SME
Štvrtok, 4. marec, 2021 | Meniny má KazimírKrížovkyKrížovky

Nissan Micra 160 SR – horúca strela

Vonkajšie znaky ostávajú, mení sa len podstata. Aj tak by sa dalo charakterizovať na pohľad malé civilné autíčko bizardných tvarov s výkonným motorom a dobrým podvozkom, ktorý dokáže uštedriť vodičovi skúšku zo zručnosti za volantom.

Vonkajšie znaky ostávajú, mení sa len podstata. Aj tak by sa dalo charakterizovať na pohľad malé civilné autíčko bizardných tvarov s výkonným motorom a dobrým podvozkom, ktorý dokáže uštedriť vodičovi skúšku zo zručnosti za volantom.

Kde sú tie časy
Priaznivci malých, praktických a pritom športových automobilov si už zvykli, že malé výkonné autá , ktoré dovolia precítiť každý centimeter jazdy, je lepšie hľadať v autobazároch. S výnimkou pár cenovo ťažko prístupných vysoko výkonných automobilov sú ostatné silné autá výborne odhlučnené, majú dlhé prevody, vysokú maximálnu rýchlosť ale minimálnu radosť z jazdy. Asi nikto by teda nehľadal radosť na kolesách v abnormálne tvarovanom cukríku do mesta.

Pohľad za oponu
Isté športové ambície navonok prezrádzajú veľké disky z ľahkých zliatin a označenie 160 SR. Číslo 160 neznamená počet koní pod kapotou, ako sme sa naivne nazdávali, ale definuje objem motora 1,6 l. Papierovo nevyzerá výkon 81 kW/110 k na prílišné športové potešenie, ale prax príjemne prekvapila. Motor ťahá od nízkych otáčok, nechá sa pekne vytáčať a na stlačenie plynového pedálu reaguje spontánne. So stúpajúcou ručičkou otáčkomera rastie chuť pretekať sa s časom. V meste je Micra rozhodne agilnejšia než veľké a výkonné autá. Svoj podiel na radosti z jazdy prináša aj mechanická päťstupňová prevodovka s krátkymi prevodmi. Absenciu šiesteho rýchlostného stupňa cítiť najmä na diaľnici, kde sa z malého auta stáva rozzúrený čmeliak. Menej hluku od motora by neuškodilo.

Stabilný pôdorys
Kolesá umiestnené v rohoch karosérie, nízke ťažisko a dobré rozloženie hmotnosti má model Micra zadefinované už vopred. Ak sa k tomu pridá dobrý motor a slušné nízkoprofilové pneumatiky rozmeru 185/50 R16, radosť z jazdy príde sama. Prítomnosť stabilizačného systému ESP naznačuje, že Micra 160 SR jazdí príliš rýchlo a s krátkym rázvorom treba narábať opatrne. Stabilita bordového sršňa však vyráža dych. Dojem z jazdy nám prekazila nevhodná poloha pedálov, sú príliš vysoko, plytké sedadlá a vyšší hluk na diaľnici. Naopak potešila spotreba. Bez problémov možno strážiť priemer 6,6 l/100km udávaný výrobcom. Priemerná spotreba v teste 7,6 l/100 km je za dané potešenie priateľná. Cena verzie 160 SR, tiež nepatrí k najnižším, ale je málo výrobcov, ktorí za danú sumu ponúknu takéto potešenie.

Naše hodnotenie

vzhľad zaujímavý, výstredný a hravý
interiér avantgardný, slabšie sedadlá, dobrý výhľad z miesta vodiča
motor hlučný ale úsporný a dravý
jazdné vlastnosti milé prekvapenie
výbava veľmi slušná, dôraz na bezpečnosť
úžitok priemerný, posuvná zadná lavica
celkový dojem hravé a dynamické auto nielen do mesta


Nissan Micra 160 SR dokáže presvedčiť na úzkych kľukatých cestách. Na diaľnici je rýchly ale hlučný. Na bežné jazdenie postačia iné motorizácie. „Pretekárom“ odporúčame 160 SR.










Dokonale zamaskovaný výkon prezrádzajú iba veľké šestnásťpalcové kolesá a označenie 160 SR. Z každého uhla pohľadu, a teda aj zvrchu, vyzerá Micra ako veľká hračka, v tomto prípade určená pre dospelých a dynamických vodičov.








Sedadlá síce dostali špeciálny protišmykový poťah, napriek tomu im bočná opora poriadne chýba. V ostrých zákrutách sa musí vodič držať volantu a to nie je z hľadiska dokonalého precítenia športovej jazdy ideálne. Na druhej strane nasadanie je veľmi pohodlné a praktické najmä v meste.






Prehľadný prístrojový panel s bielymi ciferníkmi vyniká jednoduchosťou. Kožený volant môže byť, ostatné ovládacie prvky vyzerajú ako hračkárske. Pohľad na palubný počítač a priemernú spotrebu vždy poteší.









