SME
Sobota, 1. apríl, 2023 | Meniny má Hugo
reklama

Jeep Commander – Yes sir ! Mission is completed !

Na svete je málo značiek, ktoré si môžu dovoliť odklon od bežného komerčného dizajnu bez strachu z nechcenej straty záujmu a popularity. Hranatý Jeep Commander môže na prvý pohľad pôsobiť ako vojenská škatuľa na kolesách, napriek tomu nikto nepochybuje o

jeho aktuálnosti a schopnosti skĺbiť výhody tvrdého off-roadu s komfortom SUV.

Kompromisy to sú krysy
Každé SUV je v podstate kompromisom s prevládajúcim cestným charakterom. Jeep však tento trend odmietol a neustúpil z požiadaviek na terénne auto, preto nikdy nebude čistým SUV, hoci počtom miest sa tak tvári. Hranatý interiér, nízke okná, takmer kolmé čelné sklo a obrovská predná kapota vyvolávajú vo vodičovi až prehnané sebavedomie. Spojenie starej „Ameriky“ a moderných požiadaviek na interiér sa celkom podarilo, akurát nechápeme ťah so siedmimi sedadlami. Do tretieho radu sa zle nastupuje a miesta tam tiež nie je nazvyš. Zbytočný tretí rad sme radšej sklopili do podlahy s vidinou obrovského kufra (1017 l). Na druhej strane, snaha sa cení, lebo vzadu pri treťom rade je nezávislé ovládanie kúrenia a ventilácie. Oveľa viac nám učarovali odkladacie priestory, zvuk autorádia, šírka interiéru, presklenné časti strechy, elektricky nastaviteľná poloha pedálov a oddelené otváranie okna v piatych dverách.

Kolos
Commander s trojlitrovým šesťvalcom v záprahu (160 kW / 218 k) dokáže ísť poriadne rýchlo aj na bežných cestách, a to bez strachu z prehnaného riskovania. Podvozok nezaprie DNA terénneho auta s mäkkým pružením prednej nápravy a hojdaním karosérie. Obrovská hmota sa rozhýbe pomerne rýchlo, preto treba mať na pamäti jej kinetickú energiu, prinajmenšom v blate alebo na snehu. Dobrú službu pri 2,3 t vážiacom kolose odviedli brzdy a tiež krútiaci moment motora (510 Nm). Týrať Commander v uliciach mesta nemá význam, ale vyjsť si s ním na vidiek alebo absolvovať tisíc kilometrov po diaľnici je už lepší nápad. Ideálna jazda však začína tam, kde by ostatné SUV pochoval sneh, blato alebo priekopa. Jediným negatívom jazdných zážitkov je spotreba ovplyvnená hmotnosťou a nekompromisne neaerodynamickým tvarom. Výrobca uvádza priemer 9 l/100 km, ale nám spotreba neklesla pod 12 l/100 km.

O jednom kolese
Systém Quadra drive II dokáže to, čo mnohým pohonom všetkých kolies chýba. Nedokonalé pribrzďovanie jedného kolesa nahradí tak, že výkon cielenie presunie na jediné koleso. V zime tak na pohnutie stačí, aby bolo jedno koleso mimo ľadu. Pri aktivovanom redukovanom prevode sa z podvozka ozve patričný buchot a Commader vyrazí za svojim cieľom. Jeho achilovou pätou môže byť jedine nižšia svetlosť (218 mm), prípadne dlhý rázvor náprav.


Naše hodnotenie

vzhľad nekompromisný, osobitný a tvrdý
interiér priestor, komfort, ergonómia a zbytočný tretí rad sedadiel
motor relatívne tichý, silný a smädný diesel
jazdné vlastnosti v teréne super, na ceste bežný priemer
technika pohon všetkých kolies Quadra Drive II vyniká
výbava slušná, drahé príplatky
úžitok najmä tam, kde iní nemôžu prejsť
celkový dojem nekompromisné auto s dnes tak potrebnou vlastnou tvárou


Cena modelu od 1 649 000 Sk
Cena testovanej verzie Limited 1 949 000 Sk
Motor 3,0 CRDi V6
Výkon motora 160 / 218 kW/k
Zrýchlenie 0-100 km/h 9,0 s
Objem batožinového priestoru (2-5-7 miest) 170 - 1030 - 1950 l
Spotreba podľa výrobcu 9,2 l/100 km
Spotreba v teste 12,0 l/100 km
Bezpečnosť ESP, ABS, 6 x Airbag


Podľa našej osobnej skúsenosti z blata usudzujeme, že Commander bude na rozdiel od bežných SUV vhodný tam, kde nie sú v zime udržiavané cesty. Brutalita, s akou pokorí terén, vyráža dych. Trochu suverenity stráca na ceste mäkkým pružením.

