Volvo XC90 - ocenená bezpečnosť

Volvo XC90 sa zaradilo medzi 13 automobilov, ktoré si vyslúžili ocenenie TOP SAFETY PICK pre rok 2007, udeľované Inštitútom pre bezpečnosť diaľničnej premávky (IIHS).Značka tak opäť dokázala , že nestavia autá iba kvôli hviezdičkám v Euro NCAP.

„Naše nárazové testy pokrývajú veľkú väčšinu situácií, ku ktorým dochádza pri skutočných kolíziách,“ povedal prezident inštitútu IIHS Adrian Lund. „Ocenenie TOP SAFETY PICK umožňuje zákazníkom jednoducho si vybrať najbezpečnejšie vozidlá bez zložitého por(Zdroj: archív)

Novou požiadavkou pre rok 2007 je vybavenie vozidla elektronickým stabilizačným systémom. Pridanie tejto podmienky vychádza z výskumov IIHS, ktoré poukazujú na fakt, že stabilizačný systém znižuje riziko hlavne v prípade smrteľnej nehody tým, že napomáha šoférom udržať vozidlo pod kontrolou aj počas nebezpečných situácií. Za zmienku stojí, že stabilizačný systém proti prevráteniu vozidla (RSC) bol vo Volve XC90 prvým svojho druhu.

IIHS hodnotí modely ako dobré, prijateľné, nepostačujúce a zlé v závislosti od ich odolnosti proti čelnému nárazu vo vysokých rýchlostiach, bočným nárazom a z hľadiska ochrany poskytovanej sedadlami a opierkami hlavy proti zraneniam krku pri nárazoch zozadu. Prvou podmienkou k získaniu ocenenia TOP SAFETY PICK je získanie hodnotenia „dobrý“ v každej z vyššie uvedených kategórií a modelu Volvo XC90 sa to podarilo.

Vozidlá kategórie SUV modelového roku 2006 nemali možnosť zvíťaziť nakoľko inštitút IIHS nehodnotil u mnohých z nich odolnosť proti bočnému nárazu. Tento rok bolo ohodnotených o mnoho viac SUV a víťazi pre rok 2007 dokazujú vylepšenie mnohých bezpečnostných parametrov.

Medzi kritériá určujúce víťazov patria vyhodnotenia odolnosti proti čelnému nárazu založené na výsledkoch testov predného offsetového nárazu pri rýchlosti 64 km/h. Celkové hodnotenie každého modelu vychádza z miery poškodenia priestoru pre cestujúcich, miery zranení skúšobnej figuríny Hybrid III umiestnenej na sedadle spolujazdca a z analýzy spomalených záberov pôsobenia zádržného systému na figurínu počas testu.

Vyhodnotenie testu odolnosti každého vozidla proti bočnému nárazu je založené na výsledkoch testu, počas ktorého je bok automobilu zasiahnutý kvádrom pohybujúcim sa rýchlosťou 50 km/h. Kváder predstavuje prednú časť menšej dodávky alebo SUV. Počas testu sa hodnotia aj pohyby oboch figurín a nárazy hlavy v momente zrážky. Hodnotenie odolnosti karosérie je uskutočnené na základe miery preniknutia B-stĺpika do priestoru pre cestujúcich.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 9 557
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 858
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 488
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 2 118
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 003
  6. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 975
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 772
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 1 517
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 297
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 890

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Nemecký tím zachránil najmenej pravdepodobný darca. Diktátor

Nemecký hokejový tím zachránil líbyjský diktátor pred krachom.

PLUS

Civilizovaná divočina. Na severe Slovenska to záhadne funguje

Oravská Polhora pôsobí ako vymyslená.

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.