Modernizáciu hĺbkového charakteru navonok veľmi nevidieť, hoci Avensis prešiel rozsiahlym zušľachtením.
Toyota skrátila čakanie na ďalšiu generáciu modelu Avensis čiastočnou modernizáciou súčasnej verzie. Tvarovo nevýrazný symbol spoľahlivosti vo svojej triede dostal nový make-up a ďalšie zlepšenia ukryté pod kapotou.
Tajný agent
Avensis si na ulici všimne málokto, pretože netrčí z davu, hoci rozmerovo nepatrí k najmenším. Možno práve preto vlajková loď Toyoty v Európe neohúri štýlových podnikateľov tak ako Audi A4, BMW 3 alebo VW Passat. Avensis však dokázal osloviť najviac súkromných klientov vo svojej triede (konkrétne desať percent) a až osemdesiat percent jeho majiteľov sa pre Toyotu rozhodlo prvýkrát. Teda všetkých tých, ktorí si chcú užívať kvalitu a spoľahlivosť v nenápadnom balení. Atribútmi modelového roku 2007 tak opäť zostanú kvalita, technika a nízke prevádzkové náklady. Oživenie zovňajšku spočíva v nových svetlometoch, spätných zrkadlách s integrovanou smerovkou a prepracovaných detailoch.
Ako v perinách
Ako to pri omladzovacích kúrach býva zvykom, zlepšilo sa vybavenie a použité materiály. Toyota si dokonca dala záležať na vylepšení pasívnej bezpečnosti a do štandardu zahrnula až deväť airbagov vrátane kolenného airbagu pre vodiča. Prím jedného z najbezpečnejších automobilov triedy si tak udrží naďalej. Často kritizované tlačidlá ovládania autorádia na volante sa dočkali modernizácie a drobné vylepšenia nastali aj v ergonómii ovládania palubného systému. Slovákov bude viac ako navigačný systém zaujímať rozšírenie ponuky naftových motorov smerom dole.
Menej býva viac
Po boku prelomového naftového štvorvalca 2,2 D-4D s výkonom 150 alebo 180 k sa v modelovom roku 2007 objavil menší a lacnejší motor s nižším objemom i výkonom. V porovnaní s najsilnejšou verziou má iné vstrekovanie a nižší pracovný tlak. Prvá jazda hovorila v prospech nového dvojlitrového motora, ktorý je v praxi výrazne úspornejší a vhodný na bežné jazdenie. Kráľovská verzia 2,2 D-4D 180 s extra nízkymi emisiami ohúri výkonom, nemá však takú kultúru chodu a na "predýchanie" potrebuje rovné a prázdne cesty. Navyše vysoký výkon znamená približne o dva litre vyššiu spotrebu. Verzia 2,0 D-4D dosahuje výkon 93 kW (125 k) a v priemere spotrebuje iba 5,5 l/100 km.
Ticho lieči
Koncernové skúsenosti s odhlučnením automobilov divízie Lexus našli uplatnenie aj v Toyote, pretože Avensis má lepšie odhlučnenie motora i podvozka. Karoséria sa menej nakláňa a aj komfortný podvozok pôsobí o niečo presvedčivejšie. Prvé auto značky Toyota navrhnuté špeciálne pre Európu je na svojom momentálnom vrchole. Ďalším krokom môže byť len úplne nová generácia s väčšou dávkou emócií.
Modelový rok 2007 prináša viac fantázie a tvorivosti. Aspoň na zadných svetlách, predných reflektoroch, čelnej maske a spätných zrkadlách.