SME
Utorok, 23. apríl , 2019

Nárazové testy Euro NCAP: Audi Q7, Mazda 3, Mercedes B, Ford Galaxy a Citroen C4

V poslednej sérii nezávislých nárazových testov v skúšobni Euro NCAP sa potvrdilo, že nie všetky autá sú schopné dosiahnuť maximálny počet bodov a päť hviezdičiek.

Už stopäť milisekúnd po náraze sa telo vodiča Mercedesu B ponára do nafúknutého airbagu. Priebeh nárazu sledujú desiatky snímačov v tele figurín. Okrem kamier a špičkovej techniky prichádza k slovu aj klasický test - farba na kolene vodiča. Dôkaz o dotyku s prístrojovou doskou je potom dôveryhodný.


V poslednej sérii nezávislých nárazových testov v skúšobni Euro NCAP sa potvrdilo, že nie všetky autá sú schopné dosiahnuť maximálny počet bodov a päť hviezdičiek. Technici boli nekompromisní a dvom z piatich automobilov - Audi a Mazda - udelili o hviezdičku menej. Mercedes B, Ford Galaxy aj Citroen C4 Picasso splnili očakávanú kvótu piatich hviezdičiek. Citroen a Ford si odviezli 35 bodov, Mercedes mal iba o bod menej. Francúzsky minivan nižšej strednej triedy mal lepšie výsledky v čelnom náraze ako konkurenčný Mercedes B, ale vyskytli sa drobnosti s detskými autosedačkami a pripomínačom nezapnutých pásov. Technici nešetrili chválou na kolenné airbagy v Citroene a Forde. Mercedesu tento doplnok chýbal.

Mazda 3

Japonský zástupca nižšej strednej triedy má v porovnaní s nemeckou konkurenciou čo doháňať. V nepríjemnom bočnom náraze sa síce vyrovná aj najlepším ziskom osemnástich bodov (100 %), problém však nastal pri čelnom náraze, za ktorý dostala Mazda 3 iba dvanásť bodov (75 %), prišla tak o jednu hviezdičku. Škoda, že v štandarde nie je vypínač airbagu spolujazdca. Dodáva sa iba za príplatok, a preto Euro NCAP neodporúča použitie protismernej autosedačky. Ochrana chodcov ohodnotená dvomi hviezdičkami by bola účinnejšia, nebyť tvarovaného športového nárazníka, pretože ten je k dolnej časti nôh chodca neľútostný a nedostal ani bod. Všetko zachraňovala predná kapota.

Pri ochrane posádky zboku odviedla Mazda kus práce a dosiahla maximálne ohodnotenie.



Snímače a kamery v Mazde 3 zaznamenali mierne riziko poranenia nôh vodiča a spolujazdca. Časti prístrojovej dosky ohrozujú oblasť kolien vodiča





Audi Q7

Majestátna karoséria jedného z najmodernejších SUV na svete vyvoláva dojem bezpečnosti na úrovni tanku. Testy a podrobná analýza však odhalili viaceré nedostatky, ktoré pripravili model Q7 o jednu hviezdičku. Zástupcovia Audi síce oponovali, že problém s nedostatočne prevedenými zvarmi na karosérii už odstránili, ale pri čelnom náraze sa vytvorila prasklina v podlahe pri prednom A stĺpiku. Technikom vadil aj nedostatočný pripomínač povinnosti pripútať sa a tiež funkcia predpínača bezpečnostných pásov.

Nebezpečný bočný náraz do stĺpa pouličného osvetlenia nepredstavoval pre hlavu vodiča Audi Q 7 žiadne riziko.


Na pohľad sa karoséria Audi Q7 príliš nezdeformovala, stĺpik okna sa však posunul o 45 mm a nohy vodiča sú vystavené strednému riziku poranenia.




