Od februára budúceho roka príde na trh modernizovaný model Astra s novými motormi, vylepšeným vzhľadom a zdokonalenou elektronikou. Zmeny prišli pomerne skoro, pretože Astra je na trhu iba od jari 2004 a za ten čas sa stihlo predať vyše milióna kusov.
Výrobca zrejme túži zosadiť z trónu najpredávanejšieho auta v Európe Ford Focus, preto sa rozhodol vylepšiť všetky detaily. Paradoxne najmenšími zmenami prešla karoséria s jemne okrášlenou čelnou maskou a dynamickejším tvarom nárazníka. O niečo revolučnejšie než predná maska pôsobí nový dizajn zadných svetiel.
Športová Astra GTC má teraz mriežku so štruktúrou včelieho plástu ako býva zvykom pri pretekárskych vozidlách. Rozoznať na ulici novú Astru od tej súčasnej bude pomerne ťažké, napokon samotní autori zmien tvrdia, že vydarený dizajn nebolo potrebné veľmi zlepšovať.
K najpredávanejšej verzii s benzínovým motorom objemu 1,6 l pribudne silnejšia verzia rovnakého objemu ale s vyšším výkonom (85 kW ), automatickou prevodovkou Easytronic a priemernou spotrebou iba 6,3 l/100 km. Z pohľadu jazdných vlastností vzbudí oveľa viac pozornosti nový turbo-motor 1,6 s výkonom (132 kW/180 k). Agregát 1,6 Turbo prichádza na trh namiesto smädnej verzie 2,0 Turbo (125 kW/170k) a s nižšou spotrebou až o 13 %. Citeľnou posilou v oblasti naftových motorov bude diesel 1,7 CDTI s výkonom 81 kW/110 k alebo 92 kW/125 k.
Dúfajme, že interiér nového modelového roku zažiari farbami a prívetivejšími materiálmi ako doposiaľ, hoci voči dielenskému spracovaniu v poslednom období nemožno mať výhrady. Trojdverová Astra GTC ohúri panoramatickým čelným sklom siahajúcim ponad hlavy pasažierov až do stredu strechy.
Astra tretej generácie už oslovila 1,2 milióna motoristov a napriek tomu nedosiahla na pozíciu najpredávanejšieho auta v Európe. Modernizácia modelového roku 2007 jej má v tom pomôcť.