SME
Utorok, 30. november, 2021 | Meniny má Ondrej, AndrejKrížovkyKrížovky

Toyota Avensis 2007 - nový motor a dizajn

Toyota skrátila čakanie na ďalšiu generáciu modelu Avensis čiastočnou modernizáciou súčasnej verzie. Tvarovo nevýrazný symbol spoľahlivosti vo svojej triede dostal nový make-up a ďalšie zlepšenia ukryté pod kapotou.

Modernizáciu hĺbkového charakteru navonok veľmi nevidieť, hoci Avensis prešiel rozsiahlym zušľachtením.


Toyota skrátila čakanie na ďalšiu generáciu modelu Avensis čiastočnou modernizáciou súčasnej verzie. Tvarovo nevýrazný symbol spoľahlivosti vo svojej triede dostal nový make-up a ďalšie zlepšenia ukryté pod kapotou.

Tajný agent
Avensis si na ulici všimne málokto, pretože netrčí z davu, hoci rozmerovo nepatrí k najmenším. Možno práve preto vlajková loď Toyoty v Európe neohúri štýlových podnikateľov tak ako Audi A4, BMW 3 alebo VW Passat. Avensis však dokázal osloviť najviac súkromných klientov vo svojej triede (konkrétne desať percent) a až osemdesiat percent jeho majiteľov sa pre Toyotu rozhodlo prvýkrát. Teda všetkých tých, ktorí si chcú užívať kvalitu a spoľahlivosť v nenápadnom balení. Atribútmi modelového roku 2007 tak opäť zostanú kvalita, technika a nízke prevádzkové náklady. Oživenie zovňajšku spočíva v nových svetlometoch, spätných zrkadlách s integrovanou smerovkou a prepracovaných detailoch.

Ako v perinách
Ako to pri omladzovacích kúrach býva zvykom, zlepšilo sa vybavenie a použité materiály. Toyota si dokonca dala záležať na vylepšení pasívnej bezpečnosti a do štandardu zahrnula až deväť airbagov vrátane kolenného airbagu pre vodiča. Prím jedného z najbezpečnejších automobilov triedy si tak udrží naďalej. Často kritizované tlačidlá ovládania autorádia na volante sa dočkali modernizácie a drobné vylepšenia nastali aj v ergonómii ovládania palubného systému. Slovákov bude viac ako navigačný systém zaujímať rozšírenie ponuky naftových motorov smerom dole.

Menej býva viac
Po boku prelomového naftového štvorvalca 2,2 D-4D s výkonom 150 alebo 180 k sa v modelovom roku 2007 objavil menší a lacnejší motor s nižším objemom i výkonom. V porovnaní s najsilnejšou verziou má iné vstrekovanie a nižší pracovný tlak. Prvá jazda hovorila v prospech nového dvojlitrového motora, ktorý je v praxi výrazne úspornejší a vhodný na bežné jazdenie. Kráľovská verzia 2,2 D-4D 180 s extra nízkymi emisiami ohúri výkonom, nemá však takú kultúru chodu a na "predýchanie" potrebuje rovné a prázdne cesty. Navyše vysoký výkon znamená približne o dva litre vyššiu spotrebu. Verzia 2,0 D-4D dosahuje výkon 93 kW (125 k) a v priemere spotrebuje iba 5,5 l/100 km.

Ticho lieči
Koncernové skúsenosti s odhlučnením automobilov divízie Lexus našli uplatnenie aj v Toyote, pretože Avensis má lepšie odhlučnenie motora i podvozka. Karoséria sa menej nakláňa a aj komfortný podvozok pôsobí o niečo presvedčivejšie. Prvé auto značky Toyota navrhnuté špeciálne pre Európu je na svojom momentálnom vrchole. Ďalším krokom môže byť len úplne nová generácia s väčšou dávkou emócií.

Modelový rok 2007 prináša viac fantázie a tvorivosti. Aspoň na zadných svetlách, predných reflektoroch, čelnej maske a spätných zrkadlách.

