SME
Pondelok, 25. január, 2021 | Meniny má GejzaKrížovkyKrížovky
DLHODOBÝ TEST

Kia Rio – brzdy vydržia viac ako tlmiče

Vstupný test bŕzd a tlmičov prebehol krátko po najazdení šesťtisíc kilometrov. Auto bolo v tom čase už zabehnuté s vyrovnaným účinkom brzdovej sústavy a slabšou prácou zadných tlmičov. Odvtedy pribudlo na tachometri vyše dvadsaťsedemtisíc kilometrov a K

Vstupný test bŕzd a tlmičov prebehol krátko po najazdení šesťtisíc kilometrov. Auto bolo v tom čase už zabehnuté s vyrovnaným účinkom brzdovej sústavy a slabšou prácou zadných tlmičov. Odvtedy pribudlo na tachometri vyše dvadsaťsedemtisíc kilometrov a Kia stojí na prahu druhého testu podvozka.

Posledná tretina
Kotúčové brzdy vo výkonných malých autách obyčajne odchádzajú ako prvé, preto sme im venovali viac pozornosti než tlmičom. Do cieľa dlhodobého testu zostáva niečo cez 16 000 km, teda vstupom do poslednej tretiny testu dozrel čas na návštevu testovacích valcov. Pred vstupom do servisu HaM Mitsubishi sme vyjadrili subjektívne dobrý dojem z bŕzd a snáď trochu vyšší hluk pri krotení vysokej rýchlosti. Inak ostatné veci vyzerajú byť v poriadku. Aký bude výsledok testu ?

Tlmiče a brzdy
Predné tlmiče vyhodnotil prístroj po najazdení 33 500 km ako priemerné s účinnosťou 62 % (pravé koleso), resp. 63% (ľavé koleso). Pre stabilitu pri brzdení je oveľa podstatnejší údaj o nízkej nesúmernosti iba 2 %. Zadné tlmiče sú na tom podstatne horšie a niekedy pred koncom testu dozrú na výmenu. Nejde tak ani o celkovú účinnosť okolo 43 % ale o nesúmernosť. Graf účinnosti brzdovej sústavy nás potešil podstatne viac. Predné brzdy s minimálnym poklesom účinnosti a vzorovou nesúmernosťou účinku (2 %) majú minimálnu ovalitu kotúčov. Zadné brzdy vykázali vyššiu nesúmernosť (7%) ale lepší účinok ručnej brzdy.

Konečne klesá
Priemerná spotreba stále nedosahuje výrobcom udávané hodnoty, hoci za posledné obdobie opäť o niečo klesla. Čiastkovo už dosahujeme priemer okolo 5,6 l/100 ale celková spotreba je stále 6,0 l/100 km. Motoru chýba šiesty rýchlostný stupeň na diaľnici. Radosť nám kazí slabo sa navíjajúci bezpečnostný pás vodiča a vytiahnuté stropné madlo pre spolujazdca. Skrutky sú príliš krátke, preto sa vytiahli von.

Druhé meranie podvozka sme absolvovali v servise HaM v Banskej Bystrici. Test potvrdil dobrý stav brzdovej sústavy ale taktiež podlomené zdravie tlmičov. NA konci testu ich bude treba zrejme vymeniť.




Tisíce kilometrov zatiaľ spotrebe a hlavným mechanickým častiam prospievajú. Niektoré drobnosti však dozreli na výmenu v rámci záruky.




Väčšie skrutky s výraznejším závitom by držali lepšie. Alebo jazdí Kia Rio 1,5 CRDi tak rýchlo, že spolujazdec enormne namáha stropné madlo?








Test podvozka pri 33 530 km

Skúšaný parameter pri 6076 km pri 33 530 km
Hmotnosť vozidla s vodičom 1287 kg 1336 kg
Zaťaženie prednej nápravy 813 kg 835 kg
Zaťaženie zadnej nápravy 474 kg 501 kg
Účinnosť tlmičov na prednej náprave
Ľavý predný 73 % 63 %
Pravý predný 71 % 62 %
Nesúmernosť účinku na prednej náprave 3 %, 2 %
Účinnosť tlmičov na zadnej náprave
Ľavý zadný 48 % 43 %
Pravý zadný 49 % 40 %
Nesúmernosť účinku na zadnej náprave 2% 7 %
Brzdy na prednej náprave
Brzdná sila ľavej strany 2,85 kN 2,67 kN
Brzdná sila pravej strany 2,79 kN 2,62 kN
Nesúmernosť bŕzd na prednej náprave 2 % 2 %
Brzdy na zadnej náprave
Brzdná sila ľavej strany 1,55 kN 1,68 kN
Brzdná sila pravej strany 1,61 kN 1,81 kN
Nesúmernosť bŕzd na zadnej náprave 3 % 7 %
Ručná brzda
Maximálna brzdná sila ľavej strany 1,21 kN 1,38 kN
Maximálna brzdná sila pravej strany 1,40 kN 1,26 kN
Nesúmernosť mechanickej ručnej brzdy 13 % 9 %
Ovalita predných bŕzd
Ľavá strana 4 % 6 %
Pravá strana 4 % 7 %
Ovalita predných bŕzd
Ľavá strana 7 % 4 %
Pravá strana 7 % 6 %

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  4. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  5. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  6. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  7. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  8. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  1. Arval Slovakia: Spoliehajú na nás firmy z kľúčových sektorov
  2. INEKO: Základná škola v Svätom Jure je najlepšia na Slovensku
  3. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  4. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  5. Operatívny lízing zmierni dopady krízy na váš biznis
  6. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  7. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  8. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  9. Hygge ako životný štýl
  10. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 42 810
  2. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 27 210
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 15 238
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 181
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 749
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 673
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 361
  8. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 340
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 250
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 111
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Predseda vlády SR Igor Matovič, vľavo minister obrany SR Jaroslav Naď a minister zdravotníctva SR Marek Krajčí (všetci OĽaNO).

Vôbec ste si nevšimli, ako sa to zmenilo.

24. jan
Odberné miesto na covid.

Pozrite si prehľad dnešného dňa.

14m
Vakcínou proti covidu by sa malo na Slovensku očkovať od 27. decembra.

Protilátky nezneutralizovali vírus dostatočne.

1 h

Neprehliadnite tiež

Chevrolet Corvette Stingray

Dnes má jeho kabriolet už slušnú hodnotu.

7m
Kia XCeed PHEV

V meste by sa osvedčila aj ako full-hybrid.

23. jan
Dacia Sandero

S vyššou cenou prišiel aj lepší dojem.

21. jan
Nabíjanie na 50 kW stojane trvá hodinu.

Napriek korone sa ich predal rekordný počet

20. jan