Budúcnosť Alfy Romeo

V priebehu najbližších 4 rokov Alfa Romeo uvedie na trh minimálne 6 nových modelov, z ktorých 2 budú pre ňu znamenať vstup do nových segmentov. Alfa hľadá možnosti ako rozšíriť cieľové skupiny svojich zákazníkov.

Po internej analýze predstavitelia Alfy totiž zistili, že rezervy majú hlavne vo vekových skupinách od 18 do 30 rokov a od 34 do 48 rokov, ktoré chcú osloviť pripravovaným 3-dverovým modelom Junior, crossoverom s pracovným názvom CXover a novým športovo-luxusným sedanom 169.

Už budúci sa k vybraným zákazníkom dostane superšportové kupé 8C Competizione, ktoré vyrobia len v malej sérii a taktiež nová Alfa 159 Crosswagon.

Oveľa viac záujmu určite vzbudí malý 3-dverový športový model segmentu B, pracovne nazvaný Junior. Ide o derivát Grande Punta postavený na tej istej platforme a využívajúci mnoho spoločných komponentov, avšak stvárnený v tradičnom a jedinečnom dizajnérskom jazyku Alfy s odkazom na sedemdesiate roky, agresívnou prednou časťou, úzkymi bočnými oknami a aerodynamicky zaoblenou strechou. Na rozdiel od Grande Punta dostane ešte lepšie vyladený podvozok, zodpovedajúci požiadavkám zákazníkov Alfy na športovú jazdu. Vozidlo dlhé 4 metre má prísť na trh v druhom štvrťroku 2008, prvýkrát by ho ale mohli ukázať už koncom budúceho roka (keďže vzhľadom na mnohé prebraté diely od Grande Punta si jeho vývoj nežiada veľa času). Týmto modelom chce Alfa Romeo pokryť vekovú skupinu zákazníkov od 18 do 30 rokov a významne ukrojiť z koláča modelu Mini. Cena Juniora by mala začínať na 16.000 euro (592.000 Sk).

Na zákazníkov vo veku 34 až 48 rokov chce zaútočiť novým crossoverom s pracovným názvom CXover. Podľa slov predstaviteľov automobilky má ísť o kríženca medzi SUV a luxusným kupé. Dá sa teda predpokladať, že bude mať 3 alebo 5 dverí, pričom v prípade 5-dverového prevedenia kľučky zadných budú schované (na spôsob Alfy 156) ako naznačovala svojho času štúdia Camal. Cena 4,6 metra dlhého crossoveru by sa mala pohybovať od 28.000 do 45.000 euro (1,036.000 Sk - 1,665.000 Sk). Tento model by Alfa Romeo chcela uviesť na trh v prvom štvrťroku 2010.



Ešte pred ním, v prvom štvrťroku 2009 príde aj nástupca modelu 147, ktorý by mal spočívať na spoločnej platforme s novým Fiatom Bravo. A zatiaľ posledným modelom v horizonte najbližších 4 rokov je veľký prémiový športový sedan 169, ktorý vo výrobnom programe nahradí súčasný model 166. Limuzína dlhá 4,9 m s cenovo posadená medzi 40.000 až 55.000 euro (1,480.000 Sk až 2,035.000 Sk) príde na trh v druhom štvrťroku 2009, podobne ako fecelift modelov 159, 159 Sportwagon, Brera a Spider.

Popri mnohých inováciách Alfa Romeo tiež sľubuje zásadný obrat vo vnímaní značky a jej servisnej siete.

V roku 2009 plánuje okrem iného vstúpiť aj na americký trh.

Veľké plány má tiež s navýšením výroby a odbytu. Tento rok by malo jej brány opustiť 160.000 automobilov, no v roku 2010 by to malo byť až 300.000 vozidiel. O dvojnásobné zvýšenie produkcie by sa mali zaslúžiť práve pripravované nové modely a prehodnotenie súčasnej predajnej stratégie.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten
  3. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  5. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  6. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  7. Žilina Voce Magna 2017 – Medzinárodná súťaž zborového umenia
  8. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár
  9. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  10. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  1. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten
  2. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  3. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  4. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  5. Príďte na Deň otvorených dverí v Novom Ružinove
  6. Študenti sa rozhodli zmeniť svoju školu
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  9. Samsung Galaxy Note8 umožňuje tvoriť veľké veci
  10. IMMOFINANZ spúšťa medzinárodnú reklamnú kampaň retailovej značky
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 8 977
  2. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 6 902
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 635
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 245
  5. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 779
  6. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 683
  7. Päť mýtov, ktoré ste počuli. A možno aj uverili 1 452
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 867
  9. Kedy sa refinancovanie oplatí? 864
  10. Všetko, čo by ste mali vedieť o umelom oplodnení 852

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Účtenky frustrujú podnikateľov, no Babišovi lákajú voličov

Sociálni demokrati o registračných pokladniciach hovoria dve desaťročia. Tému aj tak pustili hnutiu ANO.

ŠPORT

Sagan na MS: má dva tituly, ale raz ho zradil žalúdok

Sagana čakajú ôsme majstrovstvá sveta.

TECH

Výmena batérií namiesto nabíjania. Elektroautá sa môžu zmeniť

Nebude zložitejšia ako tankovanie paliva.

Neprehliadnite tiež

Pozreli sme si nové čínske autá. Aký dojem v nás zanechali Wey, Chery a Borgward?

Kým Európania riešia emisie, Čína pripravuje automobilový útok

Hyundai ide po nemeckej prémii. Predstavil konkurenta pre BMW radu 3

Genesis G70 príde na európsky trh najskôr o dva roky.

Nový Renault Mégane R.S. má natáčanie zadných kolies aj problém s váhou

Vo Frankfurte sa predstavili hneď štyri športové hatchbacky.

Vyskúšali sme zadné sedadlá VarioFlex v novej Škode Karoq

Vyberateľné zadné sedačky neponúka iný konkurent.