SME
Štvrtok, 2. december, 2021 | Meniny má BibiánaKrížovkyKrížovky

Nárazové testy Euro NCAP: Audi Q7, Mazda 3, Mercedes B, Ford Galaxy a Citroen C4

V poslednej sérii nezávislých nárazových testov v skúšobni Euro NCAP sa potvrdilo, že nie všetky autá sú schopné dosiahnuť maximálny počet bodov a päť hviezdičiek.

Už stopäť milisekúnd po náraze sa telo vodiča Mercedesu B ponára do nafúknutého airbagu. Priebeh nárazu sledujú desiatky snímačov v tele figurín. Okrem kamier a špičkovej techniky prichádza k slovu aj klasický test - farba na kolene vodiča. Dôkaz o dotyku s prístrojovou doskou je potom dôveryhodný.


V poslednej sérii nezávislých nárazových testov v skúšobni Euro NCAP sa potvrdilo, že nie všetky autá sú schopné dosiahnuť maximálny počet bodov a päť hviezdičiek. Technici boli nekompromisní a dvom z piatich automobilov - Audi a Mazda - udelili o hviezdičku menej. Mercedes B, Ford Galaxy aj Citroen C4 Picasso splnili očakávanú kvótu piatich hviezdičiek. Citroen a Ford si odviezli 35 bodov, Mercedes mal iba o bod menej. Francúzsky minivan nižšej strednej triedy mal lepšie výsledky v čelnom náraze ako konkurenčný Mercedes B, ale vyskytli sa drobnosti s detskými autosedačkami a pripomínačom nezapnutých pásov. Technici nešetrili chválou na kolenné airbagy v Citroene a Forde. Mercedesu tento doplnok chýbal.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Mazda 3

Japonský zástupca nižšej strednej triedy má v porovnaní s nemeckou konkurenciou čo doháňať. V nepríjemnom bočnom náraze sa síce vyrovná aj najlepším ziskom osemnástich bodov (100 %), problém však nastal pri čelnom náraze, za ktorý dostala Mazda 3 iba dvanásť bodov (75 %), prišla tak o jednu hviezdičku. Škoda, že v štandarde nie je vypínač airbagu spolujazdca. Dodáva sa iba za príplatok, a preto Euro NCAP neodporúča použitie protismernej autosedačky. Ochrana chodcov ohodnotená dvomi hviezdičkami by bola účinnejšia, nebyť tvarovaného športového nárazníka, pretože ten je k dolnej časti nôh chodca neľútostný a nedostal ani bod. Všetko zachraňovala predná kapota.

Pri ochrane posádky zboku odviedla Mazda kus práce a dosiahla maximálne ohodnotenie.



Snímače a kamery v Mazde 3 zaznamenali mierne riziko poranenia nôh vodiča a spolujazdca. Časti prístrojovej dosky ohrozujú oblasť kolien vodiča





Audi Q7

Skryť Vypnúť reklamu

Majestátna karoséria jedného z najmodernejších SUV na svete vyvoláva dojem bezpečnosti na úrovni tanku. Testy a podrobná analýza však odhalili viaceré nedostatky, ktoré pripravili model Q7 o jednu hviezdičku. Zástupcovia Audi síce oponovali, že problém s nedostatočne prevedenými zvarmi na karosérii už odstránili, ale pri čelnom náraze sa vytvorila prasklina v podlahe pri prednom A stĺpiku. Technikom vadil aj nedostatočný pripomínač povinnosti pripútať sa a tiež funkcia predpínača bezpečnostných pásov.

Nebezpečný bočný náraz do stĺpa pouličného osvetlenia nepredstavoval pre hlavu vodiča Audi Q 7 žiadne riziko.


Na pohľad sa karoséria Audi Q7 príliš nezdeformovala, stĺpik okna sa však posunul o 45 mm a nohy vodiča sú vystavené strednému riziku poranenia.




