SME
Sobota, 31. október, 2020 | Meniny má AurelaKrížovkyKrížovky

Budúcnosť Alfy Romeo

V priebehu najbližších 4 rokov Alfa Romeo uvedie na trh minimálne 6 nových modelov, z ktorých 2 budú pre ňu znamenať vstup do nových segmentov. Alfa hľadá možnosti ako rozšíriť cieľové skupiny svojich zákazníkov.

Po internej analýze predstavitelia Alfy totiž zistili, že rezervy majú hlavne vo vekových skupinách od 18 do 30 rokov a od 34 do 48 rokov, ktoré chcú osloviť pripravovaným 3-dverovým modelom Junior, crossoverom s pracovným názvom CXover a novým športovo-luxusným sedanom 169.

Už budúci sa k vybraným zákazníkom dostane superšportové kupé 8C Competizione, ktoré vyrobia len v malej sérii a taktiež nová Alfa 159 Crosswagon.

Oveľa viac záujmu určite vzbudí malý 3-dverový športový model segmentu B, pracovne nazvaný Junior. Ide o derivát Grande Punta postavený na tej istej platforme a využívajúci mnoho spoločných komponentov, avšak stvárnený v tradičnom a jedinečnom dizajnérskom jazyku Alfy s odkazom na sedemdesiate roky, agresívnou prednou časťou, úzkymi bočnými oknami a aerodynamicky zaoblenou strechou. Na rozdiel od Grande Punta dostane ešte lepšie vyladený podvozok, zodpovedajúci požiadavkám zákazníkov Alfy na športovú jazdu. Vozidlo dlhé 4 metre má prísť na trh v druhom štvrťroku 2008, prvýkrát by ho ale mohli ukázať už koncom budúceho roka (keďže vzhľadom na mnohé prebraté diely od Grande Punta si jeho vývoj nežiada veľa času). Týmto modelom chce Alfa Romeo pokryť vekovú skupinu zákazníkov od 18 do 30 rokov a významne ukrojiť z koláča modelu Mini. Cena Juniora by mala začínať na 16.000 euro (592.000 Sk).

Na zákazníkov vo veku 34 až 48 rokov chce zaútočiť novým crossoverom s pracovným názvom CXover. Podľa slov predstaviteľov automobilky má ísť o kríženca medzi SUV a luxusným kupé. Dá sa teda predpokladať, že bude mať 3 alebo 5 dverí, pričom v prípade 5-dverového prevedenia kľučky zadných budú schované (na spôsob Alfy 156) ako naznačovala svojho času štúdia Camal. Cena 4,6 metra dlhého crossoveru by sa mala pohybovať od 28.000 do 45.000 euro (1,036.000 Sk - 1,665.000 Sk). Tento model by Alfa Romeo chcela uviesť na trh v prvom štvrťroku 2010.



Ešte pred ním, v prvom štvrťroku 2009 príde aj nástupca modelu 147, ktorý by mal spočívať na spoločnej platforme s novým Fiatom Bravo. A zatiaľ posledným modelom v horizonte najbližších 4 rokov je veľký prémiový športový sedan 169, ktorý vo výrobnom programe nahradí súčasný model 166. Limuzína dlhá 4,9 m s cenovo posadená medzi 40.000 až 55.000 euro (1,480.000 Sk až 2,035.000 Sk) príde na trh v druhom štvrťroku 2009, podobne ako fecelift modelov 159, 159 Sportwagon, Brera a Spider.

Popri mnohých inováciách Alfa Romeo tiež sľubuje zásadný obrat vo vnímaní značky a jej servisnej siete.

V roku 2009 plánuje okrem iného vstúpiť aj na americký trh.

Veľké plány má tiež s navýšením výroby a odbytu. Tento rok by malo jej brány opustiť 160.000 automobilov, no v roku 2010 by to malo byť až 300.000 vozidiel. O dvojnásobné zvýšenie produkcie by sa mali zaslúžiť práve pripravované nové modely a prehodnotenie súčasnej predajnej stratégie.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  2. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  10. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  1. Moringa a Ginkgo - pomocníci z prírody
  2. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  3. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  4. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  5. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  6. Magazín SME Ženy už v predaji
  7. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  8. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  9. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  10. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 37 849
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 25 955
  3. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 18 766
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 16 775
  5. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 15 580
  6. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 14 737
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 14 301
  8. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 523
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 174
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 10 902
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Plošné testovanie na Covid-19 v Bratislave.
Ľudia čakajú na plošné testovanie v Bratislave.

Kam ísť na test, čo s pozitívnymi a čo bude s netestovanými? (otázky a odpovede)

Certifikát z plošného testovania na Covid-19 je vstupenkou do obchodov.

Pri plošnom testovaní sa využívajú antigénové testy.
Stĺpček šéfredaktorky Beaty Balogovej

Testovanie nie je hlasovanie, dajte sa otestovať

Je dôležité, aby štát dokázal otestovať všetkých, ktorí chcú byť zodpovední.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME

Neprehliadnite tiež

Suzuki Ignis vie potešiť najmä nízkou spotrebou (test)

Aj s priestorom hospodári ako máloktoré iné auto.

Suzuki Ignis

Predaje nových áut v Európe rastú a sú lepšie ako pred koronou

Elektrifikované autá už predbehli dieselové.

Opel Corsa v predajoch predbehol Renault Clio a stal sa druhým najpredávanejším autom v Európe.

Kde sa môžete v Bratislave otestovať priamo z auta?

Každá mestská časť má svoje vlastné pokyny.

Testovanie koronavírusu u ľudí priamo z okna auta (systém drive-through).
Volkswagen Lupo 3L