SME
Sobota, 1. apríl, 2023 | Meniny má Hugo
reklama

Mercedes Benz E - do Paríža za dvanásť hodín

Niet lepšej príležitosti otestovať automobil vyššej strednej triedy ako cestou do tisícštyristo kilometrov vzdialeného Paríža. Až pri takejto jednorázovej jazde vyjde najavo, ako sa o svojich pasažierov postará limuzína chýrnej značky, navyše po nedávnej

Niet lepšej príležitosti otestovať automobil vyššej strednej triedy ako cestou do tisícštyristo kilometrov vzdialeného Paríža. Až pri takejto jednorázovej jazde vyjde najavo, ako sa o svojich pasažierov postará limuzína chýrnej značky, navyše po nedávnej modernizácii. Testu sme tiež podrobili navigačný systém a komunikačné technológie v aute.

Spálené mosty
Mercedes sa s nástupom úplne novej generácie triedy E nemusí ponáhľať, preto pri nedávnej modernizácii nekládol dôraz na zmeny zovňajšku. Priznávame však, že modifikované reflektory, pozmenená mriežka chladiča a zadné svetlá s LED diódami mu pomôžu kráčať s duchom doby. Na pohľad neviditeľných zmien pod kapotou bolo podstatne viac, s cieľom vylepšiť povesť o poruchovosti triedy E. Práve prebiehajúci maratón sériových limuzín triedy E z Paríža do Pekingu to iba potvrdzuje. Náš test meral 3500 km a Mercedes sa predviedol v plnej kráse.

Nech je svetlo
Z interiéru sála kvalita a dôsledné vypracovanie detailov. Ovládanie niektorých prvkov je typické iba pre Mercedes, avšak dá sa naň rýchlo zvyknúť. Ak by sme mali niečo „pánovi dokonalému“ vytknúť, tak potom menej miesta na sedenie, než má konkurencia a veľa tlačidiel okolo informačného a navigačného systému. Konkurenti totiž používajú dotykový displej alebo centrálny ovládač. Na druhej strane Mercedes E má až príkladne jednoduché ovládanie štvorzónovej klimatizácie. Dotiahnuté a premyslené je vnútorné osvetlenie všetkých detailov, lampy na čítanie a osvetlenie cesty pri vystupovaní. Z nočnej jazdy nám v pamäti utkveli fantastické bi-xenónové svetlomety. V Nemecku sa pri diaľkovom svetle dobre jazdilo aj pri rýchlosti kolo 240 km/h.

Bez starostí
Väčšina zabudovaných navigačných systémov nemá k dispozícii potrebnú databázu Slovenska, a tak sa palubný systém mohol v plnej paráde predviesť až po prechode našich hraníc. Na tradične preplnené úseky diaľnic nás systém upozornil výstražnou značkou. Možné zápchy dokonca zakalkuloval do predpokladaného príchodu. Cez kritické miesta sme prešli v noci a bez zápchy, preto sa vypočítaný čas príjazdu skrátil. Nehovoriac o rýchlej jazde cez Nemecko.

A kde je hotel ?
S cieľom vyskúšať, čo dokáže navigačný systém, sme si vopred neobjednali hotel a spoľahli sa na databázu v navigačnom systéme. V okolí výstaviska potom automobilový mozog vyhľadal hotely a zobrazil telefónne číslo. Jediné, čo sa nám nepodarilo aktivovať boli správy TMC (traffic mesage channel). Buď ich na západe ešte nevysielajú alebo sme nezvládli nastavenie. Spomenuté správy sú vysielané automaticky a nesú v sebe informácie o nehodách, uzávierkach a hustote premávky. Navigačný systém ich neustále prijíma a potom sám volí alternatívnu trasu.

Na plný kotol
Rozpisovať sa o jazdných vlastnostiach Mercedesu nemá veľký význam, za zmienku však stojí fakt, že verzia s pohonom všetkých kolies neznamená obmedzenie v komforte alebo vyššiu spotrebu. Pneumatické pruženie ohuruje komfortom a keď treba, zmení charakter na športový. Dokonca päťstupňová automatická prevodovka má pri naftovom šesťvalci dostatočný počet rýchlostí. Krútiaci moment 510 Nm zatiahne vždy, keď treba. Spotrebu v teste 9,4 l/100 km hodnotíme ako výbornú, veď menej ako dvesto kilometrov za hodinu sme išli iba tam, kde to nedovolili predpisy alebo premávka.

Pohon všetkých kolies 4 MATIC a pneumatické pruženie odviedli dobrú prácu aj na vidieckych zaplátaných cestách Slovenska. V komforte jazdy patrí Mercedes medzi špičku.








Zadné brzdové svetlá prispôsobujú intenzitu svietenia brzdnému účinku.



Tisíce kilometrov za volantom tohto auta nikomu neublížia. K silným stránkam patrí kvalitné vypracovanie, bohatá výbava a vysoký komfort. Množstvo skrytých detailov nabáda k tomu , aby ste mu dali prednosť pred lietadlom.


Navigačný systém môže na mape zobraziť hotely, reštaurácie, čerpacie stanice, múzeá, budovy štátnej správy, športoviská, autoservis, nemocnice alebo lekárne.


V praxi sme mali možnosť vyskúšať výhody, ktoré sú v zabudovaných navigačných systémoch hudbou budúcnosti. Systém odporúčame každému, kto cestuje za prácou alebo oddychom do západnej Európy.

