REDAKČNÝ TEST

Mercedes-Benz C 220 CDI Sport Coupé – čerstvý vánok

V boji o priazeň zákazníka vstúpil do ringu na jeseň minulého roka na autosalóne v Paríži druhý najmenší mercedes so športovým kupé s priliehavým názvom Sport Coupé. Na veľkom galapredstavení sa predstavil automobil, ktorého čerstvý vánok má oviať najmä t

váre mladých solventnejších zákazníkov. Šarm dostal nový automobil už predtým, ako ho uložili do kolísky.

Marketingoví stratégovia a dizajnéri štuttgartskej automobilky už pred prvými náčrtmi vdýchli novému kupé mnoho z elegancie vlajkovej lode automobilky, triedy S. Nechali sa inšpirovať novou triedou C. A aj keď je u C Sport Coupé všetko inak ako u najväčšieho mercedesu, dieťa sa na svojho rodiča veľmi podobá. Klinovitý tvar prednej časti karosérie plynulo naväzuje na čelné sklo.

Najmä pri pohľade z boku vynikne mierny klinovitý tvar karosérie, väčší rázvor, hliníkové ráfiky kolies so širšími nízkoprofilovými šestnásťpalcovými pneumatikami, kratšie previsy a masívnejšia zadná časť s integrovaným spojlerom. To všetko zdôrazňuje dynamiku tohto úplne nového automobilu. A to nielen z vonku, ale aj z vnútra.

Čierna perleť testovanému Sport Coupé pristane vari najviac zo všetkých farebných odtieňov. Interiéru zasa nový športový trojramenný volant, anatomicky tvarované sedadlá a prepracovaná prístrojová doska. O pohon tohto „kupátka“ sa staral vznetový preplňovaný motor s priamym vstrekovaním nafty 220 CDI, ktorého výkon 105 kW/143 k a maximálny krútiaci moment 315 Nm v rozmedzí otáčok 1900 až 2600 za minútu dáva zabudnúť na prežitý názor o pomalosti a lenivosti diesla alebo o jeho nevhodnosti pre športový automobil. V spojitosti so šesťstupňovou ručne radenou prevodovkou sa kupé má mimoriadne k svetu. V dynamike s akceleráciou z nuly na 100 km/h za 10,3 s, výbornou elasticitou a najvyššou rýchlosťou až 220 km/h si prívlastok športové vskutku zaslúži.

Na ceste pri pomalšej jazde sa správa dôstojne, pri rýchlej, najmä pri prechádzaní zákrut zachováva stoický pokoj. K pohodlnej bezpečnej jazde slúži viacero jazdných systémov. Tempomat je najviac využiteľný na diaľnici na udržanie stálej rýchlosti, Speedtronic na obmedzenie rýchlosti, napríklad pre jazdu so zimnými pneumatikami a tam, kde to okolnosti vyžadujú.

ABS spoľahlivo pomáha pri spomaľovaní v kritických situáciách, v najnebezpečnejších zasa systém BAS (Brace Assyst). Pre každý prípad je tu ešte systém ESP. Ak to vodič preženie napríklad v zákrute, jazdnú stabilitu a trakčnú schopnosť vo všetkých situáciách zvládne práve vďaka elektronickému stabilizačnému systému ESP. Aj vďaka nemu má aj menej skúsený vodič istotu, že náhle problémy so stabilitou na ceste dokáže zvládnuť.

Poslednou inštanciou, ktorá dohliada nad bezpečnosťou v automobile, sú airbagy - čelné, bočné i hlavové. Istote pri cúvaní napomáha zasa systém Parktronic, ktorý akusticky indikuje vzdialenosť auta od prekážky. Pre dobrú viditeľnosť za zníženej viditeľnosti dobre osvetľujú vozovku hlavné svetlomety, ktoré navyše môžu byť aktivované pre zábudlivých – pri nastavení Auto sa samočinne za zníženej viditeľnosti zapnú, pri opúšťaní auta zasa pozvoľna zhasínajú.

