SME
Utorok, 23. apríl , 2019

Miliónte Suzuki z Maďarska

Jediný výrobný závod Suzuki v Európe má za sebou prvý milión vyrobených automobilov. Postavili ho v roku 1992 s cieľom pokryť dopyt európskych trhov po malých vozidlách tejto značky.

S príchodom modelov Ignis a Swift však fabrika v maďarskom Ostrihome prestala stíhať uspokojiť neustále vzrastajúci záujem zákazníkov v celej Európe a preto v nasledujúcich dvoch rokoch plánuje radikálne rozšírenie výrobnej kapacity zo súčasných 175.000 na 300.000 automobilov ročne.

Magyar Suzuki Corporation Ltd. začala v roku 1992 najprv s výrobou predchádzajúcej generácie modelu Swift, z ktorého stotisíci exemplár zišiel z linky po 4 rokoch. Métu 200.000 kusov prekročila o dva roky neskôr (1998). V roku 2000 prišiel na rad inovovaný mikrovan R+ a v roku 2003 bola zahájená výroba prelomového modelu Ignis. Ten po rokoch stagnácie opäť zvýšil záujem o značku Suzuki na európskych trhoch a dôkladne pripravil pôdu novej generácii Swifta, ktorý je na najlepšej ceste stať sa ďalším bestsellerom. Jeho výroba bola zahájená začiatkom roka 2005 a o rok neskôr pribudol zatiaľ posledný, ale o nič menej úspešný model SX4, vyvinutý v spolupráci s koncernom Fiat.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Až vďaka chorobe objavila svoj talent
  2. Tohtoročný Autosalon? Najväčšie SUV na svete aj lietajúce auto
  3. Tip na japonskú klimatizáciu s výhodnejšou elektrinou
  4. TOP desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019
  5. Čerpáte úver? Na toto by ste určite mali myslieť
  6. Pre učiteľov je dôležité, aby sa navzájom inšpirovali
  7. Kaufland začal s predajom slovenských uhoriek bez fólie
  8. Vie sa vaša pokladnica spojiť s finančnou správou?
  9. Jozef Miloslav Hurban sa dostal do vesmíru
  10. Bulharsko: Najlepšie miesta na dovolenku pri mori
  1. Tip na japonskú klimatizáciu s výhodnejšou elektrinou
  2. Tohtoročný Autosalon? Najväčšie SUV na svete aj lietajúce auto
  3. Women in business
  4. TOP desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019
  5. Bim Challenge 2019
  6. Čerpacie stanice OMV Slovensko budú otvorené aj počas sviatkov
  7. Z Fondu malých projektov je možné získať až 50-tisíc eur
  8. Grilovacia sezóna je zahájená!
  9. Moderné bývanie v Žiline v 30-tych rokoch 20. storočia
  10. Čerpačky OMV na Slovensku majú dvere otvorené aj počas sviatkov
  1. TOP desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019 21 063
  2. Bulharsko: Najlepšie miesta na dovolenku pri mori 11 777
  3. Čerpáte úver? Na toto by ste určite mali myslieť 9 854
  4. 7 kritických situácií na cestách. Ohrozujú každého vodiča 8 449
  5. Čo upiecť na Veľkú noc? 5 skvelých dezertov Adriany Polákovej 6 900
  6. Kaufland začal s predajom slovenských uhoriek bez fólie 4 384
  7. Až vďaka chorobe objavila svoj talent 3 900
  8. Pre učiteľov je dôležité, aby sa navzájom inšpirovali 3 776
  9. Čo robí dobrého zamestnávateľa dobrým? 2 976
  10. Vie sa vaša pokladnica spojiť s finančnou správou? 1 762

Hlavné správy zo Sme.sk

Ficova ochranka stála už desaťtisíce eur

O predĺženú ochranu žiadal expremiér aj v roku 2010 po nástupe vlády Ivety Radičovej.

Robert Fico.
STĹPČEK PETRA SCHUTZA

Kremeľ si už s antisemitizmom neškrtne, na Ukrajine vyhral ruskojazyčný Žid

Zelenskyj je populárny aj v Rusku.

Peter Schutz
Dobré ráno

Dobré ráno: Hádky aj spojenectvá. Aké sú vzťahy v opozícii

Čo robí opozícia ako spolu strany vychádzajú.

Podcast Dobré Ráno

Prečo Bakoš nepôjde na šampionát? Môžu za to viaceré dôvody

Slovenská nominácia sa postupne kryštalizuje.

Martin Bakoš.

Neprehliadnite tiež

Na niektorých cestách sa tvoria kolóny, vodiči hlásia zdržanie do štyridsať minút

Nehoda je hlasená za odbočkou na Medzibrod smerom do Podbrezovej.

Ilustračné foto

Volkswagen T-Cross je viac ako len zdvihnuté Polo (test)

Okrem dizajnu boduje konečne aj cenou.

Volkswagen T-Cross
Suzuki Vitara 1,4 vs. 1,0 Boosterjet
Ilustračné foto.

Automobilka Karma si trúfa na Európu. S talianskym dizajnom

Pod kapotou je aj trojvalec na dobíjanie batérií.