Budúcnosť Alfy Romeo

V priebehu najbližších 4 rokov Alfa Romeo uvedie na trh minimálne 6 nových modelov, z ktorých 2 budú pre ňu znamenať vstup do nových segmentov. Alfa hľadá možnosti ako rozšíriť cieľové skupiny svojich zákazníkov.

Po internej analýze predstavitelia Alfy totiž zistili, že rezervy majú hlavne vo vekových skupinách od 18 do 30 rokov a od 34 do 48 rokov, ktoré chcú osloviť pripravovaným 3-dverovým modelom Junior, crossoverom s pracovným názvom CXover a novým športovo-luxusným sedanom 169.

Už budúci sa k vybraným zákazníkom dostane superšportové kupé 8C Competizione, ktoré vyrobia len v malej sérii a taktiež nová Alfa 159 Crosswagon.

Oveľa viac záujmu určite vzbudí malý 3-dverový športový model segmentu B, pracovne nazvaný Junior. Ide o derivát Grande Punta postavený na tej istej platforme a využívajúci mnoho spoločných komponentov, avšak stvárnený v tradičnom a jedinečnom dizajnérskom jazyku Alfy s odkazom na sedemdesiate roky, agresívnou prednou časťou, úzkymi bočnými oknami a aerodynamicky zaoblenou strechou. Na rozdiel od Grande Punta dostane ešte lepšie vyladený podvozok, zodpovedajúci požiadavkám zákazníkov Alfy na športovú jazdu. Vozidlo dlhé 4 metre má prísť na trh v druhom štvrťroku 2008, prvýkrát by ho ale mohli ukázať už koncom budúceho roka (keďže vzhľadom na mnohé prebraté diely od Grande Punta si jeho vývoj nežiada veľa času). Týmto modelom chce Alfa Romeo pokryť vekovú skupinu zákazníkov od 18 do 30 rokov a významne ukrojiť z koláča modelu Mini. Cena Juniora by mala začínať na 16.000 euro (592.000 Sk).

Na zákazníkov vo veku 34 až 48 rokov chce zaútočiť novým crossoverom s pracovným názvom CXover. Podľa slov predstaviteľov automobilky má ísť o kríženca medzi SUV a luxusným kupé. Dá sa teda predpokladať, že bude mať 3 alebo 5 dverí, pričom v prípade 5-dverového prevedenia kľučky zadných budú schované (na spôsob Alfy 156) ako naznačovala svojho času štúdia Camal. Cena 4,6 metra dlhého crossoveru by sa mala pohybovať od 28.000 do 45.000 euro (1,036.000 Sk - 1,665.000 Sk). Tento model by Alfa Romeo chcela uviesť na trh v prvom štvrťroku 2010.



Ešte pred ním, v prvom štvrťroku 2009 príde aj nástupca modelu 147, ktorý by mal spočívať na spoločnej platforme s novým Fiatom Bravo. A zatiaľ posledným modelom v horizonte najbližších 4 rokov je veľký prémiový športový sedan 169, ktorý vo výrobnom programe nahradí súčasný model 166. Limuzína dlhá 4,9 m s cenovo posadená medzi 40.000 až 55.000 euro (1,480.000 Sk až 2,035.000 Sk) príde na trh v druhom štvrťroku 2009, podobne ako fecelift modelov 159, 159 Sportwagon, Brera a Spider.

Popri mnohých inováciách Alfa Romeo tiež sľubuje zásadný obrat vo vnímaní značky a jej servisnej siete.

V roku 2009 plánuje okrem iného vstúpiť aj na americký trh.

Veľké plány má tiež s navýšením výroby a odbytu. Tento rok by malo jej brány opustiť 160.000 automobilov, no v roku 2010 by to malo byť až 300.000 vozidiel. O dvojnásobné zvýšenie produkcie by sa mali zaslúžiť práve pripravované nové modely a prehodnotenie súčasnej predajnej stratégie.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  10. Kam do tepla v januári?
  1. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  5. Alarica – new business project in the market of shoes
  6. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  7. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  8. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  10. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 17 165
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 857
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 295
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 084
  5. Kam do tepla v januári? 1 749
  6. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 411
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 403
  8. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 1 118
  9. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 1 023
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 903

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Zarábajú milióny na úkor štátu. Priekupníkov dreva sa nedarí odstaviť

Niektoré firmy, ktoré len skupujú drevo a posúvajú ho ďalej, majú s Lesmi SR uzatvorené nevypovedateľné zmluvy.

DOMOV

Dobré ráno: Kto zarába na slovenských lesoch

Ako u nás funguje biznis s drevom.

KOMENTÁRE

Starostlivosť vzorného hospodára

Podozrenie, že sa o milióny podelili, asi napadá kdekomu.

DOMOV

Manžela jej zatkli komunisti, pracovala pod cudzími menami

Marte Ličkovej udelil prezident Andrej Kiska Rad Ľudovíta Štúra II. triedy.

Neprehliadnite tiež

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.

Peugeot čaká elektrifikácia aj návrat do USA

Do roku 2025 bude mať každý model elektrickú verziu.

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.

Kia Forte prezrádza dizajn nového Cee’du

Európska verzia kompaktnej Kie sa predstaví na jar v Ženeve.