SME
Streda, 24. apríl , 2019

Nissan Micra 160 SR – horúca strela

Vonkajšie znaky ostávajú, mení sa len podstata. Aj tak by sa dalo charakterizovať na pohľad malé civilné autíčko bizardných tvarov s výkonným motorom a dobrým podvozkom, ktorý dokáže uštedriť vodičovi skúšku zo zručnosti za volantom.

Vonkajšie znaky ostávajú, mení sa len podstata. Aj tak by sa dalo charakterizovať na pohľad malé civilné autíčko bizardných tvarov s výkonným motorom a dobrým podvozkom, ktorý dokáže uštedriť vodičovi skúšku zo zručnosti za volantom.

Kde sú tie časy
Priaznivci malých, praktických a pritom športových automobilov si už zvykli, že malé výkonné autá , ktoré dovolia precítiť každý centimeter jazdy, je lepšie hľadať v autobazároch. S výnimkou pár cenovo ťažko prístupných vysoko výkonných automobilov sú ostatné silné autá výborne odhlučnené, majú dlhé prevody, vysokú maximálnu rýchlosť ale minimálnu radosť z jazdy. Asi nikto by teda nehľadal radosť na kolesách v abnormálne tvarovanom cukríku do mesta.

Pohľad za oponu
Isté športové ambície navonok prezrádzajú veľké disky z ľahkých zliatin a označenie 160 SR. Číslo 160 neznamená počet koní pod kapotou, ako sme sa naivne nazdávali, ale definuje objem motora 1,6 l. Papierovo nevyzerá výkon 81 kW/110 k na prílišné športové potešenie, ale prax príjemne prekvapila. Motor ťahá od nízkych otáčok, nechá sa pekne vytáčať a na stlačenie plynového pedálu reaguje spontánne. So stúpajúcou ručičkou otáčkomera rastie chuť pretekať sa s časom. V meste je Micra rozhodne agilnejšia než veľké a výkonné autá. Svoj podiel na radosti z jazdy prináša aj mechanická päťstupňová prevodovka s krátkymi prevodmi. Absenciu šiesteho rýchlostného stupňa cítiť najmä na diaľnici, kde sa z malého auta stáva rozzúrený čmeliak. Menej hluku od motora by neuškodilo.

Stabilný pôdorys
Kolesá umiestnené v rohoch karosérie, nízke ťažisko a dobré rozloženie hmotnosti má model Micra zadefinované už vopred. Ak sa k tomu pridá dobrý motor a slušné nízkoprofilové pneumatiky rozmeru 185/50 R16, radosť z jazdy príde sama. Prítomnosť stabilizačného systému ESP naznačuje, že Micra 160 SR jazdí príliš rýchlo a s krátkym rázvorom treba narábať opatrne. Stabilita bordového sršňa však vyráža dych. Dojem z jazdy nám prekazila nevhodná poloha pedálov, sú príliš vysoko, plytké sedadlá a vyšší hluk na diaľnici. Naopak potešila spotreba. Bez problémov možno strážiť priemer 6,6 l/100km udávaný výrobcom. Priemerná spotreba v teste 7,6 l/100 km je za dané potešenie priateľná. Cena verzie 160 SR, tiež nepatrí k najnižším, ale je málo výrobcov, ktorí za danú sumu ponúknu takéto potešenie.

Naše hodnotenie

vzhľad zaujímavý, výstredný a hravý
interiér avantgardný, slabšie sedadlá, dobrý výhľad z miesta vodiča
motor hlučný ale úsporný a dravý
jazdné vlastnosti milé prekvapenie
výbava veľmi slušná, dôraz na bezpečnosť
úžitok priemerný, posuvná zadná lavica
celkový dojem hravé a dynamické auto nielen do mesta


Nissan Micra 160 SR dokáže presvedčiť na úzkych kľukatých cestách. Na diaľnici je rýchly ale hlučný. Na bežné jazdenie postačia iné motorizácie. „Pretekárom“ odporúčame 160 SR.










Dokonale zamaskovaný výkon prezrádzajú iba veľké šestnásťpalcové kolesá a označenie 160 SR. Z každého uhla pohľadu, a teda aj zvrchu, vyzerá Micra ako veľká hračka, v tomto prípade určená pre dospelých a dynamických vodičov.








Sedadlá síce dostali špeciálny protišmykový poťah, napriek tomu im bočná opora poriadne chýba. V ostrých zákrutách sa musí vodič držať volantu a to nie je z hľadiska dokonalého precítenia športovej jazdy ideálne. Na druhej strane nasadanie je veľmi pohodlné a praktické najmä v meste.






Prehľadný prístrojový panel s bielymi ciferníkmi vyniká jednoduchosťou. Kožený volant môže byť, ostatné ovládacie prvky vyzerajú ako hračkárske. Pohľad na palubný počítač a priemernú spotrebu vždy poteší.









Horúcu strelu sme vyskúšali na úzkych asfaltových cestičkách biatlonového areálu v Osrblí. Jazdné vlastnosti a spotreba znamenajú ranu do čierneho. Za pedály, sedadlá a hluk sme odkrúžili tri trestné kolá.






