SME
Piatok, 23. október, 2020 | Meniny má AlojziaKrížovkyKrížovky

Spoplatnenie diaľnic nevítajú všetci

Pod týmto titulkom sme minulú stredu v denníku SME uverejnili článok o odstraňovaní tabúľ „Bez úhrady“ najprv na diaľničnom úseku Kúty – Lamač a následne aj na ďalších úsekoch. Cieľom tohto opatrenia Slovenskej správy ciest (SSC) je zvýšiť príjmy z predal

a diaľničných známok. V článku sa spomína, že na toto opatrenie sú aj iné názory ako má SSC. Jeden teraz uverejňujeme (adresu pisateľa máme v redakcii):

Čo sa stane, ak SSC zruší označenie „Bez úhrad" na diaľničnom úseku D2 Bratislava - odbočka Devínska Nová Ves? Možno predpokladať, že viac ako polovica nákladných vozidiel v medzinárodnej doprave bude jazdiť na trase Bratislava - hraničný prechod do ČR po starej ceste do Brna – číslo 2, teda cez Záhorskú Bystricu, Stupavu, Malacky a ďalšie obce až na hraničný prechod s ČR. Po zavedení poplatkov za používanie diaľnic sa tento úsek stal niekoľkonásobne viac zaťažený nákladnou dopravou ako v období pred zavedením poplatkov. Obce, v ktorých sa stred mesta stával často takmer pešou zónou, boli zaskočené prirodzeným presmerovaním kamiónov na nespoplatnenú cestu. Vznikli viaceré petície a sťažnosti, situácia sa dodnes neriešila.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Úsek diaľnice medzi Bratislavou a prvou odbočkou (Devínska Nová Ves a krematórium) je bezplatný úsek. Prejazd cez mestskú časť Lamač (pôvodná trasa starej cesty) je zakázaný dopravnou značkou "Zákaz vjazdu nákladných vozidiel". Pokiaľ príde k odstráneniu bezplatného úseku, majú vodiči nákladných vozidiel nasledujúce možnosti, ako vyjsť z Bratislavy a dostať sa na cestu č. 2.
Možnosť prvá: porušiť zákaz vjazdu a prejsť cez mestskú časť Lamač.
Možnosť druhá: porušiť zákaz jazdy po diaľnici bez platnej známky. V súčasnosti nie je možné vyberanie pokuty za takéto porušenie.
Možnosť tretia: odbočiť z cesty a cez Harmincovu ulicu a obytnú mestskú časť Dúbravka prekľučkovať až ku železničnému podjazdu pri závodoch Technického skla. Žiaľ, parametre podjazdu umožňujú prejazd kamiónovým súpravám len s najväčšou opatrnosťou. Čo si z tohoto vyberie dopravca a vodič kamiónu, sa nevie. Vie sa však jedno.

Skryť Vypnúť reklamu

Pokiaľ pre nákladnú dopravu (najmä tú medzinárodnú) nebude zavedené povinné zakúpenie diaľničnej známky (hoci aj na 24 hodín), budú trpieť všetci obyvatelia popri cestách. Tí, ktorí doteraz ani nepredpokladali, že raz im pod oknami bude viesť hlavný tranzitný ťah medzinárodnej kamiónovej dopravy. Umiestňovanie dopravných značiek so zákazom vjazdu do každej ulice, oprava súbežných „okresných" ciest, ktoré nevydržali zaťaženie 40-tonových jazdných súprav, bezpečnosť a ekológia v obytných zónach miest bude stáť Slovensko neporovnateľne viac ako vybraté poplatky na diaľnicach.

Slovenská správa ciest by sa mala zamyslieť nad koordináciou celého projektu. Odstránenie tabule „Bez poplatku" je až druhý krok tejto anabázy. Je na škodu občanov, že ten prvý sa ešte nenašiel a nikto ho nehľadá. Určite by bola zaujímavá koordinácia SSC, Ústrednej colnej správy a Česmadu. Napríklad tak, že v cene za každé vystavené medzinárodné povolenie na nákladnú dopravu cez územie Slovenska, za ktoré zahraničný prepravca vždy platí, by dopravca povinne získal aj diaľničnú známku. Bez diaľničnej známky by v spolupráci s orgánmi colnej správy nebol ani colne odbavený.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  2. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  3. Vitajte v postapokalyptickom svete
  4. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  5. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  6. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  7. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  8. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  9. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  10. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  1. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  2. Najnovšie technológie a inovácie na Gemeri? Normálka
  3. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  4. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  5. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  6. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  7. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  8. Úprava osobného motorového vozidla
  9. Important information for Brazilians living in Slovakia
  10. Prečo sú dnes ryby také dôležité?
  1. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 17 757
  2. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 15 981
  3. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 12 910
  4. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 12 356
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 942
  6. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 10 735
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 10 119
  8. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 596
  9. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 501
  10. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 354
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Premiér Igor Matovič.
Dobré ráno

Dobré ráno: Špeciálny prokurátor Kováčik defacto skončil

Slovenská justícia sa otriasa v základoch.

Podcast Dobré Ráno.
Minister financií Eduard Heger na tlačovej konferencii o národnom reformnom pláne.
Od soboty sa ulice vyprázdnia.

Neprehliadnite tiež

Seat Tarraco FR je skvelé SUV, ktoré si zaslúži lepší motor (test)

Testovaný motor už v cenníku nahrádza výkonnejšia verzia.

Seat Tarraco FR
Osvetlená soška Spirit of Ecstasy.

Hummer sa vracia, jazdí na elektrinu a hýbe sa ako krab

Trojica elektromotorov dáva výkon až 1000 koní.

GMC Hummer EV
Hyundai Tucson