S prípravou auta na chladné rána to býva podobne ako s pneumatikami, to že ich potrebujeme, zistíme, až keď sa šmýkame na prvom snehu. Šikovný vodič privíta prvé nočné mrazy s nemrznúcou zmesou v ostrekovači. Predvídavý vodič však pred naplnením nádrže ostrekovača minie všetku starú kvapalinu, ktorá by mohla zamrznúť a po výmene obsahu prepláchne ostrekovaním okna celý systém.
Zbytočne by bola v nádržke nemrznúca kvapalina do -40, keď v tryskách ostrekovača bude čistá voda. Aby bola apokalypsa zamrznutej trysky ostrekovača dokonalá, soľ na ceste začne účinkovať skôr ako sa rozmrazí tryska a rozpustená špinavá námraza vám spod kolies iného auta fŕka rovno na okno.
Doba sa zmenila a dnešné autá netreba na zimu pripravovať tak ako kedysi Škodovky. Trocha pozornosti a predvídania nám však môže výrazne uľahčiť život v situáciách, ktoré prídu skôr než prvý sneh. Okrem vecí, ktoré dokážu vygradovať uponáhľané ráno, existujú aj tie, ktoré sa prejavia neskôr. Napríklad nezvládnuté studené štarty. Sadnúť do auta , naštartovať pri mínusovej teplote skôr ako sa elektronika stihne spamätať a vyraziť plnou parou vpred je niečo podobné ako rýchle vstávanie. Predstavte si, že vás niekto ráno vytiahne z vyhriatej postele rovno na ulicu a prikáže v pyžame bežať aspoň kilometer.
Pritom k šetrnému narábaniu s motorom netreba veľa. Stačí po otočení kľúča do polohy jeden počkať kým pozhasína väčšina kontrolných svetiel na prístrojovom paneli. Keď má elektronika všetko overené, môžeme naštartovať. Potom by mal motor dostať aspoň minútu na čiastočné zohriatie a rozstriekanie oleja. Štart hodný formule jeden by malo nahradiť pokojné rozbiehanie v stredných otáčkach. Po dosiahnutí pracovnej teploty môže naplno využiť jeho výkonový potenciál. Dokonca to bude prospešné nielen pre motor ale aj katalyzátor.
Aj elektronika potrebuje chvíľu na rozhýbanie sa a vytvorenie podmienok pre štart. Nesprávne štartovanie poškodzuje z dlhodobého hľadiska samotný motor.