Renault Thalia 2007 - prvá jazda

Po tom, ako Renault uviedol na trh lacný rodinný sedan pre široké masy - Daciu Logan, zdalo sa, že úloha Renaultu Thalia v portfóliu značky skončila a výrobca jej produkciu zastaví. Malý sedan vychádzajúci z Clia II sa ale do dôchodku nechystá, ba čo viac

Thalia pokračuje
, dočkal sa druhého faceliftu. Rozhodnutie pokračovať vo výrobe Thalie učinil Renault na základe neutíchajúceho dopytu po tomto modeli. Od uvedenia v roku 1999 sa z nej predalo viac ako 500.000 kusov v 64 krajinách sveta. Najžiadanejšia je v Turecku (128.000 ks), kde zbieha z výrobných pásov, potom v Brazílii (78.000 ks) a prvú trojku uzatvára Poľsko (34.400 ks). Aby Renault aj po siedmych rokoch udržal záujem zákazníkov o Thaliu a predĺžil tak jej životnosť, zušľachtil jej vzhľad a interiér s cieľom urobiť z nej hodnotnejšiu a luxusnejšiu sestru Logana. Pri tejto príležitosti opäť zdôvodnil existenciu oboch modelov súčasne. Dacia má byť alternatívou pre ľudí kupujúcich jazdené vozidlá. Thalia chce zase zabojovať o zákazníkov uprednostňujúcich tradičné hodnoty značky Renault.

Podobne ako v prípade ostatných modelov značky ani u Thalie sa nejedná o výrazné zmeny ale iba kozmetické úpravy. Predná časť dostala nový nárazník s integrovanými svetlami do hmly a novú masku chladiča. Zozadu spoznáte novú Thaliu podľa upraveného nárazníka a nového loga. Luxusnejší dojem z karosérie majú navodiť tiež kľučky dverí a spätné zrkadlá lakované vo farbe karosérie a dve nové série ozdobných krytov na kolesá a taktiež nové 5-lučové zliatinové disky.

Ešte väčší dôraz na odlíšenie Thalie od Logana vidieť v interiéri, kde pribudli nové panely vo výplniach dverí, poťahové látky a nová je tiež celá stredová konzola s prepracovaným ovládacím panelom, ktorý za príplatok môže byť vybavený v tejto kategórii stále netradičnou automatickou klimatizáciou. Nový prístrojový panel s bielym podkladom už nepôsobí tak nudne ako doposiaľ. Z pohľadu vodiča sú príjemnou zmenou aj nové hlavice radiacej páky (podľa druhu motora), prevzaté z modelu Mégane. Tradičná prednosť Thalie – batožinový priestor objemu 510 litrov ostala bezo zmien. Jeho dno je ale rovnejšie a veko konečne čalúnené.

Z hľadiska jazdných vlastností sa veľa nezmenilo. Podvozok naďalej vynikajúco filtruje všetky druhy nerovností, čím potvrdzuje, že je doslova stvorený pre náš región. V zákrutách sa ale pomerne dosť nakláňa a nepôsobí až natoľko isto ako Dacia. Tá ma v disciplíne jazdných vlastností určite navrch. Z palety šiestich motorov sme mali možnosť vyskúšať dva - zážihový štvorvalec 1.4 16V s výkonom 98 k a turbodiesel 1.5 dCi s výkonom 68 k. Z nich sa nám viac pozdával benzínový agregát, ktorý na pomery svojej objemovej triedy udeľuje Thalii veľmi dobrú dynamiku, predovšetkých vo vyšších rýchlostiach. Tento agregát spolupracuje tiež s presnejšie a ľahšie ovládateľnou prevodovkou než naftový motor a vďaka jeho nižšej hmotnosti vozidlo lepšie znáša prenos hmotností v zákrutách (naftová verzia je viac nedotáčivá). V porovnaní s predošlým modelom doznalo zlepšenie aj odhlučnenie interiéru. Dovnútra teraz preniká o poznanie menej hluku od motora i spod kolies.


Kokpit:

Interiér dostal nový prístrojový aj ovládací panel, stredovú konzolu, radiacu páku, výplne dverí a za príplatok môže byť teraz vybavený automatickou klimatizáciou.

Veko:

Veko kufra je konečne zvnútra čalúnené. Výrobca prepracoval aj ramená veka batožinového priestoru, aby menej zasahovali do priestoru pre batožinu.

Páka:

Radiaca páka bola prevzatá z modelu Mégane.


Kufor:

Jednou z najväčších predností Thalie aj naďalej ostáva batožinový priestor objemu 510 litrov.




Za príplatok môže byť teraz Thalia vybavená automatickou klimatizáciou i elektrickým ovládaním zadných okien.

Prístr. Panel:

Kruhové prístroje dostali biely podklad.





Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  2. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  3. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  4. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  5. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  6. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018
  9. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  10. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  1. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  2. Vianočný bázar chalaňov
  3. Vianočné mecheche 2017
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  5. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  6. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  7. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  8. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  9. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  10. Rekonštrukcia v zime? Prečo nie?
  1. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 7 182
  2. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 6 038
  3. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 3 779
  4. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 2 278
  5. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 2 204
  6. Top First moment dovolenky na leto 2018 2 040
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 931
  8. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 1 850
  9. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť 1 671
  10. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 347

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My jediní máme Boha. Patrí iba nám a robí všetko, čo chceme

Slovenský Boh nám poslal slovenského Ježiša cez jeho slovenskú matku, aby nás chránil.

Neprehliadnite tiež

Citroen C3 a Aircross sa podobajú iba naoko (test)

Cenový rozdiel medzi oboma autami je 3 000 eur.

Študenti z STU postavili auto so zrýchlením superšportu

Cenový odhad tohtoročného modelu je vyše 120-tisíc eur.

Fiat Punto dostal nula hviezdičiek za bezpečnosť, najhoršie hodnotenie v histórii

Sklamali aj viaceré modely, ktoré v základnej výbave dostali iba tri z piatich hviezdičiek za bezpečnosť.

Autá dostanú novú povinnú výbavu: núdzové volanie eCall

Každé auto si bude vedieť privolať sanitku v prípade nehody.