SME
Utorok, 7. december, 2021 | Meniny má AmbrózKrížovkyKrížovky

Škoda Octavia Sportline – lov na zakázanom území ?

Škoda Octavia druhej generácie začína byť inventárom našich ciest podobne ako jej predchodkyňa. Preto je celkom pochopiteľné, že výrobca prejavil snahu oživiť model a ponúknuť zákazníkom možnosť odlíšiť sa. Za volantom vyšperkovanej Octavie nám napadlo

Škoda Octavia druhej generácie začína byť inventárom našich ciest podobne ako jej predchodkyňa. Preto je celkom pochopiteľné, že výrobca prejavil snahu oživiť model a ponúknuť zákazníkom možnosť odlíšiť sa. Za volantom vyšperkovanej Octavie nám napadlo, či obľúbený model neloví v cudzom rybníku.

Kde je strop ?
Každý výrobca, teda aj Škoda  sa chce z času na čas pochváliť tým, čoho je schopná a navnadiť tak klientov, ktorým sa páči Octavia, ale nie  taká obyčajná, akú má sused. Všetko závisí od finančných možností, pretože cena testovanej Octavie Elegance 2,0 TDI DSG v prevedení Sportline sa pohybuje tam, kde úraduje Volkswagen Passat, Alfa Romeo 156, či dokonca Audi A4. Pokiaľ ide o pomer skutočne bohatej výbavy a ceny, pred testovanou Octaviou, sa musí  strachovať aj Volvo S40, či bratranec Seat Leon. Nebudeme dlhšie napínať. Ak si zákazník v cenníku zaškrtne všetky príplatkové prvky, motor 2,0 TDI a prevodovku DSG výsledná suma bude            1 237 620 Sk. Okrem série doplnkov paketu Sportline a štandardu najvyššej výbavy Elegance dostane ešte navigačný systém, kožené poťahy interiéru, ručne obšitý volant, hlavové airbagy, pekné disky a rad praktických doplnkov. Cena je jedna vec a to, kde sa Škoda za posledné roky dostala je vec druhá. Nekonečné polemiky nad hrozivou cenou necháme bokom lebo by asi nikde neviedli a podstatné je to, čo sa nachádza v aute.

Individualita je v móde
Podvozok Octavie obutý do sedemnásť palcových pneumatík s nízkym profilom vyniká v každom smere. V zákrutách je nesmierne presný a ochotný balansovať aj na hrane priľnavosti. Pri celodennom cestovaní je zasa trochu tvrdý a hlučnejší, všetko závisí od povrchu. Potvrdilo sa však, že Octaviu stačí skombinovať s dobrým obutím a označenie Sportline nevyznieva trápne. To isté platí o prevodovke DSG so sekvenčným radením, ktorá nemá v rýchlosti radenia páru. Jediné, čo nám fakt chýbalo je radenie na volante, pretože toto je prevodovka, ku ktorej to vyslovene pasuje. Kožou obšitý volant s červenou niťou a v rovnakom duchu ladený interiér má čosi do seba. Optické a materiálové vylepšenie Octavie vrátane kolies, spojlerov a nárazníkov stojí okolo 125 000 Sk a z bežného auta spraví výnimočné. Viac krát sme dostali otázku, či je to model RS.

Zaujímavé
Testované auto berieme v prvom rade ako demonštráciu schopností automobilky bez ohľadu na cenu. Súprava Sportline vyvinutá automobilkou je dokonca aj z cenového hľadiska prijateľná so zaujímavým výsledným efektom. Otázne je, na čo ešte má zákazník chuť a či akceptuje Škodu nižšej strednej triedy za 1,2 milióna Sk. Prevodovka DSG a naftový motor 2,0 TDI patria k sebe, hoci agregát TDI nepatrí medzi najtichšie. Stačí tritisíc kilometrov a vodič spozná množstvo skrytých a pritom praktických detailov, za ktoré sa platí u iných značiek podstatne viac.






Naše hodnotenie

vzhľad taká iná Octavia
interiér ideálna zostava pre dlhé cesty
motor úsporný, silný, ale hlučný a drsný
jazdné vlastnosti výborné, vyšší hluk od podvozka
technika Škoda to dotiahla ďaleko
výbava parádna, ale zarátaná v cene
úžitok vďaka kufru a nízkej spotrebe výborný
celkový dojem zaujímavá a drahá kombinácia

Cena modelu od 499 990 Sk
Cena testovanej verzie 1 237 620 Sk
Motor 2,0 TDI
Výkon motora 103 / 140 kW/k
Zrýchlenie 0-100 km/h 9,6 s
Objem batožinového priestoru 560 l
Spotreba podľa výrobcu 6,1 l/100 km
Spotreba v teste 7,0 l/100 km
Bezpečnosť ABS, EBD, ESP, 6 x airbag


Škoda predviedla, ako zabaliť poriadne drahé a komfortné auto do obalu, ktorý nedráždi okolie a na dlhých cestách ponúkne vysokú úroveň prepravy.


