a diaľničných známok. V článku sa spomína, že na toto opatrenie sú aj iné názory ako má SSC. Jeden teraz uverejňujeme (adresu pisateľa máme v redakcii):
Čo sa stane, ak SSC zruší označenie „Bez úhrad" na diaľničnom úseku D2 Bratislava - odbočka Devínska Nová Ves? Možno predpokladať, že viac ako polovica nákladných vozidiel v medzinárodnej doprave bude jazdiť na trase Bratislava - hraničný prechod do ČR po starej ceste do Brna – číslo 2, teda cez Záhorskú Bystricu, Stupavu, Malacky a ďalšie obce až na hraničný prechod s ČR. Po zavedení poplatkov za používanie diaľnic sa tento úsek stal niekoľkonásobne viac zaťažený nákladnou dopravou ako v období pred zavedením poplatkov. Obce, v ktorých sa stred mesta stával často takmer pešou zónou, boli zaskočené prirodzeným presmerovaním kamiónov na nespoplatnenú cestu. Vznikli viaceré petície a sťažnosti, situácia sa dodnes neriešila.
Úsek diaľnice medzi Bratislavou a prvou odbočkou (Devínska Nová Ves a krematórium) je bezplatný úsek. Prejazd cez mestskú časť Lamač (pôvodná trasa starej cesty) je zakázaný dopravnou značkou "Zákaz vjazdu nákladných vozidiel". Pokiaľ príde k odstráneniu bezplatného úseku, majú vodiči nákladných vozidiel nasledujúce možnosti, ako vyjsť z Bratislavy a dostať sa na cestu č. 2.
Možnosť prvá: porušiť zákaz vjazdu a prejsť cez mestskú časť Lamač.
Možnosť druhá: porušiť zákaz jazdy po diaľnici bez platnej známky. V súčasnosti nie je možné vyberanie pokuty za takéto porušenie.
Možnosť tretia: odbočiť z cesty a cez Harmincovu ulicu a obytnú mestskú časť Dúbravka prekľučkovať až ku železničnému podjazdu pri závodoch Technického skla. Žiaľ, parametre podjazdu umožňujú prejazd kamiónovým súpravám len s najväčšou opatrnosťou. Čo si z tohoto vyberie dopravca a vodič kamiónu, sa nevie. Vie sa však jedno.
Pokiaľ pre nákladnú dopravu (najmä tú medzinárodnú) nebude zavedené povinné zakúpenie diaľničnej známky (hoci aj na 24 hodín), budú trpieť všetci obyvatelia popri cestách. Tí, ktorí doteraz ani nepredpokladali, že raz im pod oknami bude viesť hlavný tranzitný ťah medzinárodnej kamiónovej dopravy. Umiestňovanie dopravných značiek so zákazom vjazdu do každej ulice, oprava súbežných „okresných" ciest, ktoré nevydržali zaťaženie 40-tonových jazdných súprav, bezpečnosť a ekológia v obytných zónach miest bude stáť Slovensko neporovnateľne viac ako vybraté poplatky na diaľnicach.
Slovenská správa ciest by sa mala zamyslieť nad koordináciou celého projektu. Odstránenie tabule „Bez poplatku" je až druhý krok tejto anabázy. Je na škodu občanov, že ten prvý sa ešte nenašiel a nikto ho nehľadá. Určite by bola zaujímavá koordinácia SSC, Ústrednej colnej správy a Česmadu. Napríklad tak, že v cene za každé vystavené medzinárodné povolenie na nákladnú dopravu cez územie Slovenska, za ktoré zahraničný prepravca vždy platí, by dopravca povinne získal aj diaľničnú známku. Bez diaľničnej známky by v spolupráci s orgánmi colnej správy nebol ani colne odbavený.
Autor: epe