Nissan Micra 160 SR – horúca strela

Vonkajšie znaky ostávajú, mení sa len podstata. Aj tak by sa dalo charakterizovať na pohľad malé civilné autíčko bizardných tvarov s výkonným motorom a dobrým podvozkom, ktorý dokáže uštedriť vodičovi skúšku zo zručnosti za volantom.

Vonkajšie znaky ostávajú, mení sa len podstata. Aj tak by sa dalo charakterizovať na pohľad malé civilné autíčko bizardných tvarov s výkonným motorom a dobrým podvozkom, ktorý dokáže uštedriť vodičovi skúšku zo zručnosti za volantom.

Kde sú tie časy
Priaznivci malých, praktických a pritom športových automobilov si už zvykli, že malé výkonné autá , ktoré dovolia precítiť každý centimeter jazdy, je lepšie hľadať v autobazároch. S výnimkou pár cenovo ťažko prístupných vysoko výkonných automobilov sú ostatné silné autá výborne odhlučnené, majú dlhé prevody, vysokú maximálnu rýchlosť ale minimálnu radosť z jazdy. Asi nikto by teda nehľadal radosť na kolesách v abnormálne tvarovanom cukríku do mesta.

Pohľad za oponu
Isté športové ambície navonok prezrádzajú veľké disky z ľahkých zliatin a označenie 160 SR. Číslo 160 neznamená počet koní pod kapotou, ako sme sa naivne nazdávali, ale definuje objem motora 1,6 l. Papierovo nevyzerá výkon 81 kW/110 k na prílišné športové potešenie, ale prax príjemne prekvapila. Motor ťahá od nízkych otáčok, nechá sa pekne vytáčať a na stlačenie plynového pedálu reaguje spontánne. So stúpajúcou ručičkou otáčkomera rastie chuť pretekať sa s časom. V meste je Micra rozhodne agilnejšia než veľké a výkonné autá. Svoj podiel na radosti z jazdy prináša aj mechanická päťstupňová prevodovka s krátkymi prevodmi. Absenciu šiesteho rýchlostného stupňa cítiť najmä na diaľnici, kde sa z malého auta stáva rozzúrený čmeliak. Menej hluku od motora by neuškodilo.

Stabilný pôdorys
Kolesá umiestnené v rohoch karosérie, nízke ťažisko a dobré rozloženie hmotnosti má model Micra zadefinované už vopred. Ak sa k tomu pridá dobrý motor a slušné nízkoprofilové pneumatiky rozmeru 185/50 R16, radosť z jazdy príde sama. Prítomnosť stabilizačného systému ESP naznačuje, že Micra 160 SR jazdí príliš rýchlo a s krátkym rázvorom treba narábať opatrne. Stabilita bordového sršňa však vyráža dych. Dojem z jazdy nám prekazila nevhodná poloha pedálov, sú príliš vysoko, plytké sedadlá a vyšší hluk na diaľnici. Naopak potešila spotreba. Bez problémov možno strážiť priemer 6,6 l/100km udávaný výrobcom. Priemerná spotreba v teste 7,6 l/100 km je za dané potešenie priateľná. Cena verzie 160 SR, tiež nepatrí k najnižším, ale je málo výrobcov, ktorí za danú sumu ponúknu takéto potešenie.

Naše hodnotenie

vzhľad zaujímavý, výstredný a hravý
interiér avantgardný, slabšie sedadlá, dobrý výhľad z miesta vodiča
motor hlučný ale úsporný a dravý
jazdné vlastnosti milé prekvapenie
výbava veľmi slušná, dôraz na bezpečnosť
úžitok priemerný, posuvná zadná lavica
celkový dojem hravé a dynamické auto nielen do mesta


Nissan Micra 160 SR dokáže presvedčiť na úzkych kľukatých cestách. Na diaľnici je rýchly ale hlučný. Na bežné jazdenie postačia iné motorizácie. „Pretekárom“ odporúčame 160 SR.










Dokonale zamaskovaný výkon prezrádzajú iba veľké šestnásťpalcové kolesá a označenie 160 SR. Z každého uhla pohľadu, a teda aj zvrchu, vyzerá Micra ako veľká hračka, v tomto prípade určená pre dospelých a dynamických vodičov.








Sedadlá síce dostali špeciálny protišmykový poťah, napriek tomu im bočná opora poriadne chýba. V ostrých zákrutách sa musí vodič držať volantu a to nie je z hľadiska dokonalého precítenia športovej jazdy ideálne. Na druhej strane nasadanie je veľmi pohodlné a praktické najmä v meste.






Prehľadný prístrojový panel s bielymi ciferníkmi vyniká jednoduchosťou. Kožený volant môže byť, ostatné ovládacie prvky vyzerajú ako hračkárske. Pohľad na palubný počítač a priemernú spotrebu vždy poteší.









