SME
Sobota, 29. január, 2022 | Meniny má Gašpar

Nissan Pathfinder – Tam bude nová cesta !

Máloktorý konkurent vyzerá tak presvedčivo ako Nissan Pathfinder. V podstate ide o zvláštny druh SUV so schopnosťami a vzhľadom terénneho automobilu ale aj typickými prvkami SUV. Obe nápravy majú nezávislé zavesenie kolies a interiér má sedem miest.

Máloktorý konkurent vyzerá tak presvedčivo ako Nissan Pathfinder. V podstate ide o zvláštny druh SUV so schopnosťami a vzhľadom terénneho automobilu ale aj typickými prvkami SUV. Obe nápravy majú nezávislé zavesenie kolies a interiér má sedem miest.




Sedmička dnes letí
Sedem miest na sedenie je dnes viac otázkou módy, než skutočnej potreby. Pathfinder ponúka v treťom rade sedadiel viac miesta ako Jeep Commander a rovnako výkonnú ventiláciu. Dokonca testované najdrahšie prevedenie LE má dvojzónové ovládanie kúrenia a klimatizácie aj v druhom rade sedadiel. Dostatok vzduchu v kabíne nedokáže anulovať nízke operadlá vzadu a predsa obmedzené miesto na kolená v treťom rade. Na druhej strane, keď príde návšteva alebo štvrtý prírastok do rodiny, prídavné sedadlá budú mať cenu zlata. Ku koženému poťahu interiéru by sa hodilo výraznejšie bočné vedenie sedadiel. Interiér je prísne funkčný so štandardnou ergonómiou, zaujímavo riešenými odkladacími priestormi a bohatou výbavou, teda aspoň vo verzii LE. Pri nastupovaní môže kolenu vodiča prekážať stĺpik riadenia. Palubný multimediálny priestor s navigáciou, zabudovaným systémom bluetooth a autorádiom plne zodpovedá najvyššiemu štandardu. Navonok surový skoro terénny automobil dokáže vo vnútri rozmaznávať. Svedčilo by mu lepšie odhlučnenie interiéru, hlavne od motora resp. prevodovky.

Naftový záchranca
Po skúsenostiach s modelom Nissan Navara vieme, čoho je schopný naftový štvorvalec objemu 2,5 litra s výkonom 171 k. Aby sa rovnako presvedčivo správal v Pathfinderi, potreboval by manuálnu prevodovku a nie starší päťstupňový automat. Napriek použitej prevodovke dosahuje dvojtonový Nissan zaujímavú dynamiku. Motor ťahá bez reptania a hrdinsky znáša požiadavky na spotrebu. Údaje výrobcu o spotrebe sme prekročili iba minimálne. Agregát s priamym vstrekovaním paliva dostáva za odvedenú prácu uznanie. Navyše, ako sa dnes patrí, výfukové plyny prechádzajú cez filter pevných častíc.

Za siedmimi horami
Pohon všetkých kolies ALL MODE 4X4 veľmi dobre ladí s podvozkom a nezávislým zavesením kolies. Na svete existuje ďalší dôkaz ako môže podvozok vhodný na cesty dobyť aj terén. Klasické uzávierky nahradilo ESP a v prípade verzie LE aj svorný zadný diferenciál. Komu sa to zdá málo, musí si prirátať asistenčný systém pre zjazd zo strmého kopca a redukciu. Na prepínanie medzi pohonom zadnej nápravy, automatickým režimom 4x4 , pevnou štvorkolkou a redukciou slúži otočný ovládač. Kým Nissan nesadne na brucho alebo vodič neurobí iný omyl, dostane sa takmer všade. Na rozdiel od SUV si Pathfinder sám vyberie, kadiaľ pôjde, a nemusí to byť iba po ceste. Na snehu možno očakávať vyrovnané jazdné vlastnosti, pretože ALL MODE 4X4 pracuje vyrovnane a predvídavo.


