SME
Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky

C4 Picasso – ďalší sedemmiestny kompakt

Ešte pred pár rokmi nebolo v nižšej strednej triede o minivanoch ani chýru a dnes ich je hneď niekoľko. Navzdory nelichotivému demografickému vývoju počet miest v autách pribúda, akoby rodiny mali bežne štyri, či päť detí. Novému trendu podľahol aj Citro

Ešte pred pár rokmi nebolo v nižšej strednej triede o minivanoch ani chýru a dnes ich je hneď niekoľko. Navzdory nelichotivému demografickému vývoju počet miest v autách pribúda, akoby rodiny mali bežne štyri, či päť detí. Novému trendu podľahol aj Citroen a na Slovensko uviedol model C4 Picasso.

O novinke s mimoriadne presklennou kabínou, sedemmiestnym interiérom a množstvom techniky sa veľa popísalo, ale niektoré prvky sme si všimli až pri prvej osobnej skúsenosti. V uliciach mesta a na križovatkách nás potešil dobrý výhľad šikmo dopredu cez extrémne tenké stĺpiky čelného okna. C4 Picasso prichádza na náš trh zatiaľ s dvomi benzínovými (1,8i a 2,0i) dvomi naftovými motormi (1,6 HDi a 2,0 HDi) a manuálnou alebo robotizovanou prevodovkou s radením pri volante.
.
C4 Picasso, ako jediný kompaktný minivan využíva pneumatické pruženie na zadnej náprave, takže dokáže udržať rovnakú svetlú výšku podvozka nezávisle na zaťažení. Problémom minivanov totiž býva charakter pruženia zadnej nápravy. Buď málo zaťažená náprava poskakuje a neprináša komfort alebo je pri zaťažení extrémne prepružená. Nakladanie ťažkých predmetov uľahčuje zníženie svetlej výšky zadnej časti auta o 14 cm. Po naštartovaní vozidla a rozjazde sa svetlá výška automaticky vyrovná. Vypínač v batožinovom priestore dokáže funkciu deaktivovať a tiež zablokovať pneumatické pruženie pri výmene kolesa.

Po boku C4 Picasso zostáva v predaji starší model Xsara Picasso, preto si výrobca mohol dovoliť prepchať novinku takými prvkami ako štvorzónová klimatizácia, systém varovania pred neželaným opustením jazdného pruhu, asistenta pre rozjazd v kopci, natáčacie svetlomety a indikátor dostatočného miesta na parkovanie v kopci. Modelu C4 Picasso stoja v ceste osvedčení lídri triedy ako Opel Zafira, Renault Megane Grand Scenic a Volkswagen Touran.


Nositeľ technologického pokroku v triede má pneumatické pruženie zadnej nápravy, sedem airbagov, panoramatické čelné sklo, volant s pevným stredom a výborný výhľad šikmo dopredu.

Množstvo tlačidiel prešlo z prístrojovej dosky na multifunkčný volant s pevným stredom. Verzie s robotizovanou prevodovkou majú radenie pri volante a na mieste klasickej radiacej páky chladničku.


Citroen C4 Picasso ponúka veľký vnútorný priestor s najširším výhľadom posádky do všetkých strán, dokonalým presvetlením interiéru a slušnou aerodynamikou (Cx=0,31).

Páka automatickej alebo manuálnej 6-stupňovej robotizovanej prevodovky je v blízkosti volantu.





Rodinný minivan sám rozpozná veľkosť miesta na parkovanie pomocou špeciálnych snímačov aktívnych pri rýchlosti do 20 km/h.










Po otvorení automatického veka nádrže z miesta vodiča, stačí vložiť tankovaciu pištoľ do hrdla nádrže vybaveného klapkou. Dopĺňanie paliva bez otočnej a často špinavej zátky je oveľa pohodlnejšie.


Najväčší batožinový priestor v triede kompaktných MPV môže mať v závislosti na počte využitých sedadiel objem od 208 až po 1951 litrov. Pri bežnom päťmiestnom usporiadaní je objem až 576 litrov. Prístup uľahčuje nízka nakladacia hrana v jednej rovine s dnom.


Picasso ponúka sedem miest na sedenie, najširší interiér v triede a tri rovnako široké sedadlá v druhom rade. Štyri zo siedmich miest na sedenie sú vybavené úchytmi detskej sedačky ISOFIX. Dve sedadlá v treťom rade možno posúvať pozdĺžne v rozsahu 13 cm.

Koncept „visiospace“ znamená jedinečnosť a lepší výhľad vo všetkých smeroch. Horná hrana čelného skla je posunutá dozadu o 30 cm a výhľadový uhol podstatne väčší (70 stupňov).


Vďaka ovládacím prvkom v strede volantu, integrovanému displeju a radiacej páke pri volante vzniklo veľa miesta na odkladacie priestory.


Zážitok zo svetla prichádza aj v noci. Systém vnútorného osvetlenia pomocou LED diód je navrhnutý tak, aby neobťažoval posádku a zároveň aby boli všetky dôležité časti jemne osvetlené. Svetlo v batožinovom priestore je odnímateľné a môže slúžiť (40 min) ako ručná lampa mimo vozidla.







Citroen C4 Picasso – technické údaje

verzia 1,8i 16V 2,0i 16V 1,6 HDi 1,6 HDi 2,0 HDi 2,0 HDi
palivo natural natural nafta nafta nafta nafta
prevodovka manuálna BMP6 manuálna BMP6 BMP6 automatická
počet stupňov 5 6 5 6 6 6
výkon motora (kW/k) 92/127 103/143 80/110 80/110 100/138 100/138
Krútiaci moment (Nm) 170 200 240-260 240 – 260 270 320
Max. rýchlosť (km/h) 185 195 180 180 190 -
Zrýchlenie 0-100km/h(s) 11,9 11,5 12,7 13,4 12,5 -
Spotreba (l/100 km)
v meste 11,3 11,1 7,3 6,8 7,9 -
mimo mesta 6,1 6,2 5,1 5,1 5,1 -
priemer 8 8 5,9 5,7 6,1 -
objem batož. priestoru (l) 208 – 1951

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  7. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  8. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  1. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  2. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  8. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  9. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  10. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 30 671
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 28 122
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 12 488
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 105
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 917
  6. Ohlúpli sme počas Covid roka? 8 291
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 484
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 571
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 286
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 995
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ako prvý dostal vakcínu proti covidu profesor Krčméry.
Dobré ráno

Dobré ráno: Kotleba je navždy vodca, fašisti sa hádajú

Prečo nastal rozkol v ĽSNS.

NADÁCIA ZASTAVME KORUPCIU

Holý o výnimke nehovoril pravdu, papalášizmus dokazuje úspešný vedec

Pracuje v Anglicku, žiadosť mu zamietli.

Podpredseda vlády pre legislatívu a strategické plánovanie Štefan Holý (Sme rodina)
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Kotlebovci sa bijú o peniaze

Milióny od štátu už zamávali aj inou čeliadkou.

Peter Tkačenko

Neprehliadnite tiež

Koľko elektromobilov sa za rok predalo na Slovensku?

Napriek korone sa ich predal rekordný počet

Nabíjanie na 50 kW stojane trvá hodinu.
Dacia Sandero a Sandero Stepway.
Volkswagen Polo Harlekin
Subaru Legacy Wagon