Opel Corsa – Tak sa ukáž, mladšia sestra!

V triede malých automobilov pribudlo množstvo navzájom vyrovnaných noviniek s naozaj minimálnymi rozdielmi. Preto sme si k testu nového modelu Opel Corsa prizvali staršiu sestru s rovnakým motorom. Je zlepšenie také, že sa oplatí vymeniť starú Corsu za

Mladšia sestra je podstatne krajšia, priestrannejšia a technologicky na vyššej úrovni. Má lepšie odhlučnenie a robustnejšiu karosériu. Vyšší komfort znamená hlbšiu priepasť medzi vodičom a okolím, čo cítiť najmä pri cúvaní.(Zdroj: rch)

V triede malých automobilov pribudlo množstvo navzájom vyrovnaných noviniek s naozaj minimálnymi rozdielmi. Preto sme si k testu nového modelu Opel Corsa prizvali staršiu sestru s rovnakým motorom. Je zlepšenie také, že sa oplatí vymeniť starú Corsu za novú? Túto dilemu mal aj majiteľ, ktorý nám starý model požičal.

Sú všetky rovnaké ?
Ak majú dnešné malé autá splniť požiadavky vnútorného priestoru, bezpečnosti na úrovni piatich hviezdičiek a predpísanú ochranu chodcov, ich karoséria musí mať približne rovnaký tvar. Miesto na dizajnové experimenty sa tým pádom poriadne scvrklo. Corsa má napriek tomu vlastnú tvár a vyzerá rozhodne lepšie ako predchodca s čisto technickým dizajnom. Škoda však, že novinka si neponechala svetlá v zadných stĺpikoch, čo by bolo rozhodne originálnejšie.

Bije do očí
Voči vnútornému priestoru a peknej prístrojovej doske ťažko vznášať nejaké námietky, hoci predchodca mal celkom dobre riešený a priestranný interiér. Posun vpred je zrejmý a Corsa patrí na vrchol triedy pokiaľ ide o použité materiály, tvar a prehľadnosť prístrojovej dosky. Palubný počítač našťastie nemá také zložité ovládanie ako väčšie modely značky a pozitívne hodnotíme aj tvar dverí. Jediným prehreškom interiéru je zrkadlenie svetlých častí prístrojovej dosky v čelnom skle.

Moletka
Opel Corsa dáva vodičovi najavo, koľko práce si dali konštruktéri s odhlučnením a bezpečnosťou. Auto je na pocit veľmi tuhé a dobre odhlučnené akoby išlo už o nižšiu strednú triedu. Spomenuté prednosti však znamenajú nárast hmotnosti o 100 kg v porovnaní s predchádzajúcou generáciou. Výrobca musel zdvihnúť výkon základného naftového motora o 4 kW, aby dosiahol aspoň rovnaké zrýchlenie z 0 na 100 ako mal predchodca. Dojem istej ťažkopádnosti umocňuje aj dobré odhlučnenie. Z praktického hľadiska treba pochváliť lepší chod ovládacích prvkov a kulisu radenia. Horší výhľad šikmo dopredu a dozadu je podobne ako u konkurencie daň za bezpečnosť.

Malý diesel
K bezpečnosti rozhodne prispieva sériovo montované ABS a dva čelné airbagy. Do testovanej verzie Enjoy si možno dokúpiť sadu „5*NCAP“ s bočnými a hlavovými airbagmi za 37 000 Sk. Tento prvok vrelo odporúčame aj na úkor klimatizácie alebo iných prvkov. Známy motor 1,3 CDTI v základnom prevedení (55 kW) netrhá asfalt a na diaľnici mu chýba šiesty rýchlostný stupeň. Pôvodom taliansky diesel nesie výhodu nízkeho objemu a výbornej spotreby. Testovacia Corsa si vystačila v priemere s 5,2 l/100 km, majiteľ predchádzajúcej generácie máva priemer o liter nižší. Na častejšie jazdy mimo mesta však odporúčame silnejšiu verziu (66 kW) so šesťstupňovou prevodovkou.

Generačný rozdiel
Testovaná verzia nám pripadá ako vhodná alternatíva do mesta, kde však môže rovnako dobre poslúžiť staršia Corsa s rovnakým motorom. Priestor pre nový model vidíme najmä v silnejšej naftovej verzii s citeľne lepším podvozkom vhodným na rýchlu jazdu po diaľnici. Základná verzia nesie s tým istým motorom sto kilogramov naviac, a to je cítiť. Nová Corsa nám po boku staršej sestry potvrdila generačný rozdiel najmä v priestore, bezpečnosti a jazdných vlastnostiach. Horší výhľad, strmé riadenie a pár kilo navyše treba tolerovať. Namiesto malého naftového motora v základnom prevedení by sme zvolili radšej lacnejší benzínový motor s rovnakým výkonom.


