PARÍŽSKE PREMIÉRY

Audi R8 – superšport s génmi víťaza Le Mans

Unikátny Audi R8, pri vývoji ktorého konštruktéri využili svoje dlhoročné skúsenosti z vytrvalostných pretekov v Le Mans je nabity všetkými najmodernejšími technológiami aké si len dokážete predstaviť. Konštruktéri na ňom pracovali dlhé dva roky.


Unikátny Audi R8, pri vývoji ktorého konštruktéri využili svoje dlhoročné skúsenosti z vytrvalostných pretekov v Le Mans je nabitý všetkými najmodernejšími technológiami aké si len dokážete predstaviť. Konštruktéri na ňom pracovali dlhé dva roky.

Dizajn vozidla dlhého 4 m a vysokého iba 125 cm bol prispôsobený umiesteniu motora za kabínou, čo je typické pre pretekárske automobily. Za všetkým je snaha zaistiť ideálne rozloženie hmotnosti. U Audi R8 pripadá 44/% na prednú a 56% na zadnú nápravu. Z tohto dôvodu bola kabína posunutá netradične dopredu. Dosiahnutiu čo najlepšej dynamiky a jazdných vlastností bolo prispôsobené aj ďalšie časti auta. Ostrý predok, aerodynamické doplnky, výrazné boky s obrovskými otvormi na prívod vzduchu k motoru, nahrbený zadok s integrovaným difúzorom, vysúvateľným krídlom a dvojicou výfukov zakomponovaných do zadného nárazníka, všetko prispieva k ideálnemu prúdeniu vzduchu a zvýšeniu stability vo vysokých rýchlostiach. Zároveň všade kam sa pozriete bol použitý hliník. Celé telo karosérie bolo vyrobené technológiou ASF (Audi Space Frame), čo jej zaručuje vysokú tuhosť, bez toho aby pribrala na váhe.
Ako prvé sériové auto na svete môže byť na želanie vybavené všetkými svetelnými komponentmi na báze LED diód (predné svetlá, diaľkové svetlá, zadné svetlá). Predné LED diódy budú ale k dispozícii až koncom budúceho roka. Dovtedy budú musieť uspokojiť nároky zákazníkov štandardné xenóny.

Superšport poháňa známy osemvalec objemu 4,2 l, ktorého vysokootáčkový charakter mu zabezpečuje široké rozpätie akčných otáčok. So štandardným výkonom 420 k a krútiacim momentom 430 Nm akceleruje z 0 na 100 km/h za 4,3 s a dosiahne maximálnu rýchlosť 301 km/h. Pritom 90% krútiaceho momentu poskytuje v rozsahu 3.500 ot/min až po obmedzovač, ktorý začína pri 8.250 ot/min. Kvôli dosiahnutiu vyvážených jazdných vlastností a optimálneho prenosu sily na vozovku R8 využíva permanentný pohon všetkých štyroch kolies. Na výber budú dve prevodovky, 6-rýchlostná s ručným radením a poloautomatická Audi R tronic s možnosťou sekvenčného radenia, ktorá sa bude dať ovládať páčkami pod volantom aj priamo radiacou pákou.
Štandardne bude jazdiť na 18-palcových kolesách obutých do pneumatík rozmeru 235/40 vpredu a 285/35 vzadu.
Napriek tomu, že ide na prvý pohľad o radikálny superšport, nebude to sparťansky vybavená motokára. Audi sa podarilo doň napratať množstvo luxusnej výbavy. Z bohatého zoznamu stojí za zmienku napríklad špičkový audiosystém Beng & Olufsen s výkonom 465 W a 12 reproduktormi, ktoré vedia prispôsobiť hladinu reprodukcie hudby typu vozovky a rýchlosti.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Štefánka by Pulitzer
  2. Šesťročné dlhopisy teraz s výnosom až 7 % p.a.
  3. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  4. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny
  5. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  6. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku
  7. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online
  8. Šanca pre mladé talenty z oblasti umenia, vedy či športu
  9. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime
  10. Stotisíc ľudí rozhodlo: Nadácia banky rozdelí štvrť milióna eur
  1. Na Slovensku sa vydáva najviac učiteľských preukazov
  2. Prihlásili ste sa ako dobrovoľník na Olympiádu v Tokiu?
  3. Šesťročné dlhopisy teraz s výnosom až 7 % p.a.
  4. Štefánka by Pulitzer
  5. Počuli ste už o integrovane pestovanej zelenine?
  6. Konferencia - EU support for research
  7. Slovensko má zasiahnuť robotizácia
  8. Viete, aké sú najlepšie možnosti sporenia pre mladých?
  9. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  10. Hitem jsou cyklopočítače Mio - pro zábavu i výkon
  1. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 24 573
  2. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny 18 317
  3. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu 8 226
  4. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku 6 978
  5. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť 6 647
  6. Čo sa stalo s mojimi úsporami v druhom pilieri? 5 306
  7. Štefánka by Pulitzer 5 264
  8. Je lepšie menučko, alebo domáca strava? Týždeň sme varili doma 3 893
  9. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online 3 505
  10. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime 3 009

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Taliansky novinár: Náš zdroj mal prístup k telefonátu Fica s Vadalom

Malo by byť v záujme Slovenska, aby jeho ekonomika nebola otrávená mafiánskym kapitálom, vraví CARLO BONINI z denníka La Repubblica.

DOMOV

Talianski novinári spochybnili Ficove slová o telefonáte

Talianska prokuratúra vraj poprela, že by vedela o telefonáte s Vadalom.

PLUS

Panská roztopaš. Ako sa v Tatrách kedysi lyžovalo a sánkovalo

Pozrite si krásne historické fotografie.

DOMOV

Lubyová dáva ruky preč od lukratívneho hotela, ktorý zhorel

Intenda sa sporí o Hotel Junior v Jasnej.

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto.
Podcast Za volantom

Za volantom: Áut na letiskách pribúda, zaparkuje ich robot

Letiská riešia príliš veľa pasažierov.

Podcast Za volantom o autách a doprave.

Cupra odhaľuje prvý model, ktorý nie je preznačkovaným Seatom

Má technológiu výkonného plug-in hybridu.

Cupra Formentor

Pokuty na Slovensku: Na ktoré priestupky si vodiči musia dávať pozor?

Ak nafúkate nad jedno promile, hrozí už ročné väzenie.

Kia Ceed príde ako štýlový crossover už na jeseň

V ponuke bude aj plug-in hybridná verzia.