SME
Pondelok, 6. december, 2021 | Meniny má MikulášKrížovkyKrížovky

BMW 335i Coupé

Po limuzíne a kombi radu 3 vyprevadili z Mníchova dvojdverové Coupé, odlišné od východzích modelov viac než len počtom dverí. V podstate BMW 3 Coupé prichádza ako samostatný model vybavený najmodernejšou technikou, akú má BMW k dispozícii. My sme vyskú

Snáď to neznie kacírsky, ak si dovolíme trojkové kupé od BMW pasovať za vrchol automobilovej techniky dneška. Podiel na dokonalosti má motor, rýchla automatická prevodovka, podvozok , použité technológie a častokrát diskutovaný dizajn.Snáď to neznie kacírsky, ak si dovolíme trojkové kupé od BMW pasovať za vrchol automobilovej techniky dneška. Podiel na dokonalosti má motor, rýchla automatická prevodovka, podvozok , použité technológie a častokrát diskutovaný dizajn. (Zdroj: rch)

Po limuzíne a kombi radu 3 vyprevadili z Mníchova dvojdverové Coupé, odlišné od východzích modelov viac než len počtom dverí. V podstate BMW 3 Coupé prichádza ako samostatný model vybavený najmodernejšou technikou, akú má BMW k dispozícii. My sme vyskúšali zatiaľ najsilnejšiu verziu.

Čo je krása?
Toľko subjektivity už dávno v redakčnom teste nebolo, ale treba priznať, že dokonale tvarovanú karosériu by sme dokázali láskať pohľadom poriadne dlho. Nízky aerodynamický súčiniteľ odporu vzduchu (0,28) iba potvrdzuje, že nejde o falošný dojem z dobrej aerodynamiky. V praxi aj pri ustálenej rýchlosti okolo 200 km/h zavládne v aute ticho sprevádzané brumením motora. Ani vtedy však vodič nestráca kontakt s cestou, veľmi dobre vie, kedy má auto dosť, hoci hranica býva ďaleko za pudom sebazáchovy. Na rozdiel od limuzíny zadná časť kupé sa nám páči viac , možno vďaka krajším koncovým svetlám. Dravý predný nárazník a večne namosúrený výraz čelnej masky ešte zvýrazňovali devätnásť palcové disky a pneumatiky s profilovým číslom 35. Nakoľko išlo o auto priamo z fabriky, nízky profil sa dá pochopiť, ale na slovenské cesty ho neodporúčame.

Váš pás, pane
Na BMW je práve to obdivuhodné, že aj napriek komfortu a množstvu elektroniky je jasné, kto je v aute pánom. Napokon korunu tvorstva auto privíta doširoka otvorenými dverami s bezrámovým sklom. Každému odporúčame vychutnať si tiché zatváranie tohto typu dverí. Ako v pravom kupé, dozadu sa komplikovane nasadá, ale miesto pre dvoch je veľkorysé. Neduhy klasického kupé potláča elektrické posúvanie sedadla po vyklopení a automatický podávač bezpečnostného pásu. Podávač pásu najskôr pôsobí ako milé prekvapenie, potom sa to zdá byť prehnané, ale pri praktickom používaní kupé priznávame jeho opodstatnenosť. Napokon treba priznať, že 335 i Coupé nie je auto vhodné na neustále nasadanie a vysadanie v meste už po pár minútach jazdy. Kto sa do útrob Coupé „naskladá“, (napokon ako do každého BMW) chce jazdiť a jazdiť. . . Prístrojový panel vychádza z limuzíny radu tri, teda má rovnako kvalitné materiály, rovnako málo odkladacích priestorov a rovnako dokonalý tvar, teda aspoň pre fanúšikov značky. Aby sme subjektívny pohľad fanúšika značky na dizajn, ktorý je v tomto teste aj tak citeľný ako tak eliminovali, s Coupé 335i sme prešli aj pár umelcov , ktorí sa zaoberajú tvorbou umeleckých úžitkových predmetov. Náš pohľad na krásu iba potvrdili.

Žmurká na povel
Z radu dobre ukrytých a jednoducho ovládateľných technológií nás naviac zaujalo automatické stmievanie diaľkových svetiel. Pri jazde v tme stačí raz zapnúť diaľkové svetlá a vozidlo ich samo stmieva a zapaľuje. Reaguje nielen na protiidúce autá, ale aj osvetlenie v obci, koncové svetlá áut vpredu i vlak pohybujúci sa rovnobežne s cestou. Perfektný doplnok zaváhal iba párkrát v ostrej zákrute (Šturec) a vždy na jej vonkajšej strane. Napokon protiidúce auto vtedy príliš neosvetľujete ale ono osvetľuje vás. Preto nevieme či išlo o zámer výrobcu alebo malú achillovu pätu systému. V každom prípade, keby malo každé auto takéto svetlá, nemuseli by sme si navzájom výhražne blikať.

