s vykrojenými hlavnými reflektormi na želanie dodávanými s bixenónovými žiarivkami natáčajúcimi sa do zákruty a odbočovacími svetlami. Vzadu pribudol spojler na veku batožinového priestoru. Touareg je prvým modelom VW s V8 zážihovým agregátom s priamym vstrekovaním paliva FSI výkonu 350 k s krútiacim momentom 440 Nm. Okrem neho doň montujú aj benzínové motory 3,2 V6 FSI výkonu 280 k a 6,0 W12 (450 k). K dispozícii sú aj 3 prepĺňané naftové agregáty so sériovo dodávaným filtrom sadzí. Sú to verzie 2,5 TDI výkonu 174 k, 3.0 V6 TDI (225 k) a 5.0 V10 TDI (313 k). Svetovú premiéru má v tomto aute sériovo montovaný patentovaný protiblokovací systém ABS plus, ktorý skracuje brzdnú dráhu na nespevnenom povrchu do 20%. Rovnako inovatívnym prvkom je radarový tempomat ACC (Adaptive Cruise Control) udržujúci bezpečnú vzdialenosť od predchádzajúceho vozidla, ktorý je po prvý raz schopný Touareg v prípade núdze aj úplne zastaviť. Športový podvozok znižujúci nakláňanie karosérie v priečnom aj pozdĺžnom smere môžu už mať aj vozidla s pneumatickým pružením. Pasívnu bezpečnosť zvyšuje senzor monitorujúci rýchlosť a uhol náklonu vozidla, ktorý vyhodnocuje, či mu nehrozí prevrátenie. Touareg je prvým teréniakom sveta, do ktorého vám môžu vmontovať zvukovú aparatúru dánskeho Hifi-špecialistu Dynaudio s 10 reproduktormi a 10-kanálovým zosilňovačom výkonu 620 W. Nový kombinovaný palubný prístroj podáva detailnejšie, väčšie a viacfarebnejšie informácie. Touareg má štandardné látkové alebo komfortne čalúnené polokožené alebo celokožené sedadlá.