SME
Streda, 22. marec, 2023 | Meniny má Beňadik
reklama

Nissan Pathfinder – Tam bude nová cesta !

Máloktorý konkurent vyzerá tak presvedčivo ako Nissan Pathfinder. V podstate ide o zvláštny druh SUV so schopnosťami a vzhľadom terénneho automobilu ale aj typickými prvkami SUV. Obe nápravy majú nezávislé zavesenie kolies a interiér má sedem miest.

Máloktorý konkurent vyzerá tak presvedčivo ako Nissan Pathfinder. V podstate ide o zvláštny druh SUV so schopnosťami a vzhľadom terénneho automobilu ale aj typickými prvkami SUV. Obe nápravy majú nezávislé zavesenie kolies a interiér má sedem miest.




Sedmička dnes letí
Sedem miest na sedenie je dnes viac otázkou módy, než skutočnej potreby. Pathfinder ponúka v treťom rade sedadiel viac miesta ako Jeep Commander a rovnako výkonnú ventiláciu. Dokonca testované najdrahšie prevedenie LE má dvojzónové ovládanie kúrenia a klimatizácie aj v druhom rade sedadiel. Dostatok vzduchu v kabíne nedokáže anulovať nízke operadlá vzadu a predsa obmedzené miesto na kolená v treťom rade. Na druhej strane, keď príde návšteva alebo štvrtý prírastok do rodiny, prídavné sedadlá budú mať cenu zlata. Ku koženému poťahu interiéru by sa hodilo výraznejšie bočné vedenie sedadiel. Interiér je prísne funkčný so štandardnou ergonómiou, zaujímavo riešenými odkladacími priestormi a bohatou výbavou, teda aspoň vo verzii LE. Pri nastupovaní môže kolenu vodiča prekážať stĺpik riadenia. Palubný multimediálny priestor s navigáciou, zabudovaným systémom bluetooth a autorádiom plne zodpovedá najvyššiemu štandardu. Navonok surový skoro terénny automobil dokáže vo vnútri rozmaznávať. Svedčilo by mu lepšie odhlučnenie interiéru, hlavne od motora resp. prevodovky.

Naftový záchranca
Po skúsenostiach s modelom Nissan Navara vieme, čoho je schopný naftový štvorvalec objemu 2,5 litra s výkonom 171 k. Aby sa rovnako presvedčivo správal v Pathfinderi, potreboval by manuálnu prevodovku a nie starší päťstupňový automat. Napriek použitej prevodovke dosahuje dvojtonový Nissan zaujímavú dynamiku. Motor ťahá bez reptania a hrdinsky znáša požiadavky na spotrebu. Údaje výrobcu o spotrebe sme prekročili iba minimálne. Agregát s priamym vstrekovaním paliva dostáva za odvedenú prácu uznanie. Navyše, ako sa dnes patrí, výfukové plyny prechádzajú cez filter pevných častíc.

Za siedmimi horami
Pohon všetkých kolies ALL MODE 4X4 veľmi dobre ladí s podvozkom a nezávislým zavesením kolies. Na svete existuje ďalší dôkaz ako môže podvozok vhodný na cesty dobyť aj terén. Klasické uzávierky nahradilo ESP a v prípade verzie LE aj svorný zadný diferenciál. Komu sa to zdá málo, musí si prirátať asistenčný systém pre zjazd zo strmého kopca a redukciu. Na prepínanie medzi pohonom zadnej nápravy, automatickým režimom 4x4 , pevnou štvorkolkou a redukciou slúži otočný ovládač. Kým Nissan nesadne na brucho alebo vodič neurobí iný omyl, dostane sa takmer všade. Na rozdiel od SUV si Pathfinder sám vyberie, kadiaľ pôjde, a nemusí to byť iba po ceste. Na snehu možno očakávať vyrovnané jazdné vlastnosti, pretože ALL MODE 4X4 pracuje vyrovnane a predvídavo.


Epilóg
Tradičný výrobca terénnych automobilov sa rozhodol vstúpiť do segmentu SUV svojským štýlom. V duchu moderného trendu postavil auto pre sedem cestujúcich, pohodlné na ceste a dravé v teréne. Pri kúpe odporúčame jednoznačne manuálnu prevodovku.


