Opel Corsa – Tak sa ukáž, mladšia sestra!

V triede malých automobilov pribudlo množstvo navzájom vyrovnaných noviniek s naozaj minimálnymi rozdielmi. Preto sme si k testu nového modelu Opel Corsa prizvali staršiu sestru s rovnakým motorom. Je zlepšenie také, že sa oplatí vymeniť starú Corsu za

Mladšia sestra je podstatne krajšia, priestrannejšia a technologicky na vyššej úrovni. Má lepšie odhlučnenie a robustnejšiu karosériu. Vyšší komfort znamená hlbšiu priepasť medzi vodičom a okolím, čo cítiť najmä pri cúvaní.(Zdroj: rch)

V triede malých automobilov pribudlo množstvo navzájom vyrovnaných noviniek s naozaj minimálnymi rozdielmi. Preto sme si k testu nového modelu Opel Corsa prizvali staršiu sestru s rovnakým motorom. Je zlepšenie také, že sa oplatí vymeniť starú Corsu za novú? Túto dilemu mal aj majiteľ, ktorý nám starý model požičal.

Sú všetky rovnaké ?
Ak majú dnešné malé autá splniť požiadavky vnútorného priestoru, bezpečnosti na úrovni piatich hviezdičiek a predpísanú ochranu chodcov, ich karoséria musí mať približne rovnaký tvar. Miesto na dizajnové experimenty sa tým pádom poriadne scvrklo. Corsa má napriek tomu vlastnú tvár a vyzerá rozhodne lepšie ako predchodca s čisto technickým dizajnom. Škoda však, že novinka si neponechala svetlá v zadných stĺpikoch, čo by bolo rozhodne originálnejšie.

Bije do očí
Voči vnútornému priestoru a peknej prístrojovej doske ťažko vznášať nejaké námietky, hoci predchodca mal celkom dobre riešený a priestranný interiér. Posun vpred je zrejmý a Corsa patrí na vrchol triedy pokiaľ ide o použité materiály, tvar a prehľadnosť prístrojovej dosky. Palubný počítač našťastie nemá také zložité ovládanie ako väčšie modely značky a pozitívne hodnotíme aj tvar dverí. Jediným prehreškom interiéru je zrkadlenie svetlých častí prístrojovej dosky v čelnom skle.

Moletka
Opel Corsa dáva vodičovi najavo, koľko práce si dali konštruktéri s odhlučnením a bezpečnosťou. Auto je na pocit veľmi tuhé a dobre odhlučnené akoby išlo už o nižšiu strednú triedu. Spomenuté prednosti však znamenajú nárast hmotnosti o 100 kg v porovnaní s predchádzajúcou generáciou. Výrobca musel zdvihnúť výkon základného naftového motora o 4 kW, aby dosiahol aspoň rovnaké zrýchlenie z 0 na 100 ako mal predchodca. Dojem istej ťažkopádnosti umocňuje aj dobré odhlučnenie. Z praktického hľadiska treba pochváliť lepší chod ovládacích prvkov a kulisu radenia. Horší výhľad šikmo dopredu a dozadu je podobne ako u konkurencie daň za bezpečnosť.

Malý diesel
K bezpečnosti rozhodne prispieva sériovo montované ABS a dva čelné airbagy. Do testovanej verzie Enjoy si možno dokúpiť sadu „5*NCAP“ s bočnými a hlavovými airbagmi za 37 000 Sk. Tento prvok vrelo odporúčame aj na úkor klimatizácie alebo iných prvkov. Známy motor 1,3 CDTI v základnom prevedení (55 kW) netrhá asfalt a na diaľnici mu chýba šiesty rýchlostný stupeň. Pôvodom taliansky diesel nesie výhodu nízkeho objemu a výbornej spotreby. Testovacia Corsa si vystačila v priemere s 5,2 l/100 km, majiteľ predchádzajúcej generácie máva priemer o liter nižší. Na častejšie jazdy mimo mesta však odporúčame silnejšiu verziu (66 kW) so šesťstupňovou prevodovkou.

Generačný rozdiel
Testovaná verzia nám pripadá ako vhodná alternatíva do mesta, kde však môže rovnako dobre poslúžiť staršia Corsa s rovnakým motorom. Priestor pre nový model vidíme najmä v silnejšej naftovej verzii s citeľne lepším podvozkom vhodným na rýchlu jazdu po diaľnici. Základná verzia nesie s tým istým motorom sto kilogramov naviac, a to je cítiť. Nová Corsa nám po boku staršej sestry potvrdila generačný rozdiel najmä v priestore, bezpečnosti a jazdných vlastnostiach. Horší výhľad, strmé riadenie a pár kilo navyše treba tolerovať. Namiesto malého naftového motora v základnom prevedení by sme zvolili radšej lacnejší benzínový motor s rovnakým výkonom.


