SME
Streda, 24. apríl , 2019

Volvo XC90 - ocenená bezpečnosť

Volvo XC90 sa zaradilo medzi 13 automobilov, ktoré si vyslúžili ocenenie TOP SAFETY PICK pre rok 2007, udeľované Inštitútom pre bezpečnosť diaľničnej premávky (IIHS).Značka tak opäť dokázala , že nestavia autá iba kvôli hviezdičkám v Euro NCAP.

„Naše nárazové testy pokrývajú veľkú väčšinu situácií, ku ktorým dochádza pri skutočných kolíziách,“ povedal prezident inštitútu IIHS Adrian Lund. „Ocenenie TOP SAFETY PICK umožňuje zákazníkom jednoducho si vybrať najbezpečnejšie vozidlá bez zložitého por„Naše nárazové testy pokrývajú veľkú väčšinu situácií, ku ktorým dochádza pri skutočných kolíziách,“ povedal prezident inštitútu IIHS Adrian Lund. „Ocenenie TOP SAFETY PICK umožňuje zákazníkom jednoducho si vybrať najbezpečnejšie vozidlá bez zložitého por(Zdroj: archív)

Novou požiadavkou pre rok 2007 je vybavenie vozidla elektronickým stabilizačným systémom. Pridanie tejto podmienky vychádza z výskumov IIHS, ktoré poukazujú na fakt, že stabilizačný systém znižuje riziko hlavne v prípade smrteľnej nehody tým, že napomáha šoférom udržať vozidlo pod kontrolou aj počas nebezpečných situácií. Za zmienku stojí, že stabilizačný systém proti prevráteniu vozidla (RSC) bol vo Volve XC90 prvým svojho druhu.

IIHS hodnotí modely ako dobré, prijateľné, nepostačujúce a zlé v závislosti od ich odolnosti proti čelnému nárazu vo vysokých rýchlostiach, bočným nárazom a z hľadiska ochrany poskytovanej sedadlami a opierkami hlavy proti zraneniam krku pri nárazoch zozadu. Prvou podmienkou k získaniu ocenenia TOP SAFETY PICK je získanie hodnotenia „dobrý“ v každej z vyššie uvedených kategórií a modelu Volvo XC90 sa to podarilo.

Vozidlá kategórie SUV modelového roku 2006 nemali možnosť zvíťaziť nakoľko inštitút IIHS nehodnotil u mnohých z nich odolnosť proti bočnému nárazu. Tento rok bolo ohodnotených o mnoho viac SUV a víťazi pre rok 2007 dokazujú vylepšenie mnohých bezpečnostných parametrov.

Medzi kritériá určujúce víťazov patria vyhodnotenia odolnosti proti čelnému nárazu založené na výsledkoch testov predného offsetového nárazu pri rýchlosti 64 km/h. Celkové hodnotenie každého modelu vychádza z miery poškodenia priestoru pre cestujúcich, miery zranení skúšobnej figuríny Hybrid III umiestnenej na sedadle spolujazdca a z analýzy spomalených záberov pôsobenia zádržného systému na figurínu počas testu.

Vyhodnotenie testu odolnosti každého vozidla proti bočnému nárazu je založené na výsledkoch testu, počas ktorého je bok automobilu zasiahnutý kvádrom pohybujúcim sa rýchlosťou 50 km/h. Kváder predstavuje prednú časť menšej dodávky alebo SUV. Počas testu sa hodnotia aj pohyby oboch figurín a nárazy hlavy v momente zrážky. Hodnotenie odolnosti karosérie je uskutočnené na základe miery preniknutia B-stĺpika do priestoru pre cestujúcich.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Až vďaka chorobe objavila svoj talent
  2. Od mája sa mení definícia kilogramu
  3. Elegancia, športový duch alebo výkon? Hyundai i30 Fastback
  4. Tip na japonskú klimatizáciu s výhodnejšou elektrinou
  5. Tohtoročný Autosalon? Najväčšie SUV na svete aj lietajúce auto
  6. TOP desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019
  7. Čerpáte úver? Na toto by ste určite mali myslieť
  8. Pre učiteľov je dôležité, aby sa navzájom inšpirovali
  9. Kaufland začal s predajom slovenských uhoriek bez fólie
  10. Vie sa vaša pokladnica spojiť s finančnou správou?
  1. Od mája sa mení definícia kilogramu
  2. Spready a poplatky pri obchodovaní
  3. Elegancia, športový duch alebo výkon? Hyundai i30 Fastback
  4. Gemerský expres priblíži nádherný kraj
  5. Takto sa môžete najlepšie chrániť pred výtlkmi
  6. Dokonalá záhrada? Nezabudnite na prísun vody.
  7. Tip na japonskú klimatizáciu s výhodnejšou elektrinou
  8. Tohtoročný Autosalon? Najväčšie SUV na svete aj lietajúce auto
  9. Women in business
  10. TOP desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019
  1. TOP desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019 23 231
  2. Bulharsko: Najlepšie miesta na dovolenku pri mori 9 716
  3. Čerpáte úver? Na toto by ste určite mali myslieť 9 264
  4. 7 kritických situácií na cestách. Ohrozujú každého vodiča 6 445
  5. Čo upiecť na Veľkú noc? 5 skvelých dezertov Adriany Polákovej 5 375
  6. Až vďaka chorobe objavila svoj talent 4 438
  7. Kaufland začal s predajom slovenských uhoriek bez fólie 4 208
  8. Tohtoročný Autosalon? Najväčšie SUV na svete aj lietajúce auto 3 954
  9. Čo robí dobrého zamestnávateľa dobrým? 2 831
  10. Vie sa vaša pokladnica spojiť s finančnou správou? 1 548

Hlavné správy zo Sme.sk

Café Európa: Ako sa zmení Ukrajina a čo čakať od Zelenského (video)

Diskusia o ukrajinských prezidentských voľbách.

Volodymyr Zelenskyj.
Peter Tóth
Stĺpček šéfredaktorky Beaty Balogovej

Uvedomuje si štát, aká bola hlboká Kočnerova nora?

Nevieme, či sledovanie novinárov bol ojedinelý prípad.

Šéfredaktorka SME Beata Balogová.
Píše Samuel Abrahám

Nie, Fico sa nezmenil. Zala fabuluje

Ad: Fico sa zmenil obsahovo aj ľudsky.

Boris Zala.

Neprehliadnite tiež

Suzuki Swift Sport je hot hatch zo starej školy (test)

Nízka hmotnosť a vyšší výkon sú zaručeným receptom na zábavu.

Toyota Proace City

Volkswagen T-Cross je viac ako len zdvihnuté Polo (test)

Okrem dizajnu boduje konečne aj cenou.

Volkswagen T-Cross

Elektrické dodávky Renault EZ-FLEX vyrazia skúšobne do ulíc

Koncept využíva diely zo starších modelov.

Na niektorých cestách sa tvoria kolóny, vodiči hlásia zdržanie do štyridsať minút

Nehoda je hlasená za odbočkou na Medzibrod smerom do Podbrezovej.

Ilustračné foto