Nebuďme pri predbiehaní egoisti a používajme smerovky

Nedostatočný počet štvorprúdových ciest na hlavných ťahoch Slovenska a dlhé kolóny nútia vodičov predbiehať viac, ako je potrebné a ako by bolo správne. Nad spôsobom predbiehania často zostáva rozum stáť.

Dlhý voľný úsek, kde môžu pomalé vozidlo predbehnúť viacerí, často zaberie iba jeden vodič. V tomto prípade sa pretekal starý nákladiak s kolónou kolotočov. V konečnom dôsledku mu to dlho trvalo a nemal miesto na zaradenie.Dlhý voľný úsek, kde môžu pomalé vozidlo predbehnúť viacerí, často zaberie iba jeden vodič. V tomto prípade sa pretekal starý nákladiak s kolónou kolotočov. V konečnom dôsledku mu to dlho trvalo a nemal miesto na zaradenie.

Nedostatočný počet štvorprúdových ciest na hlavných ťahoch Slovenska a dlhé kolóny nútia vodičov predbiehať viac, ako je potrebné a ako by bolo správne. Nad spôsobom predbiehania často zostáva rozum stáť, pretože egoizmus vodičov sa začína už nepozretím do spätných zrkadiel na začiatku predbiehania. Veď kto iný by mohol kolónu práve teraz predbiehať?!

Bez smeroviek

Smerovku ignoruje tiež väčšina vodičov, o potrebnej vzdialenosti a mieste na zaradenie ani nehovoriac. S predbiehaním začnú aj vtedy, ak sa nemajú kde zaradiť. Na druhej strane autá, najmä nákladné, ktoré idú v kolóne a nepripravujú sa bezprostredne na predbiehanie, by mali podľa predpisov nechávať dostatočný odstup od pred nimi idúceho auta.

Nepodradia

Možno v snahe ušetriť palivo istá skupina vodičov pred predbiehaním vôbec nepodradí a pomaličky predchádza na piatom rýchlostnom stupni. Prečo predbehnúť rýchlejšie a bezpečnejšie, veď rovný úsek je dosť dlhý a iní už nemusia stihnúť predbehnúť. To isté platí pri zaraďovaní sa späť do svojho pruhu, kde najčastejšie pomalí jazdci nevytvoria miesto pre ďalšie predbiehajúce auto. Kto sa nepozerá do zrkadla, trpí utkvelou predstavou, že nikto iný už nepredbieha.

Pretekári

Hrdinovia za volantom super rýchlych strojov by mohli s predbiehaním kolóny vlečúcej sa za traktorom počkať a nedrať sa dopredu, pretože predbehnúť majú postupne všetci. Posledná skupina, ktorá trestuhodne marí predbiehanie pridávaním plynu a zámerným obmedzovaním, patrí rovno za mreže. Ako by toho nebolo dosť, ani na dopravné značenie - prerušované a plné čiary - sa nedá spoľahnúť. Plné čiary sú tam, kde by nemuseli byť a na úsekoch s prerušovanou čiarou ďaleko nevidieť. (rch)

 

Náš tip

Pred, počas a v poslednej fáze predbiehania treba pozerať do spätných zrkadiel, vnímať okolie, nebyť egoista a snažiť sa predbehnúť čo najrýchlejšie, hoci sa to nezdá nevyhnutné. Chránime tým zdravie a život sebe i okoliu.

Najčastejšie chyby pri predbiehaní

  • ignorovanie smeroviek
  • pomalé predbiehanie
  • nepozretie do spätných zrkadiel
  • nesprávny odhad
  • obmedzovanie druhých
 
Pri obiehaní pomalých vozidiel údržby treba so silným autom nechať vzadu priestor ostatným, aby predbehli. Často dochádza ku kolíziám, keď všetci za radom chcú predbehnúť traktor a zozadu prichádza "pretekár" oveľa vyššou rýchlosťou ako prvé autá kolóny.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  2. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku
  3. Šanca pre mladé talenty z oblasti umenia, vedy či športu
  4. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online
  5. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime
  6. Stotisíc ľudí rozhodlo: Nadácia banky rozdelí štvrť milióna eur
  7. Slovensko má historicky najvyšší počet ľudí bankujúcich online
  8. ZSE ako jediné prináša Virtuálnu batériu pre fotovoltiku
  9. First moment: Španielske pobrežie patrí medzi najpredávanejšie
  10. Je lepšie menučko, alebo domáca strava? Týždeň sme varili doma
  1. Podnikanie a významné ukazovatele v roku 2019
  2. Smartfóny Samsung Galaxy S priniesli množstvo inovácií
  3. eKasa prichádza na Slovensko
  4. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  5. 4 úkony, ktoré treba absolvovať po založení s.r.o.
  6. Konferencia - EU support for research
  7. A dynamic year in the industrial and logistics sector
  8. Hotovosť je na ústupe. Karty akceptujú aj v kostole či na ulici
  9. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku
  10. Zápis do Registra partnerov vo verejnom sektore
  1. Na dôchodok si možno sporíte zle. Šesť zásad správneho šetrenia 19 270
  2. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku 11 547
  3. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime 8 598
  4. Je lepšie menučko, alebo domáca strava? Týždeň sme varili doma 8 331
  5. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu 6 260
  6. Hotovosť je na ústupe. Karty akceptujú aj v kostole či na ulici 4 897
  7. First moment: Španielske pobrežie patrí medzi najpredávanejšie 4 493
  8. Esin Group: Líder Iniciatívy poľnohospodárov vydiera 4 175
  9. Zbrojársky líder z Považia pomáha ľuďom 4 034
  10. Sedem mýtov o stavebnom sporení 3 797

Hlavné správy zo Sme.sk

Stĺpček Petra Schutza

Pellegrini plakal nad rozliatym mliekom

Zdá sa, že v jazde za funkciou sudcu má Fico širokú základňu, o ktorú sa podopiera.

Neprehliadnite tiež

Čo prinesie ženevský autosalón a kto sa ho nezúčastní?

Neúčasť viacerých značiek kompenzuje množstvo noviniek.

Dacia Logan MCV je splnený sen o dostupnom novom aute (test)

Časy, keď sa ľudia za Daciu hanbili sú už minulosťou.

Dacia Logan MCV Stepway
Ilustračné foto
Podcast Za volantom

Za volantom: Môže sa cestovanie vlakmi zlepšiť?

Za posledné mesiace došlo k viacerým nehodám vlakov.

Podcast Za volantom o autách a doprave.
Matúš Vallo