PARÍŽSKE PREMIÉRY

Dacia Logan MCV – praktické kombi

Dva roky po predstavení sedanu Logan prichádza značka Dacia s ďalšou a podstatnou novinkou. Priestranné, až sedemmiestne kombi s názvom MCV predstavené v Paríži, príde na domáci rumunský trh už v októbri. U nás sa začne predávať začiatkom roka 2007.

Dva roky po predstavení sedanu Logan prichádza značka Dacia s ďalšou a podstatnou novinkou. Priestranné, až sedemmiestne kombi s názvom MCV predstavené v Paríži, príde na domáci rumunský trh už v októbri. U nás sa začne predávať začiatkom roka 2007.

Logan MCV síce využíva technický základ zo sedanu, avšak karoséria dosahuje úplne iné proporcie. V podstate MCV je so sedanom zhodný iba po čelné sklo, pretože podrástol do výšky (+12 cm) aj dĺžky (+21 cm). Najbrutálnejšou zmenou prešiel rázvor náprav s nárastom až 27 cm. S natiahnutým rázvorom úzko súvisí pohodlné nastupovanie dozadu aj pre dvojmetrových cestujúcich a grandiózny objem batožinového priestoru. Pri sedemmiestnom    usporiadaní je to  200 litrov, v päťmiestnej konfigurácii   700 litrov a iba pri dvoch funkčných sedadlách   2350 litrov.  Celkový objem odkladacích priestorov vyčíslili na 54 l.  Sľubnú budúcnosť, pokiaľ ide o pohon všetkých kolies, avizuje zvýšená svetlosť podvozka, v porovnaní so sedanom plus 2 cm. Celkovo vyzerá Logan MCV praktickejšie a lepšie vypracovaný ako sedan spred dvoch rokov. Dnešný modernizovaný sedan sa vypracovaním detailov interiéru priblížil práve predstavenému kombi.

Logan MCV štartuje s výrazne širšou ponukou motorov než sedan pred dvomi rokmi, pretože od začiatku budú k dispozícii tri benzínové motory (1,4 MPI, 1,6 MPI a 1,6 16V) a jeden diesel (1,5 dCi). Cena päťmiestnej verzie začína v Európe na sume 8 800 eur, kým sedemmiestny Logan MCV stojí 10 640 eur. Pre základnú verziu budú dostupné všetky motory, pri sedemmiestnom prevedení z ponuky vypadol najslabší motor 1,4 MPI. Všetky motory spĺňajú emisnú normu Euro 4 a spolupracujú s päťstupňovými prevodovkami. Stredný stupeň motorizácie 1,6 MPI možno skombinovať s automatickou prevodovkou. Dynamika logicky zodpovedá charakteru auta, teda s najsilnejším motorom 1,6 16V dosiahne stovku za 11,8 s.

Pri pohľade na praktickú ale vysokú karosériu je jasné, že aerodynamický súčiniteľ odporu vzduchu nebude patriť medzi najnižšie. Napriek Cx – 0,36 sa podarilo udržať spotrebu paliva v rozumných hodnotách. Podľa výrobcu sa priemerná spotreba benzínových motorov pohybuje od 7,5 do 7,8 l/100 km. Naftová verzia Logan MCV 1,5 dCi spotrebuje iba 5,3 l/100 km. Dacia ponúka na nový Logan MCV záruku po dobu troch rokov alebo na najazdenie 100 000 km.

Ďalšie info prinesieme už onedlho


Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  7. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  8. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  9. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  10. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  1. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  2. Už aj seniori presadajú do SUV
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  7. Stavebný úrad neoprávnene predĺžil americkej ambasáde lehotu
  8. Grantová výzva na vykonávanie činností centier Europe Direct
  9. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  10. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 24 574
  2. Ako sme jazdili v socializme 2 620
  3. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 524
  4. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me 1 489
  5. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 088
  6. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 990
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 868
  8. Zo stredomorskej stravy sa nepriberá 851
  9. Túžite po práci z pláže? 7 rád, ako sa stať digitálnym nomádom 686
  10. Prísne kontroly a veľa tepla. Takto sa vyrába mlieko 676

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Súboj v koalícii Danko rozpútal a aj naň doplatil

Šéf SNS zváži odchod z politiky. Politológ hovorí, že predvídateľnosť jeho krokov sa stále znižuje.

KOMENTÁRE

Politika ako Danko nikto nechce, demokrati ani oligarchovia

Definitívny politický pád Danka sme sledovali v priamom prenose.

EKONOMIKA

Štát otočil, vyššie dôchodky zaručí len na štyri roky

Prečo novinka bude trvať len istý čas, nie je jasné.

KOMENTÁRE

Ficov perfektný deň a Dankova estráda ega

Novinári sa museli prehrabávať v úlomkoch Dankovho poníženia.

Neprehliadnite tiež

Porsche 911 dostalo špeciálnu metalízu, ktorá stojí ako nové Porsche 911

Jedinečnosť je zaručená, v špeciálnych farbách Chromaflair sa vyrobí maximálne päť kusov za rok.

Volkswagen láka na štýlový crossover. Svetu ho predstaví o týždeň

Model T-Roc dizajnovo nadviaže na koncept z roku 2014.

S novým asfaltom vydržia cesty dlhšie, sú v ňom magnetické nanočastice

Rozpraskaný asfalt sa môže zahojiť, stačí pridať teplo a magnetickú silu.