SME
Sobota, 1. apríl, 2023 | Meniny má Hugo
reklama

Nissan Micra 160 SR – horúca strela

Vonkajšie znaky ostávajú, mení sa len podstata. Aj tak by sa dalo charakterizovať na pohľad malé civilné autíčko bizardných tvarov s výkonným motorom a dobrým podvozkom, ktorý dokáže uštedriť vodičovi skúšku zo zručnosti za volantom.

Vonkajšie znaky ostávajú, mení sa len podstata. Aj tak by sa dalo charakterizovať na pohľad malé civilné autíčko bizardných tvarov s výkonným motorom a dobrým podvozkom, ktorý dokáže uštedriť vodičovi skúšku zo zručnosti za volantom.

Kde sú tie časy
Priaznivci malých, praktických a pritom športových automobilov si už zvykli, že malé výkonné autá , ktoré dovolia precítiť každý centimeter jazdy, je lepšie hľadať v autobazároch. S výnimkou pár cenovo ťažko prístupných vysoko výkonných automobilov sú ostatné silné autá výborne odhlučnené, majú dlhé prevody, vysokú maximálnu rýchlosť ale minimálnu radosť z jazdy. Asi nikto by teda nehľadal radosť na kolesách v abnormálne tvarovanom cukríku do mesta.

Pohľad za oponu
Isté športové ambície navonok prezrádzajú veľké disky z ľahkých zliatin a označenie 160 SR. Číslo 160 neznamená počet koní pod kapotou, ako sme sa naivne nazdávali, ale definuje objem motora 1,6 l. Papierovo nevyzerá výkon 81 kW/110 k na prílišné športové potešenie, ale prax príjemne prekvapila. Motor ťahá od nízkych otáčok, nechá sa pekne vytáčať a na stlačenie plynového pedálu reaguje spontánne. So stúpajúcou ručičkou otáčkomera rastie chuť pretekať sa s časom. V meste je Micra rozhodne agilnejšia než veľké a výkonné autá. Svoj podiel na radosti z jazdy prináša aj mechanická päťstupňová prevodovka s krátkymi prevodmi. Absenciu šiesteho rýchlostného stupňa cítiť najmä na diaľnici, kde sa z malého auta stáva rozzúrený čmeliak. Menej hluku od motora by neuškodilo.

Stabilný pôdorys
Kolesá umiestnené v rohoch karosérie, nízke ťažisko a dobré rozloženie hmotnosti má model Micra zadefinované už vopred. Ak sa k tomu pridá dobrý motor a slušné nízkoprofilové pneumatiky rozmeru 185/50 R16, radosť z jazdy príde sama. Prítomnosť stabilizačného systému ESP naznačuje, že Micra 160 SR jazdí príliš rýchlo a s krátkym rázvorom treba narábať opatrne. Stabilita bordového sršňa však vyráža dych. Dojem z jazdy nám prekazila nevhodná poloha pedálov, sú príliš vysoko, plytké sedadlá a vyšší hluk na diaľnici. Naopak potešila spotreba. Bez problémov možno strážiť priemer 6,6 l/100km udávaný výrobcom. Priemerná spotreba v teste 7,6 l/100 km je za dané potešenie priateľná. Cena verzie 160 SR, tiež nepatrí k najnižším, ale je málo výrobcov, ktorí za danú sumu ponúknu takéto potešenie.

Naše hodnotenie

vzhľad zaujímavý, výstredný a hravý
interiér avantgardný, slabšie sedadlá, dobrý výhľad z miesta vodiča
motor hlučný ale úsporný a dravý
jazdné vlastnosti milé prekvapenie
výbava veľmi slušná, dôraz na bezpečnosť
úžitok priemerný, posuvná zadná lavica
celkový dojem hravé a dynamické auto nielen do mesta


Nissan Micra 160 SR dokáže presvedčiť na úzkych kľukatých cestách. Na diaľnici je rýchly ale hlučný. Na bežné jazdenie postačia iné motorizácie. „Pretekárom“ odporúčame 160 SR.










Dokonale zamaskovaný výkon prezrádzajú iba veľké šestnásťpalcové kolesá a označenie 160 SR. Z každého uhla pohľadu, a teda aj zvrchu, vyzerá Micra ako veľká hračka, v tomto prípade určená pre dospelých a dynamických vodičov.








Sedadlá síce dostali špeciálny protišmykový poťah, napriek tomu im bočná opora poriadne chýba. V ostrých zákrutách sa musí vodič držať volantu a to nie je z hľadiska dokonalého precítenia športovej jazdy ideálne. Na druhej strane nasadanie je veľmi pohodlné a praktické najmä v meste.






Prehľadný prístrojový panel s bielymi ciferníkmi vyniká jednoduchosťou. Kožený volant môže byť, ostatné ovládacie prvky vyzerajú ako hračkárske. Pohľad na palubný počítač a priemernú spotrebu vždy poteší.









Horúcu strelu sme vyskúšali na úzkych asfaltových cestičkách biatlonového areálu v Osrblí. Jazdné vlastnosti a spotreba znamenajú ranu do čierneho. Za pedály, sedadlá a hluk sme odkrúžili tri trestné kolá.






