Coulthard prelomil Schumacherovu sériu

Nevyhral Michael Schumacher! - rozletela sa v nedeľu do sveta prekvapujúca správa z Veľkej ceny Brazílie formuly 1. Aktuálny majster sveta z Nemecka za volantom Ferrari zvíťazil v šiestich pretekoch majstrovstiev sveta za sebou a keďže v sobotu bol na okr

uhu Interlagos v Sao Paulo najrýchlejší v kvalifikácii, z prvej pozície na štarte zvýšil svoju pozíciu favorita. Navyše tak ako predpovedali meteorológovia v priebehu veľkej ceny „dažďovému kráľovi" aj zapršalo. Málo platné. Schumi v nedeľu nemal svoj najlepší deň, dopustil sa niekoľkých chýb a vedúcu pozíciu musel prepustiť Davidovi Coulthardovi (foto-z ľava Häkkinen, Coulthard, Schumacher) na McLarene. Škótsky pilot vyhral svoju desiatu veľkú cenu, v celkovom hodnotení jazdcov po troch pretekoch znížil stratu na M. Schumachera na 6 bodov.
V „bláznivých" pretekoch 1. apríla skončil na 3. mieste Nemec Nick Heidfeld na Sauberi, prvý raz v kariére stál na stupni víťazov.

Smutným hrdinom Veľkej ceny Brazílie zostal Kolumbijčan Juan-Pablo Montoya. Nováčik v efjednotke dal o sebe vedieť už v kvalifikácii - po havárii si bežal do depa pre náhradné auto Williams-BMW a na ňom ešte stihol zajazdiť štvrtý najrýchlejší čas. Z prvého radu prvý raz v histórii formuly 1 štartovala bratská dvojica. „Akoby nebolo dosť, že mám pred sebou jedného Schumachera. Musel prísť aj druhý..." zasmial sa po kvalifikácii Fín Mika Häkkinen, ktorému v sobotu namerali tretí najrýchlejší čas. Jeho tímový kolega Coulthard štartoval zo šiestej pozície.

Häkkinenovi po problémoch so spojkou tesne pred štartom zhasol motor, a keďže jeho auto nevedeli rýchlo dostať z trate, po prvom kole muselo vyjsť na okruh bezpečnostné vozidlo - za ním jazdili M. Schumacher, Montoya, Coulthard a ďalší. Keď sa znova mohlo ísť zostra, v 3. kole pripravil Montoya Schumimu nepríjemné prekvapenie: na konci cieľovej rovinky sa dostal na jeho úroveň a v ľavotočivej zákrute z vnútornej strany brzdil neskoršie. Odvážnym manévrom, pri ktorom sa dotkli kolesá vozidiel oboch súperov, Montoya vytlačil M. Schumachera z ideálnej stopy a dostal sa na čelo pretekov. Kolumbijčan jazdil skvele až do 39. kola. Vtedy ho neskorým brzdením zozadu „odstrelil" Jos Verstappen na Arrowse. Holanďan sa Montoyovi ospravedlnil, FIA mu navyše udelila pokutu 15 000 dolárov, ale možno ho Verstappen pripravil o prvé víťazstvo v F1. Pritom podobne nezmyselne už v 2. kole vyradil Rubens Barrichello (Ferrari) Ralfa Schumachera (Williams-BMW).

Situáciu využili M. Schumacher s Coulthardom a keď v druhej polovici pretekov začalo pršať, všetko hralo do karát majstrovi sveta. Ten však situáciu na mokrej trati nezvládol: raz sa dostal do hodín a vzápätí vyletel do štrku. Mal šťastie, že ani raz mu motor nezhasol a mohol pokračovať. Pravda, už len za vpredu jazdiacim Coulthardom, ktorý zvládol skvelý predbiehací manéver.

Od roku 1994 vyhrávali v Brazílii pretekári, ktorí sa potom na konci roka stali majstrami sveta. Dobré znamenie pre Coultharda, ktorý celý šťastný na pódiu po odovzdávaní cien tancoval sambu.

Povedali po pretekoch:
D. Coulthard: „Keď začalo pršať, jazdili sme v ťažkých podmienkach. Nič som nevidel, musel som dôverovať pilotom predo mnou. Na rovinkách som v porovnaní s Michaelom mal rýchlejšie auto, moji mechanici odviedli výbornú robotu. Zariskovali sme - už pred pretekmi sme sa rozhodli, že auto nastavíme na dážď. Spočiatku som bol v nevýhode, ale potom sa ukázali prednosti tejto stratégie. Prosil som nebesá o dážď! Mal som aj šťastie, lebo Montoya bol v nedeľu veľmi silný súper."
M. Schumacher: „Montoyovi nemôžem nič vyčítať, v rovine mal pri predbiehaní rýchlejšie auto a pred zákrutou brzdil neskoršie. Vytlačil ma na kraj, ale to je v našom športe normálne. Nakoniec som spokojný aj s druhým miestom. Stálo ma to viac síl než v mnohých prípadoch, keď som vyhral. Myslím si, že McLaren sa za dva týždne od poslednej veľkej ceny výrazne zlepšil."
Nick Heidfeld: „Úžasný pocit stáť na stupni víťazov! Je to odmena pre celý náš tím, ktorý tvrdo pracoval."

Výsledky VC Brazílie (okruh 4309 m, 71 kôl, 305,939 km): 1. Coulthard (V. Brit., McLaren-Mercedes) 1:39:00,384 h, 2. M. Schumacher (Nem., Ferrari) +16,164 s, 3. Heidfeld (Nem., Sauber-Petronas) +1 kolo, 4. Panis (Fr., BAR-Honda) +1 kolo, 5. Trulli (Tal., Jordan-Honda) +1 kolo, 6. Fisichella (Tal., Benetton-Renault) +1 kolo, 7. Villeneuve (Kan., BAR-Honda) +1 kolo, 8. Alesi (Fr., Prost-Acer) +1 kolo, 9. Marques (Braz., European-Minardi) +3 kolá, 10. Button (V. Brit., Benetton-Renault) +7 kôl,

Vypadli: štart - Häkkinen (Fín., McLaren-Mercedes), 2. kolo - Barrichello (Braz., Ferrari) havária, 15 - Bernoldi (Braz., Arrows-Asiatech) techn. porucha, 26 - Alonso (Šp., European-Minardi) techn. porucha, 32 - Burti (Braz., Jaguár) techn. porucha, 38 - Verstappen (Hol., Arrows-Asiatech) havária, 38 - Montoya (Kol., Williams-BMW) havária, 53 - Irvine (V. Brit., Jaguár) havária, 55 - Mazzacane (Arg., Prost-Acer) porucha motora, 56 - Räikkönen (Fín., Sauber-Petronas) techn. porucha, 60 - R. Schumacher (Nem., Williams-BMW) havária, 63 - Frentzen (Nem., Jordan-Honda) porucha elektroniky.

Priebežné poradie po troch pretekoch MS: 1. M. Schumacher 26 bodov, 2. Coulthard 20, 3. Barrichello 10, 4. Heidfeld 7, 5. Frentzen 5, 6. Panis 3, 7. R. Schumacher a Trulli po 2, 9. Räikkönen, Häkkinen a Fisichella všetci po 1.

Pohár konštruktérov: 1. Ferrari 36 bodov, 2. McLaren 21, 3. Sauber 8, 4. Jordan 7, 5. BAR-Honda 3, 6. Williams-BMW 2, 7. Benetton 1.

Najbližšie sa 15. apríla jazdí Veľká cena San Marina v Imole.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  4. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  5. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  10. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 30 466
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 22 075
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 20 633
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 12 004
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 7 662
  6. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 4 921
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 4 248
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 704
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 898
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 050

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kaliňák: Strach zo základne Nočných vlkov je len hon na čarodejnice

Exminister vnútra Robert Kaliňák zo Smeru hovorí, že Noční vlci na Slovensku nie sú zatiaľ žiaden problém.

DOMOV

Techniku zo základne v Dolnej Krupej žiada ministerstvo vrátiť

Čo robia Noční vlci v Dolnej Krupej.

SVET

Menila sex za politický vplyv. V mladej Ruske vidia agentku

Maria Butinová sa zblížila s republikánmi, aby mohla mať viac vplyvu.

Neprehliadnite tiež

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault pritvrdil, Mégane R.S. vo verzii Trophy má až 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky a sedadlá Recaro.

Kia začala v Žiline vyrábať prvé elektrifikované auto

Nový je motor, dizajn, volant aj výbava

Najznámejšie auto Jamesa Bonda ožilo ako stavebnica Lego

Stavebnica s 1295 dielmi dá zabrať aj dospelým.