Lexus RX 350 – na druhej strane rieky

Zámerom pri vývoji všetkých SUV, bolo priniesť bohatým a psychicky preťaženým ľuďom možnosť jazdiť za športom a všade tam, kde sa dá poriadne vyvetrať hlava. Lexus RX 350 začína s terapiou hneď od začiatku. Najskôr ponúkne ticho, potom nenormálne kva

Zámerom pri vývoji všetkých SUV, bolo priniesť bohatým a psychicky preťaženým ľuďom možnosť jazdiť za športom a všade tam, kde sa dá poriadne vyvetrať hlava. Lexus RX 350 začína s terapiou hneď od začiatku. Najskôr ponúkne ticho, potom nenormálne kvalitný zvuk audio sústavy Mark & Levinson a napokon upokojujúcu jazdu.

Láska prichádza cez interiér
Model RX ešte patrí k tým Lexus-om, ktoré sa prezentujú až na druhý pohľad alebo dotyk. Spočiatku bežné japonské auto postupne odhaľuje svoje tromfy. Najskôr je to ticho, potom slušná aerodynamika (cx-0,33), následne sedadlá, zvuk audio sústavy, natáčacie xenónové svetlomety, optitrónový prístrojový panel a výkonný motor. Niektoré detaily ako napríklad ovládacie tlačidlá vo dverách pôsobia trochu nemoderne. Kompletný opis palubnej elektroniky by zabral podstatne viac miesta, lebo tá je všade. Okrem kamery na cúvanie sme zažili aj príplatkový multimediálny svet s prehrávačom DVD a zvukom špičkovej audio sústavy. V takomto aute môžete cestovať s úsmevom aj v piatok popoludní. Nedávna modernizácia priniesla kvalitnejšie materiály a lepší motor.

Dve verzie
Jediné, čo môže Lexus RX znevýhodniť v Európe je malý výber motorov, pretože okrem hybridného pohonu je v ponuke len benzínový šesťvalec. V teste sa ukázal ako vyzretý agregát a výrobcom udávanú priemernú spotrebu prekročil iba o 0,8 l/100 km, čo sa nám nestáva často. Krátkodobé kontrolné šantenie si samozrejme vyžiadalo podstatne viac. Za zmienku stojí krútiaci moment 342 Nm a príjemný nábeh výkonu. K temperamentnému motoru s okamžitou odozvou na plynový pedál by pasovala rýchlejšia automatická prevodovka než je päťstupňový mechanizmus ECT. Šepotajúcemu šesťvalcu s duálnym časovaním ventilov stačí 7,8 s na to, aby dvojtonové teleso dosiahlo rýchlosť 100 km/h.

Bača a žinčicu máte ?
Lexus v počiatku testu akoby prischol k ceste a ani nás to neťahalo do terénu. V konečnom dôsledku výlet mimo asfalt predčil očakávania. Svoj podiel na tom má nastaviteľná výška podvozka v troch úrovniach, konkrétne pre rýchlu jazdu po asfalte (- 1,5 cm) , normálny režim a jazdu v teréne (+ 3 cm). V samotnom vzduchovom pružení tkvie tajomstvo vysokého komfortu aj na hrboľatej ceste. Podvozku prekríženie náprav nevonia, na druhej strane pri nechcenom rýchlom prejazde terénnej vlny sa Lexus RX prebytočne nerozhojdá. Japonské SUV sa s ľahkosťou škriabe tam, kde by sa súdny človek s rovnako komfortnou limuzínou nevybral, napríklad na salaš. Dynamické riadenie stability vozidla VSC kontroluje trakciu tak, že je nemožné pozorovať presun výkonu medzi nápravami. V podstate o tom, že to ďalej nepôjde, nerozhodujú šmýkajúce sa kolesá, ale zásah elektroniky do riadenia motora. Lexus RX je kapitola sama o sebe. S ohľadom na európsku konkurenciu pôsobí až príliš všedne, hoci jeho kvality sú nespochybniteľné.


