Nebuďme pri predbiehaní egoisti a používajme smerovky

Nedostatočný počet štvorprúdových ciest na hlavných ťahoch Slovenska a dlhé kolóny nútia vodičov predbiehať viac, ako je potrebné a ako by bolo správne. Nad spôsobom predbiehania často zostáva rozum stáť.

Dlhý voľný úsek, kde môžu pomalé vozidlo predbehnúť viacerí, často zaberie iba jeden vodič. V tomto prípade sa pretekal starý nákladiak s kolónou kolotočov. V konečnom dôsledku mu to dlho trvalo a nemal miesto na zaradenie.

Nedostatočný počet štvorprúdových ciest na hlavných ťahoch Slovenska a dlhé kolóny nútia vodičov predbiehať viac, ako je potrebné a ako by bolo správne. Nad spôsobom predbiehania často zostáva rozum stáť, pretože egoizmus vodičov sa začína už nepozretím do spätných zrkadiel na začiatku predbiehania. Veď kto iný by mohol kolónu práve teraz predbiehať?!

Bez smeroviek

Smerovku ignoruje tiež väčšina vodičov, o potrebnej vzdialenosti a mieste na zaradenie ani nehovoriac. S predbiehaním začnú aj vtedy, ak sa nemajú kde zaradiť. Na druhej strane autá, najmä nákladné, ktoré idú v kolóne a nepripravujú sa bezprostredne na predbiehanie, by mali podľa predpisov nechávať dostatočný odstup od pred nimi idúceho auta.

Nepodradia

Možno v snahe ušetriť palivo istá skupina vodičov pred predbiehaním vôbec nepodradí a pomaličky predchádza na piatom rýchlostnom stupni. Prečo predbehnúť rýchlejšie a bezpečnejšie, veď rovný úsek je dosť dlhý a iní už nemusia stihnúť predbehnúť. To isté platí pri zaraďovaní sa späť do svojho pruhu, kde najčastejšie pomalí jazdci nevytvoria miesto pre ďalšie predbiehajúce auto. Kto sa nepozerá do zrkadla, trpí utkvelou predstavou, že nikto iný už nepredbieha.

Pretekári

Hrdinovia za volantom super rýchlych strojov by mohli s predbiehaním kolóny vlečúcej sa za traktorom počkať a nedrať sa dopredu, pretože predbehnúť majú postupne všetci. Posledná skupina, ktorá trestuhodne marí predbiehanie pridávaním plynu a zámerným obmedzovaním, patrí rovno za mreže. Ako by toho nebolo dosť, ani na dopravné značenie - prerušované a plné čiary - sa nedá spoľahnúť. Plné čiary sú tam, kde by nemuseli byť a na úsekoch s prerušovanou čiarou ďaleko nevidieť. (rch)

 

Náš tip

Pred, počas a v poslednej fáze predbiehania treba pozerať do spätných zrkadiel, vnímať okolie, nebyť egoista a snažiť sa predbehnúť čo najrýchlejšie, hoci sa to nezdá nevyhnutné. Chránime tým zdravie a život sebe i okoliu.

Najčastejšie chyby pri predbiehaní

  • ignorovanie smeroviek
  • pomalé predbiehanie
  • nepozretie do spätných zrkadiel
  • nesprávny odhad
  • obmedzovanie druhých
 
Pri obiehaní pomalých vozidiel údržby treba so silným autom nechať vzadu priestor ostatným, aby predbehli. Často dochádza ku kolíziám, keď všetci za radom chcú predbehnúť traktor a zozadu prichádza "pretekár" oveľa vyššou rýchlosťou ako prvé autá kolóny.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Jadrové vŕtanie je zárukou rýchlosti, presnosti a bezprašnosti
  2. Križovatka kultúr Maroko: Dobrodružné cesty naprieč krajinou
  3. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  4. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  5. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  6. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
  7. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho
  8. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky
  9. Arca Brokerage House s výrazným nárastom aktív pod správou
  10. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom
  1. Jadrové vŕtanie je zárukou rýchlosti, presnosti a bezprašnosti
  2. Tepelné hospodárstvo Moldava plánuje preinvestovať 600 tisíc eur
  3. Do you need to unwind after a stressful week at work?
  4. Križovatka kultúr Maroko: Dobrodružné cesty naprieč krajinou
  5. MiddleCap Equity Partners a Mayfair Assets ukončili fúziu
  6. Súboj olympionikov na Malom Dunaji
  7. 5 tipov ako využiť ľahké priečky pri rekonštrukcii bytu
  8. Dvojitý diplom medzi EU v Bratislave a UNWE v Sofii
  9. Ustanovujúce valné zhromaždenie Alumni klubu EU v Bratislave
  10. Kreditná karta – áno alebo nie
  1. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí 9 035
  2. Kreditná karta – áno alebo nie 8 071
  3. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho 7 977
  4. Križovatka kultúr Maroko: Dobrodružné cesty naprieč krajinou 5 883
  5. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina? 5 733
  6. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch? 5 358
  7. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček 5 166
  8. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru 5 104
  9. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky 4 339
  10. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom 3 888

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Aktivitou v parlamente nesrší, politickú budúcnosť má Kaliňák už spečatenú

V Smere je stále veľmi silný, hovorí o Robertovi Kaliňákovi politológ.

KULTÚRA

Rytmusa pozvali na džezový koncert. Výsledok prekvapil

Na festivale One Day Jazz Festival mal Martin Valihora nečakaného hosťa.

KOMENTÁR TOMÁŠA PROKOPČÁKA

Toto nie je cenzúra, je to základná slušnosť

Je našou povinnosťou postaviť sa vám.

PODCAST ZOOM

Zoom: Čo keď čierne diery nejestvujú, a je to ešte záhadnejšie

Vedci uvažujú o alternatívnom zdroji.

Neprehliadnite tiež

Mercedesy, Bentley aj pancierové SUV. Na čom sa vozia hlavy štátov?

Fiktívne parkovisko by obsadili hlavne Mercedesy.

Lamborghini zrenovovalo vzácnu Miuru SVR. Čím je výnimočná?

Jediný vyrobený exemplár si získal slávu najmä v Japonsku.