SME
Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky

Ford Mustang od Giugiara

Svoju predstavu ako by mohol vyzerať kultový Ford Mustang v budúcnosti, predviedlo návštevníkom autosalónu v Los Angeles renomované talianske dizajnérske štúdio Italdesign.

Napriek tomu, že silueta auta aj mnoho ďalších detailov sa aspoň na pohľad drží originálnej predlohy, na karosérii neostalo pôvodné nič. V porovnaní s originálom je talianske dielko o niečo kompaktnejšie. Zadný previs bol skrátený na minimum a karoséria nabrala výrazne na šírke. Vpredu ju Giugiaro rozšíril o 30 a vzadu o 80 mm. Bez zmeny neostala ani predná kapota, ktorá je dlhšia, zatiaľ čo veko batožinového priestoru prakticky zmizlo. Čelné sklo, strecha a zadné okno zasahujúce až po okraj pozostávajú z jedného obrovského kusu skleneného panela. Bočné dvere sa otvárajú dohora, podobne ako u niektorých modelov Lamborghini.

Táto štúdia však nie je len pastvou pre oči, ale skutočne jazdiacim superšportom. Pod nádherným kabátom sa totiž ukrýva mechanika bežného Mustangu GT s motorom 4.6 V8 doplneným o kompresor a vstrekovače paliva z Fordu GT, ktorý dosahuje ohromujúci výkon 500 k. O bezpečný prenos tejto sily na cestu sa postará športový podvozok s patrične vyladeným pružením a zosilnenými stabilizátormi, obutý na 20-palcové kolesá s pneumatikami rozmeru 275/40 vpredu a dokonca až 315/35 vzadu.

„Mustang Giugiaro jazdí rovnako dobre ako vyzerá", pochválil vlastný výtvor Fabrizio Giugiaro, syn jedného z najvýznamnejších dizajnérov v automobilovom priemysle Giorgetta Giugiara. „Na cestách za Turínom som mu dal poriadne do tela a môžem povedať, že toto auto skutočne stálo za 30.000 hodín krvi, potu a sĺz, ktoré sme do neho vložili".

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  2. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  3. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  4. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  5. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  6. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  7. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  8. Pomáhajte čítaním
  9. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  10. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  1. Vynovená predajňa v Smrdákoch
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  4. Pandémia spomaľuje inovácie. Spoločnosti šetria
  5. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  6. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  7. Pomáhajte čítaním
  8. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  9. Chief of Slovak Telekom: We care about the future of Slovakia
  10. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 30 647
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 22 778
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 862
  4. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 13 259
  5. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 893
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 11 488
  7. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 11 014
  8. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 847
  9. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 9 199
  10. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 9 012
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Na veľké testovanie chýbajú zdravotníci

Celoštátne testovať bez toho, aby štát prikázal pracovnú povinnosť, je risk

Polovica z radu v Záskalí.
Vládna limuzína, v ktorej sedel predseda parlamentu Boris Kollár, a ktorá havarovala za Slovnaftom na ulici Mramorova v Bratislave v sobotu 24. októbra 2020.
Ilustračná fotografia.
Monika Jankovská v rukách polície.

Neprehliadnite tiež

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.
Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.