Horúcu strelu sme vyskúšali na úzkych asfaltových cestičkách biatlonového areálu v Osrblí. Jazdné vlastnosti a spotreba znamenajú ranu do čierneho. Za pedály, sedadlá a hluk sme odkrúžili tri trestné kolá.






Nissan Micra 160 SR

Cena modelu od 344 900 Sk
Cena testovanej verzie 535 900 Sk


Technické údaje
Motor
Typ benzínový štvorvalec
Uloženie priečne
Zdvihový objem 1598 cm3
Výkon 81/110 kw/k
Pri otáčkach 6000 ot./min.
Krútiaci moment 153 Nm
Pri otáčkach 4400 ot./min.
Kilogramový výkon 9,2 kg/k
Litrový výkon 67,8 k/l
Emisná norma EURO IV
Karoséria
Typ hatchback
Počet dverí 5
Pneumatiky 185/50 R16
Prevodovka
Typ Manuálna
Počet stupňov 5
Poháňané kolesá predné
Podvozok
Predná náprava McPherson
Zadná náprava vlečné ramená, vinuté pružiny
Svetlosť podvozka 150 mm
Priemer otočenia 9,2 m
Brzdy vpredu kotúčové
Brzdy vzadu bubnové
Rozmery, hmotnosti, objemy
Rázvor náprav 2432 mm
Dĺžka 3719 mm
Širka 1540 mm
Výška 1660 mm
Pohotovostná hmot. 1017 kg
Užitočná hmotnosť 473 kg
Batožinový priestor 251 - 371 l
Objem pal. nádrže 46 l
Prevádzkové hodnoty
Zrýchlenie 9,8 s
Maximálna rýchlosť 183 km/h
Spotreba
mesto 8,7 l/100 km
mimo mesto 5,4 l/100 km
kombinácia 6,6 l/100 km
v teste 7,6 l/100 km

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť
  2. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  3. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  4. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku
  5. Šanca pre mladé talenty z oblasti umenia, vedy či športu
  6. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online
  7. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime
  8. Stotisíc ľudí rozhodlo: Nadácia banky rozdelí štvrť milióna eur
  9. Slovensko má historicky najvyšší počet ľudí bankujúcich online
  10. ZSE ako jediné prináša Virtuálnu batériu pre fotovoltiku
  1. Ako založiť spoločnosť v Rakúsku
  2. Tatranská mliekareň prosperuje aj vďaka spolupráci s Tescom
  3. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť
  4. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  5. Noerr advised on WebSupport deal
  6. Čo sa stalo s mojimi úsporami v druhom pilieri?
  7. Podnikanie a významné ukazovatele v roku 2019
  8. Smartfóny Samsung Galaxy S priniesli množstvo inovácií
  9. eKasa prichádza na Slovensko
  10. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  1. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku 14 449
  2. Na dôchodok si možno sporíte zle. Šesť zásad správneho šetrenia 13 823
  3. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu 12 799
  4. Je lepšie menučko, alebo domáca strava? Týždeň sme varili doma 6 564
  5. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online 5 025
  6. Hotovosť je na ústupe. Karty akceptujú aj v kostole či na ulici 4 939
  7. First moment: Španielske pobrežie patrí medzi najpredávanejšie 4 329
  8. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 3 750
  9. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime 3 694
  10. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť 2 835

Hlavné správy zo Sme.sk

Komentár Zuzany Kepplovej

Čo sa pýtať Šefčoviča

Vo volebnom štábe sa zrejme spoľahli, že veľká časť Slovenska vôbec nepochopila, o čom boli kuciakovské protesty.

DOMOV

Lubyová prežila hlasovanie o dôvere, zostáva ministerkou

Za jej odvolanie hlasovalo iba 43 poslancov zo 105 prítomných.

Píše Marek Maďarič

Poslanci ukázali neúctu, inak sa to vysvetliť nedá (píše Marek Maďarič)

Je drzosť hovoriť, že toto je normálne.

KOMENTÁR PETRA SCHUTZA

Takto končí politika identity

Krach izraelského summitu V4 je príznačný.

Neprehliadnite tiež

Aj Porsche čelí možnej pokute v súvislosti s emisným škandálom

Vyšetrovatelia majú podozrenie, že spoločnosť spáchala administratívny priestupok.

Ilustračné foto.

Rodina výkonných BMW M sa rozrástla o X3 a X4, majú vyše 500 koní

Pod kapotou sa nachádza zatiaľ najsilnejší radový šesťvalec značky.

Ford Focus ST je ešte drsnejší, dostal motor z Mustangu

Pôjde o jedinú verziu s benzínovým štvorvalcom.

Ford Focus ST
Bratislavské cesty počas rannej špičky.