SME

Mercedes-Benz C 220 CDI Sport Coupé – čerstvý vánok

V boji o priazeň zákazníka vstúpil do ringu na jeseň minulého roka na autosalóne v Paríži druhý najmenší mercedes so športovým kupé s priliehavým názvom Sport Coupé. Na veľkom galapredstavení sa predstavil automobil, ktorého čerstvý vánok má oviať najmä t

váre mladých solventnejších zákazníkov. Šarm dostal nový automobil už predtým, ako ho uložili do kolísky.

Marketingoví stratégovia a dizajnéri štuttgartskej automobilky už pred prvými náčrtmi vdýchli novému kupé mnoho z elegancie vlajkovej lode automobilky, triedy S. Nechali sa inšpirovať novou triedou C. A aj keď je u C Sport Coupé všetko inak ako u najväčšieho mercedesu, dieťa sa na svojho rodiča veľmi podobá. Klinovitý tvar prednej časti karosérie plynulo naväzuje na čelné sklo.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Najmä pri pohľade z boku vynikne mierny klinovitý tvar karosérie, väčší rázvor, hliníkové ráfiky kolies so širšími nízkoprofilovými šestnásťpalcovými pneumatikami, kratšie previsy a masívnejšia zadná časť s integrovaným spojlerom. To všetko zdôrazňuje dynamiku tohto úplne nového automobilu. A to nielen z vonku, ale aj z vnútra.

SkryťVypnúť reklamu

Čierna perleť testovanému Sport Coupé pristane vari najviac zo všetkých farebných odtieňov. Interiéru zasa nový športový trojramenný volant, anatomicky tvarované sedadlá a prepracovaná prístrojová doska. O pohon tohto „kupátka“ sa staral vznetový preplňovaný motor s priamym vstrekovaním nafty 220 CDI, ktorého výkon 105 kW/143 k a maximálny krútiaci moment 315 Nm v rozmedzí otáčok 1900 až 2600 za minútu dáva zabudnúť na prežitý názor o pomalosti a lenivosti diesla alebo o jeho nevhodnosti pre športový automobil. V spojitosti so šesťstupňovou ručne radenou prevodovkou sa kupé má mimoriadne k svetu. V dynamike s akceleráciou z nuly na 100 km/h za 10,3 s, výbornou elasticitou a najvyššou rýchlosťou až 220 km/h si prívlastok športové vskutku zaslúži.

SkryťVypnúť reklamu

Na ceste pri pomalšej jazde sa správa dôstojne, pri rýchlej, najmä pri prechádzaní zákrut zachováva stoický pokoj. K pohodlnej bezpečnej jazde slúži viacero jazdných systémov. Tempomat je najviac využiteľný na diaľnici na udržanie stálej rýchlosti, Speedtronic na obmedzenie rýchlosti, napríklad pre jazdu so zimnými pneumatikami a tam, kde to okolnosti vyžadujú.

ABS spoľahlivo pomáha pri spomaľovaní v kritických situáciách, v najnebezpečnejších zasa systém BAS (Brace Assyst). Pre každý prípad je tu ešte systém ESP. Ak to vodič preženie napríklad v zákrute, jazdnú stabilitu a trakčnú schopnosť vo všetkých situáciách zvládne práve vďaka elektronickému stabilizačnému systému ESP. Aj vďaka nemu má aj menej skúsený vodič istotu, že náhle problémy so stabilitou na ceste dokáže zvládnuť.

SkryťVypnúť reklamu

Poslednou inštanciou, ktorá dohliada nad bezpečnosťou v automobile, sú airbagy - čelné, bočné i hlavové. Istote pri cúvaní napomáha zasa systém Parktronic, ktorý akusticky indikuje vzdialenosť auta od prekážky. Pre dobrú viditeľnosť za zníženej viditeľnosti dobre osvetľujú vozovku hlavné svetlomety, ktoré navyše môžu byť aktivované pre zábudlivých – pri nastavení Auto sa samočinne za zníženej viditeľnosti zapnú, pri opúšťaní auta zasa pozvoľna zhasínajú.

K bezpečnej jazde patrí aj jazdný komfort. Ten v Sport Coupé poskytuje už bohatá základná výbava. V prvom rade pohodlné sedadlá, pre vodiča a spolujazdca nastaviteľné vo všetkých smeroch, v niektorých elektricky. Ku komfortu patrí aj ich vyhrievanie. Samozrejmosťou je klimatizácia, elektrické otváranie okien, elektrické nastavovanie a vyhrievanie vonkajších zrkadiel, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, autorádio, palubný počítač a mnoho iných. Pohodlie je aj na zadných sedadlách, s dostatkom miesta nad hlavou aj pre vyššie osoby. Poteší aj príjemne nízka spotreba – náš priemer počas testu bol 7,2 l/100 km. Aj vďaka tomuto komfortu, jazdným a dynamickým vlastnostiam a pohodliu, ktoré Sport Coupé poskytuje, sme si naň ľahko zvykli, ale o to ťažšie sme sa s ním lúčili.

