SME
reklama

Prvá jazda - Mitsubishi Pajero a Outlander

Automobilka Mitsubishi musí mimoriadne veriť svojmu produktu, keď v horách severne od Barcelony nechala novinárom riadiť Pajero v ťažkom skalnatom teréne. V o niečo miernejších podmienkach sme vyskúšali nový Outlander. Mitsubishi tak jedným ťahom ukončil

Navonok sa zmenila čelná maska a niektoré ďalšie detaily. Pajero aj s príchodom ďalšej generácie nemení charakter kráľa terénu a púšte. V tomto kabáte však zapadne aj na firemnom parkovisku.Navonok sa zmenila čelná maska a niektoré ďalšie detaily. Pajero aj s príchodom ďalšej generácie nemení charakter kráľa terénu a púšte. V tomto kabáte však zapadne aj na firemnom parkovisku. (Zdroj: autor)

Automobilka Mitsubishi musí mimoriadne veriť svojmu produktu, keď v horách severne od Barcelony nechala novinárom riadiť Pajero v ťažkom skalnatom teréne. V o niečo miernejších podmienkach sme vyskúšali nový Outlander. Mitsubishi tak jedným ťahom ukončilo modernizáciu skupiny vozidiel s pohonom všetkých kolies, ktorú rozbehol model L200.

Verný tradícii
Prvým dôkazom vernosti nového modelu k histórii sú základné proporcie karosérie pripomínajúce predchodcu. Offroad, ktorému patrí 35 percent trhu v triede, si s novým dizajnom vystačí na pekných pár rokov. Moderná doba priniesla krajší prístrojový panel, meracie prístroje, kvalitnejšie plasty, lepšie predné sedadlá a širšiu výbavu - ako kamera na cúvanie a prepracovaný palubný systém s navigáciou, výškomerom, tlakomerom a kompasom.

Magická sedmička?
V ponuke zostáva sedemmiestna päťdverová verzia, pri ktorej si možno objednať výklopnú zadnú lavicu v batožinovom priestore. Povedzme si úprimne, sedemmiestny interiér je trendová záležitosť a miesto na sedenie v batožinovom priestore je skôr núdzové. Objem dobre prístupného kufra v päťmiestnom usporiadaní 415 l však celkom poteší, najmä ak sa dá zväčšiť až na 1120 litrov.

Známe motory
Nový model prichádza buď s osvedčeným naftovým štvorvalcom 3,2 DI-D a benzínovým šesťvalcom 3,8 V6. Nafťák existuje v dvoch výkonových verziách, pričom v teréne plne vyhovuje, ale na ceste by mohol byť trochu silnejší. Pre nižšiu hlučnosť a lepší komfort obsluhy v teréne odporúčame diesel s automatickou prevodovkou.

Nezávislé zavesenie oboch náprav poskytuje zaujímavé jazdné vlastnosti. Zámerne vybrané skalné schody nám mali ukázať, že to, čo nápravy pri prekrížení nedokážu preniesť, nahradí trakčná elektronika. V prvej fáze stačí uzavrieť medzinápravový diferenciál a spoľahnúť sa na trakčnú kontrolu. Keď nastane skutočná kríza, prichádza na rad uzávierka zadnej nápravy. Pajero nepoľavilo zo svojich schopností v teréne a dostalo bonus v podobe komfortnejšieho a civilnejšieho interiéru. Na ošiaľ ľahkých SUV reaguje druhý predstavený model Outlander.


Prvé dojmy – Mitsubishi Pajero

vzhľad známe proporcie
interiér luxusnejší , lepšie materiály
motory vhodné pre terén
jazdné vlastnosti zlepšenie na ceste, klasika v teréne
úžitok veľký kufor, výdrž v teréne
celkový dojem charakter zostal, nedostatky vymizli


Interiér dostal krajšiu prístrojovú dosku, lepšiu výbavu, sedadlá s výraznejším bočným vedením. Otázne je, či meracie prístroje nie sú až príliš hravé a displej palubného systému dostatočne prehľadný.


V porovnaní s jazdou po skalných chodníkoch bola trialová drahá s umelými prekážkami pre Pajero prechádzka ružovou záhradou.

