Dakar 2007 je za dverami. Aj so Slovákmi

Po prvýkrát v histórii vyštartujú do náročnej púštnej rely aj 2 Slováci. Jaroslav Katriňák sa na ňu vydá už po štvrtýkrát. Sprevádzať ho bude tímový kolega Ivan Jakeš.

Vďaka výdatnej podpore Slovnaftu pôjdu po prvýkrát do Dakaru na motorkách 2 Slováci. Jaroslav Katriňák (vpravo) a Ivan Jakeš.

Po prvýkrát v histórii vyštartujú do náročnej púštnej rely aj 2 Slováci. Jaroslav Katriňák sa na ňu vydá už po štvrtýkrát. Do cieľa ale neprišiel ani raz. Minulý rok z nej predčasne odišiel doráňaný po ťažkom páde v rýchlosti 130 km/h. V polovici decembra sa vrátil zo sústredenia v Maroku, kde si opäť zvykal na jazdu v púšti. Tento rok v nej už nebude sám. Sprevádzať ho bude tímový kolega Ivan Jakeš. "Je to kamarát, poznáme sa dlhé roky. Viem, že keď sa mi pokazí motorka, neostanem na púši sám. Zosadne a pomôže mi. Jazdci z iných tímov by sa pri mne len pristavili, spýtali, či nie som zranený a išli ďalej", hovorí Katriňák. "Všade si budeme pomáhať. Dúfam, že Jaro mi neutečie a počas etapy sa občas uvidíme aj na trati. Ak nie, aspoň pred štartom prehodíme pár slov. Nemám strach. Trochu sa obávam iba divokého a neprehľadného marockého pohoria Atlas a jeho roklín", dodáva Jakeš. Slováci štartujú
v medzinárodnom Dakar tíme skupiny MOL spolu s motockylistami z Maďarska a Rumunska, maďarským autom a kamiónom. Skupina má 23 členov vrátane mechanika, Katriňákovho brata Rastislava. "Vlani nás Katriňákova účasť vyšla na 5 mil Sk. Nedá sa ale povedať, že teraz, keď štartuje aj Jakeš, to bude dvojnásobok", povedal manažér Marián Novikmec z Enviro Servis moto Teamu. Štartovné 1 účastníka stojí 11.000 Euro, pridávajú sa náhradné diely, karaván a poistenie.

Dakarský špecialista, šampión a hlavný favorit Mitsubishi posiela na štart najnáročnejšej svetovej súťaže 4 úplne nové vozidlá Pajero Evolution modelového radu MPR13. Od začiatku milénia v tomto podujatí neporazená japonská automobilka chce klasickú vytrvalostnú súťaž vyhrať tento rok už 7. raz za sebou. Keby sa jej to podarilo, bol by to už 12. triumf Mitsubishi za 25 rokov. Prvý Pajero štartoval v tomto dobrodružnom podujatí motoristického športu v roku 1983. V porovnaní s vlaňajškom sa v tíme Mitsubishi nič nezmenilo. Štvoricu jazdcov tvoria teda opäť dvojnásobní víťazi tohto podujatia Stéphane Peterhansel a Hiroshi Masuoka, obhájca titulu Luc Alphand a Joan "Nani" Roma, ktorý pred 3 rokmi triumfoval v hodnotení motoriek a vlani obsadil vo vozidle Pajero Evolution 3. miesto v celkovom poradí. Šéf tímu Dominique Serieys si od súťaže veľa sľubuje: "Absolvovali sme v Afrike 2 náročné 11.000 km testy, v ktorých sa nové vozidlá osvedčili rovnako dobre ako pri súťažnej premiére v Dubai v novembri. Myslím, že MPR13 dokáže vyjazdiť pre Mitsubishi ďalšie víťazstvo, aj keď konkurencia sa tiež zlepšila".

Volkswagen smeruje do Dakaru po piaty raz. S vylepšeným autom Race Touareg chce konečne poraziť japonského rivala. "Chceme ako prví vyhrať túto extrémne dlhú a ťažkú rely s autom, ktoré poháňa naftový motor", tvrdí šéf motoristického športu VW Kris Nissen. "Intenzívnym testovacím a vývojovým programom sme sa na túto výzvu dôkladne pripravili a zlepšili sme vozidlo, logistiku aj organizáciu". Prototyp auta Race Touareg 2 poháňa zdokonalený 2,5 l 5-valcový turbodiesel, ktorý má po prvýkrát 20-ventilovú hlavu valcov, dáva výkon 285 k a krútiaci moment v širšom intervale otáčok, čím výrazne zvyšuje použiteľnosť auta. 35% jeho súčiastok modifikovali alebo úplne vymenili. Ďalšie zmeny sa týkajú podvozka a jeho kinematiky, špeciálnych tlmičov pruženia a optimalizovanej prevodovky, ktorá si vyžaduje menej síl na preraďovanie rýchlostí. Do Dakaru pôjde 187 áut. Najväčšími favoritmi sú jazdci Mitsubishi, X-Raid tímu (BMW) a Jean-Louis Schlesser
v buggy vlastnej konštrukcie.

29. ročník Rely Dakar štartuje v Lisabone 6. januára. Na programe má 15 etáp celkovej dĺžky 8696 km, z toho 5010 km rýchlostných skúšok.


Okrem 4 továrenských vozidiel VW Race Touareg 2 pôjde do Dakaru aj 1 súkromné auto. Pilotovať ho budú Carlos Sousa z Portugalska a Nemec Andreas Schulz.

Favorizovaná japonská automobilka Mitsubishi posiela do Dakaru nové vytrvalostné špeciály Pajero Evo MPR13 a osvedčenú štvoricu jazdcov.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  2. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  3. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  10. Kam do tepla v januári?
  1. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  5. Alarica – new business project in the market of shoes
  6. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  7. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  8. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  10. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 18 192
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 8 083
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 343
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 103
  5. Kam do tepla v januári? 1 773
  6. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 479
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 397
  8. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 1 269
  9. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 904
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 867

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Zarábajú milióny na úkor štátu. Priekupníkov dreva sa nedarí odstaviť

Niektoré firmy, ktoré len skupujú drevo a posúvajú ho ďalej, majú s Lesmi SR uzatvorené nevypovedateľné zmluvy.

DOMOV

Dobré ráno: Kto zarába na slovenských lesoch

Ako u nás funguje biznis s drevom.

KOMENTÁRE

Starostlivosť vzorného hospodára

Podozrenie, že sa o milióny podelili, asi napadá kdekomu.

ŠPORT

Nechcel som, aby Nasťa odišla. Dnes to chápem, tvrdí jej brat

Ako je možné, že Kuzminová vyhráva, a naši nie, čudujú sa Rusi.

Neprehliadnite tiež

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.

Peugeot čaká elektrifikácia aj návrat do USA

Do roku 2025 bude mať každý model elektrickú verziu.

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.

Kia Forte prezrádza dizajn nového Cee’du

Európska verzia kompaktnej Kie sa predstaví na jar v Ženeve.