SME
Sobota, 21. máj, 2022 | Meniny má Zina

Kia Rio – brzdy vydržia viac ako tlmiče

Vstupný test bŕzd a tlmičov prebehol krátko po najazdení šesťtisíc kilometrov. Auto bolo v tom čase už zabehnuté s vyrovnaným účinkom brzdovej sústavy a slabšou prácou zadných tlmičov. Odvtedy pribudlo na tachometri vyše dvadsaťsedemtisíc kilometrov a K

Vstupný test bŕzd a tlmičov prebehol krátko po najazdení šesťtisíc kilometrov. Auto bolo v tom čase už zabehnuté s vyrovnaným účinkom brzdovej sústavy a slabšou prácou zadných tlmičov. Odvtedy pribudlo na tachometri vyše dvadsaťsedemtisíc kilometrov a Kia stojí na prahu druhého testu podvozka.

Posledná tretina
Kotúčové brzdy vo výkonných malých autách obyčajne odchádzajú ako prvé, preto sme im venovali viac pozornosti než tlmičom. Do cieľa dlhodobého testu zostáva niečo cez 16 000 km, teda vstupom do poslednej tretiny testu dozrel čas na návštevu testovacích valcov. Pred vstupom do servisu HaM Mitsubishi sme vyjadrili subjektívne dobrý dojem z bŕzd a snáď trochu vyšší hluk pri krotení vysokej rýchlosti. Inak ostatné veci vyzerajú byť v poriadku. Aký bude výsledok testu ?

Tlmiče a brzdy
Predné tlmiče vyhodnotil prístroj po najazdení 33 500 km ako priemerné s účinnosťou 62 % (pravé koleso), resp. 63% (ľavé koleso). Pre stabilitu pri brzdení je oveľa podstatnejší údaj o nízkej nesúmernosti iba 2 %. Zadné tlmiče sú na tom podstatne horšie a niekedy pred koncom testu dozrú na výmenu. Nejde tak ani o celkovú účinnosť okolo 43 % ale o nesúmernosť. Graf účinnosti brzdovej sústavy nás potešil podstatne viac. Predné brzdy s minimálnym poklesom účinnosti a vzorovou nesúmernosťou účinku (2 %) majú minimálnu ovalitu kotúčov. Zadné brzdy vykázali vyššiu nesúmernosť (7%) ale lepší účinok ručnej brzdy.

Konečne klesá
Priemerná spotreba stále nedosahuje výrobcom udávané hodnoty, hoci za posledné obdobie opäť o niečo klesla. Čiastkovo už dosahujeme priemer okolo 5,6 l/100 ale celková spotreba je stále 6,0 l/100 km. Motoru chýba šiesty rýchlostný stupeň na diaľnici. Radosť nám kazí slabo sa navíjajúci bezpečnostný pás vodiča a vytiahnuté stropné madlo pre spolujazdca. Skrutky sú príliš krátke, preto sa vytiahli von.

Druhé meranie podvozka sme absolvovali v servise HaM v Banskej Bystrici. Test potvrdil dobrý stav brzdovej sústavy ale taktiež podlomené zdravie tlmičov. NA konci testu ich bude treba zrejme vymeniť.




Tisíce kilometrov zatiaľ spotrebe a hlavným mechanickým častiam prospievajú. Niektoré drobnosti však dozreli na výmenu v rámci záruky.




Väčšie skrutky s výraznejším závitom by držali lepšie. Alebo jazdí Kia Rio 1,5 CRDi tak rýchlo, že spolujazdec enormne namáha stropné madlo?








