SME
Piatok, 3. december, 2021 | Meniny má OldrichKrížovkyKrížovky

Mercedes Benz E - do Paríža za dvanásť hodín

Niet lepšej príležitosti otestovať automobil vyššej strednej triedy ako cestou do tisícštyristo kilometrov vzdialeného Paríža. Až pri takejto jednorázovej jazde vyjde najavo, ako sa o svojich pasažierov postará limuzína chýrnej značky, navyše po nedávnej

Niet lepšej príležitosti otestovať automobil vyššej strednej triedy ako cestou do tisícštyristo kilometrov vzdialeného Paríža. Až pri takejto jednorázovej jazde vyjde najavo, ako sa o svojich pasažierov postará limuzína chýrnej značky, navyše po nedávnej modernizácii. Testu sme tiež podrobili navigačný systém a komunikačné technológie v aute.

Spálené mosty
Mercedes sa s nástupom úplne novej generácie triedy E nemusí ponáhľať, preto pri nedávnej modernizácii nekládol dôraz na zmeny zovňajšku. Priznávame však, že modifikované reflektory, pozmenená mriežka chladiča a zadné svetlá s LED diódami mu pomôžu kráčať s duchom doby. Na pohľad neviditeľných zmien pod kapotou bolo podstatne viac, s cieľom vylepšiť povesť o poruchovosti triedy E. Práve prebiehajúci maratón sériových limuzín triedy E z Paríža do Pekingu to iba potvrdzuje. Náš test meral 3500 km a Mercedes sa predviedol v plnej kráse.

Nech je svetlo
Z interiéru sála kvalita a dôsledné vypracovanie detailov. Ovládanie niektorých prvkov je typické iba pre Mercedes, avšak dá sa naň rýchlo zvyknúť. Ak by sme mali niečo „pánovi dokonalému“ vytknúť, tak potom menej miesta na sedenie, než má konkurencia a veľa tlačidiel okolo informačného a navigačného systému. Konkurenti totiž používajú dotykový displej alebo centrálny ovládač. Na druhej strane Mercedes E má až príkladne jednoduché ovládanie štvorzónovej klimatizácie. Dotiahnuté a premyslené je vnútorné osvetlenie všetkých detailov, lampy na čítanie a osvetlenie cesty pri vystupovaní. Z nočnej jazdy nám v pamäti utkveli fantastické bi-xenónové svetlomety. V Nemecku sa pri diaľkovom svetle dobre jazdilo aj pri rýchlosti kolo 240 km/h.

Bez starostí
Väčšina zabudovaných navigačných systémov nemá k dispozícii potrebnú databázu Slovenska, a tak sa palubný systém mohol v plnej paráde predviesť až po prechode našich hraníc. Na tradične preplnené úseky diaľnic nás systém upozornil výstražnou značkou. Možné zápchy dokonca zakalkuloval do predpokladaného príchodu. Cez kritické miesta sme prešli v noci a bez zápchy, preto sa vypočítaný čas príjazdu skrátil. Nehovoriac o rýchlej jazde cez Nemecko.

A kde je hotel ?
S cieľom vyskúšať, čo dokáže navigačný systém, sme si vopred neobjednali hotel a spoľahli sa na databázu v navigačnom systéme. V okolí výstaviska potom automobilový mozog vyhľadal hotely a zobrazil telefónne číslo. Jediné, čo sa nám nepodarilo aktivovať boli správy TMC (traffic mesage channel). Buď ich na západe ešte nevysielajú alebo sme nezvládli nastavenie. Spomenuté správy sú vysielané automaticky a nesú v sebe informácie o nehodách, uzávierkach a hustote premávky. Navigačný systém ich neustále prijíma a potom sám volí alternatívnu trasu.

Na plný kotol
Rozpisovať sa o jazdných vlastnostiach Mercedesu nemá veľký význam, za zmienku však stojí fakt, že verzia s pohonom všetkých kolies neznamená obmedzenie v komforte alebo vyššiu spotrebu. Pneumatické pruženie ohuruje komfortom a keď treba, zmení charakter na športový. Dokonca päťstupňová automatická prevodovka má pri naftovom šesťvalci dostatočný počet rýchlostí. Krútiaci moment 510 Nm zatiahne vždy, keď treba. Spotrebu v teste 9,4 l/100 km hodnotíme ako výbornú, veď menej ako dvesto kilometrov za hodinu sme išli iba tam, kde to nedovolili predpisy alebo premávka.

Pohon všetkých kolies 4 MATIC a pneumatické pruženie odviedli dobrú prácu aj na vidieckych zaplátaných cestách Slovenska. V komforte jazdy patrí Mercedes medzi špičku.








Zadné brzdové svetlá prispôsobujú intenzitu svietenia brzdnému účinku.



Tisíce kilometrov za volantom tohto auta nikomu neublížia. K silným stránkam patrí kvalitné vypracovanie, bohatá výbava a vysoký komfort. Množstvo skrytých detailov nabáda k tomu , aby ste mu dali prednosť pred lietadlom.


Navigačný systém môže na mape zobraziť hotely, reštaurácie, čerpacie stanice, múzeá, budovy štátnej správy, športoviská, autoservis, nemocnice alebo lekárne.


