Hyundai Sonata – koncert pre naftu a orchester

Sonata pred dvomi rokmi vhupla do plánu technickej revolúcie značky Hyundai. Od príchodu na trh trpela absenciou moderného naftového motora. Ten pravý čas konečne prišiel a limuzína strednej triedy už nejaký čas ponúka nový štvorvalec 2,0 CRDi.

Sonata pred dvomi rokmi vhupla do plánu technickej revolúcie značky Hyundai. Od príchodu na trh trpela absenciou moderného naftového motora. Ten pravý čas konečne prišiel a limuzína strednej triedy už nejaký čas ponúka nový štvorvalec 2,0 CRDi.

Proporcie
Z proporcií karosérie vystupujú na povrch dve zvláštnosti, pomerne veľké previsy karosérie vpredu (96 cm) aj vzadu (111 cm), takmer vodorovná predná kapota a pomerne strmé čelné sklo. Práve vďaka tomu sa s autom dobre manévruje a vodič má výborný výhľad von. Spomenuté proporcie však prekážajú v dosiahnutí lepšej aerodynamiky. Masívna zadná časť ukrýva veľký a relatívne dobre prístupný kufor objemu 523 l.


Praktický
Priestrannému interiéru chýba hrubší veniec volantu, tvrdšie a výraznejšie tvarované sedadlá s dlhším sedákom vzadu. Oceňujeme snahu konštruktérov umiestniť autorádio čo najvyššie k vrchu prístrojovej dosky. Na druhej strane nechápeme absenciu ovládania autorádia na volante. Ovládanie palubného počítača treba stále hľadať niekde za volantom, čo sa nám zdá výsostne nepraktické. Úplne opačný, pozitívny názor máme na plynovú vzperu prednej kapoty, ktorá konečne nahradila klasickú tyčku na podopieranie. Rovnako poteší množstvo odkladacích priestorov, možnosť zväčšenia slnečnej clony výsuvným plastom a veľmi slušná výbava.


Lekcia slušného správania
Ani turbodúchadlo s variabilnou geometriou lopatiek nepomohlo zdvihnúť krútiaci moment na viac ako 305 Nm. Konkurencia sa pohybuje o niečo vyššie a v širšom rozsahu otáčok než Hyundai (1800 – 2500 ot./min.). Na druhej strane tých pár Nm ochotne obetujeme za výnimočnú kultúru chodu motora. Už pri nízkych rýchlostiach zavládne pod kapotou harmónia a ticho. Napríklad taký VW Passat a jeho dvojlitrový diesel dostal od kórejského motora lekciu zo slušného správania.

Flegmatická
Zvukové prejavy úzko súvisia s nábehom výkonu, pretože motor Sonaty reaguje trochu pomalšie, výkon rastie pozvoľna a dynamika začína pri 2000 otáčkach. Charakter motora tak veľmi úzko korešponduje s vlastnosťami auta. Pokojný priebeh testu sa odrazil aj v priemernej spotrebe 6,8 l/100 km. V mestskom režime chcela Sonata aj dezert, takže spotreba stúpla na 8 l/100 km. Vo výbave motora zatiaľ chýba filter pevných častíc výfukových plynov. (OPRAVA : Motor filter pevných častíc má ) 

Prvé husle?
Na pretekanie si treba kúpiť iné auto, pretože aj podvozok má radšej pokojné presuny, než vymetanie rohov zákrut. Zadná náprava na nerovnostiach trochu poskakuje, čo je dané krátkym rázvorom a tiež charakterom pruženia. Nový diesel, citeľne úspornejší než smädné benzínové motory, preberá úlohu favorita, najmä ak nezaostáva ani v kultúre chodu. Kvality auta sú teda nepopierateľné ale chýbalo nám niečo, čo dokáže rozbúchať srdce.

Týždeň s novým motorom sa niesol v znamení škaredého počasia ale aj ticha pod kapotou. Podvozok nemá rád priečne nerovnosti.


Sonata aj napriek krátkemu rázvoru náprav ponúka dosť miesta na zadných sedadlách. Celkovo sa interiér predstavil v dobrom svetle.








Predné sedadlá majú mnoho spoločné s kreslom v obývačke. V ostrých zákrutách sa nám zdali až prehnane mäkké.

Sonáta pre naftu a orchester znie veľmi dobre. Jemnej, až melancholickej melódii chýba trochu razancie. V každom prípade tento motor bude hrať v ponuke značky prvé husle.










Naše hodnotenie

vzhľad bez emócií, horšia aerodynamika
interiér priestranný, mäkké sedadlá
motor tichý, vysoká kultúra chodu
jazdné vlastnosti normálne
výbava za tú cenu fajn
úžitok veľký kufor
celkový dojem tento motor chýbal ako soľ



Hyundai Sonata 2,0 CRDi Elegance

Cena modelu od 699 900 Sk
Cena testovanej verzie 859 900 Sk
Bezpečnosť 6 x airbag, ABS, ESP

 

Motor
Typ naftový štvorvalec
Uloženie priečne
Zdvihový objem 1991 cm3
Výkon 103/140 kw/k
Pri otáčkach 4000 ot./min.
Krútiaci moment 305 Nm
Pri otáčkach 1800- 2500 ot./min.
Kilogramový výkon 11,9 kg/k
Litrový výkon 70,31 k/l
Emisná norma EURO IV
Karoséria
Typ sedan
Počet dverí 4
Pneumatiky 225/50 R17
Prevodovka
Typ Manuálna
Počet stupňov 6
Poháňané kolesá predné
Podvozok
Predná náprava McPherson
Zadná náprava viacprvkové zavesenie s torznou tyčou
Svetlosť podvozka 160 mm
Priemer otočenia 10,8 m
Brzdy vpredu kotúčové s vnútorným chladením
Brzdy vzadu kotúčové
Rozmery, hmotnosti, objemy
Rázvor náprav 2730 mm
Dĺžka 4800 mm
Šírka 1832 mm
Výška 1475 mm
Pohotovostná hmot. 1660 kg
Užitočná hmotnosť 484 kg
Batožinový priestor 523 l
Objem pal. nádrže 70 l
Prevádzkové hodnoty
Zrýchlenie 10,2 s
Maximálna rýchlosť 203 km/h
Spotreba
mesto 8,2 l/100 km
mimo mesto 5,0 l/100 km
kombinácia 6,1 l/100 km
v teste 8,8 l/100 km

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  4. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  5. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  6. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  10. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  1. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  6. S dobrým pivom leto chutí
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  10. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 37 246
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 771
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 20 969
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 762
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 167
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 6 014
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 630
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 614
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 357
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 755

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kaliňáka k únosu Vietnamca doteraz nikto nevypočul

Bývalého ministra vnútra ani nepredvolali.

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Prečo sa gang financovaný Kremľom usídlil na Slovensku

Aké je posolstvo Nočných vlkov u nás.

ŠPORT

Šliapať v úniku? Je to nudné, vraví Sagan

Cez víkend nelenil. Majster sveta najazdil za dva dni dvesto kilometrov v únikoch.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.