Prvá jazda - Mitsubishi Pajero a Outlander

Automobilka Mitsubishi musí mimoriadne veriť svojmu produktu, keď v horách severne od Barcelony nechala novinárom riadiť Pajero v ťažkom skalnatom teréne. V o niečo miernejších podmienkach sme vyskúšali nový Outlander. Mitsubishi tak jedným ťahom ukončil

Navonok sa zmenila čelná maska a niektoré ďalšie detaily. Pajero aj s príchodom ďalšej generácie nemení charakter kráľa terénu a púšte. V tomto kabáte však zapadne aj na firemnom parkovisku.(Zdroj: autor)

Automobilka Mitsubishi musí mimoriadne veriť svojmu produktu, keď v horách severne od Barcelony nechala novinárom riadiť Pajero v ťažkom skalnatom teréne. V o niečo miernejších podmienkach sme vyskúšali nový Outlander. Mitsubishi tak jedným ťahom ukončilo modernizáciu skupiny vozidiel s pohonom všetkých kolies, ktorú rozbehol model L200.

Verný tradícii
Prvým dôkazom vernosti nového modelu k histórii sú základné proporcie karosérie pripomínajúce predchodcu. Offroad, ktorému patrí 35 percent trhu v triede, si s novým dizajnom vystačí na pekných pár rokov. Moderná doba priniesla krajší prístrojový panel, meracie prístroje, kvalitnejšie plasty, lepšie predné sedadlá a širšiu výbavu - ako kamera na cúvanie a prepracovaný palubný systém s navigáciou, výškomerom, tlakomerom a kompasom.

Magická sedmička?
V ponuke zostáva sedemmiestna päťdverová verzia, pri ktorej si možno objednať výklopnú zadnú lavicu v batožinovom priestore. Povedzme si úprimne, sedemmiestny interiér je trendová záležitosť a miesto na sedenie v batožinovom priestore je skôr núdzové. Objem dobre prístupného kufra v päťmiestnom usporiadaní 415 l však celkom poteší, najmä ak sa dá zväčšiť až na 1120 litrov.

Známe motory
Nový model prichádza buď s osvedčeným naftovým štvorvalcom 3,2 DI-D a benzínovým šesťvalcom 3,8 V6. Nafťák existuje v dvoch výkonových verziách, pričom v teréne plne vyhovuje, ale na ceste by mohol byť trochu silnejší. Pre nižšiu hlučnosť a lepší komfort obsluhy v teréne odporúčame diesel s automatickou prevodovkou.

Nezávislé zavesenie oboch náprav poskytuje zaujímavé jazdné vlastnosti. Zámerne vybrané skalné schody nám mali ukázať, že to, čo nápravy pri prekrížení nedokážu preniesť, nahradí trakčná elektronika. V prvej fáze stačí uzavrieť medzinápravový diferenciál a spoľahnúť sa na trakčnú kontrolu. Keď nastane skutočná kríza, prichádza na rad uzávierka zadnej nápravy. Pajero nepoľavilo zo svojich schopností v teréne a dostalo bonus v podobe komfortnejšieho a civilnejšieho interiéru. Na ošiaľ ľahkých SUV reaguje druhý predstavený model Outlander.


Prvé dojmy – Mitsubishi Pajero

vzhľad známe proporcie
interiér luxusnejší , lepšie materiály
motory vhodné pre terén
jazdné vlastnosti zlepšenie na ceste, klasika v teréne
úžitok veľký kufor, výdrž v teréne
celkový dojem charakter zostal, nedostatky vymizli


Interiér dostal krajšiu prístrojovú dosku, lepšiu výbavu, sedadlá s výraznejším bočným vedením. Otázne je, či meracie prístroje nie sú až príliš hravé a displej palubného systému dostatočne prehľadný.


V porovnaní s jazdou po skalných chodníkoch bola trialová drahá s umelými prekážkami pre Pajero prechádzka ružovou záhradou.

 

 

Technické údaje – Mitsubishi Pajero

motor 3,2 DI-D 3,2 DI-D(Aut) 3,8 MIVEC
počet valcov 4 4 V6
typ diesel diesel benzín
výkon (kW/k) 118 (160) 125 (170) 184 (250)
krútiaci moment (Nm) 381 373 329
priemerná spotreba (l/100 km) 9,3 10,6 13,5
prevodovka manuálna automatická automatická
počet stupňov 5 5 5
pohon všetkých kolies Super Select 4WD II
zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) 12,8 14,0 10,8
maximálna rýchlosť (km/h) 177 177 200
pohotovostná hmotnosť (kg) 2085 2075 2035
objem batožinového priestoru (l) 415 -1120
svetlá výška podvozka (mm) min 225

Pohyb v teréne trojdverová verzia päťdverová verzia
predný nájazdový uhol 36,7 stupňov 36,6 stupňov
zadný nájazdový uhol 34,8 stupňov 25 stupňov
prechodový uhol 25,2 stupňov 22,5 stupňov

Nový Outlander
Čas na podrobné zoznámenie sa s Outlanderom budeme mať pri redakčnom teste. Prvých dvesto kilometrov za volantom naznačilo, že Outlander robí za minulosťou hrubú čiaru a nová éra sa začína v jednej dizajnovej línii s modelmi L 200 a Pajero. Ozaj pekné SUV ohúri aj novým interiérom, zaujímavou riešenou prístrojovou doskou, množstvom využiteľných odkladacích priestorov a dobre odhlučneným motorom 2,0 TDI od Volkswagenu. Viac ako sedem miest na sedenie nás zaujalo elektronické sklápanie druhého radu sedadiel tlačidlom v batožinovom priestore. Na rozdiel od konkurencie horizontálne rozdelené piate dvere pozostávajú z dvoch dielov. Príplatkové vybavenie ponúka tiež audiosystém Rockford Fosgate s deviatimi reproduktormi a výkonom 650 W.

