Škoda Octavia Sportline – lov na zakázanom území ?

Škoda Octavia druhej generácie začína byť inventárom našich ciest podobne ako jej predchodkyňa. Preto je celkom pochopiteľné, že výrobca prejavil snahu oživiť model a ponúknuť zákazníkom možnosť odlíšiť sa. Za volantom vyšperkovanej Octavie nám napadlo

Škoda Octavia druhej generácie začína byť inventárom našich ciest podobne ako jej predchodkyňa. Preto je celkom pochopiteľné, že výrobca prejavil snahu oživiť model a ponúknuť zákazníkom možnosť odlíšiť sa. Za volantom vyšperkovanej Octavie nám napadlo, či obľúbený model neloví v cudzom rybníku.

Kde je strop ?
Každý výrobca, teda aj Škoda  sa chce z času na čas pochváliť tým, čoho je schopná a navnadiť tak klientov, ktorým sa páči Octavia, ale nie  taká obyčajná, akú má sused. Všetko závisí od finančných možností, pretože cena testovanej Octavie Elegance 2,0 TDI DSG v prevedení Sportline sa pohybuje tam, kde úraduje Volkswagen Passat, Alfa Romeo 156, či dokonca Audi A4. Pokiaľ ide o pomer skutočne bohatej výbavy a ceny, pred testovanou Octaviou, sa musí  strachovať aj Volvo S40, či bratranec Seat Leon. Nebudeme dlhšie napínať. Ak si zákazník v cenníku zaškrtne všetky príplatkové prvky, motor 2,0 TDI a prevodovku DSG výsledná suma bude            1 237 620 Sk. Okrem série doplnkov paketu Sportline a štandardu najvyššej výbavy Elegance dostane ešte navigačný systém, kožené poťahy interiéru, ručne obšitý volant, hlavové airbagy, pekné disky a rad praktických doplnkov. Cena je jedna vec a to, kde sa Škoda za posledné roky dostala je vec druhá. Nekonečné polemiky nad hrozivou cenou necháme bokom lebo by asi nikde neviedli a podstatné je to, čo sa nachádza v aute.

Individualita je v móde
Podvozok Octavie obutý do sedemnásť palcových pneumatík s nízkym profilom vyniká v každom smere. V zákrutách je nesmierne presný a ochotný balansovať aj na hrane priľnavosti. Pri celodennom cestovaní je zasa trochu tvrdý a hlučnejší, všetko závisí od povrchu. Potvrdilo sa však, že Octaviu stačí skombinovať s dobrým obutím a označenie Sportline nevyznieva trápne. To isté platí o prevodovke DSG so sekvenčným radením, ktorá nemá v rýchlosti radenia páru. Jediné, čo nám fakt chýbalo je radenie na volante, pretože toto je prevodovka, ku ktorej to vyslovene pasuje. Kožou obšitý volant s červenou niťou a v rovnakom duchu ladený interiér má čosi do seba. Optické a materiálové vylepšenie Octavie vrátane kolies, spojlerov a nárazníkov stojí okolo 125 000 Sk a z bežného auta spraví výnimočné. Viac krát sme dostali otázku, či je to model RS.

Zaujímavé
Testované auto berieme v prvom rade ako demonštráciu schopností automobilky bez ohľadu na cenu. Súprava Sportline vyvinutá automobilkou je dokonca aj z cenového hľadiska prijateľná so zaujímavým výsledným efektom. Otázne je, na čo ešte má zákazník chuť a či akceptuje Škodu nižšej strednej triedy za 1,2 milióna Sk. Prevodovka DSG a naftový motor 2,0 TDI patria k sebe, hoci agregát TDI nepatrí medzi najtichšie. Stačí tritisíc kilometrov a vodič spozná množstvo skrytých a pritom praktických detailov, za ktoré sa platí u iných značiek podstatne viac.






Naše hodnotenie

vzhľad taká iná Octavia
interiér ideálna zostava pre dlhé cesty
motor úsporný, silný, ale hlučný a drsný
jazdné vlastnosti výborné, vyšší hluk od podvozka
technika Škoda to dotiahla ďaleko
výbava parádna, ale zarátaná v cene
úžitok vďaka kufru a nízkej spotrebe výborný
celkový dojem zaujímavá a drahá kombinácia

Cena modelu od 499 990 Sk
Cena testovanej verzie 1 237 620 Sk
Motor 2,0 TDI
Výkon motora 103 / 140 kW/k
Zrýchlenie 0-100 km/h 9,6 s
Objem batožinového priestoru 560 l
Spotreba podľa výrobcu 6,1 l/100 km
Spotreba v teste 7,0 l/100 km
Bezpečnosť ABS, EBD, ESP, 6 x airbag


Škoda predviedla, ako zabaliť poriadne drahé a komfortné auto do obalu, ktorý nedráždi okolie a na dlhých cestách ponúkne vysokú úroveň prepravy.


