SME
Streda, 23. október, 2019 | Meniny má Alojzia

Ford Mondeo N1 - na záver kariéry nákladiak

Pozvánka otestovať Ford Mondeo kombi znela prinajmenšom trochu zvláštne, veď o nejaký rok ho na trhu vystrieda úplne nová generácia. Pes bol však zakopaný inde, pretože Mondeo sa začalo predávať aj v úžitkovej verzii N1.

Mondeo má nadčasové tvary a teraz aj verziu N1, ktorá mu dáva chuť do života tesne pred odchodom zo scény.

Mondeo N1
Sadáme za volant podráždení faktom, že ďalšie auto s pekným interiérom bude hyzdiť plechová sieť. V konečnom dôsledku to nebolo až také strašné, pretože sme sa stretli s kvalitným prevedením deliacej steny. Premenu štvormiestneho kombi (pri úžitkovej verzii sú schválené iba štyri miesta) na dvojmiestnu dodávku zvládne jeden človek bez toho, aby si do mechanizmu siete privrel prsty. Navyše deliaca sieť pri jazde po mačacích hlavách nehrkoce, ako sa nám to neraz stalo aj v luxusnejších automobiloch. Ford sa vrhol na úžitkovú verziu tak, že pripravil samostatný akčný model Courier X s deliacou sieťou v cene a dvomi motormi na výber, benzínovým alebo naftovým dvojlitrom. Vzhľadom na neveľký cenový rozdiel (asi 40 000 Sk) odporúčame naftový.

Spotrebu sme merali  po jednotlivých častiach testu,  presným dotankovaním až po okraj hrdla nádrže. Priemer zostal vždy v intervale 5,5 - 6,9 l/100km. Namerané údaje potvrdil aj palubný počítač.

Povinnosti
Prestavba na verziu N1 prináša výhodu možného odpočtu DPH, ale na druhej strane si treba uvedomiť niektoré skutočnosti. Deliaca stena musí byť v aute namontovaná stále, v priestrannom aute sa môžu viezť iba štyri osoby a vozidlo musí byť vedené v účtovníctve počas 60 mesiacov, teda po skončení odpisovania (štyri roky) sa nemôže hneď predať. Úžitkové vlastnosti v prípade kombi umocňuje objem kufra a veľký nakladací otvor s podlahou v jednej rovine s dnom kufra. Parkovanie s kombíkom v meste nie je jednoduché, no dá sa zvyknúť. Celkovo sa nám verzia N1 zdala celkom dobrým kompromisom firemného auta využiteľného na dlhé cesty aj rozvoz tovaru.

Zub času sa na interiéri podpísal iba minimálne, stále je to kvalitné a priestranné auto.

Starý dobrý kamarát
Ford Mondeo je ako dobre vyzreté víno, pretože kvalita spracovania interiéru a doladenie všetkých detailov zodpovedá dobe pôsobenia na trhu. V porovnaní s čerstvou konkurenciou sa môže zdať trochu staromódne, ale kvalita vypracovania interiéru a ponuky výbavy za danú sumu stojí zato. Auto ako celok dokáže potešiť tých, čo majú radi kvalitu a nenaháňajú momentálne novinky v triede. Dvojlitrový naftový motor 2,0 TDCi by mohol byť tichší, na druhej strane má dobre rozložený krútiaci moment a v priemere nechcel viac ako 6,2 l/100 km. Kombi pôsobí navonok trošku ťažkopádne, jeho podvozok zvyknutý na záťaž sa však dokáže popreháňať s ktorýmkoľvek autom strednej triedy.

Veľký priestor, jednoduché nakladanie a pohodlná manipulácia s deliacou stenou.

 

 

 

Naše hodnotenie

vzhľad už dozrel čas na výmenu
interiér priestor, hodnotné materiály a kvalita
motor hlučný (nie až tak ako TDI/VW), ale úsporný
jazdné vlastnosti stále nadštandardné
technika osvedčená
výbava dobrý pomer k cene, obmedzené ďalšie možnosti
úžitok veľký kufor, odpočet DPH
celkový dojem Mondeo je na vrchole a nie pod ním


Ford Mondeo Wagon Courier X

Cena testovanej verzie 791 400 Sk
Motor 2,0 TDCi
Výkon motora 96/130 kW/k
Zrýchlenie 0-100 km/h 9,8 s
Objem batožinového priestoru 540 / 1700 l
Spotreba podľa výrobcu 5,8 l/100 km
Spotreba v teste 6,2 l/100 km
Bezpečnosť ABS, ESP, 6xairbag


 


 

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Eva Kováčová: Motivácia vzdelávať sa je spojená s nádejou
  2. Unikát medzi značkami. CUPRA
  3. Katarína pomáha ľuďom svojimi mydlami
  4. Komerčné priestory v Jarabinkách: Istí zákazníci = isté tržby
  5. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky
  6. V prvom roku fixný výnos až do 8,5 % ročne
  7. Zabudni na prvoplánové kostýmy. Tu sa budeš skutočne báť
  8. Rehabilitačná lekárka radí: Aj sedieť treba vedieť.
  9. Ako jazdí VW T-Roc s výkonom 300 koní?
  10. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov
  1. Eva Kováčová: Motivácia vzdelávať sa je spojená s nádejou
  2. Grafickí dizajnéri ukázali, ako možno zmeniť charakter miesta
  3. Komerčné priestory v Jarabinkách: Istí zákazníci = isté tržby
  4. Zabudni na prvoplánové kostýmy. Tu sa budeš skutočne báť
  5. Rehabilitačná lekárka radí: Aj sedieť treba vedieť.
  6. Zdravotné stoličky Adaptic sú v predaji tiež na Slovensku
  7. IT je dokonalá ukážka slovenskej kreativity. Tretia časť
  8. Ako jazdí VW T-Roc s výkonom 300 koní?
  9. V prvom roku fixný výnos až do 8,5 % ročne
  10. Pitný režim je dôležitý. Čo robiť, ak nám čistá voda nechutí?
  1. IBA DNES: Získajte plný prístup na SME.sk na 30 dní zadarmo 18 079
  2. Bývať v novom sa dá aj bez hypotéky (a založenia nehnuteľnosti) 12 817
  3. Karibik: Dokonalý oddych v špičkových hoteloch 9 863
  4. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov 8 799
  5. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie 8 584
  6. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 % 5 917
  7. Prečo Lukáš chodí po tridsiatke ešte stále na strednú školu 5 879
  8. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci 5 172
  9. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope 5 128
  10. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant 4 941

Téma: Ford Focus, Mondeo, Fiesta, Mustang, ... na Auto.sme.sk


Článok je zaradený aj do ďalších tém Ford

Hlavné správy zo Sme.sk

Ivan Švejna
Béla Bugár.
Komentár Petra Schutza

Ramadán na prieskumy je ďalší koaličný idiotizmus

„Návrh“ je dokumentácia ovládnutia myslí konšpiračnou optikou.

Peter Schutz.
AUTORSKÁ STRANA PETRY PROCHÁZKOVEJ

Ak sa mocní začnú báť svojich šašov, je s nimi koniec

V Moskve dali zavariť dvere na nepohodlnú výstavu.

Neprehliadnite tiež

Mazda predstavila svoj prvý elektromobil MX-30, poznáme jeho cenu

Popri elektromotore sa pod kapotou objaví aj Wankel.

Mazda MX-30

Ste vodič? Prečo si za PZP opäť priplatíte

Od nového roka čaká motoristov rast cien poistiek.

Ilustračné foto.
Lancia Ypsilon