Zobrazovanie tvaru križovatky a základných informácii z navigačného systému na prístrojovom paneli je zmysluplné a bezpečné. Vodič nemusí pozerať na nízko umiestnený prístrojový panel.

Naše hodnotenie

Vzhľad konzervatívna limuzína, málo viditeľné zmeny
interiér kvalita v každom ohľade, menej miesta
Motor silný a úsporný, vysoká kultúra chodu
jazdné vlastnosti komfortné a stabilné auto
technika výborný motor a vyspelá komunikačná technika
výbava primeraná k cene
úžitok auto na dlhé pracovné cesty s veľkým kufrom
celkový dojem dozreté auto pre neskorý zber


Mercedes Benz 320 CDI 4 Matic

Cena modelu (trieda E) od 1 379 210 Sk
Cena testovanej verzie 1 942 218 Sk
Motor šesťvalec diesel,320 CDI
Výkon motora (kW/k) 165/224
Krútiaci moment (Nm) 510
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 8,1
Objem batožinového priestoru (l) 690
Spotreba podľa výrobcu (l/100 km) 8,5
Spotreba v teste (l/100 km) 9,4
Bezpečnosť ABS, ESP, 6 x airbag

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Inzercia - Tlačové správy

  1. Deti v letných táboroch budú pomáhať strážiť roboty
  2. Slováci si za 3 dni objednali dovolenku za 4,98 milióna eur.
  3. Cestujte cez májové sviatky a oddychujte dlhšie. Kam sa vybrať?
  4. Profesionálny šéfkuchár radí: Použitý olej nikdy nevylievajte
  5. Vyberáme si najkrajšiu obnovenú pamiatku, hlasuje sa online
  6. Dopestujte si vlastné potraviny. Toto poteší nielen záhradkárov
  7. Fellner je 6 týždňov bez internetu, ako reaguje BUBO?
  8. Kávový Indiana Jones. Slovák loví raritné kávy v pralesoch
  1. Deti v letných táboroch budú pomáhať strážiť roboty
  2. MetLife prináša novinky v skupinovom poistení pre zamestnancov
  3. Prihlás sa do programu She's Next na podporu žien-podnikateliek
  4. Cestujte cez májové sviatky a oddychujte dlhšie. Kam sa vybrať?
  5. Slováci si za 3 dni objednali dovolenku za 4,98 milióna eur.
  6. Unilabs Slovensko otvára v Boroch najmodernejšie laboratórium
  7. Istota nízkeho úroku. Krásne bývanie s hypotékou za 1,49 %
  8. Profesionálny šéfkuchár radí: Použitý olej nikdy nevylievajte
  1. Profesionálny šéfkuchár radí: Použitý olej nikdy nevylievajte 31 700
  2. Fellner je 6 týždňov bez internetu, ako reaguje BUBO? 22 234
  3. Slováci si za 3 dni objednali dovolenku za 4,98 milióna eur. 14 428
  4. Záhadné ženské cviky, ktoré pomôžu mužom. Dokážu zlepšiť erekciu 11 329
  5. Kávový Indiana Jones. Slovák loví raritné kávy v pralesoch 6 071
  6. Má vaše dieťa nárok na 350 eur na kúpu počítača či tabletu? 4 216
  7. Cestujte cez májové sviatky a oddychujte dlhšie. Kam sa vybrať? 4 095
  8. Vyvýšené záhony ako novodobý trend v záhradkárstve 3 677
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Blogy SME

  1. Radko Mačuha: Ulica bez duše (cyklus Bratislavská krutosť)
  2. Jozef Drahovský: Verejná doprava zadarmo
  3. Štefan Vidlár: Bílý tíň
  4. Rudolfa Vallová: Prvý apríl v turizme
  5. Jozef Ďanovský: Umenie Žiť
  6. Anton Kovalčík: Čím je dláždená cesta do Kremľa? 1 - Zopár výbuchov.
  7. Ivan Čáni: Robert a Lucinka.
  8. Peter Svoreň: Erste Group zasiahla banková neistota najsilnejšie, z úderu by sa však mala čoskoro zotaviť
  1. Ján Šeďo: Ľudia, kupujte konzervy a borovičku, raketa pôjde do Bratislavy. 45 905
  2. Ján Valchár: Rusko sa opevňuje, 1.500 nových ruských tankov na ceste 25 040
  3. Ivan Bošňák: Menej Agresivity a viac Analytiky pani Kovačič Hanzelová 9 921
  4. Asociácia dôchodkových správcovských spoločností: Opäť doplatia CHUDOBNÍ na BOHATÝCH? Na stole je novelizácia novelizácie druhého piliera 9 167
  5. Ľudmila Križanovská: Ťažký život bratislavského taxikára. Aj takíto ľudia chodia na ,,mierové" pochody 5 824
  6. Ján Šeďo: Medveď s telemetrickým obojkom trhá človeka ohľaduplne ! 4 609
  7. Ján Valchár: Začal som sa báť o výsledok vojny... 4 122
  8. Post Bellum SK: Ľudáci sa zbavili najprv židovských dievčat a mladých žien 3 803
  1. Monika Nagyova: Afganka Slovákom: Neviete, čo máte
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  3. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  4. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  5. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  6. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  8. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)
SkryťZatvoriť reklamu