Automobilka Mitsubishi musí mimoriadne veriť svojmu produktu, keď v horách severne od Barcelony nechala novinárom riadiť Pajero v ťažkom skalnatom teréne. V o niečo miernejších podmienkach sme vyskúšali nový Outlander. Mitsubishi tak jedným ťahom ukončilo modernizáciu skupiny vozidiel s pohonom všetkých kolies, ktorú rozbehol model L200.
Verný tradícii
Prvým dôkazom vernosti nového modelu k histórii sú základné proporcie karosérie pripomínajúce predchodcu. Offroad, ktorému patrí 35 percent trhu v triede, si s novým dizajnom vystačí na pekných pár rokov. Moderná doba priniesla krajší prístrojový panel, meracie prístroje, kvalitnejšie plasty, lepšie predné sedadlá a širšiu výbavu - ako kamera na cúvanie a prepracovaný palubný systém s navigáciou, výškomerom, tlakomerom a kompasom.
Magická sedmička?
V ponuke zostáva sedemmiestna päťdverová verzia, pri ktorej si možno objednať výklopnú zadnú lavicu v batožinovom priestore. Povedzme si úprimne, sedemmiestny interiér je trendová záležitosť a miesto na sedenie v batožinovom priestore je skôr núdzové. Objem dobre prístupného kufra v päťmiestnom usporiadaní 415 l však celkom poteší, najmä ak sa dá zväčšiť až na 1120 litrov.
Známe motory
Nový model prichádza buď s osvedčeným naftovým štvorvalcom 3,2 DI-D a benzínovým šesťvalcom 3,8 V6. Nafťák existuje v dvoch výkonových verziách, pričom v teréne plne vyhovuje, ale na ceste by mohol byť trochu silnejší. Pre nižšiu hlučnosť a lepší komfort obsluhy v teréne odporúčame diesel s automatickou prevodovkou.
Nezávislé zavesenie oboch náprav poskytuje zaujímavé jazdné vlastnosti. Zámerne vybrané skalné schody nám mali ukázať, že to, čo nápravy pri prekrížení nedokážu preniesť, nahradí trakčná elektronika. V prvej fáze stačí uzavrieť medzinápravový diferenciál a spoľahnúť sa na trakčnú kontrolu. Keď nastane skutočná kríza, prichádza na rad uzávierka zadnej nápravy. Pajero nepoľavilo zo svojich schopností v teréne a dostalo bonus v podobe komfortnejšieho a civilnejšieho interiéru. Na ošiaľ ľahkých SUV reaguje druhý predstavený model Outlander.
Prvé dojmy – Mitsubishi Pajero
vzhľad | známe proporcie |
interiér | luxusnejší , lepšie materiály |
motory | vhodné pre terén |
jazdné vlastnosti | zlepšenie na ceste, klasika v teréne |
úžitok | veľký kufor, výdrž v teréne |
celkový dojem | charakter zostal, nedostatky vymizli |
Interiér dostal krajšiu prístrojovú dosku, lepšiu výbavu, sedadlá s výraznejším bočným vedením. Otázne je, či meracie prístroje nie sú až príliš hravé a displej palubného systému dostatočne prehľadný.
V porovnaní s jazdou po skalných chodníkoch bola trialová drahá s umelými prekážkami pre Pajero prechádzka ružovou záhradou.
Technické údaje – Mitsubishi Pajero
motor | 3,2 DI-D | 3,2 DI-D(Aut) | 3,8 MIVEC |
počet valcov | 4 | 4 | V6 |
typ | diesel | diesel | benzín |
výkon (kW/k) | 118 (160) | 125 (170) | 184 (250) |
krútiaci moment (Nm) | 381 | 373 | 329 |
priemerná spotreba (l/100 km) | 9,3 | 10,6 | 13,5 |
prevodovka | manuálna | automatická | automatická |
počet stupňov | 5 | 5 | 5 |
pohon všetkých kolies | Super Select 4WD II | ||
zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) | 12,8 | 14,0 | 10,8 |
maximálna rýchlosť (km/h) | 177 | 177 | 200 |
pohotovostná hmotnosť (kg) | 2085 | 2075 | 2035 |
objem batožinového priestoru (l) | 415 -1120 | ||
svetlá výška podvozka (mm) | min 225 |
Pohyb v teréne | trojdverová verzia | päťdverová verzia |
predný nájazdový uhol | 36,7 stupňov | 36,6 stupňov |
zadný nájazdový uhol | 34,8 stupňov | 25 stupňov |
prechodový uhol | 25,2 stupňov | 22,5 stupňov |
Nový Outlander
Čas na podrobné zoznámenie sa s Outlanderom budeme mať pri redakčnom teste. Prvých dvesto kilometrov za volantom naznačilo, že Outlander robí za minulosťou hrubú čiaru a nová éra sa začína v jednej dizajnovej línii s modelmi L 200 a Pajero. Ozaj pekné SUV ohúri aj novým interiérom, zaujímavou riešenou prístrojovou doskou, množstvom využiteľných odkladacích priestorov a dobre odhlučneným motorom 2,0 TDI od Volkswagenu. Viac ako sedem miest na sedenie nás zaujalo elektronické sklápanie druhého radu sedadiel tlačidlom v batožinovom priestore. Na rozdiel od konkurencie horizontálne rozdelené piate dvere pozostávajú z dvoch dielov. Príplatkové vybavenie ponúka tiež audiosystém Rockford Fosgate s deviatimi reproduktormi a výkonom 650 W.
Jazdné vlastnosti nabrali iný kurz aj vďaka dobre navrhnutej šesťstupňovej prevodovke a inteligentnému pohonu všetkých kolies riadeného systémom ASC. Na bežných cestách stačí pohon prednej nápravy v móde 2WD. Plynulé rozdeľovanie výkonu medzi nápravami zasa zabezpečuje režim 4WD a pre ťažšie prejazdné úseky je možnosť použiť pevné prerozdelenie výkonu medzi nápravami.
Prvé dojmy – Mitsubishi Outlander
vzhľad | výrazné zlepšenie |
interiér | tiež sa podaril, tvrdšie plasty |
motor | TDI od VW |
jazdné vlastnosti | zaujal pohon 4WD, dobrá ovládateľnosť |
výbava | výkonná audiosústava |
úžitok | ako dobré kombi |
celkový dojem | tak potrebná zmena nastala |
V neustále rastúcom segmente športovo úžitkových vozidiel SUV rozhoduje tiež dizajn a imidž, ktorý má nový Outladner takmer dokonalý. Z neforemného a nevýrazného auta sa konečne stal fešák. V snahe znížiť ťažisko auta použili konštruktéri hliníkovú strechu.
Batožinový priestor ukrýva rad inovácií ako elektronické sklápanie druhého radu sedadiel pomocou tlačidla, výklopnú zadnú lavicu, horizontálne delené piate dvere a v závislosti od výbavy aj subwoofer (25cm) príplatkovej audiosústavy Rockford Fosgate.
Technické údaje – Mitsubishi Outlander
motor | 2,0 D |
počet valcov | 4 |
typ | diesel |
výkon (kW/k) | 103 (140) |
krútiaci moment | (Nm) 310 |
priemerná spotreba (l/100 km) | 6,7 |
prevodovka | manuálna |
počet stupňov | 6 |
pohon všetkých kolies | 2WD / 4WD AUTO / 4WD LOCK/ |
zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) | 10,8 |
maximálna rýchlosť (km/h) | 187 |
pohotovostná hmotnosť (kg) | 2085 |
svetlá výška podvozka (mm) | 178 |