Porsche Cayenne II. - vyšší výkon, nižšia spotreba paliva

Porsche Cayenne píše už druhú kapitolu svojej existencie, pretože štyri roky po uvedení ba trh prichádza druhá generácia športového terénneho vozidla. Nové modely Cayenne, Cayenne S a Cayenne Turbo majú vylepšený dizajn a nové výkonnejšie motory s pr

Nové Porsche Cayenne potrebuje na šprint z 0 na 100 km/h iba 8,1 sekundy, maximálna rýchlosť činí 227 km/h. Na porovnanie - hodnoty predchodcu boli 9,1 sekundy a 214

Porsche Cayenne píše už druhú kapitolu svojej existencie, pretože štyri roky po uvedení ba trh prichádza druhá generácia športového terénneho vozidla. Nové modely Cayenne, Cayenne S a Cayenne Turbo majú vylepšený dizajn a nové výkonnejšie motory s priamym vstrekovaním benzínu.

Technológia priameho vstrekovania má v Porsche označenie DirectFuel Injection (DFI) a pri jednotlivých modeloch znižuje spotrebu paliva o viac ako osem percent. V reálnej jazdnej prevádzke sa dajú dosiahnuť úspory až 15 %. Porsche Cayenne II. očakávame na slovenskom trhu vo februári 2007.

Základný model Porsche Cayenne poháňa šesťvalcový motor s maximálnym výkonom 213 kW (290 k). Zdvihový objem motora sa zväčšil z 3,2 na 3,6 litra a maximálny krútiaci moment sa vyšplhal z 310 na 385 Nm. Nové Porsche Cayenne potrebuje na šprint z 0 na 100 km/h iba 8,1 sekundy, maximálna rýchlosť činí 227 km/h. Na porovnanie - hodnoty predchodcu boli 9,1 sekundy a 214 km/h.


Porsche Cayenne S dostal motor V8 zväčšeného objemu až na 4,8 litra. Vďaka novému priamemu vstrekovaniu benzínu a riadeniu ventilov VarioCamPlus stúpol maximálny krútiaci moment na 500 Nm (doteraz 420 Nm). Vozidlo dosahuje maximálny výkon 283 kW (385 k), čo je o 33 kW (45 k) viac ako doteraz. Cayenne S zrýchľuje z 0 na 100 km/h za 6,6 sekundy, maximálna rýchlosť predstavuje hranicu 252 km/h.

Na vrchole opäť stojí Porsche Cayenne Turbo s motorom V8, dvomi turbodúchadlami a výkonom 368 kW (500 k). Krútiaci moment 700 Nm hovorí sám za seba. Cayenne Turbo zrýchli z 0 na 100 km/h za 5,1 sekundy a dosahuje maximálnu rýchlosť 275 km/h. Prenos obrovskej hnacej sily zabezpečuje Porsche Traction Management (PTM), s rozdelením krútiaceho momentu v základnom režime v pomere 62:38. Cez lamelovú spojku sa môže podľa potreby preniesť na jednotlivé nápravy až 100 percent hnacieho momentu.

Do sériovej výbavy modelu Cayenne Turbo patrí aktívny podvozok Porsche Active Suspension Management (PASM) so vzduchovým odpružením.
Tento typ podvozka sa dá prvýkrát rozšíriť o stabilizáciu nakláňania Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC).




Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno?
  2. Posledné byty za uvádzacie ceny v úspešnom projekte Adlerova
  3. Uvažujete nad solárnymi kolektormi? Získajte príspevok až 1750 €
  4. Cestovateľské tipy, kde stráviť Veľkú noc
  5. Online predplatné na mesiac zadarmo v novej iOS aplikácii SME.sk
  6. Talent - vzdelanie - úspech
  7. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu
  8. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s?
  9. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche
  10. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom
  1. Posledné byty za uvádzacie ceny v úspešnom projekte Adlerova
  2. Uvažujete nad solárnymi kolektormi? Získajte príspevok až 1750 €
  3. Naše finančné družstvo - príbeh Mojmíra Begána
  4. Zastrašovanie od majiteľov hotela Danube nehoráznosťou!
  5. Naše finančné družstvo - postoj člena vyjadrený básňou
  6. Cestovateľské tipy, kde stráviť Veľkú noc
  7. Chceme, aby mali naši zákazníci z nakupovania zážitok
  8. Online predplatné na mesiac zadarmo v novej iOS aplikácii SME.sk
  9. Depresia. Kedy ju treba liečiť?
  10. Bratislavčania môžu žiadať príspevok na polopodzemné kontajnery
  1. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s? 23 305
  2. Cestovateľské tipy, kde stráviť Veľkú noc 14 913
  3. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno? 9 975
  4. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom 6 367
  5. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche 6 162
  6. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu 5 718
  7. Mio MiVue 733 WiFi - snadno přeneste záznam autokamery do mobilu 5 089
  8. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať? 4 369
  9. Dobrú chuť: príloha o dobrom jedle a varení v denníku SME 3 951
  10. Online predplatné na mesiac zadarmo v novej iOS aplikácii SME.sk 3 817

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Bugár: Vyzerám ako nejaká troska? Strane mám čo ponúknuť aj po ďalších voľbách

Až také jednoduché to nebude, hovorí o Ficovej prípadnej kandidatúre na ústavného sudcu.

PLUS

Sardínsky šéfkuchár o Slovákoch: Netušia, čo si objednali

Prišiel na týždeň, no žije tu 16 rokov.

Neprehliadnite tiež

Šéfdizajnér Seatu: Budúci rok nás čaká výrazná zmena

Alejandro Mesonero-Romanos otvoril v Seate novú kapitolu dizajnu a onedlho načne ďalšiu, ale už bez Cupry.

Cupra Ateca má poriadny výkon a prišla o znak Seat

Stane sa prvým modelom v novej ére samostatnej značky Cupra.

Alkohol zavinil pätinu obetí dopravných nehôd v EÚ

V Európe sa vypije viac aklkoholu ako kdekoľvek inde na svete.

Hyundai ukázal nové SUV. Zamkne sa, aby ste nemohli vystúpiť inému autu do cesty

S novým Santa Fe do premávky nevystúpite ani nevycúvate.