SME
Sobota, 25. marec, 2023 | Meniny má Marián
reklama

Nárazové testy Euro NCAP: Audi Q7, Mazda 3, Mercedes B, Ford Galaxy a Citroen C4

V poslednej sérii nezávislých nárazových testov v skúšobni Euro NCAP sa potvrdilo, že nie všetky autá sú schopné dosiahnuť maximálny počet bodov a päť hviezdičiek.

Už stopäť milisekúnd po náraze sa telo vodiča Mercedesu B ponára do nafúknutého airbagu. Priebeh nárazu sledujú desiatky snímačov v tele figurín. Okrem kamier a špičkovej techniky prichádza k slovu aj klasický test - farba na kolene vodiča. Dôkaz o dotyku s prístrojovou doskou je potom dôveryhodný.


V poslednej sérii nezávislých nárazových testov v skúšobni Euro NCAP sa potvrdilo, že nie všetky autá sú schopné dosiahnuť maximálny počet bodov a päť hviezdičiek. Technici boli nekompromisní a dvom z piatich automobilov - Audi a Mazda - udelili o hviezdičku menej. Mercedes B, Ford Galaxy aj Citroen C4 Picasso splnili očakávanú kvótu piatich hviezdičiek. Citroen a Ford si odviezli 35 bodov, Mercedes mal iba o bod menej. Francúzsky minivan nižšej strednej triedy mal lepšie výsledky v čelnom náraze ako konkurenčný Mercedes B, ale vyskytli sa drobnosti s detskými autosedačkami a pripomínačom nezapnutých pásov. Technici nešetrili chválou na kolenné airbagy v Citroene a Forde. Mercedesu tento doplnok chýbal.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Mazda 3

Japonský zástupca nižšej strednej triedy má v porovnaní s nemeckou konkurenciou čo doháňať. V nepríjemnom bočnom náraze sa síce vyrovná aj najlepším ziskom osemnástich bodov (100 %), problém však nastal pri čelnom náraze, za ktorý dostala Mazda 3 iba dvanásť bodov (75 %), prišla tak o jednu hviezdičku. Škoda, že v štandarde nie je vypínač airbagu spolujazdca. Dodáva sa iba za príplatok, a preto Euro NCAP neodporúča použitie protismernej autosedačky. Ochrana chodcov ohodnotená dvomi hviezdičkami by bola účinnejšia, nebyť tvarovaného športového nárazníka, pretože ten je k dolnej časti nôh chodca neľútostný a nedostal ani bod. Všetko zachraňovala predná kapota.

Pri ochrane posádky zboku odviedla Mazda kus práce a dosiahla maximálne ohodnotenie.



Snímače a kamery v Mazde 3 zaznamenali mierne riziko poranenia nôh vodiča a spolujazdca. Časti prístrojovej dosky ohrozujú oblasť kolien vodiča





Audi Q7

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Majestátna karoséria jedného z najmodernejších SUV na svete vyvoláva dojem bezpečnosti na úrovni tanku. Testy a podrobná analýza však odhalili viaceré nedostatky, ktoré pripravili model Q7 o jednu hviezdičku. Zástupcovia Audi síce oponovali, že problém s nedostatočne prevedenými zvarmi na karosérii už odstránili, ale pri čelnom náraze sa vytvorila prasklina v podlahe pri prednom A stĺpiku. Technikom vadil aj nedostatočný pripomínač povinnosti pripútať sa a tiež funkcia predpínača bezpečnostných pásov.

Nebezpečný bočný náraz do stĺpa pouličného osvetlenia nepredstavoval pre hlavu vodiča Audi Q 7 žiadne riziko.


Na pohľad sa karoséria Audi Q7 príliš nezdeformovala, stĺpik okna sa však posunul o 45 mm a nohy vodiča sú vystavené strednému riziku poranenia.




SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pri čelnom náraze Audi Q7 získalo iba 12 bodov (75 %). Bočný náraz prebehol stopercentne. Ochrana detí bola jedna z najlepších - na úrovni štyroch hviezdičiek. Upozornenie na airbag spolujazdca a teda na skutočnosť, že tam nesmie byť detská autosedačka, nesplnilo kritériá Euro NCAP. Predná kapota mohutného Audi je k chodcom trochu nemilosrdná, nárazník však získal maximálne hodnotenie pätnásť bodov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vyvýšené záhony ako novodobý trend v záhradkárstve
  2. Jazdiť v lete na saniach? Na Madeire vám ukážu, že sa to dá
  3. Prvá banka spustila pravidelné investovanie do ETF fondov
  4. Dostupný elektromobil podľa Volkswagenu? Privítajte ID.2all!
  5. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz
  6. Developer ITB pomáha naplniť túžbu po vlastnom bývaní
  7. Ako môžu elektromobily znížiť náklady vašej firmy?
  8. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife
  1. Sodastream sa mení
  2. Vyvýšené záhony ako novodobý trend v záhradkárstve
  3. Jazdiť v lete na saniach? Na Madeire vám ukážu, že sa to dá
  4. Marec, poberaj sa, starec - do dôchodku na úrovni
  5. Už 110 rokov súčasťou každej domácnosti. ALPA oslavuje jubileum
  6. Lekárka z Ameriky: Kvalita medicíny v Šaci na mňa zapôsobila
  7. Výšku finančných darov zvolili zákazníci Tesca vo Zvolene
  8. Najväčší súboj obnovených pamiatok prebieha online
  1. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz 8 340
  2. Čím je Azúrové pobrežie tak príťažlivé? Zistíte po pár chvíľach 4 627
  3. Vyvýšené záhony ako novodobý trend v záhradkárstve 4 337
  4. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife 4 191
  5. Náš mobil môžu ovládať na diaľku, ale dá sa tomu zabrániť 3 897
  6. Jazdiť v lete na saniach? Na Madeire vám ukážu, že sa to dá 3 828
  7. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život 2 689
  8. V malej obci na Kysuciach vyučujú s modernými technológiami 2 558
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Nabíjanie na odpočívadle Čaradice. Ilustračné foto.

Cena stúpla najmä na verejných nabíjačkách.


23. mar
Renault Espace prvej generácie vyrobený v roku 1990 a piatej generácie z roku 2020.

Založil európsky segment MPV, dnes sa s ním lúčime.


Oliver Varchol 23. mar
Ford Explorer

Čoskoro sa vydá na cestu okolo sveta.


21. mar
Kia Niro HEV

Okrem dizajnu je už zaujímavejšia aj spotreba.


21. mar
reklama

Blogy SME

  1. Ján Valchár: Tak teda dobre, vy otravy
  2. Michaela Jónová: (v)žitie
  3. Anna Miľanová: Svetový deň vody - nech je radšej každý deň...
  4. Štefan Vidlár: Manky doba
  5. Ján Škerko: Richard Sulík nie je len povalač vlád, ale najnovšie aj podrazák
  6. Rastislav Puchala: Táto republika je v háji
  7. Post Bellum SK: Ľudáci sa zbavili najprv židovských dievčat a mladých žien
  8. Anton Kovalčík: Kde bolo tam bolelo, alebo ako Voloďa kariéru robil. 3 - Petrohrad a Moskva.
  1. Radko Mačuha: V Moskve nie je všetko s kostolným poriadkom. 8 995
  2. Martin Kugla: Nenechajte Valla zničiť Petržalku! 6 666
  3. Magdaléna Cifrová: Rozdielna emočná výbava chlapcov a smutná prognóza nedostatku učiteľov 4 158
  4. Michal Porubän: Desatoro Maroša Žilinku 3 628
  5. Radovan Čipka: Podceňujeme intelekt tých, čo píšu "pekný chlapi" 3 492
  6. Rastislav Puchala: Ohavnosť spustošenia 3 116
  7. Ján Valchár: Gáaga! Gáaga! (plus ruský útok na Avdijivku) 3 078
  8. Ján Valchár: Rusko sa opevňuje, 1.500 nových ruských tankov na ceste 2 444
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  2. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  3. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  4. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  5. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  7. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)
  8. Monika Nagyova: Máte v okolí ľudí posadnutých upratovaním? Niet im pomoci.
reklama
SkryťZatvoriť reklamu