SME
Pondelok, 25. január, 2021 | Meniny má GejzaKrížovkyKrížovky

Trojičky

Šéf koncernu PSA Peugeot Citroen - Jean-Martin Folz - a riaditeľ automobilky Fiat - Sergio Marchionne - predstavili 7. novembra vo francúzskom priemyselnom stredisku Sevel Nord novú generáciu ľahkých úžitkových vozidiel.

Jedná sa o modelovú rodinu kompaktných skriňových áut, ktoré prídu do predaja v polovici januára 2007 a nahradia doterajšie typy Citroen Jumpy, Fiat Scudo a Peugeot Expert. Ako sme to predpokladali, na trhu sa objaví široká paleta dodávkových vozidiel s karosériami, ktoré poskytnú väčší prepravný priestor než doteraz (5 - 7 m3) a užitočnú hmotnosť 1000 - 1200 kg. Vďaka pestrej ponuke si z nej bude môcť vybrať každý podnikateľ aj remeselník. Oba koncerny rozšíria tiež svoje palety o nový typ osobného auta. Bude to úplne presklený model pripomínajúci zväčšený minivan, ktorý prepraví až 9 cestujúcich. Všetky vozidlá budú poháňať 3 špičkové naftové motory s vysokotlakovým priamym vstrekovaním paliva common rail najnovšej generácie (1,6 HDi výkonu 90 k, 2.0 HDi/120 a 136 k) a 2-litrový zážihový agregát výkonu 140 k. Kompaktné skriňové autá sa budú aj naďalej vyrábať vo francúzskom meste Valenciennes v závode Sevel Nord zamestnávajúcom 4.400 ľudí, ktorý je ich spoločným majetkom. V tomto produkčnom komplexe, ktorý operatívne vedie PSA Peugeot Citroen, vyrábajú aj viacúčelové veľkopriestorové dodávkové limuzíny vyššej kategórie značiek Peugeot, Citroen, Fiat a Lancia. Montáž novej generácie ľahkých úžitkových vozidiel si vyžiadala investície za 440 mil Euro. V 3-smennej prevádzke závod vyrobí 130.000 áut ročne. Kvôli pestrosti v ňom montovaných vozidiel bolo treba zmodernizovať výrobné haly, reorganizovať logistiku a zlepšiť ergonómiu pracovných miest.
S veľkopriestorovými dodávkovými limuzínami vyššej triedy, novými kompaktnými skriňovými dodávkovými vozidlami a kombíkmi rozličných karosárských verzií budú v závode Sevel Nord na jednej montážnej linke vyrábať až 14 rôznych typov karosérií. Pre úplnosť dodávame, že ročne sa v Európe minú 2 milióny ľahkých úžitkových áut.
Z doterajšej generácie Peugeot Expert, Citroen Jumpy a Fiat Scudo vyrobili v závode Sevel Nord vo Valenciennes od roku 1995 takmer 1 milión áut. Spomínané trojičky, ktoré vniesli do triedy ľahkých úžitkových vozidiel novú kvalitu cestovného komfortu, stali sa základom úspechu segmentu kompaktných skriňových áut v Európe. Po prepracovaní väčších sesterských tiež spolu vyrábaných vozidiel Citroen Jumper, Fiat Ducato a Peugeot Boxer, ktoré prišli na trh v máji t. r., pokračujú oba koncerny v omladzovaní svojich paliet ľahkých úžitkových áut. Ďalšia fáza tejto ofenzívy bude nasledovať v roku 2008. Vtedy príde na trh malé skriňové dodávkové vozidlo vyvinuté pod patronátom firmy Tofas v Turecku.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  2. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  5. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  6. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  7. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  8. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  1. Arval Slovakia: Spoliehajú na nás firmy z kľúčových sektorov
  2. INEKO: Základná škola v Svätom Jure je najlepšia na Slovensku
  3. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  4. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  5. Operatívny lízing zmierni dopady krízy na váš biznis
  6. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  7. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  8. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  9. Hygge ako životný štýl
  10. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 42 700
  2. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 27 742
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 15 180
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 195
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 763
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 691
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 360
  8. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 346
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 248
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 109
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Predseda vlády SR Igor Matovič, vľavo minister obrany SR Jaroslav Naď a minister zdravotníctva SR Marek Krajčí (všetci OĽaNO).

Vôbec ste si nevšimli, ako sa to zmenilo.

24. jan
Ilustračná fotografia.

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 237-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala viac ako štyritisíc obetí. Na Slovensku prebieha plošné testovanie.

11 h
Peter Kovařík.

Hamran nezískal dostatok hlasov.

8 h

Neprehliadnite tiež

Kia XCeed PHEV

V meste by sa osvedčila aj ako full-hybrid.

23. jan
Dacia Sandero

S vyššou cenou prišiel aj lepší dojem.

21. jan
Nabíjanie na 50 kW stojane trvá hodinu.

Napriek korone sa ich predal rekordný počet

20. jan
Dacia Sandero a Sandero Stepway.

Ponúka sa oveľa bohatšia výbava.

19. jan