SME
Sobota, 27. február, 2021 | Meniny má AlexanderKrížovkyKrížovky

Škoda Octavia Sportline – lov na zakázanom území ?

Škoda Octavia druhej generácie začína byť inventárom našich ciest podobne ako jej predchodkyňa. Preto je celkom pochopiteľné, že výrobca prejavil snahu oživiť model a ponúknuť zákazníkom možnosť odlíšiť sa. Za volantom vyšperkovanej Octavie nám napadlo

Škoda Octavia druhej generácie začína byť inventárom našich ciest podobne ako jej predchodkyňa. Preto je celkom pochopiteľné, že výrobca prejavil snahu oživiť model a ponúknuť zákazníkom možnosť odlíšiť sa. Za volantom vyšperkovanej Octavie nám napadlo, či obľúbený model neloví v cudzom rybníku.

Kde je strop ?
Každý výrobca, teda aj Škoda  sa chce z času na čas pochváliť tým, čoho je schopná a navnadiť tak klientov, ktorým sa páči Octavia, ale nie  taká obyčajná, akú má sused. Všetko závisí od finančných možností, pretože cena testovanej Octavie Elegance 2,0 TDI DSG v prevedení Sportline sa pohybuje tam, kde úraduje Volkswagen Passat, Alfa Romeo 156, či dokonca Audi A4. Pokiaľ ide o pomer skutočne bohatej výbavy a ceny, pred testovanou Octaviou, sa musí  strachovať aj Volvo S40, či bratranec Seat Leon. Nebudeme dlhšie napínať. Ak si zákazník v cenníku zaškrtne všetky príplatkové prvky, motor 2,0 TDI a prevodovku DSG výsledná suma bude            1 237 620 Sk. Okrem série doplnkov paketu Sportline a štandardu najvyššej výbavy Elegance dostane ešte navigačný systém, kožené poťahy interiéru, ručne obšitý volant, hlavové airbagy, pekné disky a rad praktických doplnkov. Cena je jedna vec a to, kde sa Škoda za posledné roky dostala je vec druhá. Nekonečné polemiky nad hrozivou cenou necháme bokom lebo by asi nikde neviedli a podstatné je to, čo sa nachádza v aute.

Individualita je v móde
Podvozok Octavie obutý do sedemnásť palcových pneumatík s nízkym profilom vyniká v každom smere. V zákrutách je nesmierne presný a ochotný balansovať aj na hrane priľnavosti. Pri celodennom cestovaní je zasa trochu tvrdý a hlučnejší, všetko závisí od povrchu. Potvrdilo sa však, že Octaviu stačí skombinovať s dobrým obutím a označenie Sportline nevyznieva trápne. To isté platí o prevodovke DSG so sekvenčným radením, ktorá nemá v rýchlosti radenia páru. Jediné, čo nám fakt chýbalo je radenie na volante, pretože toto je prevodovka, ku ktorej to vyslovene pasuje. Kožou obšitý volant s červenou niťou a v rovnakom duchu ladený interiér má čosi do seba. Optické a materiálové vylepšenie Octavie vrátane kolies, spojlerov a nárazníkov stojí okolo 125 000 Sk a z bežného auta spraví výnimočné. Viac krát sme dostali otázku, či je to model RS.

Zaujímavé
Testované auto berieme v prvom rade ako demonštráciu schopností automobilky bez ohľadu na cenu. Súprava Sportline vyvinutá automobilkou je dokonca aj z cenového hľadiska prijateľná so zaujímavým výsledným efektom. Otázne je, na čo ešte má zákazník chuť a či akceptuje Škodu nižšej strednej triedy za 1,2 milióna Sk. Prevodovka DSG a naftový motor 2,0 TDI patria k sebe, hoci agregát TDI nepatrí medzi najtichšie. Stačí tritisíc kilometrov a vodič spozná množstvo skrytých a pritom praktických detailov, za ktoré sa platí u iných značiek podstatne viac.






Naše hodnotenie

vzhľad taká iná Octavia
interiér ideálna zostava pre dlhé cesty
motor úsporný, silný, ale hlučný a drsný
jazdné vlastnosti výborné, vyšší hluk od podvozka
technika Škoda to dotiahla ďaleko
výbava parádna, ale zarátaná v cene
úžitok vďaka kufru a nízkej spotrebe výborný
celkový dojem zaujímavá a drahá kombinácia

Cena modelu od 499 990 Sk
Cena testovanej verzie 1 237 620 Sk
Motor 2,0 TDI
Výkon motora 103 / 140 kW/k
Zrýchlenie 0-100 km/h 9,6 s
Objem batožinového priestoru 560 l
Spotreba podľa výrobcu 6,1 l/100 km
Spotreba v teste 7,0 l/100 km
Bezpečnosť ABS, EBD, ESP, 6 x airbag


Škoda predviedla, ako zabaliť poriadne drahé a komfortné auto do obalu, ktorý nedráždi okolie a na dlhých cestách ponúkne vysokú úroveň prepravy.


