SME
Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky
REDAKČNÝ TEST

Mercedes-Benz C 220 CDI Sport Coupé – čerstvý vánok

V boji o priazeň zákazníka vstúpil do ringu na jeseň minulého roka na autosalóne v Paríži druhý najmenší mercedes so športovým kupé s priliehavým názvom Sport Coupé. Na veľkom galapredstavení sa predstavil automobil, ktorého čerstvý vánok má oviať najmä t

váre mladých solventnejších zákazníkov. Šarm dostal nový automobil už predtým, ako ho uložili do kolísky.

Marketingoví stratégovia a dizajnéri štuttgartskej automobilky už pred prvými náčrtmi vdýchli novému kupé mnoho z elegancie vlajkovej lode automobilky, triedy S. Nechali sa inšpirovať novou triedou C. A aj keď je u C Sport Coupé všetko inak ako u najväčšieho mercedesu, dieťa sa na svojho rodiča veľmi podobá. Klinovitý tvar prednej časti karosérie plynulo naväzuje na čelné sklo.

Najmä pri pohľade z boku vynikne mierny klinovitý tvar karosérie, väčší rázvor, hliníkové ráfiky kolies so širšími nízkoprofilovými šestnásťpalcovými pneumatikami, kratšie previsy a masívnejšia zadná časť s integrovaným spojlerom. To všetko zdôrazňuje dynamiku tohto úplne nového automobilu. A to nielen z vonku, ale aj z vnútra.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Čierna perleť testovanému Sport Coupé pristane vari najviac zo všetkých farebných odtieňov. Interiéru zasa nový športový trojramenný volant, anatomicky tvarované sedadlá a prepracovaná prístrojová doska. O pohon tohto „kupátka“ sa staral vznetový preplňovaný motor s priamym vstrekovaním nafty 220 CDI, ktorého výkon 105 kW/143 k a maximálny krútiaci moment 315 Nm v rozmedzí otáčok 1900 až 2600 za minútu dáva zabudnúť na prežitý názor o pomalosti a lenivosti diesla alebo o jeho nevhodnosti pre športový automobil. V spojitosti so šesťstupňovou ručne radenou prevodovkou sa kupé má mimoriadne k svetu. V dynamike s akceleráciou z nuly na 100 km/h za 10,3 s, výbornou elasticitou a najvyššou rýchlosťou až 220 km/h si prívlastok športové vskutku zaslúži.

Skryť Vypnúť reklamu

Na ceste pri pomalšej jazde sa správa dôstojne, pri rýchlej, najmä pri prechádzaní zákrut zachováva stoický pokoj. K pohodlnej bezpečnej jazde slúži viacero jazdných systémov. Tempomat je najviac využiteľný na diaľnici na udržanie stálej rýchlosti, Speedtronic na obmedzenie rýchlosti, napríklad pre jazdu so zimnými pneumatikami a tam, kde to okolnosti vyžadujú.

ABS spoľahlivo pomáha pri spomaľovaní v kritických situáciách, v najnebezpečnejších zasa systém BAS (Brace Assyst). Pre každý prípad je tu ešte systém ESP. Ak to vodič preženie napríklad v zákrute, jazdnú stabilitu a trakčnú schopnosť vo všetkých situáciách zvládne práve vďaka elektronickému stabilizačnému systému ESP. Aj vďaka nemu má aj menej skúsený vodič istotu, že náhle problémy so stabilitou na ceste dokáže zvládnuť.

Skryť Vypnúť reklamu

Poslednou inštanciou, ktorá dohliada nad bezpečnosťou v automobile, sú airbagy - čelné, bočné i hlavové. Istote pri cúvaní napomáha zasa systém Parktronic, ktorý akusticky indikuje vzdialenosť auta od prekážky. Pre dobrú viditeľnosť za zníženej viditeľnosti dobre osvetľujú vozovku hlavné svetlomety, ktoré navyše môžu byť aktivované pre zábudlivých – pri nastavení Auto sa samočinne za zníženej viditeľnosti zapnú, pri opúšťaní auta zasa pozvoľna zhasínajú.

K bezpečnej jazde patrí aj jazdný komfort. Ten v Sport Coupé poskytuje už bohatá základná výbava. V prvom rade pohodlné sedadlá, pre vodiča a spolujazdca nastaviteľné vo všetkých smeroch, v niektorých elektricky. Ku komfortu patrí aj ich vyhrievanie. Samozrejmosťou je klimatizácia, elektrické otváranie okien, elektrické nastavovanie a vyhrievanie vonkajších zrkadiel, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, autorádio, palubný počítač a mnoho iných. Pohodlie je aj na zadných sedadlách, s dostatkom miesta nad hlavou aj pre vyššie osoby. Poteší aj príjemne nízka spotreba – náš priemer počas testu bol 7,2 l/100 km. Aj vďaka tomuto komfortu, jazdným a dynamickým vlastnostiam a pohodliu, ktoré Sport Coupé poskytuje, sme si naň ľahko zvykli, ale o to ťažšie sme sa s ním lúčili.