Horúcu strelu sme vyskúšali na úzkych asfaltových cestičkách biatlonového areálu v Osrblí. Jazdné vlastnosti a spotreba znamenajú ranu do čierneho. Za pedály, sedadlá a hluk sme odkrúžili tri trestné kolá.






Nissan Micra 160 SR

Cena modelu od 344 900 Sk
Cena testovanej verzie 535 900 Sk


Technické údaje
Motor
Typ benzínový štvorvalec
Uloženie priečne
Zdvihový objem 1598 cm3
Výkon 81/110 kw/k
Pri otáčkach 6000 ot./min.
Krútiaci moment 153 Nm
Pri otáčkach 4400 ot./min.
Kilogramový výkon 9,2 kg/k
Litrový výkon 67,8 k/l
Emisná norma EURO IV
Karoséria
Typ hatchback
Počet dverí 5
Pneumatiky 185/50 R16
Prevodovka
Typ Manuálna
Počet stupňov 5
Poháňané kolesá predné
Podvozok
Predná náprava McPherson
Zadná náprava vlečné ramená, vinuté pružiny
Svetlosť podvozka 150 mm
Priemer otočenia 9,2 m
Brzdy vpredu kotúčové
Brzdy vzadu bubnové
Rozmery, hmotnosti, objemy
Rázvor náprav 2432 mm
Dĺžka 3719 mm
Širka 1540 mm
Výška 1660 mm
Pohotovostná hmot. 1017 kg
Užitočná hmotnosť 473 kg
Batožinový priestor 251 - 371 l
Objem pal. nádrže 46 l
Prevádzkové hodnoty
Zrýchlenie 9,8 s
Maximálna rýchlosť 183 km/h
Spotreba
mesto 8,7 l/100 km
mimo mesto 5,4 l/100 km
kombinácia 6,6 l/100 km
v teste 7,6 l/100 km

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Buďte v najlepšej spoločnosti!
  2. Trnavská univerzita: 385 rokov akademickej excelentnosti
  3. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  4. Získaj náskok pred štartom
  5. Oplatí sa teraz kupovať byt alebo je lepšie si počkať?
  6. Denník SME spolu s knihou Rozhovory o ľudskom tele
  7. Petra Vlhová venuje svoju prilbu do súťaže pre Plamienok
  8. Korona zlacňuje elektroniku. Tento týždeň je až o 50 % lacnejšia
  9. Skutočná vanilka a čokoláda. Čo robí potraviny kvalitnými?
  10. AGEL spustil testovanie expresnými PCR testami
  1. Oplatí sa teraz kupovať byt alebo je lepšie si počkať?
  2. A new, multifunctional centre will revive the Danube embankment
  3. BILLA má nový vernostný program pre deti – „SuperOsma“
  4. Korona zlacňuje elektroniku. Tento týždeň je až o 50 % lacnejšia
  5. WESTech je distribútorom Dell Technologies na Slovensku
  6. Petra Vlhová venuje svoju prilbu do súťaže pre Plamienok
  7. Denník SME spolu s knihou Rozhovory o ľudskom tele
  8. Skutočná vanilka a čokoláda. Čo robí potraviny kvalitnými?
  9. FVT orientovaná na modernú výučbu prepojenú s praxou
  10. 26 years of providing you with essential information
  1. 5 najčastejších dôvodov, pre ktoré sa v noci budíme 20 109
  2. Maldivy, Emiráty, Egypt z Bratislavy aj s poistením liečby COVID 15 428
  3. Skutočná vanilka a čokoláda. Čo robí potraviny kvalitnými? 7 543
  4. Dovolenka v Egypte: Vyskúšali sme, ako sa aktuálne cestuje 7 456
  5. Spoznajte Olomouc – univerzitné mesto a svoju budúcnosť 7 057
  6. 10 vecí, kvôli ktorým do banky už chodiť nemusíte 6 622
  7. Telo v karanténe, jar a domácnosť, rozhovor s Denisou Dvončovou 6 565
  8. Korona zlacňuje elektroniku. Tento týždeň je až o 50 % lacnejšia 6 387
  9. Príbeh Patrika Tkáča a J&T, Lidl verzus Tesco a investičné tipy 6 228
  10. Séria dvoch príloh: Angličtina nielen pre maturantov 6 081
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Béla Bugár.

Bugár by z tejto Matovičovej vlády vystúpil.

13 h

Ako prebieha koaličná kríza.

8 h
Ilustračné foto.

Nové pravidlá platia od stredy 3. marca.

11 h

Neprehliadnite tiež

Volvo C40 Recharge

V ponuke bude len v plne elektrickej verzii.

20 h
Škoda Kamiq Scoutline

Namiesto terénnych schopností vie zaujať výbavou.

2. mar
Hyundai Bayon

Zároveň ponúka najväčší kufor v triede.

2. mar

Volvo končí produkciu áut so spaľovacím motorom, vrátane hybridov.

2. mar