SME
Sobota, 31. október, 2020 | Meniny má AurelaKrížovkyKrížovky
DLHODOBÝ TEST

Fiat Punto - keď servis zaostáva

Keď prišiel na trh Grande Punto napísal som, že po rokoch má Fiat opäť veľkú šancu preraziť. Ide totiž o minimálne taký dobrý produkt, akým bolo svojho času Punto prvej generácie. Tiež som spomenul, že bude závisieť len od importéra a predajcov ako dokážu

túto šancu využiť.

Prečo tento diel takto začínam? V auguste sme súbežne s modelom Kia Rio začali testovať aj Fiat Grande Punto. Tento dlhodobý test je netradičný v tom, že vozidlo sme neprevzali nové, ale jazdené. V tom čase malo na tachometri 12.684 km. Pred nami teda absolvovalo niekoľkomesačnú šnúru krátkodobých testov v rôznych médiách. Dokončilo ju v slušnej kondícii. Vyskytla sa ale jedna drobnosť, ktorú bolo treba doladiť. Z času na čas na každom novom aute, zvlášť medzi prvými kusmi, vyplávajú na povrch malé poruchy. Nám sa zasekávalo ľavé bočné okno. Po spustení sa raz dalo zatvoriť na prvý, inokedy až na piaty krát.

Pred začiatkom testu dali sme preto auto do servisu, aby sme mohli odštartovať s čistým štítom. Odvtedy sme boli v servise s tou istou poruchou ešte ďalšie dva razy. Dodnes ju neodstránili! Medzičasom nám prestal fungovať otočný ovládač ventilácie, takže dôvody k návšteve servisu už boli dva. Iste mi dáte za pravdu, že začínať jeseň s týmito poruchami nie je nič príjemné. V autorizovanom servise Auto-Impex v Bratislave na Rožňavskej ulici však dodnes ani jednu z porúch neodstránili! Pritom ide o banality, ktorých opravu niekoľkokrát urgoval aj importér. Začínam mať preto dojem, že pošramotenú povesť značky Fiat u nás, zvlášť v Bratislave, nemajú na svedomí ani tak samotné produkty (modelovo Fiat v poslednom čase razantne napreduje, čo dokazuje nielen Grande Punto ale celá paleta pripravovaných noviniek) ako šlendrianska práca a prístup niektorých servisov. V tomto konkrétnom prípade firmy Auto-Impex.

Chcem zdôrazniť, že poznám viaceré značkové servisy Fiat mimo Bratislavy, za ktoré som ochotný dať ruku do ohňa a s ktorými som nikdy nemal žiaden problém. Zároveň sa vôbec nedivím, že mnohí bratislavčania servisujú svoje Fiaty v Dunajskej Strede, Pezinku a inde. A to aj napriek tomu, že v Auto-Impexe sa tvária ako veľmi im záleží na službách zákazníkom, čo dokazuje, že v pracovných dňoch je ich servis otvorený do 22,30 hod. My sme túto výhodu využili len na to, aby sme ráno prevzaté auto mohli ešte ten istý deň večer vrátiť príjmaciemu technikovi s tou istou poruchou. S kolegom sme už uzavreli stávku koľkokrát budeme musieť ešte navštíviť tento servis, kým spomínané drobnosti odstránia alebo chybné súčiastky v záručnej lehote vymenia.

Pritom to nie je naša prvá negatívna skúsenosť s touto spoločnosťou. Keď sme sa napríklad pýtali, kedy má Grande Punto 1.3 JTDm výrobcom predpísanú výmenu motorového oleja, dvaja príjmací technici nám svorne tvrdili, že po každých 20.000 km. S príchodom novej generácie motorov Multijet sa pritom interval výmeny oleja predĺžil na 30.000 km. To sa týka aj motora 1.3 JTDm výkonu 66 kW/90 k.

Za všetko hovorí aj moja posledná skúsenosť s prezúvaním na zimné pneumatiky. Prácu, ktorá v bežnom pneuservise počas hlavnej prezúvacej sezóny trvá najviac pol hodiny, v Auto-Impexe vykonávali 2 hodiny!  Verím, že aj tento článok prispeje k zaplátaniu dier v starostlivosti o zákazníkov bratislavskej spoločnosti Auto-Impex. Nie je mojim zámerom niekomu škodiť, ale v rámci dlhodobých testov sledujem aj prácu servisov a v záujme skvalitnenia služieb sa snažím na niektoré nedostatky upozorniť. Značke Fiat fandím, zvlášť jej novému Grande Puntu, a preto ma mrzí,  keď narazím na takýto prípad v neustále proklamovanej starostlivosti o zákazníkov. Testované Punto zatiaľ funguje výborne. Užívame si najmä jeho podvozok (zaraďujeme ho medzi najlepšie v triede) a motor. Napriek svojmu objemu robí z Punta nadpriemerne dynamické a hospodárne vozidlo .


Banálnu závadu na mechanizme sťahovania okna a otočnom ovládači ventilácie neboli v Auto-Impex schopní odstrániť ani po troch návštevách servisu.




 





Prevádzkové náklady po 12.151 km

Celkovo ubehnuté 24.835 km
Pohonné hmoty (Sk) 29.758,80 Sk
Spotrebované pohonné hmoty 728,57 l
Priemerná spotreba 6,0 l/100 km

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  2. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  10. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  1. Moringa a Ginkgo - pomocníci z prírody
  2. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  3. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  4. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  5. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  6. Magazín SME Ženy už v predaji
  7. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  8. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  9. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  10. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 37 351
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 25 489
  3. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 18 261
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 16 727
  5. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 400
  6. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 16 395
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 13 622
  8. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 497
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 260
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 061
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Fiat Punto, Bravo, 500, Ducato, ... na Auto.sme.sk

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Kam ísť na test, čo s pozitívnymi a čo bude s netestovanými? (otázky a odpovede)

Certifikát z plošného testovania na Covid-19 je vstupenkou do obchodov.

Pri plošnom testovaní sa využívajú antigénové testy.

Lekár Laho: Šéf lekárskej komory spôsobil zdravotníctvu problémy

Odmena 500 eur je pre mladých lekárov motivujúca, vraví Laho.

Lekár Ladislav Laho na archívnej fotografii.
Komentár Petra Schutza

Na prahu fiaska

Destabilizácia vládnutia je na vzostupe druhej vlny to posledné, čo si môžeme dovoliť.

Peter Schutz
Píše Juraj Buzalka

S tyčinkou v nose tvoríme históriu

Politické spoločenstvo sa deje prostredníctvom rituálov.

Ilustračné foto.

Neprehliadnite tiež

Suzuki Ignis vie potešiť najmä nízkou spotrebou (test)

Aj s priestorom hospodári ako máloktoré iné auto.

Suzuki Ignis

Predaje nových áut v Európe rastú a sú lepšie ako pred koronou

Elektrifikované autá už predbehli dieselové.

Opel Corsa v predajoch predbehol Renault Clio a stal sa druhým najpredávanejším autom v Európe.

Kde sa môžete v Bratislave otestovať priamo z auta?

Každá mestská časť má svoje vlastné pokyny.

Testovanie koronavírusu u ľudí priamo z okna auta (systém drive-through).
Volkswagen Lupo 3L