SME
Piatok, 3. december, 2021 | Meniny má OldrichKrížovkyKrížovky

Ford Mondeo N1 - na záver kariéry nákladiak

Pozvánka otestovať Ford Mondeo kombi znela prinajmenšom trochu zvláštne, veď o nejaký rok ho na trhu vystrieda úplne nová generácia. Pes bol však zakopaný inde, pretože Mondeo sa začalo predávať aj v úžitkovej verzii N1.

Mondeo má nadčasové tvary a teraz aj verziu N1, ktorá mu dáva chuť do života tesne pred odchodom zo scény.

Mondeo N1
Sadáme za volant podráždení faktom, že ďalšie auto s pekným interiérom bude hyzdiť plechová sieť. V konečnom dôsledku to nebolo až také strašné, pretože sme sa stretli s kvalitným prevedením deliacej steny. Premenu štvormiestneho kombi (pri úžitkovej verzii sú schválené iba štyri miesta) na dvojmiestnu dodávku zvládne jeden človek bez toho, aby si do mechanizmu siete privrel prsty. Navyše deliaca sieť pri jazde po mačacích hlavách nehrkoce, ako sa nám to neraz stalo aj v luxusnejších automobiloch. Ford sa vrhol na úžitkovú verziu tak, že pripravil samostatný akčný model Courier X s deliacou sieťou v cene a dvomi motormi na výber, benzínovým alebo naftovým dvojlitrom. Vzhľadom na neveľký cenový rozdiel (asi 40 000 Sk) odporúčame naftový.

Spotrebu sme merali  po jednotlivých častiach testu,  presným dotankovaním až po okraj hrdla nádrže. Priemer zostal vždy v intervale 5,5 - 6,9 l/100km. Namerané údaje potvrdil aj palubný počítač.

Povinnosti
Prestavba na verziu N1 prináša výhodu možného odpočtu DPH, ale na druhej strane si treba uvedomiť niektoré skutočnosti. Deliaca stena musí byť v aute namontovaná stále, v priestrannom aute sa môžu viezť iba štyri osoby a vozidlo musí byť vedené v účtovníctve počas 60 mesiacov, teda po skončení odpisovania (štyri roky) sa nemôže hneď predať. Úžitkové vlastnosti v prípade kombi umocňuje objem kufra a veľký nakladací otvor s podlahou v jednej rovine s dnom kufra. Parkovanie s kombíkom v meste nie je jednoduché, no dá sa zvyknúť. Celkovo sa nám verzia N1 zdala celkom dobrým kompromisom firemného auta využiteľného na dlhé cesty aj rozvoz tovaru.

Zub času sa na interiéri podpísal iba minimálne, stále je to kvalitné a priestranné auto.

Starý dobrý kamarát
Ford Mondeo je ako dobre vyzreté víno, pretože kvalita spracovania interiéru a doladenie všetkých detailov zodpovedá dobe pôsobenia na trhu. V porovnaní s čerstvou konkurenciou sa môže zdať trochu staromódne, ale kvalita vypracovania interiéru a ponuky výbavy za danú sumu stojí zato. Auto ako celok dokáže potešiť tých, čo majú radi kvalitu a nenaháňajú momentálne novinky v triede. Dvojlitrový naftový motor 2,0 TDCi by mohol byť tichší, na druhej strane má dobre rozložený krútiaci moment a v priemere nechcel viac ako 6,2 l/100 km. Kombi pôsobí navonok trošku ťažkopádne, jeho podvozok zvyknutý na záťaž sa však dokáže popreháňať s ktorýmkoľvek autom strednej triedy.

Veľký priestor, jednoduché nakladanie a pohodlná manipulácia s deliacou stenou.