Brutálna Nikita
Pred prvým štartom sa vrátime v pamäti aspoň pätnásť rokov späť. Vtedy prišlo na trh BMW 850 i , kultové auto s päťlitrovým dvanásťvalcom výkonu 221 kW. Dnes tá istá automobilka ponúka šesťvalec v kupé odvodenom od radu tri s rovnakým výkonom a polovičnou spotrebou. Pohľad na vtedajšie a súčasné automobilové sny je diametrálne odlišný práve kvôli obrovskému pokroku v motoroch. Spolu s Cuopé radu tri prišiel na trh radový šesťvalec označený ako 335i, s dvojitým preplňovaním a priamym vstrekovaním paliva. Namiesto siahodlhého technického popisu stačí poukázať na výkon 225 kW (306 k) a krútiaci moment 400 Nm dostupný od 1300 do 5000 ot./min. Nezáleží na tom kedy a pri akých otáčkach čakáte odozvu, pretože agregát ťahá v sprievode nádherného zvuku od najnižších otáčok. Občas vás prepadne strach, že už aj pošteklenie plynového pedálu spustí veternú smršť. Našťastie dávkovanie sily sa dá pekne kontrolovať a koho noha to nezvládne, môže si nechať zapnutú trakčnú kontrolu. Mimochodom motor je tak dravý, že s automatickou prevodovkou si užijete driftovania do sýtosti, pritom Copué nepôsobí tak vratko ako Z4. To znamená, že výjazdy možno robiť kontrolovanejšie s čistejším a jemnejším šmykom. Jediným negatívom súhry motora prevodovky je preradenie na vyšší stupeň po dosiahnutí vysokých otáčok aj v manuálnom režime. BMW sa nevyhlo použitiu turbodúchadla tak ako konkurenčné Audi, ale našťastie neprišlo o nádherný zvuk radového šesťvalca. Výsledok snaženia motorárov BMW vidieť na priemernej spotrebe pod desať litrov. Iba rýchla jazda vygraduje na 13,8 l/100km. Pri jemnom maznaní sa s plynom sme zdvihli morálku aj dieselom spotrebou 7,4 l/100 km. Výrobcom udávaný priemer mimo mesta 6,7 l/100 km sa nám zdá trochu nereálny.

Moje najkrajšie
Snáď to neznie kacírsky, ak si dovolíme trojkové kupé od BMW pasovať za vrchol automobilovej techniky dneška. Podiel na dokonalosti má motor, rýchla automatická prevodovka, podvozok , použité technológie a častokrát diskutovaný dizajn. Toto sochárske dielo na kolesách sa však podarilo. Jediným väčším negatívom , aj to závisí od uhla pohľadu, bude cena. Verzia 335i s výkonom 306 koní stojí 1 650 000 Sk (s testovanou výbavou je to podstatne viac), čím dokáže konkurovať vozidlám Subaru Impreza a Mitsubishi Evo IX, pritom potešenie za volantom BMW je rovnako veľké, hoci na úplne inú nôtu.

P.S. Pár dní s BMW 335i bol vlastne tréning na krátky test s BMW M6.

Naše hodnotenie

Vzhľad dokonalé kupé
Interiér prepracované detaily
Motor najlepší v triede
jazdné vlastnosti prvotriedne
technika momentálny vrchol
výbava za všetko sa kruto platí
úžitok spôsobuje radosť
celkový dojem takmer dokonalé auto

Cena BMW 335i Coupé 1 650 600 Sk
Motor šesťvalec 335i
Výkon motora 225/306 kW/k
Krútiaci moment 400 Nm
Zrýchlenie 0-100 km/h 5,5 s
Maximálna rýchlosť 250 km/h
Objem kufra 430 l
Spotreba podľa výrobcu 9,5 l/100 km
Spotreba v teste 10,8 l/100 km
Bezpečnosť 6x airbag, DSC, ABS, aktívny tempomat


V harmónii tvarov majú svoje nezastupiteľné miesto dva veľké otvory v maske chladiča a kruhové svetlomety, v prípade testovaného auta natáčacie a bixenónové.

Zadné svetlá s LED technológiou sa nám páčia viac než tie na limuzíne. Pod vekom je batožinový priestor slušného objemu 440 l. Väčší nakladací otvor od kupé čakať nemožno.



Páčky radenia z chladného hliníka (ráno) majú zaujímavý tvar a prevodovka reaguje na ich stlačenie pomerne rýchlo. Jednou páčkou možno preradiť smerom hore aj podradiť.Záleží iba na tom, či ju pritiahnete k sebe alebo potlačíte od seba.

Nepraktické otáčanie sa za bezpečnostným pásom nahradil podávač alebo tretia ruka, ktorá sa aj s pásom samočinne vysunie po usadnutí za volant.



Špeciálna kamera analyzuje obraz pred autom a na základe toho elektronika rozhodne, či treba stlmiť alebo zapáliť diaľkové svetlá. Systém tiež rozpozná zadné svetlá vpredu idúcich automobilov.

