SME
Piatok, 23. október, 2020 | Meniny má AlojziaKrížovkyKrížovky

Dlhodobý test Kia Rio 1,5 CRDi má za sebou už takmer 30 000 kilometrov

Kilometre na testovanom aute pribúdajú tak rýchlo, že sme ešte nestihli bilancovať prvú predpísanú prehliadku.

Kilometre na testovanom aute pribúdajú tak rýchlo, že sme ešte nestihli bilancovať prvú predpísanú prehliadku v servise a už klope na dvere druhá po 30 000 km. Okrem predpísaných návštev servisu sme mechanikov potešili svojou prítomnosťou už trikrát. Najskôr to bolo prasknuté čelné sklo, potom poškodená pneumatika a teraz plynové vzpery na piatych dverách.


V servise
Do skupiny bežných prevádzkových nákladov patria okrem poistiek a paliva aj servisné prehliadky. Zaujímalo nás preto, koľko bude stáť servis naftového motora po 15 000 km, navyše pri mimoeurópskej značke. Suma 5233 korún vyzerá byť primeraná, hoci malé benzínové motory lacných automobilov možno servisovať aj o niečo lacnejšie. Príjemne nás prekvapil fakt, že pri pravidelnom meraní hladiny oleja sme nemuseli doliať ani kvapku, pritom motor dostáva poriadne zabrať, zvlášť v meste a na diaľnici.

Dobré brzdy,horšie pneumatiky
Podvozok vyzerá po prvej etape testu v dobrej kondícii, zvlášť sme sa obávali, ako na tom budú brzdy, pretože motor s výkonom 110 k často provokuje k jazde brzda - plyn. Štýl jazdenia si odniesli jedine predné pneumatiky, ktoré sa ledva dožijú zimy. Ich rovnomerné opotrebenie je viac-menej logické, aj keď priskoré. Po skúsenostiach s Daciou a inými autami už od lacných plášťov priamo z fabriky veľa neočakávame. Navyše zohnať novú pneumatiku značky Kumho a patričného rozmeru bol problém a dlho trvalo. Importér nám po skúsenostiach s čelným sklom a pneumatikou sľuboval nápravu.

Záručná oprava
Prvá súčiastka nespotrebného charakteru, ktorá "odišla" v záručnej dobe a trochu priskoro, bola plynová vzpera na piatych dverách. Skrátka po najazdení 22 000 km už otvorené dvere nedržali v hornej polohe a padali dole. Keby nešlo o záručnú opravu, výmena by stála 3346 korún. Tentoraz musíme pochváliť rýchlosť a operatívne konanie servisu Kia.

Druhý polčas
Prvých 25 000 kilometrov zvládla Kia v dobrej kondícii, zvlášť interiér odoláva opotrebeniu a špine. Plasty sa ľahko udržiavajú, nevydávajú pazvuky a všetko funguje, ako má. Jedine pás vodiča sa pri navíjaní trochu zadrháva. V priebehu dvoch týždňov sa tachometer dopracuje k číslu 30 000 a testovaný automobil čaká druhá a posledná servisná prehliadka počas dlhodobého testu. Tichý motor začína prejavovať svoje kvality vrátane pocitovo lepšej dynamiky a spotreby. Spolu s cenou nafty klesla aj spotreba. Kým na začiatku testu bolo ťažšie držať priemer 6,6 l/100 km, dnes si pri takejto spotrebe zajazdíme športovo. Čiastkové merania neraz vykazujú bežný priemer bez zbytočnej sebakontroly na úrovni 6,1 l/100 km.


Kia zbierala kilometre, kde sa dalo, vrátane cesty do Chorvátska. Prevažnú časť prvej polovice dlhodobého testu „nabehala“ po Slovensku.


Navíjanie bezpečnostného pásu vodiča sa občas zadrháva









Plynová vzpera piatych dverí je zatiaľ jediná súčiastka , ktorá si vyžiadala záručnú oparvu resp. výmenu.







Palubný počítač ukazuje stále priaznivejšie hodnoty spotreby paliva. Jeho ovládacie tlačidlo „trip“ by však mohlo byť na dostupnejšom mieste, než skryté za volantom.












Kia Rio - celkové prevádzkové náklady po 28 617 km

Prihlásenie vozidla 2000 Sk
Ročná diaľničná známka pre SR 1000 Sk
Povinné zmluvné poistenie 3588 Sk
Ročné havarijné poistenie 10 500 Sk
Servis po 15 000 km 5233,50 Sk
Ostatné servisné náklady 2338 Sk
Pohonné hmoty (Sk) 74 566 Sk
Náklady celkom 99 226 Sk
Celková priemerná spotreba 6,6 l/100 km
Spotrebované pohonné hmoty 1887 litrov
Počet kilometrov 28 617 km
Priemerná spotreba 6,6 l/100km



 


Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  2. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  3. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  4. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  5. Vitajte v postapokalyptickom svete
  6. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  7. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  8. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  9. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  10. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  1. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  2. Najnovšie technológie a inovácie na Gemeri? Normálka
  3. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  4. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  5. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  6. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  7. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  8. Úprava osobného motorového vozidla
  9. Important information for Brazilians living in Slovakia
  10. Prečo sú dnes ryby také dôležité?
  1. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 17 698
  2. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 16 044
  3. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 12 895
  4. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 12 274
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 942
  6. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 10 770
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 10 131
  8. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 596
  9. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 504
  10. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 355
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Premiér Igor Matovič.
Dobré ráno

Dobré ráno: Špeciálny prokurátor Kováčik defacto skončil

Slovenská justícia sa otriasa v základoch.

Podcast Dobré Ráno.
Minister financií Eduard Heger na tlačovej konferencii o národnom reformnom pláne.
Od soboty sa ulice vyprázdnia.

Neprehliadnite tiež

Seat Tarraco FR je skvelé SUV, ktoré si zaslúži lepší motor (test)

Testovaný motor už v cenníku nahrádza výkonnejšia verzia.

Seat Tarraco FR
Osvetlená soška Spirit of Ecstasy.

Hummer sa vracia, jazdí na elektrinu a hýbe sa ako krab

Trojica elektromotorov dáva výkon až 1000 koní.

GMC Hummer EV
Hyundai Tucson