SME

Nebuďme pri predbiehaní egoisti a používajme smerovky

Nedostatočný počet štvorprúdových ciest na hlavných ťahoch Slovenska a dlhé kolóny nútia vodičov predbiehať viac, ako je potrebné a ako by bolo správne. Nad spôsobom predbiehania často zostáva rozum stáť.

Dlhý voľný úsek, kde môžu pomalé vozidlo predbehnúť viacerí, často zaberie iba jeden vodič. V tomto prípade sa pretekal starý nákladiak s kolónou kolotočov. V konečnom dôsledku mu to dlho trvalo a nemal miesto na zaradenie.Dlhý voľný úsek, kde môžu pomalé vozidlo predbehnúť viacerí, často zaberie iba jeden vodič. V tomto prípade sa pretekal starý nákladiak s kolónou kolotočov. V konečnom dôsledku mu to dlho trvalo a nemal miesto na zaradenie.

Nedostatočný počet štvorprúdových ciest na hlavných ťahoch Slovenska a dlhé kolóny nútia vodičov predbiehať viac, ako je potrebné a ako by bolo správne. Nad spôsobom predbiehania často zostáva rozum stáť, pretože egoizmus vodičov sa začína už nepozretím do spätných zrkadiel na začiatku predbiehania. Veď kto iný by mohol kolónu práve teraz predbiehať?!

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Bez smeroviek

Smerovku ignoruje tiež väčšina vodičov, o potrebnej vzdialenosti a mieste na zaradenie ani nehovoriac. S predbiehaním začnú aj vtedy, ak sa nemajú kde zaradiť. Na druhej strane autá, najmä nákladné, ktoré idú v kolóne a nepripravujú sa bezprostredne na predbiehanie, by mali podľa predpisov nechávať dostatočný odstup od pred nimi idúceho auta.

SkryťVypnúť reklamu

Nepodradia

Možno v snahe ušetriť palivo istá skupina vodičov pred predbiehaním vôbec nepodradí a pomaličky predchádza na piatom rýchlostnom stupni. Prečo predbehnúť rýchlejšie a bezpečnejšie, veď rovný úsek je dosť dlhý a iní už nemusia stihnúť predbehnúť. To isté platí pri zaraďovaní sa späť do svojho pruhu, kde najčastejšie pomalí jazdci nevytvoria miesto pre ďalšie predbiehajúce auto. Kto sa nepozerá do zrkadla, trpí utkvelou predstavou, že nikto iný už nepredbieha.

Pretekári

Hrdinovia za volantom super rýchlych strojov by mohli s predbiehaním kolóny vlečúcej sa za traktorom počkať a nedrať sa dopredu, pretože predbehnúť majú postupne všetci. Posledná skupina, ktorá trestuhodne marí predbiehanie pridávaním plynu a zámerným obmedzovaním, patrí rovno za mreže. Ako by toho nebolo dosť, ani na dopravné značenie - prerušované a plné čiary - sa nedá spoľahnúť. Plné čiary sú tam, kde by nemuseli byť a na úsekoch s prerušovanou čiarou ďaleko nevidieť. (rch)

SkryťVypnúť reklamu

 

Náš tip

Pred, počas a v poslednej fáze predbiehania treba pozerať do spätných zrkadiel, vnímať okolie, nebyť egoista a snažiť sa predbehnúť čo najrýchlejšie, hoci sa to nezdá nevyhnutné. Chránime tým zdravie a život sebe i okoliu.

Najčastejšie chyby pri predbiehaní

ignorovanie smeroviek pomalé predbiehanie nepozretie do spätných zrkadiel nesprávny odhad obmedzovanie druhých   Pri obiehaní pomalých vozidiel údržby treba so silným autom nechať vzadu priestor ostatným, aby predbehli. Často dochádza ku kolíziám, keď všetci za radom chcú predbehnúť traktor a zozadu prichádza "pretekár" oveľa vyššou rýchlosťou ako prvé autá kolóny.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Na Marka oharka do jarka
  2. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  7. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  8. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 13 194
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 10 961
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 239
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 311
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 4 264
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 919
  7. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 147
  8. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 029
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Timotej Opálek: Baby Lasagna / Praha
  2. Viktor Pamula: Sociálny štát ? Vtip roka
  3. Ivan R. V. Rumánek: Chamás či Hamás?
  4. Martin Škopec Antal: Slovenská opozičná politika: "Nie je dôležité zvíťaziť, ale zúčastniť sa..."
  5. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  6. Juraj Tušš: Multipolárny svet a nový volebný systém.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Jozef Černek: Príbeh vrážd staviteľa aj majiteľa záložne: Temný tieň nad Komárnom
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 506
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 153
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 67 481
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 226
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 559
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 691
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 309
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 820
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  5. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťZatvoriť reklamu