Jazdné vlastnosti nabrali iný kurz aj vďaka dobre navrhnutej šesťstupňovej prevodovke a inteligentnému pohonu všetkých kolies riadeného systémom ASC. Na bežných cestách stačí pohon prednej nápravy v móde 2WD. Plynulé rozdeľovanie výkonu medzi nápravami zasa zabezpečuje režim 4WD a pre ťažšie prejazdné úseky je možnosť použiť pevné prerozdelenie výkonu medzi nápravami.

Prvé dojmy – Mitsubishi Outlander

vzhľad výrazné zlepšenie
interiér tiež sa podaril, tvrdšie plasty
motor TDI od VW
jazdné vlastnosti zaujal pohon 4WD, dobrá ovládateľnosť
výbava výkonná audiosústava
úžitok ako dobré kombi
celkový dojem tak potrebná zmena nastala


V neustále rastúcom segmente športovo úžitkových vozidiel SUV rozhoduje tiež dizajn a imidž, ktorý má nový Outladner takmer dokonalý. Z neforemného a nevýrazného auta sa konečne stal fešák. V snahe znížiť ťažisko auta použili konštruktéri hliníkovú strechu.


Batožinový priestor ukrýva rad inovácií ako elektronické sklápanie druhého radu sedadiel pomocou tlačidla, výklopnú zadnú lavicu, horizontálne delené piate dvere a v závislosti od výbavy aj subwoofer (25cm) príplatkovej audiosústavy Rockford Fosgate.


 

Technické údaje – Mitsubishi Outlander

motor 2,0 D
počet valcov 4
typ diesel
výkon (kW/k) 103 (140)
krútiaci moment (Nm) 310
priemerná spotreba (l/100 km) 6,7
prevodovka manuálna
počet stupňov 6
pohon všetkých kolies 2WD / 4WD AUTO / 4WD LOCK/
zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) 10,8
maximálna rýchlosť (km/h) 187
pohotovostná hmotnosť (kg) 2085
svetlá výška podvozka (mm) 178






Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Rastie nám pokrivená generácia?
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  7. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  2. Rastie nám pokrivená generácia?
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  4. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  5. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  7. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  10. Univerzita vyTVORená nápadmi študentov!
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 20 024
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 4 933
  3. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 724
  4. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 2 332
  5. Kedy sa refinancovanie oplatí? 2 250
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 2 139
  7. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 1 693
  8. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 1 631
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 516
  10. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 219

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Súdy v Trenčíne odmietajú riešiť Galkovu kauzu odpočúvania

Obžaloba na bývalého šéfa Vojenského obranného spravodajstva Pavla Brychtu leží na súde od februára 2016. Najvyšší súd mu teraz prikázal konať.

KOMENTÁRE

Česi mieria do čiernej diery Európy. Všetko pre korunu

Je možné, že šanca ľahkého vstupu do eurozóny zmizne.

AUTO

Anketa o Svetové auto roka 2018 sa ponesie v znamení SUV

Posledný ročník vyhral Jaguar F-Pace.

Neprehliadnite tiež

Šéf marketingu BMW Ian Robertson: Ďalšiu Čínu už na Zemi nenájdeme

Pre Jozefa Kabaňa majú v BMW prichystané veľké výzvy.

Anketa o Svetové auto roka 2018 sa ponesie v znamení SUV

Posledný ročník vyhral Jaguar F-Pace, tento rok SUV tvoria viac než polovicu nominovaných.

Budúcnosť podľa Audi? Umelá inteligencia s empatiou

Vo Frankfurte sme okrem sériových modelov v stánku Audi mohli vidieť aj dva elektrické autonómne koncepty.

BMW X5 prekonáva konkurenciu silným dieselom (test)

Najlepšie veľké SUV na cesty pochádza z Mníchova.

Blogy SME


  1. Karolína Olšavská: V nemocnici
  2. Jozef Drahovský: Mesto Košice začalo používať taktiku šmejdov
  3. Miroslav Makyta: Skorumpovaný Smer
  4. Silvia Zeumerová: Ako sme písali ikony (1/2)
  5. Andrej Šverha: Čergov na sklonku leta
  6. Tatiana Repková: Prečo sme single?
  7. Andrea Legényová: rozchodové dilema
  8. Iniciatíva slovenských učiteľov: Spoločne proti korupcii
  1. Stanislav Martinčko: Aj ty Brutus, Kiska aj ty? 12 222
  2. Miroslav Žiak: Neuveríte, koľko peňazí získalo Slovensko z poľnohospodárskych dotácií 11 265
  3. INEKO: Máme priveľa magistrov a inžinierov, dlho študujeme a neodmeňujeme úspech 11 104
  4. Čo je nové na sme.sk: SMEnaživo: Diskusia s kandidátmi na bratislavského župana 10 403
  5. Orsolya Véghová: Maďarka 8 858
  6. Stanislav Martinčko: Hlavné mesto Slovenska Palermo?? 7 012
  7. Saša Grodecká: Bipolárna 6 800
  8. Jaroslav Hoško: Prečo sa (ne)zabaviť v klube? 6 746