SME
Pondelok, 4. júl, 2022 | Meniny má Prokop

Opel Corsa – Tak sa ukáž, mladšia sestra!

V triede malých automobilov pribudlo množstvo navzájom vyrovnaných noviniek s naozaj minimálnymi rozdielmi. Preto sme si k testu nového modelu Opel Corsa prizvali staršiu sestru s rovnakým motorom. Je zlepšenie také, že sa oplatí vymeniť starú Corsu za

Mladšia sestra  je podstatne krajšia, priestrannejšia a technologicky na vyššej úrovni. Má lepšie odhlučnenie  a robustnejšiu karosériu. Vyšší komfort znamená  hlbšiu priepasť medzi vodičom a okolím, čo cítiť najmä pri cúvaní.Mladšia sestra je podstatne krajšia, priestrannejšia a technologicky na vyššej úrovni. Má lepšie odhlučnenie a robustnejšiu karosériu. Vyšší komfort znamená hlbšiu priepasť medzi vodičom a okolím, čo cítiť najmä pri cúvaní. (Zdroj: rch)

V triede malých automobilov pribudlo množstvo navzájom vyrovnaných noviniek s naozaj minimálnymi rozdielmi. Preto sme si k testu nového modelu Opel Corsa prizvali staršiu sestru s rovnakým motorom. Je zlepšenie také, že sa oplatí vymeniť starú Corsu za novú? Túto dilemu mal aj majiteľ, ktorý nám starý model požičal.

Sú všetky rovnaké ?
Ak majú dnešné malé autá splniť požiadavky vnútorného priestoru, bezpečnosti na úrovni piatich hviezdičiek a predpísanú ochranu chodcov, ich karoséria musí mať približne rovnaký tvar. Miesto na dizajnové experimenty sa tým pádom poriadne scvrklo. Corsa má napriek tomu vlastnú tvár a vyzerá rozhodne lepšie ako predchodca s čisto technickým dizajnom. Škoda však, že novinka si neponechala svetlá v zadných stĺpikoch, čo by bolo rozhodne originálnejšie.

Bije do očí
Voči vnútornému priestoru a peknej prístrojovej doske ťažko vznášať nejaké námietky, hoci predchodca mal celkom dobre riešený a priestranný interiér. Posun vpred je zrejmý a Corsa patrí na vrchol triedy pokiaľ ide o použité materiály, tvar a prehľadnosť prístrojovej dosky. Palubný počítač našťastie nemá také zložité ovládanie ako väčšie modely značky a pozitívne hodnotíme aj tvar dverí. Jediným prehreškom interiéru je zrkadlenie svetlých častí prístrojovej dosky v čelnom skle.

Moletka
Opel Corsa dáva vodičovi najavo, koľko práce si dali konštruktéri s odhlučnením a bezpečnosťou. Auto je na pocit veľmi tuhé a dobre odhlučnené akoby išlo už o nižšiu strednú triedu. Spomenuté prednosti však znamenajú nárast hmotnosti o 100 kg v porovnaní s predchádzajúcou generáciou. Výrobca musel zdvihnúť výkon základného naftového motora o 4 kW, aby dosiahol aspoň rovnaké zrýchlenie z 0 na 100 ako mal predchodca. Dojem istej ťažkopádnosti umocňuje aj dobré odhlučnenie. Z praktického hľadiska treba pochváliť lepší chod ovládacích prvkov a kulisu radenia. Horší výhľad šikmo dopredu a dozadu je podobne ako u konkurencie daň za bezpečnosť.

Malý diesel
K bezpečnosti rozhodne prispieva sériovo montované ABS a dva čelné airbagy. Do testovanej verzie Enjoy si možno dokúpiť sadu „5*NCAP“ s bočnými a hlavovými airbagmi za 37 000 Sk. Tento prvok vrelo odporúčame aj na úkor klimatizácie alebo iných prvkov. Známy motor 1,3 CDTI v základnom prevedení (55 kW) netrhá asfalt a na diaľnici mu chýba šiesty rýchlostný stupeň. Pôvodom taliansky diesel nesie výhodu nízkeho objemu a výbornej spotreby. Testovacia Corsa si vystačila v priemere s 5,2 l/100 km, majiteľ predchádzajúcej generácie máva priemer o liter nižší. Na častejšie jazdy mimo mesta však odporúčame silnejšiu verziu (66 kW) so šesťstupňovou prevodovkou.

Generačný rozdiel
Testovaná verzia nám pripadá ako vhodná alternatíva do mesta, kde však môže rovnako dobre poslúžiť staršia Corsa s rovnakým motorom. Priestor pre nový model vidíme najmä v silnejšej naftovej verzii s citeľne lepším podvozkom vhodným na rýchlu jazdu po diaľnici. Základná verzia nesie s tým istým motorom sto kilogramov naviac, a to je cítiť. Nová Corsa nám po boku staršej sestry potvrdila generačný rozdiel najmä v priestore, bezpečnosti a jazdných vlastnostiach. Horší výhľad, strmé riadenie a pár kilo navyše treba tolerovať. Namiesto malého naftového motora v základnom prevedení by sme zvolili radšej lacnejší benzínový motor s rovnakým výkonom.


