REDAKČNÝ TEST

Mercedes-Benz C 220 CDI Sport Coupé – čerstvý vánok

V boji o priazeň zákazníka vstúpil do ringu na jeseň minulého roka na autosalóne v Paríži druhý najmenší mercedes so športovým kupé s priliehavým názvom Sport Coupé. Na veľkom galapredstavení sa predstavil automobil, ktorého čerstvý vánok má oviať najmä t

váre mladých solventnejších zákazníkov. Šarm dostal nový automobil už predtým, ako ho uložili do kolísky.

Marketingoví stratégovia a dizajnéri štuttgartskej automobilky už pred prvými náčrtmi vdýchli novému kupé mnoho z elegancie vlajkovej lode automobilky, triedy S. Nechali sa inšpirovať novou triedou C. A aj keď je u C Sport Coupé všetko inak ako u najväčšieho mercedesu, dieťa sa na svojho rodiča veľmi podobá. Klinovitý tvar prednej časti karosérie plynulo naväzuje na čelné sklo.

Najmä pri pohľade z boku vynikne mierny klinovitý tvar karosérie, väčší rázvor, hliníkové ráfiky kolies so širšími nízkoprofilovými šestnásťpalcovými pneumatikami, kratšie previsy a masívnejšia zadná časť s integrovaným spojlerom. To všetko zdôrazňuje dynamiku tohto úplne nového automobilu. A to nielen z vonku, ale aj z vnútra.

Čierna perleť testovanému Sport Coupé pristane vari najviac zo všetkých farebných odtieňov. Interiéru zasa nový športový trojramenný volant, anatomicky tvarované sedadlá a prepracovaná prístrojová doska. O pohon tohto „kupátka“ sa staral vznetový preplňovaný motor s priamym vstrekovaním nafty 220 CDI, ktorého výkon 105 kW/143 k a maximálny krútiaci moment 315 Nm v rozmedzí otáčok 1900 až 2600 za minútu dáva zabudnúť na prežitý názor o pomalosti a lenivosti diesla alebo o jeho nevhodnosti pre športový automobil. V spojitosti so šesťstupňovou ručne radenou prevodovkou sa kupé má mimoriadne k svetu. V dynamike s akceleráciou z nuly na 100 km/h za 10,3 s, výbornou elasticitou a najvyššou rýchlosťou až 220 km/h si prívlastok športové vskutku zaslúži.

Na ceste pri pomalšej jazde sa správa dôstojne, pri rýchlej, najmä pri prechádzaní zákrut zachováva stoický pokoj. K pohodlnej bezpečnej jazde slúži viacero jazdných systémov. Tempomat je najviac využiteľný na diaľnici na udržanie stálej rýchlosti, Speedtronic na obmedzenie rýchlosti, napríklad pre jazdu so zimnými pneumatikami a tam, kde to okolnosti vyžadujú.

ABS spoľahlivo pomáha pri spomaľovaní v kritických situáciách, v najnebezpečnejších zasa systém BAS (Brace Assyst). Pre každý prípad je tu ešte systém ESP. Ak to vodič preženie napríklad v zákrute, jazdnú stabilitu a trakčnú schopnosť vo všetkých situáciách zvládne práve vďaka elektronickému stabilizačnému systému ESP. Aj vďaka nemu má aj menej skúsený vodič istotu, že náhle problémy so stabilitou na ceste dokáže zvládnuť.

Poslednou inštanciou, ktorá dohliada nad bezpečnosťou v automobile, sú airbagy - čelné, bočné i hlavové. Istote pri cúvaní napomáha zasa systém Parktronic, ktorý akusticky indikuje vzdialenosť auta od prekážky. Pre dobrú viditeľnosť za zníženej viditeľnosti dobre osvetľujú vozovku hlavné svetlomety, ktoré navyše môžu byť aktivované pre zábudlivých – pri nastavení Auto sa samočinne za zníženej viditeľnosti zapnú, pri opúšťaní auta zasa pozvoľna zhasínajú.

