SME
Streda, 22. marec, 2023 | Meniny má Beňadik
reklama

Škoda Octavia RS TDI – svet sa postavil na hlavu

Automobilový svet sa mení závratným tempom a čo bolo kedysi neprijateľné je dnes normálne. Napríklad športové auto s naftovým motorom. Športová Octavia RS TDI patrí do skupiny automobilov rúcajúcich zaužívané pravidlá. Tým pádom sa stala najdôležitejšou

novinkou českej značky v novom modelovom roku.

Lacné riešenie ?
Nevedno aké dôvody viedli automobilku k transplantovaniu naftového motora do športového modelu RS, pretože motor 2,0 TDI s nižším výkonom než má benzínový turbomotor 2,0 TFSI stojí o tridsať tisíc korún viac a jazdí na drahú naftu. Rad výhod naftového motora sa tak zúžil iba na nižšiu priemernú spotrebu, hlavne pri športovej jazde. Ostatné benefity diesela (ťah od nízkych otáčok) zvládne aj prepĺňaný benzínový motor. Naftová verzia bude zrejme vyhovovať vodičom so zmyslom pre rýchlu jazdu po diaľnici a športový imidž. Škoda Octavia RS TDI je napriek použitiu naftového motora ťažšia iba o 30 kg, a teda dopad vyššej hmotnosti na jazdné vlastnosti bude sotva citeľný.

Premiéra na severe
S novou Octaviou RS TDI a ostatnými Škodovkami modelového roku 2007 sme jazdili na cestách Švédska a Dánska. S ohľadom na tamojšiu dopravnú disciplínu a tempo na cestách sme športovú Octaviu RS TDI nemohli prevetrať ako by sa patrilo. Vylepšené vstrekovanie však prinieslo nielen zvýšenie výkonu motora zo 103 kW na 125 kW, ale hlavne dlhšie spektrum využiteľných otáčok a tichší chod motora. Výnimočnosť modelu RS TDI v porovnaní s bežnou Octaviou zabezpečujú zmenené nárazníky, zadné krídlo, modifikované brzdy s červenými strmeňmi, dvojitá koncovka výfuku, veľké kolesá a vylepšený interiér.

Pred príchodom Fabie
Octavia RS TDI sa stala bránou do modelového roka 2007, v ktorom česká automobilka čaká najdôležitejší prírastok, novú Fabiu. Skôr ako sa tak na jar stane, bude musieť súčasný dožívajúci model držať krok s konkurenciou. Podľa inovácií najmenšej škodovky je zrejmé, že po novej Fabii zostane v ponuke minimálne kombi a sedan. Inak by nemalo zmysel dávať do Fabie modernizovaný benzínový motor 1,4 16 V s výkonom 59 kW, ktorý nahradí podobný motor s výkonom 55 kW a dokáže splniť emisnú normu Euro 4. Hlavným motívom zmeny v motore boli ekologické predpisy. Krátka päťdverová Fabia zostane v ponuke do februára 2007. Okrem nových farieb dostala Fabia systém ABS, ako súčasť štandardnej výbavy pre štáty EU a tiež protipreklzový systém pre vybrané modely.

Superb stále žije
Vedenie automobilky potvrdilo ďalšiu budúcnosť reprezentačnej limuzíny Superb vrátane nasledovníka. Kým sa tak stane, v ponuke zostane súčasný model s viacerými zmenami. Po pár kilometroch za volantom modernizovanej limuzíny je každému jasné, že takto vyzerá auto s vychytanými „muchami“. K súčasným trom stupňom vybavenia pribudol najvyšší Laurin & Klement s hlavovými airbagmi, výkonným autorádiom, stabilizačným programom ESP, hliníkovými diskmi a stmavenými sklami. Zmenami prešla aj čelná maska a niektoré detaily karosérie. Prístrojová doska, ktorá tvarovo zostarla, má zase ďaleko kvalitnejšie vypracovanie než predtým. Pozorní motoristi si iste všimnú smerovky v spätných zrkadlách a lampy na osvetlenie priestoru okolo vozidla. Medzi známymi agregátmi stojí za zmienku naftový dvojliter 2,0 TDI s výkonom 103 kW. V cene, spotrebe a dynamike dokáže nahradiť stále ponúkaný naftový šesťvalec.

