Nebuďme pri predbiehaní egoisti a používajme smerovky

Nedostatočný počet štvorprúdových ciest na hlavných ťahoch Slovenska a dlhé kolóny nútia vodičov predbiehať viac, ako je potrebné a ako by bolo správne. Nad spôsobom predbiehania často zostáva rozum stáť.

Dlhý voľný úsek, kde môžu pomalé vozidlo predbehnúť viacerí, často zaberie iba jeden vodič. V tomto prípade sa pretekal starý nákladiak s kolónou kolotočov. V konečnom dôsledku mu to dlho trvalo a nemal miesto na zaradenie.

Nedostatočný počet štvorprúdových ciest na hlavných ťahoch Slovenska a dlhé kolóny nútia vodičov predbiehať viac, ako je potrebné a ako by bolo správne. Nad spôsobom predbiehania často zostáva rozum stáť, pretože egoizmus vodičov sa začína už nepozretím do spätných zrkadiel na začiatku predbiehania. Veď kto iný by mohol kolónu práve teraz predbiehať?!

Bez smeroviek

Smerovku ignoruje tiež väčšina vodičov, o potrebnej vzdialenosti a mieste na zaradenie ani nehovoriac. S predbiehaním začnú aj vtedy, ak sa nemajú kde zaradiť. Na druhej strane autá, najmä nákladné, ktoré idú v kolóne a nepripravujú sa bezprostredne na predbiehanie, by mali podľa predpisov nechávať dostatočný odstup od pred nimi idúceho auta.

Nepodradia

Možno v snahe ušetriť palivo istá skupina vodičov pred predbiehaním vôbec nepodradí a pomaličky predchádza na piatom rýchlostnom stupni. Prečo predbehnúť rýchlejšie a bezpečnejšie, veď rovný úsek je dosť dlhý a iní už nemusia stihnúť predbehnúť. To isté platí pri zaraďovaní sa späť do svojho pruhu, kde najčastejšie pomalí jazdci nevytvoria miesto pre ďalšie predbiehajúce auto. Kto sa nepozerá do zrkadla, trpí utkvelou predstavou, že nikto iný už nepredbieha.

Pretekári

Hrdinovia za volantom super rýchlych strojov by mohli s predbiehaním kolóny vlečúcej sa za traktorom počkať a nedrať sa dopredu, pretože predbehnúť majú postupne všetci. Posledná skupina, ktorá trestuhodne marí predbiehanie pridávaním plynu a zámerným obmedzovaním, patrí rovno za mreže. Ako by toho nebolo dosť, ani na dopravné značenie - prerušované a plné čiary - sa nedá spoľahnúť. Plné čiary sú tam, kde by nemuseli byť a na úsekoch s prerušovanou čiarou ďaleko nevidieť. (rch)

 

Náš tip

Pred, počas a v poslednej fáze predbiehania treba pozerať do spätných zrkadiel, vnímať okolie, nebyť egoista a snažiť sa predbehnúť čo najrýchlejšie, hoci sa to nezdá nevyhnutné. Chránime tým zdravie a život sebe i okoliu.

Najčastejšie chyby pri predbiehaní

  • ignorovanie smeroviek
  • pomalé predbiehanie
  • nepozretie do spätných zrkadiel
  • nesprávny odhad
  • obmedzovanie druhých
 
Pri obiehaní pomalých vozidiel údržby treba so silným autom nechať vzadu priestor ostatným, aby predbehli. Často dochádza ku kolíziám, keď všetci za radom chcú predbehnúť traktor a zozadu prichádza "pretekár" oveľa vyššou rýchlosťou ako prvé autá kolóny.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  3. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  4. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  5. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  6. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  8. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  9. Top First moment dovolenky na leto 2018
  10. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  3. Vianočný bázar chalaňov
  4. Vianočné mecheche 2017
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  6. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  7. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  8. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  9. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  10. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 26 924
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 6 972
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 3 829
  4. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 3 000
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 656
  6. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 439
  7. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 366
  8. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 313
  9. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 1 133
  10. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať 984

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Obľúbenejší ako Maradona v Neapole nikto nebol. Hamšík dokázal nevídanú vec

Slovák Marek Hamšík vyrovnal klubový rekord Diega Maradonu.

SVET

Brexit pokračuje. Druhá fáza môže skončiť aj referendom

Začínajú najväčšie obchodné rokovania histórie.

EKONOMIKA

Premiér Fico otáča, odchod do penzie má dostať strop

V roku 2012 štát nastavil vek odchodu do dôchodku na strednú dĺžku dožitia.

KOMENTÁRE

Pointou lyžovačky nie je obrat vlekárov

Keby sa Smer držal v týchto limitoch, žili by sme v šťastnej krajine.

Neprehliadnite tiež

Čo je to norma i-Size a ako si mám vybrať autosedačku (otázky a odpovede)

Budúci rok možno zakážu predaj starších sedačiek.

Ako prepravovať lyže v aute na Slovensku a v Rakúsku

Pravidlá špeciálne neupravujú, aký spôsob si musíte zvoliť.

Volkswagen ukázal, ako vyrába slovenské Porsche Cayenne

Výrobu auta bratislavský závod nemeckého koncernu začal začiatkom septembra.

Citroen C3 a Aircross sa podobajú iba naoko (test)

Cenový rozdiel medzi oboma autami je 3 000 eur.

Študenti z STU postavili auto so zrýchlením superšportu

Cenový odhad tohtoročného modelu je vyše 120-tisíc eur.