SME
Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky

Automobil o pätnásť rokov: motor priamo v kolese

Ciest k znižovaniu spotreby paliva a alternatívnemu pohonu stále pribúda. Inžinieri spoločnosti Siemens VDO chcú umiestniť motor, riadenie, tlmiče a brzdy priamo do kolies automobilov.



Všetko v kolese
Myšlienka s názvom eCorner pomôže pri stavbe ekologických vozidiel kategórie Drive-by-Wire, ktoré nemajú medzi ovládacími prvkami a autom mechanickú väzbu (tyč riadenia, pedály a tiahla radiacej páky), ale iba elektrické, prípadne optické vodiče. Systém eCorner nahrádza zavesenie kolies s tlmičmi, mechanické riadenie, klasické brzdy, a najmä bežné spaľovacie motory. Keď sa všetky spomenuté systémy vmestia do kolesa, dizajnéri dostanú väčšiu slobodu pri tvorbe karosérie a vnútorného priestoru. Vznikol by tak priestor pre nápad koncernu GM s vymeniteľnou karosériou na rovnakom podvozku. Automobilka by tak mohla použiť na jednej podlahe niekoľko karosérii, dokonca by si ich zákazník vymieňal v garáži podľa momentálnej potreby.


Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Karoséria na každú príležitosť. Batérie umiestnené v podlahe a motory v kolesách umožnia jednoduchú výmenu športovej karosérie za rodinnú.


Hybrid na polceste
Štúdia s elektromotormi v kolesách vyšla pred časom z vývojových dielní Mitsubishi. Napokon novodobá koncepcia vytvára priestor na rozvoj dnes rozšíreného hybridného pohonu, pretože pri brzdení alebo ustálenom pohybe bude elektromotor v kolese fungovať ako generátor na dobíjanie batérií.

Hybridné pohony sú iba medzistupňom na ceste k budúcemu pohonu v jadre kolesa. Z dlhodobého hľadiska vidíme riešenie pohonu v elektromotoroch " hovorí Klaus Egger, viceprezident Siemens VDO Automotive.

Všetko v jednom
V budúcnosti budú mať kolesá automobilov úplne odlišný vzhľad ako tie dnešné z ocele alebo ľahkých zliatin. Dokonca aj zavesenie kolies bude v budúcnosti značne odlišné od dnešnej stavby. Zatiaľ čo mechanické zavesenie kolesa s pružinou a tlmičom zabezpečuje len pohodlnú jazdu, elektronické obvody budú hrať ešte významnejšiu úlohu. Napríklad pri znižovaní rýchlosti budú elektromotory umiestnené v kolesách fungovať ako pomocné brzdy, ktoré budú vyrábať elektrickú energiu pre batérie.

Skryť Vypnúť reklamu

Efektivita
Prechod od dnešných spaľovacích motorov ku konceptu eCorner s elektromotormi v kolesách potrvá ešte pekných pár rokov. Pri optimálnych podmienkach dokáže hybridný systém zužitkovať približne 85 percent dostupnej energie. Súčasné benzínové a dieselové motory nedokážu využiť ani 50 percent. No elektromotory umiestnené v nábojoch kolies vraj dokážu premeniť až 96 percent dodávanej elektrickej energie na pohon auta.


 


Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  4. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  5. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  6. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  7. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  8. Pomáhajte čítaním
  9. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  10. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  1. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  4. Pomáhajte čítaním
  5. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  6. Chief of Slovak Telekom: We care about the future of Slovakia
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  8. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  9. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  10. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 27 829
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 22 083
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 236
  4. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 686
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 12 616
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 11 865
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 855
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 11 001
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 786
  10. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 10 300
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Vláda si tlieska. Testy však mnohých neodhalili, varujú experti

Falošne zdravých považuje za problém aj minister Krajčí.

Premiér Igor Matovič a minister zdravotníctva Marek Krajčí.
Podcast Dobré Ráno.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Čo vám zabudli povedať o testovaní

Zatlieskali sme si a teraz k faktom.

Peter Tkačenko

Navrhli odvolať rektora STU Fikara, na rokovaní bola polícia

Akademici si odhlasovali koniec Miroslava Fikara.

Rektor Slovenskej technickej univerzity (STU) Miroslav Fikar.

Neprehliadnite tiež

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.
Po nastúpení do auta chytáme pri zatváraní dverí vnútornú kľučku. Na jej čistenie nepoužívajte agresívnu chémiu.