SME
Pondelok, 17. máj, 2021 | Meniny má GizelaKrížovkyKrížovky

Mercedes Benz E - do Paríža za dvanásť hodín

Niet lepšej príležitosti otestovať automobil vyššej strednej triedy ako cestou do tisícštyristo kilometrov vzdialeného Paríža. Až pri takejto jednorázovej jazde vyjde najavo, ako sa o svojich pasažierov postará limuzína chýrnej značky, navyše po nedávnej

Niet lepšej príležitosti otestovať automobil vyššej strednej triedy ako cestou do tisícštyristo kilometrov vzdialeného Paríža. Až pri takejto jednorázovej jazde vyjde najavo, ako sa o svojich pasažierov postará limuzína chýrnej značky, navyše po nedávnej modernizácii. Testu sme tiež podrobili navigačný systém a komunikačné technológie v aute.

Spálené mosty
Mercedes sa s nástupom úplne novej generácie triedy E nemusí ponáhľať, preto pri nedávnej modernizácii nekládol dôraz na zmeny zovňajšku. Priznávame však, že modifikované reflektory, pozmenená mriežka chladiča a zadné svetlá s LED diódami mu pomôžu kráčať s duchom doby. Na pohľad neviditeľných zmien pod kapotou bolo podstatne viac, s cieľom vylepšiť povesť o poruchovosti triedy E. Práve prebiehajúci maratón sériových limuzín triedy E z Paríža do Pekingu to iba potvrdzuje. Náš test meral 3500 km a Mercedes sa predviedol v plnej kráse.

Nech je svetlo
Z interiéru sála kvalita a dôsledné vypracovanie detailov. Ovládanie niektorých prvkov je typické iba pre Mercedes, avšak dá sa naň rýchlo zvyknúť. Ak by sme mali niečo „pánovi dokonalému“ vytknúť, tak potom menej miesta na sedenie, než má konkurencia a veľa tlačidiel okolo informačného a navigačného systému. Konkurenti totiž používajú dotykový displej alebo centrálny ovládač. Na druhej strane Mercedes E má až príkladne jednoduché ovládanie štvorzónovej klimatizácie. Dotiahnuté a premyslené je vnútorné osvetlenie všetkých detailov, lampy na čítanie a osvetlenie cesty pri vystupovaní. Z nočnej jazdy nám v pamäti utkveli fantastické bi-xenónové svetlomety. V Nemecku sa pri diaľkovom svetle dobre jazdilo aj pri rýchlosti kolo 240 km/h.

Bez starostí
Väčšina zabudovaných navigačných systémov nemá k dispozícii potrebnú databázu Slovenska, a tak sa palubný systém mohol v plnej paráde predviesť až po prechode našich hraníc. Na tradične preplnené úseky diaľnic nás systém upozornil výstražnou značkou. Možné zápchy dokonca zakalkuloval do predpokladaného príchodu. Cez kritické miesta sme prešli v noci a bez zápchy, preto sa vypočítaný čas príjazdu skrátil. Nehovoriac o rýchlej jazde cez Nemecko.

A kde je hotel ?
S cieľom vyskúšať, čo dokáže navigačný systém, sme si vopred neobjednali hotel a spoľahli sa na databázu v navigačnom systéme. V okolí výstaviska potom automobilový mozog vyhľadal hotely a zobrazil telefónne číslo. Jediné, čo sa nám nepodarilo aktivovať boli správy TMC (traffic mesage channel). Buď ich na západe ešte nevysielajú alebo sme nezvládli nastavenie. Spomenuté správy sú vysielané automaticky a nesú v sebe informácie o nehodách, uzávierkach a hustote premávky. Navigačný systém ich neustále prijíma a potom sám volí alternatívnu trasu.

Na plný kotol
Rozpisovať sa o jazdných vlastnostiach Mercedesu nemá veľký význam, za zmienku však stojí fakt, že verzia s pohonom všetkých kolies neznamená obmedzenie v komforte alebo vyššiu spotrebu. Pneumatické pruženie ohuruje komfortom a keď treba, zmení charakter na športový. Dokonca päťstupňová automatická prevodovka má pri naftovom šesťvalci dostatočný počet rýchlostí. Krútiaci moment 510 Nm zatiahne vždy, keď treba. Spotrebu v teste 9,4 l/100 km hodnotíme ako výbornú, veď menej ako dvesto kilometrov za hodinu sme išli iba tam, kde to nedovolili predpisy alebo premávka.

Pohon všetkých kolies 4 MATIC a pneumatické pruženie odviedli dobrú prácu aj na vidieckych zaplátaných cestách Slovenska. V komforte jazdy patrí Mercedes medzi špičku.








Zadné brzdové svetlá prispôsobujú intenzitu svietenia brzdnému účinku.



Tisíce kilometrov za volantom tohto auta nikomu neublížia. K silným stránkam patrí kvalitné vypracovanie, bohatá výbava a vysoký komfort. Množstvo skrytých detailov nabáda k tomu , aby ste mu dali prednosť pred lietadlom.


