SME

Opel Corsa – Tak sa ukáž, mladšia sestra!

V triede malých automobilov pribudlo množstvo navzájom vyrovnaných noviniek s naozaj minimálnymi rozdielmi. Preto sme si k testu nového modelu Opel Corsa prizvali staršiu sestru s rovnakým motorom. Je zlepšenie také, že sa oplatí vymeniť starú Corsu za

Mladšia sestra  je podstatne krajšia, priestrannejšia a technologicky na vyššej úrovni. Má lepšie odhlučnenie  a robustnejšiu karosériu. Vyšší komfort znamená  hlbšiu priepasť medzi vodičom a okolím, čo cítiť najmä pri cúvaní.Mladšia sestra je podstatne krajšia, priestrannejšia a technologicky na vyššej úrovni. Má lepšie odhlučnenie a robustnejšiu karosériu. Vyšší komfort znamená hlbšiu priepasť medzi vodičom a okolím, čo cítiť najmä pri cúvaní. (Zdroj: rch)

V triede malých automobilov pribudlo množstvo navzájom vyrovnaných noviniek s naozaj minimálnymi rozdielmi. Preto sme si k testu nového modelu Opel Corsa prizvali staršiu sestru s rovnakým motorom. Je zlepšenie také, že sa oplatí vymeniť starú Corsu za novú? Túto dilemu mal aj majiteľ, ktorý nám starý model požičal.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Sú všetky rovnaké ?

Ak majú dnešné malé autá splniť požiadavky vnútorného priestoru, bezpečnosti na úrovni piatich hviezdičiek a predpísanú ochranu chodcov, ich karoséria musí mať približne rovnaký tvar. Miesto na dizajnové experimenty sa tým pádom poriadne scvrklo. Corsa má napriek tomu vlastnú tvár a vyzerá rozhodne lepšie ako predchodca s čisto technickým dizajnom. Škoda však, že novinka si neponechala svetlá v zadných stĺpikoch, čo by bolo rozhodne originálnejšie.

SkryťVypnúť reklamu

Bije do očí

Voči vnútornému priestoru a peknej prístrojovej doske ťažko vznášať nejaké námietky, hoci predchodca mal celkom dobre riešený a priestranný interiér. Posun vpred je zrejmý a Corsa patrí na vrchol triedy pokiaľ ide o použité materiály, tvar a prehľadnosť prístrojovej dosky. Palubný počítač našťastie nemá také zložité ovládanie ako väčšie modely značky a pozitívne hodnotíme aj tvar dverí. Jediným prehreškom interiéru je zrkadlenie svetlých častí prístrojovej dosky v čelnom skle.

Moletka

Opel Corsa dáva vodičovi najavo, koľko práce si dali konštruktéri s odhlučnením a bezpečnosťou. Auto je na pocit veľmi tuhé a dobre odhlučnené akoby išlo už o nižšiu strednú triedu. Spomenuté prednosti však znamenajú nárast hmotnosti o 100 kg v porovnaní s predchádzajúcou generáciou. Výrobca musel zdvihnúť výkon základného naftového motora o 4 kW, aby dosiahol aspoň rovnaké zrýchlenie z 0 na 100 ako mal predchodca. Dojem istej ťažkopádnosti umocňuje aj dobré odhlučnenie. Z praktického hľadiska treba pochváliť lepší chod ovládacích prvkov a kulisu radenia. Horší výhľad šikmo dopredu a dozadu je podobne ako u konkurencie daň za bezpečnosť.

SkryťVypnúť reklamu

Malý diesel

K bezpečnosti rozhodne prispieva sériovo montované ABS a dva čelné airbagy. Do testovanej verzie Enjoy si možno dokúpiť sadu „5*NCAP“ s bočnými a hlavovými airbagmi za 37 000 Sk. Tento prvok vrelo odporúčame aj na úkor klimatizácie alebo iných prvkov. Známy motor 1,3 CDTI v základnom prevedení (55 kW) netrhá asfalt a na diaľnici mu chýba šiesty rýchlostný stupeň. Pôvodom taliansky diesel nesie výhodu nízkeho objemu a výbornej spotreby. Testovacia Corsa si vystačila v priemere s 5,2 l/100 km, majiteľ predchádzajúcej generácie máva priemer o liter nižší. Na častejšie jazdy mimo mesta však odporúčame silnejšiu verziu (66 kW) so šesťstupňovou prevodovkou.

