Spoplatnenie diaľnic nevítajú všetci

Pod týmto titulkom sme minulú stredu v denníku SME uverejnili článok o odstraňovaní tabúľ „Bez úhrady“ najprv na diaľničnom úseku Kúty – Lamač a následne aj na ďalších úsekoch. Cieľom tohto opatrenia Slovenskej správy ciest (SSC) je zvýšiť príjmy z predal

a diaľničných známok. V článku sa spomína, že na toto opatrenie sú aj iné názory ako má SSC. Jeden teraz uverejňujeme (adresu pisateľa máme v redakcii):

Čo sa stane, ak SSC zruší označenie „Bez úhrad" na diaľničnom úseku D2 Bratislava - odbočka Devínska Nová Ves? Možno predpokladať, že viac ako polovica nákladných vozidiel v medzinárodnej doprave bude jazdiť na trase Bratislava - hraničný prechod do ČR po starej ceste do Brna – číslo 2, teda cez Záhorskú Bystricu, Stupavu, Malacky a ďalšie obce až na hraničný prechod s ČR. Po zavedení poplatkov za používanie diaľnic sa tento úsek stal niekoľkonásobne viac zaťažený nákladnou dopravou ako v období pred zavedením poplatkov. Obce, v ktorých sa stred mesta stával často takmer pešou zónou, boli zaskočené prirodzeným presmerovaním kamiónov na nespoplatnenú cestu. Vznikli viaceré petície a sťažnosti, situácia sa dodnes neriešila.

Úsek diaľnice medzi Bratislavou a prvou odbočkou (Devínska Nová Ves a krematórium) je bezplatný úsek. Prejazd cez mestskú časť Lamač (pôvodná trasa starej cesty) je zakázaný dopravnou značkou "Zákaz vjazdu nákladných vozidiel". Pokiaľ príde k odstráneniu bezplatného úseku, majú vodiči nákladných vozidiel nasledujúce možnosti, ako vyjsť z Bratislavy a dostať sa na cestu č. 2.
Možnosť prvá: porušiť zákaz vjazdu a prejsť cez mestskú časť Lamač.
Možnosť druhá: porušiť zákaz jazdy po diaľnici bez platnej známky. V súčasnosti nie je možné vyberanie pokuty za takéto porušenie.
Možnosť tretia: odbočiť z cesty a cez Harmincovu ulicu a obytnú mestskú časť Dúbravka prekľučkovať až ku železničnému podjazdu pri závodoch Technického skla. Žiaľ, parametre podjazdu umožňujú prejazd kamiónovým súpravám len s najväčšou opatrnosťou. Čo si z tohoto vyberie dopravca a vodič kamiónu, sa nevie. Vie sa však jedno.

Pokiaľ pre nákladnú dopravu (najmä tú medzinárodnú) nebude zavedené povinné zakúpenie diaľničnej známky (hoci aj na 24 hodín), budú trpieť všetci obyvatelia popri cestách. Tí, ktorí doteraz ani nepredpokladali, že raz im pod oknami bude viesť hlavný tranzitný ťah medzinárodnej kamiónovej dopravy. Umiestňovanie dopravných značiek so zákazom vjazdu do každej ulice, oprava súbežných „okresných" ciest, ktoré nevydržali zaťaženie 40-tonových jazdných súprav, bezpečnosť a ekológia v obytných zónach miest bude stáť Slovensko neporovnateľne viac ako vybraté poplatky na diaľnicach.

Slovenská správa ciest by sa mala zamyslieť nad koordináciou celého projektu. Odstránenie tabule „Bez poplatku" je až druhý krok tejto anabázy. Je na škodu občanov, že ten prvý sa ešte nenašiel a nikto ho nehľadá. Určite by bola zaujímavá koordinácia SSC, Ústrednej colnej správy a Česmadu. Napríklad tak, že v cene za každé vystavené medzinárodné povolenie na nákladnú dopravu cez územie Slovenska, za ktoré zahraničný prepravca vždy platí, by dopravca povinne získal aj diaľničnú známku. Bez diaľničnej známky by v spolupráci s orgánmi colnej správy nebol ani colne odbavený.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Energetici predávajú nevyužívaný majetok
  2. Ceny bytov rastú! Ľudia nechcú bývať so zľavou!?
  3. Vydanie denníka SME spolu s knihou od Michala Havrana
  4. Aby vám neukradli ani auto, ani kolesá
  5. Volkswagen T-Roc: ofenzíva v triede SUV
  6. Príďte diskutovať o budúcnosti Európy v slovenských mestách
  7. Peter Chudík: Chcem byť aj naďalej oporou nášho kraja
  8. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  9. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  10. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  1. Aby vám neukradli ani auto, ani kolesá
  2. Ceny bytov rastú! Ľudia nechcú bývať so zľavou!?
  3. Vydanie denníka SME spolu s knihou od Michala Havrana
  4. Energetici predávajú nevyužívaný majetok
  5. Posledných 30 r. cena fotovoltických panelov klesla 100 násobne
  6. Trendy udržateľnej architektúry
  7. Volkswagen T-Roc: ofenzíva v triede SUV
  8. Ako dobre bývať v centre Bratislavy?
  9. Príďte diskutovať o budúcnosti Európy v slovenských mestách
  10. Peter Chudík: Chcem byť aj naďalej oporou nášho kraja
  1. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime 9 658
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 3 287
  3. Volkswagen T-Roc: ofenzíva v triede SUV 2 561
  4. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej 2 408
  5. Vydanie denníka SME spolu s knihou od Michala Havrana 2 063
  6. Peter Chudík: Chcem byť aj naďalej oporou nášho kraja 1 778
  7. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 1 646
  8. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 1 041
  9. Ako na refinancovanie hypotéky 1 004
  10. Ceny bytov rastú! Ľudia nechcú bývať so zľavou!? 824

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Choma stíha tri funkcie naraz, zakázať to nikto nechce

Opozícia chce viac ako tri roky zakázať súbeh rôznych volených funkcií. Podporu zatiaľ nenašla, pokus plánuje zopakovať v decembri.

Neprehliadnite tiež

Dopravná hádanka: Viete, ako sa správne odbočuje?

Poradie úkonov nie je niektorým vodičom jednoznačné.

Dopravná hádanka: Viete, ako sa správne odbočuje? (riešenie)

Poradie úkonov nie je niektorým vodičom jednoznačné.

Európania kupovali menej áut, trh s ich predajom sa mierne spomalil

V septembri sa predalo v Európe o dve percentá vozidiel menej ako vlani. Pokles zaznamenali britský aj nemecký trh, ktoré sú pre slovenský automobilový priemysel kľúčové.