SME
Utorok, 28. marec, 2023 | Meniny má Soňa
reklama

Dacia Logan MCV – praktické kombi

Dva roky po predstavení sedanu Logan prichádza značka Dacia s ďalšou a podstatnou novinkou. Priestranné, až sedemmiestne kombi s názvom MCV predstavené v Paríži, príde na domáci rumunský trh už v októbri. U nás sa začne predávať začiatkom roka 2007.

Dva roky po predstavení sedanu Logan prichádza značka Dacia s ďalšou a podstatnou novinkou. Priestranné, až sedemmiestne kombi s názvom MCV predstavené v Paríži, príde na domáci rumunský trh už v októbri. U nás sa začne predávať začiatkom roka 2007.

Logan MCV síce využíva technický základ zo sedanu, avšak karoséria dosahuje úplne iné proporcie. V podstate MCV je so sedanom zhodný iba po čelné sklo, pretože podrástol do výšky (+12 cm) aj dĺžky (+21 cm). Najbrutálnejšou zmenou prešiel rázvor náprav s nárastom až 27 cm. S natiahnutým rázvorom úzko súvisí pohodlné nastupovanie dozadu aj pre dvojmetrových cestujúcich a grandiózny objem batožinového priestoru. Pri sedemmiestnom    usporiadaní je to  200 litrov, v päťmiestnej konfigurácii   700 litrov a iba pri dvoch funkčných sedadlách   2350 litrov.  Celkový objem odkladacích priestorov vyčíslili na 54 l.  Sľubnú budúcnosť, pokiaľ ide o pohon všetkých kolies, avizuje zvýšená svetlosť podvozka, v porovnaní so sedanom plus 2 cm. Celkovo vyzerá Logan MCV praktickejšie a lepšie vypracovaný ako sedan spred dvoch rokov. Dnešný modernizovaný sedan sa vypracovaním detailov interiéru priblížil práve predstavenému kombi.

Logan MCV štartuje s výrazne širšou ponukou motorov než sedan pred dvomi rokmi, pretože od začiatku budú k dispozícii tri benzínové motory (1,4 MPI, 1,6 MPI a 1,6 16V) a jeden diesel (1,5 dCi). Cena päťmiestnej verzie začína v Európe na sume 8 800 eur, kým sedemmiestny Logan MCV stojí 10 640 eur. Pre základnú verziu budú dostupné všetky motory, pri sedemmiestnom prevedení z ponuky vypadol najslabší motor 1,4 MPI. Všetky motory spĺňajú emisnú normu Euro 4 a spolupracujú s päťstupňovými prevodovkami. Stredný stupeň motorizácie 1,6 MPI možno skombinovať s automatickou prevodovkou. Dynamika logicky zodpovedá charakteru auta, teda s najsilnejším motorom 1,6 16V dosiahne stovku za 11,8 s.

Pri pohľade na praktickú ale vysokú karosériu je jasné, že aerodynamický súčiniteľ odporu vzduchu nebude patriť medzi najnižšie. Napriek Cx – 0,36 sa podarilo udržať spotrebu paliva v rozumných hodnotách. Podľa výrobcu sa priemerná spotreba benzínových motorov pohybuje od 7,5 do 7,8 l/100 km. Naftová verzia Logan MCV 1,5 dCi spotrebuje iba 5,3 l/100 km. Dacia ponúka na nový Logan MCV záruku po dobu troch rokov alebo na najazdenie 100 000 km.

Ďalšie info prinesieme už onedlho


SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Inzercia - Tlačové správy

  1. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život
  2. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz
  3. Neviditeľná technológia vás ochráni pred podvodom, stačí si ju v mobile aktivovať
  4. Istota nízkeho úroku. Krásne bývanie s hypotékou za 1,49 %
  5. Kávový Indiana Jones. Slovák loví raritné kávy v pralesoch
  6. Záhadné ženské cviky, ktoré pomôžu mužom. Dokážu zlepšiť erekciu
  7. Čo môže ponúknuť laboratórna diagnostika po Covide?
  8. Dvanásť rokov v Amazone a práca ma stále baví
  1. Ako poraziť vysokú infláciu? Napríklad výnosom 24 % za 3 roky
  2. 8 vecí, na ktoré záhradkári pravidelne zabúdajú
  3. Kávový Indiana Jones. Slovák loví raritné kávy v pralesoch
  4. 7 rýchlych tipov, ako lepšie hospodáriť v domácnosti
  5. Záhadné ženské cviky, ktoré pomôžu mužom. Dokážu zlepšiť erekciu
  6. BILLA Žampa Cup – jedinečný záver zimnej sezóny
  7. Čo môže ponúknuť laboratórna diagnostika po Covide?
  8. Má vaše dieťa nárok na 350 eur na kúpu počítača či tabletu?
  1. Vyvýšené záhony ako novodobý trend v záhradkárstve 7 610
  2. Záhadné ženské cviky, ktoré pomôžu mužom. Dokážu zlepšiť erekciu 6 327
  3. Jazdiť v lete na saniach? Na Madeire vám ukážu, že sa to dá 5 719
  4. Kávový Indiana Jones. Slovák loví raritné kávy v pralesoch 3 296
  5. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život 2 596
  6. V malej obci na Kysuciach vyučujú s modernými technológiami 2 580
  7. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz 2 578
  8. Má vaše dieťa nárok na 350 eur na kúpu počítača či tabletu? 2 551
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Blogy SME

  1. Jozef Drahovský: Rýchlejšia výstavby diaľnic
  2. Irena Šimuneková: Náučný chodník obcou Rybník
  3. Vladimír Hatara: Mizme tu páni!
  4. Ľubomír Maretta: Sto krát
  5. Martina Paulenová: Veľké pocity malých detí
  6. Roman Kebísek: Slovenské povstanie r. 1848 trvalo 10 dní, bolo len v okolí Myjavy
  7. Ľubomír Maretta: Pena
  8. Adriana Boysová: Drahá poézia
  1. Ján Valchár: Rusko sa opevňuje, 1.500 nových ruských tankov na ceste 22 652
  2. Ivan Bošňák: Menej Agresivity a viac Analytiky pani Kovačič Hanzelová 10 609
  3. Magdaléna Cifrová: Rozdielna emočná výbava chlapcov a smutná prognóza nedostatku učiteľov 7 640
  4. Radko Mačuha: V Moskve nie je všetko s kostolným poriadkom. 6 963
  5. Ľudmila Križanovská: Ťažký život bratislavského taxikára. Aj takíto ľudia chodia na ,,mierové" pochody 5 293
  6. Michal Porubän: Desatoro Maroša Žilinku 4 842
  7. Ján Valchár: Tak teda dobre, vy otravy 2 769
  8. Rastislav Puchala: Ohavnosť spustošenia 2 648
  1. Monika Nagyova: Afganka Slovákom: Neviete, čo máte
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  3. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  4. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  5. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  6. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  8. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)
SkryťZatvoriť reklamu