Hranatá krása dominuje aj v praktickom interiéri s veľkým volantom a množstvom odkladacích prvkov. Netradične pôsobia elektricky posúvateľné pedále.

Hranatá karoséria s veľkým aerodynamickým odporom zvyšuje spotrebu ale hlavný je imidž.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Inzercia - Tlačové správy

  1. Deti v letných táboroch budú pomáhať strážiť roboty
  2. Cestujte cez májové sviatky a oddychujte dlhšie. Kam sa vybrať?
  3. Slováci si za 3 dni objednali dovolenku za 4,98 milióna eur.
  4. Profesionálny šéfkuchár radí: Použitý olej nikdy nevylievajte
  5. Vyberáme si najkrajšiu obnovenú pamiatku, hlasuje sa online
  6. Fellner je 6 týždňov bez internetu, ako reaguje BUBO?
  7. Dopestujte si vlastné potraviny. Toto poteší nielen záhradkárov
  8. Kávový Indiana Jones. Slovák loví raritné kávy v pralesoch
  1. Deti v letných táboroch budú pomáhať strážiť roboty
  2. MetLife prináša novinky v skupinovom poistení pre zamestnancov
  3. Prihlás sa do programu She's Next na podporu žien-podnikateliek
  4. Cestujte cez májové sviatky a oddychujte dlhšie. Kam sa vybrať?
  5. Slováci si za 3 dni objednali dovolenku za 4,98 milióna eur.
  6. Unilabs Slovensko otvára v Boroch najmodernejšie laboratórium
  7. Istota nízkeho úroku. Krásne bývanie s hypotékou za 1,49 %
  8. Profesionálny šéfkuchár radí: Použitý olej nikdy nevylievajte
  1. Profesionálny šéfkuchár radí: Použitý olej nikdy nevylievajte 30 625
  2. Fellner je 6 týždňov bez internetu, ako reaguje BUBO? 22 135
  3. Slováci si za 3 dni objednali dovolenku za 4,98 milióna eur. 14 202
  4. Záhadné ženské cviky, ktoré pomôžu mužom. Dokážu zlepšiť erekciu 11 302
  5. Kávový Indiana Jones. Slovák loví raritné kávy v pralesoch 5 940
  6. Vyvýšené záhony ako novodobý trend v záhradkárstve 4 272
  7. Má vaše dieťa nárok na 350 eur na kúpu počítača či tabletu? 4 090
  8. Cestujte cez májové sviatky a oddychujte dlhšie. Kam sa vybrať? 3 400
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Blogy SME

  1. Jozef Ďanovský: Umenie Žiť
  2. Anton Kovalčík: Čím je dláždená cesta do Kremľa? 1 - Zopár výbuchov.
  3. Ivan Čáni: Robert a Lucinka.
  4. Peter Svoreň: Erste Group zasiahla banková neistota najsilnejšie, z úderu by sa však mala čoskoro zotaviť
  5. Erika Telekyová : Pomocníčka je svetový bestseller, ktorý vás vtiahne do deja. Na pretras sa dostanú aj tabuizované témy a hra s mysľou
  6. Ľubomír Maretta: Svetlo
  7. Ján Šeďo: Flambované banány už 15 rokov neprestajne lákajú.
  8. Rudolf Trbušek: Nula na účte veriteľa po 6 rokoch nie je poctivý zámer.
  1. Ján Šeďo: Ľudia, kupujte konzervy a borovičku, raketa pôjde do Bratislavy. 45 001
  2. Ján Valchár: Rusko sa opevňuje, 1.500 nových ruských tankov na ceste 25 280
  3. Ivan Bošňák: Menej Agresivity a viac Analytiky pani Kovačič Hanzelová 10 590
  4. Asociácia dôchodkových správcovských spoločností: Opäť doplatia CHUDOBNÍ na BOHATÝCH? Na stole je novelizácia novelizácie druhého piliera 9 030
  5. Ľudmila Križanovská: Ťažký život bratislavského taxikára. Aj takíto ľudia chodia na ,,mierové" pochody 5 807
  6. Ján Šeďo: Medveď s telemetrickým obojkom trhá človeka ohľaduplne ! 4 438
  7. Magdaléna Cifrová: Rozdielna emočná výbava chlapcov a smutná prognóza nedostatku učiteľov 4 198
  8. Post Bellum SK: Ľudáci sa zbavili najprv židovských dievčat a mladých žien 4 121
  1. Monika Nagyova: Afganka Slovákom: Neviete, čo máte
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  3. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  4. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  5. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  6. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  8. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)
SkryťZatvoriť reklamu