BMW Z4 – krásny záver sezóny

Vystihnúť posledný slnečný víkend babieho leta na Šturci a za volantom BMW Z4, tomu sa hovorí šťastie. Pritom nejde o žiadne sladké auto s otváracou strechou, ale skutočný roadster s radovým šesťvalcom, nádherným zvukom a v prevedení BMW Individual.

Vystihnúť posledný slnečný víkend babieho leta na Šturci a za volantom BMW Z4, tomu sa hovorí šťastie. Pritom nejde o žiadne sladké auto s otváracou strechou, ale skutočný roadster s radovým šesťvalcom, nádherným zvukom a v prevedení BMW Individual.

Ako sa robí roadster
Hoci si BMW za posledné roky vypočulo mnoho kritických ohlasov na adresu nového dizajnu, každý kto naživo uzrie športový roadster Z4 musí priznať, že kritika je neoprávnená. Drahá príplatková farba od BMW Individual zvýraznila krivky karosérie a tá zažiarila ako vydarené plesové šaty. Dlhá predná kapota, sedadlá takmer nad zadnou nápravou a ostré krivky karosérie sú nádhernou spomienkou na podobné autá v minulosti. Nezmazateľný odkaz automobilovej histórie tu dokonale korešponduje s dneškom.


Plátno ? Nech !
Isteže plátená strecha prepúšťa viac hluku, nemá také izolačné a mechanické vlastnosti ako plechová strecha, ale aspoň vodič precíti čaro skutočného roadsteru. Navyše objem kufra zostáva konštantný, bez ohľadu na polohu strechy. Pri skladaní strechy netreba z neho nič vyhadzovať ako v autách s pevnou skladacou strechou.

Lákavé posadenie
Príplatkové sedadlá sú skutočne športové a dobre tvarované, hoci telo obéznejšieho vodiča sa do nich vmestí iba s pomocou obuváku. Interiér tiež navrhli pre športové postavy priemerného vzrastu. Ako sa na roadster patrí, za dlhánskou prednou kapotou vystupuje nízke a nie veľmi šikmé čelné sklo. Drobný prehrešok aerodynamiky má svoj význam, pretože pri nastupovaní do auta s otvorenou strechou si neudriete čelo o rám okna, čo je pri dnešných kupé kabrioletoch dosť časté.

Individuálny
Audiosústava s graficky nastaviteľným equalizérom poteší aj ucho náročného poslucháča a v zápche padne vhod pozeranie televízie buď v digitálnej alebo analógovej forme. Totiž BMW Z4 v prevedení Individual ponúka aj iné krásy. Napríklad žltú a čiernu kožu veľmi citlivo skombinovanú a použitú okrem sedadiel aj na prístrojovej doske. V kvalitne spracovanom interiéri s materiálmi na najvyššej úrovni vyniká zmysel konštruktérov BMW pre detail, presnosť, jednoduchosť a ergonómiu.



Prehrešok
V dokonalej architektúre športového auta vadí iba málo odkladacích priestorov a nepraktické boxy vo dverách. Na druhej strane telefón sa v športovom aute nepoužíva a drobnosťami preplnené skrinky by vydávali rôzne pazvuky, preto tam nie sú. Najskôr však budú hrkotať kosti dvojčlennej posádky, pretože v tomto aute je okrem krásy podstatná radosť z jazdy.

Krájač zákrut
BMW Z4 obuté do nízkoprofilových pneumatík nekompromisne kopíruje povrch cesty a vodič vždy vie, po čom prechádza. Široké pneumatiky neobľubujú u nás vyjazdené koľaje a rolety na semaforoch v meste. Športový podvozok však dokáže skĺbiť funkciu bežného auta a tvrdej motokáry. Rozhodne to nie je auto pre citlivky, ktoré by vystrašil už aj zvuk práve naštartovaného motora.

Brutálny šesťvalec
Roadster Z4 je druhé auto po BMW 130i, v ktorom vynikne geniálny šesťvalec asi najviac. Vďaka plátenej streche si môže posádka jeho zvuk vychutnať ešte lepšie a to už pri naštartovaní. Čistý zvuk ladeného výfukového potrubia sa zlepšuje s pribúdajúcou teplotou a odovzdaným výkonom. Po krátkodobej plnej záťaži si motor pri preradení automatickej prevodovky „pleskne“ do výfuku, akoby bičom poháňal 256 koní.

