Všetko v kolese Myšlienka s názvom eCorner pomôže pri stavbe ekologických vozidiel kategórie Drive-by-Wire, ktoré nemajú medzi ovládacími prvkami a autom mechanickú väzbu (tyč riadenia, pedály a tiahla radiacej páky), ale iba elektrické, prípadne optické vodiče. Systém eCorner nahrádza zavesenie kolies s tlmičmi, mechanické riadenie, klasické brzdy, a najmä bežné spaľovacie motory. Keď sa všetky spomenuté systémy vmestia do kolesa, dizajnéri dostanú väčšiu slobodu pri tvorbe karosérie a vnútorného priestoru. Vznikol by tak priestor pre nápad koncernu GM s vymeniteľnou karosériou na rovnakom podvozku. Automobilka by tak mohla použiť na jednej podlahe niekoľko karosérii, dokonca by si ich zákazník vymieňal v garáži podľa momentálnej potreby.

Hybrid na polceste
Štúdia s elektromotormi v kolesách vyšla pred časom z vývojových dielní Mitsubishi. Napokon novodobá koncepcia vytvára priestor na rozvoj dnes rozšíreného hybridného pohonu, pretože pri brzdení alebo ustálenom pohybe bude elektromotor v kolese fungovať ako generátor na dobíjanie batérií.
Hybridné pohony sú iba medzistupňom na ceste k budúcemu pohonu v jadre kolesa. Z dlhodobého hľadiska vidíme riešenie pohonu v elektromotoroch " hovorí Klaus Egger, viceprezident Siemens VDO Automotive.
Všetko v jednom
V budúcnosti budú mať kolesá automobilov úplne odlišný vzhľad ako tie dnešné z ocele alebo ľahkých zliatin. Dokonca aj zavesenie kolies bude v budúcnosti značne odlišné od dnešnej stavby. Zatiaľ čo mechanické zavesenie kolesa s pružinou a tlmičom zabezpečuje len pohodlnú jazdu, elektronické obvody budú hrať ešte významnejšiu úlohu. Napríklad pri znižovaní rýchlosti budú elektromotory umiestnené v kolesách fungovať ako pomocné brzdy, ktoré budú vyrábať elektrickú energiu pre batérie.
Efektivita
Prechod od dnešných spaľovacích motorov ku konceptu eCorner s elektromotormi v kolesách potrvá ešte pekných pár rokov. Pri optimálnych podmienkach dokáže hybridný systém zužitkovať približne 85 percent dostupnej energie. Súčasné benzínové a dieselové motory nedokážu využiť ani 50 percent. No elektromotory umiestnené v nábojoch kolies vraj dokážu premeniť až 96 percent dodávanej elektrickej energie na pohon auta.