Nissan Pathfinder – Tam bude nová cesta !

Máloktorý konkurent vyzerá tak presvedčivo ako Nissan Pathfinder. V podstate ide o zvláštny druh SUV so schopnosťami a vzhľadom terénneho automobilu ale aj typickými prvkami SUV. Obe nápravy majú nezávislé zavesenie kolies a interiér má sedem miest.

Máloktorý konkurent vyzerá tak presvedčivo ako Nissan Pathfinder. V podstate ide o zvláštny druh SUV so schopnosťami a vzhľadom terénneho automobilu ale aj typickými prvkami SUV. Obe nápravy majú nezávislé zavesenie kolies a interiér má sedem miest.




Sedmička dnes letí
Sedem miest na sedenie je dnes viac otázkou módy, než skutočnej potreby. Pathfinder ponúka v treťom rade sedadiel viac miesta ako Jeep Commander a rovnako výkonnú ventiláciu. Dokonca testované najdrahšie prevedenie LE má dvojzónové ovládanie kúrenia a klimatizácie aj v druhom rade sedadiel. Dostatok vzduchu v kabíne nedokáže anulovať nízke operadlá vzadu a predsa obmedzené miesto na kolená v treťom rade. Na druhej strane, keď príde návšteva alebo štvrtý prírastok do rodiny, prídavné sedadlá budú mať cenu zlata. Ku koženému poťahu interiéru by sa hodilo výraznejšie bočné vedenie sedadiel. Interiér je prísne funkčný so štandardnou ergonómiou, zaujímavo riešenými odkladacími priestormi a bohatou výbavou, teda aspoň vo verzii LE. Pri nastupovaní môže kolenu vodiča prekážať stĺpik riadenia. Palubný multimediálny priestor s navigáciou, zabudovaným systémom bluetooth a autorádiom plne zodpovedá najvyššiemu štandardu. Navonok surový skoro terénny automobil dokáže vo vnútri rozmaznávať. Svedčilo by mu lepšie odhlučnenie interiéru, hlavne od motora resp. prevodovky.

Naftový záchranca
Po skúsenostiach s modelom Nissan Navara vieme, čoho je schopný naftový štvorvalec objemu 2,5 litra s výkonom 171 k. Aby sa rovnako presvedčivo správal v Pathfinderi, potreboval by manuálnu prevodovku a nie starší päťstupňový automat. Napriek použitej prevodovke dosahuje dvojtonový Nissan zaujímavú dynamiku. Motor ťahá bez reptania a hrdinsky znáša požiadavky na spotrebu. Údaje výrobcu o spotrebe sme prekročili iba minimálne. Agregát s priamym vstrekovaním paliva dostáva za odvedenú prácu uznanie. Navyše, ako sa dnes patrí, výfukové plyny prechádzajú cez filter pevných častíc.

Za siedmimi horami
Pohon všetkých kolies ALL MODE 4X4 veľmi dobre ladí s podvozkom a nezávislým zavesením kolies. Na svete existuje ďalší dôkaz ako môže podvozok vhodný na cesty dobyť aj terén. Klasické uzávierky nahradilo ESP a v prípade verzie LE aj svorný zadný diferenciál. Komu sa to zdá málo, musí si prirátať asistenčný systém pre zjazd zo strmého kopca a redukciu. Na prepínanie medzi pohonom zadnej nápravy, automatickým režimom 4x4 , pevnou štvorkolkou a redukciou slúži otočný ovládač. Kým Nissan nesadne na brucho alebo vodič neurobí iný omyl, dostane sa takmer všade. Na rozdiel od SUV si Pathfinder sám vyberie, kadiaľ pôjde, a nemusí to byť iba po ceste. Na snehu možno očakávať vyrovnané jazdné vlastnosti, pretože ALL MODE 4X4 pracuje vyrovnane a predvídavo.


Epilóg
Tradičný výrobca terénnych automobilov sa rozhodol vstúpiť do segmentu SUV svojským štýlom. V duchu moderného trendu postavil auto pre sedem cestujúcich, pohodlné na ceste a dravé v teréne. Pri kúpe odporúčame jednoznačne manuálnu prevodovku.


Naše hodnotenie

vzhľad stopercentný
interiér plytké a nízke sedadlá , dobrý výhľad von
motor úsporný, dravý ale hlučný
jazdné vlastnosti presvedčivé na ceste
technika podvozok nepozná prekážky, nevhodný automat
výbava drahé auto, veľkolepá výbava
úžitok veľký kufor alebo sedem miest
celkový dojem nezlomný v teréne a prijateľný na ceste


Cena modelu od 1 199 000 Sk
Cena testovanej verzie 1 674 000 Sk
Motor štvorvalec diesel 2,5 TD
Výkon motora 126/171 kW/k
Zrýchlenie 0-100 km/h 11,8 s
Objem batožinového priestoru 190 / 515 / 2091 l
Spotreba podľa výrobcu 10,5 l/100 km
Spotreba v teste 11,2 l/100 km
Bezpečnosť 6 x airbag, ABS, ESP

 
Dizajn súčasnej generácie terénnych vozidiel Nissan chytí za srdce. Pathfinder v najvyššej výbave LE má špeciálne bi-xenónové svetlomety umiestnené v klasickej parabole.

Pathfinder si dokáže zahrať celkom zábavný duel s vodičom pri hľadaní terénu, ktorý neprekoná. V meste a na úzkych cestách je však nemotorný a na miesto automatickej jednoznačne odporúčame manuálnu prevodovku.


 Jazdu v ťažkom teréne môže skomplikovať jedine dlhý zadný previs. Predný nájazdový uhol je v poriadku. Bežným SUV sa ani nesníva o takom teréne , aký Pathfinder hravo prekoná a pritom na ceste nezostane v hanbe.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  3. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  7. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  8. Kam do tepla v januári?
  9. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 17 315
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 8 639
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 573
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 258
  5. Kam do tepla v januári? 1 876
  6. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 1 829
  7. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 1 715
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 629
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 480
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 922

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Štefunko: Nešiel by som do toho, keby som mal byť bezvýznamný hráč

Predseda novej strany Progresívne Slovensko si trúfa vo voľbách na 15 percent. Kandidátov chce nasadiť už do tohtoročných komunáliek.

KOMENTÁRE

Štefunkov test politických zákonitostí

Vyzerá to, ako keby cielene trolovali voličov nezaujímavými témami.

KOMENTÁRE

Babiš rovná sa ANO, ANO rovná sa Babiš

Kdesi na konci tunela sa predsa len čosi črtá.

Neprehliadnite tiež

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.

Peugeot čaká elektrifikácia aj návrat do USA

Do roku 2025 bude mať každý model elektrickú verziu.

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.

Kia Forte prezrádza dizajn nového Cee’du

Európska verzia kompaktnej Kie sa predstaví na jar v Ženeve.