Jeep Commander – Yes sir ! Mission is completed !

Na svete je málo značiek, ktoré si môžu dovoliť odklon od bežného komerčného dizajnu bez strachu z nechcenej straty záujmu a popularity. Hranatý Jeep Commander môže na prvý pohľad pôsobiť ako vojenská škatuľa na kolesách, napriek tomu nikto nepochybuje o

jeho aktuálnosti a schopnosti skĺbiť výhody tvrdého off-roadu s komfortom SUV.

Kompromisy to sú krysy
Každé SUV je v podstate kompromisom s prevládajúcim cestným charakterom. Jeep však tento trend odmietol a neustúpil z požiadaviek na terénne auto, preto nikdy nebude čistým SUV, hoci počtom miest sa tak tvári. Hranatý interiér, nízke okná, takmer kolmé čelné sklo a obrovská predná kapota vyvolávajú vo vodičovi až prehnané sebavedomie. Spojenie starej „Ameriky“ a moderných požiadaviek na interiér sa celkom podarilo, akurát nechápeme ťah so siedmimi sedadlami. Do tretieho radu sa zle nastupuje a miesta tam tiež nie je nazvyš. Zbytočný tretí rad sme radšej sklopili do podlahy s vidinou obrovského kufra (1017 l). Na druhej strane, snaha sa cení, lebo vzadu pri treťom rade je nezávislé ovládanie kúrenia a ventilácie. Oveľa viac nám učarovali odkladacie priestory, zvuk autorádia, šírka interiéru, presklenné časti strechy, elektricky nastaviteľná poloha pedálov a oddelené otváranie okna v piatych dverách.

Kolos
Commander s trojlitrovým šesťvalcom v záprahu (160 kW / 218 k) dokáže ísť poriadne rýchlo aj na bežných cestách, a to bez strachu z prehnaného riskovania. Podvozok nezaprie DNA terénneho auta s mäkkým pružením prednej nápravy a hojdaním karosérie. Obrovská hmota sa rozhýbe pomerne rýchlo, preto treba mať na pamäti jej kinetickú energiu, prinajmenšom v blate alebo na snehu. Dobrú službu pri 2,3 t vážiacom kolose odviedli brzdy a tiež krútiaci moment motora (510 Nm). Týrať Commander v uliciach mesta nemá význam, ale vyjsť si s ním na vidiek alebo absolvovať tisíc kilometrov po diaľnici je už lepší nápad. Ideálna jazda však začína tam, kde by ostatné SUV pochoval sneh, blato alebo priekopa. Jediným negatívom jazdných zážitkov je spotreba ovplyvnená hmotnosťou a nekompromisne neaerodynamickým tvarom. Výrobca uvádza priemer 9 l/100 km, ale nám spotreba neklesla pod 12 l/100 km.

O jednom kolese
Systém Quadra drive II dokáže to, čo mnohým pohonom všetkých kolies chýba. Nedokonalé pribrzďovanie jedného kolesa nahradí tak, že výkon cielenie presunie na jediné koleso. V zime tak na pohnutie stačí, aby bolo jedno koleso mimo ľadu. Pri aktivovanom redukovanom prevode sa z podvozka ozve patričný buchot a Commader vyrazí za svojim cieľom. Jeho achilovou pätou môže byť jedine nižšia svetlosť (218 mm), prípadne dlhý rázvor náprav.


Naše hodnotenie

vzhľad nekompromisný, osobitný a tvrdý
interiér priestor, komfort, ergonómia a zbytočný tretí rad sedadiel
motor relatívne tichý, silný a smädný diesel
jazdné vlastnosti v teréne super, na ceste bežný priemer
technika pohon všetkých kolies Quadra Drive II vyniká
výbava slušná, drahé príplatky
úžitok najmä tam, kde iní nemôžu prejsť
celkový dojem nekompromisné auto s dnes tak potrebnou vlastnou tvárou


Cena modelu od 1 649 000 Sk
Cena testovanej verzie Limited 1 949 000 Sk
Motor 3,0 CRDi V6
Výkon motora 160 / 218 kW/k
Zrýchlenie 0-100 km/h 9,0 s
Objem batožinového priestoru (2-5-7 miest) 170 - 1030 - 1950 l
Spotreba podľa výrobcu 9,2 l/100 km
Spotreba v teste 12,0 l/100 km
Bezpečnosť ESP, ABS, 6 x Airbag


Podľa našej osobnej skúsenosti z blata usudzujeme, že Commander bude na rozdiel od bežných SUV vhodný tam, kde nie sú v zime udržiavané cesty. Brutalita, s akou pokorí terén, vyráža dych. Trochu suverenity stráca na ceste mäkkým pružením.

Hranatá krása dominuje aj v praktickom interiéri s veľkým volantom a množstvom odkladacích prvkov. Netradične pôsobia elektricky posúvateľné pedále.

Hranatá karoséria s veľkým aerodynamickým odporom zvyšuje spotrebu ale hlavný je imidž.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár
  3. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  5. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  6. Žilina Voce Magna 2017 – Medzinárodná súťaž zborového umenia
  7. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  8. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  9. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  10. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  1. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  2. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  3. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  4. Príďte na Deň otvorených dverí v Novom Ružinove
  5. Študenti sa rozhodli zmeniť svoju školu
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  7. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  8. Samsung Galaxy Note8 umožňuje tvoriť veľké veci
  9. IMMOFINANZ spúšťa medzinárodnú reklamnú kampaň retailovej značky
  10. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 8 827
  2. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 8 138
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 411
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 1 981
  5. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 826
  6. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 769
  7. Päť mýtov, ktoré ste počuli. A možno aj uverili 1 658
  8. Všetko, čo by ste mali vedieť o umelom oplodnení 942
  9. Ušetrite až 60 % nákladov na elektrinu využitím slnečnej energie 924
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 710