SME

Dlhodobý test Kia Rio 1,5 CRDi má za sebou už takmer 30 000 kilometrov

Kilometre na testovanom aute pribúdajú tak rýchlo, že sme ešte nestihli bilancovať prvú predpísanú prehliadku.

Kilometre na testovanom aute pribúdajú tak rýchlo, že sme ešte nestihli bilancovať prvú predpísanú prehliadku v servise a už klope na dvere druhá po 30 000 km. Okrem predpísaných návštev servisu sme mechanikov potešili svojou prítomnosťou už trikrát. Najskôr to bolo prasknuté čelné sklo, potom poškodená pneumatika a teraz plynové vzpery na piatych dverách.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V servise

Do skupiny bežných prevádzkových nákladov patria okrem poistiek a paliva aj servisné prehliadky. Zaujímalo nás preto, koľko bude stáť servis naftového motora po 15 000 km, navyše pri mimoeurópskej značke. Suma 5233 korún vyzerá byť primeraná, hoci malé benzínové motory lacných automobilov možno servisovať aj o niečo lacnejšie. Príjemne nás prekvapil fakt, že pri pravidelnom meraní hladiny oleja sme nemuseli doliať ani kvapku, pritom motor dostáva poriadne zabrať, zvlášť v meste a na diaľnici. Dobré brzdy,horšie pneumatiky

SkryťVypnúť reklamu

Podvozok vyzerá po prvej etape testu v dobrej kondícii, zvlášť sme sa obávali, ako na tom budú brzdy, pretože motor s výkonom 110 k často provokuje k jazde brzda - plyn. Štýl jazdenia si odniesli jedine predné pneumatiky, ktoré sa ledva dožijú zimy. Ich rovnomerné opotrebenie je viac-menej logické, aj keď priskoré. Po skúsenostiach s Daciou a inými autami už od lacných plášťov priamo z fabriky veľa neočakávame. Navyše zohnať novú pneumatiku značky Kumho a patričného rozmeru bol problém a dlho trvalo. Importér nám po skúsenostiach s čelným sklom a pneumatikou sľuboval nápravu.

Záručná oprava

Prvá súčiastka nespotrebného charakteru, ktorá "odišla" v záručnej dobe a trochu priskoro, bola plynová vzpera na piatych dverách. Skrátka po najazdení 22 000 km už otvorené dvere nedržali v hornej polohe a padali dole. Keby nešlo o záručnú opravu, výmena by stála 3346 korún. Tentoraz musíme pochváliť rýchlosť a operatívne konanie servisu Kia.

SkryťVypnúť reklamu

Druhý polčas

Prvých 25 000 kilometrov zvládla Kia v dobrej kondícii, zvlášť interiér odoláva opotrebeniu a špine. Plasty sa ľahko udržiavajú, nevydávajú pazvuky a všetko funguje, ako má. Jedine pás vodiča sa pri navíjaní trochu zadrháva. V priebehu dvoch týždňov sa tachometer dopracuje k číslu 30 000 a testovaný automobil čaká druhá a posledná servisná prehliadka počas dlhodobého testu. Tichý motor začína prejavovať svoje kvality vrátane pocitovo lepšej dynamiky a spotreby. Spolu s cenou nafty klesla aj spotreba. Kým na začiatku testu bolo ťažšie držať priemer 6,6 l/100 km, dnes si pri takejto spotrebe zajazdíme športovo. Čiastkové merania neraz vykazujú bežný priemer bez zbytočnej sebakontroly na úrovni 6,1 l/100 km.

Kia zbierala kilometre, kde sa dalo, vrátane cesty do Chorvátska. Prevažnú časť prvej polovice dlhodobého testu „nabehala“ po Slovensku.

SkryťVypnúť reklamu

Navíjanie bezpečnostného pásu vodiča sa občas zadrháva

Plynová vzpera piatych dverí je zatiaľ jediná súčiastka , ktorá si vyžiadala záručnú oparvu resp. výmenu.

Palubný počítač ukazuje stále priaznivejšie hodnoty spotreby paliva. Jeho ovládacie tlačidlo „trip“ by však mohlo byť na dostupnejšom mieste, než skryté za volantom.

