SME
Streda, 24. apríl , 2019

Lexus IS dostal 5 hviezdičiek, Honda Civic len 4

V poslednej várke nárazových testov poslala organizácia Euro NCAP proti stene celkovo 3 modely. Najvyššie hodnotenie 5 hviezdičiek v nich získal len Lexus IS

V poslednej várke nárazových testov poslala organizácia Euro NCAP proti stene celkovo 3 modely.

Najvyššie hodnotenie 5 hviezdičiek v nich získal len Lexus IS, ktorý si za čelný aj bočný náraz odniesol spolu 33 bodov. V prípade čelného nárazu sa ako veľký prínos ukázali (81% a 13 bodov) kolenné airbagy, ktoré dokázali zabrániť kontaktu nôh s palubnou doskou. Došlo ale k posunutiu brzdového pedálu o viac ako 100 mm dovnútra vozidla a tým k zvýšenému ohrozeniu chodidiel vodiča. Naopak dobre obstál v ochrane detí. Predpísanú skúšku zvládol na 80% (39 bodov). Stret s chodcom už dopadol horšie, keď požiadavky splnil len na 42% (15 bodov).

So 4 hviezdičkami a 30 bodmi za čelný a bočný náraz sa musela uspokojiť nová generácia Hondy Civic - auto roka 2006 na Slovensku. V nabitom segmente nižšej strednej triedy predstavuje toto hodnotenie len priemerný výsledok, ktorý je o to zarážajúcejší, že rovnaký bodový súčet dosiahla aj predošlá generácia. U Japonca vyrábaného vo Veľkej Británii predstavujú potencionálne riziko časti palubnej dosky, ktorých pohyb môže spôsobiť poranenie v oblasti kolien a stehien vodiča i spolujazdca. Ďalšie riziko predstavuje pedál akcelerátora, ktorý sa pri náraze posunul o viac ako 100 mm späť. Kvôli týmto problémom zvládol čelný náraz len na 69% (11 bodov). Na lepšie výsledky sme zvyknutí aj pri náraze z boku. Malé autá dnes bežne dosahujú 100%, Civic ho absolvoval len na 89% (16 bodov). Pekné hodnotenie si naopak odniesol v prípade ochrany detí a chodcov, kde obstál na 78% (38 bodov) resp. 67% (24 bodov).

Kategóriu veľkopriestorových vanov tentokrát zastupovala nová Kia Carnival. Tá si odniesla o bod menej než Civic ale rovnako 4 hviezdičky za náraz spredu a zboku, keď niekoľko častí v motorovom priestore sa pohlo natoľko, že došlo k poškodeniu niekoľkých zvarových bodov karosérie (63% a 10 bodov). Potencionálne riziko pre kolená a stehná vodiča i spolujazdca predstavovali niektoré časti palubnej dosky. Aj v prípade Kie Carnival sa brzdový pedál pri čelnom náraze posunul o 100 mm dovnútra vozidla, čím ohrozil chodidlá a členky vodiča. V prípade bočného nárazu obstál robustný skelet karosérie na 100%. Rozhodne by sa mu ale mali vyhýbať chodci, pretože 8% a 3 body sú dostatočnou výstrahou.





Honda Civic Kia Carnival Lexus IS
Ochrana pri náraze 30 b/4 hviez. 29 b/4 hviez. 33 b/5 hviez.
Ochrana detí 38 b/4 hviez. 36 b/3 hviez. 39 b/4 hviez.
Ochrana chodcov 24 b/3 hviez.   3 b/1 hviez. 15 b/2 hviez.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Až vďaka chorobe objavila svoj talent
  2. Od mája sa mení definícia kilogramu
  3. Elegancia, športový duch alebo výkon? Hyundai i30 Fastback
  4. Tohtoročný Autosalon? Najväčšie SUV na svete aj lietajúce auto
  5. Tip na japonskú klimatizáciu s výhodnejšou elektrinou
  6. Top desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019
  7. Čerpáte úver? Na toto by ste určite mali myslieť
  8. Pre učiteľov je dôležité, aby sa navzájom inšpirovali
  9. Kaufland začal s predajom slovenských uhoriek bez fólie
  10. Vie sa vaša pokladnica spojiť s finančnou správou?
  1. Pivovar Šariš rozdá regiónu 16-tisíc eur
  2. RECENZE autokamery Mio MiVue J60 WIFI - youtuber Bazim hodnotí!
  3. Od mája sa mení definícia kilogramu
  4. Spready a poplatky pri obchodovaní
  5. Elegancia, športový duch alebo výkon? Hyundai i30 Fastback
  6. Gemerský expres priblíži nádherný kraj
  7. Takto sa môžete najlepšie chrániť pred výtlkmi
  8. Dokonalá záhrada? Nezabudnite na prísun vody
  9. Tip na japonskú klimatizáciu s výhodnejšou elektrinou
  10. Tohtoročný Autosalon? Najväčšie SUV na svete aj lietajúce auto
  1. Top desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019 23 357
  2. Bulharsko: Najlepšie miesta na dovolenku pri mori 9 527
  3. Čerpáte úver? Na toto by ste určite mali myslieť 9 245
  4. 7 kritických situácií na cestách. Ohrozujú každého vodiča 6 308
  5. Čo upiecť na Veľkú noc? 5 skvelých dezertov Adriany Polákovej 5 001
  6. Až vďaka chorobe objavila svoj talent 4 467
  7. Kaufland začal s predajom slovenských uhoriek bez fólie 4 210
  8. Tohtoročný Autosalon? Najväčšie SUV na svete aj lietajúce auto 4 124
  9. Čo robí dobrého zamestnávateľa dobrým? 2 798
  10. Vie sa vaša pokladnica spojiť s finančnou správou? 1 531

Hlavné správy zo Sme.sk

Café Európa: Ako sa zmení Ukrajina a čo čakať od Zelenského (video)

Diskusia o ukrajinských prezidentských voľbách.

Volodymyr Zelenskyj.

Fotografie boli detailné. Novinári hovoria o tom, ako ich sledovali

Možno skúšali odsledovať, kto by bol najľahšia obeť, hovorí Zuzana Petková.

Zuzana Petková
Peter Tóth
Stĺpček šéfredaktorky Beaty Balogovej

Uvedomuje si štát, aká bola hlboká Kočnerova nora?

Nevieme, či sledovanie novinárov bol ojedinelý prípad.

Šéfredaktorka SME Beata Balogová.

Neprehliadnite tiež

Suzuki Swift Sport je hot hatch zo starej školy (test)

Nízka hmotnosť a vyšší výkon sú zaručeným receptom na zábavu.

Toyota Proace City

Volkswagen T-Cross je viac ako len zdvihnuté Polo (test)

Okrem dizajnu boduje konečne aj cenou.

Volkswagen T-Cross

Elektrické dodávky Renault EZ-FLEX vyrazia skúšobne do ulíc

Koncept využíva diely zo starších modelov.

Na niektorých cestách sa tvoria kolóny, vodiči hlásia zdržanie do štyridsať minút

Nehoda je hlasená za odbočkou na Medzibrod smerom do Podbrezovej.

Ilustračné foto