SME

Porsche Cayenne II. - vyšší výkon, nižšia spotreba paliva

Porsche Cayenne píše už druhú kapitolu svojej existencie, pretože štyri roky po uvedení ba trh prichádza druhá generácia športového terénneho vozidla. Nové modely Cayenne, Cayenne S a Cayenne Turbo majú vylepšený dizajn a nové výkonnejšie motory s pr

Nové Porsche Cayenne potrebuje na šprint  z 0 na 100 km/h iba 8,1 sekundy, maximálna rýchlosť činí 227 km/h. Na porovnanie - hodnoty predchodcu boli 9,1 sekundy a 214Nové Porsche Cayenne potrebuje na šprint z 0 na 100 km/h iba 8,1 sekundy, maximálna rýchlosť činí 227 km/h. Na porovnanie - hodnoty predchodcu boli 9,1 sekundy a 214

Porsche Cayenne píše už druhú kapitolu svojej existencie, pretože štyri roky po uvedení ba trh prichádza druhá generácia športového terénneho vozidla. Nové modely Cayenne, Cayenne S a Cayenne Turbo majú vylepšený dizajn a nové výkonnejšie motory s priamym vstrekovaním benzínu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Technológia priameho vstrekovania má v Porsche označenie DirectFuel Injection (DFI) a pri jednotlivých modeloch znižuje spotrebu paliva o viac ako osem percent. V reálnej jazdnej prevádzke sa dajú dosiahnuť úspory až 15 %. Porsche Cayenne II. očakávame na slovenskom trhu vo februári 2007.

SkryťVypnúť reklamu

Základný model Porsche Cayenne poháňa šesťvalcový motor s maximálnym výkonom 213 kW (290 k). Zdvihový objem motora sa zväčšil z 3,2 na 3,6 litra a maximálny krútiaci moment sa vyšplhal z 310 na 385 Nm. Nové Porsche Cayenne potrebuje na šprint z 0 na 100 km/h iba 8,1 sekundy, maximálna rýchlosť činí 227 km/h. Na porovnanie - hodnoty predchodcu boli 9,1 sekundy a 214 km/h.

Porsche Cayenne S dostal motor V8 zväčšeného objemu až na 4,8 litra. Vďaka novému priamemu vstrekovaniu benzínu a riadeniu ventilov VarioCamPlus stúpol maximálny krútiaci moment na 500 Nm (doteraz 420 Nm). Vozidlo dosahuje maximálny výkon 283 kW (385 k), čo je o 33 kW (45 k) viac ako doteraz. Cayenne S zrýchľuje z 0 na 100 km/h za 6,6 sekundy, maximálna rýchlosť predstavuje hranicu 252 km/h.

SkryťVypnúť reklamu

Na vrchole opäť stojí Porsche Cayenne Turbo s motorom V8, dvomi turbodúchadlami a výkonom 368 kW (500 k). Krútiaci moment 700 Nm hovorí sám za seba. Cayenne Turbo zrýchli z 0 na 100 km/h za 5,1 sekundy a dosahuje maximálnu rýchlosť 275 km/h. Prenos obrovskej hnacej sily zabezpečuje Porsche Traction Management (PTM), s rozdelením krútiaceho momentu v základnom režime v pomere 62:38. Cez lamelovú spojku sa môže podľa potreby preniesť na jednotlivé nápravy až 100 percent hnacieho momentu.

Do sériovej výbavy modelu Cayenne Turbo patrí aktívny podvozok Porsche Active Suspension Management (PASM) so vzduchovým odpružením.

Tento typ podvozka sa dá prvýkrát rozšíriť o stabilizáciu nakláňania Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC).

Autor: rch

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Detox pre vaše auto. Prejaví sa v spotrebe aj vo výkone
  2. Poškodené čelné sklo? Vieme ako si ho dáte do poriadku aj bez spoluúčasti
  3. Z ruky do úst: Viete, koľko rodín nemá žiadnu finančnú rezervu?
  4. Dubová alej prichádza s dostupnejším bývaním na predmestí
  5. Známy šéfkuchár radí: Takto budú bezlepkové pagáče dlhšie mäkké
  6. S. Moravčík: 30-dňová záruka vianočky? Ja by som ju nejedol
  7. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  8. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  1. Doma v záhrade je najčítanejší mesačník na Slovensku
  2. Známy šéfkuchár radí: Takto budú bezlepkové pagáče dlhšie mäkké
  3. Z ruky do úst: Viete, koľko rodín nemá žiadnu finančnú rezervu?
  4. S. Moravčík: 30-dňová záruka vianočky? Ja by som ju nejedol
  5. Dubová alej prichádza s dostupnejším bývaním na predmestí
  6. Poškodené čelné sklo? Vieme ako si ho dáte do poriadku
  7. Príbeh firmy, ktorá si získala celé Slovensko
  8. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 17 475
  2. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 6 293
  3. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 700
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 594
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 4 545
  6. Plátené tašky a opakované použitie 4 179
  7. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 2 035
  8. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 1 969
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. František Kukura: Náboženstvo ako politický nástroj: Od slovenského holokaustu k súčasnému dogmatizmu
  2. Július Alexy: Volebné výlety
  3. Jakub Cipko: Je lepšie zomrieť ako byť sám sebou?
  4. Miroslav Ferkl: Titanic smeroval na Západ
  5. Ján Valchár: Doplnky k útokom plus prepad ruských regiónov
  6. Marian Nanias: Áno, jadrové palivo nie sú fazuľky….
  7. Štefan Šturdzík: Pozvoľna padáme ekonomicky aj ľudsky.
  8. Irena Šimuneková: Selčiansky diel
  1. Janka Bittó Cigániková: Šialený zákon na ochranu kňazov schválený. Od 1. júla ich musia pustiť všade - aj na gynekologické a detské oddelenia 100 563
  2. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 26 067
  3. Dušan Koniar: Pokojne sa vzdám trinásteho dôchodku, ak 16 390
  4. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 12 400
  5. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 12 323
  6. Martin Fronk: Zabudnuté kúpele ožili: Ako dobrovoľníci premenili ruinu na lesný raj 10 699
  7. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 8 181
  8. Elena Antalová: Pani riaditeľka STVR, to Vy? 7 172
  1. Marian Nanias: Áno, jadrové palivo nie sú fazuľky….
  2. Věra Tepličková: Kňazi pri pôrode?
  3. Radko Mačuha: Tak sme si vyštrngali deň pracovného nasadenia.
  4. Věra Tepličková: Viete, kto sú Machaláni?
  5. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  6. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  7. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  8. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
SkryťZatvoriť reklamu