Renault Thalia 2007 - prvá jazda

Po tom, ako Renault uviedol na trh lacný rodinný sedan pre široké masy - Daciu Logan, zdalo sa, že úloha Renaultu Thalia v portfóliu značky skončila a výrobca jej produkciu zastaví. Malý sedan vychádzajúci z Clia II sa ale do dôchodku nechystá, ba čo viac

Thalia pokračuje
, dočkal sa druhého faceliftu. Rozhodnutie pokračovať vo výrobe Thalie učinil Renault na základe neutíchajúceho dopytu po tomto modeli. Od uvedenia v roku 1999 sa z nej predalo viac ako 500.000 kusov v 64 krajinách sveta. Najžiadanejšia je v Turecku (128.000 ks), kde zbieha z výrobných pásov, potom v Brazílii (78.000 ks) a prvú trojku uzatvára Poľsko (34.400 ks). Aby Renault aj po siedmych rokoch udržal záujem zákazníkov o Thaliu a predĺžil tak jej životnosť, zušľachtil jej vzhľad a interiér s cieľom urobiť z nej hodnotnejšiu a luxusnejšiu sestru Logana. Pri tejto príležitosti opäť zdôvodnil existenciu oboch modelov súčasne. Dacia má byť alternatívou pre ľudí kupujúcich jazdené vozidlá. Thalia chce zase zabojovať o zákazníkov uprednostňujúcich tradičné hodnoty značky Renault.

Podobne ako v prípade ostatných modelov značky ani u Thalie sa nejedná o výrazné zmeny ale iba kozmetické úpravy. Predná časť dostala nový nárazník s integrovanými svetlami do hmly a novú masku chladiča. Zozadu spoznáte novú Thaliu podľa upraveného nárazníka a nového loga. Luxusnejší dojem z karosérie majú navodiť tiež kľučky dverí a spätné zrkadlá lakované vo farbe karosérie a dve nové série ozdobných krytov na kolesá a taktiež nové 5-lučové zliatinové disky.

Ešte väčší dôraz na odlíšenie Thalie od Logana vidieť v interiéri, kde pribudli nové panely vo výplniach dverí, poťahové látky a nová je tiež celá stredová konzola s prepracovaným ovládacím panelom, ktorý za príplatok môže byť vybavený v tejto kategórii stále netradičnou automatickou klimatizáciou. Nový prístrojový panel s bielym podkladom už nepôsobí tak nudne ako doposiaľ. Z pohľadu vodiča sú príjemnou zmenou aj nové hlavice radiacej páky (podľa druhu motora), prevzaté z modelu Mégane. Tradičná prednosť Thalie – batožinový priestor objemu 510 litrov ostala bezo zmien. Jeho dno je ale rovnejšie a veko konečne čalúnené.

Z hľadiska jazdných vlastností sa veľa nezmenilo. Podvozok naďalej vynikajúco filtruje všetky druhy nerovností, čím potvrdzuje, že je doslova stvorený pre náš región. V zákrutách sa ale pomerne dosť nakláňa a nepôsobí až natoľko isto ako Dacia. Tá ma v disciplíne jazdných vlastností určite navrch. Z palety šiestich motorov sme mali možnosť vyskúšať dva - zážihový štvorvalec 1.4 16V s výkonom 98 k a turbodiesel 1.5 dCi s výkonom 68 k. Z nich sa nám viac pozdával benzínový agregát, ktorý na pomery svojej objemovej triedy udeľuje Thalii veľmi dobrú dynamiku, predovšetkých vo vyšších rýchlostiach. Tento agregát spolupracuje tiež s presnejšie a ľahšie ovládateľnou prevodovkou než naftový motor a vďaka jeho nižšej hmotnosti vozidlo lepšie znáša prenos hmotností v zákrutách (naftová verzia je viac nedotáčivá). V porovnaní s predošlým modelom doznalo zlepšenie aj odhlučnenie interiéru. Dovnútra teraz preniká o poznanie menej hluku od motora i spod kolies.


Kokpit:

Interiér dostal nový prístrojový aj ovládací panel, stredovú konzolu, radiacu páku, výplne dverí a za príplatok môže byť teraz vybavený automatickou klimatizáciou.

Veko:

Veko kufra je konečne zvnútra čalúnené. Výrobca prepracoval aj ramená veka batožinového priestoru, aby menej zasahovali do priestoru pre batožinu.

Páka:

Radiaca páka bola prevzatá z modelu Mégane.


Kufor:

Jednou z najväčších predností Thalie aj naďalej ostáva batožinový priestor objemu 510 litrov.




Za príplatok môže byť teraz Thalia vybavená automatickou klimatizáciou i elektrickým ovládaním zadných okien.

Prístr. Panel:

Kruhové prístroje dostali biely podklad.





Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Máte nad 40? Skontrolujte si, či je Vaše srdce skutočne zdravé
  2. Kreditná karta – áno alebo nie
  3. Križovatka kultúr Maroko: Dobrodružné cesty naprieč krajinou
  4. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  5. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  6. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  7. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
  8. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho
  9. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky
  10. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom
  1. Križovatka kultúr Maroko: Dobrodružné cesty naprieč krajinou
  2. MiddleCap Equity Partners a Mayfair Assets ukončili fúziu
  3. Súboj olympionikov na Malom Dunaji
  4. 5 tipov ako využiť ľahké priečky pri rekonštrukcii bytu
  5. Dvojitý diplom medzi EU v Bratislave a UNWE v Sofii
  6. Ustanovujúce valné zhromaždenie Alumni klubu EU v Bratislave
  7. Kreditná karta – áno alebo nie
  8. Nemusím sa na nikoho spoliehať
  9. Štátny tajomník envirorezortu: Na sucho musíme byť pripravení.
  10. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  1. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí 25 318
  2. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček 13 322
  3. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru 13 272
  4. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho 8 923
  5. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch? 7 752
  6. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky 7 292
  7. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina? 5 582
  8. Kreditná karta – áno alebo nie 4 272
  9. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom 4 129
  10. Nepodceňujte bolesť chrbta, môže ísť o zápalové ochorenie 3 330