novinkou českej značky v novom modelovom roku.
Lacné riešenie ?
Nevedno aké dôvody viedli automobilku k transplantovaniu naftového motora do športového modelu RS, pretože motor 2,0 TDI s nižším výkonom než má benzínový turbomotor 2,0 TFSI stojí o tridsať tisíc korún viac a jazdí na drahú naftu. Rad výhod naftového motora sa tak zúžil iba na nižšiu priemernú spotrebu, hlavne pri športovej jazde. Ostatné benefity diesela (ťah od nízkych otáčok) zvládne aj prepĺňaný benzínový motor. Naftová verzia bude zrejme vyhovovať vodičom so zmyslom pre rýchlu jazdu po diaľnici a športový imidž. Škoda Octavia RS TDI je napriek použitiu naftového motora ťažšia iba o 30 kg, a teda dopad vyššej hmotnosti na jazdné vlastnosti bude sotva citeľný.
Premiéra na severe
S novou Octaviou RS TDI a ostatnými Škodovkami modelového roku 2007 sme jazdili na cestách Švédska a Dánska. S ohľadom na tamojšiu dopravnú disciplínu a tempo na cestách sme športovú Octaviu RS TDI nemohli prevetrať ako by sa patrilo. Vylepšené vstrekovanie však prinieslo nielen zvýšenie výkonu motora zo 103 kW na 125 kW, ale hlavne dlhšie spektrum využiteľných otáčok a tichší chod motora. Výnimočnosť modelu RS TDI v porovnaní s bežnou Octaviou zabezpečujú zmenené nárazníky, zadné krídlo, modifikované brzdy s červenými strmeňmi, dvojitá koncovka výfuku, veľké kolesá a vylepšený interiér.
Pred príchodom Fabie
Octavia RS TDI sa stala bránou do modelového roka 2007, v ktorom česká automobilka čaká najdôležitejší prírastok, novú Fabiu. Skôr ako sa tak na jar stane, bude musieť súčasný dožívajúci model držať krok s konkurenciou. Podľa inovácií najmenšej škodovky je zrejmé, že po novej Fabii zostane v ponuke minimálne kombi a sedan. Inak by nemalo zmysel dávať do Fabie modernizovaný benzínový motor 1,4 16 V s výkonom 59 kW, ktorý nahradí podobný motor s výkonom 55 kW a dokáže splniť emisnú normu Euro 4. Hlavným motívom zmeny v motore boli ekologické predpisy. Krátka päťdverová Fabia zostane v ponuke do februára 2007. Okrem nových farieb dostala Fabia systém ABS, ako súčasť štandardnej výbavy pre štáty EU a tiež protipreklzový systém pre vybrané modely.
Superb stále žije
Vedenie automobilky potvrdilo ďalšiu budúcnosť reprezentačnej limuzíny Superb vrátane nasledovníka. Kým sa tak stane, v ponuke zostane súčasný model s viacerými zmenami. Po pár kilometroch za volantom modernizovanej limuzíny je každému jasné, že takto vyzerá auto s vychytanými „muchami“. K súčasným trom stupňom vybavenia pribudol najvyšší Laurin & Klement s hlavovými airbagmi, výkonným autorádiom, stabilizačným programom ESP, hliníkovými diskmi a stmavenými sklami. Zmenami prešla aj čelná maska a niektoré detaily karosérie. Prístrojová doska, ktorá tvarovo zostarla, má zase ďaleko kvalitnejšie vypracovanie než predtým. Pozorní motoristi si iste všimnú smerovky v spätných zrkadlách a lampy na osvetlenie priestoru okolo vozidla. Medzi známymi agregátmi stojí za zmienku naftový dvojliter 2,0 TDI s výkonom 103 kW. V cene, spotrebe a dynamike dokáže nahradiť stále ponúkaný naftový šesťvalec.
Biela jej pristane. Väčšina automobilov vyzerá v bielej farbe otrasne, ale Octavii RS TDI padne ako uliata. Otázne je, ako sa bude priaznivcom rýchlej jazdy pozdávať naftová verzia.
Červené strmene na kotúčových brzdách prezrádzajú, že ide o športový model RS.