Naše hodnotenie

vzhľad konečne emotívnejší dizajn
interiér priestor a kvalita
motor chýba mu šiesta rýchlosť
jazdné vlastnosti strmé riadenie, dobrý podvozok,
technika výborná bezpečnosť,
výbava ABS a dva airbagy v základe
úžitok priemerný kufor
celkový dojem pristal by jej silnejší motor


Cena päťdverového modelu od 349 900 Sk
Cena verzie 1,3 CDTI Enjoy od 434 900 Sk


Model Opel Corsa 2006 Opel Corsa 2004
Motor 1,3 CDTI 1,3 CDTI
Výkon motora (kW/k) 55 / 75 51/70
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 14,5 14,5
Objem kufra (l) 285 260
Spotreba podľa výrobcu (l/100 km) 4,6 4,6
Spotreba v teste (l/100 km) 5,2 4,2
Bezpečnosť 2 x airbag, ABS 1 x airbag, ABS



Predchádzajúci model sa viac nakláňa, je náchylný k rozhojdaniu karosérie a netoleruje športovú jazdu. Na druhej strane vodič má lepší kontakt s cestou, konkrétne skôr vycíti blížiaci sa šmyk.


Nový podvozok lepšie drží stopu a dovoľuje podstatne rýchlejší prejazd zákrutou. Na strmšie riadenie si treba zvyknúť, pretože chaotický pohyb volantom môže narobiť viac zla ako v starom modeli. Nová Corsa provokuje a zákrutou prejde podstatne rýchlejšie, ale za touto hranicou môže byť nepríjemná.



Objem batožinového priestoru stúpol z 260 na 285 l, čo je vzhľadom na konkurenciu stále iba priemer. Podstatnejší je lepší tvar kufra v novej Corse a možnosť objednať si dvojité dno.


Vážnym nedostatkom nového modelu je odraz strieborného lemu v čelnom skle. Pri výbere farebnej kombinácie palubnej dosky treba byť mimoriadne opatrný. Strieborná konzola vyzerá dobre, ale jej odraz v čelnom skle určite nie.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  2. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  3. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru?
  1. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  2. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  3. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  4. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  5. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  6. Denník SME oslavuje 25 rokov rekordným počtom predplatiteľov
  7. Najinzerovanejšie zánovné auto roku 2017? Mnohých to prekvapí
  8. Stavebná fakulta STU pozýva na Deň otvorených dverí!
  9. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  10. Stavebná fakulta STU pozýva na Deň otvorených dverí!
  1. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 15 273
  2. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 13 268
  3. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 2 905
  4. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 2 744
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 197
  6. Kam do tepla v januári? 2 027
  7. Moderný bungalov očami mladých architektov 1 813
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 734
  9. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa 1 284
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 100

Téma: Opel


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kosík rozšíril zoznam Lexových káuz

S bývalým šéfom SIS Ivanom Lexom sa spája viac ako desať káuz. Jeho bývalý podriadený Ľuboš Kosík ich doplnil o ďalšie.

ŠPORT

Sagan skončil v prvej etape v Austrálii tretí, triumfoval Greipel

Nemec oplatil Saganovi prehru z kritéria.

DOMOV

Dobré ráno: Česi si dovolili, čo si u nás ani Fico netrúfol

Ako prebiehajú české prezidentské voľby.

ŠPORT

Narodila sa v USA, no v Pjongčangu pôjde za Slovensko

Krasokorčuliarka zaradila nové prvky.

Neprehliadnite tiež

Filmový Mustang Bullitt sa vracia v najlepšej kondícii

K premiére zelenej klasiky vznikol aj krátky film.

Dopravná hádanka: Kedy môžete jazdiť po vyšrafovanej ploche?

Vodiči si cez šikmé čiary skracujú cestu.

Mercedes triedy G oslávi 40. narodeniny modernizovanou verziou

Známa hranatá karoséria skrýva nové technológie

Chevrolet vyrobil osemvalec, ktorý vie vypnúť sedem valcov

Silverado používa diely z hliníka, za ktoré výrobca konkurenciu kritizoval.