Renault Thalia 2007 - prvá jazda

Po tom, ako Renault uviedol na trh lacný rodinný sedan pre široké masy - Daciu Logan, zdalo sa, že úloha Renaultu Thalia v portfóliu značky skončila a výrobca jej produkciu zastaví. Malý sedan vychádzajúci z Clia II sa ale do dôchodku nechystá, ba čo viac

Thalia pokračuje
, dočkal sa druhého faceliftu. Rozhodnutie pokračovať vo výrobe Thalie učinil Renault na základe neutíchajúceho dopytu po tomto modeli. Od uvedenia v roku 1999 sa z nej predalo viac ako 500.000 kusov v 64 krajinách sveta. Najžiadanejšia je v Turecku (128.000 ks), kde zbieha z výrobných pásov, potom v Brazílii (78.000 ks) a prvú trojku uzatvára Poľsko (34.400 ks). Aby Renault aj po siedmych rokoch udržal záujem zákazníkov o Thaliu a predĺžil tak jej životnosť, zušľachtil jej vzhľad a interiér s cieľom urobiť z nej hodnotnejšiu a luxusnejšiu sestru Logana. Pri tejto príležitosti opäť zdôvodnil existenciu oboch modelov súčasne. Dacia má byť alternatívou pre ľudí kupujúcich jazdené vozidlá. Thalia chce zase zabojovať o zákazníkov uprednostňujúcich tradičné hodnoty značky Renault.

Podobne ako v prípade ostatných modelov značky ani u Thalie sa nejedná o výrazné zmeny ale iba kozmetické úpravy. Predná časť dostala nový nárazník s integrovanými svetlami do hmly a novú masku chladiča. Zozadu spoznáte novú Thaliu podľa upraveného nárazníka a nového loga. Luxusnejší dojem z karosérie majú navodiť tiež kľučky dverí a spätné zrkadlá lakované vo farbe karosérie a dve nové série ozdobných krytov na kolesá a taktiež nové 5-lučové zliatinové disky.

Ešte väčší dôraz na odlíšenie Thalie od Logana vidieť v interiéri, kde pribudli nové panely vo výplniach dverí, poťahové látky a nová je tiež celá stredová konzola s prepracovaným ovládacím panelom, ktorý za príplatok môže byť vybavený v tejto kategórii stále netradičnou automatickou klimatizáciou. Nový prístrojový panel s bielym podkladom už nepôsobí tak nudne ako doposiaľ. Z pohľadu vodiča sú príjemnou zmenou aj nové hlavice radiacej páky (podľa druhu motora), prevzaté z modelu Mégane. Tradičná prednosť Thalie – batožinový priestor objemu 510 litrov ostala bezo zmien. Jeho dno je ale rovnejšie a veko konečne čalúnené.

Z hľadiska jazdných vlastností sa veľa nezmenilo. Podvozok naďalej vynikajúco filtruje všetky druhy nerovností, čím potvrdzuje, že je doslova stvorený pre náš región. V zákrutách sa ale pomerne dosť nakláňa a nepôsobí až natoľko isto ako Dacia. Tá ma v disciplíne jazdných vlastností určite navrch. Z palety šiestich motorov sme mali možnosť vyskúšať dva - zážihový štvorvalec 1.4 16V s výkonom 98 k a turbodiesel 1.5 dCi s výkonom 68 k. Z nich sa nám viac pozdával benzínový agregát, ktorý na pomery svojej objemovej triedy udeľuje Thalii veľmi dobrú dynamiku, predovšetkých vo vyšších rýchlostiach. Tento agregát spolupracuje tiež s presnejšie a ľahšie ovládateľnou prevodovkou než naftový motor a vďaka jeho nižšej hmotnosti vozidlo lepšie znáša prenos hmotností v zákrutách (naftová verzia je viac nedotáčivá). V porovnaní s predošlým modelom doznalo zlepšenie aj odhlučnenie interiéru. Dovnútra teraz preniká o poznanie menej hluku od motora i spod kolies.


Kokpit:

Interiér dostal nový prístrojový aj ovládací panel, stredovú konzolu, radiacu páku, výplne dverí a za príplatok môže byť teraz vybavený automatickou klimatizáciou.

Veko:

Veko kufra je konečne zvnútra čalúnené. Výrobca prepracoval aj ramená veka batožinového priestoru, aby menej zasahovali do priestoru pre batožinu.

Páka:

Radiaca páka bola prevzatá z modelu Mégane.


Kufor:

Jednou z najväčších predností Thalie aj naďalej ostáva batožinový priestor objemu 510 litrov.




Za príplatok môže byť teraz Thalia vybavená automatickou klimatizáciou i elektrickým ovládaním zadných okien.

Prístr. Panel:

Kruhové prístroje dostali biely podklad.





Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  4. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania
  5. Splnený sen
  6. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur
  7. Majte všetky svoje účty za energie pod kontrolou
  8. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne
  9. Neobjavené emiráty Fujairah a Ajman
  10. Zaparkujte tak, aby ste s vaším vozidlom odišli vy, a nie iný
  1. 60 rokov európskej integrácie: úspechy a výzvy
  2. Návšteva zo Southwestern University of Finance and Economics
  3. Medzinárodná letná škola EDGE 2017
  4. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  5. Ako na refinancovanie hypotéky
  6. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania
  7. Splnený sen
  8. Majte všetky svoje účty za energie pod kontrolou
  9. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne
  10. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  1. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 10 654
  2. Neobjavené emiráty Fujairah a Ajman 5 745
  3. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 3 709
  4. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 2 794
  5. 3 slovenské projekty, ktoré sa nestratia ani vo svete 2 431
  6. Títo Slováci sa rozhodli zveľadiť svoje okolie 2 429
  7. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne 2 343
  8. Zaparkujte tak, aby ste s vaším vozidlom odišli vy, a nie iný 1 798
  9. Koniec štátnym príspevkom pre mladých 1 577
  10. Splnený sen 1 426

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Bývalá opatrovateľka: Bol to prázdny život, nedalo sa to vydržať

Agentúry zneužívajú vodičov aj opatrovateľky, tvrdí bývalá opatrovateľka v Rakúsku Angelika Horňáková.

Neprehliadnite tiež

Volkswagenu to so Sciroccom opäť nevyšlo. Výroba končí bez nástupcu

Ukončenie výroby je súčasťou plánu vypustiť z výroby stratové modely.

Tesla prepúšťa pracovníkov, výroba Modelu 3 zaostáva za prognózou

Z linky Modelu S tento týždeň odišlo 400 až 700 zamestnancov.

Pre opravu Špitálskej uzatvárajú križovatku s Mickiewiczovou

Uzávierka sa dotkne liniek 207, 208, N53 a N70.

Ako správne používať hmlovky? Zapínať ich môžete, ale nemusíte

Predné a zadné hmlové svetlá plnia rôzne funkcie, treba nad nimi premýšľať osobitne