Máloktorý konkurent vyzerá tak presvedčivo ako Nissan Pathfinder. V podstate ide o zvláštny druh SUV so schopnosťami a vzhľadom terénneho automobilu ale aj typickými prvkami SUV. Obe nápravy majú nezávislé zavesenie kolies a interiér má sedem miest.
Sedmička dnes letíSedem miest na sedenie je dnes viac otázkou módy, než skutočnej potreby. Pathfinder ponúka v treťom rade sedadiel viac miesta ako Jeep Commander a rovnako výkonnú ventiláciu. Dokonca testované najdrahšie prevedenie LE má dvojzónové ovládanie kúrenia a klimatizácie aj v druhom rade sedadiel. Dostatok vzduchu v kabíne nedokáže anulovať nízke operadlá vzadu a predsa obmedzené miesto na kolená v treťom rade. Na druhej strane, keď príde návšteva alebo štvrtý prírastok do rodiny, prídavné sedadlá budú mať cenu zlata. Ku koženému poťahu interiéru by sa hodilo výraznejšie bočné vedenie sedadiel. Interiér je prísne funkčný so štandardnou ergonómiou, zaujímavo riešenými odkladacími priestormi a bohatou výbavou, teda aspoň vo verzii LE. Pri nastupovaní môže kolenu vodiča prekážať stĺpik riadenia. Palubný multimediálny priestor s navigáciou, zabudovaným systémom bluetooth a autorádiom plne zodpovedá najvyššiemu štandardu. Navonok surový skoro terénny automobil dokáže vo vnútri rozmaznávať. Svedčilo by mu lepšie odhlučnenie interiéru, hlavne od motora resp. prevodovky.
Naftový záchrancaPo skúsenostiach s modelom Nissan Navara vieme, čoho je schopný naftový štvorvalec objemu 2,5 litra s výkonom 171 k. Aby sa rovnako presvedčivo správal v Pathfinderi, potreboval by manuálnu prevodovku a nie starší päťstupňový automat. Napriek použitej prevodovke dosahuje dvojtonový Nissan zaujímavú dynamiku. Motor ťahá bez reptania a hrdinsky znáša požiadavky na spotrebu. Údaje výrobcu o spotrebe sme prekročili iba minimálne. Agregát s priamym vstrekovaním paliva dostáva za odvedenú prácu uznanie. Navyše, ako sa dnes patrí, výfukové plyny prechádzajú cez filter pevných častíc.
Za siedmimi horami Pohon všetkých kolies ALL MODE 4X4 veľmi dobre ladí s podvozkom a nezávislým zavesením kolies. Na svete existuje ďalší dôkaz ako môže podvozok vhodný na cesty dobyť aj terén. Klasické uzávierky nahradilo ESP a v prípade verzie LE aj svorný zadný diferenciál. Komu sa to zdá málo, musí si prirátať asistenčný systém pre zjazd zo strmého kopca a redukciu. Na prepínanie medzi pohonom zadnej nápravy, automatickým režimom 4x4 , pevnou štvorkolkou a redukciou slúži otočný ovládač. Kým Nissan nesadne na brucho alebo vodič neurobí iný omyl, dostane sa takmer všade. Na rozdiel od SUV si Pathfinder sám vyberie, kadiaľ pôjde, a nemusí to byť iba po ceste. Na snehu možno očakávať vyrovnané jazdné vlastnosti, pretože ALL MODE 4X4 pracuje vyrovnane a predvídavo.
Epilóg
Tradičný výrobca terénnych automobilov sa rozhodol vstúpiť do segmentu SUV svojským štýlom. V duchu moderného trendu postavil auto pre sedem cestujúcich, pohodlné na ceste a dravé v teréne. Pri kúpe odporúčame jednoznačne manuálnu prevodovku.
Naše hodnotenie
vzhľad | stopercentný |
interiér | plytké a nízke sedadlá , dobrý výhľad von |
motor | úsporný, dravý ale hlučný |
jazdné vlastnosti | presvedčivé na ceste |
technika | podvozok nepozná prekážky, nevhodný automat |
výbava | drahé auto, veľkolepá výbava |
úžitok | veľký kufor alebo sedem miest |
celkový dojem | nezlomný v teréne a prijateľný na ceste |
Cena modelu od | 1 199 000 Sk |
Cena testovanej verzie | 1 674 000 Sk |
Motor | štvorvalec diesel 2,5 TD |
Výkon motora | 126/171 kW/k |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 11,8 s |
Objem batožinového priestoru | 190 / 515 / 2091 l |
Spotreba podľa výrobcu | 10,5 l/100 km |
Spotreba v teste | 11,2 l/100 km |
Bezpečnosť | 6 x airbag, ABS, ESP |
Pathfinder si dokáže zahrať celkom zábavný duel s vodičom pri hľadaní terénu, ktorý neprekoná. V meste a na úzkych cestách je však nemotorný a na miesto automatickej jednoznačne odporúčame manuálnu prevodovku.
Jazdu v ťažkom teréne môže skomplikovať jedine dlhý zadný previs. Predný nájazdový uhol je v poriadku. Bežným SUV sa ani nesníva o takom teréne , aký Pathfinder hravo prekoná a pritom na ceste nezostane v hanbe.