Novou požiadavkou pre rok 2007 je vybavenie vozidla elektronickým stabilizačným systémom. Pridanie tejto podmienky vychádza z výskumov IIHS, ktoré poukazujú na fakt, že stabilizačný systém znižuje riziko hlavne v prípade smrteľnej nehody tým, že napomáha šoférom udržať vozidlo pod kontrolou aj počas nebezpečných situácií. Za zmienku stojí, že stabilizačný systém proti prevráteniu vozidla (RSC) bol vo Volve XC90 prvým svojho druhu.
IIHS hodnotí modely ako dobré, prijateľné, nepostačujúce a zlé v závislosti od ich odolnosti proti čelnému nárazu vo vysokých rýchlostiach, bočným nárazom a z hľadiska ochrany poskytovanej sedadlami a opierkami hlavy proti zraneniam krku pri nárazoch zozadu. Prvou podmienkou k získaniu ocenenia TOP SAFETY PICK je získanie hodnotenia „dobrý“ v každej z vyššie uvedených kategórií a modelu Volvo XC90 sa to podarilo.
Vozidlá kategórie SUV modelového roku 2006 nemali možnosť zvíťaziť nakoľko inštitút IIHS nehodnotil u mnohých z nich odolnosť proti bočnému nárazu. Tento rok bolo ohodnotených o mnoho viac SUV a víťazi pre rok 2007 dokazujú vylepšenie mnohých bezpečnostných parametrov.
Medzi kritériá určujúce víťazov patria vyhodnotenia odolnosti proti čelnému nárazu založené na výsledkoch testov predného offsetového nárazu pri rýchlosti 64 km/h. Celkové hodnotenie každého modelu vychádza z miery poškodenia priestoru pre cestujúcich, miery zranení skúšobnej figuríny Hybrid III umiestnenej na sedadle spolujazdca a z analýzy spomalených záberov pôsobenia zádržného systému na figurínu počas testu.
Vyhodnotenie testu odolnosti každého vozidla proti bočnému nárazu je založené na výsledkoch testu, počas ktorého je bok automobilu zasiahnutý kvádrom pohybujúcim sa rýchlosťou 50 km/h. Kváder predstavuje prednú časť menšej dodávky alebo SUV. Počas testu sa hodnotia aj pohyby oboch figurín a nárazy hlavy v momente zrážky. Hodnotenie odolnosti karosérie je uskutočnené na základe miery preniknutia B-stĺpika do priestoru pre cestujúcich.
Autor: rch