SME
Štvrtok, 2. december, 2021 | Meniny má BibiánaKrížovkyKrížovky

Dacia Logan MCV – praktické kombi

Dva roky po predstavení sedanu Logan prichádza značka Dacia s ďalšou a podstatnou novinkou. Priestranné, až sedemmiestne kombi s názvom MCV predstavené v Paríži, príde na domáci rumunský trh už v októbri. U nás sa začne predávať začiatkom roka 2007.

Dva roky po predstavení sedanu Logan prichádza značka Dacia s ďalšou a podstatnou novinkou. Priestranné, až sedemmiestne kombi s názvom MCV predstavené v Paríži, príde na domáci rumunský trh už v októbri. U nás sa začne predávať začiatkom roka 2007.

Logan MCV síce využíva technický základ zo sedanu, avšak karoséria dosahuje úplne iné proporcie. V podstate MCV je so sedanom zhodný iba po čelné sklo, pretože podrástol do výšky (+12 cm) aj dĺžky (+21 cm). Najbrutálnejšou zmenou prešiel rázvor náprav s nárastom až 27 cm. S natiahnutým rázvorom úzko súvisí pohodlné nastupovanie dozadu aj pre dvojmetrových cestujúcich a grandiózny objem batožinového priestoru. Pri sedemmiestnom    usporiadaní je to  200 litrov, v päťmiestnej konfigurácii   700 litrov a iba pri dvoch funkčných sedadlách   2350 litrov.  Celkový objem odkladacích priestorov vyčíslili na 54 l.  Sľubnú budúcnosť, pokiaľ ide o pohon všetkých kolies, avizuje zvýšená svetlosť podvozka, v porovnaní so sedanom plus 2 cm. Celkovo vyzerá Logan MCV praktickejšie a lepšie vypracovaný ako sedan spred dvoch rokov. Dnešný modernizovaný sedan sa vypracovaním detailov interiéru priblížil práve predstavenému kombi.

Logan MCV štartuje s výrazne širšou ponukou motorov než sedan pred dvomi rokmi, pretože od začiatku budú k dispozícii tri benzínové motory (1,4 MPI, 1,6 MPI a 1,6 16V) a jeden diesel (1,5 dCi). Cena päťmiestnej verzie začína v Európe na sume 8 800 eur, kým sedemmiestny Logan MCV stojí 10 640 eur. Pre základnú verziu budú dostupné všetky motory, pri sedemmiestnom prevedení z ponuky vypadol najslabší motor 1,4 MPI. Všetky motory spĺňajú emisnú normu Euro 4 a spolupracujú s päťstupňovými prevodovkami. Stredný stupeň motorizácie 1,6 MPI možno skombinovať s automatickou prevodovkou. Dynamika logicky zodpovedá charakteru auta, teda s najsilnejším motorom 1,6 16V dosiahne stovku za 11,8 s.

Pri pohľade na praktickú ale vysokú karosériu je jasné, že aerodynamický súčiniteľ odporu vzduchu nebude patriť medzi najnižšie. Napriek Cx – 0,36 sa podarilo udržať spotrebu paliva v rozumných hodnotách. Podľa výrobcu sa priemerná spotreba benzínových motorov pohybuje od 7,5 do 7,8 l/100 km. Naftová verzia Logan MCV 1,5 dCi spotrebuje iba 5,3 l/100 km. Dacia ponúka na nový Logan MCV záruku po dobu troch rokov alebo na najazdenie 100 000 km.

Ďalšie info prinesieme už onedlho


Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vieme čo je úspech. Pomôžeme ho dosiahnuť aj vám
  2. Tento rok turizmu neprial
  3. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť
  4. Ako vychovávať deti aby boli odolnejšie
  5. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos
  6. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie
  7. PRIESKUM: Slováci prezradili, čo by mal spĺňať dokonalý smartfón
  8. Výhody najväčšej obchodnej siete objavuje aj verejný sektor
  9. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené
  10. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť
  1. Ako vychovávať deti aby boli odolnejšie
  2. Tento rok turizmu neprial
  3. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos
  4. Stropný zdvihák zlepší život všetkým imobilným ľuďom
  5. Zázračné účinky Arónie na zdravie
  6. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie
  7. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  8. dm a jej zákazníci podporili vznik 15 vzdelávacích centier
  9. Anketu Elektromobil roka 2021 ovládla ŠKODA
  10. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  1. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 30 338
  2. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 15 745
  3. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 11 943
  4. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie 7 747
  5. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes? 7 677
  6. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 6 282
  7. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch 5 730
  8. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 4 968
  9. Vianočné nákupy bez stresu? Pozrite sa, či na to idete správne 2 209
  10. Volkswagen predstavuje ďalší elektrický model 2 107
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Obvinený Jozef Brhel prichádza vypovedať na Prezídium policajného zboru v Bratislave.

Na výsluch prišiel z Kanárskych ostrovov.


8 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Čo robí pandémia so Slovenskom.


a 2 ďalší 3 h

Neprehliadnite tiež

Dacia Jogger

V ponuke sú zatiaľ dva motory, jeden na LPG.


14 h
Peugeot 2008

Golf úplne vypadol z aktuálnej desiatky najpredávanejších áut.


17 h
Škoda Karoq

Ponuka motorov ostáva rovnaká.


30. nov
Hyundai Ioniq 5

Víťaza vyhlásia vo februári.


29. nov

Blogy SME

  1. Štefan Vidlár: Mojim rovesňíkom!
  2. Emil Fitoš: Nad technickým riešením očkovacích poukazov visí veľa otáznikov
  3. Ctirad Klimčík: O študentoch
  4. Věra Tepličková: Vydrž, Prťka alebo Ako nezatvoriť školu, v ktorej sa motá už len jeden zdravý učiteľ
  5. Štefan Vidlár: Hňupík Hulík
  6. Igor Múdry: Francúzaky po našom
  7. Jozef Rybár: Arriva - existenčný politický problém predsedu BSK Drobu...
  8. Mária Drahošová: Upratovanie v sebe. Ako na to?
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook 10 012
  2. Radovan Kazda: Poslanec Blaha a jeho fašisti 9 780
  3. Jozef Sitko: Pani prezidentka, jej priateľ a jej exporadca Leško 7 961
  4. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529? 5 057
  5. Věra Tepličková: Ako chutí moc alebo Ak budeme dobrí, dostaneme limetku 4 985
  6. Tomáš Sedliačik: Ako sa baviť s konšpirátorom 4 615
  7. Jozef Drahovský: Zákon o bočnom odstupe medzi vozidlom a cyklistom dopadol ako na Slovensku 4 544
  8. Martin Greguš: Istropolis zbúrajú...starosta Kusý obrátil kabát...Je to vôbec možné? Architekt a primátor Vallo mlčí... 4 443
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook
  2. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  3. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  4. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  5. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  6. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  7. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  8. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
Skryť Zatvoriť reklamu