SME
Utorok, 30. november, 2021 | Meniny má Ondrej, AndrejKrížovkyKrížovky

Citroen C4 Picasso si nájde miesto na parkovanie

Nový sedemmiestny van nižšej strednej triedy sa po výstavnej premiére v Paríži dostane na domáci trh už v priebehu tohto mesiaca. V poslednom kvartáli tohto roka ho uvedú aj na ostatné európske trhy. Okrem väčšieho počtu miest na sedenie, než má súčastný

Nový sedemmiestny van nižšej strednej triedy sa po výstavnej premiére v Paríži dostane na domáci trh už v priebehu tohto mesiaca. V poslednom kvartáli tohto roka ho uvedú aj na ostatné európske trhy. Okrem väčšieho počtu miest na sedenie, než má súčastný minivan Xsara Picasso, prináša novinka niekoľko pozoruhodných detailov a technických prvkov.


Ako v kine
Dizajnéri vylepšili karosériu v aerodynamickom tuneli tak, že koeficient odporu vzduchu (Cx 0,31) klesol na hodnotu v triede minivanov nevídanú. Dobrá aerodynamika sa tak môže podpísať na nízkej spotrebe a komfortnej jazde po diaľnici. Citroen už vopred sľubuje mimoriadne pohodlie pre cestujúcich na všetkých sedadlách. K výslednému efektu má významnou mierou prispieť aj pneumatické pruženie na zadnej náprave. Ďalšie prvenstvo v triede patrí panoramatickému čelnému sklu s nevídanou plochou v každom smere. Horná hrana okna je podstatne ďalej, než býva zvykom. Obavy z prehrievania sú vraj neopodstatnené, lebo C4 Picasso vybavili špeciálnymi vysúvateľnými slnečnými clonami a determálnym sklom. Minivan s najlepším výhľadom z každého radu sedadiel v rámci triedy má tretí rad sedadiel sklápateľný do podlahy a špeciálnu preliačinu pre nohy pasažierov vzadu. V druhom rade zostali tri samostatné a posúvateľné sedadlá rovnakej šírky.

Technológie
Sedemmiestny kompaktný minivan značky Citroen posúva hranice vo svojej triede nielen bohatým presklením a výhľadom z kabíny, ale prináša rad inovatívnych technických prvkov. Okrem systému LDWS upozorňujúceho na neželané opustenie jazdného pruhu, natáčacích svetlometov, štvorzónovej automatickej klimatizácie, integrovaného osviežovača vzduchu, senzoru kvality vzduchu a hi-fi systému určite zaujme aj multifunkčný volant s pevným stredom. S rukami na volante tak bude vodič môcť ovládať všetky základné funkcie auta.

Parkovanie povolené
K absolútnym novinkám v rade patria HSA, teda asistent pre rozjazd v strmom kopci a systém na rozpoznanie rozmerov parkovacieho boxu. S praktickým rodinným autom sa totiž celkom dobre jazdí, ale horšie cúva. Najmä ak po desaťminútovom manévrovaní vodič zistí, že pozdĺžny parkovací box je malý alebo tesný. Vďaka novému systému bude vodič vopred vedieť, či na daný "flek" zaparkuje alebo nie. Stačí, aby auto prešlo vedľa voľného miesta rýchlosťou menšou ako 20 km/h, a na displeji sa objaví informácia, či je miesta dosť, málo, alebo či je zaparkovanie nemožné.

Parkovanie s rodinným minivanom bude odteraz ľahšie. Okrem najširšieho zorného uhla v triede pomôže asistent pre vyhľadávanie dostatočne veľkého miesta na parkovanie.


 

Motory
Paleta motorov nebude v začiatkoch predaja obsahovať všetky dostupné motory značky Citroen. Vybrať si možno z dvoch benzínových a dvoch naftových agregátov, pričom benzínová ponuka obsahuje šestnásťventilové motory 1,8 a 2,0 s výkonom 127 k alebo 135 k. Oba diesely 1,6 HDi (110 k) a 2,0 HDi (138 k) sú vybavené filtrom pevných častíc.

