Spoplatnenie diaľnic nevítajú všetci

Pod týmto titulkom sme minulú stredu v denníku SME uverejnili článok o odstraňovaní tabúľ „Bez úhrady“ najprv na diaľničnom úseku Kúty – Lamač a následne aj na ďalších úsekoch. Cieľom tohto opatrenia Slovenskej správy ciest (SSC) je zvýšiť príjmy z predal

a diaľničných známok. V článku sa spomína, že na toto opatrenie sú aj iné názory ako má SSC. Jeden teraz uverejňujeme (adresu pisateľa máme v redakcii):

Čo sa stane, ak SSC zruší označenie „Bez úhrad" na diaľničnom úseku D2 Bratislava - odbočka Devínska Nová Ves? Možno predpokladať, že viac ako polovica nákladných vozidiel v medzinárodnej doprave bude jazdiť na trase Bratislava - hraničný prechod do ČR po starej ceste do Brna – číslo 2, teda cez Záhorskú Bystricu, Stupavu, Malacky a ďalšie obce až na hraničný prechod s ČR. Po zavedení poplatkov za používanie diaľnic sa tento úsek stal niekoľkonásobne viac zaťažený nákladnou dopravou ako v období pred zavedením poplatkov. Obce, v ktorých sa stred mesta stával často takmer pešou zónou, boli zaskočené prirodzeným presmerovaním kamiónov na nespoplatnenú cestu. Vznikli viaceré petície a sťažnosti, situácia sa dodnes neriešila.

Článok pokračuje pod video reklamou

Úsek diaľnice medzi Bratislavou a prvou odbočkou (Devínska Nová Ves a krematórium) je bezplatný úsek. Prejazd cez mestskú časť Lamač (pôvodná trasa starej cesty) je zakázaný dopravnou značkou "Zákaz vjazdu nákladných vozidiel". Pokiaľ príde k odstráneniu bezplatného úseku, majú vodiči nákladných vozidiel nasledujúce možnosti, ako vyjsť z Bratislavy a dostať sa na cestu č. 2.
Možnosť prvá: porušiť zákaz vjazdu a prejsť cez mestskú časť Lamač.
Možnosť druhá: porušiť zákaz jazdy po diaľnici bez platnej známky. V súčasnosti nie je možné vyberanie pokuty za takéto porušenie.
Možnosť tretia: odbočiť z cesty a cez Harmincovu ulicu a obytnú mestskú časť Dúbravka prekľučkovať až ku železničnému podjazdu pri závodoch Technického skla. Žiaľ, parametre podjazdu umožňujú prejazd kamiónovým súpravám len s najväčšou opatrnosťou. Čo si z tohoto vyberie dopravca a vodič kamiónu, sa nevie. Vie sa však jedno.

Pokiaľ pre nákladnú dopravu (najmä tú medzinárodnú) nebude zavedené povinné zakúpenie diaľničnej známky (hoci aj na 24 hodín), budú trpieť všetci obyvatelia popri cestách. Tí, ktorí doteraz ani nepredpokladali, že raz im pod oknami bude viesť hlavný tranzitný ťah medzinárodnej kamiónovej dopravy. Umiestňovanie dopravných značiek so zákazom vjazdu do každej ulice, oprava súbežných „okresných" ciest, ktoré nevydržali zaťaženie 40-tonových jazdných súprav, bezpečnosť a ekológia v obytných zónach miest bude stáť Slovensko neporovnateľne viac ako vybraté poplatky na diaľnicach.

Slovenská správa ciest by sa mala zamyslieť nad koordináciou celého projektu. Odstránenie tabule „Bez poplatku" je až druhý krok tejto anabázy. Je na škodu občanov, že ten prvý sa ešte nenašiel a nikto ho nehľadá. Určite by bola zaujímavá koordinácia SSC, Ústrednej colnej správy a Česmadu. Napríklad tak, že v cene za každé vystavené medzinárodné povolenie na nákladnú dopravu cez územie Slovenska, za ktoré zahraničný prepravca vždy platí, by dopravca povinne získal aj diaľničnú známku. Bez diaľničnej známky by v spolupráci s orgánmi colnej správy nebol ani colne odbavený.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ak Vás nikdy nič nebolelo, nestrácajte čas čítaním tohto článku!
  2. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno?
  3. Cestovateľské tipy, kde stráviť Veľkú noc
  4. Online predplatné na mesiac zadarmo v novej iOS aplikácii SME.sk
  5. Talent - vzdelanie - úspech
  6. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu
  7. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s?
  8. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche
  9. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom
  10. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať?
  1. Zastrašovanie od majiteľov hotela Danube nehoráznosťou!
  2. Naše finančné družstvo - postoj člena vyjadrený básňou
  3. Cestovateľské tipy, kde stráviť Veľkú noc
  4. Chceme, aby mali naši zákazníci z nakupovania zážitok
  5. Online predplatné na mesiac zadarmo v novej iOS aplikácii SME.sk
  6. Depresia. Kedy ju treba liečiť?
  7. Bratislavčania môžu žiadať príspevok na polopodzemné kontajnery
  8. Mototechna predala za päť rokov už 40 tisíc áut
  9. HubHub spája sily s Neulogy
  10. Na SPU v Nitre vznikla Konfuciova trieda
  1. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s? 22 545
  2. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom 13 938
  3. Cestovateľské tipy, kde stráviť Veľkú noc 8 763
  4. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno? 8 615
  5. Mio MiVue 733 WiFi - snadno přeneste záznam autokamery do mobilu 6 988
  6. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche 5 499
  7. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať? 5 404
  8. Dobrú chuť: príloha o dobrom jedle a varení v denníku SME 5 011
  9. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu 4 917
  10. Online predplatné na mesiac zadarmo v novej iOS aplikácii SME.sk 3 389

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Procházka: Keby Dzurinda kandidoval, bude prezidentom

Špeciálne vydanie podcastu. Peter Tkačenko sa rozprával s Radoslavom Procházkom.

KOMENTÁRE

Danko si znova koleduje

Netreba pochybovať, že Dankova partia lezie na nervy všetkým zúčastneným.

Neprehliadnite tiež

Šéfdizajnér Seatu: Budúci rok nás čaká výrazná zmena

Alejandro Mesonero-Romanos otvoril v Seate novú kapitolu dizajnu a onedlho načne ďalšiu, ale už bez Cupry.

Cupra Ateca má poriadny výkon a prišla o znak Seat

Stane sa prvým modelom v novej ére samostatnej značky Cupra.

Alkohol zavinil pätinu obetí dopravných nehôd v EÚ

V Európe sa vypije viac aklkoholu ako kdekoľvek inde na svete.

Hyundai ukázal nové SUV. Zamkne sa, aby ste nemohli vystúpiť inému autu do cesty

S novým Santa Fe do premávky nevystúpite ani nevycúvate.