Oko aktívneho radaru sleduje dianie pred autom a v závislosti na podmienkach (dobiehanie pomalšieho vozidla) zasiahne do riadenia ubratím výkonu alebo aj pribrzdením. Z príplatkového vybavenia stoja za zmienku bi-xenónové natáčacie svetlomety.

Nie každý dokáže sedieť v tristokoňovom kupé na zadných sedadlách. Miesto pre dvoch je celkom veľkorysé so stredovým panelom a malým odkladacím priestorom.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  2. Ako vychovávať deti aby boli odolnejšie
  3. Študuj, čo ťa baví na Trenčianskej univerzite!
  4. Domáci pomocníci, ktorí skvalitnia život a dbajú o vaše zdravie
  5. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije?
  6. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu
  7. Štúdium ekológie, dizajnu či tech. inovácií je životný štýl?
  8. Vieme, ako si môžete dopriať a nezaťažiť pritom rodinný rozpočet
  9. O prideľovanie štátnych grantov sa môže starať softvér
  10. Najdôveryhodnejší na Slovensku! Päťnásobný úspech pre Tesco
  1. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  2. Nadácia Orange podporí digitálne zručnosti učiteľov a žiakov
  3. Changes to the System of Remedies, Procurement Law Amendment
  4. Ako zvýšiť produktivitu vašej prevádzky?
  5. Compliance – who should be responsible?
  6. Employee's age as a new ground for notice of termination
  7. Ako podnikať na internete. V Košiciach sa to naučíte zadarmo
  8. Buďte o krok napred voči konkurencií so štúdiom MBA
  9. O prideľovanie štátnych grantov sa môže starať softvér
  10. Domáci pomocníci, ktorí skvalitnia život a dbajú o vaše zdravie
  1. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie 19 146
  2. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos 10 761
  3. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes? 7 902
  4. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch 5 903
  5. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 5 296
  6. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 4 681
  7. Kto sú páni slovenskej zimy? Niektorí z nich sa ukrývajú 3 532
  8. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené 3 161
  9. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 3 153
  10. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 3 049
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Otvorené obchody po uvoľnení opatrení v čase pandémie koronavírusu.

Očkovaní a vyzdravení by mohli nakupovať darčeky.


a 1 ďalší 13m
Štát, resp. štátne organizácie sa zbavujú množstva nehnuteľností či ďalšieho majetku.

Môžete kúpiť košickú nemocnicu, vranovskú vežu i herliansku poštu.


5. dec
Jakub Filo.

Minister neráta, s kým sedí vo vláde.


1 h

Neprehliadnite tiež

Mazda 2 Hybrid

Spolupráce pri znižovaní emisií budú čoraz častejšie.


6 h
Mercedes-Benz S400d Long 4Matic a BMW 740Ld xDrive

Víťaz závisí aj od toho, či radšej sedíte vzadu alebo za volantom.


a 1 ďalší 3. dec
Toyota Corolla Cross

Prvé autá prídu majiteľom budúci rok na jeseň.


3. dec

Blogy SME

  1. Ján Rudolf: Zastavme korupciu, ale aj krvavé oči!
  2. Pavol Horňák: Keď sa vonku zjesení #3 - O ambicióznom liste
  3. Ján Šeďo: Preventívna prehliadka u lekára skončila kolonoskopiou - moje skúsenosti.
  4. Jana Hanuliaková: Ku komu sa prihovárate pán Mazurek?
  5. Martin Zachar: Dočkáme sa debutu slovenského brankára v NHL po viac než 14 rokoch?
  6. Soňa Bulbeck: O umení prepojiť staré a nové...
  7. Andrej Hossa: Fenomén s názvom repasovanie: Prečo si kúpiť repasované produkty?
  8. Barbora Kujundžić: Waldorfská pedagogika a naše nákupné zvyklosti
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook 17 231
  2. Radovan Kazda: TOP 7 dôvodov, prečo 500 miliónov pre seniorov nie je dobrý nápad 5 396
  3. Tomáš Sedliačik: Ako sa baviť s konšpirátorom 4 933
  4. Mišo Šesták: V duši sedliaka žije pohanský duch 4 873
  5. Martin Greguš: Istropolis zbúrajú...starosta Kusý obrátil kabát...Je to vôbec možné? Architekt a primátor Vallo mlčí... 4 775
  6. Zuzana Rattajová: Juraj Droba, dnes si opustil ľudí 4 409
  7. Vanda Tuchyňová: "Spod zadku“ nám berú vlastné pozemky, rozoberajú majetok Žiliny a mesto sa len prizerá ! 3 748
  8. Tereza Krajčová: Paríž: Mesto dychberúcej architektúry a nestarnúceho umenia 3 736
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook
  2. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  3. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  4. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  5. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  6. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  7. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
  8. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
Skryť Zatvoriť reklamu