Budúcnosť Alfy Romeo

V priebehu najbližších 4 rokov Alfa Romeo uvedie na trh minimálne 6 nových modelov, z ktorých 2 budú pre ňu znamenať vstup do nových segmentov. Alfa hľadá možnosti ako rozšíriť cieľové skupiny svojich zákazníkov.

Po internej analýze predstavitelia Alfy totiž zistili, že rezervy majú hlavne vo vekových skupinách od 18 do 30 rokov a od 34 do 48 rokov, ktoré chcú osloviť pripravovaným 3-dverovým modelom Junior, crossoverom s pracovným názvom CXover a novým športovo-luxusným sedanom 169.

Už budúci sa k vybraným zákazníkom dostane superšportové kupé 8C Competizione, ktoré vyrobia len v malej sérii a taktiež nová Alfa 159 Crosswagon.

Oveľa viac záujmu určite vzbudí malý 3-dverový športový model segmentu B, pracovne nazvaný Junior. Ide o derivát Grande Punta postavený na tej istej platforme a využívajúci mnoho spoločných komponentov, avšak stvárnený v tradičnom a jedinečnom dizajnérskom jazyku Alfy s odkazom na sedemdesiate roky, agresívnou prednou časťou, úzkymi bočnými oknami a aerodynamicky zaoblenou strechou. Na rozdiel od Grande Punta dostane ešte lepšie vyladený podvozok, zodpovedajúci požiadavkám zákazníkov Alfy na športovú jazdu. Vozidlo dlhé 4 metre má prísť na trh v druhom štvrťroku 2008, prvýkrát by ho ale mohli ukázať už koncom budúceho roka (keďže vzhľadom na mnohé prebraté diely od Grande Punta si jeho vývoj nežiada veľa času). Týmto modelom chce Alfa Romeo pokryť vekovú skupinu zákazníkov od 18 do 30 rokov a významne ukrojiť z koláča modelu Mini. Cena Juniora by mala začínať na 16.000 euro (592.000 Sk).

Na zákazníkov vo veku 34 až 48 rokov chce zaútočiť novým crossoverom s pracovným názvom CXover. Podľa slov predstaviteľov automobilky má ísť o kríženca medzi SUV a luxusným kupé. Dá sa teda predpokladať, že bude mať 3 alebo 5 dverí, pričom v prípade 5-dverového prevedenia kľučky zadných budú schované (na spôsob Alfy 156) ako naznačovala svojho času štúdia Camal. Cena 4,6 metra dlhého crossoveru by sa mala pohybovať od 28.000 do 45.000 euro (1,036.000 Sk - 1,665.000 Sk). Tento model by Alfa Romeo chcela uviesť na trh v prvom štvrťroku 2010.



Ešte pred ním, v prvom štvrťroku 2009 príde aj nástupca modelu 147, ktorý by mal spočívať na spoločnej platforme s novým Fiatom Bravo. A zatiaľ posledným modelom v horizonte najbližších 4 rokov je veľký prémiový športový sedan 169, ktorý vo výrobnom programe nahradí súčasný model 166. Limuzína dlhá 4,9 m s cenovo posadená medzi 40.000 až 55.000 euro (1,480.000 Sk až 2,035.000 Sk) príde na trh v druhom štvrťroku 2009, podobne ako fecelift modelov 159, 159 Sportwagon, Brera a Spider.

Popri mnohých inováciách Alfa Romeo tiež sľubuje zásadný obrat vo vnímaní značky a jej servisnej siete.

V roku 2009 plánuje okrem iného vstúpiť aj na americký trh.

Veľké plány má tiež s navýšením výroby a odbytu. Tento rok by malo jej brány opustiť 160.000 automobilov, no v roku 2010 by to malo byť až 300.000 vozidiel. O dvojnásobné zvýšenie produkcie by sa mali zaslúžiť práve pripravované nové modely a prehodnotenie súčasnej predajnej stratégie.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  2. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku
  3. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online
  4. Šanca pre mladé talenty z oblasti umenia, vedy či športu
  5. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime
  6. Stotisíc ľudí rozhodlo: Nadácia banky rozdelí štvrť milióna eur
  7. Slovensko má historicky najvyšší počet ľudí bankujúcich online
  8. ZSE ako jediné prináša Virtuálnu batériu pre fotovoltiku
  9. First moment: Španielske pobrežie patrí medzi najpredávanejšie
  10. Je lepšie menučko, alebo domáca strava? Týždeň sme varili doma
  1. Podnikanie a významné ukazovatele v roku 2019
  2. Smartfóny Samsung Galaxy S priniesli množstvo inovácií
  3. eKasa prichádza na Slovensko
  4. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  5. 4 úkony, ktoré treba absolvovať po založení s.r.o.
  6. Konferencia - EU support for research
  7. A dynamic year in the industrial and logistics sector
  8. Hotovosť je na ústupe. Karty akceptujú aj v kostole či na ulici
  9. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku
  10. Zápis do Registra partnerov vo verejnom sektore
  1. Na dôchodok si možno sporíte zle. Šesť zásad správneho šetrenia 19 136
  2. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku 12 378
  3. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu 9 077
  4. Je lepšie menučko, alebo domáca strava? Týždeň sme varili doma 8 334
  5. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime 6 206
  6. Hotovosť je na ústupe. Karty akceptujú aj v kostole či na ulici 4 933
  7. First moment: Španielske pobrežie patrí medzi najpredávanejšie 4 610
  8. Esin Group: Líder Iniciatívy poľnohospodárov vydiera 4 184
  9. Zbrojársky líder z Považia pomáha ľuďom 4 038
  10. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online 3 835

Blogy SME

  1. Milan Zaťko: Ficoizmus s ľudskou tvárou.
  2. Pavel Pospíšil: (Proti)Ústavný „PUČ“ ?
  3. Tibor Paulen: Kto otáča klimatickým termostatom ? - 4.časť: oceány
  4. Helena Smihulova Laucikova: Nehrám sa
  5. Viera Polakovičová: Jun Märkl výborne dirigoval francúzsku hudbu
  6. Marek Strapko: Posilka v byte - pozor na susedov!
  7. Miro Jankes: Dnešná inverzia
  8. Miroslav Makyta: Odstavte Fica !
  1. Paula Kentošová: Skončila som na psychiatrii 11 743
  2. Monika Nagyova: Bratislavská reality show v MHD 8 103
  3. Júlia Piraňa Mikolášiková: Zsuzsovú môže spájať s Pentou Lexov človek 6 459
  4. Jana Žilková: Dievča s biliónmi na účte 6 313
  5. Rudolf Pado: Ďakujem, pani Čaputová 5 970
  6. Miroslav Žiak: Raw koláče sú síce zdravšie, ale... 4 986
  7. Martin Balušík: Spoznávanie Ukrajiny - zážitky z cesty 3 471
  8. Júlia Piraňa Mikolášiková: Kto pomáhal Zsuzsovej? 3 429