SME
Štvrtok, 17. október, 2019 | Meniny má Hedviga

Opel Corsa – Tak sa ukáž, mladšia sestra!

V triede malých automobilov pribudlo množstvo navzájom vyrovnaných noviniek s naozaj minimálnymi rozdielmi. Preto sme si k testu nového modelu Opel Corsa prizvali staršiu sestru s rovnakým motorom. Je zlepšenie také, že sa oplatí vymeniť starú Corsu za

Mladšia sestra  je podstatne krajšia, priestrannejšia a technologicky na vyššej úrovni. Má lepšie odhlučnenie  a robustnejšiu karosériu. Vyšší komfort znamená  hlbšiu priepasť medzi vodičom a okolím, čo cítiť najmä pri cúvaní.Mladšia sestra je podstatne krajšia, priestrannejšia a technologicky na vyššej úrovni. Má lepšie odhlučnenie a robustnejšiu karosériu. Vyšší komfort znamená hlbšiu priepasť medzi vodičom a okolím, čo cítiť najmä pri cúvaní.(Zdroj: rch)

V triede malých automobilov pribudlo množstvo navzájom vyrovnaných noviniek s naozaj minimálnymi rozdielmi. Preto sme si k testu nového modelu Opel Corsa prizvali staršiu sestru s rovnakým motorom. Je zlepšenie také, že sa oplatí vymeniť starú Corsu za novú? Túto dilemu mal aj majiteľ, ktorý nám starý model požičal.

Sú všetky rovnaké ?
Ak majú dnešné malé autá splniť požiadavky vnútorného priestoru, bezpečnosti na úrovni piatich hviezdičiek a predpísanú ochranu chodcov, ich karoséria musí mať približne rovnaký tvar. Miesto na dizajnové experimenty sa tým pádom poriadne scvrklo. Corsa má napriek tomu vlastnú tvár a vyzerá rozhodne lepšie ako predchodca s čisto technickým dizajnom. Škoda však, že novinka si neponechala svetlá v zadných stĺpikoch, čo by bolo rozhodne originálnejšie.

Bije do očí
Voči vnútornému priestoru a peknej prístrojovej doske ťažko vznášať nejaké námietky, hoci predchodca mal celkom dobre riešený a priestranný interiér. Posun vpred je zrejmý a Corsa patrí na vrchol triedy pokiaľ ide o použité materiály, tvar a prehľadnosť prístrojovej dosky. Palubný počítač našťastie nemá také zložité ovládanie ako väčšie modely značky a pozitívne hodnotíme aj tvar dverí. Jediným prehreškom interiéru je zrkadlenie svetlých častí prístrojovej dosky v čelnom skle.

Moletka
Opel Corsa dáva vodičovi najavo, koľko práce si dali konštruktéri s odhlučnením a bezpečnosťou. Auto je na pocit veľmi tuhé a dobre odhlučnené akoby išlo už o nižšiu strednú triedu. Spomenuté prednosti však znamenajú nárast hmotnosti o 100 kg v porovnaní s predchádzajúcou generáciou. Výrobca musel zdvihnúť výkon základného naftového motora o 4 kW, aby dosiahol aspoň rovnaké zrýchlenie z 0 na 100 ako mal predchodca. Dojem istej ťažkopádnosti umocňuje aj dobré odhlučnenie. Z praktického hľadiska treba pochváliť lepší chod ovládacích prvkov a kulisu radenia. Horší výhľad šikmo dopredu a dozadu je podobne ako u konkurencie daň za bezpečnosť.

Malý diesel
K bezpečnosti rozhodne prispieva sériovo montované ABS a dva čelné airbagy. Do testovanej verzie Enjoy si možno dokúpiť sadu „5*NCAP“ s bočnými a hlavovými airbagmi za 37 000 Sk. Tento prvok vrelo odporúčame aj na úkor klimatizácie alebo iných prvkov. Známy motor 1,3 CDTI v základnom prevedení (55 kW) netrhá asfalt a na diaľnici mu chýba šiesty rýchlostný stupeň. Pôvodom taliansky diesel nesie výhodu nízkeho objemu a výbornej spotreby. Testovacia Corsa si vystačila v priemere s 5,2 l/100 km, majiteľ predchádzajúcej generácie máva priemer o liter nižší. Na častejšie jazdy mimo mesta však odporúčame silnejšiu verziu (66 kW) so šesťstupňovou prevodovkou.

Generačný rozdiel
Testovaná verzia nám pripadá ako vhodná alternatíva do mesta, kde však môže rovnako dobre poslúžiť staršia Corsa s rovnakým motorom. Priestor pre nový model vidíme najmä v silnejšej naftovej verzii s citeľne lepším podvozkom vhodným na rýchlu jazdu po diaľnici. Základná verzia nesie s tým istým motorom sto kilogramov naviac, a to je cítiť. Nová Corsa nám po boku staršej sestry potvrdila generačný rozdiel najmä v priestore, bezpečnosti a jazdných vlastnostiach. Horší výhľad, strmé riadenie a pár kilo navyše treba tolerovať. Namiesto malého naftového motora v základnom prevedení by sme zvolili radšej lacnejší benzínový motor s rovnakým výkonom.


Naše hodnotenie

vzhľad konečne emotívnejší dizajn
interiér priestor a kvalita
motor chýba mu šiesta rýchlosť
jazdné vlastnosti strmé riadenie, dobrý podvozok,
technika výborná bezpečnosť,
výbava ABS a dva airbagy v základe
úžitok priemerný kufor
celkový dojem pristal by jej silnejší motor


Cena päťdverového modelu od 349 900 Sk
Cena verzie 1,3 CDTI Enjoy od 434 900 Sk


Model Opel Corsa 2006 Opel Corsa 2004
Motor 1,3 CDTI 1,3 CDTI
Výkon motora (kW/k) 55 / 75 51/70
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 14,5 14,5
Objem kufra (l) 285 260
Spotreba podľa výrobcu (l/100 km) 4,6 4,6
Spotreba v teste (l/100 km) 5,2 4,2
Bezpečnosť 2 x airbag, ABS 1 x airbag, ABS



Predchádzajúci model sa viac nakláňa, je náchylný k rozhojdaniu karosérie a netoleruje športovú jazdu. Na druhej strane vodič má lepší kontakt s cestou, konkrétne skôr vycíti blížiaci sa šmyk.


Nový podvozok lepšie drží stopu a dovoľuje podstatne rýchlejší prejazd zákrutou. Na strmšie riadenie si treba zvyknúť, pretože chaotický pohyb volantom môže narobiť viac zla ako v starom modeli. Nová Corsa provokuje a zákrutou prejde podstatne rýchlejšie, ale za touto hranicou môže byť nepríjemná.



Objem batožinového priestoru stúpol z 260 na 285 l, čo je vzhľadom na konkurenciu stále iba priemer. Podstatnejší je lepší tvar kufra v novej Corse a možnosť objednať si dvojité dno.


Vážnym nedostatkom nového modelu je odraz strieborného lemu v čelnom skle. Pri výbere farebnej kombinácie palubnej dosky treba byť mimoriadne opatrný. Strieborná konzola vyzerá dobre, ale jej odraz v čelnom skle určite nie.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Podnikateľský úver, s ktorým ušetríte
  2. Aj s SUV môžete jazdiť ekologicky a ekonomicky
  3. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant
  4. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci
  5. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
  6. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope
  7. Nestarnú, ale dozrievajú
  8. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie
  9. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 %
  10. Rýchlejšie doma. Už čoskoro.
  1. Slováci sú chlebovým národom
  2. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
  3. Kedy je správny čas nasťahovať sa do novostavby?
  4. P3 začína na východe Slovenska s výstavbou parku
  5. Zľavnené študentské lístky na dopravu s ISIC už aj cez mobil
  6. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope
  7. Kto vyhrá súboj medzi prírodnými a syntetickými diamantmi?
  8. Otvorenie nového sídla DELTA sprevádzala virtuálna realita
  9. Podnikateľský úver, s ktorým ušetríte
  10. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 %
  1. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 13 897
  2. Čo na aute vymyslela žena a čo výrobca telefónov? 11 678
  3. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope 11 168
  4. Čo všetko dnes majú deti v mobiloch? Boli by ste prekvapení 11 040
  5. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant 10 236
  6. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie 9 696
  7. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky 9 180
  8. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci 8 957
  9. Vyrába koláče pre celiatikov. Najobľúbenejšie zákusky prekvapia 7 736
  10. Luxusný hybrid za 22 900 eur. Nadpriemerný už v základnej výbave 7 490

Téma: Opel


Hlavné správy zo Sme.sk

V Gorile počuť šušťanie bankoviek aj stretnutia, ktoré spis nespomína

Nahrávka korešponduje so spisom zverejneným pred ôsmimi rokmi.

Ústredné postavy internetového spisu Gorila: Jaroslav Haščák, partner skupiny Penta, Anna Bubeníková, bývalá šéfka Fondu národného majetku za SDKÚ a Jirko Malchárek, bývalý minister hospodárstva za ANO.
Podcast Dobré Ráno
Píše Branislav Benčat

Čoho sa Haščák bojí

Kontakt s Pentou môže byť čoraz rizikovejší.

Nahrávka Gorily: Demokracia je na hovno systém, hovorí Haščák

Nahrávka zachytáva aj známe vyjadrenie Haščáka.

Spolumajiteľ investičnej skupiny Penta Jaroslav Haščák. Kauza Gorila je jednou z najväčších káuz Fondu národného majetku SR, ktorý zanikol o polnoci z 31. decembra 2015 na 1. januára 2016.

Neprehliadnite tiež

Toyota Yaris prichádza s príťažlivým dizajnom a stredovým airbagom

Japonská značka posiela štvorvalce do zabudnutia.

Nová Toyota Yaris

Rodina štvordverových kupé od BMW sa rozrastá o rad 2 Gran Coupe

Na začiatku bude v ponuke trojvalec aj verzia M235i s výkonom cez 300 koní.

Švédi prišli s elektromobilom, za ktorý by sa nemuselo hanbiť ani Apple

Švédske elektrické auto sa najskôr začne predávať v severnej Európe.

Uniti One

Nárazové testy odhalili slabinu Peugeotu 208 a Jeepu Cherokee

Najvyššie hodnotenie si naopak odnáša nemecké BMW.

Nový Peugeot 208 získal v nárazových testoch len štyri hviezdičky