DLHODOBÝ TEST

Kia Rio – brzdy vydržia viac ako tlmiče

Vstupný test bŕzd a tlmičov prebehol krátko po najazdení šesťtisíc kilometrov. Auto bolo v tom čase už zabehnuté s vyrovnaným účinkom brzdovej sústavy a slabšou prácou zadných tlmičov. Odvtedy pribudlo na tachometri vyše dvadsaťsedemtisíc kilometrov a K

Vstupný test bŕzd a tlmičov prebehol krátko po najazdení šesťtisíc kilometrov. Auto bolo v tom čase už zabehnuté s vyrovnaným účinkom brzdovej sústavy a slabšou prácou zadných tlmičov. Odvtedy pribudlo na tachometri vyše dvadsaťsedemtisíc kilometrov a Kia stojí na prahu druhého testu podvozka.

Posledná tretina
Kotúčové brzdy vo výkonných malých autách obyčajne odchádzajú ako prvé, preto sme im venovali viac pozornosti než tlmičom. Do cieľa dlhodobého testu zostáva niečo cez 16 000 km, teda vstupom do poslednej tretiny testu dozrel čas na návštevu testovacích valcov. Pred vstupom do servisu HaM Mitsubishi sme vyjadrili subjektívne dobrý dojem z bŕzd a snáď trochu vyšší hluk pri krotení vysokej rýchlosti. Inak ostatné veci vyzerajú byť v poriadku. Aký bude výsledok testu ?

Tlmiče a brzdy
Predné tlmiče vyhodnotil prístroj po najazdení 33 500 km ako priemerné s účinnosťou 62 % (pravé koleso), resp. 63% (ľavé koleso). Pre stabilitu pri brzdení je oveľa podstatnejší údaj o nízkej nesúmernosti iba 2 %. Zadné tlmiče sú na tom podstatne horšie a niekedy pred koncom testu dozrú na výmenu. Nejde tak ani o celkovú účinnosť okolo 43 % ale o nesúmernosť. Graf účinnosti brzdovej sústavy nás potešil podstatne viac. Predné brzdy s minimálnym poklesom účinnosti a vzorovou nesúmernosťou účinku (2 %) majú minimálnu ovalitu kotúčov. Zadné brzdy vykázali vyššiu nesúmernosť (7%) ale lepší účinok ručnej brzdy.

Konečne klesá
Priemerná spotreba stále nedosahuje výrobcom udávané hodnoty, hoci za posledné obdobie opäť o niečo klesla. Čiastkovo už dosahujeme priemer okolo 5,6 l/100 ale celková spotreba je stále 6,0 l/100 km. Motoru chýba šiesty rýchlostný stupeň na diaľnici. Radosť nám kazí slabo sa navíjajúci bezpečnostný pás vodiča a vytiahnuté stropné madlo pre spolujazdca. Skrutky sú príliš krátke, preto sa vytiahli von.

Druhé meranie podvozka sme absolvovali v servise HaM v Banskej Bystrici. Test potvrdil dobrý stav brzdovej sústavy ale taktiež podlomené zdravie tlmičov. NA konci testu ich bude treba zrejme vymeniť.




Tisíce kilometrov zatiaľ spotrebe a hlavným mechanickým častiam prospievajú. Niektoré drobnosti však dozreli na výmenu v rámci záruky.




Väčšie skrutky s výraznejším závitom by držali lepšie. Alebo jazdí Kia Rio 1,5 CRDi tak rýchlo, že spolujazdec enormne namáha stropné madlo?








Test podvozka pri 33 530 km

Skúšaný parameter pri 6076 km pri 33 530 km
Hmotnosť vozidla s vodičom 1287 kg 1336 kg
Zaťaženie prednej nápravy 813 kg 835 kg
Zaťaženie zadnej nápravy 474 kg 501 kg
Účinnosť tlmičov na prednej náprave
Ľavý predný 73 % 63 %
Pravý predný 71 % 62 %
Nesúmernosť účinku na prednej náprave 3 %, 2 %
Účinnosť tlmičov na zadnej náprave
Ľavý zadný 48 % 43 %
Pravý zadný 49 % 40 %
Nesúmernosť účinku na zadnej náprave 2% 7 %
Brzdy na prednej náprave
Brzdná sila ľavej strany 2,85 kN 2,67 kN
Brzdná sila pravej strany 2,79 kN 2,62 kN
Nesúmernosť bŕzd na prednej náprave 2 % 2 %
Brzdy na zadnej náprave
Brzdná sila ľavej strany 1,55 kN 1,68 kN
Brzdná sila pravej strany 1,61 kN 1,81 kN
Nesúmernosť bŕzd na zadnej náprave 3 % 7 %
Ručná brzda
Maximálna brzdná sila ľavej strany 1,21 kN 1,38 kN
Maximálna brzdná sila pravej strany 1,40 kN 1,26 kN
Nesúmernosť mechanickej ručnej brzdy 13 % 9 %
Ovalita predných bŕzd
Ľavá strana 4 % 6 %
Pravá strana 4 % 7 %
Ovalita predných bŕzd
Ľavá strana 7 % 4 %
Pravá strana 7 % 6 %

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  4. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  1. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  3. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  4. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  10. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 20 125
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 15 190
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 12 314
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 10 846
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 8 453
  6. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 5 908
  7. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 4 561
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 3 559
  9. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 2 457
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu! 2 202

Hlavné správy zo Sme.sk

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Kto bude udeľovať Ficove štátne vyznamenania

Nové štátne ceny chce udeľovať vláda.

Stĺpček Jakuba Fila

Vatry zvrchovanosti, Svätopluk. Prečo nie august 1968?

Že si komunisti nevšimli november ´89, sa stalo smutnosmiešnou glosou ich sveta.

KULTÚRA

Vraždu Kuciaka nemali chuť spracúvať. Ukázalo sa, že je čas

Joj chystá tretie pokračovanie seriálu Za sklom.

Neprehliadnite tiež

So starým Zetorom do Švédska? Pre nadšenca z Čiech žiaden problém

Do Göteborgu ho čaká cesta dlhá 1300 kilometrov.

Extrémne rýchla kosačka zaujala na okruhu v Goodwoode

Jej maximálna rýchlosť je až 240 kilometrov za hodinu.

Polícia skúša na motorkárov na Jahodnej optickú brzdu

V nebezpečných úsekoch pribudli čiarové spomaľovače.

Doprava na Mlynských nivách sa komplikuje. Prestavba prináša zmeny

Treba sa pripraviť na väčšiu trpezlivosť.