DLHODOBÝ TEST

Kia Rio – brzdy vydržia viac ako tlmiče

Vstupný test bŕzd a tlmičov prebehol krátko po najazdení šesťtisíc kilometrov. Auto bolo v tom čase už zabehnuté s vyrovnaným účinkom brzdovej sústavy a slabšou prácou zadných tlmičov. Odvtedy pribudlo na tachometri vyše dvadsaťsedemtisíc kilometrov a K

Vstupný test bŕzd a tlmičov prebehol krátko po najazdení šesťtisíc kilometrov. Auto bolo v tom čase už zabehnuté s vyrovnaným účinkom brzdovej sústavy a slabšou prácou zadných tlmičov. Odvtedy pribudlo na tachometri vyše dvadsaťsedemtisíc kilometrov a Kia stojí na prahu druhého testu podvozka.

Posledná tretina
Kotúčové brzdy vo výkonných malých autách obyčajne odchádzajú ako prvé, preto sme im venovali viac pozornosti než tlmičom. Do cieľa dlhodobého testu zostáva niečo cez 16 000 km, teda vstupom do poslednej tretiny testu dozrel čas na návštevu testovacích valcov. Pred vstupom do servisu HaM Mitsubishi sme vyjadrili subjektívne dobrý dojem z bŕzd a snáď trochu vyšší hluk pri krotení vysokej rýchlosti. Inak ostatné veci vyzerajú byť v poriadku. Aký bude výsledok testu ?

Tlmiče a brzdy
Predné tlmiče vyhodnotil prístroj po najazdení 33 500 km ako priemerné s účinnosťou 62 % (pravé koleso), resp. 63% (ľavé koleso). Pre stabilitu pri brzdení je oveľa podstatnejší údaj o nízkej nesúmernosti iba 2 %. Zadné tlmiče sú na tom podstatne horšie a niekedy pred koncom testu dozrú na výmenu. Nejde tak ani o celkovú účinnosť okolo 43 % ale o nesúmernosť. Graf účinnosti brzdovej sústavy nás potešil podstatne viac. Predné brzdy s minimálnym poklesom účinnosti a vzorovou nesúmernosťou účinku (2 %) majú minimálnu ovalitu kotúčov. Zadné brzdy vykázali vyššiu nesúmernosť (7%) ale lepší účinok ručnej brzdy.

Konečne klesá
Priemerná spotreba stále nedosahuje výrobcom udávané hodnoty, hoci za posledné obdobie opäť o niečo klesla. Čiastkovo už dosahujeme priemer okolo 5,6 l/100 ale celková spotreba je stále 6,0 l/100 km. Motoru chýba šiesty rýchlostný stupeň na diaľnici. Radosť nám kazí slabo sa navíjajúci bezpečnostný pás vodiča a vytiahnuté stropné madlo pre spolujazdca. Skrutky sú príliš krátke, preto sa vytiahli von.

Druhé meranie podvozka sme absolvovali v servise HaM v Banskej Bystrici. Test potvrdil dobrý stav brzdovej sústavy ale taktiež podlomené zdravie tlmičov. NA konci testu ich bude treba zrejme vymeniť.




Tisíce kilometrov zatiaľ spotrebe a hlavným mechanickým častiam prospievajú. Niektoré drobnosti však dozreli na výmenu v rámci záruky.




Väčšie skrutky s výraznejším závitom by držali lepšie. Alebo jazdí Kia Rio 1,5 CRDi tak rýchlo, že spolujazdec enormne namáha stropné madlo?








Test podvozka pri 33 530 km

Skúšaný parameter pri 6076 km pri 33 530 km
Hmotnosť vozidla s vodičom 1287 kg 1336 kg
Zaťaženie prednej nápravy 813 kg 835 kg
Zaťaženie zadnej nápravy 474 kg 501 kg
Účinnosť tlmičov na prednej náprave
Ľavý predný 73 % 63 %
Pravý predný 71 % 62 %
Nesúmernosť účinku na prednej náprave 3 %, 2 %
Účinnosť tlmičov na zadnej náprave
Ľavý zadný 48 % 43 %
Pravý zadný 49 % 40 %
Nesúmernosť účinku na zadnej náprave 2% 7 %
Brzdy na prednej náprave
Brzdná sila ľavej strany 2,85 kN 2,67 kN
Brzdná sila pravej strany 2,79 kN 2,62 kN
Nesúmernosť bŕzd na prednej náprave 2 % 2 %
Brzdy na zadnej náprave
Brzdná sila ľavej strany 1,55 kN 1,68 kN
Brzdná sila pravej strany 1,61 kN 1,81 kN
Nesúmernosť bŕzd na zadnej náprave 3 % 7 %
Ručná brzda
Maximálna brzdná sila ľavej strany 1,21 kN 1,38 kN
Maximálna brzdná sila pravej strany 1,40 kN 1,26 kN
Nesúmernosť mechanickej ručnej brzdy 13 % 9 %
Ovalita predných bŕzd
Ľavá strana 4 % 6 %
Pravá strana 4 % 7 %
Ovalita predných bŕzd
Ľavá strana 7 % 4 %
Pravá strana 7 % 6 %

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  2. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  3. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  4. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  5. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  6. Kam do tepla v januári?
  7. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  8. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  9. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru?
  1. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  2. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  3. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  6. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  7. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  8. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  9. Denník SME oslavuje 25 rokov rekordným počtom predplatiteľov
  10. Najinzerovanejšie zánovné auto roku 2017? Mnohých to prekvapí
  1. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 14 660
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 5 896
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 4 758
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 3 985
  5. Kam do tepla v januári? 2 492
  6. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 2 385
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 351
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 242
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 311
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život 1 092

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Diskriminácia, sťažujú sa veriaci na nový poplatok za sobáš

Za cirkevný sobáš sa doteraz matričný poplatok neplatil, kresťanským aktivistom sa jeho zavedenie nepáči. Ministerstvo vnútra im sľubuje stretnutie.

DOMOV

Dobré ráno: Kto je to Štefan Harabin v roku 2018?

Konšpirácie už nestačia, Harabina chcú za prezidenta

KOMENTÁRE

Profesionálni kresťania objavili novú diskrimináciu

Úrady si účtujú poplatok za akýsi administratívny úkon.

Neprehliadnite tiež

V Kalifornii dostanú autá digitálne evidenčné tabuľky

Okrem povinných údajov môžu zobrazovať aj reklamu.

V Európe sa vlani predalo vyše 15 miliónov áut, prvýkrát za desať rokov

Predaje rástli v Taliansku a Španielsku, Británia prepadla.

Fisker sa po bankrote vracia. Trúfa si na Teslu aj nemeckú prémiu

Zákazníkov priláka netradičným otváraním dverí aj rýchlym nabíjaním.

Športový Peugeot potrebuje pevnú ruku skúseného vodiča (test)

Modelu 308 GTi chýba šťava, ale nie rýchlosť.