Ford Mondeo N1 - na záver kariéry nákladiak

Pozvánka otestovať Ford Mondeo kombi znela prinajmenšom trochu zvláštne, veď o nejaký rok ho na trhu vystrieda úplne nová generácia. Pes bol však zakopaný inde, pretože Mondeo sa začalo predávať aj v úžitkovej verzii N1.

Mondeo má nadčasové tvary a teraz aj verziu N1, ktorá mu dáva chuť do života tesne pred odchodom zo scény.

Mondeo N1
Sadáme za volant podráždení faktom, že ďalšie auto s pekným interiérom bude hyzdiť plechová sieť. V konečnom dôsledku to nebolo až také strašné, pretože sme sa stretli s kvalitným prevedením deliacej steny. Premenu štvormiestneho kombi (pri úžitkovej verzii sú schválené iba štyri miesta) na dvojmiestnu dodávku zvládne jeden človek bez toho, aby si do mechanizmu siete privrel prsty. Navyše deliaca sieť pri jazde po mačacích hlavách nehrkoce, ako sa nám to neraz stalo aj v luxusnejších automobiloch. Ford sa vrhol na úžitkovú verziu tak, že pripravil samostatný akčný model Courier X s deliacou sieťou v cene a dvomi motormi na výber, benzínovým alebo naftovým dvojlitrom. Vzhľadom na neveľký cenový rozdiel (asi 40 000 Sk) odporúčame naftový.

Spotrebu sme merali  po jednotlivých častiach testu,  presným dotankovaním až po okraj hrdla nádrže. Priemer zostal vždy v intervale 5,5 - 6,9 l/100km. Namerané údaje potvrdil aj palubný počítač.

Povinnosti
Prestavba na verziu N1 prináša výhodu možného odpočtu DPH, ale na druhej strane si treba uvedomiť niektoré skutočnosti. Deliaca stena musí byť v aute namontovaná stále, v priestrannom aute sa môžu viezť iba štyri osoby a vozidlo musí byť vedené v účtovníctve počas 60 mesiacov, teda po skončení odpisovania (štyri roky) sa nemôže hneď predať. Úžitkové vlastnosti v prípade kombi umocňuje objem kufra a veľký nakladací otvor s podlahou v jednej rovine s dnom kufra. Parkovanie s kombíkom v meste nie je jednoduché, no dá sa zvyknúť. Celkovo sa nám verzia N1 zdala celkom dobrým kompromisom firemného auta využiteľného na dlhé cesty aj rozvoz tovaru.

Zub času sa na interiéri podpísal iba minimálne, stále je to kvalitné a priestranné auto.

Starý dobrý kamarát
Ford Mondeo je ako dobre vyzreté víno, pretože kvalita spracovania interiéru a doladenie všetkých detailov zodpovedá dobe pôsobenia na trhu. V porovnaní s čerstvou konkurenciou sa môže zdať trochu staromódne, ale kvalita vypracovania interiéru a ponuky výbavy za danú sumu stojí zato. Auto ako celok dokáže potešiť tých, čo majú radi kvalitu a nenaháňajú momentálne novinky v triede. Dvojlitrový naftový motor 2,0 TDCi by mohol byť tichší, na druhej strane má dobre rozložený krútiaci moment a v priemere nechcel viac ako 6,2 l/100 km. Kombi pôsobí navonok trošku ťažkopádne, jeho podvozok zvyknutý na záťaž sa však dokáže popreháňať s ktorýmkoľvek autom strednej triedy.

Veľký priestor, jednoduché nakladanie a pohodlná manipulácia s deliacou stenou.

 

 

 

Naše hodnotenie

vzhľad už dozrel čas na výmenu
interiér priestor, hodnotné materiály a kvalita
motor hlučný (nie až tak ako TDI/VW), ale úsporný
jazdné vlastnosti stále nadštandardné
technika osvedčená
výbava dobrý pomer k cene, obmedzené ďalšie možnosti
úžitok veľký kufor, odpočet DPH
celkový dojem Mondeo je na vrchole a nie pod ním


Ford Mondeo Wagon Courier X

Cena testovanej verzie 791 400 Sk
Motor 2,0 TDCi
Výkon motora 96/130 kW/k
Zrýchlenie 0-100 km/h 9,8 s
Objem batožinového priestoru 540 / 1700 l
Spotreba podľa výrobcu 5,8 l/100 km
Spotreba v teste 6,2 l/100 km
Bezpečnosť ABS, ESP, 6xairbag


 


 

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 35 054
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 23 289
  3. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 16 557
  4. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 15 199
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 792
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 381
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 5 034
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 513
  9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 2 809
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 682

Téma: Ford Focus, Mondeo, Fiesta, Mustang, ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Môj dom, môj hrad. Sternbergovci si to môžu povedať už 800 rokov

So súrodencami sa tu pretekali na trojkolkách, pre miestnych robili omše. Na súkromnom hrade Český Šternberk hradný pán stále býva.

SVET

Únia zatvára hranice. Opúšťa tým myšlienky Schengenu

Z núdzových opatrení sa stávajú dlhodobé.

PLUS

Prísne tajné. Ako sa zrodila najhoršia zbraň v dejinách

Ako sa vznikla najhoršia zbraň ľudstva.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.