SME

Mercedes A

Sotva sa prvá séria Mercedes A dostala v roku 1997 na trh, bolo jej ďalšie pôsobenie vážne ohrozené. Dôvodom je známy „sobí test“, v ktorom malé „áčko“ doslova prepadlo...


Sotva sa prvá séria Mercedes A dostala v roku 1997 na trh, bolo jej ďalšie pôsobenie vážne ohrozené. Dôvodom je známy „sobí test“, v ktorom malé „áčko“ doslova prepadlo. Výrobca však bleskovo zareagoval, prerušil výrobu a v krátkom čase vykonal sériu technických zmien, ktoré sa týkali karosérie i podvozku.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zároveň začal do nových modelov montovať elektronický stabilizačný systém ESP. Rozruch, ktorý vyvolal prvý neúspech, utíchol po troch mesiacoch spolu s novým, tentoraz úspešným testom. Áčko sa vzápätí vyšplhalo tam, kam malo pôvodne namierené – medzi špičku nižšej strednej triedy.

SkryťVypnúť reklamu

Okrem bezpečných jazdných vlastností, množstva prvkov pasívnej bezpečnosti ponúka svojmu majiteľovi originálny a netradičný dizajn. Vnútorný priestor je dostatočne veľký a až prekvapivo variabilný. Horšie je dielenské spracovanie a k nevýhodám možno pripočítať aj málo komfortné pruženie. Zaujímavá je ponuka pohonných jednotiek.

Základný benzínový motor s výkonom 82 k A 140 je kultivovaný, má však trochu vyššiu spotrebu. O dvadsať konských síl silnejší A 160 má pri tej istej spotrebe lepšie jazdné vlastnosti, je však menej kultivovaný. Štvorvalec s výkonom 125 k A 190 (od roku 1999) je temperamentný a kultivovaný. Diesel s výkonom 90 k A 170 CDI (od roku 1998) je trochu hlučnejší, má však dostatok točivého momentu a nízku spotrebu.

SkryťVypnúť reklamu

Doterajšie výsledky štatistiky poruchovosti poukazujú na bezproblémovú prevádzku. Spoľahlivosť, bezpečnosť a neprehliadnuteľný dizajn sú hlavnými dôvodmi, pre ktoré sa Mercedes A teší značnej obľube nielen ako nové auto, ale s pribúdajúcimi exemplármi nenecháva ľahostajných ani záujemcov o ojazdený automobil.

Typické slabé miesta
upevnenie sedadiel, oneskorený účinok bŕzd pri vlhkosti a snehu
+
dostatok priestoru
prehľadná karoséria
variabilný vnútorný priestor
vysoká pasívna bezpečnosť
bezproblémová prevádzka
presné radenie
-
málo komfortné pruženie
dielenské spracovanie
nakláňanie v zákrutách
nepohodlné zadné sedadlá

Odporúčané druhy motorov
A 140 s výkonom 82 k. Dobré jazdné vlastnosti, trochu hlučný a menej kultivovaný. Relatívne vyššia spotreba 8,5 l/100 km.
A 160 s výkonom 102 k. Elastický, športové jazdné vlastnosti. Spotreba 8,8 l/100 km.
A 170 CDI s výkonom 90 k. Hlučný, silný, dobré jazdné vlastnosti. Nízka spotreba 6,4 l/100 km.
A 190 s výkonom 125 k. Trochu hlučný, temperamentný a elastický. Spotreba 9,1 l/100 km.

SkryťVypnúť reklamu

Autor: Martina Skurková

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 15 694
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 426
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 099
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 158
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 774
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 637
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 616
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 010
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Štefan Šturdzík: Hamas vs Izrael.
  2. Viktor Pamula: Pieseň IMT Smile je stále aktuálnejšia
  3. Milan Buno: Prečo odovzdávame moc zlým a skazeným ľuďom?! | 7 knižných tipov
  4. Aleksander Prętnicki: Cena úspechu - Bratislavský expres
  5. Vladimír Bojničan: Malé zamyslenie sa na “Veľkú noc”
  6. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  7. Juraj Ondruška: PRIPOMIEKY LETISKO VAJNORY DO 22.4.2025
  8. Eva Gallova: Slávny maliar Raffael Santi bol pochovaný dvakrát
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 38 481
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 721
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 388
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 819
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 341
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 090
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 476
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 508
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
reklama
SkryťZatvoriť reklamu