Nissan Pathfinder – Tam bude nová cesta !

Máloktorý konkurent vyzerá tak presvedčivo ako Nissan Pathfinder. V podstate ide o zvláštny druh SUV so schopnosťami a vzhľadom terénneho automobilu ale aj typickými prvkami SUV. Obe nápravy majú nezávislé zavesenie kolies a interiér má sedem miest.

Máloktorý konkurent vyzerá tak presvedčivo ako Nissan Pathfinder. V podstate ide o zvláštny druh SUV so schopnosťami a vzhľadom terénneho automobilu ale aj typickými prvkami SUV. Obe nápravy majú nezávislé zavesenie kolies a interiér má sedem miest.




Sedmička dnes letí
Sedem miest na sedenie je dnes viac otázkou módy, než skutočnej potreby. Pathfinder ponúka v treťom rade sedadiel viac miesta ako Jeep Commander a rovnako výkonnú ventiláciu. Dokonca testované najdrahšie prevedenie LE má dvojzónové ovládanie kúrenia a klimatizácie aj v druhom rade sedadiel. Dostatok vzduchu v kabíne nedokáže anulovať nízke operadlá vzadu a predsa obmedzené miesto na kolená v treťom rade. Na druhej strane, keď príde návšteva alebo štvrtý prírastok do rodiny, prídavné sedadlá budú mať cenu zlata. Ku koženému poťahu interiéru by sa hodilo výraznejšie bočné vedenie sedadiel. Interiér je prísne funkčný so štandardnou ergonómiou, zaujímavo riešenými odkladacími priestormi a bohatou výbavou, teda aspoň vo verzii LE. Pri nastupovaní môže kolenu vodiča prekážať stĺpik riadenia. Palubný multimediálny priestor s navigáciou, zabudovaným systémom bluetooth a autorádiom plne zodpovedá najvyššiemu štandardu. Navonok surový skoro terénny automobil dokáže vo vnútri rozmaznávať. Svedčilo by mu lepšie odhlučnenie interiéru, hlavne od motora resp. prevodovky.

Naftový záchranca
Po skúsenostiach s modelom Nissan Navara vieme, čoho je schopný naftový štvorvalec objemu 2,5 litra s výkonom 171 k. Aby sa rovnako presvedčivo správal v Pathfinderi, potreboval by manuálnu prevodovku a nie starší päťstupňový automat. Napriek použitej prevodovke dosahuje dvojtonový Nissan zaujímavú dynamiku. Motor ťahá bez reptania a hrdinsky znáša požiadavky na spotrebu. Údaje výrobcu o spotrebe sme prekročili iba minimálne. Agregát s priamym vstrekovaním paliva dostáva za odvedenú prácu uznanie. Navyše, ako sa dnes patrí, výfukové plyny prechádzajú cez filter pevných častíc.

Za siedmimi horami
Pohon všetkých kolies ALL MODE 4X4 veľmi dobre ladí s podvozkom a nezávislým zavesením kolies. Na svete existuje ďalší dôkaz ako môže podvozok vhodný na cesty dobyť aj terén. Klasické uzávierky nahradilo ESP a v prípade verzie LE aj svorný zadný diferenciál. Komu sa to zdá málo, musí si prirátať asistenčný systém pre zjazd zo strmého kopca a redukciu. Na prepínanie medzi pohonom zadnej nápravy, automatickým režimom 4x4 , pevnou štvorkolkou a redukciou slúži otočný ovládač. Kým Nissan nesadne na brucho alebo vodič neurobí iný omyl, dostane sa takmer všade. Na rozdiel od SUV si Pathfinder sám vyberie, kadiaľ pôjde, a nemusí to byť iba po ceste. Na snehu možno očakávať vyrovnané jazdné vlastnosti, pretože ALL MODE 4X4 pracuje vyrovnane a predvídavo.


Epilóg
Tradičný výrobca terénnych automobilov sa rozhodol vstúpiť do segmentu SUV svojským štýlom. V duchu moderného trendu postavil auto pre sedem cestujúcich, pohodlné na ceste a dravé v teréne. Pri kúpe odporúčame jednoznačne manuálnu prevodovku.


Naše hodnotenie

vzhľad stopercentný
interiér plytké a nízke sedadlá , dobrý výhľad von
motor úsporný, dravý ale hlučný
jazdné vlastnosti presvedčivé na ceste
technika podvozok nepozná prekážky, nevhodný automat
výbava drahé auto, veľkolepá výbava
úžitok veľký kufor alebo sedem miest
celkový dojem nezlomný v teréne a prijateľný na ceste


Cena modelu od 1 199 000 Sk
Cena testovanej verzie 1 674 000 Sk
Motor štvorvalec diesel 2,5 TD
Výkon motora 126/171 kW/k
Zrýchlenie 0-100 km/h 11,8 s
Objem batožinového priestoru 190 / 515 / 2091 l
Spotreba podľa výrobcu 10,5 l/100 km
Spotreba v teste 11,2 l/100 km
Bezpečnosť 6 x airbag, ABS, ESP

 
Dizajn súčasnej generácie terénnych vozidiel Nissan chytí za srdce. Pathfinder v najvyššej výbave LE má špeciálne bi-xenónové svetlomety umiestnené v klasickej parabole.

Pathfinder si dokáže zahrať celkom zábavný duel s vodičom pri hľadaní terénu, ktorý neprekoná. V meste a na úzkych cestách je však nemotorný a na miesto automatickej jednoznačne odporúčame manuálnu prevodovku.


 Jazdu v ťažkom teréne môže skomplikovať jedine dlhý zadný previs. Predný nájazdový uhol je v poriadku. Bežným SUV sa ani nesníva o takom teréne , aký Pathfinder hravo prekoná a pritom na ceste nezostane v hanbe.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  3. Rastie nám pokrivená generácia?
  4. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 20 978
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 7 364
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 6 399
  4. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 5 412
  5. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 994
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 829
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 1 821
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 809
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 1 711
  10. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 1 139

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Vracajú sa deväťdesiate roky a prečo sa Danko drží ruskej letky

Povedať, že Fico III a Mečiar III už sú jedna k jednej, sa ešte nedá, ale synchronizovaná akcia proti Kiskovi je porovnateľná iba a len s únosom mladého Kováča.

KULTÚRA

Manžel režíroval jej milostnú scénu. Kate Winslet s tým mala problém

S Titanicom sa jej kariéra iba rozbiehala.

Neprehliadnite tiež

Nová Kia Stonic osloví tínedžera aj dôchodcu (prvá jazda)

Do predaja sa na Slovensku dostane 14. októbra.

Malá XC40 so sebou prináša veľké zmeny

Volvo predstavilo svoje najmenšie SUV, prináša hneď niekoľko noviniek

Šéf marketingu BMW Ian Robertson: Ďalšiu Čínu už na Zemi nenájdeme

Pre Jozefa Kabaňa majú v BMW prichystané veľké výzvy.

Anketa o Svetové auto roka 2018 sa ponesie v znamení SUV

Posledný ročník vyhral Jaguar F-Pace, tento rok SUV tvoria viac než polovicu nominovaných.