Coulthard prelomil Schumacherovu sériu

Nevyhral Michael Schumacher! - rozletela sa v nedeľu do sveta prekvapujúca správa z Veľkej ceny Brazílie formuly 1. Aktuálny majster sveta z Nemecka za volantom Ferrari zvíťazil v šiestich pretekoch majstrovstiev sveta za sebou a keďže v sobotu bol na okr

uhu Interlagos v Sao Paulo najrýchlejší v kvalifikácii, z prvej pozície na štarte zvýšil svoju pozíciu favorita. Navyše tak ako predpovedali meteorológovia v priebehu veľkej ceny „dažďovému kráľovi" aj zapršalo. Málo platné. Schumi v nedeľu nemal svoj najlepší deň, dopustil sa niekoľkých chýb a vedúcu pozíciu musel prepustiť Davidovi Coulthardovi (foto-z ľava Häkkinen, Coulthard, Schumacher) na McLarene. Škótsky pilot vyhral svoju desiatu veľkú cenu, v celkovom hodnotení jazdcov po troch pretekoch znížil stratu na M. Schumachera na 6 bodov.
V „bláznivých" pretekoch 1. apríla skončil na 3. mieste Nemec Nick Heidfeld na Sauberi, prvý raz v kariére stál na stupni víťazov.

Smutným hrdinom Veľkej ceny Brazílie zostal Kolumbijčan Juan-Pablo Montoya. Nováčik v efjednotke dal o sebe vedieť už v kvalifikácii - po havárii si bežal do depa pre náhradné auto Williams-BMW a na ňom ešte stihol zajazdiť štvrtý najrýchlejší čas. Z prvého radu prvý raz v histórii formuly 1 štartovala bratská dvojica. „Akoby nebolo dosť, že mám pred sebou jedného Schumachera. Musel prísť aj druhý..." zasmial sa po kvalifikácii Fín Mika Häkkinen, ktorému v sobotu namerali tretí najrýchlejší čas. Jeho tímový kolega Coulthard štartoval zo šiestej pozície.

Häkkinenovi po problémoch so spojkou tesne pred štartom zhasol motor, a keďže jeho auto nevedeli rýchlo dostať z trate, po prvom kole muselo vyjsť na okruh bezpečnostné vozidlo - za ním jazdili M. Schumacher, Montoya, Coulthard a ďalší. Keď sa znova mohlo ísť zostra, v 3. kole pripravil Montoya Schumimu nepríjemné prekvapenie: na konci cieľovej rovinky sa dostal na jeho úroveň a v ľavotočivej zákrute z vnútornej strany brzdil neskoršie. Odvážnym manévrom, pri ktorom sa dotkli kolesá vozidiel oboch súperov, Montoya vytlačil M. Schumachera z ideálnej stopy a dostal sa na čelo pretekov. Kolumbijčan jazdil skvele až do 39. kola. Vtedy ho neskorým brzdením zozadu „odstrelil" Jos Verstappen na Arrowse. Holanďan sa Montoyovi ospravedlnil, FIA mu navyše udelila pokutu 15 000 dolárov, ale možno ho Verstappen pripravil o prvé víťazstvo v F1. Pritom podobne nezmyselne už v 2. kole vyradil Rubens Barrichello (Ferrari) Ralfa Schumachera (Williams-BMW).

Situáciu využili M. Schumacher s Coulthardom a keď v druhej polovici pretekov začalo pršať, všetko hralo do karát majstrovi sveta. Ten však situáciu na mokrej trati nezvládol: raz sa dostal do hodín a vzápätí vyletel do štrku. Mal šťastie, že ani raz mu motor nezhasol a mohol pokračovať. Pravda, už len za vpredu jazdiacim Coulthardom, ktorý zvládol skvelý predbiehací manéver.

Od roku 1994 vyhrávali v Brazílii pretekári, ktorí sa potom na konci roka stali majstrami sveta. Dobré znamenie pre Coultharda, ktorý celý šťastný na pódiu po odovzdávaní cien tancoval sambu.

Povedali po pretekoch:
D. Coulthard: „Keď začalo pršať, jazdili sme v ťažkých podmienkach. Nič som nevidel, musel som dôverovať pilotom predo mnou. Na rovinkách som v porovnaní s Michaelom mal rýchlejšie auto, moji mechanici odviedli výbornú robotu. Zariskovali sme - už pred pretekmi sme sa rozhodli, že auto nastavíme na dážď. Spočiatku som bol v nevýhode, ale potom sa ukázali prednosti tejto stratégie. Prosil som nebesá o dážď! Mal som aj šťastie, lebo Montoya bol v nedeľu veľmi silný súper."
M. Schumacher: „Montoyovi nemôžem nič vyčítať, v rovine mal pri predbiehaní rýchlejšie auto a pred zákrutou brzdil neskoršie. Vytlačil ma na kraj, ale to je v našom športe normálne. Nakoniec som spokojný aj s druhým miestom. Stálo ma to viac síl než v mnohých prípadoch, keď som vyhral. Myslím si, že McLaren sa za dva týždne od poslednej veľkej ceny výrazne zlepšil."
Nick Heidfeld: „Úžasný pocit stáť na stupni víťazov! Je to odmena pre celý náš tím, ktorý tvrdo pracoval."

