SME
Štvrtok, 4. marec, 2021 | Meniny má KazimírKrížovkyKrížovky

Mercedes Benz E - do Paríža za dvanásť hodín

Niet lepšej príležitosti otestovať automobil vyššej strednej triedy ako cestou do tisícštyristo kilometrov vzdialeného Paríža. Až pri takejto jednorázovej jazde vyjde najavo, ako sa o svojich pasažierov postará limuzína chýrnej značky, navyše po nedávnej

Niet lepšej príležitosti otestovať automobil vyššej strednej triedy ako cestou do tisícštyristo kilometrov vzdialeného Paríža. Až pri takejto jednorázovej jazde vyjde najavo, ako sa o svojich pasažierov postará limuzína chýrnej značky, navyše po nedávnej modernizácii. Testu sme tiež podrobili navigačný systém a komunikačné technológie v aute.

Spálené mosty
Mercedes sa s nástupom úplne novej generácie triedy E nemusí ponáhľať, preto pri nedávnej modernizácii nekládol dôraz na zmeny zovňajšku. Priznávame však, že modifikované reflektory, pozmenená mriežka chladiča a zadné svetlá s LED diódami mu pomôžu kráčať s duchom doby. Na pohľad neviditeľných zmien pod kapotou bolo podstatne viac, s cieľom vylepšiť povesť o poruchovosti triedy E. Práve prebiehajúci maratón sériových limuzín triedy E z Paríža do Pekingu to iba potvrdzuje. Náš test meral 3500 km a Mercedes sa predviedol v plnej kráse.

Nech je svetlo
Z interiéru sála kvalita a dôsledné vypracovanie detailov. Ovládanie niektorých prvkov je typické iba pre Mercedes, avšak dá sa naň rýchlo zvyknúť. Ak by sme mali niečo „pánovi dokonalému“ vytknúť, tak potom menej miesta na sedenie, než má konkurencia a veľa tlačidiel okolo informačného a navigačného systému. Konkurenti totiž používajú dotykový displej alebo centrálny ovládač. Na druhej strane Mercedes E má až príkladne jednoduché ovládanie štvorzónovej klimatizácie. Dotiahnuté a premyslené je vnútorné osvetlenie všetkých detailov, lampy na čítanie a osvetlenie cesty pri vystupovaní. Z nočnej jazdy nám v pamäti utkveli fantastické bi-xenónové svetlomety. V Nemecku sa pri diaľkovom svetle dobre jazdilo aj pri rýchlosti kolo 240 km/h.

Bez starostí
Väčšina zabudovaných navigačných systémov nemá k dispozícii potrebnú databázu Slovenska, a tak sa palubný systém mohol v plnej paráde predviesť až po prechode našich hraníc. Na tradične preplnené úseky diaľnic nás systém upozornil výstražnou značkou. Možné zápchy dokonca zakalkuloval do predpokladaného príchodu. Cez kritické miesta sme prešli v noci a bez zápchy, preto sa vypočítaný čas príjazdu skrátil. Nehovoriac o rýchlej jazde cez Nemecko.

A kde je hotel ?
S cieľom vyskúšať, čo dokáže navigačný systém, sme si vopred neobjednali hotel a spoľahli sa na databázu v navigačnom systéme. V okolí výstaviska potom automobilový mozog vyhľadal hotely a zobrazil telefónne číslo. Jediné, čo sa nám nepodarilo aktivovať boli správy TMC (traffic mesage channel). Buď ich na západe ešte nevysielajú alebo sme nezvládli nastavenie. Spomenuté správy sú vysielané automaticky a nesú v sebe informácie o nehodách, uzávierkach a hustote premávky. Navigačný systém ich neustále prijíma a potom sám volí alternatívnu trasu.

Na plný kotol
Rozpisovať sa o jazdných vlastnostiach Mercedesu nemá veľký význam, za zmienku však stojí fakt, že verzia s pohonom všetkých kolies neznamená obmedzenie v komforte alebo vyššiu spotrebu. Pneumatické pruženie ohuruje komfortom a keď treba, zmení charakter na športový. Dokonca päťstupňová automatická prevodovka má pri naftovom šesťvalci dostatočný počet rýchlostí. Krútiaci moment 510 Nm zatiahne vždy, keď treba. Spotrebu v teste 9,4 l/100 km hodnotíme ako výbornú, veď menej ako dvesto kilometrov za hodinu sme išli iba tam, kde to nedovolili predpisy alebo premávka.

Pohon všetkých kolies 4 MATIC a pneumatické pruženie odviedli dobrú prácu aj na vidieckych zaplátaných cestách Slovenska. V komforte jazdy patrí Mercedes medzi špičku.








Zadné brzdové svetlá prispôsobujú intenzitu svietenia brzdnému účinku.