 





 





Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Výhody najväčšej obchodnej siete objavuje aj verejný sektor
  2. Zaujímavé štúdium, skvelá práca aj plat. Vieš, kam ísť
  3. Chcete vedieť, kto fotí influencerky, celebrity a hviezdy?
  4. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  5. Pomáhajú firmám zarábať viac. Polepšili si aj živnostníci
  6. BLoKK v Bratislave je pred dokončením, ponúka posledné apartmány
  7. Spoznajte protizápalové účinky Kypriny úzkolistej spod Tatier
  8. Vianočné nákupy bez stresu? Pozrite sa, či na to idete správne
  9. Študuj, čo ťa baví na Trenčianskej univerzite!
  10. inFEEnity posilní Samuel Oriňák
  1. Tabaková mládež. Čo s ňou?
  2. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  3. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes?
  4. Spoznajte protizápalové účinky Kypriny úzkolistej spod Tatier
  5. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch
  6. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  7. Magnetickej rezonancie sa nemusia obávať ani klaustrofobici
  8. Schodolez pre imobilných - Viete ako sa testuje?
  9. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  10. Recruitment allowance as an employment recruitment instrument
  1. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 29 450
  2. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 14 974
  3. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 11 751
  4. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 7 125
  5. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 5 884
  6. Rekonštruujete? Pozor na romantické predstavy o vykurovaní 3 209
  7. Karnozín – účinná látka s obrovským potenciálom 3 061
  8. Volkswagen predstavuje ďalší elektrický model 2 700
  9. Ako ušetriť náklady v sklade? Máme pre vás 9 tipov 2 039
  10. Ako predísť intímnym problémom? Vyvolať ich môže aj bežná vložka 1 824
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Hyundai Ioniq 5

Víťaza vyhlásia vo februári.


8 h
Toyota Yaris Cross

Všestrannosť zlepšuje pohon všetkých kolies.


28. nov
Parkovanie na chodníku bude od marca 2022 regulované.

Dodržať voľnú šírku chodníka 1,5 metra už nebude stačiť.


26. nov
Suzuki S-Cross

Pod kapotou ostáva mild-hybridný štvorvalec aj pohon všetkých kolies.


25. nov

Blogy SME

  1. Martin Greguš: Búranie Istropolisu na pokračovanie...starosta Kusý obrátil kabát...Je to vôbec možné? Architekt a primátor Vallo mlčí...
  2. Barbora Kujundžić: Na aké veci si treba dávať pri malých deťoch pozor
  3. Marcel Horacek: Živoj je fajn - časť druhá
  4. Juraj Švarc: Vyhlásil som lockdown…ale mediálny!
  5. Matej Vagač: Stromy na Dunajskom nábreží sú nateraz zachránené
  6. Ondrej Škvarenina: Ako manipulovať štatistiky o Covid-19
  7. INESS: Cena zamestnanca
  8. Ivan R. V. Rumánek: Brnenskí "obri" - Kelti? (Keltika 5)
  1. Radovan Kazda: Poslanec Blaha a jeho fašisti 10 674
  2. Monika Nagyova: Poďte bližšie, staré dievky nehryzú. 8 416
  3. Jozef Sitko: Pani prezidentka, jej priateľ a jej exporadca Leško 7 726
  4. Ján Marton: Prezidentka žije v krajine, ktorej nerozumie a ja nerozumiem jej. 5 242
  5. Věra Tepličková: Ako chutí moc alebo Ak budeme dobrí, dostaneme limetku 4 919
  6. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529? 4 742
  7. Lucia Nicholsonová: Otvorený list ministrovi Krajniakovi 4 455
  8. Tereza Krajčová: Anglický denník: 18. Najväčší strašiak návratu zo zahraničia? Slovenská mentalita 4 162
  1. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  2. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  3. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  4. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  5. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  6. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  7. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
  8. Katarína Pázmányová: Zabúdate? Možno by ste mali navštíviť odborníka
Skryť Zatvoriť reklamu