SME

Renault Thalia 2007 - prvá jazda

Po tom, ako Renault uviedol na trh lacný rodinný sedan pre široké masy - Daciu Logan, zdalo sa, že úloha Renaultu Thalia v portfóliu značky skončila a výrobca jej produkciu zastaví. Malý sedan vychádzajúci z Clia II sa ale do dôchodku nechystá, ba čo viac

Thalia pokračuje

, dočkal sa druhého faceliftu. Rozhodnutie pokračovať vo výrobe Thalie učinil Renault na základe neutíchajúceho dopytu po tomto modeli. Od uvedenia v roku 1999 sa z nej predalo viac ako 500.000 kusov v 64 krajinách sveta. Najžiadanejšia je v Turecku (128.000 ks), kde zbieha z výrobných pásov, potom v Brazílii (78.000 ks) a prvú trojku uzatvára Poľsko (34.400 ks). Aby Renault aj po siedmych rokoch udržal záujem zákazníkov o Thaliu a predĺžil tak jej životnosť, zušľachtil jej vzhľad a interiér s cieľom urobiť z nej hodnotnejšiu a luxusnejšiu sestru Logana. Pri tejto príležitosti opäť zdôvodnil existenciu oboch modelov súčasne. Dacia má byť alternatívou pre ľudí kupujúcich jazdené vozidlá. Thalia chce zase zabojovať o zákazníkov uprednostňujúcich tradičné hodnoty značky Renault.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Podobne ako v prípade ostatných modelov značky ani u Thalie sa nejedná o výrazné zmeny ale iba kozmetické úpravy. Predná časť dostala nový nárazník s integrovanými svetlami do hmly a novú masku chladiča. Zozadu spoznáte novú Thaliu podľa upraveného nárazníka a nového loga. Luxusnejší dojem z karosérie majú navodiť tiež kľučky dverí a spätné zrkadlá lakované vo farbe karosérie a dve nové série ozdobných krytov na kolesá a taktiež nové 5-lučové zliatinové disky.

Ešte väčší dôraz na odlíšenie Thalie od Logana vidieť v interiéri, kde pribudli nové panely vo výplniach dverí, poťahové látky a nová je tiež celá stredová konzola s prepracovaným ovládacím panelom, ktorý za príplatok môže byť vybavený v tejto kategórii stále netradičnou automatickou klimatizáciou. Nový prístrojový panel s bielym podkladom už nepôsobí tak nudne ako doposiaľ. Z pohľadu vodiča sú príjemnou zmenou aj nové hlavice radiacej páky (podľa druhu motora), prevzaté z modelu Mégane. Tradičná prednosť Thalie – batožinový priestor objemu 510 litrov ostala bezo zmien. Jeho dno je ale rovnejšie a veko konečne čalúnené.

SkryťVypnúť reklamu

Z hľadiska jazdných vlastností sa veľa nezmenilo. Podvozok naďalej vynikajúco filtruje všetky druhy nerovností, čím potvrdzuje, že je doslova stvorený pre náš región. V zákrutách sa ale pomerne dosť nakláňa a nepôsobí až natoľko isto ako Dacia. Tá ma v disciplíne jazdných vlastností určite navrch. Z palety šiestich motorov sme mali možnosť vyskúšať dva - zážihový štvorvalec 1.4 16V s výkonom 98 k a turbodiesel 1.5 dCi s výkonom 68 k. Z nich sa nám viac pozdával benzínový agregát, ktorý na pomery svojej objemovej triedy udeľuje Thalii veľmi dobrú dynamiku, predovšetkých vo vyšších rýchlostiach. Tento agregát spolupracuje tiež s presnejšie a ľahšie ovládateľnou prevodovkou než naftový motor a vďaka jeho nižšej hmotnosti vozidlo lepšie znáša prenos hmotností v zákrutách (naftová verzia je viac nedotáčivá). V porovnaní s predošlým modelom doznalo zlepšenie aj odhlučnenie interiéru. Dovnútra teraz preniká o poznanie menej hluku od motora i spod kolies.

SkryťVypnúť reklamu

Kokpit:

Interiér dostal nový prístrojový aj ovládací panel, stredovú konzolu, radiacu páku, výplne dverí a za príplatok môže byť teraz vybavený automatickou klimatizáciou.

Veko:

Veko kufra je konečne zvnútra čalúnené. Výrobca prepracoval aj ramená veka batožinového priestoru, aby menej zasahovali do priestoru pre batožinu.

Páka:

Radiaca páka bola prevzatá z modelu Mégane.

Kufor:

Jednou z najväčších predností Thalie aj naďalej ostáva batožinový priestor objemu 510 litrov.

Za príplatok môže byť teraz Thalia vybavená automatickou klimatizáciou i elektrickým ovládaním zadných okien.

Prístr. Panel:

Kruhové prístroje dostali biely podklad.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 184
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 11 242
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 458
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 154
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 959
  6. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 2 395
  7. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 370
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 350
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Viktor Pamula: Posledný návrat k hodnotiacej konferencií SFPA
  2. Seniori v pohybe: Blízkosť lieči
  3. Vladimír Bojničan: Bez dôslednej sekularity niet slobodnej demokracie
  4. Anton Kovalčík: Druhá svetová a James Bond z Vatikánu. Prvá časť.
  5. Tomáš Susko: Slnko v sieti pre Vlny? Prečo ocenený scenár nefunguje.
  6. Soňa Kallová: Zelený štvrtok v Tesco
  7. Michal Michňák: Vlastné bývanie? Pre mnohých Slovákov už len sen
  8. Eva Bachletová: Veľkonočný zázrak života
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 46 169
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 28 160
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 20 674
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 713
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 18 764
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 10 915
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 392
  8. Ivan Mlynár: Nové útoky Roberta Fica na Jána Čurillu, môžu úzko súvisieť s Mona Lysou, alebo so sochou Michelangelovho Dávida. 8 697
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu