Nový sedemmiestny van nižšej strednej triedy sa po výstavnej premiére v Paríži dostane na domáci trh už v priebehu tohto mesiaca. V poslednom kvartáli tohto roka ho uvedú aj na ostatné európske trhy. Okrem väčšieho počtu miest na sedenie, než má súčastný minivan Xsara Picasso, prináša novinka niekoľko pozoruhodných detailov a technických prvkov.
Ako v kine
Dizajnéri vylepšili karosériu v aerodynamickom tuneli tak, že koeficient odporu vzduchu (Cx 0,31) klesol na hodnotu v triede minivanov nevídanú. Dobrá aerodynamika sa tak môže podpísať na nízkej spotrebe a komfortnej jazde po diaľnici. Citroen už vopred sľubuje mimoriadne pohodlie pre cestujúcich na všetkých sedadlách. K výslednému efektu má významnou mierou prispieť aj pneumatické pruženie na zadnej náprave. Ďalšie prvenstvo v triede patrí panoramatickému čelnému sklu s nevídanou plochou v každom smere. Horná hrana okna je podstatne ďalej, než býva zvykom. Obavy z prehrievania sú vraj neopodstatnené, lebo C4 Picasso vybavili špeciálnymi vysúvateľnými slnečnými clonami a determálnym sklom. Minivan s najlepším výhľadom z každého radu sedadiel v rámci triedy má tretí rad sedadiel sklápateľný do podlahy a špeciálnu preliačinu pre nohy pasažierov vzadu. V druhom rade zostali tri samostatné a posúvateľné sedadlá rovnakej šírky.
Technológie
Sedemmiestny kompaktný minivan značky Citroen posúva hranice vo svojej triede nielen bohatým presklením a výhľadom z kabíny, ale prináša rad inovatívnych technických prvkov. Okrem systému LDWS upozorňujúceho na neželané opustenie jazdného pruhu, natáčacích svetlometov, štvorzónovej automatickej klimatizácie, integrovaného osviežovača vzduchu, senzoru kvality vzduchu a hi-fi systému určite zaujme aj multifunkčný volant s pevným stredom. S rukami na volante tak bude vodič môcť ovládať všetky základné funkcie auta.
Parkovanie povolené
K absolútnym novinkám v rade patria HSA, teda asistent pre rozjazd v strmom kopci a systém na rozpoznanie rozmerov parkovacieho boxu. S praktickým rodinným autom sa totiž celkom dobre jazdí, ale horšie cúva. Najmä ak po desaťminútovom manévrovaní vodič zistí, že pozdĺžny parkovací box je malý alebo tesný. Vďaka novému systému bude vodič vopred vedieť, či na daný "flek" zaparkuje alebo nie. Stačí, aby auto prešlo vedľa voľného miesta rýchlosťou menšou ako 20 km/h, a na displeji sa objaví informácia, či je miesta dosť, málo, alebo či je zaparkovanie nemožné.
Parkovanie s rodinným minivanom bude odteraz ľahšie. Okrem najširšieho zorného uhla v triede pomôže asistent pre vyhľadávanie dostatočne veľkého miesta na parkovanie.
Motory
Paleta motorov nebude v začiatkoch predaja obsahovať všetky dostupné motory značky Citroen. Vybrať si možno z dvoch benzínových a dvoch naftových agregátov, pričom benzínová ponuka obsahuje šestnásťventilové motory 1,8 a 2,0 s výkonom 127 k alebo 135 k. Oba diesely 1,6 HDi (110 k) a 2,0 HDi (138 k) sú vybavené filtrom pevných častíc.