Unikátny Audi R8, pri vývoji ktorého konštruktéri využili svoje dlhoročné skúsenosti z vytrvalostných pretekov v Le Mans je nabitý všetkými najmodernejšími technológiami aké si len dokážete predstaviť. Konštruktéri na ňom pracovali dlhé dva roky.
Dizajn vozidla dlhého 4 m a vysokého iba 125 cm bol prispôsobený umiesteniu motora za kabínou, čo je typické pre pretekárske automobily. Za všetkým je snaha zaistiť ideálne rozloženie hmotnosti. U Audi R8 pripadá 44/% na prednú a 56% na zadnú nápravu. Z tohto dôvodu bola kabína posunutá netradične dopredu. Dosiahnutiu čo najlepšej dynamiky a jazdných vlastností bolo prispôsobené aj ďalšie časti auta. Ostrý predok, aerodynamické doplnky, výrazné boky s obrovskými otvormi na prívod vzduchu k motoru, nahrbený zadok s integrovaným difúzorom, vysúvateľným krídlom a dvojicou výfukov zakomponovaných do zadného nárazníka, všetko prispieva k ideálnemu prúdeniu vzduchu a zvýšeniu stability vo vysokých rýchlostiach. Zároveň všade kam sa pozriete bol použitý hliník. Celé telo karosérie bolo vyrobené technológiou ASF (Audi Space Frame), čo jej zaručuje vysokú tuhosť, bez toho aby pribrala na váhe.
Ako prvé sériové auto na svete môže byť na želanie vybavené všetkými svetelnými komponentmi na báze LED diód (predné svetlá, diaľkové svetlá, zadné svetlá). Predné LED diódy budú ale k dispozícii až koncom budúceho roka. Dovtedy budú musieť uspokojiť nároky zákazníkov štandardné xenóny.
Superšport poháňa známy osemvalec objemu 4,2 l, ktorého vysokootáčkový charakter mu zabezpečuje široké rozpätie akčných otáčok. So štandardným výkonom 420 k a krútiacim momentom 430 Nm akceleruje z 0 na 100 km/h za 4,3 s a dosiahne maximálnu rýchlosť 301 km/h. Pritom 90% krútiaceho momentu poskytuje v rozsahu 3.500 ot/min až po obmedzovač, ktorý začína pri 8.250 ot/min. Kvôli dosiahnutiu vyvážených jazdných vlastností a optimálneho prenosu sily na vozovku R8 využíva permanentný pohon všetkých štyroch kolies. Na výber budú dve prevodovky, 6-rýchlostná s ručným radením a poloautomatická Audi R tronic s možnosťou sekvenčného radenia, ktorá sa bude dať ovládať páčkami pod volantom aj priamo radiacou pákou.
Štandardne bude jazdiť na 18-palcových kolesách obutých do pneumatík rozmeru 235/40 vpredu a 285/35 vzadu.
Napriek tomu, že ide na prvý pohľad o radikálny superšport, nebude to sparťansky vybavená motokára. Audi sa podarilo doň napratať množstvo luxusnej výbavy. Z bohatého zoznamu stojí za zmienku napríklad špičkový audiosystém Beng & Olufsen s výkonom 465 W a 12 reproduktormi, ktoré vedia prispôsobiť hladinu reprodukcie hudby typu vozovky a rýchlosti.