Biela jej pristane. Väčšina automobilov vyzerá v bielej farbe otrasne, ale Octavii RS TDI padne ako uliata. Otázne je, ako sa bude priaznivcom rýchlej jazdy pozdávať naftová verzia.



Červené strmene na kotúčových brzdách prezrádzajú, že ide o športový model RS.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Inzercia - Tlačové správy

  1. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život
  2. V malej obci na Kysuciach vyučujú s modernými technológiami
  3. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz
  4. Prvá banka spustila pravidelné investovanie do ETF fondov
  5. Developer ITB pomáha naplniť túžbu po vlastnom bývaní
  6. Dostupný elektromobil podľa Volkswagenu? Privítajte ID.2all!
  7. Ako môžu elektromobily znížiť náklady vašej firmy?
  8. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife
  1. Počasie láka do prírody. Zodpovední majú v batohu tieto 2 veci
  2. Aké sú národnosti podnikateľov s virtuálnou adresou v Košiciach?
  3. Rozdielový impulz: Fix hypotéky 1,49 % na tri roky
  4. Východ mieša karty v súboji pamiatok, hlasuje sa online
  5. Obnovené historické skvosty už bojujú o priazeň verejnosti
  6. Prvá banka spustila pravidelné investovanie do ETF fondov
  7. V malej obci na Kysuciach vyučujú s modernými technológiami
  8. Verejnosť už hlasuje za najkrajšiu obnovenú pamiatku
  1. Náš mobil môžu ovládať na diaľku, ale dá sa tomu zabrániť 13 731
  2. Ako riešia krízu v zahraničí? Nižšia daň, zmrazená cena potravín 10 956
  3. Doba nízkych úrokov je späť. Garantovaná hypotéka 1,49% 9 612
  4. Čím je Azúrové pobrežie tak príťažlivé? Zistíte po pár chvíľach 9 181
  5. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz 7 782
  6. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife 3 469
  7. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život 2 929
  8. Jednoznačný recept na úspech? Buďte pripravení prispôsobiť sa 1 499
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Blogy SME

  1. Michal Porubän: Desatoro Maroša Žilinku
  2. Anton Kaiser: Rozlúčka so zimou
  3. Ján Šeďo: Princíp revitalizácie OĽaNO som aplikoval vo svojej záhrade.
  4. Alena Miklošová: Road Trip: Z Miami na Key West
  5. Ján Valchár: Avdijivka II. (karty sú nanovo rozdané)
  6. Linda Rampašeková: ZAČALA SEZÓNA
  7. Anna Miľanová: Sila a krása prírody... 2021
  8. Irena Šimuneková: Horné Lefantovce - Čierna skala, Malá skala
  1. Matúš Baňas: Reforma vzdelávania na Slovensku - poďme spáliť aj posledné zvyšky toho dobrého, čo v slovenskom školstve ostalo 7 304
  2. Martin Kugla: Nenechajte Valla zničiť Petržalku! 6 214
  3. Radko Mačuha: V Moskve nie je všetko s kostolným poriadkom. 6 188
  4. Magdaléna Cifrová: Konečne potrestaný pedagóg na VŠVU a aké dôležité je ospravedlniť sa 3 637
  5. Radovan Čipka: Ako Záborská znesvätila tému pomoci ženám 3 630
  6. Radovan Čipka: Podceňujeme intelekt tých, čo píšu "pekný chlapi" 3 298
  7. Ján Valchár: Gáaga! Gáaga! (plus ruský útok na Avdijivku) 2 527
  8. Michal Uherčík: Veľké riešenie alebo veľké fiasko. Parkovacie domy v Martine. 2 521
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  2. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  3. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  4. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  5. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  7. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)
  8. Monika Nagyova: Máte v okolí ľudí posadnutých upratovaním? Niet im pomoci.
SkryťZatvoriť reklamu