Ford Mondeo N1 - na záver kariéry nákladiak

Pozvánka otestovať Ford Mondeo kombi znela prinajmenšom trochu zvláštne, veď o nejaký rok ho na trhu vystrieda úplne nová generácia. Pes bol však zakopaný inde, pretože Mondeo sa začalo predávať aj v úžitkovej verzii N1.

Mondeo má nadčasové tvary a teraz aj verziu N1, ktorá mu dáva chuť do života tesne pred odchodom zo scény.

Mondeo N1
Sadáme za volant podráždení faktom, že ďalšie auto s pekným interiérom bude hyzdiť plechová sieť. V konečnom dôsledku to nebolo až také strašné, pretože sme sa stretli s kvalitným prevedením deliacej steny. Premenu štvormiestneho kombi (pri úžitkovej verzii sú schválené iba štyri miesta) na dvojmiestnu dodávku zvládne jeden človek bez toho, aby si do mechanizmu siete privrel prsty. Navyše deliaca sieť pri jazde po mačacích hlavách nehrkoce, ako sa nám to neraz stalo aj v luxusnejších automobiloch. Ford sa vrhol na úžitkovú verziu tak, že pripravil samostatný akčný model Courier X s deliacou sieťou v cene a dvomi motormi na výber, benzínovým alebo naftovým dvojlitrom. Vzhľadom na neveľký cenový rozdiel (asi 40 000 Sk) odporúčame naftový.

Spotrebu sme merali  po jednotlivých častiach testu,  presným dotankovaním až po okraj hrdla nádrže. Priemer zostal vždy v intervale 5,5 - 6,9 l/100km. Namerané údaje potvrdil aj palubný počítač.

Povinnosti
Prestavba na verziu N1 prináša výhodu možného odpočtu DPH, ale na druhej strane si treba uvedomiť niektoré skutočnosti. Deliaca stena musí byť v aute namontovaná stále, v priestrannom aute sa môžu viezť iba štyri osoby a vozidlo musí byť vedené v účtovníctve počas 60 mesiacov, teda po skončení odpisovania (štyri roky) sa nemôže hneď predať. Úžitkové vlastnosti v prípade kombi umocňuje objem kufra a veľký nakladací otvor s podlahou v jednej rovine s dnom kufra. Parkovanie s kombíkom v meste nie je jednoduché, no dá sa zvyknúť. Celkovo sa nám verzia N1 zdala celkom dobrým kompromisom firemného auta využiteľného na dlhé cesty aj rozvoz tovaru.

Zub času sa na interiéri podpísal iba minimálne, stále je to kvalitné a priestranné auto.

Starý dobrý kamarát
Ford Mondeo je ako dobre vyzreté víno, pretože kvalita spracovania interiéru a doladenie všetkých detailov zodpovedá dobe pôsobenia na trhu. V porovnaní s čerstvou konkurenciou sa môže zdať trochu staromódne, ale kvalita vypracovania interiéru a ponuky výbavy za danú sumu stojí zato. Auto ako celok dokáže potešiť tých, čo majú radi kvalitu a nenaháňajú momentálne novinky v triede. Dvojlitrový naftový motor 2,0 TDCi by mohol byť tichší, na druhej strane má dobre rozložený krútiaci moment a v priemere nechcel viac ako 6,2 l/100 km. Kombi pôsobí navonok trošku ťažkopádne, jeho podvozok zvyknutý na záťaž sa však dokáže popreháňať s ktorýmkoľvek autom strednej triedy.

Veľký priestor, jednoduché nakladanie a pohodlná manipulácia s deliacou stenou.

 

 

 

Naše hodnotenie

vzhľad už dozrel čas na výmenu
interiér priestor, hodnotné materiály a kvalita
motor hlučný (nie až tak ako TDI/VW), ale úsporný
jazdné vlastnosti stále nadštandardné
technika osvedčená
výbava dobrý pomer k cene, obmedzené ďalšie možnosti
úžitok veľký kufor, odpočet DPH
celkový dojem Mondeo je na vrchole a nie pod ním


Ford Mondeo Wagon Courier X

Cena testovanej verzie 791 400 Sk
Motor 2,0 TDCi
Výkon motora 96/130 kW/k
Zrýchlenie 0-100 km/h 9,8 s
Objem batožinového priestoru 540 / 1700 l
Spotreba podľa výrobcu 5,8 l/100 km
Spotreba v teste 6,2 l/100 km
Bezpečnosť ABS, ESP, 6xairbag


 


 

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 9 590
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 835
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 476
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 2 095
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 999
  6. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 986
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 772
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 1 485
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 305
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 889

Téma: Ford Focus, Mondeo, Fiesta, Mustang, ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Nemecký tím zachránil najmenej pravdepodobný darca. Diktátor

Nemecký hokejový tím zachránil líbyjský diktátor pred krachom.

PLUS

Civilizovaná divočina. Na severe Slovenska to záhadne funguje

Oravská Polhora pôsobí ako vymyslená.

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.