Kia Rio - celkové prevádzkové náklady po 28 617 km

Prihlásenie vozidla 2000 Sk

Ročná diaľničná známka pre SR 1000 Sk

Povinné zmluvné poistenie 3588 Sk

Ročné havarijné poistenie 10 500 Sk

Servis po 15 000 km 5233,50 Sk

Ostatné servisné náklady 2338 Sk

Pohonné hmoty (Sk) 74 566 Sk

Náklady celkom 99 226 Sk

Celková priemerná spotreba 6,6 l/100 km

Spotrebované pohonné hmoty 1887 litrov

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Počet kilometrov 28 617 km

Priemerná spotreba 6,6 l/100km

 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Štát nie je záchrana. O dôchodok sa musíte postarať sami, hovorí manažérka z poisťovne
  2. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci
  3. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá
  4. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou
  5. Fakulta managementu UK - možnosť štúdia vo svetových jazykoch
  6. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov
  7. Ako premeniť 50 € mesačne na desiatky tisíc – VELTY portfóliá
  8. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská
  1. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci
  2. Študenti sa učili od najlepších šéfkuchárov na Slovensku
  3. Fakulta managementu UK - možnosť štúdia vo svetových jazykoch
  4. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou
  5. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá
  6. Riaditeľ Budvaru: Ľudia poznajú rozdiel. Poctivý ležiak chce čas
  7. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov
  8. Najlepšia odmena za vysvedčenie? Kniha
  1. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 17 952
  2. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská 10 117
  3. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 8 280
  4. Čo by ste robili, keby ste zo dňa na deň prišli o prácu? 7 722
  5. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov 7 648
  6. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké 7 632
  7. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom 7 346
  8. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou 4 643
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Štefan Šturdzík: Suslov, Rigo , Kopásek naša budúcnosť v repre.
  2. Marcel Rebro: Ukrajina krváca aj za nás. Len my zatvárame oči
  3. Štefan Šturdzík: Vychovali sme si na prsiach hada.
  4. Eva Gallova: Adela Vinczeová doma zažívala muky, ale nevolali záchranku, aby nezaťažovali systém
  5. Ján Bilohuščin: Neutralitou ku kapitulácii
  6. Vlado Jakubkovič: Muž je muž, žena je žena ... a Slovensko je v ...
  7. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (20. - 26.6.1925)
  8. Tomáš Susko: JFK a Izraelský jadrový program
  1. Elena Antalová: Smutný a radostný odkaz pánovi Františkovi Mikloškovi 20 259
  2. Ján Lopušek: List štyrom predsedom: Michal, Milan, Braňo a Jaro 11 822
  3. Ivan Mlynár: Ako smerácke ku..y ( myslím kurzy ), odhalili korupciu rodiny Šimečkovcov a poslanca KDH Františka Majerského. 10 065
  4. Peter Franek: Výzva pre poslancov a voličov KDH. 8 013
  5. Jozef Foltýn: Djokovič ešte stále nič nepochopil 7 580
  6. Rado Surovka: Nie dôchodcovia, ale Ficovlády zruinovali Slovensko 7 311
  7. Rastislav Puchala: Ficina ďalej krája salámu 7 019
  8. Ivan Čáni: Súdruh Blaha sa v Bruseli na rozdiel od Moskvy asi neskutočne zle cíti. Držia ho tam ale tie „smradľavé“ bruselské prachy. 5 864
  1. Marcel Rebro: Ukrajina krváca aj za nás. Len my zatvárame oči
  2. Marian Nanias: Jadrová energia – pozor na (nerozumných) politikov.
  3. Radko Mačuha: Tiso získal vďaka kolaborácii s Hitlerom Slovenskú štátnosť.
  4. Marcel Rebro: Ruské útoky na civilné ciele: Zámerné barbarstvo 21. storočia
  5. Radko Mačuha: Mám iba dve pohlavia: mužské a ženské.
  6. Marcel Rebro: Ukrajinský sniper: zabiť nepriateľa je bonus
  7. Jiří Ščobák: Smrt, kterou způsobí měňavka (améba) je tak vzácná, že se téměř není jak bránit. Snad jen naučit se dobře plavat
  8. Marian Nanias: Kto postaví novú atómku?
SkryťZatvoriť reklamu