"Nepatrím medzi bláznov rútiacich sa po cestách"

Poľovnícky kostým mu pristane, hoci by vraj nedokázal z pušky ani len vystreliť a s loveckou vášňou nemá nič spoločné. Pri výbere auta však lovil poriadne vysoko a údajne trafil do čierneho. Moderátor Vlado Voštinár za volantom relaxuje, spieva si a reci

Poľovnícky kostým mu pristane, hoci by vraj nedokázal z pušky ani len vystreliť a s loveckou vášňou nemá nič spoločné. Pri výbere auta však lovil poriadne vysoko a údajne trafil do čierneho. Moderátor Vlado Voštinár za volantom relaxuje, spieva si a recituje.

Stretli sme sa na prezentácii úžitkových vozidiel. Viete sa vcítiť do kože profesionálneho vodiča?

"Áno, veď som takmer profesionál. Samozrejme, počtom kilometrov, nie kvalitatívne. Najazdím toho veľa, takže si viem predstaviť sám seba za volantom dodávkového auta. Akurát v kamióne už asi nie. Jednak mi také veľké auto nesedí a asi by som s ním nevedel jazdiť."

Článok pokračuje pod video reklamou

Relaxujete za volantom aj na nenávidených úsekoch ciest?

"Stále relaxujem, preto som si kúpil toto auto. V podstate by mi stačila iba Felicia, za jej volantom by som sa nadrel, ale odviezol. Konečne mám však auto, v ktorom relaxujem, s tým zámerom som si ho kupoval. Jednoducho chcem mať radosť z jazdy a zároveň oddychovať. Často si spievam, rozprávam alebo si niečo opakujem."

Audi sa profiluje ako športová značka. Jazdíte športovo?

"Áno, dokonca mám auto športovo upravené, no nepreháňam to s rýchlosťou. Pridávam len na miestach, kde sa dá a kde to nie je riskantné. Nepatrím medzi bláznov rútiacich sa po ceste aj za cenu rizika."

Čo by ste na vašom Audi zmenili?

"Z konštrukčnej stránky určite nič, akurát keby som ho kupoval teraz , voľba by padla na verziu s pohonom všetkých kolies. Stopercentne. Dokážem oželieť aj manuálnu prevodovku, ale štvorkolku už nie."

Onedlho napadne prvý sneh, vymeníte letné pneumatiky za zimné?

"Samozrejme, tam niet o čom diskutovať."

Čo pre vás ako vodiča znamená sneh na ceste?

"Nevnímam to špeciálne šoférsky. Bývam v Trnave a dochádzam do Bratislavy, tak iba rozmýšľam, či budú odhrnuté cesty. V podvedomí viem, že sa brzdí inak a nejako automaticky sa prispôsobím. Mením štýl jazdy a ani o tom neviem. Najväčší rešpekt mám z mokrej cesty a nenávidím jazdenie v daždi."

Ktorú z možných ciest medzi Trnavou a Bratislavou si vyberáte najčastejšie?

"Pravidelne chodím diaľnicou. Predsa len mi je milšia, tu to môžem aj v rámci normy trochu osoliť. Aj plná diaľnica je stále znesiteľnejšia ako stará cesta."

Do roku 2010 chce Slovensko znížiť počet tragických dopravných nehôd o polovicu. Ako na to?

"Stačí sa neblázniť za volantom. Niektorí jazdia fakt tvrdo, to nie je ani kaskadérstvo, ani hrdinstvo, ale vyslovená blbosť. Dobré auto neoprávňuje vodiča k tomu, aby robil na ceste, čo sa mu zachce. Šoféri sa musia znormalizovať, darmo budete robiť nejakú osvetu. Základný princíp na ceste je ten, že treba brať do úvahy aj ostatných a z toho vyplýva vzájomná tolerancia."

Aké je vaše vysnené auto ?

"Môj sen je možno o číslo vyššie. Moje ďalšie auto by nemala byť štandardná limuzína. Vyberiem si buď čisto športové auto, alebo SUV, prípadne offroad, takže Audi Q7 alebo Audi TT."

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  2. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 32 880
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 21 814
  3. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 20 062
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 10 384
  5. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 10 260
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 6 272
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 4 782
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 645
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 784
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 270

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Noční vlci: nielen motorkári, ale aj Putinovi žoldnieri

Gang ruských motorkárov je prepojený na Kremeľ, v Európe môže šíriť nielen propagandu.

ŠPORT

Sagan vie, že vyhrá. Len musím prísť do Paríža, hovorí

Slovák má na čele bodovacej súťaže už prakticky nedostižný náskok.

PRIMÁR

Ako dlho zostane nikotín v tele po poslednej cigarete?

Kedy sa nikotín odbúra z krvi a komu to trvá najdlhšie.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault pritvrdil, Mégane R.S. vo verzii Trophy má až 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky a sedadlá Recaro.