Výsledky VC Brazílie (okruh 4309 m, 71 kôl, 305,939 km): 1. Coulthard (V. Brit., McLaren-Mercedes) 1:39:00,384 h, 2. M. Schumacher (Nem., Ferrari) +16,164 s, 3. Heidfeld (Nem., Sauber-Petronas) +1 kolo, 4. Panis (Fr., BAR-Honda) +1 kolo, 5. Trulli (Tal., Jordan-Honda) +1 kolo, 6. Fisichella (Tal., Benetton-Renault) +1 kolo, 7. Villeneuve (Kan., BAR-Honda) +1 kolo, 8. Alesi (Fr., Prost-Acer) +1 kolo, 9. Marques (Braz., European-Minardi) +3 kolá, 10. Button (V. Brit., Benetton-Renault) +7 kôl,

Vypadli: štart - Häkkinen (Fín., McLaren-Mercedes), 2. kolo - Barrichello (Braz., Ferrari) havária, 15 - Bernoldi (Braz., Arrows-Asiatech) techn. porucha, 26 - Alonso (Šp., European-Minardi) techn. porucha, 32 - Burti (Braz., Jaguár) techn. porucha, 38 - Verstappen (Hol., Arrows-Asiatech) havária, 38 - Montoya (Kol., Williams-BMW) havária, 53 - Irvine (V. Brit., Jaguár) havária, 55 - Mazzacane (Arg., Prost-Acer) porucha motora, 56 - Räikkönen (Fín., Sauber-Petronas) techn. porucha, 60 - R. Schumacher (Nem., Williams-BMW) havária, 63 - Frentzen (Nem., Jordan-Honda) porucha elektroniky.

Priebežné poradie po troch pretekoch MS: 1. M. Schumacher 26 bodov, 2. Coulthard 20, 3. Barrichello 10, 4. Heidfeld 7, 5. Frentzen 5, 6. Panis 3, 7. R. Schumacher a Trulli po 2, 9. Räikkönen, Häkkinen a Fisichella všetci po 1.

Pohár konštruktérov: 1. Ferrari 36 bodov, 2. McLaren 21, 3. Sauber 8, 4. Jordan 7, 5. BAR-Honda 3, 6. Williams-BMW 2, 7. Benetton 1.

Najbližšie sa 15. apríla jazdí Veľká cena San Marina v Imole.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  3. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  5. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  6. Žilina Voce Magna 2017 – Medzinárodná súťaž zborového umenia
  7. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár
  8. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  3. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  4. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  5. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  6. Príďte na Deň otvorených dverí v Novom Ružinove
  7. Študenti sa rozhodli zmeniť svoju školu
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  9. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  10. Samsung Galaxy Note8 umožňuje tvoriť veľké veci
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 306
  2. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 4 730
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 994
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 614
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 767
  6. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 578
  7. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 556
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 217
  9. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 214
  10. Päť mýtov, ktoré ste počuli. A možno aj uverili 1 142

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Ficovi nestačila porážka Danka, potreboval ho úplne zosmiešniť

Čo by Fico nesmel urobiť, ak by postupoval podľa ústavy.

KOMENTÁRE

Zosmiešnil Trump seba či rovno Ameriku?

Lídri Činy, Ruska a Nemecka si Trumpovu reč v OSN neprišli ani vypočuť.

BLOG CAFÉ EURÓPA

Café Európa: Ako dobehnúť západné platy v EÚ?

Môže sa sociálna úroveň medzi východom a západom priblížiť?

Neprehliadnite tiež

Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten správny

Zvažujete prechod od spaľovacieho motora k elektrickému? Toto by ste mali predtým vedieť.

Pozreli sme si nové čínske autá. Aký dojem v nás zanechali Wey, Chery a Borgward?

Kým Európania riešia emisie, Čína pripravuje automobilový útok.

Hyundai ide po nemeckej prémii. Predstavil konkurenta pre BMW radu 3

Genesis G70 príde na európsky trh najskôr o dva roky.

Nový Renault Mégane R.S. má natáčanie zadných kolies aj problém s váhou

Vo Frankfurte sa predstavili hneď štyri športové hatchbacky.