Nissan Micra 160 SR

Cena modelu od 344 900 Sk
Cena testovanej verzie 535 900 Sk


Technické údaje
Motor
Typ benzínový štvorvalec
Uloženie priečne
Zdvihový objem 1598 cm3
Výkon 81/110 kw/k
Pri otáčkach 6000 ot./min.
Krútiaci moment 153 Nm
Pri otáčkach 4400 ot./min.
Kilogramový výkon 9,2 kg/k
Litrový výkon 67,8 k/l
Emisná norma EURO IV
Karoséria
Typ hatchback
Počet dverí 5
Pneumatiky 185/50 R16
Prevodovka
Typ Manuálna
Počet stupňov 5
Poháňané kolesá predné
Podvozok
Predná náprava McPherson
Zadná náprava vlečné ramená, vinuté pružiny
Svetlosť podvozka 150 mm
Priemer otočenia 9,2 m
Brzdy vpredu kotúčové
Brzdy vzadu bubnové
Rozmery, hmotnosti, objemy
Rázvor náprav 2432 mm
Dĺžka 3719 mm
Širka 1540 mm
Výška 1660 mm
Pohotovostná hmot. 1017 kg
Užitočná hmotnosť 473 kg
Batožinový priestor 251 - 371 l
Objem pal. nádrže 46 l
Prevádzkové hodnoty
Zrýchlenie 9,8 s
Maximálna rýchlosť 183 km/h
Spotreba
mesto 8,7 l/100 km
mimo mesto 5,4 l/100 km
kombinácia 6,6 l/100 km
v teste 7,6 l/100 km

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Od mája sa mení definícia kilogramu
  2. Až vďaka chorobe objavila svoj talent
  3. Elegancia, športový duch alebo výkon? Hyundai i30 Fastback
  4. Tohtoročný Autosalon? Najväčšie SUV na svete aj lietajúce auto
  5. Tip na japonskú klimatizáciu s výhodnejšou elektrinou
  6. TOP desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019
  7. Čerpáte úver? Na toto by ste určite mali myslieť
  8. Pre učiteľov je dôležité, aby sa navzájom inšpirovali
  9. Vie sa vaša pokladnica spojiť s finančnou správou?
  10. Kaufland začal s predajom slovenských uhoriek bez fólie
  1. Od mája sa mení definícia kilogramu
  2. Spready a poplatky pri obchodovaní
  3. Elegancia, športový duch alebo výkon? Hyundai i30 Fastback
  4. Gemerský expres priblíži nádherný kraj
  5. Takto sa môžete najlepšie chrániť pred výtlkmi
  6. Dokonalá záhrada? Nezabudnite na prísun vody.
  7. Tip na japonskú klimatizáciu s výhodnejšou elektrinou
  8. Tohtoročný Autosalon? Najväčšie SUV na svete aj lietajúce auto
  9. Women in business
  10. TOP desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019
  1. TOP desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019 23 231
  2. Bulharsko: Najlepšie miesta na dovolenku pri mori 9 716
  3. Čerpáte úver? Na toto by ste určite mali myslieť 9 264
  4. 7 kritických situácií na cestách. Ohrozujú každého vodiča 6 445
  5. Čo upiecť na Veľkú noc? 5 skvelých dezertov Adriany Polákovej 5 375
  6. Až vďaka chorobe objavila svoj talent 4 438
  7. Kaufland začal s predajom slovenských uhoriek bez fólie 4 208
  8. Tohtoročný Autosalon? Najväčšie SUV na svete aj lietajúce auto 3 954
  9. Čo robí dobrého zamestnávateľa dobrým? 2 831
  10. Vie sa vaša pokladnica spojiť s finančnou správou? 1 548

Hlavné správy zo Sme.sk

Café Európa: Ako sa zmení Ukrajina a čo čakať od Zelenského (video)

Diskusia o ukrajinských prezidentských voľbách.

Volodymyr Zelenskyj.
Peter Tóth
Stĺpček šéfredaktorky Beaty Balogovej

Uvedomuje si štát, aká bola hlboká Kočnerova nora?

Nevieme, či sledovanie novinárov bol ojedinelý prípad.

Šéfredaktorka SME Beata Balogová.
Píše Samuel Abrahám

Nie, Fico sa nezmenil. Zala fabuluje

Ad: Fico sa zmenil obsahovo aj ľudsky.

Boris Zala.

Neprehliadnite tiež

Suzuki Swift Sport je hot hatch zo starej školy (test)

Nízka hmotnosť a vyšší výkon sú zaručeným receptom na zábavu.

Toyota Proace City

Volkswagen T-Cross je viac ako len zdvihnuté Polo (test)

Okrem dizajnu boduje konečne aj cenou.

Volkswagen T-Cross

Elektrické dodávky Renault EZ-FLEX vyrazia skúšobne do ulíc

Koncept využíva diely zo starších modelov.

Na niektorých cestách sa tvoria kolóny, vodiči hlásia zdržanie do štyridsať minút

Nehoda je hlasená za odbočkou na Medzibrod smerom do Podbrezovej.

Ilustračné foto