Nárazové testy Euro NCAP: Audi Q7, Mazda 3, Mercedes B, Ford Galaxy a Citroen C4

V poslednej sérii nezávislých nárazových testov v skúšobni Euro NCAP sa potvrdilo, že nie všetky autá sú schopné dosiahnuť maximálny počet bodov a päť hviezdičiek.

Už stopäť milisekúnd po náraze sa telo vodiča Mercedesu B ponára do nafúknutého airbagu. Priebeh nárazu sledujú desiatky snímačov v tele figurín. Okrem kamier a špičkovej techniky prichádza k slovu aj klasický test - farba na kolene vodiča. Dôkaz o dotyku s prístrojovou doskou je potom dôveryhodný.


V poslednej sérii nezávislých nárazových testov v skúšobni Euro NCAP sa potvrdilo, že nie všetky autá sú schopné dosiahnuť maximálny počet bodov a päť hviezdičiek. Technici boli nekompromisní a dvom z piatich automobilov - Audi a Mazda - udelili o hviezdičku menej. Mercedes B, Ford Galaxy aj Citroen C4 Picasso splnili očakávanú kvótu piatich hviezdičiek. Citroen a Ford si odviezli 35 bodov, Mercedes mal iba o bod menej. Francúzsky minivan nižšej strednej triedy mal lepšie výsledky v čelnom náraze ako konkurenčný Mercedes B, ale vyskytli sa drobnosti s detskými autosedačkami a pripomínačom nezapnutých pásov. Technici nešetrili chválou na kolenné airbagy v Citroene a Forde. Mercedesu tento doplnok chýbal.

Mazda 3

Japonský zástupca nižšej strednej triedy má v porovnaní s nemeckou konkurenciou čo doháňať. V nepríjemnom bočnom náraze sa síce vyrovná aj najlepším ziskom osemnástich bodov (100 %), problém však nastal pri čelnom náraze, za ktorý dostala Mazda 3 iba dvanásť bodov (75 %), prišla tak o jednu hviezdičku. Škoda, že v štandarde nie je vypínač airbagu spolujazdca. Dodáva sa iba za príplatok, a preto Euro NCAP neodporúča použitie protismernej autosedačky. Ochrana chodcov ohodnotená dvomi hviezdičkami by bola účinnejšia, nebyť tvarovaného športového nárazníka, pretože ten je k dolnej časti nôh chodca neľútostný a nedostal ani bod. Všetko zachraňovala predná kapota.

Pri ochrane posádky zboku odviedla Mazda kus práce a dosiahla maximálne ohodnotenie.



Snímače a kamery v Mazde 3 zaznamenali mierne riziko poranenia nôh vodiča a spolujazdca. Časti prístrojovej dosky ohrozujú oblasť kolien vodiča





Audi Q7

Majestátna karoséria jedného z najmodernejších SUV na svete vyvoláva dojem bezpečnosti na úrovni tanku. Testy a podrobná analýza však odhalili viaceré nedostatky, ktoré pripravili model Q7 o jednu hviezdičku. Zástupcovia Audi síce oponovali, že problém s nedostatočne prevedenými zvarmi na karosérii už odstránili, ale pri čelnom náraze sa vytvorila prasklina v podlahe pri prednom A stĺpiku. Technikom vadil aj nedostatočný pripomínač povinnosti pripútať sa a tiež funkcia predpínača bezpečnostných pásov.

Nebezpečný bočný náraz do stĺpa pouličného osvetlenia nepredstavoval pre hlavu vodiča Audi Q 7 žiadne riziko.


Na pohľad sa karoséria Audi Q7 príliš nezdeformovala, stĺpik okna sa však posunul o 45 mm a nohy vodiča sú vystavené strednému riziku poranenia.




Pri čelnom náraze Audi Q7 získalo iba 12 bodov (75 %). Bočný náraz prebehol stopercentne. Ochrana detí bola jedna z najlepších - na úrovni štyroch hviezdičiek. Upozornenie na airbag spolujazdca a teda na skutočnosť, že tam nesmie byť detská autosedačka, nesplnilo kritériá Euro NCAP. Predná kapota mohutného Audi je k chodcom trochu nemilosrdná, nárazník však získal maximálne hodnotenie pätnásť bodov.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Najvýhodnejšie ročné online predplatné SME.sk len za 29€
  3. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke
  4. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  5. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  6. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  7. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  8. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  9. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  10. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Najvýhodnejšie ročné online predplatné SME.sk len za 29€
  3. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke
  4. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  5. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  6. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  7. Alarica – new business project in the market of shoes
  8. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  9. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  10. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  1. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 6 910
  2. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 6 550
  3. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke 4 794
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 3 332
  5. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 099
  6. Najvýhodnejšie ročné online predplatné SME.sk len za 29€ 2 526
  7. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej! 2 495
  8. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 238
  9. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018? 1 796
  10. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 505

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Zeman ťahal Drahoša do bahna, no on sa nedal. Znamená to prehru?

Český prezident sa po piatich rokoch ukázal v diskusii so súperom. Vôbec sa nezmenil.

KOŠICE KORZÁR

Raši podal trestné oznámenie pre marenie volieb župana

Upozorňuje na enormný počet neplatných hlasov.

SVET

Pán Drahoš sa do mňa zamiloval, povedal v diskusii Zeman

Voľby českého prezidenta vyvrcholia v piatok a v sobotu.

Neprehliadnite tiež

Hyundai Kona priniesol svieži vietor do segmentu SUV (test)

Výstredný dizajn autu neuberá zo schopností v ľahkom teréne.

Pozrite si, ako budú musieť dávať autá prednosť chodcom. Možno už budúci rok

Slovenské dopravné predpisy sa majú viac podobať na rakúske.

Diaľničné známky: všetko, čo o nich potrebujete vedieť

Elektronické známky zaviedlo už aj Rakúsko.

Je luxusná Dacia oxymoron? Podľa francúzskeho dizajnéra nie

Jeho realistická počítačová úprava posúva lacnú značku medzi prémiu.