PARÍŽSKE PREMIÉRY

Dacia Logan MCV – praktické kombi

Dva roky po predstavení sedanu Logan prichádza značka Dacia s ďalšou a podstatnou novinkou. Priestranné, až sedemmiestne kombi s názvom MCV predstavené v Paríži, príde na domáci rumunský trh už v októbri. U nás sa začne predávať začiatkom roka 2007.

Dva roky po predstavení sedanu Logan prichádza značka Dacia s ďalšou a podstatnou novinkou. Priestranné, až sedemmiestne kombi s názvom MCV predstavené v Paríži, príde na domáci rumunský trh už v októbri. U nás sa začne predávať začiatkom roka 2007.

Logan MCV síce využíva technický základ zo sedanu, avšak karoséria dosahuje úplne iné proporcie. V podstate MCV je so sedanom zhodný iba po čelné sklo, pretože podrástol do výšky (+12 cm) aj dĺžky (+21 cm). Najbrutálnejšou zmenou prešiel rázvor náprav s nárastom až 27 cm. S natiahnutým rázvorom úzko súvisí pohodlné nastupovanie dozadu aj pre dvojmetrových cestujúcich a grandiózny objem batožinového priestoru. Pri sedemmiestnom    usporiadaní je to  200 litrov, v päťmiestnej konfigurácii   700 litrov a iba pri dvoch funkčných sedadlách   2350 litrov.  Celkový objem odkladacích priestorov vyčíslili na 54 l.  Sľubnú budúcnosť, pokiaľ ide o pohon všetkých kolies, avizuje zvýšená svetlosť podvozka, v porovnaní so sedanom plus 2 cm. Celkovo vyzerá Logan MCV praktickejšie a lepšie vypracovaný ako sedan spred dvoch rokov. Dnešný modernizovaný sedan sa vypracovaním detailov interiéru priblížil práve predstavenému kombi.

Logan MCV štartuje s výrazne širšou ponukou motorov než sedan pred dvomi rokmi, pretože od začiatku budú k dispozícii tri benzínové motory (1,4 MPI, 1,6 MPI a 1,6 16V) a jeden diesel (1,5 dCi). Cena päťmiestnej verzie začína v Európe na sume 8 800 eur, kým sedemmiestny Logan MCV stojí 10 640 eur. Pre základnú verziu budú dostupné všetky motory, pri sedemmiestnom prevedení z ponuky vypadol najslabší motor 1,4 MPI. Všetky motory spĺňajú emisnú normu Euro 4 a spolupracujú s päťstupňovými prevodovkami. Stredný stupeň motorizácie 1,6 MPI možno skombinovať s automatickou prevodovkou. Dynamika logicky zodpovedá charakteru auta, teda s najsilnejším motorom 1,6 16V dosiahne stovku za 11,8 s.

Pri pohľade na praktickú ale vysokú karosériu je jasné, že aerodynamický súčiniteľ odporu vzduchu nebude patriť medzi najnižšie. Napriek Cx – 0,36 sa podarilo udržať spotrebu paliva v rozumných hodnotách. Podľa výrobcu sa priemerná spotreba benzínových motorov pohybuje od 7,5 do 7,8 l/100 km. Naftová verzia Logan MCV 1,5 dCi spotrebuje iba 5,3 l/100 km. Dacia ponúka na nový Logan MCV záruku po dobu troch rokov alebo na najazdenie 100 000 km.

Ďalšie info prinesieme už onedlho


Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  3. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  4. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  5. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  6. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  7. Rastie nám pokrivená generácia?
  8. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  9. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  10. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  1. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  2. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  3. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  4. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  5. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  6. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  7. Detské zúbky sú veda
  8. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  9. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  10. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 8 717
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 3 145
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 690
  4. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 2 120
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 284
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 252
  7. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 039
  8. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 992
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 817
  10. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 777

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Žiadne potraviny a autobus raz za týždeň. Okraj kraja, na ktorý sa zabudlo

Ľudia v Prešovskom samosprávnom kraji o práci župana veľa nevedia. Trápia ich najmä cesty a nezamestnanosť, ale aj životné prostredie.

EKONOMIKA

Sagan či Hantuchová sa budú plateniu daní vyhýbať ťažšie

Ministerstvo chce zabrániť presunu ziskov.

Čo je nové na SME

SMEnaživo: Diskusia s kandidátmi na bratislavského župana

Príďte dnes o 18.00 diskutovať.

Neprehliadnite tiež

Dopravná hádanka: Absolvovali by ste túto skúšku v autoškole?

Dá sa zaradiť do odbočovacieho pruhu, keď je v ňom veľa áut?

Dopravná hádanka: Absolvovali by ste túto skúšku v autoškole? (riešenie)

Dá sa zaradiť do odbočovacieho pruhu, keď je v ňom veľa áut?

Nový vynález môže výrazne zlepšiť opravu výtlkov

Mestá by ušetrili na drahej údržbe ciest aj na čase opráv.

Autá z emisnej kauzy ročne spôsobujú 5-tisíc úmrtí, hovorí nová štúdia

Štyrom pätinám úmrtí by sa dalo zabrániť, keby sme jazdili na benzín.