C4 Picasso – ďalší sedemmiestny kompakt

Ešte pred pár rokmi nebolo v nižšej strednej triede o minivanoch ani chýru a dnes ich je hneď niekoľko. Navzdory nelichotivému demografickému vývoju počet miest v autách pribúda, akoby rodiny mali bežne štyri, či päť detí. Novému trendu podľahol aj Citro

Ešte pred pár rokmi nebolo v nižšej strednej triede o minivanoch ani chýru a dnes ich je hneď niekoľko. Navzdory nelichotivému demografickému vývoju počet miest v autách pribúda, akoby rodiny mali bežne štyri, či päť detí. Novému trendu podľahol aj Citroen a na Slovensko uviedol model C4 Picasso.

O novinke s mimoriadne presklennou kabínou, sedemmiestnym interiérom a množstvom techniky sa veľa popísalo, ale niektoré prvky sme si všimli až pri prvej osobnej skúsenosti. V uliciach mesta a na križovatkách nás potešil dobrý výhľad šikmo dopredu cez extrémne tenké stĺpiky čelného okna. C4 Picasso prichádza na náš trh zatiaľ s dvomi benzínovými (1,8i a 2,0i) dvomi naftovými motormi (1,6 HDi a 2,0 HDi) a manuálnou alebo robotizovanou prevodovkou s radením pri volante.
.
C4 Picasso, ako jediný kompaktný minivan využíva pneumatické pruženie na zadnej náprave, takže dokáže udržať rovnakú svetlú výšku podvozka nezávisle na zaťažení. Problémom minivanov totiž býva charakter pruženia zadnej nápravy. Buď málo zaťažená náprava poskakuje a neprináša komfort alebo je pri zaťažení extrémne prepružená. Nakladanie ťažkých predmetov uľahčuje zníženie svetlej výšky zadnej časti auta o 14 cm. Po naštartovaní vozidla a rozjazde sa svetlá výška automaticky vyrovná. Vypínač v batožinovom priestore dokáže funkciu deaktivovať a tiež zablokovať pneumatické pruženie pri výmene kolesa.

Po boku C4 Picasso zostáva v predaji starší model Xsara Picasso, preto si výrobca mohol dovoliť prepchať novinku takými prvkami ako štvorzónová klimatizácia, systém varovania pred neželaným opustením jazdného pruhu, asistenta pre rozjazd v kopci, natáčacie svetlomety a indikátor dostatočného miesta na parkovanie v kopci. Modelu C4 Picasso stoja v ceste osvedčení lídri triedy ako Opel Zafira, Renault Megane Grand Scenic a Volkswagen Touran.


Nositeľ technologického pokroku v triede má pneumatické pruženie zadnej nápravy, sedem airbagov, panoramatické čelné sklo, volant s pevným stredom a výborný výhľad šikmo dopredu.

Množstvo tlačidiel prešlo z prístrojovej dosky na multifunkčný volant s pevným stredom. Verzie s robotizovanou prevodovkou majú radenie pri volante a na mieste klasickej radiacej páky chladničku.


Citroen C4 Picasso ponúka veľký vnútorný priestor s najširším výhľadom posádky do všetkých strán, dokonalým presvetlením interiéru a slušnou aerodynamikou (Cx=0,31).

Páka automatickej alebo manuálnej 6-stupňovej robotizovanej prevodovky je v blízkosti volantu.





Rodinný minivan sám rozpozná veľkosť miesta na parkovanie pomocou špeciálnych snímačov aktívnych pri rýchlosti do 20 km/h.










Po otvorení automatického veka nádrže z miesta vodiča, stačí vložiť tankovaciu pištoľ do hrdla nádrže vybaveného klapkou. Dopĺňanie paliva bez otočnej a často špinavej zátky je oveľa pohodlnejšie.


Najväčší batožinový priestor v triede kompaktných MPV môže mať v závislosti na počte využitých sedadiel objem od 208 až po 1951 litrov. Pri bežnom päťmiestnom usporiadaní je objem až 576 litrov. Prístup uľahčuje nízka nakladacia hrana v jednej rovine s dnom.


Picasso ponúka sedem miest na sedenie, najširší interiér v triede a tri rovnako široké sedadlá v druhom rade. Štyri zo siedmich miest na sedenie sú vybavené úchytmi detskej sedačky ISOFIX. Dve sedadlá v treťom rade možno posúvať pozdĺžne v rozsahu 13 cm.

Koncept „visiospace“ znamená jedinečnosť a lepší výhľad vo všetkých smeroch. Horná hrana čelného skla je posunutá dozadu o 30 cm a výhľadový uhol podstatne väčší (70 stupňov).


Vďaka ovládacím prvkom v strede volantu, integrovanému displeju a radiacej páke pri volante vzniklo veľa miesta na odkladacie priestory.


Zážitok zo svetla prichádza aj v noci. Systém vnútorného osvetlenia pomocou LED diód je navrhnutý tak, aby neobťažoval posádku a zároveň aby boli všetky dôležité časti jemne osvetlené. Svetlo v batožinovom priestore je odnímateľné a môže slúžiť (40 min) ako ručná lampa mimo vozidla.







Citroen C4 Picasso – technické údaje

verzia 1,8i 16V 2,0i 16V 1,6 HDi 1,6 HDi 2,0 HDi 2,0 HDi
palivo natural natural nafta nafta nafta nafta
prevodovka manuálna BMP6 manuálna BMP6 BMP6 automatická
počet stupňov 5 6 5 6 6 6
výkon motora (kW/k) 92/127 103/143 80/110 80/110 100/138 100/138
Krútiaci moment (Nm) 170 200 240-260 240 – 260 270 320
Max. rýchlosť (km/h) 185 195 180 180 190 -
Zrýchlenie 0-100km/h(s) 11,9 11,5 12,7 13,4 12,5 -
Spotreba (l/100 km)
v meste 11,3 11,1 7,3 6,8 7,9 -
mimo mesta 6,1 6,2 5,1 5,1 5,1 -
priemer 8 8 5,9 5,7 6,1 -
objem batož. priestoru (l) 208 – 1951

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 29 022
  2. Ako sme jazdili v socializme 3 545
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 293
  4. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 948
  5. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 753
  6. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 744
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 477
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 1 458
  9. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me 1 225
  10. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 179

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Michal Gučík o návšteve Danka: Možno mám len dobrý kávostroj

O vypovedaní koaličnej zmluvy som sa dozvedel z médií, tvrdí Gučík.

PLUS

SNS skúšajú posunúť slovenské "zvyklosti", doplatia na svoju nenažranosť

Peniaze na vedu sa na Slovensku rozdeľujú hlboko pod úrovňou civilizovaného sveta.

KOMENTÁRE

Počet superstarostov sa zvýšil o sto percent

Raslavický starosta je nový Vlado Ledecký.

KOMENTÁRE

Kam sa podelo Učiace sa Slovensko? Danka to netrápi

Kde je tá najväčšia reforma školstva z dielne Plavčana?

Neprehliadnite tiež

NA ČOM SME JAZDILI

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič, majiteľom však robil problémy.

Auto ako investícia? Na čo by ste si mali dať pozor pri výbere

Na cene začínajú rásť aj celkom obyčajné autá.