PARÍŽSKE PREMIÉRY

Audi R8 – superšport s génmi víťaza Le Mans

Unikátny Audi R8, pri vývoji ktorého konštruktéri využili svoje dlhoročné skúsenosti z vytrvalostných pretekov v Le Mans je nabity všetkými najmodernejšími technológiami aké si len dokážete predstaviť. Konštruktéri na ňom pracovali dlhé dva roky.


Unikátny Audi R8, pri vývoji ktorého konštruktéri využili svoje dlhoročné skúsenosti z vytrvalostných pretekov v Le Mans je nabitý všetkými najmodernejšími technológiami aké si len dokážete predstaviť. Konštruktéri na ňom pracovali dlhé dva roky.

Dizajn vozidla dlhého 4 m a vysokého iba 125 cm bol prispôsobený umiesteniu motora za kabínou, čo je typické pre pretekárske automobily. Za všetkým je snaha zaistiť ideálne rozloženie hmotnosti. U Audi R8 pripadá 44/% na prednú a 56% na zadnú nápravu. Z tohto dôvodu bola kabína posunutá netradične dopredu. Dosiahnutiu čo najlepšej dynamiky a jazdných vlastností bolo prispôsobené aj ďalšie časti auta. Ostrý predok, aerodynamické doplnky, výrazné boky s obrovskými otvormi na prívod vzduchu k motoru, nahrbený zadok s integrovaným difúzorom, vysúvateľným krídlom a dvojicou výfukov zakomponovaných do zadného nárazníka, všetko prispieva k ideálnemu prúdeniu vzduchu a zvýšeniu stability vo vysokých rýchlostiach. Zároveň všade kam sa pozriete bol použitý hliník. Celé telo karosérie bolo vyrobené technológiou ASF (Audi Space Frame), čo jej zaručuje vysokú tuhosť, bez toho aby pribrala na váhe.
Ako prvé sériové auto na svete môže byť na želanie vybavené všetkými svetelnými komponentmi na báze LED diód (predné svetlá, diaľkové svetlá, zadné svetlá). Predné LED diódy budú ale k dispozícii až koncom budúceho roka. Dovtedy budú musieť uspokojiť nároky zákazníkov štandardné xenóny.

Superšport poháňa známy osemvalec objemu 4,2 l, ktorého vysokootáčkový charakter mu zabezpečuje široké rozpätie akčných otáčok. So štandardným výkonom 420 k a krútiacim momentom 430 Nm akceleruje z 0 na 100 km/h za 4,3 s a dosiahne maximálnu rýchlosť 301 km/h. Pritom 90% krútiaceho momentu poskytuje v rozsahu 3.500 ot/min až po obmedzovač, ktorý začína pri 8.250 ot/min. Kvôli dosiahnutiu vyvážených jazdných vlastností a optimálneho prenosu sily na vozovku R8 využíva permanentný pohon všetkých štyroch kolies. Na výber budú dve prevodovky, 6-rýchlostná s ručným radením a poloautomatická Audi R tronic s možnosťou sekvenčného radenia, ktorá sa bude dať ovládať páčkami pod volantom aj priamo radiacou pákou.
Štandardne bude jazdiť na 18-palcových kolesách obutých do pneumatík rozmeru 235/40 vpredu a 285/35 vzadu.
Napriek tomu, že ide na prvý pohľad o radikálny superšport, nebude to sparťansky vybavená motokára. Audi sa podarilo doň napratať množstvo luxusnej výbavy. Z bohatého zoznamu stojí za zmienku napríklad špičkový audiosystém Beng & Olufsen s výkonom 465 W a 12 reproduktormi, ktoré vedia prispôsobiť hladinu reprodukcie hudby typu vozovky a rýchlosti.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  7. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  8. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  9. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  10. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  1. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  2. Už aj seniori presadajú do SUV
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  7. Stavebný úrad neoprávnene predĺžil americkej ambasáde lehotu
  8. Grantová výzva na vykonávanie činností centier Europe Direct
  9. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  10. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 24 574
  2. Ako sme jazdili v socializme 2 620
  3. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 524
  4. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me 1 489
  5. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 088
  6. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 990
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 868
  8. Zo stredomorskej stravy sa nepriberá 851
  9. Túžite po práci z pláže? 7 rád, ako sa stať digitálnym nomádom 686
  10. Prísne kontroly a veľa tepla. Takto sa vyrába mlieko 676

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Súboj v koalícii Danko rozpútal a aj naň doplatil

Šéf SNS zváži odchod z politiky. Politológ hovorí, že predvídateľnosť jeho krokov sa stále znižuje.

KOMENTÁRE

Politika ako Danko nikto nechce, demokrati ani oligarchovia

Definitívny politický pád Danka sme sledovali v priamom prenose.

EKONOMIKA

Štát otočil, vyššie dôchodky zaručí len na štyri roky

Prečo novinka bude trvať len istý čas, nie je jasné.

KOMENTÁRE

Ficov perfektný deň a Dankova estráda ega

Novinári sa museli prehrabávať v úlomkoch Dankovho poníženia.

Neprehliadnite tiež

Porsche 911 dostalo špeciálnu metalízu, ktorá stojí ako nové Porsche 911

Jedinečnosť je zaručená, v špeciálnych farbách Chromaflair sa vyrobí maximálne päť kusov za rok.

Volkswagen láka na štýlový crossover. Svetu ho predstaví o týždeň

Model T-Roc dizajnovo nadviaže na koncept z roku 2014.

S novým asfaltom vydržia cesty dlhšie, sú v ňom magnetické nanočastice

Rozpraskaný asfalt sa môže zahojiť, stačí pridať teplo a magnetickú silu.