri 2300 |
Spotreba pri manuálnej prevodovke (l/100 km) | 4.6 | 4.6 | 4.8 |
Max. rýchlosť (km/h) | 163 | 172 | 190 |
Cenová politika
Horúce novinky v triede malých automobilov Clio, Grande Punto a Peugeot 207 prišli na náš trh s pomerne vysokými základnými cenami ale slušným bezpečnostným štandardom. Všetky tri automobilky si to mohli dovoliť, pretože v ponuke majú lacnejšiu alternatívu v podobe staršieho modelu. Súčasne sa tak predávajú starý aj nový model a ponúkajú široké cenové rozpätie. Opel túto možnosť nemá, keďže predáva iba nový model. Pri voľbe cien sa tak importér dostal medzi dva kamene – nepoľaviť z bezpečnostného štandardu konkurentov a zároveň ísť s cenou dole. Zdá sa však, že zvolil zaujímavé kompromisy a s jedným modelom obsiahol celé spektrum cien, hoci čelné airbagy v základnej výbave sú konštrukčne staršie než má konkurencia. Základná Corsa bude mať v porovnaní so starým Puntom, Peugeotom 206 alebo Cliom Storia horšiu výbavu avšak za takúto cenu dostanú zákazníci nový a väčší model. Rozhodovanie bude o prioritách
Základný trojdverový model Corsa Essentia s trojvalcovým motorom 1,0 12 V stojí 329 900 Sk a v základnej výbave ponúka ABS, 2x airbag, centrálne zamykanie, nárazníky vo farbe karosérie, klasický posilňovač riadenia a vypínač airbagu spolujazdca. Chýbajú jej delené zadné sedadlá , výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, elektricky ovládané predné okná a výškovo nastaviteľný volant.
Konkurenčný Peugeot 207 1,4 Urban v trojdverovom základnom vybavení stojí podstatne viac ( až 405 000 Sk), ale má štvorvalcový motor objemu 1,4 l, okrem ABS a čelných airbagov aj bočné airbagy, centrálne uzamykanie aj s diaľkovým ovládaním, elektricky ovládané predné okná, variabilný posilňovač riadenia, delené zadné sedadlá výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča a výškovo aj pozdĺžne nastaviteľný volant.
Fiat Grande Punto 1,2 Active stojí 364 900 Sk a vo výbave má ABS, dva čelné airbagy, dvojstupňový posilňovač riadenia, výškovo aj pozdĺžne nastaviteľný volant, elektricky ovládané predné okná, centrálne zamykanie bez diaľkového ovládania, elektricky ovládané spätné zrkadlá, palubný počítač a nárazníky vo farbe karosérie. Základné Grande Punto nemá bočné airbagy ani delené zadné sedadlá. Trojdverová verzia má tretiu opierku hlavy vzadu a tretí bezpečnostný pás za príplatok.
Nový Renault Clio s trojdverovou karosériou, motorom 1,2 16 V a výbavou Authentique stojí 366 900 Sk. V základnej výbave ponúka ABS, bočné aj čelné airbagy, nárazníky vo farbe karosérie, vypínač airbagu spolujazdca, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, palubný počítač, posilňovač riadenia s variabilným účinkom, iba výškovo nastaviteľný volant a manuálne ovládané predné okná. Clio má podobne ako ostatní konkurenti tónované sklá. Chýbajú mu delené zadné sedadlá a výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča.
Pre lepšie cenové porovnanie by sa ku konkurentom hodila Corsa Enjoy, ktorá so základným motorom stojí 1,0 12V stojí 359 900 Sk. Pri motore 1,2 16V je cena 384 900 Sk a s motorom 1,4 16 V 409 900 Sk. V tejto kategórii ťahá za kratší koniec Grande Punto, ktoré má síce výborné naftové motory ale zlý benzínový základ s dvojventilovou technológiou. Corse aj v druhom stupni vybavenia chýbajú bočné airbagy. Navyše jej základné čelné airbagy sú obyčajné a nie veľkoobjemové, prípadne dvojstupňové ako u konkurencie. Dokonca aj súrodenec Grande Punto má v základe čelné dual-stage airbagy. V konečnom dôsledku aj tak rozhodnú akcie a bonus v podobe klimatizácie alebo zimných pneumatík.
V porovnaní sú zahrnuté štandardné ceny a nie akciové modely !
Autor: Katarína Chválová