Trojičky

Šéf koncernu PSA Peugeot Citroen - Jean-Martin Folz - a riaditeľ automobilky Fiat - Sergio Marchionne - predstavili 7. novembra vo francúzskom priemyselnom stredisku Sevel Nord novú generáciu ľahkých úžitkových vozidiel.

Jedná sa o modelovú rodinu kompaktných skriňových áut, ktoré prídu do predaja v polovici januára 2007 a nahradia doterajšie typy Citroen Jumpy, Fiat Scudo a Peugeot Expert. Ako sme to predpokladali, na trhu sa objaví široká paleta dodávkových vozidiel s karosériami, ktoré poskytnú väčší prepravný priestor než doteraz (5 - 7 m3) a užitočnú hmotnosť 1000 - 1200 kg. Vďaka pestrej ponuke si z nej bude môcť vybrať každý podnikateľ aj remeselník. Oba koncerny rozšíria tiež svoje palety o nový typ osobného auta. Bude to úplne presklený model pripomínajúci zväčšený minivan, ktorý prepraví až 9 cestujúcich. Všetky vozidlá budú poháňať 3 špičkové naftové motory s vysokotlakovým priamym vstrekovaním paliva common rail najnovšej generácie (1,6 HDi výkonu 90 k, 2.0 HDi/120 a 136 k) a 2-litrový zážihový agregát výkonu 140 k. Kompaktné skriňové autá sa budú aj naďalej vyrábať vo francúzskom meste Valenciennes v závode Sevel Nord zamestnávajúcom 4.400 ľudí, ktorý je ich spoločným majetkom. V tomto produkčnom komplexe, ktorý operatívne vedie PSA Peugeot Citroen, vyrábajú aj viacúčelové veľkopriestorové dodávkové limuzíny vyššej kategórie značiek Peugeot, Citroen, Fiat a Lancia. Montáž novej generácie ľahkých úžitkových vozidiel si vyžiadala investície za 440 mil Euro. V 3-smennej prevádzke závod vyrobí 130.000 áut ročne. Kvôli pestrosti v ňom montovaných vozidiel bolo treba zmodernizovať výrobné haly, reorganizovať logistiku a zlepšiť ergonómiu pracovných miest.
S veľkopriestorovými dodávkovými limuzínami vyššej triedy, novými kompaktnými skriňovými dodávkovými vozidlami a kombíkmi rozličných karosárských verzií budú v závode Sevel Nord na jednej montážnej linke vyrábať až 14 rôznych typov karosérií. Pre úplnosť dodávame, že ročne sa v Európe minú 2 milióny ľahkých úžitkových áut.
Z doterajšej generácie Peugeot Expert, Citroen Jumpy a Fiat Scudo vyrobili v závode Sevel Nord vo Valenciennes od roku 1995 takmer 1 milión áut. Spomínané trojičky, ktoré vniesli do triedy ľahkých úžitkových vozidiel novú kvalitu cestovného komfortu, stali sa základom úspechu segmentu kompaktných skriňových áut v Európe. Po prepracovaní väčších sesterských tiež spolu vyrábaných vozidiel Citroen Jumper, Fiat Ducato a Peugeot Boxer, ktoré prišli na trh v máji t. r., pokračujú oba koncerny v omladzovaní svojich paliet ľahkých úžitkových áut. Ďalšia fáza tejto ofenzívy bude nasledovať v roku 2008. Vtedy príde na trh malé skriňové dodávkové vozidlo vyvinuté pod patronátom firmy Tofas v Turecku.

Článok pokračuje pod video reklamou

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  3. Zmrzlina z McDonald’s má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Pre
  4. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  1. Zmrzlina z McDonald’s má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Pre
  2. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  3. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  4. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  5. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  9. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  10. Životné jubileum prof. Ing. Jaroslava Valáška, PhD.
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 14 797
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 610
  3. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 420
  4. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 8 083
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 7 980
  6. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 6 600
  7. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 4 787
  8. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 3 204
  9. Nie sme žiadni paštikári. Slováci už dovolenkujú inak 3 057
  10. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto 2 710

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Zálohovanie PET fliaš je bližšie. Na aké prekážky naráža?

Zálohovaním sa vyzbiera 90 percent fliaš.

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Slovensko vo finále MS vo futbale? Nie je to utópia

Slovenský futbal môže siahať na vrchol.

KOMENTÁR ONDREJA PODSTUPKU

Pomôžme ministrovi spraviť drahé a bolestivé rozhodnutie

Zálohovanie PET fliaš je dobrý a bolestivý nápad.

AUTORSKÁ STRANA PETRY PROCHÁZKOVEJ

Babčenkova manželka prehovorila. Ako prežívala smrť svojho manžela?

O všetkom vedela vopred.

Neprehliadnite tiež

Polícia skúša na motorkárov na Jahodnej optickú brzdu

V nebezpečných úsekoch pribudli čiarové spomaľovače.

Doprava na Mlynských nivách sa komplikuje. Prestavba prináša zmeny

Treba sa pripraviť na väčšiu trpezlivosť.

V Bratislave sa predviedli vzácne veterány

V centre Bratislavy sa uskutočnil zraz najstarších a najvzácnejších veteránov.