Naše hodnotenie

vzhľad konečne emotívnejší dizajn
interiér priestor a kvalita
motor chýba mu šiesta rýchlosť
jazdné vlastnosti strmé riadenie, dobrý podvozok,
technika výborná bezpečnosť,
výbava ABS a dva airbagy v základe
úžitok priemerný kufor
celkový dojem pristal by jej silnejší motor


Cena päťdverového modelu od 349 900 Sk
Cena verzie 1,3 CDTI Enjoy od 434 900 Sk


Model Opel Corsa 2006 Opel Corsa 2004
Motor 1,3 CDTI 1,3 CDTI
Výkon motora (kW/k) 55 / 75 51/70
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 14,5 14,5
Objem kufra (l) 285 260
Spotreba podľa výrobcu (l/100 km) 4,6 4,6
Spotreba v teste (l/100 km) 5,2 4,2
Bezpečnosť 2 x airbag, ABS 1 x airbag, ABS



Predchádzajúci model sa viac nakláňa, je náchylný k rozhojdaniu karosérie a netoleruje športovú jazdu. Na druhej strane vodič má lepší kontakt s cestou, konkrétne skôr vycíti blížiaci sa šmyk.


Nový podvozok lepšie drží stopu a dovoľuje podstatne rýchlejší prejazd zákrutou. Na strmšie riadenie si treba zvyknúť, pretože chaotický pohyb volantom môže narobiť viac zla ako v starom modeli. Nová Corsa provokuje a zákrutou prejde podstatne rýchlejšie, ale za touto hranicou môže byť nepríjemná.



Objem batožinového priestoru stúpol z 260 na 285 l, čo je vzhľadom na konkurenciu stále iba priemer. Podstatnejší je lepší tvar kufra v novej Corse a možnosť objednať si dvojité dno.


Vážnym nedostatkom nového modelu je odraz strieborného lemu v čelnom skle. Pri výbere farebnej kombinácie palubnej dosky treba byť mimoriadne opatrný. Strieborná konzola vyzerá dobre, ale jej odraz v čelnom skle určite nie.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tri pravidlá, na ktoré inovatívne firmy nikdy nezabúdajú
  2. Aj staršie životné poistenie môže mať nové výhody
  3. 7 miest, kde ešte stále môžete zažiť cisárske Rakúsko
  4. Nukleárna magnetická rezonančná liečba znova v Košiciach
  5. Reportáž: Ako sa robia balené bagety? Zisťovali sme vo fabrike
  6. Ružička Csekes je už po šiesty krát Právnickou firmou roka
  7. Nový rekord SME.sk: Za 2 roky takmer 2-krát viac predplatiteľov
  8. Zákazníkom sme vďaka našim službám ušetrili viac ako milión eur
  9. Plánujete zmeniť lekára? Na toto sa potrebujete pripraviť
  10. Zelené Grunty pripravujú nové byty do predaja
  1. Naše finančné družstvo zveľaďuje svoje aktíva
  2. Obchodník roka: Najvyššie ocenenie si piatykrát odnáša Martinus
  3. Za palivo Shell BMW domov
  4. Shell ponúkne najrýchlejšie dobíjanie elektromobilov v Európe
  5. Za tankovanie môžete platiť mobilom
  6. Shell zásadne inovoval celý sortiment palív
  7. Shell uviedol nový koncept rýchleho občerstvenia
  8. Cykloturistický trip_vol. 5
  9. Hravá inštalácia študentov SPU v mestskom parku
  10. Aj staršie životné poistenie môže mať nové výhody
  1. Reportáž: Ako sa robia balené bagety? Zisťovali sme vo fabrike 19 209
  2. Plánujete zmeniť lekára? Na toto sa potrebujete pripraviť 16 988
  3. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín 15 964
  4. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta 14 054
  5. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk? 11 543
  6. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý 6 019
  7. Nový rekord SME.sk: Za 2 roky takmer 2-krát viac predplatiteľov 4 939
  8. V Trenčíne vzniká nová komunita, susedia tu budú priateľmi 4 746
  9. 7 miest, kde ešte stále môžete zažiť cisárske Rakúsko 4 129
  10. Vieme, čo môže spôsobovať neplodnosť u mužov a žien 3 295

Téma: Opel


Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Štát v službách smerákov: najprv prídu hrubokrkí, po nich grófka Rošková

Farmári z východného Slovenska hovoria o bezpráví a o strachu. Šíriť ho má organizovaná skupina za asistencie policajtov a štátnych úradov.

EKONOMIKA

Ceny bytov sú vysoké. Oplatí sa ešte nehnuteľnosť kúpiť?

Ak človek zvažuje kúpu nehnuteľnosti, mal by zvážiť viacero faktorov.

KOMENTÁRE

Cirkevní lídri zápasia o stratenú dôveru

Prečo cirkevní lídri napísali Pellegrinimu otvorený list.

ŠPORT

Kližan sa postaral o prekvapenie, v Barcelone vyradil Djokoviča

Medzi elitnú šestnástku postúpil aj Jozef Kovalík.

Neprehliadnite tiež

Škoda predstavila ďalšie SUV. Volá sa Kamiq a na našich cestách ho nestretnete

Auto je trochu dlhšie ako európsky Karoq a má cieliť na mladšiu klientelu.

Zviera v aute nesmie nikoho ohroziť, inak vodič riskuje pokutu

Ako prevážať psa v aute, aby ste nedostali pokutu?

V zaparkovanom aute psa nenechávajte, radšej ho zoberte so sebou

Vzduch v aute na slnku sa zohrieva extrémne rýchlo, nepomôžu ani pootvorené okná.

Autosalón v Pekingu otvára svoje brány. Ponúkne vyše 100 svetových premiér

Na výstavnej ploche s rozlohou 220-tisíc metrov štvorcových si môžu návštevníci pozrieť vyše 1000 áut.