Lexus IS dostal 5 hviezdičiek, Honda Civic len 4

V poslednej várke nárazových testov poslala organizácia Euro NCAP proti stene celkovo 3 modely. Najvyššie hodnotenie 5 hviezdičiek v nich získal len Lexus IS

V poslednej várke nárazových testov poslala organizácia Euro NCAP proti stene celkovo 3 modely.

Najvyššie hodnotenie 5 hviezdičiek v nich získal len Lexus IS, ktorý si za čelný aj bočný náraz odniesol spolu 33 bodov. V prípade čelného nárazu sa ako veľký prínos ukázali (81% a 13 bodov) kolenné airbagy, ktoré dokázali zabrániť kontaktu nôh s palubnou doskou. Došlo ale k posunutiu brzdového pedálu o viac ako 100 mm dovnútra vozidla a tým k zvýšenému ohrozeniu chodidiel vodiča. Naopak dobre obstál v ochrane detí. Predpísanú skúšku zvládol na 80% (39 bodov). Stret s chodcom už dopadol horšie, keď požiadavky splnil len na 42% (15 bodov).

So 4 hviezdičkami a 30 bodmi za čelný a bočný náraz sa musela uspokojiť nová generácia Hondy Civic - auto roka 2006 na Slovensku. V nabitom segmente nižšej strednej triedy predstavuje toto hodnotenie len priemerný výsledok, ktorý je o to zarážajúcejší, že rovnaký bodový súčet dosiahla aj predošlá generácia. U Japonca vyrábaného vo Veľkej Británii predstavujú potencionálne riziko časti palubnej dosky, ktorých pohyb môže spôsobiť poranenie v oblasti kolien a stehien vodiča i spolujazdca. Ďalšie riziko predstavuje pedál akcelerátora, ktorý sa pri náraze posunul o viac ako 100 mm späť. Kvôli týmto problémom zvládol čelný náraz len na 69% (11 bodov). Na lepšie výsledky sme zvyknutí aj pri náraze z boku. Malé autá dnes bežne dosahujú 100%, Civic ho absolvoval len na 89% (16 bodov). Pekné hodnotenie si naopak odniesol v prípade ochrany detí a chodcov, kde obstál na 78% (38 bodov) resp. 67% (24 bodov).

Kategóriu veľkopriestorových vanov tentokrát zastupovala nová Kia Carnival. Tá si odniesla o bod menej než Civic ale rovnako 4 hviezdičky za náraz spredu a zboku, keď niekoľko častí v motorovom priestore sa pohlo natoľko, že došlo k poškodeniu niekoľkých zvarových bodov karosérie (63% a 10 bodov). Potencionálne riziko pre kolená a stehná vodiča i spolujazdca predstavovali niektoré časti palubnej dosky. Aj v prípade Kie Carnival sa brzdový pedál pri čelnom náraze posunul o 100 mm dovnútra vozidla, čím ohrozil chodidlá a členky vodiča. V prípade bočného nárazu obstál robustný skelet karosérie na 100%. Rozhodne by sa mu ale mali vyhýbať chodci, pretože 8% a 3 body sú dostatočnou výstrahou.





Honda Civic Kia Carnival Lexus IS
Ochrana pri náraze 30 b/4 hviez. 29 b/4 hviez. 33 b/5 hviez.
Ochrana detí 38 b/4 hviez. 36 b/3 hviez. 39 b/4 hviez.
Ochrana chodcov 24 b/3 hviez.   3 b/1 hviez. 15 b/2 hviez.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  4. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  5. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  6. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  7. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  8. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  9. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  10. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  1. Prichádza Black Friday, jazdenku môžete mať so zľavou 2000 eur
  2. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  3. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  4. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  5. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  6. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  7. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  8. Nová michalovská nemocnica otvorí brány: toto musíte vidieť!
  9. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  10. Mladí vodiči preferujú čoraz silnejšie autá
  1. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 15 012
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 9 289
  3. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 4 545
  4. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 3 758
  5. Ako sa zbaviť chladnej podlahy 3 023
  6. Moskva alebo Petrohrad? 1 864
  7. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 805
  8. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 1 637
  9. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások 1 606
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 1 343

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Slovensko ničí lowcostová mentalita. Kedy s tým niečo urobíme?

Atmosféra nedôstojných príjmov a života nás ničí, z nej pramenia spoločenské nedorozumenia.

KOMENTÁRE

Čo je to sloboda

Sloboda prináša ťarchu vlastnej aktivity.

Neprehliadnite tiež

Tesla míňa 8000 dolárov za minútu a nedarí sa jej s Modelom 3

Musk musí čoskoro začať zháňať nové prostriedky.

Ako správne používať hmlovky? Zapínať ich môžete, ale nemusíte

Predné a zadné hmlové svetlá plnia rôzne funkcie, treba nad nimi premýšľať osobitne

Vedec, ktorý vyvíja palivá: Motory majú problémy, aké sme roky nevideli

Benzíny a nafty sa musia vyvíjať s motormi, hovorí Andreas Schäfer.

Volkswagen Polo opäť dvihlo latku vo svojej triede (test)

Trojvalec 1,0 TSI v Pole funguje najlepšie zo všetkých áut koncernu.

Do dražby evidenčných čísel sa v Emirátoch zapojil aj 12-ročný chlapec

Kúpa je dobrou investíciou do budúcnosti a mnohí neváhajú zaplatiť milióny.