Zámerom pri vývoji všetkých SUV, bolo priniesť bohatým a psychicky preťaženým ľuďom možnosť jazdiť za športom a všade tam, kde sa dá poriadne vyvetrať hlava. Lexus RX 350 začína s terapiou hneď od začiatku. Najskôr ponúkne ticho, potom nenormálne kvalitný zvuk audio sústavy Mark & Levinson a napokon upokojujúcu jazdu.
Láska prichádza cez interiérModel RX ešte patrí k tým Lexus-om, ktoré sa prezentujú až na druhý pohľad alebo dotyk. Spočiatku bežné japonské auto postupne odhaľuje svoje tromfy. Najskôr je to ticho, potom slušná aerodynamika (cx-0,33), následne sedadlá, zvuk audio sústavy, natáčacie xenónové svetlomety, optitrónový prístrojový panel a výkonný motor. Niektoré detaily ako napríklad ovládacie tlačidlá vo dverách pôsobia trochu nemoderne. Kompletný opis palubnej elektroniky by zabral podstatne viac miesta, lebo tá je všade. Okrem kamery na cúvanie sme zažili aj príplatkový multimediálny svet s prehrávačom DVD a zvukom špičkovej audio sústavy. V takomto aute môžete cestovať s úsmevom aj v piatok popoludní. Nedávna modernizácia priniesla kvalitnejšie materiály a lepší motor.
Dve verzieJediné, čo môže Lexus RX znevýhodniť v Európe je malý výber motorov, pretože okrem hybridného pohonu je v ponuke len benzínový šesťvalec. V teste sa ukázal ako vyzretý agregát a výrobcom udávanú priemernú spotrebu prekročil iba o 0,8 l/100 km, čo sa nám nestáva často. Krátkodobé kontrolné šantenie si samozrejme vyžiadalo podstatne viac. Za zmienku stojí krútiaci moment 342 Nm a príjemný nábeh výkonu. K temperamentnému motoru s okamžitou odozvou na plynový pedál by pasovala rýchlejšia automatická prevodovka než je päťstupňový mechanizmus ECT. Šepotajúcemu šesťvalcu s duálnym časovaním ventilov stačí 7,8 s na to, aby dvojtonové teleso dosiahlo rýchlosť 100 km/h.
Bača a žinčicu máte ?Lexus v počiatku testu akoby prischol k ceste a ani nás to neťahalo do terénu. V konečnom dôsledku výlet mimo asfalt predčil očakávania. Svoj podiel na tom má nastaviteľná výška podvozka v troch úrovniach, konkrétne pre rýchlu jazdu po asfalte (- 1,5 cm) , normálny režim a jazdu v teréne (+ 3 cm). V samotnom vzduchovom pružení tkvie tajomstvo vysokého komfortu aj na hrboľatej ceste. Podvozku prekríženie náprav nevonia, na druhej strane pri nechcenom rýchlom prejazde terénnej vlny sa Lexus RX prebytočne nerozhojdá. Japonské SUV sa s ľahkosťou škriabe tam, kde by sa súdny človek s rovnako komfortnou limuzínou nevybral, napríklad na salaš. Dynamické riadenie stability vozidla VSC kontroluje trakciu tak, že je nemožné pozorovať presun výkonu medzi nápravami. V podstate o tom, že to ďalej nepôjde, nerozhodujú šmýkajúce sa kolesá, ale zásah elektroniky do riadenia motora. Lexus RX je kapitola sama o sebe. S ohľadom na európsku konkurenciu pôsobí až príliš všedne, hoci jeho kvality sú nespochybniteľné.
Naše hodnotenie
vzhľad | nenápadný až všedný, výborná aerodynamika |
interiér | luxusný a praktický |
motor | vzhľadom na výkon úsporný a tichý |
jazdné vlastnosti | suverénny a rýchly na ceste, bojazlivý v teréne |
technika | elektronický raj, pomalá automatická prevodovka |
výbava | dôraz na pohodu a dobrý zvuk |
úžitok | v tejto triede už objem kufra nerozhoduje |
celkový dojem | terapia pre workoholika |
Cena modelu od | 1 819 000 Sk |
Cena testovanej verzie | 2 159 000 Sk |
Motor | 3,5 V6 |
Výkon motora | 206 / 280 kW/k |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 7,8 s |
Objem batožinového priestoru | 439 l |
Spotreba podľa výrobcu | 11,2 l/100 km |
Spotreba v teste | 12,0 l/100 km |
Bezpečnosť | 7 x airbag, ABS, VSC, |
Pre vychádzky mimo cesty slúži výškovo nastaviteľný podvozok. Odhaliť reakcie pohonu všetkých kolies bolo veľmi ťažké, pretože všetko stráži elektronika a vodičovi nedovolí nič, čo by prekročilo medzu priľnavosti. Jazda na snehu bude bezpečná ale zrejme nudná.
Luxusné SUV sa cíti lepšie na ceste, ale v pohode sa dostane tam, kde by to limuzíne ublížilo, napríklad za neopakovateľnými zážitkami na salaš.