Technické údaje
Mercedes-Benz C 220 CDI Sport Coupé

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Motor
Vpredu pozdĺžne uložený radový kvapalinou chladený preplňovaný vznetový štvorvalec s priamym vstrekovaním Common Rail. Ventilový rozvod DOHC, poháňaný reťazou. Štyri ventily v každom valci. Medzichladič stlačeného vzduchu. Hlava valcov z ľahkej zliatiny. Zdvihový objem 2148 cm3, vŕtanie a zdvih 88/88,3 mm. Kompresný pomer 18:1. Najväčší výkon 105 kW/143 k pri otáčkach 4200 min-1. Najvyšší krútiaci moment 315 Nm pri otáčkach 1800 až 2600 min-1. Päťkrát uložený kľukový hriadeľ. Tlakové obežné mazanie s plnoprietokovým čističom oleja. Uzavretá chladiaca sústava s elektrickým ventilátorom.

Prevodové ústrojenstvo
Pohon zadných kolies. Jednokotúčová suchá spojka. šesťstupňová prevodovka s priamym radením. Prevodové stupne - 5,01 – 2,83 – 1,79 - 1,26 – 1,0 - 0,83, R – 3,15. Stály prevod hnanej nápravy 2,87.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Podvozok
Konštrukcia s pomocným rámom. Predné i zadné kolesá nezávisle zavesené. Predné na trojramenných závesoch s tlmičovými vzperami McPherson, zadné viacprvkové odpružené vinutými pružinami a teleskopickými tlmičmi. Vpredu i vzadu priečny skrutný stabilizátor. Prevádzkové brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom brzdného účinku, vpredu i vzadu kotúčové. Parkovacia brzda ručná s pôsobením na zadné kolesá. Hrebeňové riadenie s posilňovačom. Pneumatiky 205/55 R 16.

Karoséria
Samonosná oceľová. Trojdverová štvormiestna typu kupé.

Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/šírka/výška 4345/1730/1400 mm, rázvor náprav 2715 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1495/1465 mm. Svetlá výška 150 mm. Pohotovostná hmotnosť 1465 kg. Objem batožinového priestoru 310/1100 dm³. Objem palivovej nádrže 62 l.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Jazdné výkony
Najvyššia rýchlosť 220 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 10,3 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116 8,8/4,7/6,2 l/100 km.

Cena
Základný model 1 293 468 Sk

Autor: gold

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 16 974
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 498
  3. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 5 354
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 576
  5. Plátené tašky a opakované použitie 3 873
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 3 326
  7. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 2 981
  8. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 2 737
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Karas: Mýtus o rovnakom štarte: O tých, čo bežia bosí za dôstojnosťou
  2. Jozef Huljak: Apple Intelligence v Číne: Prečo si Apple vybral Alibabu a ako geopolitika ovplyvňuje nasadenie AI v iPhonoch
  3. Martin Fronk: Dolná Strehová nie je len o termálnej vode. Tu sa zrodila Tragédia človeka!
  4. Viktor Pamula: Ako mestská televízia vláde pomáha
  5. Ondřej Havelka: Nahota a fascinující tradice. Kultura a náboženství u Čadského jezera
  6. Otilia Horrocks: Poplach v Smere SD spôsobil Europoslanec p.T. Zdechovský / plus 2 x video/
  7. František Kukura: Konformizmus: Ako si pomaly zradíš dušu a ešte sa pri tom usmievaš
  8. Radko Mačuha: Tak sme si vyštrngali deň pracovného nasadenia.
  1. Janka Bittó Cigániková: Šialený zákon na ochranu kňazov schválený. Od 1. júla ich musia pustiť všade - aj na gynekologické a detské oddelenia 78 239
  2. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 25 782
  3. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 12 187
  4. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 12 173
  5. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 11 051
  6. Martin Fronk: Zabudnuté kúpele ožili: Ako dobrovoľníci premenili ruinu na lesný raj 9 385
  7. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 5 940
  8. Elena Antalová: Pani riaditeľka STVR, to Vy? 5 816
  1. Radko Mačuha: Tak sme si vyštrngali deň pracovného nasadenia.
  2. Věra Tepličková: Viete, kto sú Machaláni?
  3. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  4. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  5. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  6. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb
  8. Marcel Rebro: Deň detí bez otcov a s ruskými dronmi nad hlavou
reklama
SkryťZatvoriť reklamu