Tisíce kilometrov za volantom tohto auta nikomu neublížia. K silným stránkam patrí kvalitné vypracovanie, bohatá výbava a vysoký komfort. Množstvo skrytých detailov nabáda k tomu , aby ste mu dali prednosť pred lietadlom.


Navigačný systém môže na mape zobraziť hotely, reštaurácie, čerpacie stanice, múzeá, budovy štátnej správy, športoviská, autoservis, nemocnice alebo lekárne.


V praxi sme mali možnosť vyskúšať výhody, ktoré sú v zabudovaných navigačných systémoch hudbou budúcnosti. Systém odporúčame každému, kto cestuje za prácou alebo oddychom do západnej Európy.

Zobrazovanie tvaru križovatky a základných informácii z navigačného systému na prístrojovom paneli je zmysluplné a bezpečné. Vodič nemusí pozerať na nízko umiestnený prístrojový panel.

Naše hodnotenie

Vzhľad konzervatívna limuzína, málo viditeľné zmeny
interiér kvalita v každom ohľade, menej miesta
Motor silný a úsporný, vysoká kultúra chodu
jazdné vlastnosti komfortné a stabilné auto
technika výborný motor a vyspelá komunikačná technika
výbava primeraná k cene
úžitok auto na dlhé pracovné cesty s veľkým kufrom
celkový dojem dozreté auto pre neskorý zber


Mercedes Benz 320 CDI 4 Matic

Cena modelu (trieda E) od 1 379 210 Sk
Cena testovanej verzie 1 942 218 Sk
Motor šesťvalec diesel,320 CDI
Výkon motora (kW/k) 165/224
Krútiaci moment (Nm) 510
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 8,1
Objem batožinového priestoru (l) 690
Spotreba podľa výrobcu (l/100 km) 8,5
Spotreba v teste (l/100 km) 9,4
Bezpečnosť ABS, ESP, 6 x airbag

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Buďte v najlepšej spoločnosti!
  2. Trnavská univerzita: 385 rokov akademickej excelentnosti
  3. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  4. Získaj náskok pred štartom
  5. Oplatí sa teraz kupovať byt alebo je lepšie si počkať?
  6. Skutočná vanilka a čokoláda. Čo robí potraviny kvalitnými?
  7. Petra Vlhová venuje svoju prilbu do súťaže pre Plamienok
  8. Korona zlacňuje elektroniku. Tento týždeň je až o 50 % lacnejšia
  9. Denník SME spolu s knihou Rozhovory o ľudskom tele
  10. AGEL spustil testovanie expresnými PCR testami
  1. Oplatí sa teraz kupovať byt alebo je lepšie si počkať?
  2. BILLA má nový vernostný program pre deti – „SuperOsma“
  3. Korona zlacňuje elektroniku. Tento týždeň je až o 50 % lacnejšia
  4. WESTech je distribútorom Dell Technologies na Slovensku
  5. Petra Vlhová venuje svoju prilbu do súťaže pre Plamienok
  6. Denník SME spolu s knihou Rozhovory o ľudskom tele
  7. Skutočná vanilka a čokoláda. Čo robí potraviny kvalitnými?
  8. FVT orientovaná na modernú výučbu prepojenú s praxou
  9. 26 years of providing you with essential information
  10. AGEL spustil testovanie expresnými PCR testami
  1. 5 najčastejších dôvodov, pre ktoré sa v noci budíme 20 123
  2. Maldivy, Emiráty, Egypt z Bratislavy aj s poistením liečby COVID 15 416
  3. Skutočná vanilka a čokoláda. Čo robí potraviny kvalitnými? 7 524
  4. Dovolenka v Egypte: Vyskúšali sme, ako sa aktuálne cestuje 7 446
  5. Spoznajte Olomouc – univerzitné mesto a svoju budúcnosť 7 057
  6. 10 vecí, kvôli ktorým do banky už chodiť nemusíte 6 614
  7. Telo v karanténe, jar a domácnosť, rozhovor s Denisou Dvončovou 6 552
  8. Korona zlacňuje elektroniku. Tento týždeň je až o 50 % lacnejšia 6 352
  9. Príbeh Patrika Tkáča a J&T, Lidl verzus Tesco a investičné tipy 6 218
  10. Séria dvoch príloh: Angličtina nielen pre maturantov 6 070
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Béla Bugár.

Bugár by z tejto Matovičovej vlády vystúpil.

12 h

Ako prebieha koaličná kríza.

8 h
Ilustračné foto.

Nové pravidlá platia od stredy 3. marca.

11 h

Neprehliadnite tiež

Volvo C40 Recharge

V ponuke bude len v plne elektrickej verzii.

20 h
Škoda Kamiq Scoutline

Namiesto terénnych schopností vie zaujať výbavou.

2. mar
Hyundai Bayon

Zároveň ponúka najväčší kufor v triede.

2. mar

Volvo končí produkciu áut so spaľovacím motorom, vrátane hybridov.

2. mar