SME
Piatok, 22. september, 2023 | Meniny má Móric
reklama

Audi R8 – superšport s génmi víťaza Le Mans

Unikátny Audi R8, pri vývoji ktorého konštruktéri využili svoje dlhoročné skúsenosti z vytrvalostných pretekov v Le Mans je nabity všetkými najmodernejšími technológiami aké si len dokážete predstaviť. Konštruktéri na ňom pracovali dlhé dva roky.


Unikátny Audi R8, pri vývoji ktorého konštruktéri využili svoje dlhoročné skúsenosti z vytrvalostných pretekov v Le Mans je nabitý všetkými najmodernejšími technológiami aké si len dokážete predstaviť. Konštruktéri na ňom pracovali dlhé dva roky.

Dizajn vozidla dlhého 4 m a vysokého iba 125 cm bol prispôsobený umiesteniu motora za kabínou, čo je typické pre pretekárske automobily. Za všetkým je snaha zaistiť ideálne rozloženie hmotnosti. U Audi R8 pripadá 44/% na prednú a 56% na zadnú nápravu. Z tohto dôvodu bola kabína posunutá netradične dopredu. Dosiahnutiu čo najlepšej dynamiky a jazdných vlastností bolo prispôsobené aj ďalšie časti auta. Ostrý predok, aerodynamické doplnky, výrazné boky s obrovskými otvormi na prívod vzduchu k motoru, nahrbený zadok s integrovaným difúzorom, vysúvateľným krídlom a dvojicou výfukov zakomponovaných do zadného nárazníka, všetko prispieva k ideálnemu prúdeniu vzduchu a zvýšeniu stability vo vysokých rýchlostiach. Zároveň všade kam sa pozriete bol použitý hliník. Celé telo karosérie bolo vyrobené technológiou ASF (Audi Space Frame), čo jej zaručuje vysokú tuhosť, bez toho aby pribrala na váhe.
Ako prvé sériové auto na svete môže byť na želanie vybavené všetkými svetelnými komponentmi na báze LED diód (predné svetlá, diaľkové svetlá, zadné svetlá). Predné LED diódy budú ale k dispozícii až koncom budúceho roka. Dovtedy budú musieť uspokojiť nároky zákazníkov štandardné xenóny.

Superšport poháňa známy osemvalec objemu 4,2 l, ktorého vysokootáčkový charakter mu zabezpečuje široké rozpätie akčných otáčok. So štandardným výkonom 420 k a krútiacim momentom 430 Nm akceleruje z 0 na 100 km/h za 4,3 s a dosiahne maximálnu rýchlosť 301 km/h. Pritom 90% krútiaceho momentu poskytuje v rozsahu 3.500 ot/min až po obmedzovač, ktorý začína pri 8.250 ot/min. Kvôli dosiahnutiu vyvážených jazdných vlastností a optimálneho prenosu sily na vozovku R8 využíva permanentný pohon všetkých štyroch kolies. Na výber budú dve prevodovky, 6-rýchlostná s ručným radením a poloautomatická Audi R tronic s možnosťou sekvenčného radenia, ktorá sa bude dať ovládať páčkami pod volantom aj priamo radiacou pákou.
Štandardne bude jazdiť na 18-palcových kolesách obutých do pneumatík rozmeru 235/40 vpredu a 285/35 vzadu.
Napriek tomu, že ide na prvý pohľad o radikálny superšport, nebude to sparťansky vybavená motokára. Audi sa podarilo doň napratať množstvo luxusnej výbavy. Z bohatého zoznamu stojí za zmienku napríklad špičkový audiosystém Beng & Olufsen s výkonom 465 W a 12 reproduktormi, ktoré vedia prispôsobiť hladinu reprodukcie hudby typu vozovky a rýchlosti.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Podpora systému je slabá, je to na jednotlivcoch
  2. Prišli na to, že odpad je cenný
  3. Ochutnajte zo Španielska viac. Spojte návštevu Madridu s Toledom
  4. Oblačno, miestami roboti. Ďalší diel pútavého sci-fi komiksu
  5. Spoločnosť EY vyhlásila 18. ročník súťaže na Slovensku
  6. Ak podceníte pri stavbe toto, pripravte sa na vyššie účty
  7. Septembrové číslo krížovkárskeho magazínu Lišiak v denníku SME
  8. Plánujete nové bývanie o pár rokov? Čas na jeho kúpu je teraz
  1. Tenisová zábava pre celú rodinu na Peugeot Tennis Day
  2. Prišli na to, že odpad je cenný
  3. Ochutnajte zo Španielska viac. Spojte návštevu Madridu s Toledom
  4. Až dve tretiny Slovenska majú mäkkú vodu. Čo na to naše cievy?
  5. Autocentrá AURES Holdings obslúžili už 3 milióny zákazníkov
  6. Príďte ochutnať ocenené destiláty
  7. Oblačno, miestami roboti. Ďalší diel pútavého sci-fi komiksu
  8. Politici dobrovoľne posielajú slovenské ženy pod nôž
  1. Už len dnes za vás Fellner zaplatí polovicu dovolenky 11 800
  2. Ľuboš Fellner opäť pozýva. Kam volá turistov teraz? 10 397
  3. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 8 558
  4. Ak podceníte pri stavbe toto, pripravte sa na vyššie účty 5 626
  5. Získajte 50% zľavu na predplatné SME.sk. Tu zistíte viac 3 217
  6. Plánujete nové bývanie o pár rokov? Čas na jeho kúpu je teraz 3 153
  7. 50-tisíc dovolenkárov si kúpilo zájazd cez SME 2 622
  8. Veľké Karlovice: wellness oáza kúsok od hraníc 2 339
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Blogy SME