Skryť Vypnúť reklamu

Pri čelnom náraze Audi Q7 získalo iba 12 bodov (75 %). Bočný náraz prebehol stopercentne. Ochrana detí bola jedna z najlepších - na úrovni štyroch hviezdičiek. Upozornenie na airbag spolujazdca a teda na skutočnosť, že tam nesmie byť detská autosedačka, nesplnilo kritériá Euro NCAP. Predná kapota mohutného Audi je k chodcom trochu nemilosrdná, nárazník však získal maximálne hodnotenie pätnásť bodov.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vieme čo je úspech. Pomôžeme ho dosiahnuť aj vám
  2. Tento rok turizmu neprial
  3. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť
  4. Ako vychovávať deti aby boli odolnejšie
  5. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos
  6. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie
  7. PRIESKUM: Slováci prezradili, čo by mal spĺňať dokonalý smartfón
  8. Výhody najväčšej obchodnej siete objavuje aj verejný sektor
  9. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené
  10. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť
  1. Ako vychovávať deti aby boli odolnejšie
  2. Tento rok turizmu neprial
  3. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos
  4. Stropný zdvihák zlepší život všetkým imobilným ľuďom
  5. Zázračné účinky Arónie na zdravie
  6. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie
  7. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  8. dm a jej zákazníci podporili vznik 15 vzdelávacích centier
  9. Anketu Elektromobil roka 2021 ovládla ŠKODA
  10. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  1. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 30 338
  2. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 15 745
  3. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 11 943
  4. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie 7 747
  5. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes? 7 677
  6. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 6 282
  7. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch 5 730
  8. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 4 968
  9. Vianočné nákupy bez stresu? Pozrite sa, či na to idete správne 2 209
  10. Volkswagen predstavuje ďalší elektrický model 2 107
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Obvinený Jozef Brhel prichádza vypovedať na Prezídium policajného zboru v Bratislave.

Na výsluch prišiel z Kanárskych ostrovov.


8 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Čo robí pandémia so Slovenskom.


a 2 ďalší 3 h

Neprehliadnite tiež

Dacia Jogger

V ponuke sú zatiaľ dva motory, jeden na LPG.


14 h
Peugeot 2008

Golf úplne vypadol z aktuálnej desiatky najpredávanejších áut.


17 h
Škoda Karoq

Ponuka motorov ostáva rovnaká.


30. nov
Hyundai Ioniq 5

Víťaza vyhlásia vo februári.


29. nov

Blogy SME

  1. Štefan Vidlár: Mojim rovesňíkom!
  2. Ctirad Klimčík: O študentoch
  3. Věra Tepličková: Vydrž, Prťka alebo Ako nezatvoriť školu, v ktorej sa motá už len jeden zdravý učiteľ
  4. Emil Fitoš: Nad technickým riešením očkovacích poukazov visí veľa otáznikov
  5. Štefan Vidlár: Hňupík Hulík
  6. Jozef Rybár: Arriva - existenčný politický problém predsedu BSK Drobu...
  7. Igor Múdry: Francúzaky po našom
  8. Dmytro Retynskyi: Hrozba ruského útoku na Ukrajinu
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook 10 011
  2. Radovan Kazda: Poslanec Blaha a jeho fašisti 9 780
  3. Jozef Sitko: Pani prezidentka, jej priateľ a jej exporadca Leško 7 961
  4. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529? 5 057
  5. Věra Tepličková: Ako chutí moc alebo Ak budeme dobrí, dostaneme limetku 4 985
  6. Tomáš Sedliačik: Ako sa baviť s konšpirátorom 4 615
  7. Jozef Drahovský: Zákon o bočnom odstupe medzi vozidlom a cyklistom dopadol ako na Slovensku 4 544
  8. Martin Greguš: Istropolis zbúrajú...starosta Kusý obrátil kabát...Je to vôbec možné? Architekt a primátor Vallo mlčí... 4 443
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook
  2. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  3. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  4. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  5. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  6. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  7. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  8. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
Skryť Zatvoriť reklamu