Porsche Cayenne II. - vyšší výkon, nižšia spotreba paliva

Porsche Cayenne píše už druhú kapitolu svojej existencie, pretože štyri roky po uvedení ba trh prichádza druhá generácia športového terénneho vozidla. Nové modely Cayenne, Cayenne S a Cayenne Turbo majú vylepšený dizajn a nové výkonnejšie motory s pr

Nové Porsche Cayenne potrebuje na šprint z 0 na 100 km/h iba 8,1 sekundy, maximálna rýchlosť činí 227 km/h. Na porovnanie - hodnoty predchodcu boli 9,1 sekundy a 214

Porsche Cayenne píše už druhú kapitolu svojej existencie, pretože štyri roky po uvedení ba trh prichádza druhá generácia športového terénneho vozidla. Nové modely Cayenne, Cayenne S a Cayenne Turbo majú vylepšený dizajn a nové výkonnejšie motory s priamym vstrekovaním benzínu.

Technológia priameho vstrekovania má v Porsche označenie DirectFuel Injection (DFI) a pri jednotlivých modeloch znižuje spotrebu paliva o viac ako osem percent. V reálnej jazdnej prevádzke sa dajú dosiahnuť úspory až 15 %. Porsche Cayenne II. očakávame na slovenskom trhu vo februári 2007.

Základný model Porsche Cayenne poháňa šesťvalcový motor s maximálnym výkonom 213 kW (290 k). Zdvihový objem motora sa zväčšil z 3,2 na 3,6 litra a maximálny krútiaci moment sa vyšplhal z 310 na 385 Nm. Nové Porsche Cayenne potrebuje na šprint z 0 na 100 km/h iba 8,1 sekundy, maximálna rýchlosť činí 227 km/h. Na porovnanie - hodnoty predchodcu boli 9,1 sekundy a 214 km/h.


Porsche Cayenne S dostal motor V8 zväčšeného objemu až na 4,8 litra. Vďaka novému priamemu vstrekovaniu benzínu a riadeniu ventilov VarioCamPlus stúpol maximálny krútiaci moment na 500 Nm (doteraz 420 Nm). Vozidlo dosahuje maximálny výkon 283 kW (385 k), čo je o 33 kW (45 k) viac ako doteraz. Cayenne S zrýchľuje z 0 na 100 km/h za 6,6 sekundy, maximálna rýchlosť predstavuje hranicu 252 km/h.

Na vrchole opäť stojí Porsche Cayenne Turbo s motorom V8, dvomi turbodúchadlami a výkonom 368 kW (500 k). Krútiaci moment 700 Nm hovorí sám za seba. Cayenne Turbo zrýchli z 0 na 100 km/h za 5,1 sekundy a dosahuje maximálnu rýchlosť 275 km/h. Prenos obrovskej hnacej sily zabezpečuje Porsche Traction Management (PTM), s rozdelením krútiaceho momentu v základnom režime v pomere 62:38. Cez lamelovú spojku sa môže podľa potreby preniesť na jednotlivé nápravy až 100 percent hnacieho momentu.

Do sériovej výbavy modelu Cayenne Turbo patrí aktívny podvozok Porsche Active Suspension Management (PASM) so vzduchovým odpružením.
Tento typ podvozka sa dá prvýkrát rozšíriť o stabilizáciu nakláňania Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC).




Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  2. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  3. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  4. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  5. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  6. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018
  9. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  10. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  1. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  2. Vianočný bázar chalaňov
  3. Vianočné mecheche 2017
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  5. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  6. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  7. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  8. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  9. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  10. Rekonštrukcia v zime? Prečo nie?
  1. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 5 971
  2. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 5 411
  3. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 3 138
  4. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 2 421
  5. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 2 308
  6. Top First moment dovolenky na leto 2018 2 232
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 2 191
  8. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 2 142
  9. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 2 003
  10. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť 1 529

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Rok 1995: Únos zostal nepotrestaný. Spis otvárajú po rokoch

Bola to najväčšia kauza expremiéra Vladimíra Mečiara. Objasneniu bránili Mečiarove amnestie, ktoré parlament zrušil až teraz.

ŠPORT

Kuzminová potvrdila skvelú formu a vyhrala šprint v Annecy

Slovenská biatlonistka nechybovala ani raz.

DOMOV

Rok 1995: Mečiar uniesol demokraciu

Vladimír Mečiar neuniesol kritiku.

DOMOV

Kiska ukončil dlhoročný spor, vymenoval ústavných sudcov

Ústavný súd bude po takmer troch rokoch opäť v kompletnom zložení.

Neprehliadnite tiež

Študenti z STU postavili auto so zrýchlením superšportu

Cenový odhad tohtoročného modelu je vyše 120-tisíc eur.

Fiat Punto dostal nula hviezdičiek za bezpečnosť, najhoršie hodnotenie v histórii

Sklamali aj viaceré modely, ktoré v základnej výbave dostali iba tri z piatich hviezdičiek za bezpečnosť.

Autá dostanú novú povinnú výbavu: núdzové volanie eCall

Každé auto si bude vedieť privolať sanitku v prípade nehody.

Nová Dacia Duster už nie je len z núdze cnosť (prvá jazda)

Lacné SUV je krajšie a má kvalitnejší interiér.