 

 

 

Naše hodnotenie

vzhľad už dozrel čas na výmenu
interiér priestor, hodnotné materiály a kvalita
motor hlučný (nie až tak ako TDI/VW), ale úsporný
jazdné vlastnosti stále nadštandardné
technika osvedčená
výbava dobrý pomer k cene, obmedzené ďalšie možnosti
úžitok veľký kufor, odpočet DPH
celkový dojem Mondeo je na vrchole a nie pod ním


Ford Mondeo Wagon Courier X

Cena testovanej verzie 791 400 Sk
Motor 2,0 TDCi
Výkon motora 96/130 kW/k
Zrýchlenie 0-100 km/h 9,8 s
Objem batožinového priestoru 540 / 1700 l
Spotreba podľa výrobcu 5,8 l/100 km
Spotreba v teste 6,2 l/100 km
Bezpečnosť ABS, ESP, 6xairbag


 


 

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tento rok turizmu neprial
  2. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť
  3. Máš rád výzvy? Zmeň svet a urob veci inak, teraz
  4. Brazílska fintechová banka Nubank vstupuje na Wall Street
  5. Opäť sme na dobrej vlne
  6. Ako sa vyrába nealkoholické pivo? Kvalitou nezaostáva za bežným
  7. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami
  8. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos
  9. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie
  10. Výhody najväčšej obchodnej siete objavuje aj verejný sektor
  1. Brazílska fintechová banka Nubank vstupuje na Wall Street
  2. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami
  3. Ako sa vyrába nealkoholické pivo? Kvalitou nezaostáva za bežným
  4. Opäť sme na dobrej vlne
  5. Aj mikulášske balíčku môžu byť zdravé. Zistite ako na to.
  6. 365.bank sa stala bankou roka na Slovensku
  7. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  8. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  9. Ako vychovávať deti aby boli odolnejšie
  10. Tento rok turizmu neprial
  1. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 16 600
  2. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie 10 711
  3. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 9 629
  4. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes? 7 782
  5. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos 6 224
  6. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch 5 801
  7. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 4 921
  8. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 4 519
  9. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 3 837
  10. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené 2 848
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračné foto.

Pozitivita testov stúpla len mierne.


2 h
Minister financií Igor Matovič.

PCR testy odhalili viac ako 712-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 14 696 obetí. Lockdown opäť obmedzil život na Slovensku, minulý štvrtok vstúpil do platnosti zákaz vychádzania.


a 5 ďalší 12 h

Neprehliadnite tiež

Opel Astra Sports Tourer

Zväčšil sa rázvor kolies aj objem kufra.


3 h
Peugeot 2008

Golf úplne vypadol z aktuálnej desiatky najpredávanejších áut.


1. dec
Dacia Jogger

V ponuke sú zatiaľ dva motory, jeden na LPG.


1. dec
Škoda Karoq

Ponuka motorov ostáva rovnaká.


30. nov

Blogy SME

  1. Rudolfa Vallová: Je ľahko kritizovať každú vládu
  2. Vlasta Žampová: Čo ma /nás zaujíma???
  3. Aleš Tvrdý: Cestovné poistenie počas pandémie
  4. Radovan Kazda: Všetko je inak. Na Madagaskare nehladujú pre zmenu klímy
  5. Viktor Pamula: Pomoc pre Jakubka
  6. Mišo Šesták: V duši sedliaka žije pohanský duch
  7. Vladimír Seman: Zváštne hobby košického župana: Streľba do vlastného kolena
  8. Anton Sládek: Bratislava - Vysoká ulica včera a dnes
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook 14 253
  2. Radovan Kazda: Poslanec Blaha a jeho fašisti 5 530
  3. Radovan Kazda: TOP 7 dôvodov, prečo 500 miliónov pre seniorov nie je dobrý nápad 4 816
  4. Jozef Drahovský: Zákon o bočnom odstupe medzi vozidlom a cyklistom dopadol ako na Slovensku 4 772
  5. Tomáš Sedliačik: Ako sa baviť s konšpirátorom 4 726
  6. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529? 4 721
  7. Martin Greguš: Istropolis zbúrajú...starosta Kusý obrátil kabát...Je to vôbec možné? Architekt a primátor Vallo mlčí... 4 581
  8. Zuzana Rattajová: Juraj Droba, dnes si opustil ľudí 4 172
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook
  2. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  3. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  4. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  5. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  6. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  7. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
  8. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
Skryť Zatvoriť reklamu