Uviedol to nemecký odborný týždenník Automobilwoche odvolávajúc sa na hovorcu spoločnosti Opel.
Vďaka novému systému materskej spoločnosti koncernu Opel, americkej automobilky General Motors (GM), bude principiálne možné v každom závode General Motors na celom svete vyrábať akékoľvek auto. Opel tým nasleduje japonskú spoločnosť Totyota. Doposiaľ sú závody koncernu Opel dimenzované iba na jeden podvozok, ako je obvyklé v brandži.
Podniková rada zmenu uvítala. "Vedenie koncernu spĺňa naše požiadavky, že budúcnosť jedného závodu nesmie byť závislá iba od jedného modelu," povedal predseda podnikovej rady Klaus Franz pre magazín Automobilwoche. Podľa výpočtov istej poradenskej spoločnosti by mohol koncern Opel takto zvýšiť svoju operatívnu maržu až o 410 EUR za auto, v prepočte 15 020 SKK.
Informovala o tom nemecká agentúra DPA.
(1 EUR = 36,636 SKK)