Epilóg
Tradičný výrobca terénnych automobilov sa rozhodol vstúpiť do segmentu SUV svojským štýlom. V duchu moderného trendu postavil auto pre sedem cestujúcich, pohodlné na ceste a dravé v teréne. Pri kúpe odporúčame jednoznačne manuálnu prevodovku.


Naše hodnotenie

vzhľad stopercentný
interiér plytké a nízke sedadlá , dobrý výhľad von
motor úsporný, dravý ale hlučný
jazdné vlastnosti presvedčivé na ceste
technika podvozok nepozná prekážky, nevhodný automat
výbava drahé auto, veľkolepá výbava
úžitok veľký kufor alebo sedem miest
celkový dojem nezlomný v teréne a prijateľný na ceste


Cena modelu od 1 199 000 Sk
Cena testovanej verzie 1 674 000 Sk
Motor štvorvalec diesel 2,5 TD
Výkon motora 126/171 kW/k
Zrýchlenie 0-100 km/h 11,8 s
Objem batožinového priestoru 190 / 515 / 2091 l
Spotreba podľa výrobcu 10,5 l/100 km
Spotreba v teste 11,2 l/100 km
Bezpečnosť 6 x airbag, ABS, ESP

 
Dizajn súčasnej generácie terénnych vozidiel Nissan chytí za srdce. Pathfinder v najvyššej výbave LE má špeciálne bi-xenónové svetlomety umiestnené v klasickej parabole.

Pathfinder si dokáže zahrať celkom zábavný duel s vodičom pri hľadaní terénu, ktorý neprekoná. V meste a na úzkych cestách je však nemotorný a na miesto automatickej jednoznačne odporúčame manuálnu prevodovku.


 Jazdu v ťažkom teréne môže skomplikovať jedine dlhý zadný previs. Predný nájazdový uhol je v poriadku. Bežným SUV sa ani nesníva o takom teréne , aký Pathfinder hravo prekoná a pritom na ceste nezostane v hanbe.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zánik platobných kariet. Ako budú vyzerať platby budúcnosti?
  2. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny
  3. Investovať do akcií a ETF v malom sa teraz dá výhodnejšie
  4. TOP zamestnávateľ, pre ktorého sa oplatí pracovať
  5. Predplaťte si SME.sk vo vašej firme
  6. 20-minútové mestá: Mestá, v ktorých chcete žiť
  7. Rezerváciou first moment dovolenky viete ušetriť aj 40 % z ceny
  8. Európsky unikát. Kvalitné CBD funguje aj napriek neprajníkom
  9. Anketa: Slováci, ako sme na tom so závislosťami?
  10. Mecom ide na zelenú
  1. Na Oddelení klinickej biochémie vykonali cez 900-tisíc vyšetrení
  2. Ak sa chcete zotaviť po Covide, zamerajte sa na podporu zdravia
  3. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny
  4. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  5. Investovať do akcií a ETF v malom sa teraz dá výhodnejšie
  6. Vianočné dovolenky sa vrátili na čísla pred pandémiou
  7. Brusnica – lahodná i účinná zároveň
  8. TOP zamestnávateľ, pre ktorého sa oplatí pracovať
  9. Predplaťte si SME.sk vo vašej firme
  10. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  1. Zánik platobných kariet. Ako budú vyzerať platby budúcnosti? 12 433
  2. 20-minútové mestá: Mestá, v ktorých chcete žiť 3 968
  3. Slovensko uvažuje! Video so ŠOKOM má už vyše 900-tisíc videní 3 628
  4. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny 3 585
  5. Investovať do akcií a ETF v malom sa teraz dá výhodnejšie 3 423
  6. Rezerváciou first moment dovolenky viete ušetriť aj 40 % z ceny 3 376
  7. Európsky unikát. Kvalitné CBD funguje aj napriek neprajníkom 3 208
  8. TOP zamestnávateľ, pre ktorého sa oplatí pracovať 3 049
  9. Anketa: Slováci, ako sme na tom so závislosťami? 2 163
  10. Akcie, fondy, kryptomeny. Do čoho treba tento rok investovať 1 898
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Andrej Lúčny

Za 1 800 eur sa Ethosu podarilo vylepiť bilbordy aj zaplatiť online kampaň.


