SME
Štvrtok, 29. október, 2020 | Meniny má KláraKrížovkyKrížovky

Volvo XC90 - ocenená bezpečnosť

Volvo XC90 sa zaradilo medzi 13 automobilov, ktoré si vyslúžili ocenenie TOP SAFETY PICK pre rok 2007, udeľované Inštitútom pre bezpečnosť diaľničnej premávky (IIHS).Značka tak opäť dokázala , že nestavia autá iba kvôli hviezdičkám v Euro NCAP.

„Naše nárazové testy pokrývajú veľkú väčšinu situácií, ku ktorým dochádza pri skutočných kolíziách,“ povedal prezident inštitútu IIHS Adrian Lund. „Ocenenie TOP SAFETY PICK umožňuje zákazníkom jednoducho si vybrať najbezpečnejšie vozidlá bez zložitého por„Naše nárazové testy pokrývajú veľkú väčšinu situácií, ku ktorým dochádza pri skutočných kolíziách,“ povedal prezident inštitútu IIHS Adrian Lund. „Ocenenie TOP SAFETY PICK umožňuje zákazníkom jednoducho si vybrať najbezpečnejšie vozidlá bez zložitého por (Zdroj: archív)

Novou požiadavkou pre rok 2007 je vybavenie vozidla elektronickým stabilizačným systémom. Pridanie tejto podmienky vychádza z výskumov IIHS, ktoré poukazujú na fakt, že stabilizačný systém znižuje riziko hlavne v prípade smrteľnej nehody tým, že napomáha šoférom udržať vozidlo pod kontrolou aj počas nebezpečných situácií. Za zmienku stojí, že stabilizačný systém proti prevráteniu vozidla (RSC) bol vo Volve XC90 prvým svojho druhu.

IIHS hodnotí modely ako dobré, prijateľné, nepostačujúce a zlé v závislosti od ich odolnosti proti čelnému nárazu vo vysokých rýchlostiach, bočným nárazom a z hľadiska ochrany poskytovanej sedadlami a opierkami hlavy proti zraneniam krku pri nárazoch zozadu. Prvou podmienkou k získaniu ocenenia TOP SAFETY PICK je získanie hodnotenia „dobrý“ v každej z vyššie uvedených kategórií a modelu Volvo XC90 sa to podarilo.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Vozidlá kategórie SUV modelového roku 2006 nemali možnosť zvíťaziť nakoľko inštitút IIHS nehodnotil u mnohých z nich odolnosť proti bočnému nárazu. Tento rok bolo ohodnotených o mnoho viac SUV a víťazi pre rok 2007 dokazujú vylepšenie mnohých bezpečnostných parametrov.

Medzi kritériá určujúce víťazov patria vyhodnotenia odolnosti proti čelnému nárazu založené na výsledkoch testov predného offsetového nárazu pri rýchlosti 64 km/h. Celkové hodnotenie každého modelu vychádza z miery poškodenia priestoru pre cestujúcich, miery zranení skúšobnej figuríny Hybrid III umiestnenej na sedadle spolujazdca a z analýzy spomalených záberov pôsobenia zádržného systému na figurínu počas testu.

Vyhodnotenie testu odolnosti každého vozidla proti bočnému nárazu je založené na výsledkoch testu, počas ktorého je bok automobilu zasiahnutý kvádrom pohybujúcim sa rýchlosťou 50 km/h. Kváder predstavuje prednú časť menšej dodávky alebo SUV. Počas testu sa hodnotia aj pohyby oboch figurín a nárazy hlavy v momente zrážky. Hodnotenie odolnosti karosérie je uskutočnené na základe miery preniknutia B-stĺpika do priestoru pre cestujúcich.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  4. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  5. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  6. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  7. Aplikácia na likvidáciu škody. Bez obhliadky a bez faktúry.
  8. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  9. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  10. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  1. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  2. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  3. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  4. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  5. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  6. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  7. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  8. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  9. Aplikácia na likvidáciu škody. Bez obhliadky a bez faktúry.
  10. Škola môže vyzerať aj inak!
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 34 776
  2. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 23 186
  3. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 20 737
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 19 006
  5. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 13 978
  6. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 12 418
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 098
  8. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 11 683
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 431
  10. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 586
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

CYNICKÁ OBLUDA

Ďakujeme Kotlebovi

Kotleba vo videu odporúčal, ako sa majú jeho nasledovníci vysporiadať s koronou. Ďakujeme.

Autorská strana Ondreja Podstupku

Vláda nezvláda slová a môže to stáť životy

Stručný návod na lepšie hospodárenie s dôverou.

Premiér Matovič (OĽaNO) počas tlačovej konferencie ku kompenzačných schémam.

Koronavírus: Na Slovensku pribudlo 2 785 prípadov a 16 úmrtí (minúta po minúte)

Celkovo sa koronavírusom na Slovensku nakazilo 51 728. Pandémia Covid-19 si doteraz vyžiadala 200 obetí.

Minister obrany Jaroslav Naď.
Dnes píše Elena Eleková

Nie, nečaká nás sloboda s dvoma negatívnymi testami vo vrecku

To je vec, ktorú robí vláda zle: nehovorí otvorene ľuďom, čo ich čaká.

Elena Eleková

Neprehliadnite tiež

Volkswagen Lupo 3L
Citroën C3

Ostrý Hyundai i20N má pripomenúť zážitok z rally

Za príplatok môže mať auto aj samosvorný diferenciál.

Hyundai i20 N

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.