Test podvozka pri 33 530 km

Skúšaný parameter pri 6076 km pri 33 530 km
Hmotnosť vozidla s vodičom 1287 kg 1336 kg
Zaťaženie prednej nápravy 813 kg 835 kg
Zaťaženie zadnej nápravy 474 kg 501 kg
Účinnosť tlmičov na prednej náprave
Ľavý predný 73 % 63 %
Pravý predný 71 % 62 %
Nesúmernosť účinku na prednej náprave 3 %, 2 %
Účinnosť tlmičov na zadnej náprave
Ľavý zadný 48 % 43 %
Pravý zadný 49 % 40 %
Nesúmernosť účinku na zadnej náprave 2% 7 %
Brzdy na prednej náprave
Brzdná sila ľavej strany 2,85 kN 2,67 kN
Brzdná sila pravej strany 2,79 kN 2,62 kN
Nesúmernosť bŕzd na prednej náprave 2 % 2 %
Brzdy na zadnej náprave
Brzdná sila ľavej strany 1,55 kN 1,68 kN
Brzdná sila pravej strany 1,61 kN 1,81 kN
Nesúmernosť bŕzd na zadnej náprave 3 % 7 %
Ručná brzda
Maximálna brzdná sila ľavej strany 1,21 kN 1,38 kN
Maximálna brzdná sila pravej strany 1,40 kN 1,26 kN
Nesúmernosť mechanickej ručnej brzdy 13 % 9 %
Ovalita predných bŕzd
Ľavá strana 4 % 6 %
Pravá strana 4 % 7 %
Ovalita predných bŕzd
Ľavá strana 7 % 4 %
Pravá strana 7 % 6 %

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  2. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  3. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  4. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  5. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  6. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  7. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  8. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  1. Prečo potrebujeme udržateľné riešenia v oblasti mobility?
  2. Gestačný diabetes mellitus
  3. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  4. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  5. Do finále McDonald´s Cupu sa prebojovalo mužstvo z Víťaza
  6. Garmin vyrobil cykloradar Varia RCT715 s bezpečnostnou kamerou
  7. Obľúbená pracovná agentúra Work Service nezmizla
  8. Župné mestečko ovládne krajské mesto aj celý Abov. Už zajtra
  1. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 7 038
  2. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 6 299
  3. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 5 219
  4. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž 2 369
  5. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami 1 637
  6. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou 1 410
  7. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza 1 139
  8. 5 najčastejších chýb pri zateplení fasády: zabráňte im 1 048
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Pásku strihá trojica Pellegrini, Kollár, Obický a primátor Ragan.

Vranovská športová hala stála 1,6 milióna eur.


3 h
Tréner Craig Ramsay na lavičke slovenskej reprezentácie.

Tréner vysvetlil stiahnutie Pospíšila.


58m
Týždeň Petra Schutza

Podvodníci s ropou a s „pomocou rodinám“.


19. máj
Víkendový výber SME

Pravidelná dávka víkendového čítania.


1 h

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto

Online kúpite už aj českú a slovinskú známku.


17. jan
Peugeot 308

Väčší benzínový motor mu však chýba v ponuke.


18. máj
Lada Granta

Autá budú bez airbagov.


a 1 ďalší 17. máj
Lexus ES 300h

Výkon je dostatočný, no zrýchlením nenadchne.


17. máj

Blogy SME

  1. Anna Zemanová: Ruské tanky narazili
  2. Otilia Horrocks: "Urbex" na vstupe do Košíc
  3. Slovenské národné stredisko pre ľudské práva: Kam až zájdu návrhy na obmedzovanie prístupu k interrupciám?
  4. Roman Kebísek: Transport sestier Franklových z bratislavskej Patrónky do Osvienčimu r. 1942
  5. Ivan Beňovič: Význam osobného súkromia pre človeka a spoločnosť
  6. Marta Karchňáková: About what I’m taking with me
  7. Denisa Tomíková: Radosť v krabičke
  8. Marta Karchňáková: O tom, čo si odnášam
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 15 345
  2. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 11 098
  3. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 9 744
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 4 880
  5. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 4 099
  6. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 3 964
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 3 144
  8. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 2 873
  1. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  2. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  4. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  5. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  6. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  7. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  8. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
SkryťZatvoriť reklamu