Trojičky

Šéf koncernu PSA Peugeot Citroen - Jean-Martin Folz - a riaditeľ automobilky Fiat - Sergio Marchionne - predstavili 7. novembra vo francúzskom priemyselnom stredisku Sevel Nord novú generáciu ľahkých úžitkových vozidiel.

Jedná sa o modelovú rodinu kompaktných skriňových áut, ktoré prídu do predaja v polovici januára 2007 a nahradia doterajšie typy Citroen Jumpy, Fiat Scudo a Peugeot Expert. Ako sme to predpokladali, na trhu sa objaví široká paleta dodávkových vozidiel s karosériami, ktoré poskytnú väčší prepravný priestor než doteraz (5 - 7 m3) a užitočnú hmotnosť 1000 - 1200 kg. Vďaka pestrej ponuke si z nej bude môcť vybrať každý podnikateľ aj remeselník. Oba koncerny rozšíria tiež svoje palety o nový typ osobného auta. Bude to úplne presklený model pripomínajúci zväčšený minivan, ktorý prepraví až 9 cestujúcich. Všetky vozidlá budú poháňať 3 špičkové naftové motory s vysokotlakovým priamym vstrekovaním paliva common rail najnovšej generácie (1,6 HDi výkonu 90 k, 2.0 HDi/120 a 136 k) a 2-litrový zážihový agregát výkonu 140 k. Kompaktné skriňové autá sa budú aj naďalej vyrábať vo francúzskom meste Valenciennes v závode Sevel Nord zamestnávajúcom 4.400 ľudí, ktorý je ich spoločným majetkom. V tomto produkčnom komplexe, ktorý operatívne vedie PSA Peugeot Citroen, vyrábajú aj viacúčelové veľkopriestorové dodávkové limuzíny vyššej kategórie značiek Peugeot, Citroen, Fiat a Lancia. Montáž novej generácie ľahkých úžitkových vozidiel si vyžiadala investície za 440 mil Euro. V 3-smennej prevádzke závod vyrobí 130.000 áut ročne. Kvôli pestrosti v ňom montovaných vozidiel bolo treba zmodernizovať výrobné haly, reorganizovať logistiku a zlepšiť ergonómiu pracovných miest.
S veľkopriestorovými dodávkovými limuzínami vyššej triedy, novými kompaktnými skriňovými dodávkovými vozidlami a kombíkmi rozličných karosárských verzií budú v závode Sevel Nord na jednej montážnej linke vyrábať až 14 rôznych typov karosérií. Pre úplnosť dodávame, že ročne sa v Európe minú 2 milióny ľahkých úžitkových áut.
Z doterajšej generácie Peugeot Expert, Citroen Jumpy a Fiat Scudo vyrobili v závode Sevel Nord vo Valenciennes od roku 1995 takmer 1 milión áut. Spomínané trojičky, ktoré vniesli do triedy ľahkých úžitkových vozidiel novú kvalitu cestovného komfortu, stali sa základom úspechu segmentu kompaktných skriňových áut v Európe. Po prepracovaní väčších sesterských tiež spolu vyrábaných vozidiel Citroen Jumper, Fiat Ducato a Peugeot Boxer, ktoré prišli na trh v máji t. r., pokračujú oba koncerny v omladzovaní svojich paliet ľahkých úžitkových áut. Ďalšia fáza tejto ofenzívy bude nasledovať v roku 2008. Vtedy príde na trh malé skriňové dodávkové vozidlo vyvinuté pod patronátom firmy Tofas v Turecku.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Rastie nám pokrivená generácia?
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  2. Rastie nám pokrivená generácia?
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  4. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  5. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  7. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  10. Univerzita vyTVORená nápadmi študentov!
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 20 024
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 4 933
  3. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 724
  4. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 2 332
  5. Kedy sa refinancovanie oplatí? 2 250
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 2 139
  7. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 1 693
  8. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 1 631
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 516
  10. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 219

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Súdy v Trenčíne odmietajú riešiť Galkovu kauzu odpočúvania

Obžaloba na bývalého šéfa Vojenského obranného spravodajstva Pavla Brychtu leží na súde od februára 2016. Najvyšší súd mu teraz prikázal konať.

KOMENTÁRE

Česi mieria do čiernej diery Európy. Všetko pre korunu

Je možné, že šanca ľahkého vstupu do eurozóny zmizne.

AUTO

Anketa o Svetové auto roka 2018 sa ponesie v znamení SUV

Posledný ročník vyhral Jaguar F-Pace.

Neprehliadnite tiež

Šéf marketingu BMW Ian Robertson: Ďalšiu Čínu už na Zemi nenájdeme

Pre Jozefa Kabaňa majú v BMW prichystané veľké výzvy.

Anketa o Svetové auto roka 2018 sa ponesie v znamení SUV

Posledný ročník vyhral Jaguar F-Pace, tento rok SUV tvoria viac než polovicu nominovaných.

Budúcnosť podľa Audi? Umelá inteligencia s empatiou

Vo Frankfurte sme okrem sériových modelov v stánku Audi mohli vidieť aj dva elektrické autonómne koncepty.

BMW X5 prekonáva konkurenciu silným dieselom (test)

Najlepšie veľké SUV na cesty pochádza z Mníchova.

Blogy SME


  1. Karolína Olšavská: V nemocnici
  2. Jozef Drahovský: Mesto Košice začalo používať taktiku šmejdov
  3. Miroslav Makyta: Skorumpovaný Smer
  4. Silvia Zeumerová: Ako sme písali ikony (1/2)
  5. Andrej Šverha: Čergov na sklonku leta
  6. Tatiana Repková: Prečo sme single?
  7. Andrea Legényová: rozchodové dilema
  8. Iniciatíva slovenských učiteľov: Spoločne proti korupcii
  1. Stanislav Martinčko: Aj ty Brutus, Kiska aj ty? 12 222
  2. Miroslav Žiak: Neuveríte, koľko peňazí získalo Slovensko z poľnohospodárskych dotácií 11 265
  3. INEKO: Máme priveľa magistrov a inžinierov, dlho študujeme a neodmeňujeme úspech 11 104
  4. Čo je nové na sme.sk: SMEnaživo: Diskusia s kandidátmi na bratislavského župana 10 403
  5. Orsolya Véghová: Maďarka 8 858
  6. Stanislav Martinčko: Hlavné mesto Slovenska Palermo?? 7 012
  7. Saša Grodecká: Bipolárna 6 800
  8. Jaroslav Hoško: Prečo sa (ne)zabaviť v klube? 6 746