Nárazové testy Euro NCAP: Audi Q7, Mazda 3, Mercedes B, Ford Galaxy a Citroen C4

V poslednej sérii nezávislých nárazových testov v skúšobni Euro NCAP sa potvrdilo, že nie všetky autá sú schopné dosiahnuť maximálny počet bodov a päť hviezdičiek.

Už stopäť milisekúnd po náraze sa telo vodiča Mercedesu B ponára do nafúknutého airbagu. Priebeh nárazu sledujú desiatky snímačov v tele figurín. Okrem kamier a špičkovej techniky prichádza k slovu aj klasický test - farba na kolene vodiča. Dôkaz o dotyku s prístrojovou doskou je potom dôveryhodný.


V poslednej sérii nezávislých nárazových testov v skúšobni Euro NCAP sa potvrdilo, že nie všetky autá sú schopné dosiahnuť maximálny počet bodov a päť hviezdičiek. Technici boli nekompromisní a dvom z piatich automobilov - Audi a Mazda - udelili o hviezdičku menej. Mercedes B, Ford Galaxy aj Citroen C4 Picasso splnili očakávanú kvótu piatich hviezdičiek. Citroen a Ford si odviezli 35 bodov, Mercedes mal iba o bod menej. Francúzsky minivan nižšej strednej triedy mal lepšie výsledky v čelnom náraze ako konkurenčný Mercedes B, ale vyskytli sa drobnosti s detskými autosedačkami a pripomínačom nezapnutých pásov. Technici nešetrili chválou na kolenné airbagy v Citroene a Forde. Mercedesu tento doplnok chýbal.

Mazda 3

Japonský zástupca nižšej strednej triedy má v porovnaní s nemeckou konkurenciou čo doháňať. V nepríjemnom bočnom náraze sa síce vyrovná aj najlepším ziskom osemnástich bodov (100 %), problém však nastal pri čelnom náraze, za ktorý dostala Mazda 3 iba dvanásť bodov (75 %), prišla tak o jednu hviezdičku. Škoda, že v štandarde nie je vypínač airbagu spolujazdca. Dodáva sa iba za príplatok, a preto Euro NCAP neodporúča použitie protismernej autosedačky. Ochrana chodcov ohodnotená dvomi hviezdičkami by bola účinnejšia, nebyť tvarovaného športového nárazníka, pretože ten je k dolnej časti nôh chodca neľútostný a nedostal ani bod. Všetko zachraňovala predná kapota.

Pri ochrane posádky zboku odviedla Mazda kus práce a dosiahla maximálne ohodnotenie.



Snímače a kamery v Mazde 3 zaznamenali mierne riziko poranenia nôh vodiča a spolujazdca. Časti prístrojovej dosky ohrozujú oblasť kolien vodiča





Audi Q7

Majestátna karoséria jedného z najmodernejších SUV na svete vyvoláva dojem bezpečnosti na úrovni tanku. Testy a podrobná analýza však odhalili viaceré nedostatky, ktoré pripravili model Q7 o jednu hviezdičku. Zástupcovia Audi síce oponovali, že problém s nedostatočne prevedenými zvarmi na karosérii už odstránili, ale pri čelnom náraze sa vytvorila prasklina v podlahe pri prednom A stĺpiku. Technikom vadil aj nedostatočný pripomínač povinnosti pripútať sa a tiež funkcia predpínača bezpečnostných pásov.

Nebezpečný bočný náraz do stĺpa pouličného osvetlenia nepredstavoval pre hlavu vodiča Audi Q 7 žiadne riziko.


Na pohľad sa karoséria Audi Q7 príliš nezdeformovala, stĺpik okna sa však posunul o 45 mm a nohy vodiča sú vystavené strednému riziku poranenia.




Pri čelnom náraze Audi Q7 získalo iba 12 bodov (75 %). Bočný náraz prebehol stopercentne. Ochrana detí bola jedna z najlepších - na úrovni štyroch hviezdičiek. Upozornenie na airbag spolujazdca a teda na skutočnosť, že tam nesmie byť detská autosedačka, nesplnilo kritériá Euro NCAP. Predná kapota mohutného Audi je k chodcom trochu nemilosrdná, nárazník však získal maximálne hodnotenie pätnásť bodov.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  4. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  5. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  6. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  7. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  2. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  3. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  4. Nová michalovská nemocnica otvorí brány: toto musíte vidieť!
  5. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  6. Mladí vodiči preferujú čoraz silnejšie autá
  7. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 7 116
  2. Moskva alebo Petrohrad? 5 617
  3. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 126
  4. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 2 800
  5. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 2 283
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 266
  7. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 2 218
  8. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 405
  9. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 281
  10. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 180

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Ak sa bude chcieť pacient objednať, vyšetrenie nech si zaplatí sám

Minister zdravotníctva Tomáš Drucker chce zmeniť spôsob objednávania pacientov.

DOMOV

Dobré ráno: Fico má strach? Zase sa pustil do prezidenta

Prečo Fico zaútočil na Kisku? A čo sa deje v Smere?

KOMENTÁRE

Akékoľvek súkromné peniaze do zdravotníctva sú vítané

Ľudia si za doplnkové ordinačné hodiny priplatia.

ŠPORT

Neapol s Hamšíkom sa udržal v hre o postup, Dortmund končí

Real strelil v Nikózii šesť gólov.

Neprehliadnite tiež

Škoda na veľtrhu predstavila nový elektrobus E'City

Plzenský výrobca tak reaguje na zvýšený dopyt po ekologickej doprave.

Uber má novinky pre vodičov aj cestujúcich. Spoplatní čakanie

Zákazník má dve minúty na zrušenie jazdy aj dobehnutie k autu

PSA bude v Trnave vyrábať elektromobily. Model je tajomný

Koncern PSA Groupe na Slovensku vyrába Citroën C3 a Peugeot 208.

Renault po cestách už jazdí s autom pre rok 2023

Experimentálny koncept ukazuje, ako budú vyzerať Renaulty o niekoľko rokov.