Páka prevodovky DSG dostala športovo ladenú manžetu z kože zošívanej červenou niťou. V tomto prípade vonkajší imidž zodpovedá vlastnostiam prevodovky. K ideálu nám chýbalo už len radenie na volante.




Decentný zadný spojler vyzerá rovnako dobre ako špeciálna červená farba. Ďalší dôkaz, že aj nemetalizované laky za niečo stoja.



Volantu možno vytknúť iba nevhodný tvar tlačidiel na ovládanie autorádia. Hrúbka venca, kvalita kože a šitie zodpovedá cenovej hladine auta. Lepšie mohli byť uchytené kožené poťahy hlavových opierok.

Koncovka výfuku pasuje do modifikovaného nárazníka a vďaka nej výfuk nevyzerá tak tuctovo ako v bežnej verzii TDI. V zadných nárazníkoch sú úzke odrazové sklíčka typické pre Sportline a RS.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu
  2. Získaj náskok pred štartom
  3. Pomáhajú firmám zarábať viac. Polepšili si aj živnostníci
  4. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  5. Diplom, na ktorý budeš právom hrdý. Študuj u nás
  6. O prideľovanie štátnych grantov sa môže starať softvér
  7. Vytvor si svoju budúcnosť podľa vlastných predstáv!
  8. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť
  9. Nadácia Orange s neziskovakmi pomôže na Vianoce ľuďom v núdzi
  10. V Mecome sa nosili rúška už dávno pred Covidom
  1. PPA CONTROLL: Zamestnanecká privatizácia štartom úspešnej éry
  2. Nadácia Orange s neziskovakmi pomôže na Vianoce ľuďom v núdzi
  3. Budúcnosť je v komplexnej ponuke financovania a v digitalizácii.
  4. PUR pena či minerálna vlna: ktorou zatepliť šikmú strechu?
  5. Ako sa obliekať štýlovo a zároveň udržateľne?
  6. Darujte predplatné SME.sk a vyhrajte
  7. V Mecome sa nosili rúška už dávno pred Covidom
  8. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  9. Nadácia Orange podporí digitálne zručnosti učiteľov a žiakov
  10. Changes to the System of Remedies, Procurement Law Amendment
  1. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie 19 204
  2. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos 11 087
  3. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes? 7 233
  4. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch 5 639
  5. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 5 312
  6. Kto sú páni slovenskej zimy? Niektorí z nich sa ukrývajú 4 090
  7. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 3 407
  8. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 3 224
  9. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené 3 172
  10. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 2 835
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Mazda 2 Hybrid

Spolupráce pri znižovaní emisií budú čoraz častejšie.


19 h
Mercedes-Benz S400d Long 4Matic a BMW 740Ld xDrive

Víťaz závisí aj od toho, či radšej sedíte vzadu alebo za volantom.


a 1 ďalší 3. dec
Toyota Corolla Cross

Prvé autá prídu majiteľom budúci rok na jeseň.


3. dec

Blogy SME

  1. Martin Pilnik: Povinné očkovanie? Fakt? Ak jedným prikážete, iným musíte očkovanie zakázať
  2. Samuel Ivančák: Jedno leto s hudbou
  3. Martin Greguš: Aký vplyv má miera zaočkovanosti na počet úmrtí na COVID 19....nemci v tom už majú jasno...štatistika nepustí...
  4. Vlasta Žampová: Marián Robovi „Ak budem mať pokoj, ty budeš premiérom“
  5. Miroslav Galovič: Na Igora mi nesiahajte! (Dnes bez servítky).
  6. Marián Lukáč: Blog o slobode
  7. Štefan Vidlár: Sabotéri pandémije
  8. Igor Bilák: Post Covid Príhodka #27 - očkovanie proti chrípke Influvac Tetra
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook 17 293
  2. Radovan Kazda: TOP 7 dôvodov, prečo 500 miliónov pre seniorov nie je dobrý nápad 5 411
  3. Tomáš Sedliačik: Ako sa baviť s konšpirátorom 4 950
  4. Mišo Šesták: V duši sedliaka žije pohanský duch 4 922
  5. Martin Greguš: Istropolis zbúrajú...starosta Kusý obrátil kabát...Je to vôbec možné? Architekt a primátor Vallo mlčí... 4 445
  6. Zuzana Rattajová: Juraj Droba, dnes si opustil ľudí 4 425
  7. Tereza Krajčová: Paríž: Mesto dychberúcej architektúry a nestarnúceho umenia 3 863
  8. Vanda Tuchyňová: "Spod zadku“ nám berú vlastné pozemky, rozoberajú majetok Žiliny a mesto sa len prizerá ! 3 766
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook
  2. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  3. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  4. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  5. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  6. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  7. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  8. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
Skryť Zatvoriť reklamu