 

 

Technické údaje – Mitsubishi Pajero

motor 3,2 DI-D 3,2 DI-D(Aut) 3,8 MIVEC
počet valcov 4 4 V6
typ diesel diesel benzín
výkon (kW/k) 118 (160) 125 (170) 184 (250)
krútiaci moment (Nm) 381 373 329
priemerná spotreba (l/100 km) 9,3 10,6 13,5
prevodovka manuálna automatická automatická
počet stupňov 5 5 5
pohon všetkých kolies Super Select 4WD II
zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) 12,8 14,0 10,8
maximálna rýchlosť (km/h) 177 177 200
pohotovostná hmotnosť (kg) 2085 2075 2035
objem batožinového priestoru (l) 415 -1120
svetlá výška podvozka (mm) min 225

Pohyb v teréne trojdverová verzia päťdverová verzia
predný nájazdový uhol 36,7 stupňov 36,6 stupňov
zadný nájazdový uhol 34,8 stupňov 25 stupňov
prechodový uhol 25,2 stupňov 22,5 stupňov

Nový Outlander
Čas na podrobné zoznámenie sa s Outlanderom budeme mať pri redakčnom teste. Prvých dvesto kilometrov za volantom naznačilo, že Outlander robí za minulosťou hrubú čiaru a nová éra sa začína v jednej dizajnovej línii s modelmi L 200 a Pajero. Ozaj pekné SUV ohúri aj novým interiérom, zaujímavou riešenou prístrojovou doskou, množstvom využiteľných odkladacích priestorov a dobre odhlučneným motorom 2,0 TDI od Volkswagenu. Viac ako sedem miest na sedenie nás zaujalo elektronické sklápanie druhého radu sedadiel tlačidlom v batožinovom priestore. Na rozdiel od konkurencie horizontálne rozdelené piate dvere pozostávajú z dvoch dielov. Príplatkové vybavenie ponúka tiež audiosystém Rockford Fosgate s deviatimi reproduktormi a výkonom 650 W.

Jazdné vlastnosti nabrali iný kurz aj vďaka dobre navrhnutej šesťstupňovej prevodovke a inteligentnému pohonu všetkých kolies riadeného systémom ASC. Na bežných cestách stačí pohon prednej nápravy v móde 2WD. Plynulé rozdeľovanie výkonu medzi nápravami zasa zabezpečuje režim 4WD a pre ťažšie prejazdné úseky je možnosť použiť pevné prerozdelenie výkonu medzi nápravami.

Prvé dojmy – Mitsubishi Outlander

vzhľad výrazné zlepšenie
interiér tiež sa podaril, tvrdšie plasty
motor TDI od VW
jazdné vlastnosti zaujal pohon 4WD, dobrá ovládateľnosť
výbava výkonná audiosústava
úžitok ako dobré kombi
celkový dojem tak potrebná zmena nastala


V neustále rastúcom segmente športovo úžitkových vozidiel SUV rozhoduje tiež dizajn a imidž, ktorý má nový Outladner takmer dokonalý. Z neforemného a nevýrazného auta sa konečne stal fešák. V snahe znížiť ťažisko auta použili konštruktéri hliníkovú strechu.


Batožinový priestor ukrýva rad inovácií ako elektronické sklápanie druhého radu sedadiel pomocou tlačidla, výklopnú zadnú lavicu, horizontálne delené piate dvere a v závislosti od výbavy aj subwoofer (25cm) príplatkovej audiosústavy Rockford Fosgate.


 

Technické údaje – Mitsubishi Outlander

motor 2,0 D
počet valcov 4
typ diesel
výkon (kW/k) 103 (140)
krútiaci moment (Nm) 310
priemerná spotreba (l/100 km) 6,7
prevodovka manuálna
počet stupňov 6
pohon všetkých kolies 2WD / 4WD AUTO / 4WD LOCK/
zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) 10,8
maximálna rýchlosť (km/h) 187
pohotovostná hmotnosť (kg) 2085
svetlá výška podvozka (mm) 178






SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  7. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  4. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  7. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  8. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 704
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 529
  3. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 16 267
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 760
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 005
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 9 876
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 571
  8. McDonald's reštaurácia Košice Jazero ukončuje svoju prevádzku 7 471
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Juraj Kumičák: Kolaborant
  2. Marek Strapko: Pellegrini svojimi pytačkami ohrozuje suverenitu Slovenska
  3. Peter Homola: Nájdený papyrus v slovenčine!
  4. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými kalváriami - Sabinov
  5. Anna Miľanová: Vážení rodičia, starí rodičia, učitelia, akonáhle sa dieťa, mládež...
  6. Ľubomír Belák: Slovensko hľadá prezidenta
  7. Tupou Ceruzou: Pellegriniho pravá tvár
  8. Věra Tepličková: Prečo voliť Pellegriniho?
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 45 623
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 496
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 367
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 11 704
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 360
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 344
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 017
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 419
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu