V poslednej várke nárazových testov poslala organizácia Euro NCAP proti stene celkovo 3 modely. Najvyššie hodnotenie 5 hviezdičiek v nich získal len Lexus IS, ktorý si za čelný aj bočný náraz odniesol spolu 33 bodov. V prípade čelného nárazu sa ako veľký prínos ukázali (81% a 13 bodov) kolenné airbagy, ktoré dokázali zabrániť kontaktu nôh s palubnou doskou. Došlo ale k posunutiu brzdového pedálu o viac ako 100 mm dovnútra vozidla a tým k zvýšenému ohrozeniu chodidiel vodiča. Naopak dobre obstál v ochrane detí. Predpísanú skúšku zvládol na 80% (39 bodov). Stret s chodcom už dopadol horšie, keď požiadavky splnil len na 42% (15 bodov).
So 4 hviezdičkami a 30 bodmi za čelný a bočný náraz sa musela uspokojiť nová generácia Hondy Civic - auto roka 2006 na Slovensku. V nabitom segmente nižšej strednej triedy predstavuje toto hodnotenie len priemerný výsledok, ktorý je o to zarážajúcejší, že rovnaký bodový súčet dosiahla aj predošlá generácia. U Japonca vyrábaného vo Veľkej Británii predstavujú potencionálne riziko časti palubnej dosky, ktorých pohyb môže spôsobiť poranenie v oblasti kolien a stehien vodiča i spolujazdca. Ďalšie riziko predstavuje pedál akcelerátora, ktorý sa pri náraze posunul o viac ako 100 mm späť. Kvôli týmto problémom zvládol čelný náraz len na 69% (11 bodov). Na lepšie výsledky sme zvyknutí aj pri náraze z boku. Malé autá dnes bežne dosahujú 100%, Civic ho absolvoval len na 89% (16 bodov). Pekné hodnotenie si naopak odniesol v prípade ochrany detí a chodcov, kde obstál na 78% (38 bodov) resp. 67% (24 bodov).
Kategóriu veľkopriestorových vanov tentokrát zastupovala nová Kia Carnival. Tá si odniesla o bod menej než Civic ale rovnako 4 hviezdičky za náraz spredu a zboku, keď niekoľko častí v motorovom priestore sa pohlo natoľko, že došlo k poškodeniu niekoľkých zvarových bodov karosérie (63% a 10 bodov). Potencionálne riziko pre kolená a stehná vodiča i spolujazdca predstavovali niektoré časti palubnej dosky. Aj v prípade Kie Carnival sa brzdový pedál pri čelnom náraze posunul o 100 mm dovnútra vozidla, čím ohrozil chodidlá a členky vodiča. V prípade bočného nárazu obstál robustný skelet karosérie na 100%. Rozhodne by sa mu ale mali vyhýbať chodci, pretože 8% a 3 body sú dostatočnou výstrahou.
Honda Civic | Kia Carnival | Lexus IS | |
Ochrana pri náraze | 30 b/4 hviez. | 29 b/4 hviez. | 33 b/5 hviez. |
Ochrana detí | 38 b/4 hviez. | 36 b/3 hviez. | 39 b/4 hviez. |
Ochrana chodcov | 24 b/3 hviez. | 3 b/1 hviez. | 15 b/2 hviez. |