SME
Streda, 28. október, 2020 | Meniny má DobromilaKrížovkyKrížovky

Jeep Commander – Yes sir ! Mission is completed !

Na svete je málo značiek, ktoré si môžu dovoliť odklon od bežného komerčného dizajnu bez strachu z nechcenej straty záujmu a popularity. Hranatý Jeep Commander môže na prvý pohľad pôsobiť ako vojenská škatuľa na kolesách, napriek tomu nikto nepochybuje o

jeho aktuálnosti a schopnosti skĺbiť výhody tvrdého off-roadu s komfortom SUV.

Kompromisy to sú krysy
Každé SUV je v podstate kompromisom s prevládajúcim cestným charakterom. Jeep však tento trend odmietol a neustúpil z požiadaviek na terénne auto, preto nikdy nebude čistým SUV, hoci počtom miest sa tak tvári. Hranatý interiér, nízke okná, takmer kolmé čelné sklo a obrovská predná kapota vyvolávajú vo vodičovi až prehnané sebavedomie. Spojenie starej „Ameriky“ a moderných požiadaviek na interiér sa celkom podarilo, akurát nechápeme ťah so siedmimi sedadlami. Do tretieho radu sa zle nastupuje a miesta tam tiež nie je nazvyš. Zbytočný tretí rad sme radšej sklopili do podlahy s vidinou obrovského kufra (1017 l). Na druhej strane, snaha sa cení, lebo vzadu pri treťom rade je nezávislé ovládanie kúrenia a ventilácie. Oveľa viac nám učarovali odkladacie priestory, zvuk autorádia, šírka interiéru, presklenné časti strechy, elektricky nastaviteľná poloha pedálov a oddelené otváranie okna v piatych dverách.

Kolos
Commander s trojlitrovým šesťvalcom v záprahu (160 kW / 218 k) dokáže ísť poriadne rýchlo aj na bežných cestách, a to bez strachu z prehnaného riskovania. Podvozok nezaprie DNA terénneho auta s mäkkým pružením prednej nápravy a hojdaním karosérie. Obrovská hmota sa rozhýbe pomerne rýchlo, preto treba mať na pamäti jej kinetickú energiu, prinajmenšom v blate alebo na snehu. Dobrú službu pri 2,3 t vážiacom kolose odviedli brzdy a tiež krútiaci moment motora (510 Nm). Týrať Commander v uliciach mesta nemá význam, ale vyjsť si s ním na vidiek alebo absolvovať tisíc kilometrov po diaľnici je už lepší nápad. Ideálna jazda však začína tam, kde by ostatné SUV pochoval sneh, blato alebo priekopa. Jediným negatívom jazdných zážitkov je spotreba ovplyvnená hmotnosťou a nekompromisne neaerodynamickým tvarom. Výrobca uvádza priemer 9 l/100 km, ale nám spotreba neklesla pod 12 l/100 km.

O jednom kolese
Systém Quadra drive II dokáže to, čo mnohým pohonom všetkých kolies chýba. Nedokonalé pribrzďovanie jedného kolesa nahradí tak, že výkon cielenie presunie na jediné koleso. V zime tak na pohnutie stačí, aby bolo jedno koleso mimo ľadu. Pri aktivovanom redukovanom prevode sa z podvozka ozve patričný buchot a Commader vyrazí za svojim cieľom. Jeho achilovou pätou môže byť jedine nižšia svetlosť (218 mm), prípadne dlhý rázvor náprav.


Naše hodnotenie

vzhľad nekompromisný, osobitný a tvrdý
interiér priestor, komfort, ergonómia a zbytočný tretí rad sedadiel
motor relatívne tichý, silný a smädný diesel
jazdné vlastnosti v teréne super, na ceste bežný priemer
technika pohon všetkých kolies Quadra Drive II vyniká
výbava slušná, drahé príplatky
úžitok najmä tam, kde iní nemôžu prejsť
celkový dojem nekompromisné auto s dnes tak potrebnou vlastnou tvárou


Cena modelu od 1 649 000 Sk
Cena testovanej verzie Limited 1 949 000 Sk
Motor 3,0 CRDi V6
Výkon motora 160 / 218 kW/k
Zrýchlenie 0-100 km/h 9,0 s
Objem batožinového priestoru (2-5-7 miest) 170 - 1030 - 1950 l
Spotreba podľa výrobcu 9,2 l/100 km
Spotreba v teste 12,0 l/100 km
Bezpečnosť ESP, ABS, 6 x Airbag


Podľa našej osobnej skúsenosti z blata usudzujeme, že Commander bude na rozdiel od bežných SUV vhodný tam, kde nie sú v zime udržiavané cesty. Brutalita, s akou pokorí terén, vyráža dych. Trochu suverenity stráca na ceste mäkkým pružením.

Hranatá krása dominuje aj v praktickom interiéri s veľkým volantom a množstvom odkladacích prvkov. Netradične pôsobia elektricky posúvateľné pedále.

Hranatá karoséria s veľkým aerodynamickým odporom zvyšuje spotrebu ale hlavný je imidž.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  2. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  3. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  4. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  5. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  6. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  7. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  8. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  9. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  10. Pomáhajte čítaním
  1. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  2. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  3. Neodkladajte pre koronavírus vyšetrenie svojich očí
  4. BILLA podáva v kritickom období pomocnú ruku ľuďom z kultúry
  5. Vynovená predajňa v Smrdákoch
  6. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  7. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  8. Pandémia spomaľuje inovácie. Spoločnosti šetria
  9. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  10. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 32 459
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 23 656
  3. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 20 934
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 977
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 14 077
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 616
  7. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 747
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 711
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 581
  10. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 9 037
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Testovanie nielen môže bolieť, ale možno sa pri čakaní naň nakaziť. Ilustračná fotografia.
Dobré ráno

Dobré ráno: Monika Jankovská sa chce dohodnúť s políciou

Štátna tajomníčka zrejme chce spolupracovať.

Podcast Dobré Ráno.
Autorská strana Samuela Marca

Keď príde šialenec a všetko zmení (píše Samo Marec)

Čo všetko je možné, keď ľudia uveria, že možné je všetko.

Marcelo Bielsa.
Minister obrany Jaroslav Naď.

Neprehliadnite tiež

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.

Ktoré autá si Slováci kupujú najčastejšie?

V kurze ostávajú hlavne hatchbacky.

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.