SME
Utorok, 20. október, 2020 | Meniny má VendelínKrížovkyKrížovky
KUPUJEME OJAZDENÉ AUTO

Mercedes A

Sotva sa prvá séria Mercedes A dostala v roku 1997 na trh, bolo jej ďalšie pôsobenie vážne ohrozené. Dôvodom je známy „sobí test“, v ktorom malé „áčko“ doslova prepadlo...


Sotva sa prvá séria Mercedes A dostala v roku 1997 na trh, bolo jej ďalšie pôsobenie vážne ohrozené. Dôvodom je známy „sobí test“, v ktorom malé „áčko“ doslova prepadlo. Výrobca však bleskovo zareagoval, prerušil výrobu a v krátkom čase vykonal sériu technických zmien, ktoré sa týkali karosérie i podvozku.

Zároveň začal do nových modelov montovať elektronický stabilizačný systém ESP. Rozruch, ktorý vyvolal prvý neúspech, utíchol po troch mesiacoch spolu s novým, tentoraz úspešným testom. Áčko sa vzápätí vyšplhalo tam, kam malo pôvodne namierené – medzi špičku nižšej strednej triedy.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Okrem bezpečných jazdných vlastností, množstva prvkov pasívnej bezpečnosti ponúka svojmu majiteľovi originálny a netradičný dizajn. Vnútorný priestor je dostatočne veľký a až prekvapivo variabilný. Horšie je dielenské spracovanie a k nevýhodám možno pripočítať aj málo komfortné pruženie. Zaujímavá je ponuka pohonných jednotiek.

Základný benzínový motor s výkonom 82 k A 140 je kultivovaný, má však trochu vyššiu spotrebu. O dvadsať konských síl silnejší A 160 má pri tej istej spotrebe lepšie jazdné vlastnosti, je však menej kultivovaný. Štvorvalec s výkonom 125 k A 190 (od roku 1999) je temperamentný a kultivovaný. Diesel s výkonom 90 k A 170 CDI (od roku 1998) je trochu hlučnejší, má však dostatok točivého momentu a nízku spotrebu.

Skryť Vypnúť reklamu

Doterajšie výsledky štatistiky poruchovosti poukazujú na bezproblémovú prevádzku. Spoľahlivosť, bezpečnosť a neprehliadnuteľný dizajn sú hlavnými dôvodmi, pre ktoré sa Mercedes A teší značnej obľube nielen ako nové auto, ale s pribúdajúcimi exemplármi nenecháva ľahostajných ani záujemcov o ojazdený automobil.

Typické slabé miesta
upevnenie sedadiel, oneskorený účinok bŕzd pri vlhkosti a snehu
+
dostatok priestoru
prehľadná karoséria
variabilný vnútorný priestor
vysoká pasívna bezpečnosť
bezproblémová prevádzka
presné radenie
-
málo komfortné pruženie
dielenské spracovanie
nakláňanie v zákrutách
nepohodlné zadné sedadlá

Odporúčané druhy motorov
A 140 s výkonom 82 k. Dobré jazdné vlastnosti, trochu hlučný a menej kultivovaný. Relatívne vyššia spotreba 8,5 l/100 km.
A 160 s výkonom 102 k. Elastický, športové jazdné vlastnosti. Spotreba 8,8 l/100 km.
A 170 CDI s výkonom 90 k. Hlučný, silný, dobré jazdné vlastnosti. Nízka spotreba 6,4 l/100 km.
A 190 s výkonom 125 k. Trochu hlučný, temperamentný a elastický. Spotreba 9,1 l/100 km.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  2. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  3. Home (ale aj) Office
  4. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  5. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  6. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  7. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  8. Zelená Bratislava
  9. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  10. Znečistenie riek už možno nebude možné zastaviť
  1. Bezbariérové vozidlo
  2. Na NFŠ môže byť rýchlo 72 špeciálnych lôžok pre COVID 19
  3. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  4. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  5. Zelená Bratislava
  6. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  7. Ruža zmeny
  8. Úpravy automobilov pre ZŤP
  9. No Finish Line v Bratislave sa presúva do virtuálneho priestoru
  10. Mladí ľudia vstupujú do druhého piliera už aj cez internet
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 28 554
  2. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 16 037
  3. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 14 547
  4. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 13 612
  5. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 12 662
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 11 855
  7. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 007
  8. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 8 982
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 8 957
  10. Budúcnosť v digitále je plná žien. V čom majú pred mužmi navrch? 8 537
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Koronavírus na Slovensku: Prezidentka nepodporuje sankcie za odmietnutie testovania (minúta po minúte)

Pribudlo ďalších šesť úmrtí na Covid-19, zomrel aj lekár z Oravy.

Prezidentka Zuzana Čaputová na rokovaní bezpečnostnej rady.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Premiér nie je Ali paša

Matovič si zasa nesplnil politickú úlohu.

Peter Tkačenko

Matovič hovorí o dobrovoľnosti. Kto však nebude mať test, hrozí mu karanténa

Na test stačí prísť na najbližšie odberné miesto.

Premiér Igor Matovič počas tlačovej konferencie.
Jan Tratnik vyhral 16. etapu na Giro d'Italia 2020.
CYNICKÁ OBLUDA

Matovičova predstava dobrovoľnosti

Ak premiér hovorí, že plošné testovanie bude dobrovoľné, tak jednoducho klame.

Neprehliadnite tiež

Hyundai Tucson
Renault Mégane eVision Concept
Nový Ford Kuga PHEV zhorel len deň po registrácií v nemeckom Wiesbadene.

Dacia Spring sa stane najlacnejším elektromobilom

Zo začiatku nebude v predaji pre bežných zákazníkov.

Dacia Spring Electric