SME
Streda, 19. február, 2020 | Meniny má Vlasta

Škoda Octavia Sportline – lov na zakázanom území ?

Škoda Octavia druhej generácie začína byť inventárom našich ciest podobne ako jej predchodkyňa. Preto je celkom pochopiteľné, že výrobca prejavil snahu oživiť model a ponúknuť zákazníkom možnosť odlíšiť sa. Za volantom vyšperkovanej Octavie nám napadlo

Škoda Octavia druhej generácie začína byť inventárom našich ciest podobne ako jej predchodkyňa. Preto je celkom pochopiteľné, že výrobca prejavil snahu oživiť model a ponúknuť zákazníkom možnosť odlíšiť sa. Za volantom vyšperkovanej Octavie nám napadlo, či obľúbený model neloví v cudzom rybníku.

Kde je strop ?
Každý výrobca, teda aj Škoda  sa chce z času na čas pochváliť tým, čoho je schopná a navnadiť tak klientov, ktorým sa páči Octavia, ale nie  taká obyčajná, akú má sused. Všetko závisí od finančných možností, pretože cena testovanej Octavie Elegance 2,0 TDI DSG v prevedení Sportline sa pohybuje tam, kde úraduje Volkswagen Passat, Alfa Romeo 156, či dokonca Audi A4. Pokiaľ ide o pomer skutočne bohatej výbavy a ceny, pred testovanou Octaviou, sa musí  strachovať aj Volvo S40, či bratranec Seat Leon. Nebudeme dlhšie napínať. Ak si zákazník v cenníku zaškrtne všetky príplatkové prvky, motor 2,0 TDI a prevodovku DSG výsledná suma bude            1 237 620 Sk. Okrem série doplnkov paketu Sportline a štandardu najvyššej výbavy Elegance dostane ešte navigačný systém, kožené poťahy interiéru, ručne obšitý volant, hlavové airbagy, pekné disky a rad praktických doplnkov. Cena je jedna vec a to, kde sa Škoda za posledné roky dostala je vec druhá. Nekonečné polemiky nad hrozivou cenou necháme bokom lebo by asi nikde neviedli a podstatné je to, čo sa nachádza v aute.

Individualita je v móde
Podvozok Octavie obutý do sedemnásť palcových pneumatík s nízkym profilom vyniká v každom smere. V zákrutách je nesmierne presný a ochotný balansovať aj na hrane priľnavosti. Pri celodennom cestovaní je zasa trochu tvrdý a hlučnejší, všetko závisí od povrchu. Potvrdilo sa však, že Octaviu stačí skombinovať s dobrým obutím a označenie Sportline nevyznieva trápne. To isté platí o prevodovke DSG so sekvenčným radením, ktorá nemá v rýchlosti radenia páru. Jediné, čo nám fakt chýbalo je radenie na volante, pretože toto je prevodovka, ku ktorej to vyslovene pasuje. Kožou obšitý volant s červenou niťou a v rovnakom duchu ladený interiér má čosi do seba. Optické a materiálové vylepšenie Octavie vrátane kolies, spojlerov a nárazníkov stojí okolo 125 000 Sk a z bežného auta spraví výnimočné. Viac krát sme dostali otázku, či je to model RS.

Zaujímavé
Testované auto berieme v prvom rade ako demonštráciu schopností automobilky bez ohľadu na cenu. Súprava Sportline vyvinutá automobilkou je dokonca aj z cenového hľadiska prijateľná so zaujímavým výsledným efektom. Otázne je, na čo ešte má zákazník chuť a či akceptuje Škodu nižšej strednej triedy za 1,2 milióna Sk. Prevodovka DSG a naftový motor 2,0 TDI patria k sebe, hoci agregát TDI nepatrí medzi najtichšie. Stačí tritisíc kilometrov a vodič spozná množstvo skrytých a pritom praktických detailov, za ktoré sa platí u iných značiek podstatne viac.






Naše hodnotenie

vzhľad taká iná Octavia
interiér ideálna zostava pre dlhé cesty
motor úsporný, silný, ale hlučný a drsný
jazdné vlastnosti výborné, vyšší hluk od podvozka
technika Škoda to dotiahla ďaleko
výbava parádna, ale zarátaná v cene
úžitok vďaka kufru a nízkej spotrebe výborný
celkový dojem zaujímavá a drahá kombinácia

Cena modelu od 499 990 Sk
Cena testovanej verzie 1 237 620 Sk
Motor 2,0 TDI
Výkon motora 103 / 140 kW/k
Zrýchlenie 0-100 km/h 9,6 s
Objem batožinového priestoru 560 l
Spotreba podľa výrobcu 6,1 l/100 km
Spotreba v teste 7,0 l/100 km
Bezpečnosť ABS, EBD, ESP, 6 x airbag


Škoda predviedla, ako zabaliť poriadne drahé a komfortné auto do obalu, ktorý nedráždi okolie a na dlhých cestách ponúkne vysokú úroveň prepravy.