Generačný rozdiel

Testovaná verzia nám pripadá ako vhodná alternatíva do mesta, kde však môže rovnako dobre poslúžiť staršia Corsa s rovnakým motorom. Priestor pre nový model vidíme najmä v silnejšej naftovej verzii s citeľne lepším podvozkom vhodným na rýchlu jazdu po diaľnici. Základná verzia nesie s tým istým motorom sto kilogramov naviac, a to je cítiť. Nová Corsa nám po boku staršej sestry potvrdila generačný rozdiel najmä v priestore, bezpečnosti a jazdných vlastnostiach. Horší výhľad, strmé riadenie a pár kilo navyše treba tolerovať. Namiesto malého naftového motora v základnom prevedení by sme zvolili radšej lacnejší benzínový motor s rovnakým výkonom.

SkryťVypnúť reklamu

Naše hodnotenie

vzhľad konečne emotívnejší dizajn

interiér priestor a kvalita

motor chýba mu šiesta rýchlosť

jazdné vlastnosti strmé riadenie, dobrý podvozok,

technika výborná bezpečnosť,

výbava ABS a dva airbagy v základe

úžitok priemerný kufor

celkový dojem pristal by jej silnejší motor

Cena päťdverového modelu od 349 900 Sk

Cena verzie 1,3 CDTI Enjoy od 434 900 Sk

Model Opel Corsa 2006 Opel Corsa 2004

Motor 1,3 CDTI 1,3 CDTI

Výkon motora (kW/k) 55 / 75 51/70

Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 14,5 14,5

Objem kufra (l) 285 260

Spotreba podľa výrobcu (l/100 km) 4,6 4,6

Spotreba v teste (l/100 km) 5,2 4,2

Bezpečnosť 2 x airbag, ABS 1 x airbag, ABS

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Predchádzajúci model sa viac nakláňa, je náchylný k rozhojdaniu karosérie a netoleruje športovú jazdu. Na druhej strane vodič má lepší kontakt s cestou, konkrétne skôr vycíti blížiaci sa šmyk.

Nový podvozok lepšie drží stopu a dovoľuje podstatne rýchlejší prejazd zákrutou. Na strmšie riadenie si treba zvyknúť, pretože chaotický pohyb volantom môže narobiť viac zla ako v starom modeli. Nová Corsa provokuje a zákrutou prejde podstatne rýchlejšie, ale za touto hranicou môže byť nepríjemná.

Objem batožinového priestoru stúpol z 260 na 285 l, čo je vzhľadom na konkurenciu stále iba priemer. Podstatnejší je lepší tvar kufra v novej Corse a možnosť objednať si dvojité dno.

Vážnym nedostatkom nového modelu je odraz strieborného lemu v čelnom skle. Pri výbere farebnej kombinácie palubnej dosky treba byť mimoriadne opatrný. Strieborná konzola vyzerá dobre, ale jej odraz v čelnom skle určite nie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Opel

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Koľko stojí dovolenka na lodi a koľko apartmán pri mori?
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  5. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  7. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  8. Kaufland pozýva na letnú oslavu plnú farieb: príde Tina aj Kali
  1. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 6 861
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 6 021
  3. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 4 456
  4. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 3 227
  5. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 270
  6. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 2 130
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 098
  8. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár 1 486
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Tipy na skvelú dovolenku v novembri.

HappyTravel.sk spustila kampaň na zimnú sezónu pár dní pred krachom.


8
Predseda vlády Robert Fico a vpravo minister zahraničných vecí Juraj Blanár.

Vo Fínsku majú kryty pre väčšinu ľudí. Na Slovensku sú pre päť percent.


16
Peter Tkačenko.

Ak si to Fico nevšimol, ideologické sú aj európske fondy.


7
Obyvatelia Gaza City si berú humanitárnu pomoc.

Situáciu zhoršuje aj sporná humanitárna organizácia.


2
reklama
  1. Elena Antalová: Aj KDH môže na Slovensku vyhrať voľby
  2. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov
  3. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  4. Jozef Huljak: Quad a nový impulz pre Indo-Pacifik: Ako USA a ich spojenci čelia rastúcemu vplyvu Číny
  5. Dalibor Eštočák: Keď Fico miluje a oslavuje progresívcov
  6. Miloš Kmety: Skrachovala nám cestovka.
  7. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev
  8. Juraj Droppa: Cieľ je dobrý. Ale cesta je zlá.
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 24 265
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 16 764
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 15 845
  4. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 5 825
  5. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 5 783
  6. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 420
  7. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 319
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 4 062
  1. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  2. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  3. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  4. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  6. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  7. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
SkryťZatvoriť reklamu