Vonkajšie znaky ostávajú, mení sa len podstata. Aj tak by sa dalo charakterizovať na pohľad malé civilné autíčko bizardných tvarov s výkonným motorom a dobrým podvozkom, ktorý dokáže uštedriť vodičovi skúšku zo zručnosti za volantom.
Kde sú tie časy
Priaznivci malých, praktických a pritom športových automobilov si už zvykli, že malé výkonné autá , ktoré dovolia precítiť každý centimeter jazdy, je lepšie hľadať v autobazároch. S výnimkou pár cenovo ťažko prístupných vysoko výkonných automobilov sú ostatné silné autá výborne odhlučnené, majú dlhé prevody, vysokú maximálnu rýchlosť ale minimálnu radosť z jazdy. Asi nikto by teda nehľadal radosť na kolesách v abnormálne tvarovanom cukríku do mesta.
Pohľad za oponu
Isté športové ambície navonok prezrádzajú veľké disky z ľahkých zliatin a označenie 160 SR. Číslo 160 neznamená počet koní pod kapotou, ako sme sa naivne nazdávali, ale definuje objem motora 1,6 l. Papierovo nevyzerá výkon 81 kW/110 k na prílišné športové potešenie, ale prax príjemne prekvapila. Motor ťahá od nízkych otáčok, nechá sa pekne vytáčať a na stlačenie plynového pedálu reaguje spontánne. So stúpajúcou ručičkou otáčkomera rastie chuť pretekať sa s časom. V meste je Micra rozhodne agilnejšia než veľké a výkonné autá. Svoj podiel na radosti z jazdy prináša aj mechanická päťstupňová prevodovka s krátkymi prevodmi. Absenciu šiesteho rýchlostného stupňa cítiť najmä na diaľnici, kde sa z malého auta stáva rozzúrený čmeliak. Menej hluku od motora by neuškodilo.
Stabilný pôdorys
Kolesá umiestnené v rohoch karosérie, nízke ťažisko a dobré rozloženie hmotnosti má model Micra zadefinované už vopred. Ak sa k tomu pridá dobrý motor a slušné nízkoprofilové pneumatiky rozmeru 185/50 R16, radosť z jazdy príde sama. Prítomnosť stabilizačného systému ESP naznačuje, že Micra 160 SR jazdí príliš rýchlo a s krátkym rázvorom treba narábať opatrne. Stabilita bordového sršňa však vyráža dych. Dojem z jazdy nám prekazila nevhodná poloha pedálov, sú príliš vysoko, plytké sedadlá a vyšší hluk na diaľnici. Naopak potešila spotreba. Bez problémov možno strážiť priemer 6,6 l/100km udávaný výrobcom. Priemerná spotreba v teste 7,6 l/100 km je za dané potešenie priateľná. Cena verzie 160 SR, tiež nepatrí k najnižším, ale je málo výrobcov, ktorí za danú sumu ponúknu takéto potešenie.
Naše hodnotenie
vzhľad | zaujímavý, výstredný a hravý |
interiér | avantgardný, slabšie sedadlá, dobrý výhľad z miesta vodiča |
motor | hlučný ale úsporný a dravý |
jazdné vlastnosti | milé prekvapenie |
výbava | veľmi slušná, dôraz na bezpečnosť |
úžitok | priemerný, posuvná zadná lavica |
celkový dojem | hravé a dynamické auto nielen do mesta |
Nissan Micra 160 SR
Cena modelu od | 344 900 Sk |
Cena testovanej verzie | 535 900 Sk |
Technické údaje
Motor | ||
Typ | benzínový štvorvalec | |
Uloženie | priečne | |
Zdvihový objem | 1598 | cm3 |
Výkon | 81/110 | kw/k |
Pri otáčkach | 6000 | ot./min. |
Krútiaci moment | 153 | Nm |
Pri otáčkach | 4400 | ot./min. |
Kilogramový výkon | 9,2 | kg/k |
Litrový výkon | 67,8 | k/l |
Emisná norma | EURO IV | |
Karoséria | ||
Typ | hatchback | |
Počet dverí | 5 | |
Pneumatiky | 185/50 R16 | |
Prevodovka | ||
Typ | Manuálna | |
Počet stupňov | 5 | |
Poháňané kolesá | predné | |
Podvozok | ||
Predná náprava | McPherson | |
Zadná náprava | vlečné ramená, vinuté pružiny | |
Svetlosť podvozka | 150 | mm |
Priemer otočenia | 9,2 | m |
Brzdy vpredu | kotúčové | |
Brzdy vzadu | bubnové | |
Rozmery, hmotnosti, objemy | ||
Rázvor náprav | 2432 | mm |
Dĺžka | 3719 | mm |
Širka | 1540 | mm |
Výška | 1660 | mm |
Pohotovostná hmot. | 1017 | kg |
Užitočná hmotnosť | 473 | kg |
Batožinový priestor | 251 - 371 | l |
Objem pal. nádrže | 46 | l |
Prevádzkové hodnoty | ||
Zrýchlenie | 9,8 | s |
Maximálna rýchlosť | 183 | km/h |
Spotreba | ||
mesto | 8,7 | l/100 km |
mimo mesto | 5,4 | l/100 km |
kombinácia | 6,6 | l/100 km |
v teste | 7,6 | l/100 km |