KUPUJEME OJAZDENÉ AUTO

Mercedes A

Sotva sa prvá séria Mercedes A dostala v roku 1997 na trh, bolo jej ďalšie pôsobenie vážne ohrozené. Dôvodom je známy „sobí test“, v ktorom malé „áčko“ doslova prepadlo...


Sotva sa prvá séria Mercedes A dostala v roku 1997 na trh, bolo jej ďalšie pôsobenie vážne ohrozené. Dôvodom je známy „sobí test“, v ktorom malé „áčko“ doslova prepadlo. Výrobca však bleskovo zareagoval, prerušil výrobu a v krátkom čase vykonal sériu technických zmien, ktoré sa týkali karosérie i podvozku.

Zároveň začal do nových modelov montovať elektronický stabilizačný systém ESP. Rozruch, ktorý vyvolal prvý neúspech, utíchol po troch mesiacoch spolu s novým, tentoraz úspešným testom. Áčko sa vzápätí vyšplhalo tam, kam malo pôvodne namierené – medzi špičku nižšej strednej triedy.


Okrem bezpečných jazdných vlastností, množstva prvkov pasívnej bezpečnosti ponúka svojmu majiteľovi originálny a netradičný dizajn. Vnútorný priestor je dostatočne veľký a až prekvapivo variabilný. Horšie je dielenské spracovanie a k nevýhodám možno pripočítať aj málo komfortné pruženie. Zaujímavá je ponuka pohonných jednotiek.

Základný benzínový motor s výkonom 82 k A 140 je kultivovaný, má však trochu vyššiu spotrebu. O dvadsať konských síl silnejší A 160 má pri tej istej spotrebe lepšie jazdné vlastnosti, je však menej kultivovaný. Štvorvalec s výkonom 125 k A 190 (od roku 1999) je temperamentný a kultivovaný. Diesel s výkonom 90 k A 170 CDI (od roku 1998) je trochu hlučnejší, má však dostatok točivého momentu a nízku spotrebu.

Doterajšie výsledky štatistiky poruchovosti poukazujú na bezproblémovú prevádzku. Spoľahlivosť, bezpečnosť a neprehliadnuteľný dizajn sú hlavnými dôvodmi, pre ktoré sa Mercedes A teší značnej obľube nielen ako nové auto, ale s pribúdajúcimi exemplármi nenecháva ľahostajných ani záujemcov o ojazdený automobil.

Typické slabé miesta
upevnenie sedadiel, oneskorený účinok bŕzd pri vlhkosti a snehu
+
dostatok priestoru
prehľadná karoséria
variabilný vnútorný priestor
vysoká pasívna bezpečnosť
bezproblémová prevádzka
presné radenie
-
málo komfortné pruženie
dielenské spracovanie
nakláňanie v zákrutách
nepohodlné zadné sedadlá

Odporúčané druhy motorov
A 140 s výkonom 82 k. Dobré jazdné vlastnosti, trochu hlučný a menej kultivovaný. Relatívne vyššia spotreba 8,5 l/100 km.
A 160 s výkonom 102 k. Elastický, športové jazdné vlastnosti. Spotreba 8,8 l/100 km.
A 170 CDI s výkonom 90 k. Hlučný, silný, dobré jazdné vlastnosti. Nízka spotreba 6,4 l/100 km.
A 190 s výkonom 125 k. Trochu hlučný, temperamentný a elastický. Spotreba 9,1 l/100 km.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  9. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 11 836
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 022
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 105
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 738
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 597
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 440
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 080
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 029
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 853
  10. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 560

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

Neprehliadnite tiež

Britskí vodiči sa neboja šoférovať so zhoršeným zrakom

Oční lekári navrhujú povinné vyšetrenia.

Dubajský superšport s výkonom 5000 koní je realita, ostane vyhradený pre trať

Do bežnej premávky sa chystá Devel Sixteen s výkonom 2000 a 3000 koní, ukázal sa aj prototyp terénneho vozu 6x6.

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.