Dakar 2007 je za dverami. Aj so Slovákmi

Po prvýkrát v histórii vyštartujú do náročnej púštnej rely aj 2 Slováci. Jaroslav Katriňák sa na ňu vydá už po štvrtýkrát. Sprevádzať ho bude tímový kolega Ivan Jakeš.

Vďaka výdatnej podpore Slovnaftu pôjdu po prvýkrát do Dakaru na motorkách 2 Slováci. Jaroslav Katriňák (vpravo) a Ivan Jakeš.

Po prvýkrát v histórii vyštartujú do náročnej púštnej rely aj 2 Slováci. Jaroslav Katriňák sa na ňu vydá už po štvrtýkrát. Do cieľa ale neprišiel ani raz. Minulý rok z nej predčasne odišiel doráňaný po ťažkom páde v rýchlosti 130 km/h. V polovici decembra sa vrátil zo sústredenia v Maroku, kde si opäť zvykal na jazdu v púšti. Tento rok v nej už nebude sám. Sprevádzať ho bude tímový kolega Ivan Jakeš. "Je to kamarát, poznáme sa dlhé roky. Viem, že keď sa mi pokazí motorka, neostanem na púši sám. Zosadne a pomôže mi. Jazdci z iných tímov by sa pri mne len pristavili, spýtali, či nie som zranený a išli ďalej", hovorí Katriňák. "Všade si budeme pomáhať. Dúfam, že Jaro mi neutečie a počas etapy sa občas uvidíme aj na trati. Ak nie, aspoň pred štartom prehodíme pár slov. Nemám strach. Trochu sa obávam iba divokého a neprehľadného marockého pohoria Atlas a jeho roklín", dodáva Jakeš. Slováci štartujú
v medzinárodnom Dakar tíme skupiny MOL spolu s motockylistami z Maďarska a Rumunska, maďarským autom a kamiónom. Skupina má 23 členov vrátane mechanika, Katriňákovho brata Rastislava. "Vlani nás Katriňákova účasť vyšla na 5 mil Sk. Nedá sa ale povedať, že teraz, keď štartuje aj Jakeš, to bude dvojnásobok", povedal manažér Marián Novikmec z Enviro Servis moto Teamu. Štartovné 1 účastníka stojí 11.000 Euro, pridávajú sa náhradné diely, karaván a poistenie.

Dakarský špecialista, šampión a hlavný favorit Mitsubishi posiela na štart najnáročnejšej svetovej súťaže 4 úplne nové vozidlá Pajero Evolution modelového radu MPR13. Od začiatku milénia v tomto podujatí neporazená japonská automobilka chce klasickú vytrvalostnú súťaž vyhrať tento rok už 7. raz za sebou. Keby sa jej to podarilo, bol by to už 12. triumf Mitsubishi za 25 rokov. Prvý Pajero štartoval v tomto dobrodružnom podujatí motoristického športu v roku 1983. V porovnaní s vlaňajškom sa v tíme Mitsubishi nič nezmenilo. Štvoricu jazdcov tvoria teda opäť dvojnásobní víťazi tohto podujatia Stéphane Peterhansel a Hiroshi Masuoka, obhájca titulu Luc Alphand a Joan "Nani" Roma, ktorý pred 3 rokmi triumfoval v hodnotení motoriek a vlani obsadil vo vozidle Pajero Evolution 3. miesto v celkovom poradí. Šéf tímu Dominique Serieys si od súťaže veľa sľubuje: "Absolvovali sme v Afrike 2 náročné 11.000 km testy, v ktorých sa nové vozidlá osvedčili rovnako dobre ako pri súťažnej premiére v Dubai v novembri. Myslím, že MPR13 dokáže vyjazdiť pre Mitsubishi ďalšie víťazstvo, aj keď konkurencia sa tiež zlepšila".

Volkswagen smeruje do Dakaru po piaty raz. S vylepšeným autom Race Touareg chce konečne poraziť japonského rivala. "Chceme ako prví vyhrať túto extrémne dlhú a ťažkú rely s autom, ktoré poháňa naftový motor", tvrdí šéf motoristického športu VW Kris Nissen. "Intenzívnym testovacím a vývojovým programom sme sa na túto výzvu dôkladne pripravili a zlepšili sme vozidlo, logistiku aj organizáciu". Prototyp auta Race Touareg 2 poháňa zdokonalený 2,5 l 5-valcový turbodiesel, ktorý má po prvýkrát 20-ventilovú hlavu valcov, dáva výkon 285 k a krútiaci moment v širšom intervale otáčok, čím výrazne zvyšuje použiteľnosť auta. 35% jeho súčiastok modifikovali alebo úplne vymenili. Ďalšie zmeny sa týkajú podvozka a jeho kinematiky, špeciálnych tlmičov pruženia a optimalizovanej prevodovky, ktorá si vyžaduje menej síl na preraďovanie rýchlostí. Do Dakaru pôjde 187 áut. Najväčšími favoritmi sú jazdci Mitsubishi, X-Raid tímu (BMW) a Jean-Louis Schlesser
v buggy vlastnej konštrukcie.

29. ročník Rely Dakar štartuje v Lisabone 6. januára. Na programe má 15 etáp celkovej dĺžky 8696 km, z toho 5010 km rýchlostných skúšok.


Okrem 4 továrenských vozidiel VW Race Touareg 2 pôjde do Dakaru aj 1 súkromné auto. Pilotovať ho budú Carlos Sousa z Portugalska a Nemec Andreas Schulz.

Favorizovaná japonská automobilka Mitsubishi posiela do Dakaru nové vytrvalostné špeciály Pajero Evo MPR13 a osvedčenú štvoricu jazdcov.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  4. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  5. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  6. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  7. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  8. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  9. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  10. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  1. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  2. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  3. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  4. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  5. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  6. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  7. Nová michalovská nemocnica otvorí brány: toto musíte vidieť!
  8. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  9. Mladí vodiči preferujú čoraz silnejšie autá
  10. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  1. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 14 092
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 9 712
  3. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 4 331
  4. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 3 557
  5. Ako sa zbaviť chladnej podlahy 2 923
  6. Moskva alebo Petrohrad? 2 357
  7. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 2 275
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 2 070
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 787
  10. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 1 679

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Na náramok treba myslieť, Rusko nemôže zájsť ani na viedenské vianočné trhy

Pavol Rusko je siedmym občanom, ktorý dostal monitorovací náramok bez odsúdenia.

DOMOV

Danko v dume dvoril Rusom, keď prekrúcajú ´68, mlčí

Danko je absolútne mimo reality, ohodnotil proruský sentiment politológ.

Neprehliadnite tiež

Vedec, ktorý vyvíja palivá: Motory majú problémy, aké sme roky nevideli

Benzíny a nafty sa musia vyvíjať s motormi, hovorí Andreas Schäfer.

Volkswagen Polo opäť dvihlo latku vo svojej triede (test)

Trojvalec 1,0 TSI v Pole funguje najlepšie zo všetkých áut koncernu.

Do dražby evidenčných čísel sa v Emirátoch zapojil aj 12-ročný chlapec

Kúpa je dobrou investíciou do budúcnosti a mnohí neváhajú zaplatiť milióny.

Nový Aston Martin Vantage je ľahší, silnejší a rýchlejší

Najmenší model v ponuke dostane 510 koní a nový elektronický diferenciál.

Škoda na veľtrhu predstavila nový elektrobus E'City

Plzenský výrobca tak reaguje na zvýšený dopyt po ekologickej doprave.