 



Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zaujímavé štúdium, skvelá práca aj plat. Vieš, kam ísť
  2. Chcete vedieť, kto fotí influencerky, celebrity a hviezdy?
  3. Pomáhajú firmám zarábať viac. Polepšili si aj živnostníci
  4. BLoKK v Bratislave je pred dokončením, ponúka posledné apartmány
  5. Výhody najväčšej obchodnej siete objavuje aj verejný sektor
  6. Spoznajte protizápalové účinky Kypriny úzkolistej spod Tatier
  7. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  8. Študuj, čo ťa baví na Trenčianskej univerzite!
  9. inFEEnity posilní Samuel Oriňák
  10. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom?
  1. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  2. dm a jej zákazníci podporili vznik 15 vzdelávacích centier
  3. Anketu Elektromobil roka 2021 ovládla ŠKODA
  4. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  5. Zmeny v systéme revíznych postupov
  6. Compliance – kto by mal byť zodpovedný?
  7. Tabaková mládež. Čo s ňou?
  8. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  9. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes?
  10. Spoznajte protizápalové účinky Kypriny úzkolistej spod Tatier
  1. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 29 481
  2. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 15 054
  3. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 11 807
  4. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 7 493
  5. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 6 357
  6. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes? 3 948
  7. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch 3 604
  8. Karnozín – účinná látka s obrovským potenciálom 3 101
  9. Volkswagen predstavuje ďalší elektrický model 2 705
  10. Rekonštruujete? Pozor na romantické predstavy o vykurovaní 2 488
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Lieky proti covidu od spoločnosti Merck.

Doteraz sa podalo približne 4800 dávok protilátok.


28. nov

Tak nejak sme čakali, že najviac roboty s Ficom budú mať dnes úplne iní ľudia.


Peter Schut.

Všetky lieky majú aj nevýhody.


28. nov
Ilustračné foto.

Týka sa to zatiaľ deviatich okresov.


21 h

Neprehliadnite tiež

Škoda Karoq

Ponuka motorov ostáva rovnaká.


3 h
Hyundai Ioniq 5

Víťaza vyhlásia vo februári.


23 h
Toyota Yaris Cross

Všestrannosť zlepšuje pohon všetkých kolies.


28. nov
Parkovanie na chodníku bude od marca 2022 regulované.

Dodržať voľnú šírku chodníka 1,5 metra už nebude stačiť.


26. nov

Blogy SME

  1. Jano Richter: § 'Všeobecné ohrozenie' versus Robert F. a antivaxeri
  2. Marek Mačuha: Povinná vakcinácia revisited
  3. Julius Kravjar: ANTIPLAG systémy: Turnitin sa stáva vysoko dominantným hráčom na trhu
  4. Marián Lukáč: Blog č. 57- Vzdelávanie, školstvo a zelené investície
  5. Jana Hanuliaková: Pol milióna ľudí na Slovensku bez pitnej vody z verejného vodovodu.
  6. Štefan Vidlár: Dilemno dúchotcu
  7. Stanislav Pánis: Panika z omicronu nie je namieste!
  8. Stanislav Martinčko: Kde boli 12 rokov Fico a Pelle so svojou tlačovkovou múdrosťou ??
  1. Radovan Kazda: Poslanec Blaha a jeho fašisti 11 171
  2. Jozef Sitko: Pani prezidentka, jej priateľ a jej exporadca Leško 7 793
  3. Monika Nagyova: Poďte bližšie, staré dievky nehryzú. 7 403
  4. Věra Tepličková: Ako chutí moc alebo Ak budeme dobrí, dostaneme limetku 4 941
  5. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529? 4 852
  6. Tereza Krajčová: Anglický denník: 18. Najväčší strašiak návratu zo zahraničia? Slovenská mentalita 4 289
  7. Pavel Macko: Špinavý útok voči mojej rodine trvá už šesť rokov! 4 006
  8. Jozef Drahovský: Zákon o bočnom odstupe medzi vozidlom a cyklistom dopadol ako na Slovensku 3 771
  1. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  2. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  3. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  4. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  5. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  6. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  7. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
  8. Katarína Pázmányová: Zabúdate? Možno by ste mali navštíviť odborníka
Skryť Zatvoriť reklamu