Páka prevodovky DSG dostala športovo ladenú manžetu z kože zošívanej červenou niťou. V tomto prípade vonkajší imidž zodpovedá vlastnostiam prevodovky. K ideálu nám chýbalo už len radenie na volante.




Decentný zadný spojler vyzerá rovnako dobre ako špeciálna červená farba. Ďalší dôkaz, že aj nemetalizované laky za niečo stoja.



Volantu možno vytknúť iba nevhodný tvar tlačidiel na ovládanie autorádia. Hrúbka venca, kvalita kože a šitie zodpovedá cenovej hladine auta. Lepšie mohli byť uchytené kožené poťahy hlavových opierok.

Koncovka výfuku pasuje do modifikovaného nárazníka a vďaka nej výfuk nevyzerá tak tuctovo ako v bežnej verzii TDI. V zadných nárazníkoch sú úzke odrazové sklíčka typické pre Sportline a RS.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Študuj matematiku, fyziku a informatiku v Prahe
  2. Jarné prázdniny na lyžiach? Jednoznačne v Jasnej
  3. Fakulta posiela študentov do verejných inštitúcií a vzdeláva ich
  4. Moderné, inovatívne a praktické štúdium práva? U nás sa to dá!
  5. Prečo je Nitra rajom študentov?
  6. SME.sk môžete teraz čítať 30 dní úplne zadarmo
  7. Ako si prepojiť auto so smartfónom?
  8. Kto bude ďalší? Hľadajte s nami Učiteľa Slovenska
  9. Potraviny išli ľuďom v núdzi, uvarili 4,7 milióna porcií jedál
  10. Strávte Veľkú noc inak. Cestujte za dobrodružstvom
  1. Študuj matematiku, fyziku a informatiku v Prahe
  2. Prečo je Nitra rajom študentov?
  3. Moderné, inovatívne a praktické štúdium práva? U nás sa to dá!
  4. Fakulta posiela študentov do verejných inštitúcií a vzdeláva ich
  5. SME.sk môžete teraz čítať 30 dní úplne zadarmo
  6. Do BILLA športovej rodiny pribudla biatlonistka Paulína Fialková
  7. Heroes: Klienti sú naši hrdinovia
  8. Domácnosti teraz môžu získať dotáciu až 3 400 eur
  9. Jarné prázdniny na lyžiach? Jednoznačne v Jasnej
  10. Hollého 6 – reprezentatívne kancelárie v centre Žiliny
  1. Viete aký dôchodok budete mať? Radšej si ho vypočítajte 18 015
  2. Vyrábali kozmetiku, o ktorú nebol záujem. Napriek tomu prerazili 11 057
  3. Strávte Veľkú noc inak. Cestujte za dobrodružstvom 10 646
  4. Mexiko, Maldivy či Maurícius. Kam ísť za TOP exotikou v zime? 7 479
  5. Darujte od srdca pre rozum 6 984
  6. Bytová kríza. Ako na daňové priznanie? Kam investovať? 6 568
  7. SME proti extrémizmu na školách 5 794
  8. Peniaze z poistky môžete dostať rýchlejšie. Poradíme vám ako 5 594
  9. Iná tvár Turecka: Oplatí sa navštíviť Severný Cyprus? 5 528
  10. Obraz, ktorý chceli komunisti do každého bytu, ide na kreditky 5 436

Hlavné správy zo Sme.sk

AUTORSKÁ STRANA MICHAELY TERENZANI

Kotleba má sympatizantov aj medzi mladými Maďarmi

Keď Maďari nenájdu podporu v Bratislave, obrátia sa k Budapešti.

Na snímke zľava predseda strany Most-Híd Béla Bugár a predseda vlády SR Peter Pellegrini.
Andrej Kiska na videu, ktoré zverejnil anonym.
Premiér Pellegrini.
Cynická obluda

V poslednej chvíli

Toto pán Galko s partiou stihli doslova v nadstavenom čase. A od prvého marca nazad do Kauflandu.

Neprehliadnite tiež

Hyundai prichádza s novou generáciou i20, bude najlepšia v segmente

Prvýkrát dostane aj mild-hybridnú verziu s nižšou spotrebou

Hyundai i20
Ferrari F40 pred požiarom.
Erhard Schnell

Autobest vyhlásil víťazov: Najlepší je Opel Corsa

Dizajnér prvej modernej Octavie mieri do siene slávy.

Opel Corsa