SME

Škoda Octavia Sportline – lov na zakázanom území ?

Škoda Octavia druhej generácie začína byť inventárom našich ciest podobne ako jej predchodkyňa. Preto je celkom pochopiteľné, že výrobca prejavil snahu oživiť model a ponúknuť zákazníkom možnosť odlíšiť sa. Za volantom vyšperkovanej Octavie nám napadlo

Škoda Octavia druhej generácie začína byť inventárom našich ciest podobne ako jej predchodkyňa. Preto je celkom pochopiteľné, že výrobca prejavil snahu oživiť model a ponúknuť zákazníkom možnosť odlíšiť sa. Za volantom vyšperkovanej Octavie nám napadlo, či obľúbený model neloví v cudzom rybníku.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Kde je strop ?
Každý výrobca, teda aj Škoda  sa chce z času na čas pochváliť tým, čoho je schopná a navnadiť tak klientov, ktorým sa páči Octavia, ale nie  taká obyčajná, akú má sused. Všetko závisí od finančných možností, pretože cena testovanej Octavie Elegance 2,0 TDI DSG v prevedení Sportline sa pohybuje tam, kde úraduje Volkswagen Passat, Alfa Romeo 156, či dokonca Audi A4. Pokiaľ ide o pomer skutočne bohatej výbavy a ceny, pred testovanou Octaviou, sa musí  strachovať aj Volvo S40, či bratranec Seat Leon. Nebudeme dlhšie napínať. Ak si zákazník v cenníku zaškrtne všetky príplatkové prvky, motor 2,0 TDI a prevodovku DSG výsledná suma bude            1 237 620 Sk. Okrem série doplnkov paketu Sportline a štandardu najvyššej výbavy Elegance dostane ešte navigačný systém, kožené poťahy interiéru, ručne obšitý volant, hlavové airbagy, pekné disky a rad praktických doplnkov. Cena je jedna vec a to, kde sa Škoda za posledné roky dostala je vec druhá. Nekonečné polemiky nad hrozivou cenou necháme bokom lebo by asi nikde neviedli a podstatné je to, čo sa nachádza v aute.

SkryťVypnúť reklamu

Individualita je v móde
Podvozok Octavie obutý do sedemnásť palcových pneumatík s nízkym profilom vyniká v každom smere. V zákrutách je nesmierne presný a ochotný balansovať aj na hrane priľnavosti. Pri celodennom cestovaní je zasa trochu tvrdý a hlučnejší, všetko závisí od povrchu. Potvrdilo sa však, že Octaviu stačí skombinovať s dobrým obutím a označenie Sportline nevyznieva trápne. To isté platí o prevodovke DSG so sekvenčným radením, ktorá nemá v rýchlosti radenia páru. Jediné, čo nám fakt chýbalo je radenie na volante, pretože toto je prevodovka, ku ktorej to vyslovene pasuje. Kožou obšitý volant s červenou niťou a v rovnakom duchu ladený interiér má čosi do seba. Optické a materiálové vylepšenie Octavie vrátane kolies, spojlerov a nárazníkov stojí okolo 125 000 Sk a z bežného auta spraví výnimočné. Viac krát sme dostali otázku, či je to model RS.

SkryťVypnúť reklamu

Zaujímavé
Testované auto berieme v prvom rade ako demonštráciu schopností automobilky bez ohľadu na cenu. Súprava Sportline vyvinutá automobilkou je dokonca aj z cenového hľadiska prijateľná so zaujímavým výsledným efektom. Otázne je, na čo ešte má zákazník chuť a či akceptuje Škodu nižšej strednej triedy za 1,2 milióna Sk. Prevodovka DSG a naftový motor 2,0 TDI patria k sebe, hoci agregát TDI nepatrí medzi najtichšie. Stačí tritisíc kilometrov a vodič spozná množstvo skrytých a pritom praktických detailov, za ktoré sa platí u iných značiek podstatne viac.






Naše hodnotenie

vzhľad taká iná Octavia
interiér ideálna zostava pre dlhé cesty
motor úsporný, silný, ale hlučný a drsný
jazdné vlastnosti výborné, vyšší hluk od podvozka
technika Škoda to dotiahla ďaleko
výbava parádna, ale zarátaná v cene
úžitok vďaka kufru a nízkej spotrebe výborný
celkový dojem zaujímavá a drahá kombinácia

Cena modelu od 499 990 Sk
Cena testovanej verzie 1 237 620 Sk
Motor 2,0 TDI
Výkon motora 103 / 140 kW/k
Zrýchlenie 0-100 km/h 9,6 s
Objem batožinového priestoru 560 l
Spotreba podľa výrobcu 6,1 l/100 km
Spotreba v teste 7,0 l/100 km
Bezpečnosť ABS, EBD, ESP, 6 x airbag


Škoda predviedla, ako zabaliť poriadne drahé a komfortné auto do obalu, ktorý nedráždi okolie a na dlhých cestách ponúkne vysokú úroveň prepravy.


Páka prevodovky DSG dostala športovo ladenú manžetu z kože zošívanej červenou niťou. V tomto prípade vonkajší imidž zodpovedá vlastnostiam prevodovky. K ideálu nám chýbalo už len radenie na volante.




Decentný zadný spojler vyzerá rovnako dobre ako špeciálna červená farba. Ďalší dôkaz, že aj nemetalizované laky za niečo stoja.



Volantu možno vytknúť iba nevhodný tvar tlačidiel na ovládanie autorádia. Hrúbka venca, kvalita kože a šitie zodpovedá cenovej hladine auta. Lepšie mohli byť uchytené kožené poťahy hlavových opierok.

SkryťVypnúť reklamu

Koncovka výfuku pasuje do modifikovaného nárazníka a vďaka nej výfuk nevyzerá tak tuctovo ako v bežnej verzii TDI. V zadných nárazníkoch sú úzke odrazové sklíčka typické pre Sportline a RS.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 14 488
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 331
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 909
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 155
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 807
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 564
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 432
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 126
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  2. Juraj Ondruška: PRIPOMIEKY LETISKO VAJNORY DO 22.4.2025
  3. Eva Gallova: Slávny maliar Raffael Santi bol pochovaný dvakrát
  4. Peter Kuchár: Venuje sa narkomanom a prostitútkam. Konvertujú však aj celebrity...
  5. Zuzana Valachovičová: Plasty. Plasty? Plasty!
  6. Štefan Šturdzík: Kúpele Brusno
  7. Ján Chomík: Medzi vierou a pózou
  8. Martin Sukupčák: Požičiam Tatrabanke, a.s. 3 000€
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 43 677
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 535
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 314
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 783
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 243
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 039
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 446
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 474
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu