SME
Piatok, 5. marec, 2021 | Meniny má FridrichKrížovkyKrížovky

Lexus RX 350 – na druhej strane rieky

Zámerom pri vývoji všetkých SUV, bolo priniesť bohatým a psychicky preťaženým ľuďom možnosť jazdiť za športom a všade tam, kde sa dá poriadne vyvetrať hlava. Lexus RX 350 začína s terapiou hneď od začiatku. Najskôr ponúkne ticho, potom nenormálne kva

Zámerom pri vývoji všetkých SUV, bolo priniesť bohatým a psychicky preťaženým ľuďom možnosť jazdiť za športom a všade tam, kde sa dá poriadne vyvetrať hlava. Lexus RX 350 začína s terapiou hneď od začiatku. Najskôr ponúkne ticho, potom nenormálne kvalitný zvuk audio sústavy Mark & Levinson a napokon upokojujúcu jazdu.

Láska prichádza cez interiér
Model RX ešte patrí k tým Lexus-om, ktoré sa prezentujú až na druhý pohľad alebo dotyk. Spočiatku bežné japonské auto postupne odhaľuje svoje tromfy. Najskôr je to ticho, potom slušná aerodynamika (cx-0,33), následne sedadlá, zvuk audio sústavy, natáčacie xenónové svetlomety, optitrónový prístrojový panel a výkonný motor. Niektoré detaily ako napríklad ovládacie tlačidlá vo dverách pôsobia trochu nemoderne. Kompletný opis palubnej elektroniky by zabral podstatne viac miesta, lebo tá je všade. Okrem kamery na cúvanie sme zažili aj príplatkový multimediálny svet s prehrávačom DVD a zvukom špičkovej audio sústavy. V takomto aute môžete cestovať s úsmevom aj v piatok popoludní. Nedávna modernizácia priniesla kvalitnejšie materiály a lepší motor.

Dve verzie
Jediné, čo môže Lexus RX znevýhodniť v Európe je malý výber motorov, pretože okrem hybridného pohonu je v ponuke len benzínový šesťvalec. V teste sa ukázal ako vyzretý agregát a výrobcom udávanú priemernú spotrebu prekročil iba o 0,8 l/100 km, čo sa nám nestáva často. Krátkodobé kontrolné šantenie si samozrejme vyžiadalo podstatne viac. Za zmienku stojí krútiaci moment 342 Nm a príjemný nábeh výkonu. K temperamentnému motoru s okamžitou odozvou na plynový pedál by pasovala rýchlejšia automatická prevodovka než je päťstupňový mechanizmus ECT. Šepotajúcemu šesťvalcu s duálnym časovaním ventilov stačí 7,8 s na to, aby dvojtonové teleso dosiahlo rýchlosť 100 km/h.

Bača a žinčicu máte ?
Lexus v počiatku testu akoby prischol k ceste a ani nás to neťahalo do terénu. V konečnom dôsledku výlet mimo asfalt predčil očakávania. Svoj podiel na tom má nastaviteľná výška podvozka v troch úrovniach, konkrétne pre rýchlu jazdu po asfalte (- 1,5 cm) , normálny režim a jazdu v teréne (+ 3 cm). V samotnom vzduchovom pružení tkvie tajomstvo vysokého komfortu aj na hrboľatej ceste. Podvozku prekríženie náprav nevonia, na druhej strane pri nechcenom rýchlom prejazde terénnej vlny sa Lexus RX prebytočne nerozhojdá. Japonské SUV sa s ľahkosťou škriabe tam, kde by sa súdny človek s rovnako komfortnou limuzínou nevybral, napríklad na salaš. Dynamické riadenie stability vozidla VSC kontroluje trakciu tak, že je nemožné pozorovať presun výkonu medzi nápravami. V podstate o tom, že to ďalej nepôjde, nerozhodujú šmýkajúce sa kolesá, ale zásah elektroniky do riadenia motora. Lexus RX je kapitola sama o sebe. S ohľadom na európsku konkurenciu pôsobí až príliš všedne, hoci jeho kvality sú nespochybniteľné.


Naše hodnotenie

vzhľad nenápadný až všedný, výborná aerodynamika
interiér luxusný a praktický
motor vzhľadom na výkon úsporný a tichý
jazdné vlastnosti suverénny a rýchly na ceste, bojazlivý v teréne
technika elektronický raj, pomalá automatická prevodovka
výbava dôraz na pohodu a dobrý zvuk
úžitok v tejto triede už objem kufra nerozhoduje
celkový dojem terapia pre workoholika


Cena modelu od 1 819 000 Sk
Cena testovanej verzie 2 159 000 Sk
Motor 3,5 V6
Výkon motora 206 / 280 kW/k
Zrýchlenie 0-100 km/h 7,8 s
Objem batožinového priestoru 439 l
Spotreba podľa výrobcu 11,2 l/100 km
Spotreba v teste 12,0 l/100 km
Bezpečnosť 7 x airbag, ABS, VSC,


Lexus RX oplýva pokojom, komfortom a kvalitnou reprodukciou hudby. Suverenita a komfort vo vysokej rýchlosti mu rozhodne nechýbajú.

Pre vychádzky mimo cesty slúži výškovo nastaviteľný podvozok. Odhaliť reakcie pohonu všetkých kolies bolo veľmi ťažké, pretože všetko stráži elektronika a vodičovi nedovolí nič, čo by prekročilo medzu priľnavosti. Jazda na snehu bude bezpečná ale zrejme nudná.


Luxusné SUV sa cíti lepšie na ceste, ale v pohode sa dostane tam, kde by to limuzíne ublížilo, napríklad za neopakovateľnými zážitkami na salaš.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Študuj na univerzite s viac ako 60 ročnou tradíciou!
  2. Študuj perspektívne programy!
  3. Si maturant? Vyber si kvalitu a príď študovať pod Zobor!
  4. Študuj ekonómiu na špičkovej škole a odštartuj svoju kariéru!
  5. Nové číslo Historickej revue
  6. Porsche sa rozrastá o nový shooting brake Taycan Cross Turismo
  7. Ostrov Saona pri Dominikánskej republike je pravý karibský raj
  8. Oplatí sa teraz kupovať byt alebo je lepšie si počkať?
  9. Denník SME spolu s knihou Rozhovory o ľudskom tele
  10. Petra Vlhová venuje svoju prilbu do súťaže pre Plamienok
  1. Last chance to get The Slovak Spectator discounted subscription
  2. Ostrov Saona pri Dominikánskej republike je pravý karibský raj
  3. Porsche sa rozrastá o nový shooting brake Taycan Cross Turismo
  4. Nové číslo Historickej revue
  5. Veolia dostala exkluzívne do správy projekt SKY PARK
  6. AS EUBA vyhlasuje protest proti novele zákona o VŠ
  7. Firmy sa spojili s učiteľmi, rozhodli sa pomôcť chudobným žiakom
  8. Počas pandémie vzrástli obavy z právnych sporov
  9. Oplatí sa teraz kupovať byt alebo je lepšie si počkať?
  10. A new, multifunctional centre will revive the Danube embankment
  1. 5 najčastejších dôvodov, pre ktoré sa v noci budíme 17 679
  2. Oplatí sa teraz kupovať byt alebo je lepšie si počkať? 17 302
  3. Maldivy, Emiráty, Egypt z Bratislavy aj s poistením liečby COVID 15 731
  4. Skutočná vanilka a čokoláda. Čo robí potraviny kvalitnými? 8 733
  5. Korona zlacňuje elektroniku. Tento týždeň je až o 50 % lacnejšia 8 477
  6. Telo v karanténe, jar a domácnosť, rozhovor s Denisou Dvončovou 7 747
  7. Dovolenka v Egypte: Vyskúšali sme, ako sa aktuálne cestuje 7 280
  8. AGEL spustil testovanie expresnými PCR testami 7 140
  9. Spoznajte Olomouc – univerzitné mesto a svoju budúcnosť 6 405
  10. 10 vecí, kvôli ktorým do banky už chodiť nemusíte 5 937
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Premiér a minister zdravotníctva vítali príchod ruskej vakcíny na košickom letisku.

Dôležité bude aj to, na čiu stranu sa postaví Sme rodina.

9 h

Covid má na Slovensku vyše 7500 obetí.

6 h
Stĺpček šéfredaktorky Beaty Balogovej

Žijeme to, čoho sme sa najviac báli

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME

Dnes nikto nechce od nás recept, len tragické poučenie, aby nezopakovali naše chyby.

9 h

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto.

Koniec nových áut so spaľovacím motorom hrozí už v roku 2025.

14 h
Volvo C40 Recharge

V ponuke bude len v plne elektrickej verzii.

3. mar
Škoda Kamiq Scoutline

Namiesto terénnych schopností vie zaujať výbavou.

2. mar
Hyundai Bayon

Zároveň ponúka najväčší kufor v triede.

2. mar