V praxi sme mali možnosť vyskúšať výhody, ktoré sú v zabudovaných navigačných systémoch hudbou budúcnosti. Systém odporúčame každému, kto cestuje za prácou alebo oddychom do západnej Európy.

Zobrazovanie tvaru križovatky a základných informácii z navigačného systému na prístrojovom paneli je zmysluplné a bezpečné. Vodič nemusí pozerať na nízko umiestnený prístrojový panel.

Naše hodnotenie

Vzhľad konzervatívna limuzína, málo viditeľné zmeny
interiér kvalita v každom ohľade, menej miesta
Motor silný a úsporný, vysoká kultúra chodu
jazdné vlastnosti komfortné a stabilné auto
technika výborný motor a vyspelá komunikačná technika
výbava primeraná k cene
úžitok auto na dlhé pracovné cesty s veľkým kufrom
celkový dojem dozreté auto pre neskorý zber


Mercedes Benz 320 CDI 4 Matic

Cena modelu (trieda E) od 1 379 210 Sk
Cena testovanej verzie 1 942 218 Sk
Motor šesťvalec diesel,320 CDI
Výkon motora (kW/k) 165/224
Krútiaci moment (Nm) 510
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 8,1
Objem batožinového priestoru (l) 690
Spotreba podľa výrobcu (l/100 km) 8,5
Spotreba v teste (l/100 km) 9,4
Bezpečnosť ABS, ESP, 6 x airbag

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Máš rád výzvy? Zmeň svet a urob veci inak, teraz
  2. Tento rok turizmu neprial
  3. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť
  4. Brazílska fintechová banka Nubank vstupuje na Wall Street
  5. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami
  6. Opäť sme na dobrej vlne
  7. Ako sa vyrába nealkoholické pivo? Kvalitou nezaostáva za bežným
  8. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos
  9. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie
  10. PRIESKUM: Slováci prezradili, čo by mal spĺňať dokonalý smartfón
  1. Brazílska fintechová banka Nubank vstupuje na Wall Street
  2. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami
  3. Ako sa vyrába nealkoholické pivo? Kvalitou nezaostáva za bežným
  4. Opäť sme na dobrej vlne
  5. Aj mikulášske balíčku môžu byť zdravé. Zistite ako na to.
  6. 365.bank sa stala bankou roka na Slovensku
  7. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  8. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  9. Ako vychovávať deti aby boli odolnejšie
  10. Tento rok turizmu neprial
  1. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 16 541
  2. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 10 824
  3. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie 10 556
  4. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes? 7 781
  5. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos 6 049
  6. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch 5 801
  7. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 5 031
  8. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 4 602
  9. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 3 832
  10. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené 2 827
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Sanitka prechádza okolo cyklistu s ochranným rúškom na tvári vo Varšave.

Kompletne zaočkovaných je v Poľsku 54 percent populácie.


18 h
Testovanie na koronavírus.

PCR testy odhalili viac ako 712-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 14 696 obetí. Lockdown opäť obmedzil život na Slovensku, minulý štvrtok vstúpil do platnosti zákaz vychádzania.


a 5 ďalší 11 h

Neprehliadnite tiež

Opel Astra Sports Tourer

Zväčšil sa rázvor kolies aj objem kufra.


1 h
Peugeot 2008

Golf úplne vypadol z aktuálnej desiatky najpredávanejších áut.


1. dec
Dacia Jogger

V ponuke sú zatiaľ dva motory, jeden na LPG.


1. dec
Škoda Karoq

Ponuka motorov ostáva rovnaká.


30. nov

Blogy SME

  1. Radovan Kazda: Všetko je inak. Na Madagaskare nehladujú pre zmenu klímy
  2. Viktor Pamula: Pomoc pre Jakubka
  3. Aleš Tvrdý: Cestovné poistenie počas pandémie
  4. Mišo Šesták: V duši sedliaka žije pohanský duch
  5. Vladimír Seman: Zváštne hobby košického župana: Streľba do vlastného kolena
  6. Anton Sládek: Bratislava - Vysoká ulica včera a dnes
  7. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (3. - 9.12.1921)
  8. Tereza Krajčová: Paríž: Mesto dychberúcej architektúry a nestarnúceho umenia
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook 14 159
  2. Radovan Kazda: Poslanec Blaha a jeho fašisti 6 047
  3. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529? 5 081
  4. Jozef Sitko: Pani prezidentka, jej priateľ a jej exporadca Leško 4 876
  5. Radovan Kazda: TOP 7 dôvodov, prečo 500 miliónov pre seniorov nie je dobrý nápad 4 801
  6. Jozef Drahovský: Zákon o bočnom odstupe medzi vozidlom a cyklistom dopadol ako na Slovensku 4 760
  7. Tomáš Sedliačik: Ako sa baviť s konšpirátorom 4 719
  8. Martin Greguš: Istropolis zbúrajú...starosta Kusý obrátil kabát...Je to vôbec možné? Architekt a primátor Vallo mlčí... 4 578
  1. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  2. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook
  3. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  4. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  5. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  6. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  7. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  8. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
Skryť Zatvoriť reklamu