Nenáročný
Šesťstupňový automat radí rýchlo, intuitívne podraďuje a neprešmykuje ako klasické meniče. V podstate sa navonok správa ako manuál. O kvalitách rozloženia hmotnosti a automatickej prevodovky hovorí zrýchlenie z 0 na 100 km/h za BMW 5,7 s. Radosť z jazdy nepokazí ani pohľad na údaje o priemernej spotrebe. Bežná jazda so silným autom vychádza na deväť litrov a mimo mesta aj okolo 8,2 l/100 km. Celkový priemer v teste zdvihlo občasné harašenie s autom na to stvoreným. Schopnosť, s akou dokáže zadná náprava preniesť výkon na cestu, je obdivuhodná.

Naše hodnotenie

vzhľad dokonalý
interiér kvalitný, málo miesta
motor najlepší v triede, úsporný
jazdné vlastnosti prvotriedne, športové
výbava rozšafná ale drahá
úžitok radosť z jazdy
celkový dojem skutočný roadster



BMW Z4 3,0 Si - technické údaje

Cena cca 40 400 Eur
Motor radový šesťvalec 3,0 Si
Výkon motora 195/265 kW/k
Zrýchlenie 0-100 km/h 5,7 s
Maximálna rýchlosť 250 km/h
Objem kufra 240 l
Spotreba podľa výrobcu 8,6 l/100 km
Spotreba v teste 10,5 l/100 km



Kvalitné autorádio nesiaha zvuku motora ani po členky. Rovnako jazdné vlastnosti vyrážajú dych. BMW Z4 3,0 Si s vypnutým stabilizačným systémom pripomína motokáru a dokáže vyprovokovať až k jazde na ostrí noža.

Šturec v jeseni oplýva farbami a ponúka ideálnu trať pre roadster s výkonným motorom a dokonalým podvozkom. Autu zrodenému pre tento kopec je tu rozhodne lepšie ako vo vyjazdených koľajách diaľnice.



 

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť
  2. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  3. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  4. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku
  5. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online
  6. Šanca pre mladé talenty z oblasti umenia, vedy či športu
  7. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime
  8. Stotisíc ľudí rozhodlo: Nadácia banky rozdelí štvrť milióna eur
  9. Slovensko má historicky najvyšší počet ľudí bankujúcich online
  10. ZSE ako jediné prináša Virtuálnu batériu pre fotovoltiku
  1. Ako založiť spoločnosť v Rakúsku
  2. Tatranská mliekareň prosperuje aj vďaka spolupráci s Tescom
  3. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť
  4. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  5. Noerr advised on WebSupport deal
  6. Čo sa stalo s mojimi úsporami v druhom pilieri?
  7. Podnikanie a významné ukazovatele v roku 2019
  8. Smartfóny Samsung Galaxy S priniesli množstvo inovácií
  9. eKasa prichádza na Slovensko
  10. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  1. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku 14 439
  2. Na dôchodok si možno sporíte zle. Šesť zásad správneho šetrenia 13 864
  3. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu 12 783
  4. Je lepšie menučko, alebo domáca strava? Týždeň sme varili doma 6 588
  5. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online 5 014
  6. Hotovosť je na ústupe. Karty akceptujú aj v kostole či na ulici 4 939
  7. First moment: Španielske pobrežie patrí medzi najpredávanejšie 4 332
  8. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime 3 694
  9. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 3 662
  10. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť 2 768

Hlavné správy zo Sme.sk

Komentár Zuzany Kepplovej

Čo sa pýtať Šefčoviča

Vo volebnom štábe sa zrejme spoľahli, že veľká časť Slovenska vôbec nepochopila, o čom boli kuciakovské protesty.

DOMOV

Lubyová prežila hlasovanie o dôvere, zostáva ministerkou

Za jej odvolanie hlasovalo iba 43 poslancov zo 105 prítomných.

Píše Marek Maďarič

Poslanci ukázali neúctu, inak sa to vysvetliť nedá (píše Marek Maďarič)

Je drzosť hovoriť, že toto je normálne.

KOMENTÁR PETRA SCHUTZA

Takto končí politika identity

Krach izraelského summitu V4 je príznačný.

Neprehliadnite tiež

Aj Porsche čelí možnej pokute v súvislosti s emisným škandálom

Vyšetrovatelia majú podozrenie, že spoločnosť spáchala administratívny priestupok.

Ilustračné foto.

Rodina výkonných BMW M sa rozrástla o X3 a X4, majú vyše 500 koní

Pod kapotou sa nachádza zatiaľ najsilnejší radový šesťvalec značky.

Ford Focus ST je ešte drsnejší, dostal motor z Mustangu

Pôjde o jedinú verziu s benzínovým štvorvalcom.

Ford Focus ST
Bratislavské cesty počas rannej špičky.