Pri dopravnej nehode zahynul "nezničiteľný" Clay Regazzoni

Bývalý vicemajster sveta formuly 1 Gianclaudio "Clay" Regazzoni zahynul v piatok pri dopravnej nehode v blízkosti talianskeho mesta Parma.

Vo Ferrari sa stal dvojkou vedľa legendárneho Belgičana Jackyho Ickxa. Piaty štart na domácom okruhu Monze znamenal pre Regazzoniho prvé víťazstvo.(Zdroj: archív)

Osobné auto veľkého rivala Nikiho Laudu v tíme Ferrari sa na diaľnici čelne zrazilo s nákladným vozidlom. Podľa informácií talianskych médií bol 67-ročný bývalý pilot na mieste mŕtvy.

Muž s veľkými fúzami ovplyvnil vývoj F1 v 70. rokoch 20. storočia. V roku 1974 podľahol v boji o titul Brazílčanovi Emersonovi Fittipaldimu. Stotridsaťdva štartov a päť víťazstiev je bilancia pilota, ktorého predchádzala povesť bonvivána. Svojej "neresti" pretekania sa nezbavil ani po ťažkej nehode na Veľkej cene USA v roku 1980, keď v rýchlosti 280 km/h vrazil v Long Beach do múra a ochrnul.

V roku 1986 sa zúčastnil vtedajšej Rely Paríž-Dakar a pracoval jedno obdobie ako športový riaditeľ talianskej automobilky Alfa Romeo. Ešte v polovici 90. rokov sa zúčastnil s autom prerobeným na ručný plyn na pretekoch na dlhú trať a zápolení na automobilových okruhoch.

Otec dvoch dospelých dcér začal pretekať v tridsiatke. V roku 1970 absolvoval v Holandsku svoj prvý debut v F1. Vo Ferrari sa stal dvojkou vedľa legendárneho Belgičana Jackyho Ickxa. Piaty štart na domácom okruhu Monze znamenal pre Regazzoniho prvé víťazstvo. Prvú sezónu skončil na treťom mieste. V tom istom roku však získal titul na európskom šampionáte formuly 2. Po krátkom intermezze v roku 1973 v tíme BRM sa vrátil do Scuderie a v rokoch 1974-1976 zaznamenal tri víťazstvá.

Jeho ďalšími zastávkami boli stajne BRM, Ensign Ford (1977 a 1980), Shadow Ford (1978) a Williams Ford (1979). V Silverstone získal "nezničiteľný" prvé víťazstvo pre tím Williams v jeho histórii. "Clay vyjazdil pre Williams v Silverstone prvé víťazstvo v dejinách tímu. To bol asi najdôležitejší okamih našej histórie v F1. Bol to absolútny džentlmen a bolo veľkou radosťou spolupracovať s ním. Budeme na neho navždy spomínať," povedal dlhoročný tímový šéf Sir Frank Williams.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  2. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  3. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  4. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  5. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  6. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018
  9. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  10. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  1. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  2. Vianočný bázar chalaňov
  3. Vianočné mecheche 2017
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  5. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  6. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  7. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  8. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  9. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  10. Rekonštrukcia v zime? Prečo nie?
  1. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 6 916
  2. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 5 946
  3. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 3 669
  4. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 2 255
  5. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 2 215
  6. Top First moment dovolenky na leto 2018 2 088
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 986
  8. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 1 959
  9. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť 1 647
  10. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 372

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My jediní máme Boha. Patrí iba nám a robí všetko, čo chceme

Slovenský Boh nám poslal slovenského Ježiša cez jeho slovenskú matku, aby nás chránil.

TV

Študenti z STU postavili auto so zrýchlením superšportu

Cenový odhad tohtoročného modelu je vyše 120-tisíc eur.

Neprehliadnite tiež

Citroen C3 a Aircross sa podobajú iba naoko (test)

Cenový rozdiel medzi oboma autami je 3 000 eur.

Študenti z STU postavili auto so zrýchlením superšportu

Cenový odhad tohtoročného modelu je vyše 120-tisíc eur.

Fiat Punto dostal nula hviezdičiek za bezpečnosť, najhoršie hodnotenie v histórii

Sklamali aj viaceré modely, ktoré v základnej výbave dostali iba tri z piatich hviezdičiek za bezpečnosť.

Autá dostanú novú povinnú výbavu: núdzové volanie eCall

Každé auto si bude vedieť privolať sanitku v prípade nehody.