SME

Volvo XC90 - ocenená bezpečnosť

Volvo XC90 sa zaradilo medzi 13 automobilov, ktoré si vyslúžili ocenenie TOP SAFETY PICK pre rok 2007, udeľované Inštitútom pre bezpečnosť diaľničnej premávky (IIHS).Značka tak opäť dokázala , že nestavia autá iba kvôli hviezdičkám v Euro NCAP.

„Naše nárazové testy pokrývajú veľkú väčšinu situácií, ku ktorým dochádza pri skutočných kolíziách,“ povedal prezident inštitútu IIHS Adrian Lund. „Ocenenie TOP SAFETY PICK umožňuje zákazníkom jednoducho si vybrať najbezpečnejšie vozidlá bez zložitého por„Naše nárazové testy pokrývajú veľkú väčšinu situácií, ku ktorým dochádza pri skutočných kolíziách,“ povedal prezident inštitútu IIHS Adrian Lund. „Ocenenie TOP SAFETY PICK umožňuje zákazníkom jednoducho si vybrať najbezpečnejšie vozidlá bez zložitého por (Zdroj: archív)

Novou požiadavkou pre rok 2007 je vybavenie vozidla elektronickým stabilizačným systémom. Pridanie tejto podmienky vychádza z výskumov IIHS, ktoré poukazujú na fakt, že stabilizačný systém znižuje riziko hlavne v prípade smrteľnej nehody tým, že napomáha šoférom udržať vozidlo pod kontrolou aj počas nebezpečných situácií. Za zmienku stojí, že stabilizačný systém proti prevráteniu vozidla (RSC) bol vo Volve XC90 prvým svojho druhu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

IIHS hodnotí modely ako dobré, prijateľné, nepostačujúce a zlé v závislosti od ich odolnosti proti čelnému nárazu vo vysokých rýchlostiach, bočným nárazom a z hľadiska ochrany poskytovanej sedadlami a opierkami hlavy proti zraneniam krku pri nárazoch zozadu. Prvou podmienkou k získaniu ocenenia TOP SAFETY PICK je získanie hodnotenia „dobrý“ v každej z vyššie uvedených kategórií a modelu Volvo XC90 sa to podarilo.

SkryťVypnúť reklamu

Vozidlá kategórie SUV modelového roku 2006 nemali možnosť zvíťaziť nakoľko inštitút IIHS nehodnotil u mnohých z nich odolnosť proti bočnému nárazu. Tento rok bolo ohodnotených o mnoho viac SUV a víťazi pre rok 2007 dokazujú vylepšenie mnohých bezpečnostných parametrov.

Medzi kritériá určujúce víťazov patria vyhodnotenia odolnosti proti čelnému nárazu založené na výsledkoch testov predného offsetového nárazu pri rýchlosti 64 km/h. Celkové hodnotenie každého modelu vychádza z miery poškodenia priestoru pre cestujúcich, miery zranení skúšobnej figuríny Hybrid III umiestnenej na sedadle spolujazdca a z analýzy spomalených záberov pôsobenia zádržného systému na figurínu počas testu.

Vyhodnotenie testu odolnosti každého vozidla proti bočnému nárazu je založené na výsledkoch testu, počas ktorého je bok automobilu zasiahnutý kvádrom pohybujúcim sa rýchlosťou 50 km/h. Kváder predstavuje prednú časť menšej dodávky alebo SUV. Počas testu sa hodnotia aj pohyby oboch figurín a nárazy hlavy v momente zrážky. Hodnotenie odolnosti karosérie je uskutočnené na základe miery preniknutia B-stĺpika do priestoru pre cestujúcich.

SkryťVypnúť reklamu

Autor: rch

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Na Marka oharka do jarka
  2. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  7. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  8. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 13 101
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 11 390
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 245
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 314
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 4 180
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 906
  7. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 136
  8. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 2 045
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Andrea Školudová: NOŽE v kuchyni a Feng Shui
  2. Janka Bittó Cigániková: Transakčnú daň musel nadizajnovať „totálny génius“
  3. Timotej Opálek: Baby Lasagna / Praha
  4. Viktor Pamula: Sociálny štát ? Vtip roka
  5. Ivan R. V. Rumánek: Chamás či Hamás?
  6. Martin Škopec Antal: Slovenská opozičná politika: "Nie je dôležité zvíťaziť, ale zúčastniť sa..."
  7. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  8. Juraj Tušš: Multipolárny svet a nový volebný systém.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 517
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 172
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 67 808
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 239
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 574
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 693
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 364
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 858
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
reklama
SkryťZatvoriť reklamu