Automobil o pätnásť rokov: motor priamo v kolese

Ciest k znižovaniu spotreby paliva a alternatívnemu pohonu stále pribúda. Inžinieri spoločnosti Siemens VDO chcú umiestniť motor, riadenie, tlmiče a brzdy priamo do kolies automobilov.



Všetko v kolese
Myšlienka s názvom eCorner pomôže pri stavbe ekologických vozidiel kategórie Drive-by-Wire, ktoré nemajú medzi ovládacími prvkami a autom mechanickú väzbu (tyč riadenia, pedály a tiahla radiacej páky), ale iba elektrické, prípadne optické vodiče. Systém eCorner nahrádza zavesenie kolies s tlmičmi, mechanické riadenie, klasické brzdy, a najmä bežné spaľovacie motory. Keď sa všetky spomenuté systémy vmestia do kolesa, dizajnéri dostanú väčšiu slobodu pri tvorbe karosérie a vnútorného priestoru. Vznikol by tak priestor pre nápad koncernu GM s vymeniteľnou karosériou na rovnakom podvozku. Automobilka by tak mohla použiť na jednej podlahe niekoľko karosérii, dokonca by si ich zákazník vymieňal v garáži podľa momentálnej potreby.


Karoséria na každú príležitosť. Batérie umiestnené v podlahe a motory v kolesách umožnia jednoduchú výmenu športovej karosérie za rodinnú.


Hybrid na polceste
Štúdia s elektromotormi v kolesách vyšla pred časom z vývojových dielní Mitsubishi. Napokon novodobá koncepcia vytvára priestor na rozvoj dnes rozšíreného hybridného pohonu, pretože pri brzdení alebo ustálenom pohybe bude elektromotor v kolese fungovať ako generátor na dobíjanie batérií.

Hybridné pohony sú iba medzistupňom na ceste k budúcemu pohonu v jadre kolesa. Z dlhodobého hľadiska vidíme riešenie pohonu v elektromotoroch " hovorí Klaus Egger, viceprezident Siemens VDO Automotive.

Všetko v jednom
V budúcnosti budú mať kolesá automobilov úplne odlišný vzhľad ako tie dnešné z ocele alebo ľahkých zliatin. Dokonca aj zavesenie kolies bude v budúcnosti značne odlišné od dnešnej stavby. Zatiaľ čo mechanické zavesenie kolesa s pružinou a tlmičom zabezpečuje len pohodlnú jazdu, elektronické obvody budú hrať ešte významnejšiu úlohu. Napríklad pri znižovaní rýchlosti budú elektromotory umiestnené v kolesách fungovať ako pomocné brzdy, ktoré budú vyrábať elektrickú energiu pre batérie.

Efektivita
Prechod od dnešných spaľovacích motorov ku konceptu eCorner s elektromotormi v kolesách potrvá ešte pekných pár rokov. Pri optimálnych podmienkach dokáže hybridný systém zužitkovať približne 85 percent dostupnej energie. Súčasné benzínové a dieselové motory nedokážu využiť ani 50 percent. No elektromotory umiestnené v nábojoch kolies vraj dokážu premeniť až 96 percent dodávanej elektrickej energie na pohon auta.


 


Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  3. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  7. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  8. Kam do tepla v januári?
  9. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 17 315
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 8 639
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 573
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 258
  5. Kam do tepla v januári? 1 876
  6. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 1 829
  7. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 1 715
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 629
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 480
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 922

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Štefunko: Nešiel by som do toho, keby som mal byť bezvýznamný hráč

Predseda novej strany Progresívne Slovensko si trúfa vo voľbách na 15 percent. Kandidátov chce nasadiť už do tohtoročných komunáliek.

KOMENTÁRE

Štefunkov test politických zákonitostí

Vyzerá to, ako keby cielene trolovali voličov nezaujímavými témami.

KOMENTÁRE

Babiš rovná sa ANO, ANO rovná sa Babiš

Kdesi na konci tunela sa predsa len čosi črtá.

Neprehliadnite tiež

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.

Peugeot čaká elektrifikácia aj návrat do USA

Do roku 2025 bude mať každý model elektrickú verziu.

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.

Kia Forte prezrádza dizajn nového Cee’du

Európska verzia kompaktnej Kie sa predstaví na jar v Ženeve.