KUPUJEME OJAZDENÉ AUTO

Mercedes A

Sotva sa prvá séria Mercedes A dostala v roku 1997 na trh, bolo jej ďalšie pôsobenie vážne ohrozené. Dôvodom je známy „sobí test“, v ktorom malé „áčko“ doslova prepadlo...


Sotva sa prvá séria Mercedes A dostala v roku 1997 na trh, bolo jej ďalšie pôsobenie vážne ohrozené. Dôvodom je známy „sobí test“, v ktorom malé „áčko“ doslova prepadlo. Výrobca však bleskovo zareagoval, prerušil výrobu a v krátkom čase vykonal sériu technických zmien, ktoré sa týkali karosérie i podvozku.

Zároveň začal do nových modelov montovať elektronický stabilizačný systém ESP. Rozruch, ktorý vyvolal prvý neúspech, utíchol po troch mesiacoch spolu s novým, tentoraz úspešným testom. Áčko sa vzápätí vyšplhalo tam, kam malo pôvodne namierené – medzi špičku nižšej strednej triedy.


Okrem bezpečných jazdných vlastností, množstva prvkov pasívnej bezpečnosti ponúka svojmu majiteľovi originálny a netradičný dizajn. Vnútorný priestor je dostatočne veľký a až prekvapivo variabilný. Horšie je dielenské spracovanie a k nevýhodám možno pripočítať aj málo komfortné pruženie. Zaujímavá je ponuka pohonných jednotiek.

Základný benzínový motor s výkonom 82 k A 140 je kultivovaný, má však trochu vyššiu spotrebu. O dvadsať konských síl silnejší A 160 má pri tej istej spotrebe lepšie jazdné vlastnosti, je však menej kultivovaný. Štvorvalec s výkonom 125 k A 190 (od roku 1999) je temperamentný a kultivovaný. Diesel s výkonom 90 k A 170 CDI (od roku 1998) je trochu hlučnejší, má však dostatok točivého momentu a nízku spotrebu.

Doterajšie výsledky štatistiky poruchovosti poukazujú na bezproblémovú prevádzku. Spoľahlivosť, bezpečnosť a neprehliadnuteľný dizajn sú hlavnými dôvodmi, pre ktoré sa Mercedes A teší značnej obľube nielen ako nové auto, ale s pribúdajúcimi exemplármi nenecháva ľahostajných ani záujemcov o ojazdený automobil.

Typické slabé miesta
upevnenie sedadiel, oneskorený účinok bŕzd pri vlhkosti a snehu
+
dostatok priestoru
prehľadná karoséria
variabilný vnútorný priestor
vysoká pasívna bezpečnosť
bezproblémová prevádzka
presné radenie
-
málo komfortné pruženie
dielenské spracovanie
nakláňanie v zákrutách
nepohodlné zadné sedadlá

Odporúčané druhy motorov
A 140 s výkonom 82 k. Dobré jazdné vlastnosti, trochu hlučný a menej kultivovaný. Relatívne vyššia spotreba 8,5 l/100 km.
A 160 s výkonom 102 k. Elastický, športové jazdné vlastnosti. Spotreba 8,8 l/100 km.
A 170 CDI s výkonom 90 k. Hlučný, silný, dobré jazdné vlastnosti. Nízka spotreba 6,4 l/100 km.
A 190 s výkonom 125 k. Trochu hlučný, temperamentný a elastický. Spotreba 9,1 l/100 km.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  4. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  1. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  3. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  4. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  10. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 21 005
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 15 825
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 14 785
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 11 178
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 8 602
  6. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 5 259
  7. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 4 324
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 3 397
  9. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 2 284
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu! 2 117

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Chorvátsky novinár pre SME: Nie som šťastný z futbalového úspechu

Tréner Zlatko Dalič premrhal možnosť zmeniť veci.

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

A čo majú urobiť, aby boli dobrí Francúzi?

Národnosť sa neurčuje podľa DNA.

Neprehliadnite tiež

Tesla podvádzala v Nemecku, majitelia teraz musia vrátiť štátny príspevok

Auto s "Cenou od" si nikto nemohol kúpiť.

So starým Zetorom do Švédska? Pre nadšenca z Čiech žiaden problém

Do Göteborgu ho čaká cesta dlhá 1300 kilometrov.

Extrémne rýchla kosačka zaujala na okruhu v Goodwoode

Jej maximálna rýchlosť je až 240 kilometrov za hodinu.

Polícia skúša na motorkárov na Jahodnej optickú brzdu

V nebezpečných úsekoch pribudli čiarové spomaľovače.