27. jan
Na snímke zo 16. novembra 2021 si britský minister obrany Ben Wallace (vpravo) podáva ruku s ukrajinským prezidentom Volodymyrom Zelenským.

Legenda o rozpínavosti NATO len prikrýva úmysly Ruska. Nedajme sa zmiasť.


Ben Wallace 11 h
Radoslaw Sikorski

Rozhovor s Radoslawom Sikorským.


11 h

Neprehliadnite tiež

Dacia Jogger

Prvé autá prídu na Slovensko koncom marca.


15 h
Prvá skica nového Mitsubishi ASX. Premiéru bude mať na jar 2023.

Premiéru bude mať na jar 2023.


27. jan
Hyundai Tucson

Uspel ten, kto si spravil včas zásoby.


27. jan
BMW M760 s motorom V12.

Motory V12 sa ponúkali od roku 1987.


25. jan

Blogy SME

  1. Anton Kovalčík: Niektorí ľudia sú hetero, iní homo. Zvyknite si.
  2. Elena Antalová: Keď vyšla Cigaretka na dva ťahy a narodil sa Robo Džunko
  3. Jozef Sitko: Moje novinárske príbehy a príhody (3.)
  4. Ján Kinik: O čo Vám ide v tej RTVS?
  5. Štefan Vidlár: Čo sa nám dnes prihodilo
  6. Iveta Bakitová: Peru - pupok sveta Cusco a Machu Picchu
  7. Katarína Harvanová: ...a vaša ulica sa ako volá ?
  8. Štefan Bukovan: Obranný priemysel a ozbrojené sily vo svete (2022-02) –11.1. – 20.1.2022
  1. Simona Kyselicová: Ako sa testuje na Covid v Nórsku. P.S.: Som pozitívna 14 397
  2. Pavel Macko: Vodka a cigary? 7 169
  3. Tereza Krajčová: Anglický denník: Epilóg – Zbohom, Anglicko 6 015
  4. Martin Ondráš: Keď sa podvod a klamstvo tvári ako etalón morálky 5 835
  5. Monika Nagyova: Vzťahové okienko. Páry, ktoré sa medzi sebou nerozprávajú. 5 664
  6. Lórant Kulík: URBEX: Keď prejdete v Košiciach na ulici kpt.Nálepku cez (ne)utajenú pasáž, zapne sa časostroj 4 430
  7. Matúš Lazúr: Kam nám uletia ceny nehnuteľností 4 336
  8. Martin Sústrik: Lesk a bieda vedy 4 249
  1. Jiří Ščobák: Proč má akvarista začátečník dlouho čekat, než vloží do akvária ryby? (v rostlinných akváriích se substrátem)
  2. Jiří Ščobák: Analytici odpovídají: Kolik mám investovat do krypta? Které mi doporučují? Budou kryptoměny v roce 2022 prosperovat?
  3. Milota Sidorová: Toto mesto v Taliansku založilo Kanceláriu pre čas. Čaká to aj Bratislavu?
  4. Jiří Ščobák: Připravované důchodové reformy na Slovensku: V 3. pilíři se neudělá mnoho, 2. vypadá optimističtěji
  5. Pavol Koprda: Milan Mazurek straší vedľajšími účinkami vakcín. Čo naozaj hovoria dáta?
  6. Jiří Ščobák: Jsou poplatky v slovenských bankách vysoké? Dá se jim vyhnout? Které jsou skryté?
  7. Lucia Šicková: S týmito 4 krokmi sme zaviedli kultúru feedbacku v našej firme
  8. Jiří Ščobák: Novak Djoković pravděpodobně pozitivní test neměl. Oslava poštovní známky a akce s dětmi to dokazují
Skryť Zatvoriť reklamu