K bezpečnej jazde patrí aj jazdný komfort. Ten v Sport Coupé poskytuje už bohatá základná výbava. V prvom rade pohodlné sedadlá, pre vodiča a spolujazdca nastaviteľné vo všetkých smeroch, v niektorých elektricky. Ku komfortu patrí aj ich vyhrievanie. Samozrejmosťou je klimatizácia, elektrické otváranie okien, elektrické nastavovanie a vyhrievanie vonkajších zrkadiel, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, autorádio, palubný počítač a mnoho iných. Pohodlie je aj na zadných sedadlách, s dostatkom miesta nad hlavou aj pre vyššie osoby. Poteší aj príjemne nízka spotreba – náš priemer počas testu bol 7,2 l/100 km. Aj vďaka tomuto komfortu, jazdným a dynamickým vlastnostiam a pohodliu, ktoré Sport Coupé poskytuje, sme si naň ľahko zvykli, ale o to ťažšie sme sa s ním lúčili.

Technické údaje
Mercedes-Benz C 220 CDI Sport Coupé

Motor
Vpredu pozdĺžne uložený radový kvapalinou chladený preplňovaný vznetový štvorvalec s priamym vstrekovaním Common Rail. Ventilový rozvod DOHC, poháňaný reťazou. Štyri ventily v každom valci. Medzichladič stlačeného vzduchu. Hlava valcov z ľahkej zliatiny. Zdvihový objem 2148 cm3, vŕtanie a zdvih 88/88,3 mm. Kompresný pomer 18:1. Najväčší výkon 105 kW/143 k pri otáčkach 4200 min-1. Najvyšší krútiaci moment 315 Nm pri otáčkach 1800 až 2600 min-1. Päťkrát uložený kľukový hriadeľ. Tlakové obežné mazanie s plnoprietokovým čističom oleja. Uzavretá chladiaca sústava s elektrickým ventilátorom.

Prevodové ústrojenstvo
Pohon zadných kolies. Jednokotúčová suchá spojka. šesťstupňová prevodovka s priamym radením. Prevodové stupne - 5,01 – 2,83 – 1,79 - 1,26 – 1,0 - 0,83, R – 3,15. Stály prevod hnanej nápravy 2,87.

Podvozok
Konštrukcia s pomocným rámom. Predné i zadné kolesá nezávisle zavesené. Predné na trojramenných závesoch s tlmičovými vzperami McPherson, zadné viacprvkové odpružené vinutými pružinami a teleskopickými tlmičmi. Vpredu i vzadu priečny skrutný stabilizátor. Prevádzkové brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom brzdného účinku, vpredu i vzadu kotúčové. Parkovacia brzda ručná s pôsobením na zadné kolesá. Hrebeňové riadenie s posilňovačom. Pneumatiky 205/55 R 16.

Karoséria
Samonosná oceľová. Trojdverová štvormiestna typu kupé.

Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/šírka/výška 4345/1730/1400 mm, rázvor náprav 2715 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1495/1465 mm. Svetlá výška 150 mm. Pohotovostná hmotnosť 1465 kg. Objem batožinového priestoru 310/1100 dm³. Objem palivovej nádrže 62 l.

Jazdné výkony
Najvyššia rýchlosť 220 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 10,3 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116 8,8/4,7/6,2 l/100 km.

Cena
Základný model 1 293 468 Sk

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 9 532
  2. Ako sme jazdili v socializme 2 733
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 646
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 2 162
  5. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 2 048
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 530
  7. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 405
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 382
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 211
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 996

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Fotografka z Tour: Sagan má výraznú tvár, je fotogenický. Je to prosto chlap

Češka Markéta Navrátilová bola dlhé roky jedinou ženou, ktorá fotila Tour de France z motorky.

DOMOV

Obec, kde sa nestrácajú eurofondy, stavia wellness centrum

Za dva roky dali prácu 80 ľuďom.

AUTO

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič.

Neprehliadnite tiež

NA ČOM SME JAZDILI

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič, majiteľom však robil problémy.