Technické údaje
Mercedes-Benz C 220 CDI Sport Coupé

Skryť Vypnúť reklamu

Motor
Vpredu pozdĺžne uložený radový kvapalinou chladený preplňovaný vznetový štvorvalec s priamym vstrekovaním Common Rail. Ventilový rozvod DOHC, poháňaný reťazou. Štyri ventily v každom valci. Medzichladič stlačeného vzduchu. Hlava valcov z ľahkej zliatiny. Zdvihový objem 2148 cm3, vŕtanie a zdvih 88/88,3 mm. Kompresný pomer 18:1. Najväčší výkon 105 kW/143 k pri otáčkach 4200 min-1. Najvyšší krútiaci moment 315 Nm pri otáčkach 1800 až 2600 min-1. Päťkrát uložený kľukový hriadeľ. Tlakové obežné mazanie s plnoprietokovým čističom oleja. Uzavretá chladiaca sústava s elektrickým ventilátorom.

Prevodové ústrojenstvo
Pohon zadných kolies. Jednokotúčová suchá spojka. šesťstupňová prevodovka s priamym radením. Prevodové stupne - 5,01 – 2,83 – 1,79 - 1,26 – 1,0 - 0,83, R – 3,15. Stály prevod hnanej nápravy 2,87.

Skryť Vypnúť reklamu

Podvozok
Konštrukcia s pomocným rámom. Predné i zadné kolesá nezávisle zavesené. Predné na trojramenných závesoch s tlmičovými vzperami McPherson, zadné viacprvkové odpružené vinutými pružinami a teleskopickými tlmičmi. Vpredu i vzadu priečny skrutný stabilizátor. Prevádzkové brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom brzdného účinku, vpredu i vzadu kotúčové. Parkovacia brzda ručná s pôsobením na zadné kolesá. Hrebeňové riadenie s posilňovačom. Pneumatiky 205/55 R 16.

Karoséria
Samonosná oceľová. Trojdverová štvormiestna typu kupé.

Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/šírka/výška 4345/1730/1400 mm, rázvor náprav 2715 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1495/1465 mm. Svetlá výška 150 mm. Pohotovostná hmotnosť 1465 kg. Objem batožinového priestoru 310/1100 dm³. Objem palivovej nádrže 62 l.

Skryť Vypnúť reklamu

Jazdné výkony
Najvyššia rýchlosť 220 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 10,3 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116 8,8/4,7/6,2 l/100 km.

Cena
Základný model 1 293 468 Sk

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  2. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  3. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  4. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  5. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  6. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  7. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  8. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  9. Pomáhajte čítaním
  10. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  1. Neodkladajte pre koronavírus vyšetrenie svojich očí
  2. BILLA podáva v kritickom období pomocnú ruku ľuďom z kultúry
  3. Vynovená predajňa v Smrdákoch
  4. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  5. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  6. Pandémia spomaľuje inovácie. Spoločnosti šetria
  7. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  8. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  9. Pomáhajte čítaním
  10. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 31 785
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 23 168
  3. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 18 649
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 955
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 13 606
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 749
  7. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 984
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 852
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 707
  10. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 9 038
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Minister obrany Jaroslav Naď.
Autorská strana Petra Šabatu

Babiš už neriadi štát ako firmu, dúfa v zázrak

Kto prešľapuje tragickú koronavírusovú českú cestu? Ľudia typu Fica a Kaliňáka.

Jaroslav Faltýnek a Andrej Babiš.
Boris Kollár.

Koronavírus na Slovensku: Naď zverejnil podrobnosti plošného testovania (minúta po minúte)

Na Slovensku za pondelok pribudlo 901 prípadov nákazy novým koronavírusom pri 5 899 testoch. Pribudlo 11 úmrtí na pľúcnu formu COVID-19, celkový počet obetí je 176. Aktívnych prípadov nákazy je aktuálne 34 872.

Celoplošné testovanie na Covid-19 na Slovensku.

Neprehliadnite tiež

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.

Ktoré autá si Slováci kupujú najčastejšie?

V kurze ostávajú hlavne hatchbacky.

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.