Navigačný systém môže na mape zobraziť hotely, reštaurácie, čerpacie stanice, múzeá, budovy štátnej správy, športoviská, autoservis, nemocnice alebo lekárne.


V praxi sme mali možnosť vyskúšať výhody, ktoré sú v zabudovaných navigačných systémoch hudbou budúcnosti. Systém odporúčame každému, kto cestuje za prácou alebo oddychom do západnej Európy.

Zobrazovanie tvaru križovatky a základných informácii z navigačného systému na prístrojovom paneli je zmysluplné a bezpečné. Vodič nemusí pozerať na nízko umiestnený prístrojový panel.

Naše hodnotenie

Vzhľad konzervatívna limuzína, málo viditeľné zmeny
interiér kvalita v každom ohľade, menej miesta
Motor silný a úsporný, vysoká kultúra chodu
jazdné vlastnosti komfortné a stabilné auto
technika výborný motor a vyspelá komunikačná technika
výbava primeraná k cene
úžitok auto na dlhé pracovné cesty s veľkým kufrom
celkový dojem dozreté auto pre neskorý zber


Mercedes Benz 320 CDI 4 Matic

Cena modelu (trieda E) od 1 379 210 Sk
Cena testovanej verzie 1 942 218 Sk
Motor šesťvalec diesel,320 CDI
Výkon motora (kW/k) 165/224
Krútiaci moment (Nm) 510
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 8,1
Objem batožinového priestoru (l) 690
Spotreba podľa výrobcu (l/100 km) 8,5
Spotreba v teste (l/100 km) 9,4
Bezpečnosť ABS, ESP, 6 x airbag

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Príbehy investorov: Na čo si dávať pozor?
  2. Tepelnou izoláciou POLYFORM pohodlne ušetríte náklady
  3. Televízory budúcnosti: Keď sa skĺbi umenie so sci-fi
  4. Po mesiacoch konečne jazdia na nových autách
  5. 5 spôsobov, ako Wi-Fi 6 pomáha biznisu
  6. Začala sezóna bicyklov aj ich zlodejov: Dajte si na svoj pozor!
  7. Tajná komunita, v ktorej nakupujete so zľavami až do 80%
  8. Ako môžu deti stráviť zmysluplný čas s modernými technológiami?
  9. Aká je pravda o francúzskych autách?
  10. Viete, ako dlho trvá stiahnuť 3 GB v 5G sieti?
  1. Začala sezóna bicyklov aj ich zlodejov: Dajte si na svoj pozor!
  2. Ceny nehnuteľností stále rastú. Je čas investovať
  3. 5 spôsobov, ako Wi-Fi 6 pomáha biznisu
  4. Bakalárske študijné programy na FVT
  5. Ako správne nalepiť obklady v kúpeľni?
  6. McDonald’s spustil službu McDelivery už aj v Prešove
  7. Slovak model of the short - time work (Kurzarbeit)
  8. Po mesiacoch konečne jazdia na nových autách
  9. Ako môžu deti stráviť zmysluplný čas s modernými technológiami?
  10. Viete, ako dlho trvá stiahnuť 3 GB v 5G sieti?
  1. Vyhrajú elektromobily, autá na vodík alebo hybridy? 11 793
  2. Tajná komunita, v ktorej nakupujete so zľavami až do 80% 11 381
  3. Hokejové hviezdy v biznise nezažiarili. Až na jednu výnimku 9 630
  4. Praktické rady, ako zmierniť prejavy alergií. Kľúčom je interiér 9 194
  5. Slnkom zaliate pláže Južného Cypru sú len jedným z lákadiel 8 239
  6. Portfólio manažér: Čaká nás dobré obdobie pre ekonomiku 8 181
  7. Boj Grékov za slobodu prebudil solidaritu v celej Európe 8 139
  8. Klus, Pirošíková, Bošňák dnes o 17.00 o slobode cestovania 7 454
  9. Nákupy, ktoré rozbúchajú srdce v nákupnom centre Novum Prešov 6 711
  10. Riešenie emisií v cestnej doprave, ktoré môže fungovať okamžite 5 611
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ešte stále ide o pandémiu, hovorí matematik.

3 h
Peter Sagan.

Peter Sagan dnes šiel 10. etapu na Giro d'Italia 2021. Pozrite si, aký výsledok dosiahol.

48m

Neprehliadnite tiež

Peugeot 2008 a pred ním jeho elektrická verzia e-2008.

Rozdiel v nákladoch na prevádzku je obrovský.

6 h
Toyota GR Yaris

Perfektné šoférske auto kazí iba chabý zvuk trojvalca.

15. máj
Hyundai i20 N

Ponúka najlepší pomer ceny a výkonu.

14. máj
Ilustračné foto

V minulosti sa minuli za necelé štyri minúty.

7. máj