Thalia pokračuje
, dočkal sa druhého faceliftu. Rozhodnutie pokračovať vo výrobe Thalie učinil Renault na základe neutíchajúceho dopytu po tomto modeli. Od uvedenia v roku 1999 sa z nej predalo viac ako 500.000 kusov v 64 krajinách sveta. Najžiadanejšia je v Turecku (128.000 ks), kde zbieha z výrobných pásov, potom v Brazílii (78.000 ks) a prvú trojku uzatvára Poľsko (34.400 ks). Aby Renault aj po siedmych rokoch udržal záujem zákazníkov o Thaliu a predĺžil tak jej životnosť, zušľachtil jej vzhľad a interiér s cieľom urobiť z nej hodnotnejšiu a luxusnejšiu sestru Logana. Pri tejto príležitosti opäť zdôvodnil existenciu oboch modelov súčasne. Dacia má byť alternatívou pre ľudí kupujúcich jazdené vozidlá. Thalia chce zase zabojovať o zákazníkov uprednostňujúcich tradičné hodnoty značky Renault.
Podobne ako v prípade ostatných modelov značky ani u Thalie sa nejedná o výrazné zmeny ale iba kozmetické úpravy. Predná časť dostala nový nárazník s integrovanými svetlami do hmly a novú masku chladiča. Zozadu spoznáte novú Thaliu podľa upraveného nárazníka a nového loga. Luxusnejší dojem z karosérie majú navodiť tiež kľučky dverí a spätné zrkadlá lakované vo farbe karosérie a dve nové série ozdobných krytov na kolesá a taktiež nové 5-lučové zliatinové disky.
Ešte väčší dôraz na odlíšenie Thalie od Logana vidieť v interiéri, kde pribudli nové panely vo výplniach dverí, poťahové látky a nová je tiež celá stredová konzola s prepracovaným ovládacím panelom, ktorý za príplatok môže byť vybavený v tejto kategórii stále netradičnou automatickou klimatizáciou. Nový prístrojový panel s bielym podkladom už nepôsobí tak nudne ako doposiaľ. Z pohľadu vodiča sú príjemnou zmenou aj nové hlavice radiacej páky (podľa druhu motora), prevzaté z modelu Mégane. Tradičná prednosť Thalie – batožinový priestor objemu 510 litrov ostala bezo zmien. Jeho dno je ale rovnejšie a veko konečne čalúnené.
Z hľadiska jazdných vlastností sa veľa nezmenilo. Podvozok naďalej vynikajúco filtruje všetky druhy nerovností, čím potvrdzuje, že je doslova stvorený pre náš región. V zákrutách sa ale pomerne dosť nakláňa a nepôsobí až natoľko isto ako Dacia. Tá ma v disciplíne jazdných vlastností určite navrch. Z palety šiestich motorov sme mali možnosť vyskúšať dva - zážihový štvorvalec 1.4 16V s výkonom 98 k a turbodiesel 1.5 dCi s výkonom 68 k. Z nich sa nám viac pozdával benzínový agregát, ktorý na pomery svojej objemovej triedy udeľuje Thalii veľmi dobrú dynamiku, predovšetkých vo vyšších rýchlostiach. Tento agregát spolupracuje tiež s presnejšie a ľahšie ovládateľnou prevodovkou než naftový motor a vďaka jeho nižšej hmotnosti vozidlo lepšie znáša prenos hmotností v zákrutách (naftová verzia je viac nedotáčivá). V porovnaní s predošlým modelom doznalo zlepšenie aj odhlučnenie interiéru. Dovnútra teraz preniká o poznanie menej hluku od motora i spod kolies.
Kokpit:
Interiér dostal nový prístrojový aj ovládací panel, stredovú konzolu, radiacu páku, výplne dverí a za príplatok môže byť teraz vybavený automatickou klimatizáciou.
Veko:
Veko kufra je konečne zvnútra čalúnené. Výrobca prepracoval aj ramená veka batožinového priestoru, aby menej zasahovali do priestoru pre batožinu.
Páka:
Radiaca páka bola prevzatá z modelu Mégane.
Kufor:
Jednou z najväčších predností Thalie aj naďalej ostáva batožinový priestor objemu 510 litrov.
Za príplatok môže byť teraz Thalia vybavená automatickou klimatizáciou i elektrickým ovládaním zadných okien.
Prístr. Panel:
Kruhové prístroje dostali biely podklad.