Nissan Micra 160 SR

Cena modelu od 344 900 Sk
Cena testovanej verzie 535 900 Sk


Technické údaje
Motor
Typ benzínový štvorvalec
Uloženie priečne
Zdvihový objem 1598 cm3
Výkon 81/110 kw/k
Pri otáčkach 6000 ot./min.
Krútiaci moment 153 Nm
Pri otáčkach 4400 ot./min.
Kilogramový výkon 9,2 kg/k
Litrový výkon 67,8 k/l
Emisná norma EURO IV
Karoséria
Typ hatchback
Počet dverí 5
Pneumatiky 185/50 R16
Prevodovka
Typ Manuálna
Počet stupňov 5
Poháňané kolesá predné
Podvozok
Predná náprava McPherson
Zadná náprava vlečné ramená, vinuté pružiny
Svetlosť podvozka 150 mm
Priemer otočenia 9,2 m
Brzdy vpredu kotúčové
Brzdy vzadu bubnové
Rozmery, hmotnosti, objemy
Rázvor náprav 2432 mm
Dĺžka 3719 mm
Širka 1540 mm
Výška 1660 mm
Pohotovostná hmot. 1017 kg
Užitočná hmotnosť 473 kg
Batožinový priestor 251 - 371 l
Objem pal. nádrže 46 l
Prevádzkové hodnoty
Zrýchlenie 9,8 s
Maximálna rýchlosť 183 km/h
Spotreba
mesto 8,7 l/100 km
mimo mesto 5,4 l/100 km
kombinácia 6,6 l/100 km
v teste 7,6 l/100 km

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Inzercia - Tlačové správy

  1. Deti v letných táboroch budú pomáhať strážiť roboty
  2. Slováci si za 3 dni objednali dovolenku za 4,98 milióna eur.
  3. Cestujte cez májové sviatky a oddychujte dlhšie. Kam sa vybrať?
  4. Profesionálny šéfkuchár radí: Použitý olej nikdy nevylievajte
  5. Vyberáme si najkrajšiu obnovenú pamiatku, hlasuje sa online
  6. Dopestujte si vlastné potraviny. Toto poteší nielen záhradkárov
  7. Fellner je 6 týždňov bez internetu, ako reaguje BUBO?
  8. Kávový Indiana Jones. Slovák loví raritné kávy v pralesoch
  1. Deti v letných táboroch budú pomáhať strážiť roboty
  2. MetLife prináša novinky v skupinovom poistení pre zamestnancov
  3. Prihlás sa do programu She's Next na podporu žien-podnikateliek
  4. Cestujte cez májové sviatky a oddychujte dlhšie. Kam sa vybrať?
  5. Slováci si za 3 dni objednali dovolenku za 4,98 milióna eur.
  6. Unilabs Slovensko otvára v Boroch najmodernejšie laboratórium
  7. Istota nízkeho úroku. Krásne bývanie s hypotékou za 1,49 %
  8. Profesionálny šéfkuchár radí: Použitý olej nikdy nevylievajte
  1. Profesionálny šéfkuchár radí: Použitý olej nikdy nevylievajte 31 849
  2. Fellner je 6 týždňov bez internetu, ako reaguje BUBO? 22 244
  3. Slováci si za 3 dni objednali dovolenku za 4,98 milióna eur. 14 450
  4. Záhadné ženské cviky, ktoré pomôžu mužom. Dokážu zlepšiť erekciu 11 331
  5. Kávový Indiana Jones. Slovák loví raritné kávy v pralesoch 6 075
  6. Má vaše dieťa nárok na 350 eur na kúpu počítača či tabletu? 4 230
  7. Cestujte cez májové sviatky a oddychujte dlhšie. Kam sa vybrať? 4 158
  8. Vyvýšené záhony ako novodobý trend v záhradkárstve 3 628
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Blogy SME

  1. Radko Mačuha: Ulica bez duše (cyklus Bratislavská krutosť)
  2. Jozef Drahovský: Verejná doprava zadarmo
  3. Štefan Vidlár: Bílý tíň
  4. Rudolfa Vallová: Prvý apríl v turizme
  5. Jozef Ďanovský: Umenie Žiť
  6. Anton Kovalčík: Čím je dláždená cesta do Kremľa? 1 - Zopár výbuchov.
  7. Ivan Čáni: Robert a Lucinka.
  8. Peter Svoreň: Erste Group zasiahla banková neistota najsilnejšie, z úderu by sa však mala čoskoro zotaviť
  1. Ján Šeďo: Ľudia, kupujte konzervy a borovičku, raketa pôjde do Bratislavy. 45 934
  2. Ján Valchár: Rusko sa opevňuje, 1.500 nových ruských tankov na ceste 25 033
  3. Ivan Bošňák: Menej Agresivity a viac Analytiky pani Kovačič Hanzelová 9 887
  4. Asociácia dôchodkových správcovských spoločností: Opäť doplatia CHUDOBNÍ na BOHATÝCH? Na stole je novelizácia novelizácie druhého piliera 9 174
  5. Ľudmila Križanovská: Ťažký život bratislavského taxikára. Aj takíto ľudia chodia na ,,mierové" pochody 5 825
  6. Ján Šeďo: Medveď s telemetrickým obojkom trhá človeka ohľaduplne ! 4 610
  7. Ján Valchár: Začal som sa báť o výsledok vojny... 4 122
  8. Post Bellum SK: Ľudáci sa zbavili najprv židovských dievčat a mladých žien 3 783
  1. Monika Nagyova: Afganka Slovákom: Neviete, čo máte
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  3. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  4. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  5. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  6. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  8. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)
SkryťZatvoriť reklamu