SME
Streda, 24. apríl , 2019

Trojičky

Šéf koncernu PSA Peugeot Citroen - Jean-Martin Folz - a riaditeľ automobilky Fiat - Sergio Marchionne - predstavili 7. novembra vo francúzskom priemyselnom stredisku Sevel Nord novú generáciu ľahkých úžitkových vozidiel.

Jedná sa o modelovú rodinu kompaktných skriňových áut, ktoré prídu do predaja v polovici januára 2007 a nahradia doterajšie typy Citroen Jumpy, Fiat Scudo a Peugeot Expert. Ako sme to predpokladali, na trhu sa objaví široká paleta dodávkových vozidiel s karosériami, ktoré poskytnú väčší prepravný priestor než doteraz (5 - 7 m3) a užitočnú hmotnosť 1000 - 1200 kg. Vďaka pestrej ponuke si z nej bude môcť vybrať každý podnikateľ aj remeselník. Oba koncerny rozšíria tiež svoje palety o nový typ osobného auta. Bude to úplne presklený model pripomínajúci zväčšený minivan, ktorý prepraví až 9 cestujúcich. Všetky vozidlá budú poháňať 3 špičkové naftové motory s vysokotlakovým priamym vstrekovaním paliva common rail najnovšej generácie (1,6 HDi výkonu 90 k, 2.0 HDi/120 a 136 k) a 2-litrový zážihový agregát výkonu 140 k. Kompaktné skriňové autá sa budú aj naďalej vyrábať vo francúzskom meste Valenciennes v závode Sevel Nord zamestnávajúcom 4.400 ľudí, ktorý je ich spoločným majetkom. V tomto produkčnom komplexe, ktorý operatívne vedie PSA Peugeot Citroen, vyrábajú aj viacúčelové veľkopriestorové dodávkové limuzíny vyššej kategórie značiek Peugeot, Citroen, Fiat a Lancia. Montáž novej generácie ľahkých úžitkových vozidiel si vyžiadala investície za 440 mil Euro. V 3-smennej prevádzke závod vyrobí 130.000 áut ročne. Kvôli pestrosti v ňom montovaných vozidiel bolo treba zmodernizovať výrobné haly, reorganizovať logistiku a zlepšiť ergonómiu pracovných miest.
S veľkopriestorovými dodávkovými limuzínami vyššej triedy, novými kompaktnými skriňovými dodávkovými vozidlami a kombíkmi rozličných karosárských verzií budú v závode Sevel Nord na jednej montážnej linke vyrábať až 14 rôznych typov karosérií. Pre úplnosť dodávame, že ročne sa v Európe minú 2 milióny ľahkých úžitkových áut.
Z doterajšej generácie Peugeot Expert, Citroen Jumpy a Fiat Scudo vyrobili v závode Sevel Nord vo Valenciennes od roku 1995 takmer 1 milión áut. Spomínané trojičky, ktoré vniesli do triedy ľahkých úžitkových vozidiel novú kvalitu cestovného komfortu, stali sa základom úspechu segmentu kompaktných skriňových áut v Európe. Po prepracovaní väčších sesterských tiež spolu vyrábaných vozidiel Citroen Jumper, Fiat Ducato a Peugeot Boxer, ktoré prišli na trh v máji t. r., pokračujú oba koncerny v omladzovaní svojich paliet ľahkých úžitkových áut. Ďalšia fáza tejto ofenzívy bude nasledovať v roku 2008. Vtedy príde na trh malé skriňové dodávkové vozidlo vyvinuté pod patronátom firmy Tofas v Turecku.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Od mája sa mení definícia kilogramu
  2. Až vďaka chorobe objavila svoj talent
  3. Elegancia, športový duch alebo výkon? Hyundai i30 Fastback
  4. Tohtoročný Autosalon? Najväčšie SUV na svete aj lietajúce auto
  5. Tip na japonskú klimatizáciu s výhodnejšou elektrinou
  6. TOP desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019
  7. Čerpáte úver? Na toto by ste určite mali myslieť
  8. Pre učiteľov je dôležité, aby sa navzájom inšpirovali
  9. Kaufland začal s predajom slovenských uhoriek bez fólie
  10. Vie sa vaša pokladnica spojiť s finančnou správou?
  1. Od mája sa mení definícia kilogramu
  2. Spready a poplatky pri obchodovaní
  3. Elegancia, športový duch alebo výkon? Hyundai i30 Fastback
  4. Gemerský expres priblíži nádherný kraj
  5. Takto sa môžete najlepšie chrániť pred výtlkmi
  6. Dokonalá záhrada? Nezabudnite na prísun vody.
  7. Tip na japonskú klimatizáciu s výhodnejšou elektrinou
  8. Tohtoročný Autosalon? Najväčšie SUV na svete aj lietajúce auto
  9. Women in business
  10. TOP desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019
  1. TOP desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019 23 231
  2. Bulharsko: Najlepšie miesta na dovolenku pri mori 9 716
  3. Čerpáte úver? Na toto by ste určite mali myslieť 9 264
  4. 7 kritických situácií na cestách. Ohrozujú každého vodiča 6 445
  5. Čo upiecť na Veľkú noc? 5 skvelých dezertov Adriany Polákovej 5 375
  6. Až vďaka chorobe objavila svoj talent 4 438
  7. Kaufland začal s predajom slovenských uhoriek bez fólie 4 208
  8. Tohtoročný Autosalon? Najväčšie SUV na svete aj lietajúce auto 3 954
  9. Čo robí dobrého zamestnávateľa dobrým? 2 831
  10. Vie sa vaša pokladnica spojiť s finančnou správou? 1 548

Hlavné správy zo Sme.sk

Café Európa: Ako sa zmení Ukrajina a čo čakať od Zelenského (video)

Diskusia o ukrajinských prezidentských voľbách.

Volodymyr Zelenskyj.
Peter Tóth
Stĺpček šéfredaktorky Beaty Balogovej

Uvedomuje si štát, aká bola hlboká Kočnerova nora?

Nevieme, či sledovanie novinárov bol ojedinelý prípad.

Šéfredaktorka SME Beata Balogová.
Píše Samuel Abrahám

Nie, Fico sa nezmenil. Zala fabuluje

Ad: Fico sa zmenil obsahovo aj ľudsky.

Boris Zala.

Neprehliadnite tiež

Suzuki Swift Sport je hot hatch zo starej školy (test)

Nízka hmotnosť a vyšší výkon sú zaručeným receptom na zábavu.

Toyota Proace City

Volkswagen T-Cross je viac ako len zdvihnuté Polo (test)

Okrem dizajnu boduje konečne aj cenou.

Volkswagen T-Cross

Elektrické dodávky Renault EZ-FLEX vyrazia skúšobne do ulíc

Koncept využíva diely zo starších modelov.

Na niektorých cestách sa tvoria kolóny, vodiči hlásia zdržanie do štyridsať minút

Nehoda je hlasená za odbočkou na Medzibrod smerom do Podbrezovej.

Ilustračné foto