Naše hodnotenie

vzhľad konečne emotívnejší dizajn
interiér priestor a kvalita
motor chýba mu šiesta rýchlosť
jazdné vlastnosti strmé riadenie, dobrý podvozok,
technika výborná bezpečnosť,
výbava ABS a dva airbagy v základe
úžitok priemerný kufor
celkový dojem pristal by jej silnejší motor


Cena päťdverového modelu od 349 900 Sk
Cena verzie 1,3 CDTI Enjoy od 434 900 Sk


Model Opel Corsa 2006 Opel Corsa 2004
Motor 1,3 CDTI 1,3 CDTI
Výkon motora (kW/k) 55 / 75 51/70
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 14,5 14,5
Objem kufra (l) 285 260
Spotreba podľa výrobcu (l/100 km) 4,6 4,6
Spotreba v teste (l/100 km) 5,2 4,2
Bezpečnosť 2 x airbag, ABS 1 x airbag, ABS



Predchádzajúci model sa viac nakláňa, je náchylný k rozhojdaniu karosérie a netoleruje športovú jazdu. Na druhej strane vodič má lepší kontakt s cestou, konkrétne skôr vycíti blížiaci sa šmyk.


Nový podvozok lepšie drží stopu a dovoľuje podstatne rýchlejší prejazd zákrutou. Na strmšie riadenie si treba zvyknúť, pretože chaotický pohyb volantom môže narobiť viac zla ako v starom modeli. Nová Corsa provokuje a zákrutou prejde podstatne rýchlejšie, ale za touto hranicou môže byť nepríjemná.



Objem batožinového priestoru stúpol z 260 na 285 l, čo je vzhľadom na konkurenciu stále iba priemer. Podstatnejší je lepší tvar kufra v novej Corse a možnosť objednať si dvojité dno.


Vážnym nedostatkom nového modelu je odraz strieborného lemu v čelnom skle. Pri výbere farebnej kombinácie palubnej dosky treba byť mimoriadne opatrný. Strieborná konzola vyzerá dobre, ale jej odraz v čelnom skle určite nie.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Slovákovi sa podaril zázračný vynález. Môže zmeniť predpovede počasia
  2. Spoločnosť Mars inšpiruje: Lepší svet pre domácich miláčikov
  3. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  4. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu
  5. Vypnite si reklamu na SME.sk a odomknite všetky články
  6. Foodblogerka Nikoleta Kováčová: Prečo nechcem deti
  7. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  8. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  1. Nadšenie zo skúsenosti prenášajú v dm na zákazníka
  2. Vypnite si reklamu na SME.sk a odomknite všetky články
  3. Foodblogerka Nikoleta Kováčová: Prečo nechcem deti
  4. Kamery do auta: Čo dokážu a akú by ste si mali vybrať?
  5. Meranie rýchlosti v úsekoch už nebude pre vodičov problémom
  6. Ocenená 4K autokamera Mio má aj 2K so 60 snímkami a FHD so 120!
  7. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  8. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  1. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí! 15 925
  2. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 12 843
  3. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu 10 985
  4. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 9 428
  5. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami 5 386
  6. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov 4 891
  7. Foodblogerka Nikoleta Kováčová: Prečo nechcem deti 3 040
  8. Na obed mu nestačilo ani 50 miliárd dolárov 2 197
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

MG ZS a MG EHS

Cenník vyzerá ako pred vlnou zdražovania.


44m
Suzuki Vitara Strong Hybrid

Systém nie je zďaleka taký účinný ako pri Toyote.


30. jún
Honda Civic

Bohatá výbava sa stala štandardom.


1. júl

Klimatizáciu treba používať efektívne a s rozvahou.


31. júl

Blogy SME

  1. Eka Balašková: Viete požiadať o pomoc?
  2. Michal Rodziňák: VC Británie F1: Dráma v troch dejstvách
  3. Vladimír Krátky: Wiener šniceľ je 100 x väčší ako bryndzáky ( II. )
  4. Lea Linerová: Feminizmus na pätnásť minút
  5. Andrej Hossa: Tenisky ako životný štýl: Viete, kto sú to sneakerheadi?
  6. Marián Kozák: Stretnutie s mojimi spolužiakmi z vysokej školy v Nitre po 16 rokoch
  7. Lenka Šafranová: Občan verzus USA
  8. Andrej Hossa: Zdokonaľte sa v jazykoch a otvorte si dvere k množstvu ďalších príležitostí
  1. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodského.(Oprava mena). 23 033
  2. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 12 984
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 11 138
  4. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 9 987
  5. Post Bellum SK: Návrat mohol byť ťažší ako útek 4 693
  6. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu 3 067
  7. Martin Greguš: Ministerka Remišová s notebookom s nalepeným heslom na obrazovke...Je toto normálne? 2 924
  8. Monika Kusendová: Bežky-pešky po Chorvátsku: Od Cresu, cez Krk, Rab až do Národného parku Velebit 2 909
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  7. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťZatvoriť reklamu