Renault chce novou Daciou dobyť trhy východnej Európy, Afriky a L. Ameriky

Bukurešť/Paríž 3. apríla (TASR) - Francúzska automobilka Renault vybuduje v Rumunska svoju ďalšiu európsku základňu. V závode v Pitešti bude vyrábať ...


Bukurešť/Paríž 3. apríla (TASR) - Francúzska automobilka Renault vybuduje v Rumunska svoju ďalšiu európsku základňu. V závode v Pitešti bude vyrábať vozidlo, ktorým chce dobyť trhy strednej a východnej Európy, Blízkeho a Stredného východu, Afriky a Latinskej Ameriky. V roku 2004 by mala prísť do jej obchodnej siete nová Dacia, "rodinné auto", robustné, spoľahlivé a predovšetkým lacné - za 5 000 eúr. Rozbehnutie rumunského závodu na plné otáčky bude stáť 360 miliónov eúr. Cieľom francúzskeho koncernu je dosiahnuť výrobu štyroch miliónov vozidiel ročne.

Renault v roku 1999 kúpil od rumunského štátu za 50 miliónov dolárov piteštskú automobilku a medzitým jeho podiel v nej dosiahol 90 %. Renault chce do roku 2010 vyrábať 700 000 Dacií, z nich 200 000 v Rumunsku.

Z takmer 30 000 pracovníkov v závode v Pitešti, s ktorými Renault predvlani začínal, zostalo dodnes ešte 23 500. Stále takmer na kolene vyrábajú Daciu 1310, na ktorú v roku 1967 kúpilo Rumunsko od Renaultu licenciu jeho modelu R 12. Závod má výrobnú kapacitu 120 000 vozidiel a vlani bola využitá na 48 %. Francúzi budú investovať do technického vybavenia svojej firmy a za štyri roky sa počet pracovníkov automobilky zníži na 16 500.

Ako povedal predstaviteľ Renaultu v Pitešti Alain Gomez, Dacia bude jeho druhou značkou a neobáva sa, že by mohla nejakým spôsobom poškodiť renomé koncernu. Dacia bola totiž najhorším automobilom 80. rokov. Pokiaľ ide o cenu, Gomez nepochybuje, že sa podarí dosiahnuť nízku cenu novej Dacie, lebo sa bude vyrábať pri nízkych rumunských mzdových nákladoch. Priemerná mesačná mzda v krajine bola vlani 110 eúr. Stará Dacia sa predáva za 3 600 eúr. Francúzi už v Rumunsku, kde sa vlani predalo 115 600 automobilov, uviedli na trh značku SuperNova za 4 300 eúr. Krajina s 23 miliónmi obyvateľov má však podľa Gomeza "fantastický" trhový potenciál.

Informoval nemecký denník Süddeutsche Zeitung.

(1 EUR = 43,644 SKK)

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 11 645
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 541
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 4 637
  4. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 3 457
  5. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 3 437
  6. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 974
  7. Kam do tepla v januári? 2 121
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 904
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 734
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 043

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Logopedička: Nikdy nie je neskoro odnaučiť sa ráčkovať

Detí s problémami je čoraz viac.

SVET

Soros je všade. Orbánov verejný nepriateľ číslo jeden

Maďarský premiér si spravil agendu z útokov na migrantov aj médiá.

Neprehliadnite tiež

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.

Peugeot čaká elektrifikácia aj návrat do USA

Do roku 2025 bude mať každý model elektrickú verziu.

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.

Kia Forte prezrádza dizajn nového Cee’du

Európska verzia kompaktnej Kie sa predstaví na jar v Ženeve.