Naše hodnotenie

vzhľad nenápadný až všedný, výborná aerodynamika
interiér luxusný a praktický
motor vzhľadom na výkon úsporný a tichý
jazdné vlastnosti suverénny a rýchly na ceste, bojazlivý v teréne
technika elektronický raj, pomalá automatická prevodovka
výbava dôraz na pohodu a dobrý zvuk
úžitok v tejto triede už objem kufra nerozhoduje
celkový dojem terapia pre workoholika


Cena modelu od 1 819 000 Sk
Cena testovanej verzie 2 159 000 Sk
Motor 3,5 V6
Výkon motora 206 / 280 kW/k
Zrýchlenie 0-100 km/h 7,8 s
Objem batožinového priestoru 439 l
Spotreba podľa výrobcu 11,2 l/100 km
Spotreba v teste 12,0 l/100 km
Bezpečnosť 7 x airbag, ABS, VSC,


Lexus RX oplýva pokojom, komfortom a kvalitnou reprodukciou hudby. Suverenita a komfort vo vysokej rýchlosti mu rozhodne nechýbajú.

Pre vychádzky mimo cesty slúži výškovo nastaviteľný podvozok. Odhaliť reakcie pohonu všetkých kolies bolo veľmi ťažké, pretože všetko stráži elektronika a vodičovi nedovolí nič, čo by prekročilo medzu priľnavosti. Jazda na snehu bude bezpečná ale zrejme nudná.


Luxusné SUV sa cíti lepšie na ceste, ale v pohode sa dostane tam, kde by to limuzíne ublížilo, napríklad za neopakovateľnými zážitkami na salaš.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť
  2. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  3. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny
  4. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  5. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku
  6. Šanca pre mladé talenty z oblasti umenia, vedy či športu
  7. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online
  8. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime
  9. Stotisíc ľudí rozhodlo: Nadácia banky rozdelí štvrť milióna eur
  10. Slovensko má historicky najvyšší počet ľudí bankujúcich online
  1. Slovensko má zasiahnuť robotizácia
  2. Viete, aké sú najlepšie možnosti sporenia pre mladých?
  3. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  4. Lídri farmárov? Jeden je spájaný so zločinom. A druhý?
  5. Hitem jsou cyklopočítače Mio - pro zábavu i výkon
  6. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny
  7. Ako založiť spoločnosť v Rakúsku
  8. Tatranská mliekareň prosperuje aj vďaka spolupráci s Tescom
  9. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť
  10. Noerr advised on WebSupport deal
  1. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku 15 371
  2. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu 13 537
  3. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 11 574
  4. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny 10 453
  5. Na dôchodok si možno sporíte zle. Šesť zásad správneho šetrenia 8 676
  6. Je lepšie menučko, alebo domáca strava? Týždeň sme varili doma 6 384
  7. Hotovosť je na ústupe. Karty akceptujú aj v kostole či na ulici 4 908
  8. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online 4 500
  9. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť 3 825
  10. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime 3 552

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Farmári prišli opäť protestovať do Bratislavy. Čo ich najviac trápi

Premiér dá ministrom domáce úlohy podľa požiadaviek farmárov.

Dobré ráno

Dobré ráno: Fico nikam neodchádza. Zatiaľ, asi, možno

Toto nie sú žiadne tri kroky dopredu.

Komentár Zuzany Kepplovej

Prijatie farmárov dáva zmysel

Smer a SNS sa pokúšali protestujúcich poľnohospodárov odsunúť. Nepodarilo sa.

Neprehliadnite tiež

Honda v Európe do troch rokov skončí s výrobou áut

Britské médiá za tým vidia frustráciu z brexitu, automobilka to odmieta.

Honda

Aj Porsche čelí možnej pokute v súvislosti s emisným škandálom

Vyšetrovatelia majú podozrenie, že spoločnosť spáchala administratívny priestupok.

Ilustračné foto.

BMW rozširuje ponuku výkonných SUV o modely X3 M a X4 M

Pod kapotou sa nachádza zatiaľ najsilnejší radový šesťvalec značky.

Ostrý Ford Focus ST dostal motor z Mustangu

Pôjde o jedinú verziu s benzínovým štvorvalcom.

Ford Focus ST