Pri čelnom náraze Audi Q7 získalo iba 12 bodov (75 %). Bočný náraz prebehol stopercentne. Ochrana detí bola jedna z najlepších - na úrovni štyroch hviezdičiek. Upozornenie na airbag spolujazdca a teda na skutočnosť, že tam nesmie byť detská autosedačka, nesplnilo kritériá Euro NCAP. Predná kapota mohutného Audi je k chodcom trochu nemilosrdná, nárazník však získal maximálne hodnotenie pätnásť bodov.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Až vďaka chorobe objavila svoj talent
  2. Tip na japonskú klimatizáciu s výhodnejšou elektrinou
  3. Tohtoročný Autosalon? Najväčšie SUV na svete aj lietajúce auto
  4. TOP desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019
  5. Čerpáte úver? Na toto by ste určite mali myslieť
  6. Pre učiteľov je dôležité, aby sa navzájom inšpirovali
  7. Vie sa vaša pokladnica spojiť s finančnou správou?
  8. Kaufland začal s predajom slovenských uhoriek bez fólie
  9. Jozef Miloslav Hurban sa dostal do vesmíru
  10. Čo robí dobrého zamestnávateľa dobrým?
  1. Tip na japonskú klimatizáciu s výhodnejšou elektrinou
  2. Tohtoročný Autosalon? Najväčšie SUV na svete aj lietajúce auto
  3. Women in business
  4. TOP desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019
  5. Bim Challenge 2019
  6. Čerpacie stanice OMV Slovensko budú otvorené aj počas sviatkov
  7. Z Fondu malých projektov je možné získať až 50-tisíc eur
  8. Grilovacia sezóna je zahájená!
  9. Moderné bývanie v Žiline v 30-tych rokoch 20. storočia
  10. Čerpačky OMV na Slovensku majú dvere otvorené aj počas sviatkov
  1. TOP desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019 21 063
  2. Bulharsko: Najlepšie miesta na dovolenku pri mori 11 777
  3. Čerpáte úver? Na toto by ste určite mali myslieť 9 854
  4. 7 kritických situácií na cestách. Ohrozujú každého vodiča 8 449
  5. Čo upiecť na Veľkú noc? 5 skvelých dezertov Adriany Polákovej 6 900
  6. Kaufland začal s predajom slovenských uhoriek bez fólie 4 384
  7. Až vďaka chorobe objavila svoj talent 3 900
  8. Pre učiteľov je dôležité, aby sa navzájom inšpirovali 3 776
  9. Čo robí dobrého zamestnávateľa dobrým? 2 976
  10. Vie sa vaša pokladnica spojiť s finančnou správou? 1 762

Hlavné správy zo Sme.sk

Ficova ochranka stála už desaťtisíce eur

O predĺženú ochranu žiadal expremiér aj v roku 2010 po nástupe vlády Ivety Radičovej.

Robert Fico.
STĹPČEK PETRA SCHUTZA

Kremeľ si už s antisemitizmom neškrtne, na Ukrajine vyhral ruskojazyčný Žid

Zelenskyj je populárny aj v Rusku.

Peter Schutz
Dobré ráno

Dobré ráno: Hádky aj spojenectvá. Aké sú vzťahy v opozícii

Čo robí opozícia ako spolu strany vychádzajú.

Podcast Dobré Ráno

Prečo Bakoš nepôjde na šampionát? Môžu za to viaceré dôvody

Slovenská nominácia sa postupne kryštalizuje.

Martin Bakoš.

Neprehliadnite tiež

Na niektorých cestách sa tvoria kolóny, vodiči hlásia zdržanie do štyridsať minút

Nehoda je hlasená za odbočkou na Medzibrod smerom do Podbrezovej.

Ilustračné foto

Volkswagen T-Cross je viac ako len zdvihnuté Polo (test)

Okrem dizajnu boduje konečne aj cenou.

Volkswagen T-Cross
Suzuki Vitara 1,4 vs. 1,0 Boosterjet
Ilustračné foto.

Automobilka Karma si trúfa na Európu. S talianskym dizajnom

Pod kapotou je aj trojvalec na dobíjanie batérií.