Páka prevodovky DSG dostala športovo ladenú manžetu z kože zošívanej červenou niťou. V tomto prípade vonkajší imidž zodpovedá vlastnostiam prevodovky. K ideálu nám chýbalo už len radenie na volante.




Decentný zadný spojler vyzerá rovnako dobre ako špeciálna červená farba. Ďalší dôkaz, že aj nemetalizované laky za niečo stoja.



Volantu možno vytknúť iba nevhodný tvar tlačidiel na ovládanie autorádia. Hrúbka venca, kvalita kože a šitie zodpovedá cenovej hladine auta. Lepšie mohli byť uchytené kožené poťahy hlavových opierok.

Koncovka výfuku pasuje do modifikovaného nárazníka a vďaka nej výfuk nevyzerá tak tuctovo ako v bežnej verzii TDI. V zadných nárazníkoch sú úzke odrazové sklíčka typické pre Sportline a RS.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tipy, kam ísť na dovolenku počas Veľkej Noci
  2. Tablet nie je na všetko, ale v tomto dokáže zázraky
  3. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov
  4. Žiaci sa šikanovali, dnes si pomáhajú. Pomohlo sedem krokov
  5. Investment Advisory Guide for Slovakia
  6. Jazdili sme na novom Volkswagene T-Cross!
  7. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka
  8. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019
  9. Máte pri čítaní „krátke ruky“? Vitajte vo svete štyridsiatnikov
  10. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali
  1. Tipy, kam ísť na dovolenku počas Veľkej Noci
  2. Tablet nie je na všetko, ale v tomto dokáže zázraky
  3. Recenze youtubera JeezyJ: jak dopadla autokamera Mio MiVue 785 ?
  4. Burza pracovných príležitostí opäť na Stavebnej fakulte STU
  5. Počet ochorení na rakovinu stále stúpa. Nepodceňujte prevenciu
  6. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov
  7. Žiaci sa šikanovali, dnes si pomáhajú. Pomohlo sedem krokov
  8. Forum Prešov má platné stavebné povolenie a začína s výstavbou
  9. Slávnostná inaugurácia rektora a dekanov fakúlt EU v Bratislave
  10. Investment Advisory Guide for Slovakia
  1. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka 27 944
  2. Žiaci sa šikanovali, dnes si pomáhajú. Pomohlo sedem krokov 21 365
  3. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 21 157
  4. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov 18 779
  5. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019 13 638
  6. Tablet nie je na všetko, ale v tomto dokáže zázraky 13 495
  7. Prievidzská firma je malý zázrak. Uznáva ju americké letectvo 10 897
  8. Netradičná dovolenka? Plavba Stredomorím aj s letenkami v cene 6 943
  9. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali 6 781
  10. Máte pri čítaní „krátke ruky“? Vitajte vo svete štyridsiatnikov 6 716

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Mistrík odstúpil z prezidentského súboja, podporil Čaputovú

Mistríkovo rozhodnutie ocenil aj prezident Kiska a tiež podporil Čaputovú.

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Toto by Čaputová nemala zahodiť

Po dvadsiatich rokoch môže prvé kolo vyhrať blok mimo Smeru a HZDS.

AUTO

Prichádza malé SUV Škoda Kamiq. Aké sú naše prvé dojmy?

Zaboduje priestorom aj bohatou výbavou.

Neprehliadnite tiež

Diaľnicu D1 v úseku Bratislava - Vajnory čiastočne uzatvoria

Počas uzávery vyfrézujú vozovku a opravia časti mostov.

Ilustračné foto.

Ford bude mať v Európe nového šéfa, povedie ho Stuart Rowley

Druhá najväčšia americká automobilka robí zmeny vo vedení.

Ilustračná fotografia.
Toyota Corolla
Ford Transit Courier Sport, Ford Transit Custom Sport a Ford Transit Connect Sport

Pretekár Maťo Homola odštartuje sezónu s novým autom

V seriáli TCR Europe sa predstaví 28. apríla na Hungaroringu.

Maťo Homola