Páka prevodovky DSG dostala športovo ladenú manžetu z kože zošívanej červenou niťou. V tomto prípade vonkajší imidž zodpovedá vlastnostiam prevodovky. K ideálu nám chýbalo už len radenie na volante.




Decentný zadný spojler vyzerá rovnako dobre ako špeciálna červená farba. Ďalší dôkaz, že aj nemetalizované laky za niečo stoja.



Volantu možno vytknúť iba nevhodný tvar tlačidiel na ovládanie autorádia. Hrúbka venca, kvalita kože a šitie zodpovedá cenovej hladine auta. Lepšie mohli byť uchytené kožené poťahy hlavových opierok.

Koncovka výfuku pasuje do modifikovaného nárazníka a vďaka nej výfuk nevyzerá tak tuctovo ako v bežnej verzii TDI. V zadných nárazníkoch sú úzke odrazové sklíčka typické pre Sportline a RS.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Maldivy, Emiráty, Egypt z Bratislavy aj s poistením liečby COVID
  2. Žabka expanduje na západe krajiny, hľadá nadšených podnikateľov
  3. 5 najčastejších dôvodov, pre ktoré sa v noci budíme
  4. Petit Press a RegioMedia rozbiehajú spoločný predaj v regiónoch
  5. Volkswagen Tiguan: takto by malo vyzerať rodinné auto!
  6. V sobotu do bezpečného Ománu so zľavou 486 eur
  7. Geis pomáha zvládať komplikácie v cezhraničnej preprave
  8. Dovolenka v Egypte: Vyskúšali sme, ako sa aktuálne cestuje
  9. Online zľavy: Viete, kde ich vyhľadať?
  10. Šanca pre mladé talenty
  1. O2: Mentálne zdravie zamestnancov je pre nás veľkou prioritou
  2. Maldivy, Emiráty, Egypt z Bratislavy aj s poistením liečby COVID
  3. Varso Tower od HB Reavis je najvyššou budovou v EÚ
  4. Dáma s pávím pierkom
  5. Slovensko zasiahla vlna nárastu dopytu po produktoch na kĺby!
  6. Spoznajte Olomouc – univerzitné mesto a svoju budúcnosť
  7. Získaj náskok pred štartom
  8. 2. ročník Social Awards Slovakia prichádza
  9. MetLife spustila online nahlasovanie poistných udalostí
  10. Minulý rok boli v priemere ukradnuté takmer tri autá denne
  1. 5 najčastejších dôvodov, pre ktoré sa v noci budíme 15 370
  2. Dovolenka v Egypte: Vyskúšali sme, ako sa aktuálne cestuje 12 341
  3. Séria dvoch príloh: Angličtina nielen pre maturantov 7 497
  4. Volkswagen Tiguan: takto by malo vyzerať rodinné auto! 7 409
  5. Ako vyzerá majetok Slovákov? Zvyšuje sa najmä z jedného dôvodu 6 939
  6. V sobotu do bezpečného Ománu so zľavou 486 eur 6 903
  7. 10 vecí, kvôli ktorým do banky už chodiť nemusíte 6 284
  8. Príbeh Patrika Tkáča a J&T, Lidl verzus Tesco a investičné tipy 5 842
  9. Zažite farebný Marakéš a hory Atlasu so slovenským sprievodcom 4 875
  10. Maldivy, Emiráty, Egypt z Bratislavy aj s poistením liečby COVID 4 631
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Riaditeľ národnej protizločineckej jednotky NAKA Branislav Zurian.

Svedčí proti nemu bývalý námestník SIS Boris Beňa.

8 h

Ktorá stratégia je tá správna?

9 h

Rok od prvého prípadu zaznamenali takmer dvadsaťtisíc mŕtvych.

5 h
Robbie Williams.

Michael Gracey napísal scenár z osobných rozhovorov.

25. feb

Neprehliadnite tiež

BMW 545e xDrive

Pohon v tomto aute dokáže zaujať aj zarytých odporcov.

25. feb
McLaren Artura

Prevodovka nového superšportu nemá spiatočku.

25. feb
Nové logo Peugeot.

Prvýkrát firma použila logo s levom v roku 1847.

25. feb
Maskovaná Škoda Fabia

Známe sú už motory aj rozmery auta.

25. feb