Naše hodnotenie

vzhľad stopercentný
interiér plytké a nízke sedadlá , dobrý výhľad von
motor úsporný, dravý ale hlučný
jazdné vlastnosti presvedčivé na ceste
technika podvozok nepozná prekážky, nevhodný automat
výbava drahé auto, veľkolepá výbava
úžitok veľký kufor alebo sedem miest
celkový dojem nezlomný v teréne a prijateľný na ceste


Cena modelu od 1 199 000 Sk
Cena testovanej verzie 1 674 000 Sk
Motor štvorvalec diesel 2,5 TD
Výkon motora 126/171 kW/k
Zrýchlenie 0-100 km/h 11,8 s
Objem batožinového priestoru 190 / 515 / 2091 l
Spotreba podľa výrobcu 10,5 l/100 km
Spotreba v teste 11,2 l/100 km
Bezpečnosť 6 x airbag, ABS, ESP

 
Dizajn súčasnej generácie terénnych vozidiel Nissan chytí za srdce. Pathfinder v najvyššej výbave LE má špeciálne bi-xenónové svetlomety umiestnené v klasickej parabole.

Pathfinder si dokáže zahrať celkom zábavný duel s vodičom pri hľadaní terénu, ktorý neprekoná. V meste a na úzkych cestách je však nemotorný a na miesto automatickej jednoznačne odporúčame manuálnu prevodovku.


 Jazdu v ťažkom teréne môže skomplikovať jedine dlhý zadný previs. Predný nájazdový uhol je v poriadku. Bežným SUV sa ani nesníva o takom teréne , aký Pathfinder hravo prekoná a pritom na ceste nezostane v hanbe.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Inzercia - Tlačové správy

  1. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život
  2. V malej obci na Kysuciach vyučujú s modernými technológiami
  3. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz
  4. Prvá banka spustila pravidelné investovanie do ETF fondov
  5. Developer ITB pomáha naplniť túžbu po vlastnom bývaní
  6. Dostupný elektromobil podľa Volkswagenu? Privítajte ID.2all!
  7. Ako môžu elektromobily znížiť náklady vašej firmy?
  8. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife
  1. Východ mieša karty v súboji pamiatok, hlasuje sa online
  2. Obnovené historické skvosty už bojujú o priazeň verejnosti
  3. Prvá banka spustila pravidelné investovanie do ETF fondov
  4. V malej obci na Kysuciach vyučujú s modernými technológiami
  5. Verejnosť už hlasuje za najkrajšiu obnovenú pamiatku
  6. Súboj o najkrajšiu pamiatku rozhodne verejné hlasovanie
  7. Súboj o najkrajšiu pamiatku rozhodne aj verejnosť
  8. Západniari hlasujú o svojej najkrajšej pamiatke
  1. Náš mobil môžu ovládať na diaľku, ale dá sa tomu zabrániť 13 687
  2. Doba nízkych úrokov je späť. Garantovaná hypotéka 1,49% 12 765
  3. Ako riešia krízu v zahraničí? Nižšia daň, zmrazená cena potravín 10 951
  4. Čím je Azúrové pobrežie tak príťažlivé? Zistíte po pár chvíľach 9 168
  5. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz 7 602
  6. Jednoznačný recept na úspech? Buďte pripravení prispôsobiť sa 5 980
  7. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife 3 337
  8. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život 3 113
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Blogy SME

  1. Ján Roháč: Ad.: Štiavnica a syndróm vyhorenia
  2. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými Kalváriami - Krušetnica
  3. Pavel Kalis: Ako žiť s infláciou
  4. Linda Rampašeková: Je lepšia hra ako film?
  5. Unicef Slovensko: Voda nie je samozrejmosť
  6. Ivan Mlynár: Posolstvo Štefana Hamrana - sú len dva dni v roku, kedy nemôžeme brániť právny štát – včera a zajtra
  7. Rastislav Puchala: Maďari za Dunai
  8. Magdaléna Cifrová: Rozdielna emočná výbava chlapcov a smutná prognóza nedostatku učiteľov
  1. Matúš Baňas: Reforma vzdelávania na Slovensku - poďme spáliť aj posledné zvyšky toho dobrého, čo v slovenskom školstve ostalo 7 178
  2. Martin Kugla: Nenechajte Valla zničiť Petržalku! 5 740
  3. Radovan Čipka: Ako Záborská znesvätila tému pomoci ženám 5 179
  4. Magdaléna Cifrová: Konečne potrestaný pedagóg na VŠVU a aké dôležité je ospravedlniť sa 4 147
  5. Radko Mačuha: V Moskve nie je všetko s kostolným poriadkom. 3 624
  6. Radovan Čipka: Podceňujeme intelekt tých, čo píšu "pekný chlapi" 3 060
  7. Michal Uherčík: Veľké riešenie alebo veľké fiasko. Parkovacie domy v Martine. 2 513
  8. Viktor Pamula: Spolky v Spišskej Novej Vsi II 2 357
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  2. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  3. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  4. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  5. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  6. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  8. Monika Nagyova: Máte v okolí ľudí posadnutých upratovaním? Niet im pomoci.
SkryťZatvoriť reklamu