K bezpečnej jazde patrí aj jazdný komfort. Ten v Sport Coupé poskytuje už bohatá základná výbava. V prvom rade pohodlné sedadlá, pre vodiča a spolujazdca nastaviteľné vo všetkých smeroch, v niektorých elektricky. Ku komfortu patrí aj ich vyhrievanie. Samozrejmosťou je klimatizácia, elektrické otváranie okien, elektrické nastavovanie a vyhrievanie vonkajších zrkadiel, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, autorádio, palubný počítač a mnoho iných. Pohodlie je aj na zadných sedadlách, s dostatkom miesta nad hlavou aj pre vyššie osoby. Poteší aj príjemne nízka spotreba – náš priemer počas testu bol 7,2 l/100 km. Aj vďaka tomuto komfortu, jazdným a dynamickým vlastnostiam a pohodliu, ktoré Sport Coupé poskytuje, sme si naň ľahko zvykli, ale o to ťažšie sme sa s ním lúčili.

Technické údaje
Mercedes-Benz C 220 CDI Sport Coupé

Motor
Vpredu pozdĺžne uložený radový kvapalinou chladený preplňovaný vznetový štvorvalec s priamym vstrekovaním Common Rail. Ventilový rozvod DOHC, poháňaný reťazou. Štyri ventily v každom valci. Medzichladič stlačeného vzduchu. Hlava valcov z ľahkej zliatiny. Zdvihový objem 2148 cm3, vŕtanie a zdvih 88/88,3 mm. Kompresný pomer 18:1. Najväčší výkon 105 kW/143 k pri otáčkach 4200 min-1. Najvyšší krútiaci moment 315 Nm pri otáčkach 1800 až 2600 min-1. Päťkrát uložený kľukový hriadeľ. Tlakové obežné mazanie s plnoprietokovým čističom oleja. Uzavretá chladiaca sústava s elektrickým ventilátorom.

Prevodové ústrojenstvo
Pohon zadných kolies. Jednokotúčová suchá spojka. šesťstupňová prevodovka s priamym radením. Prevodové stupne - 5,01 – 2,83 – 1,79 - 1,26 – 1,0 - 0,83, R – 3,15. Stály prevod hnanej nápravy 2,87.

Podvozok
Konštrukcia s pomocným rámom. Predné i zadné kolesá nezávisle zavesené. Predné na trojramenných závesoch s tlmičovými vzperami McPherson, zadné viacprvkové odpružené vinutými pružinami a teleskopickými tlmičmi. Vpredu i vzadu priečny skrutný stabilizátor. Prevádzkové brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom brzdného účinku, vpredu i vzadu kotúčové. Parkovacia brzda ručná s pôsobením na zadné kolesá. Hrebeňové riadenie s posilňovačom. Pneumatiky 205/55 R 16.

Karoséria
Samonosná oceľová. Trojdverová štvormiestna typu kupé.

Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/šírka/výška 4345/1730/1400 mm, rázvor náprav 2715 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1495/1465 mm. Svetlá výška 150 mm. Pohotovostná hmotnosť 1465 kg. Objem batožinového priestoru 310/1100 dm³. Objem palivovej nádrže 62 l.

Jazdné výkony
Najvyššia rýchlosť 220 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 10,3 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116 8,8/4,7/6,2 l/100 km.

Cena
Základný model 1 293 468 Sk

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  3. Rastie nám pokrivená generácia?
  4. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 14 874
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 10 580
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 5 084
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 3 088
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 2 058
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 521
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 286
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 208
  9. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 198
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky 651

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Sagan: Bol som zmierený s tým, že nevyhrám

Slovenský cyklista dokázal to, čo sa ešte nikdy nikomu nepodarilo.

ŠPORT

Sagan, Sagan a opäť Sagan. Chlapec bez nervov je tretí raz majstrom sveta

Pre mňa je to neuveriteľné, výnimočné, vravel slovenský cyklista.

KOMENTÁRE

Až teraz si Merkelová začína budovať svoj odkaz

Bude to ona, kto bude ovládať nemeckú aj európsku politiku.

Neprehliadnite tiež

Nová Kia Stonic osloví tínedžera aj dôchodcu (prvá jazda)

Do predaja sa na Slovensku dostane 14. októbra.

Malá XC40 so sebou prináša veľké zmeny

Volvo predstavilo svoje najmenšie SUV, prináša hneď niekoľko noviniek

Šéf marketingu BMW Ian Robertson: Ďalšiu Čínu už na Zemi nenájdeme

Pre Jozefa Kabaňa majú v BMW prichystané veľké výzvy.

Anketa o Svetové auto roka 2018 sa ponesie v znamení SUV

Posledný ročník vyhral Jaguar F-Pace, tento rok SUV tvoria viac než polovicu nominovaných.