  1. Erika Telekyová : Mýliť sa je ľudské, odpúšťať svätské a priznať si chybu geniálne.
  2. Lukáš Čelinák: Eurofondy, zlodeji a “wanna ne podnikatelia”
  3. Pavel Nechala: Etická infrašturktúra
  4. Tupou Ceruzou: Predvolebné vyšetrenie
  5. Peter Kubica: O behoch pri brehoch
  6. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (22. - 28.9.1923)
  7. Miroslav Lukáč: Mladí Vlci zo Smeru, ako sa sami nazvali, už vycerili tesáky a dokonca ich zaťali.
  8. Radko Mačuha: Čo je to Liberalizmus?
  1. Ján Šeďo: Králi "F + K + G" sa postavili pred vypredanú sálu s plnými gaťami, ako lazníci. 62 235
  2. Igor Kossaczký: Matovičova akcia ukázala pravdu o slovenských médiách 38 519
  3. Ján Šeďo: Mestskí policajti to pokašľali na celej čiare. 17 966
  4. Pavel Macko: Teraz sa ukáže, ako hlboko siahajú korene zla a aká silná je Žilinkova ochrana gaunerov 12 429
  5. Michael Achberger: Kľúč k rýchlemu metabolizmu: Začnite každý deň týmito raňajkovými zvykmi 10 153
  6. František Ptáček: „Sedembolestná panna Mária, oroduj za pána Fica!“ a iné prízraky Slovenské 8 248
  7. Ivan Mlynár: Zo skrine biskupov Slovenska vypadol ďalší kostlivec. 7 230
  8. Ladislav Matejka: Ako Slovensko vyhralo Volvo (skutočný príbeh) 7 018
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 68. - Arktída - Zem Františka Jozefa
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 67. - Kto bol Juan de Fuca, ktorý dal meno prielivu, ktorý obmýva brehy kanadského ostrova Vancouver?
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 66. - Martin Frobisher, pirát alebo kapitán?
  4. Monika Nagyova: Rómske deti kradnú. Ale iba energiu.
  5. Jiří Ščobák: Na zimní plavání v neoprénu je dobré se začít připravovat už teď
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 65. - Odkiaľ pochádza názov Kanada?
  7. Jiří Ščobák: Čekání na Volodymyra Zelenského před prezidentským palácem v BA (foto)
  8. Monika Nagyova: Pedagógovia aj dnes trestajú deti za to, že odmietajú jesť to, čo im nechutí.
SkryťZatvoriť reklamu